AMD Radeon RX 6700XT a RX 6700 dorazí asi v lednu – NAVI 22 s Infinity Cache, 192-bit a 12GB Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 21 listopad 2020
altVelmi rychlé, velmi efektivní grafiky. Cenově dostupnější nástupce Radeon RX 5700 série se blíží.

 

 

 

 

Zájem o nové Radeon RX 6800/6800XT je obrovský a evidentně má mnoho lidí na pořízení grafické karty, které začínají na 15 990 korunách (579 dolarů) za RX 6800 16GB a 17 990 korunách (649 dolarů) za RX 6800 XT 16GB. A to ještě dorazí luxusní Radeon RX 6900 XT, který začne na 27 490 korunách vč. DPH (999 dolarů). Nicméně ač se to v tom humbuku se zájmem převyšující výrobu v současnosti u takto drahých grafik nezdá, existují i ti, kteří takto výkonné grafiky nepotřebují a spokojí se s nižšími modely. A tak se těší na něco cenově dostupnějšího a současně energeticky úspornějšího. V této souvislosti mám dobré zprávy …

  • AMD Radeon RX 6700 série s menším NAVI 22 je za rohem!

Z dobře informovaných zdrojů, které přesně informovaly o Radeon RX 6800/6900 sérii před jejím vydáním, přichází nové poznatky o cenově dostupnějších RX 6700/6700XT s menším 7nm NAVI 22 čipem. A nebudeme na tyhle grafické karty čekat dlouho. Už jsou totiž ve výrobě.

NAVI 22 je výrazně menší čip než NAVI 21 s jeho 520mm2. Má +/- polovinu, takže odhadem počítejte s velikostí kolem 260mm2. Nepředpokládá se, že jádro bylo výrazně menší než stávající NAVI 10 (251mm2). Výrobní proces zůstane stejný, stejný je i počet výpočetních jednotek, kdy NAVI 22 má 40CU jako NAVI 10. A tedy polovinu toho, co má NAVI 21 s 80CU. Nicméně nový čip bude mít také Infinity cache, i když kapacitně menší než u většího modelu. Bude prý poloviční, tedy 64MB proti 128MB. AMD je ostatně velmi hrdé na to, že celá RDNA2 architektura včetně toho unikátního prvků superrychlé Infinity Cache, je skvěle škálovatelná.

Nové karty se tak budou moc spolehnout na užší sběrnici, než by jinak bez Infinity Cache vyžadoval paměťový systém. RX 6700 série má mít 192-bit. AMD pak karty může tedy osadit buď 6GB nebo 12GB. Samozřejmě je jasné, že je osadí 12GB GDDR6 paměti. Alespoň v případě modelů RX 6700XT a RX 6700. Tedy s kapacitou 8GB paměti už AMD nad a kolem 10tisíc korun, definitivně končí. Což je prekérní situace pro konkurenci, která zákazníkům říká, že 8GB musí stačit všem i na grafikách za 15 tisíc+ (RTX 3070).

NAVI 22 a Radeon RX 6700 série grafik má být také extrémně efektivní, kdy NVIDIA nejspíše bude poražena, jednoduše proto, že používá energeticky méně efektivní 8nm výrobní proces a širší sběrnice. TGP nových AMD grafik se má pohybovat jen kolem 186 – 211W ro nejvýkonnější model RX 6700 XT 12GB) a pouhých 150W pro ten slabší (RX 6700 12GB). Mohly by být ještě efektivnější, ale to v rámci desktopových grafik vlastně není třeba. Ovšem od mobilních variant se očekává ještě víc. U desktopových karet není ale chlazení ani napájení výrazně omezeno.

  • O co bude RX 6700 série lepší než RX 5700?

V případě nově uvedených Radeon RX 6800/6800XT a brzy také RX 6900 XT s největším jádrem NAVI 21 s architekturou RDNA2, nemáme vlastně přímé generační srovnání, protože v rámci RDNA1 nikdy nevznikl podobně velký čip. Už je to mnoho let, kdy AMD přineslo něco podobného. Nová RX 6700 série je přímým nástupcem RX 5700. Jaký tedy bude generační posun?

