Jak výkonná je AMD Radeon RX VEGA? NVIDIA je údajně pod tlakem a spěchá s VOLTA Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 07 březen 2017
altNVIDIA má za sebou nejskvělejší rok ve své historii. Letos se však AMD vrací … a ve velkém stylu?

 

 

 

 

AMD vs NVIDIA, souboj GPU ztratil loni hodně ze svého kouzla, kdy AMD dobrovolně vyklidilo pozice v kategorii nad 250 dolarů. Pravda, s jedinou výjimkou, kterou je monstrózní RADEON PRO DUO, stále absolutně nejvýkonnější grafická karta světa, které ani TITAN X nedokáže konkurovat. Nicméně ta stěží mohla v prodejích konkurovat GTX 1070, GTX 1080 a NVIDIA TITAN X, které měly celý rok trh pro sebe hlavní a rostoucí segment výkonných grafik.

Před pár dny NVIDIA konečně oznámila GTX 1080 Ti, tedy skutečného nástupce GTX 980 Ti. Tato karta však není zase až tak nová a fakticky je se jedná o již minulý rok představený TITAN X, kdy se obě karty liší jen v několika parametrech (hlavně v oblasti paměti) a výkon je hodně podobný. Zatímco samotné uvedení GTX 1080 Ti tak nebylo žádným velkým překvapením, překvapením byla jeho cena společně se slevou GTX 1080 a GTX 1070. NVIDIA bez toho, aby na trhu existovala aktuálně jakákoliv konkurence, nastavila cenu GTX 1080 Ti na 699 dolarů (22 490 korun vč. DPH) a GTX 1080 (navíc s rychlejšími GDDR5X) zlevnila na 499 (15 500 korun) a GTX 170 na 349 dolarů (10 900 korun vč. DPH).

Mnozí všímavější čtenáři, znalí ekonomických realit si kladli správnou otázku. Proč tak, na poměry NVIDIA, nezvyklé slevy a tah s relativně nízkými cenami? To v prostředí, kde není na výběr žádný jiný produkt, nedává příliš smysl. Stále více se ze zákulisí ozývají hlasy, že NVIDIA zkrátka ví něco, co veřejnost zatím neví a ceny nastavila s ohledem na tyto skutečnosti, které se velmi brzy odhalí.

Řeč je o návratu AMD. To se rozhodlo fakticky ignorovat konkurenci, a to jak Intel i NVIDIA. A na místo toho, aby se přizpůsobovalo jejich nabídce a snažilo se nabídnout konkurenci, rozhodlo se prostě udělat produkty dle vlastního stylu s jinou nabídkou. Výsledkem jsou tak třeba procesory RYZEN 7, které v TOP verzi mají lepší výkon a lepší efektivitu, než druhý nejvýkonnější desktopový procesor, který Intel vůbec nabízí. Tím je Core i7-6900K za 32 tisíc korun. Jenže AMD se rozhodlo tento výkon generovaný 8jádry a 16 vlákny nabídnout masám a nastavilo ceny RYZEN 7 modelů v rozpětí 9 – 15 tisíc korun! AMD tak udělalo jeden obrovský skok a převálcovalo vše, na co jsme si za poslední roky zvykli. AMD RYZEN 7 jsou navíc jen první ochutnávkou a prvním z mnoha produktů postavených na ZEN architektuře.

To samé, co AMD nyní provedlo Intelu na poli procesorů, by rádo zopakovalo na poli GPU společnosti NVIDIA. AMD jakoby vypustilo celou jednu generaci high endu, a pustilo se do pořádné práce. VEGA je největší změna architektury GCN od jejího uvedení na HD 7900 sérii před několika lety. K tomu AMD výrazně poladilo stávající 14nm výrobu a bude to poprvé, kdy tuto vylepšenou 14nm výrobu použije na tak velké GPU napěchované hromadou nejnovějších technologií. K tomu všemu poprvé na běžné grafice uvidíme v akci HBM2 paměti. AMD už prezentovalo základní technologický náhled, který v mnoha ohledech představoval i dvojnásobná zlepšení výkonu ve srovnání se vším, co GCN dosud předváděla. Efektivita bude úplně jiná dimenze proti současným modelům a předchůdcům. Pokud jde o praktický herní výkon, AMD už prezentovalo RX VEGA při několika příležitostech, na CES už se daly vyzkoušet hry ve 4K rozlišení s RYZEN 7 CPU a karta v nich dosahovala vyššího výkonu než jakákoliv přetaktovaná GTX 1080, blížíc se úrovni TITAN X modelu. A to prosím bez i základní podpory ze strany ovladačů pro VEGA (které v té době prostě neexistovaly), s RYZEN 7 procesorem, kteří mnozí označují „za slabý na hry“ a s testovací mulou, kterou prezentovaná karta byla.

