AMD opět předvedlo nové POLARIS grafiky - skvělý výkon, skvělá cena a ještě lepší efektivita! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 26 duben 2016
altNové grafiky s POLARIS jádry, jsou podle AMD nejlepším konkurenceschopné produkty za dekádu.

 

 

 

 

14nm grafické karty AMD jsou na cestě a společnost je aktuálně plně prezentuje a předvádí novinářům i partnerům. Samozřejmě mnoho věcí je pod NDA, ale i tak unikají informace. AMD si od nich rozhodně neslibuje málo. Dokonce o těchto nových grafikách prohlašuje, že se jedná o nejlepší a nejkonkurenceschopnější produkty za celou dekádu! Že by AMD vědělo něco, co nevíme, třeba jak jsou na tom nové 16nm grafiky NVIDIA?

Každopádně nové grafiky s čipy POLARIS 10 (238mm2) a POLARIS 11 (130mm2), míří na hlavní segmenty. Tedy low end, mainstream a performance segment v desktopu a pak mainstream a high end v mobilním segmentu. Všechny grafiky jsou již hotové a v ostré výrobě v nereferencích. Vypadá to, že AMD má u silnějšího jádra POLARIS připravené dva modely. Nedávno je prezentovala v další praktické ukázce a přítomní novináři byli velmi překvapeni výkonem.

Nejvýkonnější POLARIS 10 s TDP pouze kolem 150W (má být řízený a pohybovat se mezi 130-175W) totiž dosáhla ve 3D Marku na score necelých 4000 bodů! Připomínám, že 4000 bodů udělají dnes jen grafiky FURY X a GTX 980Ti/TITAN X s TDP 250-300W a to jsou všechno high end grafiky. Vypadá to tedy, že se naplní mé předpovědi, když jsem říkal, že by POLARIS 10 mohla mít výkon až kolem úrovně FURY bez X (dává kolem 3600-3700 bodů), tedy znatelně více než má GTX 980 nebo R9 390X (dávají kolem 3000 bodů v 3DMarku). Reálný herní výkon bude pravděpodobně záležet na situaci, ale zdroje říkají, že POLARIS 10 nemá problém se 60FPS při 2560x1440 v dobře optimalizovaných DX12 hrách, což by při pouhých 150W TDP bylo opravdu skvělé!

 Nevěřte také zprávám o tom, že POLARIS je jen současná generace GPU vyrobena 14nm. To šíří nekompetentní neználkové, kteří se bohužel dnes vyskytují na rádoby profesionálních magazínech. Ono to není totiž ani prakticky možné. Nelze vzít 28nm GPU a vyrobit ho 14nm FinFET. Úpravy, které musíte udělat, jsou zcela zásadní, takže vytváříte prostě nový čip nové generace. A AMD rozhodně není známo tím, že by váhalo s úpravou architektury a to i když vyrábí fakticky stejný čip stejným výrobním procesem (viz TAHITI a TONGA). AMD sáhla tedy i do architektury GCN a vylepšila její efektivitu a výkon v mnoha oblastech. I to stojí za faktem, že 256-bit grafika s velmi malým mainstreamovým 238mm2 jádrem (POLARIS 10) dokáže v některých případech výkonově prohánět 600mm2 velké čipy s 374-bit jako GTX 980Ti či rovnou s HBM jako Radeon R9 NANO a FURY bez X! Nepředpokládám, že se jim všude vyrovná (kdyby ano, bylo by to v pravdě šokující), ale ani nemusí, protože POLARIS 10 prostě není high end! Je to nefalšovaný mainstream (=nástupce HD 7800/R9 380 řady grafik nikoliv nástupce HD 7900/R9 390/FURY, ten nahradí VEGA začátkem roku 2017) a v tomto ohledu se prý máme těšit na velmi (velmi!) zajímavou cenu. Spekuluje se o 300-350 dolarech, to je 8500 - 10 000 korun vč. DPH! Tedy v podstatě poloviční cena za výkon bezmála GTX 980Ti/FURY X a s téměř poloviční spotřebou navrch? Ne, to by bylo prostě až příliš dobré ... anebo to tak vážně je?

Dozvíme se brzy, AMD plánuje velké odhalení, karty budou k dispozici ve slušných počtech pro testy a prezentace a chce s nimi hodně uspět. Mimochodem, všimli jste si, že NVIDIA stále neukázala a neřekla ani slovo o nových PASCAL GTX grafikách!? Ano, je to neuvěřitelné, ale je to tak. Zatímco AMD předvádí nové grafiky od ledna a příliš se s nimi netají, NVIDIA oficiálně neřekla o GTX 1060/1070/1080 ani slovo! Natož aby je ukázala v praxi, a že k tomu měla hodně příležitostí. Všechny informace a úniky fotografií jader, jsou z neoficiálních zdrojů bez jakýchkoliv záruk a podrobností. Že je to hodně zvláštní, si už všímá řada lidí. Buď má NVIDIA v rukávě něco velkého, anebo naopak mají 16nm novinky nějaké problémy a NVIDIA nechce, aby se o tom vědělo. Platí ale, že v červenu se nové karty objeví, protože NVIDIA ani nemá na výběr, když AMD je ohledně svých novinek tak agresivní. Takže vydržte ještě tak měsíc :).      

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
truszok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 21:07:17

60 fps v dobře optimalizovaných DX12 hrách tzn. pouze v Hitmanovi ? nebo i Ashes of Singularity ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 21:16:07
avatar
jako že žádné jiné DX12 hry nevyjdou?!
truszok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 21:39:20

nevyjdou no, dokavad tu budou smrdět konzole tak pořád ty hry pojedou jak paskvily

čest vyjímkám
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 21:58:18
avatar
obě konzole mají AMD grafiky, které vše co DX12 nabízí umí .... a dokonce se chystají nové verze, které budou mít na 100% POLARIS 10 čip a grafiku nemluvě o tom, že minimálně Xbox přímo na DX12 jede ...

takže vážně nebudou vycházet hry s DX12?!?!
truszok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 22:17:26

tak mi pak vysvětli proč jen zlomek her vychází pod DX12 a zbytek konzolových portů je DX11 ... a DX12 už tu nějaký čas mezi námi je.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 22:41:11
avatar
vážně ... minimálně 2 konzolové proty vyšly exkluzivně jen jako DX12 hry ... tak jaké DX11?