Víme, že zůstává stejná 7nm výroba, čipy jsou téměř stejně velké a nedošlo ani k nárůstu počtu výpočetních jednotek, který zůstává na 40. Novinky mají dokonce užší 192-bit sběrnici proti 256-bit u stávajících modelů. Ale to by měla více než kompenzovat Infinity Cache v nové generace. AMD také pravděpodobně použije 12GB GDDR6 16GHz paměti proti 8GB GDDR6 14GHz. Zásadní posun tedy musí přinést sama RDNA2. A asi na základě zkušeností s RX 6800 víme, jaký bude.

Infinity Cache je jedna z věcí, druhou pak budou nepochybně takty. NAVI 10 na RX 5700XT běhá v referenci na 1905MHz maximálně. Luxusní OC edice to vyženou na něco lehce přes 2000MHz. V případě NAVI 22 se ale mluví o taktech kolem 2400MHz už v referenci. To spolu s vyšším IPC atd. přinese podle mě nějakých 30 možná 35% výkonu navíc proti stávajícím modelům. Při srovnatelném TDP, což vzhledem ke stejnému 7nm výrobnímu procesu a extra 4GB paměti navrch, zní opravdu slušně.

Očekávám tedy výkon RX 6700 XT 12GB někde lehce pod úrovní RTX 2080 Ti, tedy zhruba 15% pod úrovní nedávno vydaného RX 6800 16GB, který ale stojí 579 dolarů (15 990 korun vč. DPH). Konkurenční RTX 3070 8GB za oficiálních 499 dolarů (13 990 korun vč. DPH), za což se bohužel nikde neprodává, bude nejspíše výkonem hodně podobná, ale AMD bude hrát na těch 12GB, protože 8GB je v této cenové hladině už málo a současně si myslím, že AMD půjde cenově níže. Radeon RX 5700 XT vycházel za 399 dolarů (449 dolarů za speciální výroční 50th edici). No a myslím si, že AMD zamíří právě na tuhle cenovou hladinu znovu. Za současné situace těch 449 dolarů (12 490 korun vč. DPH) zní asi realističtěji, ale je to jen můj odhad. Slabší Radeon RX 6700 12GB pak zamíří někam na úroveň 349 – 379 dolarů (9 790 korun až 10 490 korun vč. DPH).

Jinými slovy, můžete očekávat, že 12GB RX 6700 série grafik nahradí na stejných cenových hladinách s podobným TDP současné 8GB RX 5700 modely. A to vše s výkonem asi tak o těch 30% lepším. Oznámení a uvedení těch novinek by pak mělo proběhnout už v lednu 2021, tedy za zhruba 2 měsíce.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-22 20:36:44

Osobne mi to je už jedno čo bude skladom to kupim... 6700 6800 6900 3070 3080 ... Proste momentalne obchody su vykradnute dokonca sa predavaju 5700XT za 500€...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 00:40:36
avatar
eth 24h high - 576$, takže to řeknu jazykem zdejší redakce - další "bublina" je tady. Nekoupíte nic ani starou polarisku za rozumný peníz pokud to nemá nehodící se micron paměti - každý inzerát na který jsem psal a kartu měl,tak pouze microny a to je tak všechno co gamerům zůstane
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 07:35:37
avatar
A to je teprov začátek. Mám rád ten vánoční čas
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 13:00:47
avatar
a už máme mínuska oba, stačí říkat "nevyhovující fakta"
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 13:25:21
avatar
Opravdu mi to moc citově ublížilo.
Odkaz

Proto jsem si to olajkoval a tobě dal taky ať ty dolarovky nemusíme vysoušet.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 16:41:25
avatar
marfan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-22 21:11:43

