Grafický souboj v mainstreamu/low endu? AMD NAVI 14 (RX 5600) vs NVIDIA RTX 1650Ti? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 29 srpen 2019
altAMD a NVIDIA zbrojí a chystají se novinky pro nižší grafický segment. Co nabídnou?

 

 

 

 

Pokud máte kolem 10 tisíc na grafiku a více, máte určitě radost a z čeho vybírat :). Radeon RX 5700 série dokázala pořádně rozhýbat stojaté vody a dokázaly dokonce donutit NVIDIA vylepšit mizernou nabídku předražených RTX 2000 karet o nové přeci jen výhodnější „super“ edice, které ale bohužel nejsou zdaleka tak super, jak by název mohl napovídat. Radeon RX 5700/5700XT jsou jasně lepší a zejména výhodnější při podobných cenách. Poptávka po nich je ale velká, zejména po nově uváděných nereferenčních edicích, a tak tlak na další pokles cen není moc velký.

To trápí zejména ty, kteří rozhodně nechtějí dávat 10 tisíc korun za novou kartu. Pokud máte třeba jen 5 – 8 tisíc korun, je výběr mnohem méně zajímavý. Nové NVIDIA GTX 1660/1660Ti jsou hodně nemastné neslané a minimální upgrade proti předchozí generaci. A určitě jim také neprospívá prohlášení šéfa NVIDIA, který tvrdí, že jste šílenci, pokud si GTX 1600 série koupíte, protože je podle něj šílenství kupovat grafiku bez RTX v roce 2019:

Zkrátka GTX 1600 série není zajímavá, cenově je sice docela slušná, ovšem poměr cena/výkon bledne s tím, který nabízí sice o něco slabší, ale podstatně levnější Radeon RX 570/580 modely. Technologicky a výkonem není příliš posunem, a i NVIDIA jako výrobce o ní nemá zjevně valné mínění. A tak situaci zachraňují právě prakticky 3 roky staré AMD Radeon RX 570/580 karty. Ačkoliv tedy nejde o novinky, své soudobé konkurenty už jasně převálcovaly. Staré GTX 1060 3GB/6GB jsou dnes výrazně horší, technologicky i výkonem a v aktuálních hrách jsou často o třídu horší a rychle zastaraly (což se dalo čekat). Radeon RX 570/580 sice mají horší energetickou efektivitu, ale vyvažují vše prostě stále aktuálními technologiemi, a především skvělou cenou.

Pro FullHD hraní je Radeon RX 570 4GB za běžných 3500 korun prostě bezkonkurenční nabídka a zcela dostatečná karta. No a za 5 tisíc jsou zde 8GB RX 580, takže není co řešit pokud chcete slušnou herní kartu v mainstreamu/low endu. Pro nové karty bude opravdu těžké překonat Radeon RX 500 sérii, pokud jde o poměr cena/výkon, protože technologie i náklady kolem jsou u těchto karet dávno zaplacené a výroba je tak levná, že umožňuje tyhle nízké ceny. A co je nejlepší, že prostě na FullHD hraní vlastně stále nepotřebujete nic lepšího. I na vysoké detaily si s Radeon RX 580 8GB dnes zahrajete v 1080p (a někdy i 1440p), všechno bez problémů.

Samozřejmě právě vysoké náklady na modernější výrobu a lepší paměti, brání v uvedení nových generací levnějších modelových řad nových generací karet na trh. 14nm výroba a GDDR5 jsou prostě tak levné, že udělat smysluplného třeba 7nm nástupce s GDDR6 za podobné peníze, do teď nebylo možné. A stále to bude obtížné, ale přeci jen 7nm výroba i GDDR6 zlevňují. Co se tedy chystá?

  • AMD chystá NAVI 14

Nevíme stále přesně, o co půjde, ale je jasné, že to bude slabší NAVI řešení. Ideálně by mělo být low endem, tedy nabídnout zhruba výkon RX 570+ za podobnou cenu třeba i, ale samozřeejmě mnohem lepší efektivitou, lepší architekturou atd. Tedy grafické řešení velmi zajímavé i pro mobilní použití. Víme, že NAVI 14 existuje, unikají další parametry a výsledky a díky NAVI architektuře atd. by skutečně výkon RX 570+ měl být reálný, ovšem s efektivitou 2x lepší. Dočkat bychom se mohli ještě letos. Je ale otázkou, zda AMD nebude u tohoto produktu upřednostňovat mobilní verze.