rád ti vysvětlím, proč doteď vycházely hlavně DX11 hry ... bylo to proto, že DX12 se objevilo před 2 lety a zhruba 2-3 trvá vývoj her, takže až nyní vycházejí DX12 hry ... a počítej s tím že jich letos bude hodně ..
truszok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 22:55:26

ok vyšly zatím 2 ale byla to tragedie která snad s budoucími DX12 tituly nebude mít nic společného

GoW UE - mám to dohrané, byl to celkem náročný pain na to jak ta hra vypadá

Quantum Break - nakonec jsem nekoupil po recenzích kdy ani jedna nynější grafika není schopná hru rozjet ve 4K aspon na high detaily ... 1/4 rendering upscalovany do zvoleneho rozlišení mi opravdu nesedí a celou stupidní náročnost zabili tím že prohlásili že hra nikdy nebude podporovat multi-gpu na kterém by byla aspon trochu hratelná ve 4K ... takže další průšvih

Asi budeme moudřejší v červnu po E3 ale osobně typuju spíše rok 2017 na pořádný rozjezd a letošek jen pár her ale nechám se mile překvapit..
truszok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 14:07:38

minuskujte si kolik chcete... have fun
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 14:36:23

některým jako ty totiž jejich DigiAura kopíruje jejich IQ (klesající)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 14:50:17
avatar
to není pravda! .... nemáme zápornou stupnici
truszok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 17:25:44

já aspon nelezu jak někteří tady někomu do zadnice cokoliv napíše tak automaticky přikyvujete jak stádo poslušných oveček

kdo nemá dneska vlastní názor je nula
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 17:46:15
avatar
čili mít stejný názor je špatné, každý musí mít svůj a jiný ? ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 18:00:54
avatar
někdy je lepší mlčet ;) a mít na všechno názor není dobře ... já ho třeba nemám na spoustu věcí, ne proto, že bych nemohl, ale proto, že neznám všechna fakta ;)
truszok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 19:18:26

já taky nekomentuju vše ale v momentální situaci nevěřím takovému velkému rozmachu DX12 už tento rok jak se tady tvrdí a to je vše.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 19:29:07
avatar
ohledně DX12 nečekáme letos zázraky, ale rozmach rozhodně bude, mnoho velkých titulů na PC mít DX12 bude některé dokonce už i výhradně jen DX12 ...
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 20:06:08
avatar
Nejaky cas?
Mate vubec predstavu co to znamena vytvorit hru nebo udelat tak zasadni zmenu jako zmena API renderu, vcetne optimalizaci?
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 21:13:34

Trh se samostatnými grafickými kartami se neúsporně a rychle zužuje. Takže dokud nebude Polaris zkombinovaný se Zenem do APU, tak je to ekonomicky napůl o ničem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 21:17:34
avatar
no pořád se bavíme o bezmála 100 milionech grafikách ročně, takže možná se trh zmenšuje ale pořád jsou to miliardy dolarů
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 06:44:44

Sroube dobrá cena je 250-300€ ale podľa toho čo píšeš to pod 400€ nebude! To už si ľudia počkajú na nvidiu. Cena hig end začína nad 300€ ako i7 tak že ak máš pravdu tak AMD bude mať sakra premrštené ceny za 200mm čip
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 21:25:05
avatar
To je naprostý nesmysl. Aktuálně je na řadě upgrade mnoha stávajících PC, protože CPU stačí ty aktuální, a Zen na tom nic nezmění - jen dorovná nabídku Intelu. Stejně tak v mobilním segmentu je nesmysl čekat na něco jako mobilní Zen/APU, když tu je stávající trh, který si vystačí s nabídkou Intelu. Znamenalo by to nechat Intel stroje nvidii, a to nikdo soudný neudělá. APU je (a ještě dlouho bude) jen doplněk, komplement, nabídky.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 19:49:21

Prosim vás, uvědomte si realitu. Vaše představa je asi něco takovýho, jako kdybyste předpokládal, že si každej majitel auta doma sám vytuní i popř. vymění motor v autě - jen proto, že vy sám to přece zvládnete za půlden. Je potřeba si uvědomit ten fakt, že hodně lidí je rádo, že ví, na co jejich motor v autě vůbec jezdí. Zkrátka do toho sednou a jedou - a víc je nezajímá a ani tomu nerozumí.
Stejné je to s PC.

Případné upgrade PC jsou tudíž jen kapka v moři. Většina lidí ani neví, co že v té bedně vůbec je, a že tam jde vlastně něco "upgradovat". Navíc stolních sestav je proti notebookům minimum. Tvoří pouze čtvrtinu prodejů z všeho, co lze nazvat "osobní počítač".
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-28 16:29:07
avatar
Hráči, pro které jsou tyto grafiky určeny, si PC staví dodnes většinou sami, popř. nakoupenou sestavu vylepšují.

Já si realitu uvědomuji docela dobře.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 20:06:34
avatar
https://youtu.be/aSYBO1BrB1I
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 21:15:08
avatar
Ta cena je perfektní, pokud to opravdu takhle bude. A i kdyby, tak čeští obchodníci si bezmála přidaj marži 2000,- ke každé grafice, obzvlášť když je to novinka.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 21:17:51
avatar
pochybuji ... konkurence je mezi obchody velká
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2016-04-26 21:58:25

Cena 300-350 dolaru je 7200,- az 8400,- takze pokud bude cena 8500,- az 10000,- tak tam ta marze snad uz je zapocitana a ne mala. Aby nakonec nebyla za 12t.
pesimista/2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 05:48:12

+ clo, resp. DPH
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 06:49:10

Mobil za 99 dolárov sa u nás predavača 180€ tak že GPU za 350 dolárov u nás bude minimálne za 400€
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 19:51:00

Cena_USD x střed_kurz x 1,3 = cena v CZK s DPH

300 x 23,86 x 1,3 = 9.305,40 Kč s DPH
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 09:14:37

Nemáš vůbec ponětí o maržích v IT, tohle ti radí v TV Nova ne?
truszok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 21:46:49

Pokud se jim podaří dostat zmíněný výkon za cenu 10K tak GTX 1080 by měla potom stát maximálně 15K .. no uvidíme
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 14:37:30

On někdo ještě dnes skutečně vůbec přemýšlí o nVidii?
truszok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 17:32:10

seš lofas a jistý amd fanboy. Běž si koupit pořádnou grafiku jako např. OC 980Ti a pak proti NV neřekneš ani slovo protože budeš čumět. peace
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 17:46:57
avatar
jj na díru ve šrajtofli
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 18:39:25

A na nečekaný reinstal systemu.
truszok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 19:23:41

reinstal driveru si chtěl říct, né systému ... to dělají jen lofasové kteří tomu nerozumí a po každé chybě reinstaluji PC
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 19:28:14
avatar
?!?! no mohu ti říci, že v posledních týdnech jsme reinstlaovali několikrát sestavu kvůli NVIDIA, protože její ovladače rozhodili Windows že nestartovali a nebyl to problém jen u nás ... na to dotyčný naráží ;)
truszok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 22:42:12

ten problém jsem měl taky, stačilo najet do nouzového režimu a bud se vratit přes bod obnoveni nebo odinstalovat ovladace a pohoda.