Nieje ničoho, či už novo uvedených komponentov tak ako aj notebookov. Buď je malé množstvo modelov tak do 300€ alebo potom až od 650€ vyššie. Grafiky žiadne, CPU žiadne iba Intelov sú plne eshopy. Dobré dosky sú fuč. Ramky tak isto dobré modely fuč už zostávajú buď veľmi drahé alebo zlé.
LujzS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX6700XT 2020-11-22 22:45:29
avatar
Na tuhle kartu čekám.. Svojí RX5700XT sem prodal :-) Jen doufám že budou dostupné.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-22 23:29:17
avatar
Takže pro normálního smrtelníka pořád nic. Co takhle RX 6600 za 6K max?
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 09:02:05

Spíš rx6500 za 6k, 6600 bych čekal tak 9k při uvedení, už 5600 stála 8k.
Ale také by se mi to líbilo i stačilo...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 09:43:07

By mi stačila i ta RX 6500 8GB. Jenže pravděpodobně bude jako RX 5500 pcie x8. Do b450 pcie 3.0 desky to nechci.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 10:06:19

No já mám ještě 350 desku, takže pokud bych chtěl jít do ryzenu 5x tak ji budu muset vyměnit a to bych když bude nejhůř vzal tu rx6500 na milost, pokud bude rychlejší než rx5600. Uvidím za kolik bude 3060 bez ti, to by taky mohla být volba. Rád bych se ale vešel do 250-300€ a aby to bylo proti 1060 znát...
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mainstream 2020-11-23 10:43:56

A normální slušná nová grafika (takový ten zlatý střed) do cca 8-9 tisíc s daní v plánu není? Jestli ne, tak nechápu...Doba krize, o které se ani neví, kdy a zda vůbec skončí, spousta lidí chudne nebo přišla či ještě přijde o práci (jen Česká pošta v prosinci propustí přes 2300 lidí, propouštějí ale i banky atd.) a tady se dá koupit grafika jen kolem 17 000Kč, pokud je tedy vůbec skladem. Docela úlet.
vandaL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 11:32:44

Úlet je, že ani tak nejsou k dostání...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 13:15:46
avatar
Citace:
a tady se dá koupit grafika jen kolem 17 000Kč

Vážně?
Já tedy skladem vidím dost karet v rozmezí 7-10tis.

Joo, že to nejsou karty nové generace, s tím nikdo nic nenadělá. Buď si počkej nebo kup co je skladem teď.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 13:34:43
avatar
Jo to je jedna vec. Dalsi vec ale taky je, za naprosta vetsina koncaku si vubec nepripousti, ze polovodicova vyroba je uz velmi blizko limitni hranice vubec fyzikalnich moznosti a kazdy, dalsi, vyspelejsi vyrobni proces je jeste o to vice drazsi. Opravdu nemam zadny duvod obhajovat ty firmy, jenom kdyz maji klicovy, vstupni polotovar mezigeneracne dvojnasobne tak drahy, tak nejde rict nic jineho nez - lidi si zvykejte, bude se to jeste vice stupnovat. Budto si vystacime se starsimi produkty na starsich procesech, nebo ty ceny novinek budou jenom dale narustat..

PS: ikdyz intel nemam jako firmu nijak zvlast v oblibe, tak jim ve skutecnosti hodne fandim ve vyvoji vyrobniho procesu wafferu, pac se pomalu vsichni dostavame do klesti uspechu tsmc.
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - výrobní procesy vesrus nákladn 2020-11-23 14:01:18