AMD drží výkon RX VEGA stále pod pokličkou, a to velmi úspěšně. NVIDIA však určitě má podstatně lepší informace, takže určitě ví více a další zdroje hovoří o tom, že NVIDIA nechce podobné překvapení, jako jsou RYZEN 7 procesory pro Intel i trh. A tak se už raději s cenami nachystala. AMD je totiž cenově vždy o něco agresivnější. A pak je tady technologický základ nové RX VEGA, který je o generaci dále, než co nabízí NVIDIA GTX 1000 grafiky.

GTX 1080 Ti je určitě impozantní karta, ale působí tak nějak „klasicky“. Má 16nm 471mm2 velké jádro GP 102 s 12 miliardami tranzistorů, ale klasickou 352-bit sběrnici a 11 čipů GDDR5X (11GB) paměti. Udávaný výkon je 11,5 TFLOPS.

To AMD Raden RX VEGA s jádrem VEGA 10 posouvá technologické hranice. Jádro VEGA 10 je vyráběno 14nm, má mnohem více tranzistorů a je překvapivě velké, s velikostí kolem 530mm2! Počet výpočetních jednotek by měl být 4096, ale nedají se moc srovnávat s těmi v současných Radeon grafikách, protože AMD udělala v rámci VEGA architektury značné změny. Karta by měla mít 2048-bit sběrnici a zatímco NVIDIA potřebuje 11 klasických čipů a spousta místa, VEGA má dva paměťové čipy (8GB) hned vedle jádra a dosahuje 512GB/s propustnosti (proti 484GB/s u NVIDIA GTX 1080 Ti). Výkon je stále otázka. Známe jen výkon Radeon Instinc MI25, což je pasivně chlazená speciální výpočetní karta s VEGA 10 jádrem, která dosahuje 12,5 TFLOPS výkonu. Je tak celkem reálné, že herní RX VEGA nabídne více.

V současné době už AMD dodělává RADEON RX VEGA, karty míří do výroby. Ovladače jsou také ve fázi dokončování a vydání karet by mělo proběhnout v průběhu května. Je zde stále velmi slušná šance, že RADEON RX VEGA je výkonnější než GTX 1080 Ti, parametry i inovovaná architektura vypadají na papíře, že by na to mít mohly. AMD určitě nebude chtít kartu prodávat nijak nezvykle draho a od počátku se mluví o ceně kolem 500-600 dolarů (tedy necelých 20 tisících). A není tedy vyloučeno, že přes zdánlivě dobré ceny, které NVIDIA aktuálně nastavila, nemusí být ve skutečnosti až tak dobré. NVIDIA také řeší problémy s nástupcem stávající generace, kterým má být VOLTA. Tu však nebude moci vyrábět 10nm, ale údajně by měla být „jen“ 12nm. Stejně tak by měla využívat HBM paměti atd. V případě že VEGA bude lepší, než se obecně očekává, NVIDIA by tak měla poměrně problém, protože VOLTA určitě nedorazí dříve než zhruba za rok.

Samozřejmě je to hodně jestli a kdyby (zejména s ohledem že NVIDIA má za sebou bez AMD zatraceně dobrý rok), nicméně průmyslové zdroje hovoří jasně. NVIDIA vyvíjí až nezvykle hodně snahy, jak s cenami stávajících grafik, tak s VOLTA. Bylo by určitě dobře, pokud by AMD dokázalo zopakovat to, co s RYZEN 7 na procesorovém trhu, i na grafickém trhu s VEGA. Nechci dělat žádný hype, ale zároveň je nutné mít na paměti, že VEGA je hodně velká změna a se vším tím okolo může být mnohem lepší, než si myslíme, kdy osobně považuji za reálnou výkonovou úroveň někde poblíž TITAN X, tedy GTX 1080 Ti. Ale RYZEN 7 jsem také odhadoval maximálně kolem i7-5960X a on je i nad i7-6900K a po OC mnohem výše, takže kdo ví :). Každopádně ještě na trhu není a NVIDIA se však viditelně snaží a konečně uvedla cenově odpovídající high end a zlevnila nižší modely na odpovídající ceny, takže to vypadá, že konkurence se vrací. Bylo na čase …