  • NVIDIA chystá GTX 1650 Ti?

Letos vydaná 128-bit GTX 1650 je jednou z nejhorších grafických karet poslední doby. Extrémně nezajímavá je skoro bych řekl okradením důvěřivého zákazníka, velmi předražená vzhledem k mizernému výkonu, který nabízí. Je totiž o 25% slabší než 256bit Radeon RX 570. Přitom Radeon RX 570 stojí běžně kolem 3500 korun, a za 128-bit GTX 1650 dáte běžně přes 4000 korun! Strašná karta, opravdu špatný produkt a špatný nákup a pas na každého zákazníka. Že s tím NVIDIA vůbec spojuje své jméno vypovídá o hodně věcech. Horký kandidát na nejhorší produkt roku 2019 v oblasti grafických karet.

NVIDIA tak prý chystá vylepšení v podobě GTX 1650 Ti. Má mít plnou specifikaci toho malého 12nm TU117 jádra, tedy 1024 proti jen 896 u GTX 1650. Má mít vyšší takty jádra i pamětí. Se 128-bit ale nic moc se vymyslet nedá. Celkově si tedy nemyslím, že GTX 1650Ti může dotáhnout těch 25%, které ztrácí 1650 na RX 570. Stále podle mě bude o 10-15% slabší. Bohužel, pokud čekáte, že NVIDIA tu extrémně mizernou GTX 1650 nahradí výkonnější 1650Ti na stejné hladině, tedy 4 tisíce, tak bohužel. Má stát alespoň 5 tisíc. Takže půjde přímo proti 8GB Radeon RX 580. A ten s ní vytře podlahu. Pokud navíc AMD uvede v téhle cenové hladině 7nm „NAVI 14“ RX 5600/5600XT modely, s výkonem někde mezi RX 570/580 ale efektivitou 2x lepší, musíme uznat, že šéf NVIDIA má pravdu, když vlastně říká, že grafiku jeho GTX 1600 série, si koupí jen šílenec …  

Novinek se nejspíše dočkáme kolem října možná listopadu, ale jak říkám, neočekávám vzhledem k cenové náročnosti novinek nějaký významný výkonový posun nebo posun poměru cena/výkon. Objektivní podmínky tomu prostě nenahrávají a RX 570/580 karty jsou tak strašně levné a dobré, že prostě nedávají výrobně dražším novinkám příliš prostoru. Nemyslím si ale, že si nutně můžeme stěžovat, protože to, co nabízí RX 570/580 za ty peníze je super a pokud novinky sníží spotřebu třeba až o 50%, nebude nic, co by se tomu vlastně dalo vytknout.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-29 19:49:01

Podle mě je dost prostoru pro 5600xt nad low endem,amd by mělo vydat něco mezi gtx 1070 a rx 5700 cena 7000-7500kč a máme super konkurenci;)
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 12:00:20

Také si myslím že spíš by 5600 našla uplatnění mezi RX580 a 5700 a TDP kolem 120w. Pak už doplnit 5500 která by odpovídala RX570. Takhle v té střední třídě nezbude jiná volba než 1660 a lepší by bylo mít na výběr...
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-29 20:26:46

Problém je, že pokud si chci sestavit relativně levné PC s ohledem na každé FPS, kdy jsou nové karty RX5700 cenově nad limit, tak je jediná možnost a to GTX 1660ti. Rx570/580 jsou sice podstatně lepší v poměru cena/výkon, ale 1660ti je o dost výkonnější.
---
Jinak ohledně GTX 1060 6GB, tak jejím konkurentem byla RX480, 580 vyšla o necelý rok později jako vylepšená verze. A rozdil výkonu není až tak šílený, viz. přetestování z letošního roku: https://www.techspot.com/review/1780-geforce-1060-vs-radeon-580-vs-radeon-570/
AMD drtí konkurenci u těchto karet hlavně poměrem cena/výkon, která je úžasná pro toho, kdo při stavbě PC počítá každou stokorunu.
---
Já mám teď kombinaci Ryzen 3600 s GTX1060 6GB, kterou jsem kupoval hned při vyjití, a to za cenu nižší než kolik tehdy stála referenční RX480. No a na moje FullHD je zatím všechno docela v pohodě.
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-29 21:18:10

At this point, it's a forgone conclusion that going to buy a new graphics card and it's going to last through two years, three years, four years, to not have ray tracing is just crazy