Reinstal OS jsem provádět nemusel.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-28 13:09:10

No pokud máš W10, tak ty velmi ftipně při každém velkém update vypínají ochranu systému spočívající ve vytváření bodů obnovy.... a pokud máš nastaveny buildy insider a zapomeneš, tak body obnovy nemáš.... A pokud nemáš ani naschedulováno vytváření bitových kopií disku, nebo si je neděláš sám, máš jaksi peška.
truszok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-28 13:33:23

když nemáš bod obnovení tak pouze ty ovladače odinstaluješ a neřešíš, nainstaluješ stabilní starší verzi a jedeš dál.

AMD při vydaní nových ovladačů taky "dosere" u dost her funkční multi-gpu , blikající stíny a podobně a nikdo se tím už nezabývá protože je to jejich standart...
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-28 15:14:28

To těžko, když ti dy drivery domrvěj W10 tak, že nenaběhnou.. tam se totiž nouzovej režim pouští z běžících normálních W10 (ano, takto zadelí to u MS vymysleli), nikoli přes F8 při startu. Jde to samo obejít, ale opět se na to musí myslet DOPŘEDU, když už ti to nejede jseš v háji.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 22:52:33

netýka sa ten vážny problém s NV drivermi iba win10?
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 20:28:52
avatar
Uvidite tak maximalne, ze hry Vam pobezi hur a hur. Vetsina herniho trhu,
jak podle poctu zarizeni (53%)
tak podle profitu z prodeje her napric platformami (vice nez 90%) drzi AMD. To jsou hola cisla, ktery se nedaji zpochybnit.
PC se navic stava jenom dalsi odnozi vyvoje pro konzole. Jednak je jim uz davno v marzich (PC skutecne roste v prodejich high-end HW, ale u prodeje her je profit nasobne mensi v porovnani s konzolemi). A Vyvojar skutecne nebude podporovat nejakou architekturu, ktera mu prinese v profitu nejakych 10% a bude pouze stagnovat (coz je NVIDIA).
To je duvod proc nvidia musi za GameWorks casto platit. To je duvod proc nove hry stale casteji chodi na AMD znatelne lip. DX12 a Vulkan jsou architektonicky velmi podobne nebo uplne stejne vyvoji na konzole a veskere optimalizace jsou site na AMD CPU a GPU. S rozsirenim low level API se bude tahle praxe pouze prohlubovat.

To je duvod proc nvidia investuje do tegry, aut a deep learning, protoze herni grafika pro ne bude stale vice ztratovym odvetvim. S HBM prijdou prakticky o trh s mainstream dedikovanymi grafikami. Nvidia tam ve vysledku zbyde cca 1% trhu (profit z prodanych her podle architektury/platformy). 1% skutecne nikdy neospravedlni, aby se tim vyvojar zabyval! NVidia pritom ve vlastnich ovladacich nebude moci udelat zhola nic!!! V low level API ani nic delat nemuze.

Vas pohled je zastaraly, neodrazejici vyvoj v odvetvi ani dnesni realitu!
Marucs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 21:58:32

Nadpis článku vyznívá, jakože to jsou jasné informace. Úžasné AMD s ještě úžasnější cenou. Vnitřek článku jsou ale jen spekulace, tedy hlavně cena. Celkem typické
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 21:59:26
avatar
nadpis článku tvoří celý článek??? Odkdy? Kromě toho že AMD předvedlo grafiky s určitým výkonem není spekulace ale holý fakt ...
Marucs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 22:03:54

"AMD opět předvedlo nové POLARIS grafiky - skvělý výkon, skvělá cena a ještě lepší efektivita!"

"Spekuluje se o 300-350 dolarech, to je 8500 - 10 000 korun vč. DPH!"

Nevím, na mě nadpis článku působí, jako že všechny 3 zmíněné věci jsou jasná a daná věc. Informace ve článku už takové nejsou, bohužel...
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ? 2016-04-26 22:37:52

komentář smazán - FLAME a napadání
truszok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 22:15:57

fandit AMD nemá smysl, není za to žádná provize .. naopak pokud web fandí NV dají se sehnat celkem slušné kešeně )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 22:39:22
avatar
to někomu prostě nevysvětlíš ...
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 23:21:19

Myslíš ? Podle mě je to holá blbost. Oboje firmy se chovají naprosto stejně. To nic nemění na tom že nadpis článku opět prožívá orgazmus z opět nějakých předváděček. Podle všeho to vypada že AMD vydá úsporné trochu rychlejší R390X za podobné peníze a nvidia vydá jádro nahrazující high end. Co nám z toho plyne ? No řekněme že většina lidí s R290/390 si nové karty od AMD nekoupí protože nevyhodí 10 tisíc za úspornější grafiku. Lidi co mají R280 a pod taky ne, protože karty na ně budou moc drahé a nižší třídu nebude mít smysl kupovat no a ty co mají prachy si koupí samozřejmě jen HW co jim zvedne výkon, takže si koupí nvidii. To tu máme do příští jara než AMD vydá nástupce Fury pokračující nadvládu nvidia a další oslabení pozic AMD. Fail AMD pokračuje a završí ho opět zcela přeceňované nové procesory a žádný nadpis zde ani super uber čupr dobrý DX12 to nespasí mimochodem tyhle superlativa o spásech DX11 se tu plnýma dávky pumpovaly už když se začal prosazovat DX10 a 11 že prý HD3870 a novější se prosadí až budou hry využívat potenciál a bla bla bla bla, všechni víme jak to dopadlo, ale i přes to že HD3870 nebyla vůbec výkonem konkurence schopná, za daný peníz byla výborný kauf, protože prostě byla levná a nebyl to přímo top to se o dnešních karet říct nedá.