A jak už jsme si řekli u recenze RYZEN 7, konkurence je dobrá! Konkurence nutí všechny se zlepšovat, posouvá vývoj a hranice, a to je něco, co nám dlouho chybělo na procesorovém a poslední rok i na grafickém trhu. Takže doufejme, že pokud má NVIDIA obavy, že jsou oprávněné, protože by to znamenalo výhledově ještě lepší ceny, a ještě více snahy.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Rabin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 01:22:34
avatar
"AMD drží výkon RX VEGA stále pod pokličkou, a to velmi úspěšně. NVIDIA však určitě má podstatně lepší informace, " Nv isto nema lepsie informacie ako ty .O Vega hadam vies najviac . Ci ?
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 08:12:17
avatar
Nvidia pokud nic jinyho tak vidi hruba cisla, ty jsou impozantni at uz je srovname s ciste HPC P100 nebo herni P102. Pascal ma dost pokrocilou techniku tile caching. A pokud AMD bude schopno pouzit techniky s podobnou efektivitou, pri vydani (rovnez pouziva pokrocilou metodu rasterizace), pak by Vega nemela mit problem drzet krok s Volta diky vsem dalsim technikam.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-12 11:29:26

12,5 TFLOP má ich najsilnejší čip ...keď zoberieme v úvahu hrubý výkon v pomere k hernému tak to na pascal 1080ti nebude zďaleka stačiť ...a ty tu už hovoríš o volte vyzerá to tak že to bude tesne nad 1080 bez ti ...
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 02:00:13

Moc pěkný. Držím palce, aby to tentokrát vyšlo na 100 %. Vyladěné ovladače, super spotřeba atd. Ještě k tomu výhodnější cenu a souboj může začít. Už to zas vidím, jak někdo spekuluje na 2 fps atd. Honzo, ty toho tento rok moc asi nenaspíš .
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 07:48:29
avatar
Vega je prilis novatorska a nektere technologie (a neni jich malo) zasadne ovlivnujici vykon ma jako jedina architektura na trhu, proto vykon ve stavajicich hrach, ac by mohl byt velmi dobry, nebude vypovidajici a bude potreba cekat az se napriklad HBC, primitive shader a dalsi zacnou aktivne pouzivat v hernich enginech. AMD podle svych slov bude pro tohle delat vic nez kdy driv a i konzole zasadne pomohou jejich rychle aplikaci, presto ten potencial bude prevysovat vykon dosazitelny ted.
Dr.agonie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 08:21:21

Ryzen, Vega, nevyuzity potencial, neoptimalizovany software atd. stale dokola. Neni teda lepsi si pockat, az to zacnou vyrobci reflektovat a zatim pouzivat ten optimalizovany hardware?
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jako vážně? 2017-03-08 08:48:31

Je tady ryzen a bude tady Vega a jen proto, že horké novinky nejsou(nebudou) dokonalé a přesto, že jsou konkurenční tak si je nekoupíme. Pak, ale na revize a optimalizae nemusíte čekat , protože AMD mezi náma, už nebude. Pokud je tohle vaše představa a toužebně očekávaná realita, tak se určitě těšíte na další revize a optimalizace Intelu s navýšením výkonu o 5% za cenu od 30000 za lehce nadprůměrný procesor.
Dr.agonie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 08:53:14