Nemám/neznám žádnou analýzu, která by tohle potvrzovala. Tím neříkám, že to není možné, ale moc se mi to nezdá. Ze začátku je každá technická novinka/nový výrobní proces drahý a trvá, než se zaplatí a náklady se postupem času rozmělní/srazí. Ale že by to takhle s každou generací rostlo lineárně a ceny už v čase padaly jen mírně, to by tedy bylo smutné. Tímto stylem bychom se v budoucnu dostali na šílené ceny, zejména u grafik, v menší míře u procesorů (znatelný cenový nárust zhruba každý cca druhý rok dle generační obměny). Znatelně dolů přitom nejdou ani ceny předešlé generace, někdy dokonce lezou ještě mírně nahoru. Pak tedy nezbývá jen doufat, že to vyřeší úplně nová technologie výroby. Ta bude ale za začátku asi pořádně mastná (viz analogie s TV - plazma, oled...).
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 17:31:45
avatar
Nekdy v zari meli na jednom jinem cz pchw webu hezky clanek, kde byla tabulka nakladu na waffer podle procesu. Dalsich spousta clanku se da snadno vygooglit (tabulka mela hlavicku: calculation of foundry sale price per chip in 2020).

Podle me se nejdrive vydavaji hlavne ty nejvykonnejsi a nejdrazsi modely proto, pac v nich se ty rostouci naklady nejsnaze rozmelni. Naopak nejnizsi, ci doslova lowendove modely se na novejsich procesech vyrobci uz ani nejak moc nesnazi delat, jednoduse se jim to zrejme nevyplati. Jasne cena casem musi klesat, ale zrejme to neni tak rychle, aby to stihlo vykompenzovat ty rostouci naklady. Jina vyrobni technologie je vyhledove asi nevyhnutelna, ale levne to zpocatku urcite nebude, navic to zrejme bude obnaset malou revoluci v pristupu k sw atp. A to nam to do znacne miry amd jeste kompenzuje temi chytrymi chipletovymi navrhy. Snad maji ty firmy v suplicich jeste dalsi povedene mechanismy, pac ten prostor na stavajicich technologiich se rychle krati.
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - souhlas 2020-11-23 18:33:48

Díky za reakci, vidím to dost podobně.
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 7-10 tisic 2020-11-23 14:04:21

Jasně, že jsem měl na mysli současnou generaci. Nebo snad už platí to, že když budu chtít něco aktuálního, ať už procesor (u procesoru je naštěstí ta situace lepší) či grafiku, tak mi nezbývá než vypláznout např. těch 17 tisíc jako minimum? Kde je u aktuální generace normální střední třída alias tzv. zlatý střed, natož ta nižší kolem řekněme 4-7 tisíc? Nebo to už bude snad trend, že se nejdříve vydá v případě grafiky v podstatě luxusní segment atakující 20 tisícovou hranici? Pomiňme chybějící dostupnost a že ty ceny jsou kvůli tomu vyšší než MSRP. Obávám se, že ty ceny ještě porostou, pokud bude opravdu velký zájem. Dříve si běžný člověk ťukal na hlavu, když se našli `blázni`, co utratili kvůli hraní jen za grafárnu víc jak 10 tisíc a pochybuju že to byla zrovna masovka. A nyní to vypadá, že z ještě podstatně dražších grafik se stává masovka? Tomu se mi nechce nějak věřit, obzvlášť ne za současné situace. A hry přitom ohledně hratelnosti nijak v globálu lepší nejsou, spíše naopak (nepočítám o něco lepší grafiku).
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 15:12:14

Výrobce grafik do zlevňování nic nehoní. Jak vidno, tak se jejich produkty docela snadno prodají i za peníze, za kterého je nabízí. K tomu si dají ještě e-shopy vysokohorskou přirážku a je vymalováno. Taky jsem se naivně domníval, že návrat AMD na špičku bude znamenat i snížení cen, ale ono je to jinak. Teď jsou dva drazí a jestli kopne do vrtule v oblasti grafik i Intel, budou drazí tři.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 15:28:28
avatar
Hlavně nemá co zlevňovat, když za předchozí generaci zatím nepřišla náhrada, že jo.
Až tu budou RX 6700XT, 6600XT atd a dobře dostupné, tak ceny ceny předchůdců půjdou dolů protože se budou vyprodávat.
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zlevňování 2020-11-23 16:18:52