Ty karty budou mít úspěch jen na mobilním segmentu a ten AMD nespasí.
truszok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 23:22:56

ty karty jsou ale pro nové zakazníky ...málo kdo mění grafiku každou generaci ... já si taky asi těžko půjdu pro novou 1080 když mám OC 980Ti. Nic to nemění na faktu že ty nové grafiky od obou stájí budou výborné a usporné .. co víc si přát

nechme hejtu a těšme se
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 09:00:00

Většina zákazníků mění grafiku s výrobním procesem, kde přichází velký výkonnostní skok, nutno upozornit že tyto karty už hnijí na trhu 4 roky, takže jestli se nvidia vytasí s nástupcem svých 980+ s generačním skokem jak je u přechodu na výrobním procesu zvykem, tak jim zákaznici utrhají ruce.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 13:53:23

Hm já si doteď myslel, že k výměně grafiky u většiny lidí dochází tehdy když stávající chcípne a nebo si není schopna poradit s nově pořízeným HW\SW. Děkuji za poučení.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 00:23:11
avatar
obě firmy se chovají stejně? Tak to musíš být hodně mimo a mezi AMD a NV je oborvský rozdíl v přístupu i chování, to vidí i slepý .... nikdo AMD nenadržuje, jednak to nikomu nezaplatí a pak ani není důvod nadržovat AMD, to má produkty slušné dost takže to nepotřebuje ...

ty zjevně AMD nefandíš, to beru, ale to že píšeš bludy jako že DX12 hry nebudou, jako že nikdo to kupovat nebude, i když to bude mít poloviční spotřebu a o desítky % výkon za sloušnou cenu a že ani v mobilním segmentu, který tvoří 60% prodejů PC úspěch AMD nespasí, když te´d tam nemá skoro nic ... tak to je prostě HATE AMD, nefalšovaný čistý HATE nemající nic společného ani s názorem ani realitou ...
pesimista/2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 06:04:56

jaký rozdíl v přístupu? Že AMD každý druhý den mluví o nejlepším výkonu, nejlepší efektivitě,nejlepší cokoliv, ale zatím v reálu nebylo nic vyzkoušeno, testováno? Počkejme a uvidíme ... ale žádný rozdíl a obrovský tím tuplem, mezi firmami není ...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 07:39:16
avatar
a co NV předvedla v reálu ? kromě blamáže s maketou ? tužku...
pesimista/2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 07:50:08

nepředvedla nic, ale AMD stejně tak nic ...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 12:16:19
avatar
pokud si vybavuji, možná se ale mýlím, tak AMD měla prezentačku pro novináře na reálném GPU zapojeném v PC na nějakem banchmarku ne ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 13:01:22
avatar
proč tak nehorázně lžete?

Ano NV nepředvedla nic ... žádnou 16nm GTX grafiku, ale AMD?

AMD předvedlo veřejně přímo široké veřejnosti POLARIS v chodu a ve srovnání už na CES v lednu, následně ještě několikrát a aktuálně předvádí karty přímo distributorům a novinářům a můžete si na nich zahrát, spustit bench atd. jediné co nesmíte je zveřejňovat zatím podrobnosti, platí NDA. Ale tvrdit, že AMD nic nepředvedlo je bohapustá lež. Takže co jste? Lhář nebo hlupák?
pesimista/2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 16:54:38

kdo tu lže kromě tebe synku? Co předvedlo AMD? Co předvedl Polaris v chodu? Nic. Co bylo známo o Polarisu? Nic, jen že bude, resp. nějaká funkční vzorka je ...lhář nebo hlupák jsi ty sám, vybrat si můžeš taky sám ... Přečti si, co jsi dneska napsal a deej se vyšetřit, nejlépe hned u dvou doktorů, ať máš jistotu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 16:59:49
avatar
Jsi znovu-usvědčený lhář. To jsi dokázal zas a znovu. Co si nedokázal, že bych já někdy lhal, že by AMD neukázalo POLARIS atd.

je neuvěřitelné, jak ty tváří tvář průkazným faktům a realitě stejně budeš tvrdit, že je všechno úplně jinak a že "ta kočka támhle je pes". Jsi duševně nemocný a každý to vidí. Je mi za tebe stydno. Ale líto mi tě není ...
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-28 09:26:43

Pokud někdo řekne, že AMD neukázalo nic, stejně jako Nvidia.. no pak bys podle tvého měl jít na vyšetření sám. AMD převdádí svoje produkty "delší dobu" a to ve funkčním stavu. I kdyby nějaký testovací vzorek, je to funkční produkt.. Pokud bych dostal nabídku, chceš to vidět v plné parádě? Fajn.. pojď sem a zavři dveře.. je tu jisté NDA, takže budeš držet hubu. Můžeš říct, že se ti to líbí atd. Bez váhání bych šel.

Nvidia volí metodu nemám, udělám maketu aby to vypadalo, že něco mám.. protože časem to mit přece budu. Noo.. má to jisté "wtf" ale proč né, pokud dodrží slib a produkt nakonec skončí u zákazníka, fajn.. přežiji to. Celkově jejich politika je už smutná. Ač dlouholetý fanda.. je to hnus..

Napadáš DDho proč? Protože má očividně velkou vášeň, když píše články takovým zajímavým stylem? Podle mě se s tím nesere a napíše kolikrát co si myslí, tak jak to vidí a jak to hlavně snad vždy opravdu je. Stačí proletět více webů a vidíš hned, kdo komu fandí. Zlobr na PCtuningu je příkladem debilního redaktora. DD má na něj daleko. Nevím proč ho tu furt napadáte, protože cokoliv napíše je snad špatně. Připadá mi to jako osobní averze vůči němu. Tohle je jeho magazín, tak pokud se Vám tu nelíbí, jděte už konečně dop.dele.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 20:10:47
avatar
AMD predvedla hry bezici na obou polaris grafikach (Battlefront na Polaris 11 a 2x Hitman na Plaris 10).
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 08:12:04
avatar
To nemusí nič znamenať.