Ne, jde mi jen o to, aby se vice optimalizovalo pred vydanim na trh. Aby se vice spolupracovalo s vyvojari softwaru a prichazely na trh technologie s realnym, aktualnim vyuzitim. Protoze opravdu nebudu dotovat "nevyladene" jen proto, aby prezilo, s tim, ze treba nekdy vyuzije svuj potencial.
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 09:21:23

to jednoducho nie je moznne a nikdy sa to nedialo, z business hladiska je absolutny nerozum rozposlat data sheety a specifikacie 300+ delevoperom a inym partnerom pred vydanim produktu na ktory caka aj konkurencia. v tychto pripadoch je klucove byt ticho aby sa dosiahol pryschologicky wow efekt a zaistili predaje v cenovej hladine ktora je pritazliva pre zakaznikov aj vyrobcu a tiez aby ste predisli podstreleniu cien zo strany konkurencie, to co navrhujete je mozne len v otvorenych platformach ako ARM. nVidia, AMD ani Intel nikdy neposkytli data sheety partnerom pred vydanim produktu, a ano nVidia a Intel nerobili v poslednych seriach produktov zasadne architekturne zmeny, ak sa pozrieme na architekturu celej serie "Core" procesorov, tak su tam len male rozdiely v stavbe a tym padom aj softwarovom pristupe, to iste plati pre GPU Kepler/Maxwell/Pascal, preto sa vam zda ze boli uz optimalizovane pred vydanim, neboli, ale architekturalne rozdiely neboli tak vyrazne aby sa software musel prepisat z algoritmickeho hladiska
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 22:53:12
avatar
Jasně, že je nerozum poslat specifikace a data sheety vývojářům. Ty se posílají akorát malým českým webům, aby nám mohli napsat, že už mají informace, ale nemůžou nám je ještě říct, nicméně to bude pecka.
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 08:04:07

no je rozhodne jednoduchsie po sudoch vozit malu redakciu v pripade porusenia NDA a aj identifikovat leak, ako vacsie studia a 300+ developerov, presne tak ako to AMD spravilo s PCT v pripade vydania jadra Hawai, potom co predviedli s predchadzajucimi produktami tak mali orezany pristup k produktom "zadarmo" v ramci NDA
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 09:19:50

U AMD GK je problémem nízká prostoupenost mezi hráči, kdy třeba Steam statistika (není to stoprocentní, ale asi nejlepší možná statistika mezi hráči) ukazuje drtivou dominanci nVidia karet. Třeba souboj GTX1060 a RX480 má tady jasného vítěze GTX1060 poměrem 4,08 x 0,86 %. Stejně tak jsou před loňskými modely AMD (nejlepší je právě RX480 s 0,86%) všechny loňské modely nVidia od 1080 až po 1050Ti, což je docela tristní situace:
Odkaz
Za povšimnutí taky stojí, že spousta hráčů hraje na hodně starých a slabých GK, kdy karty od výkonu GTX1060 a výš mají jen cca 20%

Takže pokud by Vega alespoň trochu vylepšila pozici AMD karet mezi hráči, tak by to bylo jen dobře pro všechny.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 19:22:34
avatar
Kazda nova architektura potrebuje cas na reflektovani ze strany softwaru, intel a jeho SMT implementace by mohla vypravet, kdyz shazovala vykon o mnohdy desitky procent a prakticky neexistoval pripad, kdy by vykonnove pomohla. Podobne na tom byla nvidia s tessellaci, kterou mnoho let ukazovala v benchmarcich a do her se dostala v masivnim meritku az kdyz to pro AMD nebyl prakticky problem.
Ano muzete si kupovat HW z bazaru a mit jistotu, ze jeho potencial je plne vyuzity coz u zadneho noveho HW nemate a nikdy mit nebudete!

Problem je, ze RYZEN je lepsi (vykon/cena, efektivita v idle) nez cokoliv jineho uz ted, kdy zadnou podporu ze strany softwaru nema.
Kontiola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Asdf 2017-03-08 07:10:44

Když AMD mluví o hbm2 jako o high bandwidth cache s tím že po zaplnění hbm2 So Vega sáhne i do ramek. Mohlo by to vyřešit pár neduhů Ryzenu. Dvoukanálový řadič který nestíhá nakrmit dvě čtyřjadra Ryzenu by si mohl trochu oddychnout protože Vega bude k RAM přistupovat po Pci_e a třeba se to projeví kladně na výkonu. Protože nedovedu si představit že má NVIDIA plnou paměť a nedej bože se zbytek textur nahraje do Ramek. To budou asi obrovské propady výkonu které by Vega mohla eliminovat
kazgoroth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 10:45:55

