HYDRA 100 – čip který zabije NVIDIA SLI a ATI CrossFire? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 22 srpen 2008
ikonkaOpravdu velmi zajímavý čip představila společnost LucidLogix, která je podporovaná společností Intel. NVIDIA SLI a ATI CrossFire zůstanou bezcennými technologiemi?

 

 

Na IDF společnosti Intel prezentovala firma LucidLogix čip s názvem Hydra 100. Ti, kteří sledují IT svět podrobně jistě tuší, o čem je řeč. Pro ty ostatní řeknu, že Hydra 100 je čip, který má dokázat zdánlivě nemožné ....

logo-hydra-550

   Jistě znáte systémy ATI CrossFire a NVIDIA SLI. To jsou systémy, které umožňují spojit výkon několika grafických karet. Obojí fungují na trochu jiném principu. CrossFire pak dnes už například dokáže fungovat s odlišnými grafickými modely. Jak NVIDIA, tak ATI do vývoje obou systémů investovali miliony a řekněme si na rovinu, do bezproblémové funkčnosti a stálého přínosu je stále ještě sakra dlouhá cesta. Ani jedno řešení zdaleka nefunguje 100%, vždy a všude a škálování výkonu je problematické, ani pro 2 čipy není vždy cela stejné a přínos se nerovná 100%. Škálování výkonu tří jader je pak mizérie a čtyř jader je hotová tragédie. Pokud věříte na zázraky, pak je tu čip Hydra 100 a věřte nebo ne, ten výše zmíněné problémy zcela odstraňuje!

hydra-chip-1

   Hydra 100 není SLI ani CrossFire a nepotřebuje tedy žádnou licenci. Čip má fungovat s kteroukoliv grafickou kartou a jedno s kolika. Je tedy možné, že klidně bude fungovat v jednom systému třeba NVIDIA 9500GT s GTX 280 a HD 4870X2 apod. Systém má ale vidět jen jednu jedinou grafiku a to Hydra Engine. Princip fungování je velmi prostý - zkrátka Hydra čip řekne grafikám, co chce spočítat, rozdělí jim rovnoměrně práci a pak sám složí výslednou scénu. Toť vše. Žádné patlání s ovladačem funguje nefunguje SLI/CrossFire nic ... Po přečtení prvních informací o Hydra čipu si připadám, jako v pohádce. Pokud to bude fungovat, jak to má fungovat, pak je to ta nejúžasnější technologie letošního roku, ne-li desetiletí! Nicméně je tu také řada otázek a velmi málo odpovědí. Tak třeba .... Výkon současných grafik je ohromný, jak tedy jeden čipeček zvládne je kočírovat, navíc, pokud mu mají posílat data ke zpracování? Otázka druhá, software, vzhledem k tomu, že teda ATI ani NVIDIA nebudou výslednou výstupní grafikou je tedy na softwaru čipu Hydra, jak bude výsledná scéna vypadat, podpora ve hrách atd. Vzhledem k tomu, že Intel zrovna nevyniká v tvorbě multimediálních ovladačů a AMD-ATI a NVIDIA věnují miliony dolarů na nekončící vývoj ovladačů, nenaplňuje mě zrovna Hydra čip důvěrou, že to vůbec bude (může) fungovat ...

hydra-schema

   Na IDF už bylo možné vidět funkční zařízení s Hydra čipem, bohužel bez jakýchkoliv měření a výsledků výkonu. Nicméně Intel vývoj čipu a samotnou technologii mohutně podporuje a asi ví proč. Čipy se začnou vyrábět už tento rok v listopadu a první zařízení pro běžné uživatele se objeví v první polovině příštího roku. Pokud to tedy funguje, pak zažijeme skutečně grafickou revoluci, jak ji Intel sliboval ...