Tolik k tomu, co bylo řečeno. Jak už jsem psal dříve. RTX je jen označení karet. Značí to, že ty karty mají RT jádra. Jsou to pouze "urychlovače" pro výpočet toho daného efektu. Nic víc. Raytracing podporu mají v ovladačích i Pascal karty, které ty jádra nemají. Takže i na takové 1660 se dá raytracing ve hrách zapnout. Celé je to DXR raytracing, který zatím bohužel umí jen Nvidia.
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 05:42:13

Ale to není pravda DXR je součást Dx12 jako standard a ten podporuje i AMD. Jenže nVidia RTX je proprietární řešení a přistupuje k ray tracingu jinak a využívá k výpočtům RT cores v čipech GeForce.

Pokud se nepletu, tak pokud by vyšla hra, která bude podporovat DXR Ray Tracing a ne ten od nVidia, tak by mohly mít GeForce problém, protože by se k výpočtu nevyužívaly ty RT cores.
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 07:46:45

A protože používá k výpočtu RT jádra, tak si to můžeš zapnout i na GTX1080 třeba... A protože to nespadá pod DXR, tak se čekalo na update Windows, až DXR do nich narvou.
RT Cores on GeForce RTX GPUs provide dedicated hardware to accelerate BVH and ray / triangle intersection calculations, dramatically accelerating ray tracing. On GeForce GTX hardware, these calculations are performed on the shader cores, a resource shared with many other graphics functions of the GPU.

The Turing architecture that GeForce RTX GPUs use was designed from the start for DXR -type workloads. Pascal, on the other hand, was launched in 2016 and was designed for DirectX 12.
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 10:36:34

Teď ti nějak nerozumím, jak si můžeš zapnout výpočty pře RT jádra na GTX1080, když ta žádná RT jádra nemá?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 10:50:01
avatar
jde o to že dotyčný nechápe, že DXR natož RTX a tensor jádra nejsou podmínkou podporování RayTracingu ...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 08:59:09
avatar
souhlas, Huang rikal bez raytracingu, DXR nicmene podporuji i Pascal grafiky softwarovou cestou ... AMD by podporu mela taky dodat, je mi jasny, ze se ji do toho nechce kdyz nema jeste kartu s HW podporou, takze v cilene recenzi na raytracing by byly naspodku jen o neco lepsi nez Pascal grafiky, ale to je udel, meli by tu podporu dodelat a ne se tvarit ze to nejde, muj nazor i kdyz si na tom raytracing hry nezahrajete, bude to prilis pomaly, podporu by tomu dat meli
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 09:03:47
avatar
AMD podporu RayTracingu dodá, až to bude mít smysl, nyní to kromě marketingu NV žádný smysl a přínos nemá .... pokud nechce 2080Ti používat pro 1080p hraní, tak to žádná jiná karta jinde použitelně nedává ...
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 09:54:37

To je samozřejmě v pořádku, že podporu dodá, až na to bude výkon. Ale není pravda to, že raytracing nepodporují gtx1660 atd. Vy tvrdíte, že AMD raytracing podporuje a tady v diskuzi napíšete, že podporu teprve dodá. Tak jak to je? Je to asi tak, že nepodporuje DXR. Já neříkám, že je to špatné. Jen uvádím věci na pravou míru. Poprosil bych o úpravu lživé informace v článku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 10:11:34
avatar
AMD podporuje Raytracing vždy ho podporovalo a podporuje ho i teď ... Ray Tracing normálně běhá na procesorech i grafikách AMD: Odkaz

RayTracing je na AMD dokonce i Intel HW plně podporován a to na starém i novém ....

takže přestaňte lhát ... RayTracing je ze strany AMD plně podporován už dnes a to všude, kde má význam a smysl. Pro herní použití jeho význam a smysl teprve přijde a AMD pracuje na skutečném smysluplném využití a podpoře RT v rámci budoucích her to ale neznamená, že RT není dnes možné na grafikách AMD provozovat .... všude kde to má smysl význam a přínos AMD RT dnes podporuje a nabízí ...
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 10:41:37