Neviem ci chapem spravne, ale to akoze myslite, ze ak do pocitaca date Vegu, tak priepustnost PCI-E liniek bude zazracne vyssia ako ked date do toho isteho pocitaca Nvidia kartu?
Kontiola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 12:02:55

Bavíme se o propustnosti RAM a zatěžování řadiče.
kazgoroth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 12:30:40

No ale ved z RAM nejako tie data musia pritiect do grafickej karty. A pritecu tam cez PIC-E linky. Efektivna prenosova rychlost jednej PCI-E 3.0 linky je 985 MB/s. Pre jednoduchost to zaokruhlime na 1 GB/s. Graficka karta je pripojena na 16 liniek. Takze ak bude Vega pristupovat do RAM, tak maximalna prenosova rychlost je 16 GB/s - pretoze cez PCI-E 16x viac nedostanete. Ak Vegu vymenite za Nvidiu, tak maximalna prenosova rychlost neklesne, bude ta ista. Preto sa mi nezda Vase vyjadrenie "Protože nedovedu si představit že má NVIDIA plnou paměť a nedej bože se zbytek textur nahraje do Ramek. To budou asi obrovské propady výkonu které by Vega mohla eliminovat".
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 07:43:49
avatar
Jsem zvědavý co nabídne mainstream s Vegou.
aradan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dopadne to jako vždy 2017-03-08 07:48:16

Stejně to dopadne jako vždy. Až Vegu vydají, tak lokajové Nvidie dostanou pokyn "Jak testovat". Prostě si dají práci a najdou pár let starou hru, kde v rozlišení 720*480 bude mít Vega nějaký problém a výsledkem bude, že není tak dobrá na hry a je lepší si 2x tolik připlatit. Bulvární pct vždy bude hájit Vondráčkovou, takže Zagorka nikdy nevyhraje.

PS: minimálně to bude, že takový výkon už tu byl (i když za dvojnásobek ceny)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 08:33:18
avatar
Dokud nějaká karta nepřekoná Radeon Pro Duo, tak se dá vždy říct že "ten výkon už tu byl"
To jsou prostě kecy jistých lidí, jak najít něco šatněho na kartě za 10tis která přináší výkon konkurence za 20tis. (to je jen příklad).
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 18:24:46
avatar
Testovat tak vykonnu grafiku v nizkom rozliseni 720*480 by nemalo ziadny zmysel, kedze by ju cpu pravdepodobne nedokazal dostatocne nakrmit - cpu bottleneck. Grafike treba hlavne poriadne zatopit na 4K - tam sa ukaze skutocny vykon. Cize presne naopak ako pri testovani CPU.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 08:32:16

No myslím že by AMD už mělo přestat pořád jen tajit a mělo by už konečně s něčím přijít, už je to opravdu moc dlouho a konkurence chybí, ať máme z čeho vybírat a NV ať má důvod být pod tlakem a snižovat ceny..
cernakus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Uvidíme v dubnu 2017-03-08 12:21:31

pokud chystá AMD Ryzen-like impact, tak to poznáme na dubnových cenách a frekvencích polárek.

Pokud MSRP polárek klesnou cca o 50 USD, tak se blíží cenový úder, kdy VEGA sice nebude absolutně nejvýkonnější, ale její MSRP a tedy cena/výkon bude suverénně drtit GTX1070 a GTX1080.

Pokud bude MSRP polárek stejná jako loni, ale frekvence výrazně stoupnou (například 1500MHz na jádro v boostu), tak AMD přijde s výkonnostním úderem, protože dosud jsme VEGU viděli na cca 1000MHz plus mínus. Pokud by mohla, i díky pokroku ve GF finfetu na Ryzenech jít k 1500MHz, tak se tu bavíme ne o Titan X 12,5Tflops, ale o Radeon Pro Duo 16-18Tflops, které rozšlapou cokoliv, co nVidia v následujících dvou letech vrhne proti AMD.

Takže uvidíme. Taky se může stát, že MSRP polárek se nezmění a frekvence významně nestoupnou. Pak zapomeňte na cokoliv jiného, než jen pokrok v rámci vlažné konkurence a považujme výkonostní a cenové kategorie, nastavené nvidiou za prakticky konečné.