Zdroj: Anandtech

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Uo619 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HM 2008-08-22 15:00:24

zni to krasne, snad to bude fungovat
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 15:17:46
avatar
Na to sem zvědavej, ale nějak si nemyslim, že ten chip dokáže zvládnout třeba 2x 4870X2, to by musel bejt opravdu hodně výkonej.. v podstatě jako přídavnej procesor.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-23 11:55:03
avatar
To ja si zas myslim, ze nebude vykonej vubec... o tom to neni, on zadnou grafiku nepocita, jak vidis na obrazku "Scenerio 1" on jen nejspis efektivne rozdeli praci grafickym kartam, ktere pak zpracuji kazda jen svou pridelenou cast obrazu. Skalovatelnost vykonu by zavisela ciste na hardwaru a ne softwaru jako je tomu dnes.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - physx vs havok 2008-08-22 15:26:54

Tak se zda ze souboj fyzikalnich enginu je stale v nedohlednu, Intel bude mit sve Larabee a uplne v klidu bude moci nekolik let nehnout prstem(rozumej setrit vyrobni naklady resp. neinvestovat ani korunu do Havoku, bude to za nej delat AMD/Ati) a necha nV a AMD/Ati aby mezi sebou "zapasily"(a zaroven se financne vycerpavali)..... V kazdem pripade ta univerzalnost HODNE nahraje Intelu a ovlivni zakaznika pri vyberu MB(cili i CPU), tohle nevypada dobre pro CPU divizi AMD/Ati....
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - snad to vyjde 2008-08-22 15:35:54
avatar
konečně někdo dokázal že když se do něčeho opřu,klidně udělám ze zelených i červených stupidy. on je to spíše koncept protože by tím PhysX a vůbec funkce ovladačů byly mimo hru,ale třeba to nakonec zvládně víc.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jsem zvedavy 2008-08-22 15:42:26

Uprimne moc tomu neverim. Nedokazu si predstavit, jak by technicky neco takoveho mohlo fungovat.
Grimlok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 16:01:45

No nedovedu si představit zařízení, který dokáže ukočírovat několik 4870 X2, to by musel bejt hodně výkonnej čip. Podle mě spíš Intel timhle odtahuje pozornost od projektu Larrabee pro případ, že Larrabee nebude něco zas tak skvělýho, jak původně plánovali.
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmmm 2008-08-22 16:55:35

Nevim nevim...

Hydrase mi moc nezda. Nvidia i ATI do vyvoje svych tehnologii vlozila nemale penize. a Opravdu si nemyslim ze SLI nebo CF porad nestoji zarec...vemte si jakou cestu to urazilo od sveho zacatku a jakou ma podobu dnes, jasne nefunguje to 100% ale dnes uz se o sli ci CF da krasne pouzivat s dost velkym prinosem

Hydra hmm ono kazdej o svych pruktech tegnologiich vzdycky rika jak je to super uber bomba .) tak to bylo je a bude vzdycky .) Rozhodne to nebude tak lehke jak se pise .) rozhodne budou potrebovat OBROVSKOU podporu od programatoru ATI a nV bez toho se muzou snazit jak chcou .) nevidim to dobre ati a nv si torozhodne budou chtit chranit...

A dnes uz je CF i SLI na dosti spravne ceste rozhodne jim davam mnohem vetsi sanci kdyz uz maji tak dlouhou cestu za sebou nez zacinajici hydre ...
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 17:31:40

Na druhou stranu miliony neudělají objev, pokud nejsou lidi, který maji brilantní nápad. Třeba takový lidi AMD/nVidia nemají a prostě na tenhle způsob nemohli tím pádem přijít i přes miliony co SLI/CF stojí.
Na první pohled to vypadá jako čip s hodně nízkou spotřebou, dokazuje to nejen to, že je zapouzdřenej jen v bakelitu (jako starší čipsety VIA,nForce2,SiS,čipset v X-boxu atd...). Na první pohled bych tomu víc jak 20W netypoval.
Každopádně, jestli to bude fungovat, tak mě absolutně vůbec nenapadá, jak tenhle skrček ošéfuje ovladače pro stovky her, když se tím ATI moří a né a né to jít dokonale.
Teď si nevzpomenu kde jsem to čet, ale Hydra 100 má být především postavěná na téměř dokonalým SW, kterej to bude šéfovat.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 17:10:53