Tak ako minule, jeden deň väčšina redaktorov/diskutujúcich tvrdila, že vyrábať 16nm high end už teraz je neekonomické, niektorí dokonca že to je až nemožné, a na druhý deň z ničoho nič správa, že servery s GP100 sa už dodávajú VIP partnerom.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 09:26:22

Nepřeháníš to už trochu ? Zcela evidentně si pleteš tvůj oblíbený "HATE" se zcela střízlivým postojem.
Nikde jsem nepsal že hry na DX12 se psát nebudou, zpochybňuji jeho dopady na reálné využití, až bude DX12 zásadně ovlivňovat výkon ve hrách, nvidia ho bude zvládat stejně jako AMD, vždy tomu tak bylo a bude nevidím důvod živý je to. Ani v zásadě netvrdím že by se karty neprodávali, jistě kupce si najdou, ale nebude to tak horké, jak by AMD potřebovalo. AMD už neživý mobilní segment 4 roky, kdyby byl tak důležitý, tak by už AMD nefungovalo. Desktop je důležitější, protože GPU se nepoužívají jen na hry. To že od dob mobilní 750 Ti která se prostě povedla je AMD v mobilním segmentu K.O se prostě nedá popřít.

Když jsem u toho fandění a nefandění, realita je taková že když už si podle tebe mám vybrat komu fandit, tak spíš AMD. Důvod proč nadržovat jedné ze značek, nemusí být finančně motivovaná. Lidé taky fandí Spartě a placení za to nejsou, ba co víc dokonce za to platí a jsou ochotný se za to seřezat. A i když fandím jedné značce, nemám potřebu přehlížet realitu.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 19:55:53

U nVidia musím pochválit, že neváhají vydat ovladače pro novější operační systémy i pro starší karty. Což u AMD nehrozí, protože cokoliv staršího hned odříznou.

Proč neudělali ovladače pro W10 i pro HD3xxx a HD4xxx - specifikačně tomu v zásadě nic nevadí. kecy o nějaké verzi WDM nebo cosi, jsou jen kecy. Zajímavé, že nVidia ani s podstatně generačně staršími kartami nemá problém.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 20:19:55
avatar
používat grafiky řady HD 3000/4000 s W10? proč proboha? jakákoliv integrovaná grafika dnes zvládne to samé a žere minimum ...
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 23:50:09

Proč? Protože to někdo takto má / potřebuje. Já jsem jeden z nich. Visty jsem brzy nahradil W7 / teď W10 a s železem z roku 2008 Phenom II X3 a 4850 jsem vydržel doteď. Doposud mi to na práci stačilo (nekonvertuju video, nehraju si s fotkama, nedělám vizualizace v Cadu. Hry hraju příležitostně, navíc není čas. A když se ke staršímu HW přidá SSD, po zrychlení PC to člověka ke změnám nenutí. Pravda na podzim půjdu asi do zenu a nové grafiky.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-28 00:17:40

Nejsou HD3xxx a HD4xxx integrovaný gradiky na AM3? Což tedy nejsou zrovna nejnovější desky, ale tohle byla u AMD velmi povedená generace (i procesorů) a spousta lidí na tom jede dodnes, a nepociťuje žádnou nutnost upgrade. A W10 na AM3 chipsetu jede OK... Tedy tady má u mě AMD palec dolů
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - porovnání 2016-04-28 12:49:02
avatar
A takže výkon 4870 je už v v APU? A v kterém?
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-02 12:25:02
avatar
Tak tohle by mě taky zajímalo!
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Asi tak... 2016-04-27 07:46:42
avatar
Ano v tomto naprosto souhlasím, když mě stavba PC brala a měl jsem ještě chuť vyhazovat za GK 10 000,-Kč, hledal jsem razantní navýšení výkonu. Během týdne jsem například měnil GTX 560 SOC, GTX 580 OC na HD 7950 Vap. X. Takže je určitě ekonomicky výhodnější zaútočit na highd end a pak těm namlsancům prodat náhražku. V praxi GTX 9i0/970 a následuje 960/950. Tohle dělá NV opravdu správně. Přece nebudu měnit HD 7950 Vap. X za P10, kvůli 11 fps. Budu čekat dál a mezitím NV opět vypálí rybník, protože to se ji díky její agresivní strategii daří lépe než GPU. I lidé pak hájí rozdíly v parametrech karty, protoźe je jim to jedno a nevadí jim, že byly napáleni a NV hájí. To je obchodník... klobouk dolů.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 09:36:52

Ona cílí na aktuální trh to co je třeba dnes, neřeší co bude za rok a je to kapitalisticky správná strategie. Nvidia procentuálně prostě skoro vždy nabízela lepší produkt pro aktuální potřeby, to AMD nikdy nezvládalo, proto i když je technologicky propracovanější, tak bylo schopné jen nárazově nabízet něco podobného jako nvidia, ale větší část doby často zaostává.
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A já se ptám proč sem furt lez 2016-04-27 10:51:10

+1 for BANÁN
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 13:53:20

Ano to že za mé názory (které mám pořád stejné) když jsem měl digi rank 100 jsem dostával převážně + a nyní když mi byl sražen na 0 rázem pouze - značí velmi vysokou inteligenci lidí zde diskutujících a ty jim velíš :-D
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 14:02:54
avatar
mít názor ještě neznamená muset dělat bordel v diskusích, urážet kohokoli kolem a hlavně mít názor neznamená mít pravdu natož mít ten názor podložený objektivními fakty
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 14:16:18

Hmmm postavil jsem známejm pár desítek pecek, něco na Intelu, něco na AMD, něco na práci (APU), něco na hraní.... A povětšinou o těch peckách po tom co je dám z ruky neslyším. Prostě fungujou i strašně douhý léta. S jedinou výjimkou, a to těch, do kterých si vyloženě prosadili karty od NVidie. Buď jsou problémy s HW, nebo ovladačema. No na druhou stranu se majitelé nenudí a procvičují se v kreativním odstraňování problémů.
Do svýho pecka si Nvidii nedám.... jsem rád, když funguje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 22:39:09
avatar
Nadpis netvoří článek ... pokud by několikaslovný nadpis vyjádřil všechno neobtěžoval by se nikdo s psaním článku ... pokud posuzuješ obsah článku podle nadpisu je mi tě líto ...
pesimista/2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 06:07:33

to ti líto být nemusí, název článku je zavádějící, navozuje dojem, že je Polaris prověřen - otestován spotřebitelem, což zatím není. Pokud by ty doměnky byly pravdou, pak bude jen dobře hlavně pro zákazníka a je jedno, ze kterého tábora ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 13:53:20
avatar
nadpis není zavádějící a v článku je vše řečeno jak má ...nikde v nadpisu není, že by produkt byl prověřen spotřebitelem, dokonce ani v článku, to je váš totální výmysl!
Marucs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 13:03:18

Bohužel pan Stach má vždy pravdu. Nikdo jiný nikdy pravdu mít nemůže...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 14:00:18
avatar
Jo? to sis taky přečetl někde v nadpise? No tak to asi bude pravda .... podle tebe je prostě nadpis nadřazený obsahu článku a basta .... pak kdo se tady tváří jako že všechno ví, zná, všude byl a od všeho má klíče.