Nemusí se to imho stát. Alespoň ne u všech přechozích modelů. Když nebudou jejich kdovíjak velké skladové zásoby a výrobce ukončí jejich výrobu, a mezitím ještě nebude saturovaný trh s aktuální generací (tzn. poptávka bude stále mnohem větší, než nabídka), tak se klidně mohou doprodat za draho i ty levnější modely přechozí generace s tím, že nové dodávky kvůli ukončené výrobě už pak nebudou. A obecně ke konci prodeje výběhové modely docela často paradoxně poměrně výrazně zdraží.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 16:46:16
avatar
Proto jsem napsal podmínku: musí přijít náhrada a musí být dostupná
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 17:12:14

Já se teď chystám dát do oběhu RX5700XT Pulse za 9k. A nepochybuju o tom, že o to zájem bude. Skoro nic není.
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2020-11-23 16:11:41

Prodají, protože jich je málo a kdo má monitor s větším rozlišením jak full HD nebo 4K TV, což už je myslím dost běžné, tak mu ani moc nezbývá, pokud vše hrát na max. kvalitu a plynule. Ale že by to byla přímo masovka jako např. konzole, to pochybuji. Ta grafika stojí víc, jak celá konzole.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 17:08:54
avatar
AMD nemělo na trhu highend grafiky...dobře tak max. Radeon VII, ten ale myslím z trhu zase docela rychle zmizel.
Nemělo nic co by konkurovalo nejvyšším modelům NV.
Za takové situace by přece byla blbost jako první vydávat grafiky s cenami do 12-13tis, ty přece na trhu mají.
Potřebovali dohnat konkurence, tak museli nejdříve vydat nejvyšší modely..."zaplácnout" díru v jejich nabídce.
Kor když vědí, že hlad po výkonu je velký a hodně lidí čekalo jestli AMD na ten highend dosáhne či ne.

Jasně, bude mraky lidí co bude chtít grafiku do 10tis. Určitě jich bude více než těch co si koupí grafiku za 17+.
Ale takové karty na trhu jsou, pro fullHD a s přimhouřenýma očima (jak kde) i pro 1440 dostatečné. Takže není potřeba je urychleně nahrazovat novou generací.

Nemůžeme mít všechno a hned a levně. Takhle to fakt nefunguje.
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to je samozřejmě pravda 2020-11-23 16:35:09

že si nezabijí prodej přechozí generace. Problém je v tom, že obecně grafiky patří bohužel mezi nejdražší komponenty a ty ceny výrazněji padají až tak minimálně po roce. Dokud byl standard hraní full hd, tak se dalo hrát slušně na grafice třeba za 5 tisíc. Se současným 4K rozlišení je to bohužel už někde jinde. Já bych právě bral kartu, která bude aktuální, mít všechny současné funkce, bude úsporná, bude mít dobrou podporu enkodovani, full hd bude mít v malíčku a ideálně si s nižším nastavení kvality troufne i na vyšší rozlišení (např. QHD) a bude stát max. ideálně kolem 5 tisíc. Vím, naivní představa...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 17:07:56
avatar
No právě, jak naivní.

Co se týče 4K...když se někdo do něj žene, tak by měl mít i fufňíky na kartu. Je to stejné jako u čehokoliv jiného...aneb to o opičkách a banánech.

Když tě ale nezajímá 4K, tak je z čeho vybírat. Karty co v poho zvládají FullHD a slušně i QHD na trhu jsou.
Jasně, nesplňuje to některé požadavky, ale s tím zase nic nenaděláš.
Chceš výkon? Nečekej malou spotřebu aby nízkou cenu.