Vývoj hydra probíhá cca 4 roky a konečně přinese výsledky. Nvidia a AMD-Ati mají jednozančně důvod k obavám. Pokud to skutečně bude fungovat je silně ohrožená čipsetová divize Nvidia. A to ještě nepředvedli všechny možnosti Larrabee...Příští rok bude hodně brutální souboj na poli grafik a čipsetů. Intel má zásadní výhodu v podstatě neomezených zdrojích financování...a to vzhledem k oběma společnostem.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - skoda 2008-08-22 20:31:00

sice sa v IT ako tak orientujem ale tuto hydru sa mi nedari pochopit tak ma to byt chip, ktory umozni zapojit na MB dva GPU dajme tomu HD4870 na grafiku a 9600GT na fyziku a bude to fungovat proste po zasadeni do PCIe bez dalsieho nastavovania; pochopil som to spravne alebo som uplne vedla?
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 21:44:24

Já to chápu tak, že do PCI-e slotů píchneš třeba 4870,3850,8800GT a tyhle tři grafiky budou všechny naráz počítat obraz. Práci jim v závislosti na jejich aktuálním vytížení dá Hydra, grafiky odvedenou práci odevzdají opět Hydře a ta tři díly obrazu spojí a vytvoří obraz. O rozdělování práce se stará sofistikovanej software a dle mýho hoodně složitej.
Pokud to vše bude fungovat jak má, tak se mi stejně zdá, že bude znatelnej imput-lag, microstuttering a podobný nešvary.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-23 18:48:53
avatar
Taky me napadlo, ze by tam mohl byt problem se svinstvy jako input lagy atd... jelikoz sesynchronizovat tolik dat z nekolika karet, aby to nedelalo bordel bude chtit velikou preciznost. Jinak toho, ze by to takovy cip nezvladal protoze neni vykony se nebojim... on snad PLX cip na X2 od ATI je neco mega vykoneho?
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-23 22:52:57

To je pravda no... PLX funguje trošku podobně. Akorát má na starost dva totožný čipy... hydra bude mít větší fušku
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-23 23:45:47
avatar
Tak ono zalezi jak Hydra funguje, a to zatim bohuzel nevime, takze se neda rict, jestli bude mit vetsi fusku. Uplne stejne ty cipy fungovat taky nebudou, takze to asi neposoudime. Trosku me zarazi, ze jestli by to mohli zpracovavat ruzne karty spolecne, jak by vypadal finalni obraz. Jelikoz prece jen Geforce a Radeony nemaji uplne stejny finalni obraz a hlavne treba AA zpracovavaji jinak, tam je pak rozdil v obraze opravdu znatelny. Tedy to je prvni vec, ktera mi nejak nesedi. Za druhe je to takova drobnost, ze kdyz bys dal dohromady dve vykonove odlisne karty, treba lowend a highend (rekneme ze treba stejnou znacku i serii) jak by ta Hydra vedela komu pridelit kolik co na praci. Ze jo, prece neda te pomalejsi karte stejne narocnou praci jako te velke, to by tam bylo nulove skalovani a jen by se cekalo na tu pomalejsi kartu, tedy by se to spis zpomalilo. Ono to vlastne funguje u Crossfiru, kdy se daj dat dohromady treba pomalejsi HD4850 s rychlejsi HD4870. Ale ted vecer opravdu nemam silu zjistovat jakze vlastne ten crossfire funguje a jak se rozdeluje prace mezi jadry.
thess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ukolar 2008-08-22 21:44:14
avatar
ja to teda chapu tak, ze je to cip kerej se tvari jako graficka karta akorat samotny to neumi vytvaret zadnej obraz ale pouziva k tomu procesory ostatnich karet. ale musi to umet zachazet s kazdou kartou jako to umi ta karta sama ze sebou.
centurion96 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 21:53:07