"A určitě jim také neprospívá prohlášení šéfa NVIDIA, který tvrdí, že jste šílenci, pokud si GTX 1600 série koupíte, protože je podle něj šílenství kupovat grafiku bez RTX v roce 2019:"
Toto je ta lež o které mluvím. Nebyla řeč o RTX ale o raytracing. A raytracing ty karty podporují. Ten odkaz který postujete znám. Je to představení crytek endginu. Je otázka, jestli to zprovoznili nějakým způsobem jen kvůli prezentaci. Každopádně AMD nemá v ovladačích zprovozněnou podporu DXR. Stejně tak jak to neměly Pascal grafiky, kde tu podporu v ovladačích Nvidia spustila v dubnu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 10:48:33
avatar
Ray Tracing je na AMD hardware normálně podporován .... nepotřebujete DXR pro podporu RayTracingu ....

takže tvrdit že AMD RayTracing neumí je lež .... stejně tak je lež tvrdit, že šéf NV neřekl, že je šílenost kupovat karty bez RTX/Ray Tracingu ...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 12:02:10
avatar
hrajes si se slovicky, pritom z kontextu a vseho je jasne, ze se tu bavime o raytracingu ve hrach, tudiz DXR a faktem je, ze Nvidia ho zprovoznila na Pascal grafikach a AMD podporu NEMA. S tou logikou taky muzu tvrdit, ze AMD podporuje PhysX, jenom ho jeste nikdo na AMD nenaprogramoval ...
edit: jedna se mi o to, ze kdyby AMD do ovladacu DXR dala, vyvojari uz muzou pouzivat AMD na budouci hry hned a neprogramovat to na Nvidia kartach .. me je jasny, ze pokud AMD doda podporu DXR, ze to na hrani nebude, ale i tak si myslim, ze by tu podporu dodelat meli, jen bude softwarova jako na Pascalech ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 17:55:24
avatar
Ray Tracing je Ray Tracing ... je na AMD GPU plně podporován roky i teď ... TEČKA.

žádný vývojář sám od sebe RT do své hry necpe, protože je to zbytečná investice. Je to neeefektivní, příliš náročné na výkon a 99,9999999% hráčů dané hry to nemůže nebo nebude používat.

neexistuje důvod proč dnes RT ve hrách podporovat, když tu nejsou tak 10x výkonnější GPU než tu máme, aby to mělo smysl podporovat a používat ....

nicméně samotný Ray Tracing byl a je podporován ze strany AMD GPU i CPU a funguje všude kde je třeba a kde je užitkem ....
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 11:31:38

Odkaz
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RT mincrft na AMD 2019-08-30 14:30:16
avatar
Lol, kartu bez RT ale dnes nekoupíte, takže takovou "chybu" ani udělat nemůžete, protože RT beží na všem, tady ukázka RT minecraftu na Radeonu 5700XT Odkaz, 2080Ti a nakonec i starém RX580 Polarisu - prostě to jede na všem. Mýtus definitivně vyvracen. Nvidia by udělala lépe kdyby ty specializované RT jednotky vyhodila a místo nich přidala stream procesory, cache nebo prostě něco co využijete všude. To jak to udělali je hloupý lock na jejich proprietární architekturu ve snaze z toho udělat marketingovou výhodu, jako to dříve udělali s Gsyncem např.
Všem těm bláznům co nechápou jen dokola postujte to video v odkazu ať jim konečně sklapne. Prostě RT v minecraftu na všech kartách a hned a nemusíte čekat ani na hloupoučkou oficiální NV implementaci, která nemá ani jasné datum a k tomu navíc pojede jen na RTX kartách
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 14:41:40
avatar
Ta implementace ja na vsechny karty stejne jako třeba BF5, je to pro každou kartu co podporuje DXR.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 15:42:44
avatar
zda je implementace přes DXR nebo SP je bezpředmětné. DXR je sice standart ale ABSOLUTNĚ NIKDE není řečeno, že se RT musí děoat přes něj - nemusí. Jde jen a pouze o kvalitu vs dopad na výkon. To že se to implementuje přes DXR neznamená, že to bude rychlejší - kdo to tvrdí je jen jeho zbožné přání a nemá pro to důkaz. Naopak současné DXR RT implementace by Nvidia ukazují že dochází k brutálním výkonnostním propadům
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 16:05:17