Nadpis není zavádějící v žádném smyslu. Nadpis článku je:

Citace:
AMD opět předvedlo nové POLARIS grafiky - skvělý výkon, skvělá cena a ještě lepší efektivita!


nepotřebujete vysokou školu na pochopení nadpisu a jednotlivých slov. Rozbor pro ty pomalejší:

Citace:
AMD opět předvedlo nové POLARIS grafiky


Čisté konstatování faktu. AMD předvádí grafiky POLARIS v praxi partnerům, distributorům a i některým novinářům. Grafiky předvádí v chodu v praxi - fotografie pocházejí z ukázky a že tak AMD činí a že ukazuje skutečně nové grafiky vám potvrdí kde kdo. První ukázky do ČR dorazí velmi brzy.


Citace:
skvělý výkon, skvělá cena a ještě lepší efektivita


Opět žádný výmysl, jen zopakování, co slibuje AMD. Ani náznak toho že bychom tvrdili, že jsme to otestovali či že je to z recenze apod. Tudíž nadpis není ani jedním slovem zavádějící, natož lživý či výmyslem ...

mě by jen zajímalo, proč neustále někteří tak strašně lžete, vymýšlíte si a prostě překrucujete cokoliv napíšu. Obzvláš´t tohle vaše populární "sice to tam napsaný není, ale myslel to tak" ... byli jste s tím u doktora? Mě to přijde jako duševní porucha ... kdybych si dal práci asi bych našel i jak se jmenuje
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 21:31:05
avatar
Citace:
... kdybych si dal práci asi bych našel i jak se jmenuje


...jasnovidec/mentalista, či jedi
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 22:06:28

Citace:
Obzvláš´t tohle vaše populární "sice to tam napsaný není, ale myslel to tak" ... byli jste s tím u doktora? Mě to přijde jako duševní porucha ... kdybych si dal práci asi bych našel i jak se jmenuje

Dyslexia ?
Bobulak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2016-04-26 22:23:25
avatar
Cenu bych čekal spíš 249 až 329 doláčů, 4 roky nás okrádali(rozuměj, stejný výrobní proces), tak snad to na nás nebudou zkoušet znovu..

Pokud se výkon prokáže, tak na můj monitor 2560x1440 mi bude stačit nějaký základní Polaris 10.

A na další roky budu mít vystaráno..

Bude to pokračovat stejně jako doteď tzn.

V novějších hrách lepší AMD a ve starších zase nV.

Nové konzole tady zatím nejsou a i když příjdou, tak vývojáři se beztak budou flákat a jen recyklovat..

Když si člověk uvědomí, jak nastupovalo DX10.1, DX11, tak na DX12 si tak ještě dva roky počkáme a to minimálně.

Jasný, budou tady DX12 hry,ale standard až tak za dva roky.

Rád bych se mýlil, jinak dva malý polarisy 11 v CF a na pasivu??? MNO nechme se překvapit, zda to bude možný
pesimista/2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 06:37:32

proč ne rovnou dva větší? Za cenu nějakých 18k výkon vyšší, než pro duo ...
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 11:18:33
avatar
Protože ty dva větší už asi těžko pasivně uchladíš ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 13:02:02
avatar
rád bych připomenul, že je profesionální AMD Radeon Pro DUO, tedy dvě FIJI s 300W TDP a je chlazeno zcela pasivně ;)
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 07:30:44
avatar
Okrádali?

Predsa posledné generácie 28nm jadier (Fiji a GM200) boli jasne lepšie ako tie prvé (Tahiti, Kepler). Dokonca myslím, že ak by si nepoznal výrobný proces, tak by si si myslel, že tie novšie karty boli na novom procese, nie len na rozdielnych verziách 28nm. Tak aké okrádanie?
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 09:44:02

Musím přiznat že jsem taky zvědavý co vyplodí. Taky provozují 2560*1440 krmí to hůčák alá R290 není vždy ideální, s myšlenkou dvouch menších grafik co by dali aspon 40 % výkonu na vrch by si dokázal představit. Jen mám X99M takže bych se musel vzdát zvukové karty což se mi dvakrát nechce.... přemýšlel jsem před rokem i o 970 ale za zprznění produkt jim platit nehodlám i když má dobrou cenu těch 512 MB přes pomalou sběrnici dělá docela bordel občas a předraženou 980 si můžou za ty prachy strčit tam kam slunce nesvítí... ale karty to jsou tiché i v referenčním (raidálním) provedení... ta R290 po 5 minutách v BF4 snad vzlítá i se skříní :-D
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 10:12:17

ja mam 3x r290 BF4 tak hraju na sluchatkach a neslysim nice krome kluku na TS. To je presne vec kterou nechapu na testech grafickych karet. Hluk + spotrebu. Gamer jako ja neresi jestli to huci! Mam sluchatka!! Kolik procent hracu hraje na repraky? TO by me fakt zajimalo. A ta spotreba, neverim nikomu kdo mi bude tvrdit ze ho polozi 1000kc za rok navic za elektriku nikdo z vas to ani nepociti. Kdyz chci koukat na film tak si ventilatory zpomalim na 35% vykonu stale to chaldi a nic neslysim. Takze vzdy kdyz nekdo pise tyto veci o hluku a spotrebe tak se jen smeju, protoze toto je absolutne bezpredmetne nejak resit a uz vubec ne v testech. A podotykam ze mluvim o HIGH-END kartach to je n pro ty kteri kupuji low -end nebo main-strem.
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 11:23:22
avatar
Spotřebu neřeším, to je mi tak nějak buřt. Ale s tím hlukem nesouhlasím, mám 290 Tri-x a i když mám sluchátka, tak v pasážích, kde je zrovna ticho mě ta karta docela ruší. A přeci jenom, ne vždy mám při hraní sluchátka na hlavě.
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 12:13:13

podle tim padem pak zalezi na sluchatkach, mam 3x referencni r9 290. Ty chladice huci jak silene. A kdyz si dam sluchatka tak neslysim nic. Sluchatka co jsem kupoval jsem vybiral presne kvuli tomu aby to odstinilo okolni hluk maximalne. A zaroven je tam vynikajici zvuk na poslech. A v BF4 prakticky skoro vubec neni cast kdy je ticho. Jen asi 20sekund kdyz skonci kolo a zacina nove.
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 13:53:36