Nezvyknem komentovat veci ktorym nerozumiem, ale neda mi to. Vobec nechapem ako toto moze fungovat. OS komunikuje s grafikou cez ovladace (Foeceware, Catalyst). Ako bude komunikovat Hydra s grafikami? To by im museli ATI aj NVIDIA poskytnut svoje know-how aby mohli napisat ovladace pre Hydru. Ako moze vediet Hydra co ma poslat pocitat jednotlivym GPU ked o nich s prepacenim "hovno" vie.
romero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 23:06:36

Cesta zvysovania vykonu pri multi-GPU rieseni je v tile-based renderingu. S nim ma vsak problem aj samotna Nvidia ci ATI. AFR je v buducnosti nepouzitelne, objavuje sa tu microstuttering a pri 3 a viac GPU to uz nema zmysel. Hydra by musela obsahovat vlastne shadery, aby dokazala zlepit dokopy kusky obrazu a potom na nich este aplikovat postprocessing. Inac by niekolkonasobne presuvanie dat z GPUs do Hydra a spat len dalej zvysovalo input-lag. Naviac je jasne ze vystup z GPU ATI a Nvidia nie je na pixel rovnaky a v zlepenom obraze by mohli vzniknut artefakty. Ja tomu teda neverim, radsej si pockam na multi SLI alebo CF.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-22 23:23:27

Presne tak, tohle proste nemuze nikdy fungovat. A nebo mi nejaka zasadni vec unika.
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-23 02:24:41
avatar
Ja to napíšem takto - znie to až príliž dobre a krásne na to, aby to bola pravda

Ale ak je, klobúk dole. Toto môže znamenať úplný prevrat v multičipových/kartových riešeniach. (Bohužiaľ, aj keď som veľký optimista, už len z racionálneho hľadiska sa mi tomu moc nechce veriť...)
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-23 10:36:19
avatar
Hm zajimave,neni to spis dokonalejsi mustek? Jako treba ma pro komunikaci ati dvou gpu v X2? Intel sice taky podpori kde co ale vetsinou to ma smysl.Podle toho schema bych to chapal ze veskerou praci budou delat gpu a tohle jim jen tu praci bude usmernovat.
Neznámý  - signálový procesor? 2008-08-23 17:43:24

A co když je to pouze signálový procesor k řízení práce grafik + nějaká jednotka, co se bude tvářit pro systém jako grafická karta. Dejme tomu, že mu bude stačit rozpoznat typy jednotlivých grafických jader, které sice nevyužije úplně dokonale jako ovladače jednotlivých výrobců a karta podá menší výkon, ale bude k dispozici víc jader, tak menší výkon jednotlivých grafik zas tak nemusí vadit a nebude potřeba ovladačů jednotlivých výrobců grafik.
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dnes je apríl? 2008-08-23 19:57:42

po přečtení článku mam pocit, že je dneska prvního dubna.
lipca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prej to funguje 2008-08-23 20:42:29

Kukněte sem: http://pctuning.tyden.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=11433&Itemid=106
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-24 01:26:20

Doporučil bych se kouknout znovu na Anandtech - je tam ještě něco nového + jsou obrázky čipu v reálném použití, tomuhle začínám hodně věřit. Přece jenom Intel poslední dobou výkonem čipů a jejich nasazení je přesný jako hodinky a do téhle věci narvali hodně peněz.
steny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No, 2008-08-24 11:09:35

tohle bude propadak, skoro tak stejne velkej jako Larabee
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-24 15:15:16

A podle čeho usuzuješ, že bude larabee propadák? Slyšel jsem ,že je reálná šance, že bude vydán až kolem roku 2010 na 32nm procesu, takže spotřeba 300W možná nebude, a pokud to bude dobře fungovat... proč by to byl propadák
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 370x
Komentářů: 2
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 537x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1195x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1053x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1829x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1938x
Komentářů: 3