Ale s novou generací se zase poměr výkon/cena zlepšil, spotřeba taky.
Tak by takové RX 6500/6600(XT) mohly být zajímavé. Rozhodující je ale nakonec vždycky cena, tak uvidíme.
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2020-11-23 17:23:38

Mám 4K TV SONY loňský model, ale dávat necelou půlku její ceny jen za grafárnu, abych si na ni občas zahrál, to se mi fakt nechce. To si už raději asi pořídím konzoli (ha ha, taky nedostupné a ceny tudíž vyšponované). Ano, na full HD jsem měl 970 gtx MSI gaming edici a stačilo to (ale naposledy jsem hrál Tomb Raidera, takže nevím, zda by to ještě utáhlo nové 3D hry na max), tu jsem ale prodal. Ještě na začátku roku jsem přemýšlel o 1660 TI.Tam ale od té doby cena taky nespadla a dávat relativně nemálo peněz za dost neaktuální kartu, to se mi taky už moc nechce. Asi nejsem ten správný cílový zákazník
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 19:24:49
avatar
Spíš bych koukal na RX 5600XT než na 1660Ti.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 20:44:38

Máš pravdu, že za tyto karty ještě není náhrada ale ta aktuální šílená poptávka nejspíše ani neumožní výprodej těchto karet. Prodá se opravdu cokoliv a i ty v polarisy šly s cenou tak o 25% nahoru.
Pro mě třeba smysluplný upgrade je 5600/2060 ale ty ceny jsou dost vysoko aby to mělo smysl koupit v porovnání s novou řadou...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 21:09:50
avatar
Koukám...to je na prd.
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 5600xt 2020-11-23 20:58:20

AMD pro mne nebyla alternativa. A pokud si pamatuji dobre, byla na tom ohledne enkodovani znatelne hur, coz je pro mne podstatne minus. Soucasna generace NVIDIA je v tomto ohledu ale taky myslim trochu osekana nez predchozi generace, coz je smutny.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-23 21:16:15
avatar
Co enkóduješ?
Je takový rozdíl mezi NVEnc a VCE?
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - enkodovani 2020-11-24 00:56:42

Teprve bych rad . Videa ze zrcadlovky, dvdcka, proste vsehochut. Vse do HEVC. Uz je to par mesicu, co jsem se do toho vic zacetl, ale kvalita enkoderu (nevim uz, zda i vykon) vychazela u AMD hur.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-24 07:46:33
avatar
Hmmm. Já jedu pořád přes CPU. Při porovnání kvality/velikosti souboru vždy vyšlo lépe CPU (vs AMD VCE, NV jsem neměl). Sice ten výkon je výrazně menší, ale to jsem zas tak úplně neřešil. S 8c/16t si při kódování může člověk i zahrát nějakou hru nebo jsem si udělal frontu a nechal to přes noc.
Laren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CPU 2020-11-24 12:53:53

Ohledně kvality vychází skutečně nejlépe. Ale nikoliv ohledně poměru rychlost/kvalita. Co jsem koukal na porovnávací statické screenshoty, tak pro mne ten rozdíl v kvalitě byl zanedbatelný a věřím, že při pohybu to člověk už nepozná vůbec. Mnohem větší vliv má `správné` nastavení enkodéru. Navíc NVIDIA tu kvalitu atd. průběžně v ovladačích čas od času mírně zlepšuje.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-24 18:08:58
avatar
Máš pravdu.
No, já jdu po objemu dat, takže vítězí to CPU nad rychlostí
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-24 00:43:10
avatar
Vega56 bazarová za 5,5Kkč. Pulse verze od Sapphire je v pohodě. Můžeš si pohrát s přeflashováním na Vegu64. A pokud ti nevadí spotřeba tak pohonit ještě dál. Ale i v základu se nakonec ukazuje po letech jako lepší karta a zraje lépe než 1070 proti které má až 20% výkomu navíc zvláště v 1440p.

Podle mě ideál next tier bazar karta po RX580 které jste donedávna koupili za 2,5 tisíc a teď jsou zase i 3-3,5 bez šance
Buki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dotaz 2020-11-24 18:17:11

zdar lidi, myslíte že starý Intel i7 860 dokáže nakrmit i moderní grafiku typu RX 6800 XT???
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-11-24 19:01:28
avatar
Ne ten už je opravdu moc dýchavyčnej. Maximálně něco jako 1060.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 438x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 644x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1196x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1035x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1075x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1738x
Komentářů: 6