Ja pouzivam 390x tri x a ono treba si tie otacky manualne nastavit. V zaklade napr okamzite ide na celkom vysoke otacky chladenie, aj ked je grafika v klude a chladit absolutne nepotrebuje. Ja mam do 45% stupnov chladenie na 20% a dalo by sa vypnut aj uplne len potom sa to tam vypina a zapina ako presahuje teploty. Pri plnom vykone mi priemerne ide chladenie tak na 60% a viac netreba, dostal som sa max niekde na 70 stupnov. Ak tomu urvem plnu palbu, tak som neziskal viac ako 5 stupnov a to sa neoplati, 70 stupnov max je velmi dobre a to este mam tu grafiku pretaktovanu na max co to ide....
Na druhu stranu je pravda ze mam v bedni dalsich 6 Noctua vetrakov a mam tam slusnu cirkulaciu vzduchu ....
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2016-04-27 14:10:28
avatar
No ja treba delsi dobu sluchatka na hlavne nesnesu (rozboli me hlava jak po nocnim tahu), takze ja treba hluk u grafiky resim velice.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 14:54:50

Sluchátka používám v případě že hraju online a na TS, ale když jsi jdu zahrát sám a nepotřebuju mikrofon tak si to pustím na repráky, proč bych si měl lisovat uši a ničit krční páteř další přítěží ? Sluchátka jsou prostě nekomfortní a s repro je to mnohem pohodlnější hraní. Zásadně hraju na repro.
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 15:10:11

tak to by chtelo lepsi sluchatka a ne nejake za par stovek
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 16:52:20

Myslíš ? Každému člověku prostě hold vyhovuje něco jiného, mám repro 2.1 za 2500 a ve stejné ceně mám i sluchátka.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-28 20:42:43

Já třeba hluk řeším. Není důvod, proč by PC mělo hulákat jen proto, že na něm něco hraju. Nicméně to se v dnešní době dá poměrně snadno řešit. Pouze to stojí peníze navíc.

Spotřeba u mne není otázka účtu za elektřinu. Spíš je to otázka klimatu v dané místnosti. On je velký rozdíl, jestli má dané PC 150W odpadního tepla v zátěži nebo 350W nebo přes 500W. Ono v zimě je to vcelku jedno, jaro a podzim ještě realitivně taky. Ale v létě je to něco jiného. Nevadí mi ani tak spotřeba, ale vadí mi to odpadní teplo. Zase kupovat klimatizaci jen kvůli hernímu PC je vcelku blbost.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-28 22:18:50

Máš nejaký tichý chladič procesora ?
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 23:13:01

...
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - už se těšim 2016-04-26 23:23:56

že budu moct svou obstarožní 6870 nahradit něčím novým, podstatně výkonnějším, netopícím a tichým
A za rozumný peníze.
hadas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-26 23:59:06

bude znat upgrade na polaris 10 z 7970?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 00:18:37
avatar
no jeje ... nižší spotřeba o 30-40% vyšší výkon
hadas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 00:26:30

to by mi stacilo ja chci hrat jen ve fullhd vetsi rozliseni mi pripada zbytecne. Ted hlavne hraju Black desert sice hraju na medium ale gpu dostava zabrat
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-28 12:48:08

Stačí vyzkoušet vyšší rozlišení a zpátky už nechceš
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konečně vyměním svou gtx275 2016-04-27 08:18:58
avatar
Konečně vyměním svou gtx275, ani netuším, o kolik ten polaris 10 bude mít větší výkon.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 09:26:20
avatar
Ja som tiez zvedvy. Moja r7 265 zatial obstojne zvlada takmer vsetko na max vo full hd, ale ak tu bude vyrazny posun vo vsetkych smeroch, ako to podla prvych info vizera, vazne by som rozmyslal nad novou grafikou, napr. pod stromcek
Lobo007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 09:33:08

nemá náhodou GTX 980Ti 384bit ???
chobotnicka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FP 64 2016-04-27 09:51:42
avatar
Zdravím. rád bych se poptal, jak to bude s výpočty s plovoucí desetinnou čárkou (FP64), což byla doména r9 280x. Ostatní byly z nějakého důvodu vykastrovány. V předchozích recenzích to byla vychvalovaná část, kterou NV nemá. Bude to platit i nadále? Docela by se to na jádrech šiklo. při současné spotřebě...
Tyto výpočty jsem schopen využít a popravdě dávat stovky tisíc za profi kartu prostě nemůžu
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 10:21:00
avatar
To tu ešte asi nik nevie.

Len špekulácie: GP104 bude takmer určite výhradne herné jadro. A to isté bude platiť aj pre Polarisy, vzhľadom na nízke TDP.

Takže ti ostáva dúfať, že vydajú GP100 pre desktop, alebo že bude mať Vega podobné parametre. (5,3 TFlops FP64)

Ale s určitosťou ti to nik povedať nevie. ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 11:05:50
avatar
neznáme výpočetní konfigurace jader ....

je možné, že POLARIS budou stejně osekány jako současné FIJI, které jsou na tom v DP mnohem hůře než R9 290/390 série ... ostatně POLARIS 11 a 10 jsou evidentně herní a spotřební čipy. GCN nicméně je univerzální architektura, takže v SP by nijak výrazně kastrovány být neměly ...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 11:07:19

U Polarisu zatím pouze spekulace. Tyto informace jsou zatím najisto známé jen u velkého Pascalu, o kterém byly uveřejněny informace nedávno a který přijde příští rok. Z něj se dá maximálně spekulovat, jak na tom budou menší jádra založená na Pascalu, ale opět jsou to jen spekulace. Logické by bylo, že čistě herní jádro bude mít FP64 ořezané, protože při herním využití jsou to jen zbytečně tranzistory navíc.