A pak se může stát zázrak, prakticky Ryzen zázrak, kdy Vega zdrtí nvidiu nejen výkonem, ale i cenou. Ovšem na zázraky poslední léta nevěřím a jeden Ryzen doma to nezmění.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak 2017-03-08 13:47:32

Nvidia už si na GTX 1080 pěkně zahrabala a teď chce zlevněním vytěžit další segment zákazníků. Problém je v tom, že kdo si pořídí GTX teď, tak si nepořídí Vegu i kdyby byla lepší. GTX vtrhla do nenasyceného trhu, Vega to bude mít o dost těžší, musí kontrovat cenou a slušným výkonem, že to AMD umí ukázala už u Ryzenu. Dost jí v tom zachraňuje embedded segment, čipy pro konzole, teď je tu velká šance na nové výkonné generace a z toho pak může zpětně težit GCN architektura. V procesorech má teď AMD nášlapnuto jak nikdy a v nových APU (zen jádra+GCN Polaris) už nebude mít konkurenci vůbec. Těším se na notebooky s AMD. Teď jen rozhýbat zkostnatělý trh ...
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 15:02:01
avatar
to je sice pěkné ale Nvidia rok prodává a vydělavá AMD akorát slibuje
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 15:09:55

No dufam ze potom nebudeme musiet citat obhajoby preco je v hernych aplikaciach o 12% pomalsia =o)
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - budu se opakovat 2017-03-08 17:34:10

ale pokud Vega,která bude postavená na úplně nové architektuře s bolestmi jako má Ryzen bez optimalizací a bude zaostávat za Titanem na léta pilované architektuře o 12% tak to bude úspěšný vstup. S vědomím potenciálu,kdy víme, že AMD během roku jen ovladači umí zvednout výkon o 10-15% a o dalších třeba 15-20% se postarají výrobci her, kteří na ni optimalizují své hry. No pokud bude její cena startovat řekněme na zajímavých 17999 Kč tak nebude co řešit.
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 20:10:49

Ak sa ti bude pacit ze zbrusu nova architektura by zaostavala za rokmi starou tak potom to maš v poho
A do nekonecna tato pesnicka platit nebude, opytaj sa takeho amd buldozera; v pohode procesory ale tiez sme sa napocuvali rozpravok o optimalizaciach.

Uvidime, stale dufam v zazrak; konieckoncom cakam na tu kartu jak kkt uz rok, ale narozdiel od DD som oboma nohami na zemi.
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jsem realista 2017-03-08 20:40:30

,ale doufám, že to bude lepší NV 1060 měsíců zpátky testy staré hry o 15% lepší. Najděte si poměr sil na nových hrách nyní cca RX 480 o 10 % rychlejší. Podobně se to opakuje rok co rok.Takže jak jsem uvedl výše, až přijde za rok Volta tak Vega, už bude mít za sebou i revize jádra pravděpodobně vyšší takty dalších cca 10% navíc. pokud bude startovat s tím, že bude o 12% pomalejší a min 10% udělají ovladače+15% optimalizace na nových hrách +revize 10% tak to bude +35%.
Za ten rok může být o těch třeba 25% rychlejší než Titan. No jestli očekáváte, že Volta přinese na nové architektuře hned 50% nad Titanem(aby se dalo říct, že Vega dostala na prdel)tak to by byl vlhký sen všech NV fans, který si to, ale nikdy nekoupí, protože NV by si za to byla schopna říct třeba 30 K :-)
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 21:07:34
avatar
To jsou hezký písničky, ale realita u minulého highendu je jinde. Kdybych si koupil Fury X, tak jsem na tom dnes hůře jak s GTX 980 Ti. Po přetaktování totiž Fury dostává na prdel a žádné zlepšení se moc nekonalo...
RamiellDeAnn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 14:10:38

Ten koment s fury nadomnou to vystihuje dokonalo. Amd zvyklo vymackat viac vykonu z nejakeho hardwaru ale tak isto sa mu to uz nepodarilo na inom hardware. Ja absolutne nepochybujem ze naprkl. Nvidia je predrazeny smejd (moj nazor, ukamenujte ma ) ale tak isto som realista; ak je rozdiel v cenach naozaj vyrazny tak aj z technologickeho hladiska AMD musi robit viac kompromisov oproti drahsim vyrobcom - viz naprikl. teraz ryzen co je prakticky 2X stvorjardo podla vsetkeho; super procesor aj vykonny ale nieje to to iste co ma intel a to nehovorim len o samotnych jadrach.