Já netvrdím, že se MUSÍ dělat přes něj. Jen jak říkáš, je to standard, který mohou volně využít všichni. Pokud někdo přijde s lepším řešením, tak jen dobře. Každopádně nemusíme se tu přít, jestli je to tak nebo onak. Celou dobu je nám tvrzeno, že ve všech hrách, které mají raytracing, je nutné mít RTX karty, protože mají RT jádra. Což ale není pravda. Protože na GTX kartách si to můžeme zapnout taky. A kdyby AMD vydalo ovladače s podporou DXR, tak by to jelo i na nich. Což by se, jak jsem postnul odkaz, mělo v dohledné době stát.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 16:27:04
avatar
je to jedno jestli má nebo nemá ty ovladače na DXR, fakt je že RayTracing pokud je k něčemu tak na grafikách AMD prostě normálně funguje a vždy fungovalo. TEČKA.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 16:49:09
avatar
to ano. Já ale nespatřuji v AMD podpoře/nepodpoře DXR v ovladačích nic zásadního. Očekávám, že výkon v RT bude na AMD kartách mizerný, stejně jako na všech Nv kartách včetně těch nesoucích pár RT jader v podobě jednotek % křemíku (rozuměj nic). Na RT ON to v AAA hrách stačit nebude (netřeba se přít dokázal to jak BF5, Metro nebo Tomb Raider. Naopak mě překvapilo jak to dokáže rozkrášlit pixelartové jednoduché hry jako minecraft - ano, první hra kde uznávám že to smysl má - když už máte kartu za 10+ tisíc jako radeon 5700 nebo Nv ekvivalent, můžete si zkrášlit takové hry se superjednoduchou grafikou - ale je to vyjímka, kolik z nás kupuje drahou grafiku na minecraft?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 17:51:26
avatar
Jak jsem napsal ve starším článku, Quake II demo a Minecraft s RT jsou jediné dvě hry, kde je RTX přínosem, je to ale proto, že nemají žádné moderní efekty proto tam ten RT vyniká. Jenže je tak extrémně náročný, že tyhle hry, co dnes běhají i na kalkulačkách, najednou potřebují 2080Ti .... ukazuje to reálný stav věcí a proč se RT nepoužívá ve hrách ...

moderní hry umí spoustu věcí které RT dělá skvěle vizuálně napodobit s výrazně nižšími nároky na výkon ...

jsem tak toho názoru, že RayTracing ještě spoustu let nemusíme řešit, protože je to velice neefektivní technologie nemáme tak výkonná běžná GPU od low endu po high end, aby mělo smysl cpát RT dnes do her ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Machino v ústavě maj internet? 2019-08-30 22:36:46
avatar
Ty seš kamaráde dobrej pacient. Nevím o čem tu vůbec diskutuješ. DXR je reálné a je popsáno jak funguje a co je potřeba udělat pro jeho implementaci v případě že jej HW podporuje a je jedno jak to na jakém HW běží výkonově. Pokud přijde AMD s nějakým lepším DXR, tak jedině dobře, bude se to jmenovat DXR2 a bude to třeba součástí DX 13. Ale aktuálně je to jediný standart pro herní nasazení raytracing efektů do her. To ostatní ať už demo od Cryteku nebo ten minecraft sice prvky RT obsahuje, ale reálně ty odrazy nejsou odrazy částic co jsou na scéně je to napsáno i v komentáři k onomu RT demu od cryteku sám tvůrce tam říká, že odrazy jsou počítány ze snímků s mnohem nižší kvalitou a proto je odraz některých objektů nižší a nebo některé úplně chybí proto také byla volena scéna ve tmě osvětlení není děláno RT vůbec je to demo jen jednoho efektu.

Takže dle tebe je 1080ti nějak zakerne výkonově uškrcená když dává 10 fps vs 2070 která dá ve stejném RT nastavení 50 fps? Aha......

A co se týče opravdového renderování tak všichni asi jsou pitomí když kupují RTX karty které mají v OptiX cca 200% výkon jen "tak" z ničeho nic dle tebe ve srovnání se starší řadou.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-31 01:48:23
avatar
Citace:
aktuálně je to jediný standart pro herní nasazení raytracing efektů do her

Co to znamená? Nic. Právě jsem založil standart na splachování záchodů malíčkem u nohy. Je to první a jediný standart na splachování malíčkem u nohy. Všichni co splachujete normálně rukama jste pozadu, protože je to staromódní.

Že začínáš svůj příspěvěk osobními útoky ad hominem,jen dokazuje tvé kvality, proto ta odpověď hodna tvé úrovně.