O Polaris jádrech se mi zatím o výkonu v FP64 moc najít nepodařilo. Ale jelikož i AMD už začalo výrazně ořezávat výkon v FP64, pak něvěřím tomu, že by malé jádro Polaris 10 mělo tranzistory navíc kvůli FP64. To bych čekal spíš u Vegy, která půjde proti velkému Pascalu.

Čili pro výpočty v FP64 bych si zatím rozhodně nechal starší Radeony. Nic lepšího asi letos nebude.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 10:07:14

Tak jsem z toho trošku zmatenej a nevim, jestli střelit R9 390 a vyměnit ho za Polaris 10.
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 12:14:29

pockej az na VEGU. TO teprve bude narez ve vykonu. Spis si ted pockej a kup nekde na bazosi druhou r9 390 a vykon dostanes taky.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 10:26:23

Polaris 10 vypadá docela slibně. V souvislosti s updatem na X99 platformě mám nutkání připravit si vhodné PC, kde by se dalo vyzkoušet škálování Polaris 10 v CF ve dvou i více kartách.
Pokud se potvrdí spotřeba kolem 150W, pak je to přesně ta karta, kterou hledám. A ve dvou, případně ve třech by mohly mít velmi zajímavý výkon při slušné celkové spotřebě.
Pokud bude jedna karta schopná uživit 1440p rozlišení. Pak by dvojice mohla s podobnými fps uživit 4K rolišení. A přitom s podobnou spotřebou, jakou má Fury X. Rozhodující bude, jaké paměti ta karta dostane. Pokud jen GDDR5, pak to bude jednoznačně brzda. Pokud GDDR5X, pak by karta mohla díky vysoké propustnosti dosáhnout velmi zajímavých výsledků.
Pokud se potvrdí dosavadní spekulace ohledně výkonu, pak bude celá řada Fury náhle zbytečná, protože kousek pod ní bude najednou něco s podobným výkonem, ale skoro poloviční spotřebou.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 12:59:45

Mno, ohledně ceny nebudu příliš optimistický. Naposledy jsem se nechal navnadit na NANO za 10k... ó jak jsme byl naivní.

No, pokud budou ceny fakt nízké, tak nakoupím.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-28 07:40:10

Tak berte to tak, že celá řada Fury je v podstatě "výběrová". Paměti HBM se vyrábějí v omezeném počtu proti GDDR5. Navíc to jádro je obří a tak kusů, které jsou komplet v pořádku taky nebude kdo ví kolik. Vemte si jaké zpoždění nabral dvoučip s těmito jádry, kde vám zdarma přibalí ještě třetí jádro, které je z výroby vadné.
Navíc Fury Nano nabízela další výhodu v podobě nižší spotřeby, takže ta cena tomu nakonec odpovídala. Prostě výběrové kusy a to něco vždy stojí. Protože nakonec je to asi nejlepší karta z celé řady Fury. Při rozumné spotřebě do 170W dostanete výkon blízko Fury X.
To za 10 tisíc bude umět nejspíš až teď karta s Polaris 10.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - co se stane se současnou Fury/ 2016-04-27 14:08:07
avatar
vzhledem k výkonu TOP verze polarisu 10 to vypadá, že Fury a Nano končí. Polaris 10 nabídne stejný výkon při nižší spotřebě i ceně, navíc s DP 1.3 a HDMI 2.0. Tím pádem budou Fury/Nano neprodejné. Pořád se mi to ale nezdá, že by si AMD zařízla karty, které nejsou na trhu tak dlouho. Takže možná přeci jen bude reálný výkon TOP verze polarisu 10 nižsí než u Fury/Nano, pouze ve hrách používající delta kompresi a DX12 se bude Fury/Nano přibližovat. Nicméně takový výprodej Nano/Fury řekněme za 8 tisíc by byl velmi atraktivním (hlavně u Nano, které má stejně jen 175W, což bude +- srovnatelné s Polarisem 10)
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-28 07:47:56

No je otázka, zda nejprve nevydají verzi karty pouze s GDDR5, kde bude výkon škrcen propustností paměti a kvůli tomu by i pracovní frekvence čipu mohla být nižší. Tedy jen kolem 1GHz. To by byla karta, která by výkonem pak skutečně nahrazovala přibližně R9 290/290X a mohla mít spotřebu kolem 135W. Fury by pak měla dostatečný náskok především ve velkých rozlišeních.

Teprve o pár měsíců později by se vydala verze karty s GDDR5X, která by měla podstatně vyšší propustnost pamětí, čip by mohl pracovat na vyšších frekvencích, TDP by bylo kolem 175W a celkově by se výkon vyšplhal někam mezi Fury Nano a Fury X. Mezitím by se řada Fury vyprodala ze skladů. Ono paměti GDDR5X z počátku nebudou dostupné v masovém počtu, jelikož vyroba v podstatě teprve začíná a bude je chtít i Nvidia pro svoji kartu. Navíc AMD už odložené vydání silnějšího modelu předvedlo třeba u Tongy.
mikhail800 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Polaris 11 - cena a porovnanie 2016-04-27 14:16:47

Aká bude cena Polarisu 11? Predpokladám, že by mal nahradiť R9 370. Teda okolo 150€? Výkonovo na tom bude Polaris 11 ako? Ale tá TDP 50W je veľmi potešujúca.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 14:52:27
avatar
můj odhad je, že míří do cenové hladiny kolem 4000 korun vč. DPH
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 16:03:26
avatar
jaké sů odhady že tyto grafiky do 10K budu na trhu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 16:08:41
avatar
??? v červnu je AMD představí nejpozději začátkem července budou v ČR v obchodech alespoň tak to nyní vypadá
mikhail800 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 17:47:39

Tak tie dva mesiace vydržím na integrovanej.
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-27 21:11:42
avatar
tak to sme dva XD
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-28 07:49:49

No teď kupovat kartu s čipem na 28nm ... to už leda s 50% slevou .
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-04-28 15:07:59
avatar
aj to su vyhozené peníze
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 455x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1789x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1275x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1165x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1862x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1662x
Komentářů: 0