Zapomínáš na doby kdy tu např. bylo DX 10.1. Radeony 3700 ho podporovaly, Nvidia karty ne. A právě proto, že ho NV karty nepodporovaly, tak hry se na něj nedělaly (tuším podporoval to jen Stalker) a to šlo o mnohem větší standart, než podružné a nepodstatné DXR, které nám ve všech doposud vydaných hrách nepřineslo nic viditelného než jen fps propady. Budu hádat, tenkrát si nenadával na NV, že nepodporuje nejnovější DX standart, zatímco teď budeš hájit mnohem minoritnější DXR nepřinášející aktuálně vůbec nic. No a tenkrát se DX10.1 žádný standartem nestal a čekalo se na další verzi (DX11), kterou podporovali všichni a proto se hry začali masivněji dělat pro DX11. Takže si klidně připlať za propad fps, když ti to přijde cool.
K masivnějšímu rozšíření dojde až to:
- budou podporovat všichni (AMD napíše taky DXR ovladač neboj, ale má čas, aktuálně není nevýhoda že ho nemá, protože s tím performance hitem si to zapne jen masochista)
- až to bude mít PRAKTICKÝ přínos, což jeden až dva odlesky v kaluži u akční hry, kde se obraz neustále hýbe fakt nemá
prostě ala situace jako tenkrát s DX10.1 - důkaz že ani když Microsoft vydá nový standart, nemusí se ho nakonec nikdo chytit. Stalo se to jednou, stane se to znovu.

Citace:
DXR je reálné a je popsáno jak funguje a co je potřeba udělat pro jeho implementaci v případě že jej HW podporuje

A na to si bobíku přišel jak že implementace API DXR implikuje přítomnost HW dedikovaných jednotek na kartě? Protože to tak má Nvidia tak to tak musí mít všichni? Máš opravdu tak malou fantazii nebo nerozumíš tomu co je API, že si nedokážeš představit, že by klidně volání co z něj lezou mohou být ovladačem přeložena na operace, které se provedou třeba na SP? Tak já si to představit dokážu.

Implementace RT na současných RTX kartách je tak tristně pomalá, že je to prakticky plýtvání křemíkem. Sama Nvidia pragmaticky věnovala RT cores jen jednotky % celého čipu - proč asi, proč neudělali kartu s poměrem křemíku na RT cores třeba 20-30%? V angličtině na to existuje slovo které to přesně vystihuje - "gimmick", ano nic víc to není, jen dodám, že "marketingový gimmick". Očividně to ale padlo na úrodnou půdu tebe a tobě podobných. Klidně za to plaťte, jste svobodní, utraťte své životní úspory třeba za porcelánové slony, mě je to úplně jedno. Jen nám tu ale netvrďte nesmysly jako např. že DXR implementace by NV v jejich soyčasných kartách je k nějakému praktickému užitku, protože není
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Urážka? 2019-08-31 08:53:11
avatar
Citace:
Máš opravdu tak malou fantazii nebo nerozumíš tomu co je API, že si nedokážeš představit, že by klidně volání co z něj lezou mohou být ovladačem přeložena na operace, které se provedou třeba na SP? Tak já si to představit dokážu.

Tak jo vědátore, řekněme že tomu tak je.
Proč tedy RTX karty se stejným počtem SP jader dávají násobně lepší výkon než karty bez RT jednotek?

Tojako nvidia včetně AMD do teď dělalal ty karty nahovno aby se teď mohli vytasit se záhadným výkonem? Proč v rendererech ty RT karty podávají i 4 násobný výkon? ONO se totiž renderuje už 20 let a výkon karet je znám, byl znám a zůstal stejný. Tak kde je to kouzlo RTX karet, že najednou jsou tak výkonné? No tady, má tvoje teorie maličkou trhlinku, teda spíše je to díra jak mostecký doly.

*RANDOM BULSHIT ve zbytku postu* Hele k tomu nemá smysl nic více psát ty jsi jednoduše pomatený jedinec žijící v nějaké dimenzi Gamma.

Uvědom si, že já jsem tě neurážel, TO BYLA DIAGNOZA ty blázne. Uvědom si to.
patrikm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 15:33:07

Nevím jak ten minecraft rozjeli. Asi tak podobně jako u cryteku. Asi nějaký nevydaný ovladač na testování. Ale AMD nemá zatím DXR podporu v ovladačích. Ale údajně by se to mělo změnit

Odkaz
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-08-30 15:38:21
avatar
ve videu je všechno řečeno - je to implementace přes SP, nikoliv přes DXR, nejsou potřeba žádné speciální ovladače funguje to ihned - nereaguj na video prosím, které jsi ani neviděl celé
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 648x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1559x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1241x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1920x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1168x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1916x
Komentářů: 3