tak ci tak akurat tak ako tento cely clanok polemizujeme na urovni curania do vetra. az to pride uvidi sa ale co sa tyka optimalizacii je to hop alebo trop; dopredu nemas garantovane absolutne nic
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 15:43:07
avatar
Nvidia prostě vydá GTX 1080 Ti se stejnou cenou jako byla minulá generace GTX 980 Ti.
Ono by asi nemělo moc smysl vydávat kartu dráže a za 2-3 měsíce, až dorazí Vega, ji zlevňovat... to by nebyl dobrý tah.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 16:04:25
avatar
Vega rozebere Titana X na pixely.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 16:12:57

Tak určitěěěěěě.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 18:34:16
avatar
Nepoculi ste niekto suskandu ze vraj ma AMD problem s HBM (vysoka cena) a vraj bude mat velka vega 8GB a mala potom len 4GB pamate? Cize v podstate by mala vega bola na urovni fury X.
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 18:54:37

Kde jsi to slyšel, nebo z jakého zdroje to máš ?. Tato informace se mě moc nezdá, protože by na to trh určitě drasticky reagoval, což se naštěstí neděje.
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 19:26:26

To jsem nikde nečetl,ale někde jsem jen tak proletěl článek o způsobu práce Vegy, která te reálné paměti nepotřebuje tolik, neb bude schopna pracovat snad i s operační pamětí a její HBM nejsou považovaná za klasickou paměť, ale jakousi cache do, které se budou načítat ta data, která potřebují rychlé zpracování, ale opravte mne pokud jsemse vyjádřil nepřesně.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 21:37:01
avatar
podla vsetkeho bude silnejsia vega mat 8GB

https://videocardz.com/65649/sk-hynix-updates-memory-product-catalog-hbm2-available-in-q1-2017
http://wccftech.com/sk-hynix-hbm2-radeon-vega-2017/

sk-hynix momentalne vyraba pamatove moduly v konfiguraciach po 4GB, vega 10 bude mat pravdepodobne dva moduly cize 8GB. Otazka je teda kolko pamate bude mat mensia vega 11? Fury x ma teraz vykon skoro ako 1070 a ma len 4GB HBM1 pamate, cize 4GB HBM2 pre vega 11 z tohoto pohladu nevypada nerealne. Vykonom by to urcite bolo +- ako 1070.
JanM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vesteni z koule 2017-03-08 19:52:30

V kvetnu si tu precteme recenzi na VEGU, ktera sice bude vykona, ale ani zdaleka nebude odladena. DD napise ze je to tim, ze neni optimalizovany software a vsichni budou muset byt stastny. Nikdo se o tom neodvazi pochybovat, jinak se mu smaze karma.

Vega dostane hodnoceni 97% aby byla kompatibilni s Ryzen (coz je mimochodem pouhy slepenec dvou ctyrjader) a fanATIci se budou rozcilovat proc VEGA nedostala 100% - vzdyt si to prece zaslouzi, protoze AMD je mala firma XIXI
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 20:10:37

Tak já doufám že po roce co odložili vydání už bude zcela optimalizovaná, podle mě na tom teď nejvíce pracují a věřím že budeme mile překvapení a že to jistě za to dlouhé čekání stálo, každopádně potřebujeme nějakou konkurenci jako sůl...
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nvidia 2017-03-08 22:20:06

Doufám, že VEGA bude úspěšná. A to extrémně. Jako majitel Nvidie, budu jen rád, když tlak AMD donutí Nvidii přestat buzerovat své zákazníky licenčními omezeními. Například jen na 2 akcelerované streamy videa na kartách GTX. Aby se to nepletlo, můžete mít v systému třeba 2 Titany a stejně pojedou jen 2 streamy protože to vztahují na systém a ne na kartu. Přitom HW zvláná násobně více s prstem v nose. Zasloužili by seřezat. Pokud se dostanou do úzkých tak jen vypuštěním zbytečných omezení jsou bez zásahu do HW schopni držet slušný podíl na trhu.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 22:27:37
avatar
Vega má být revoluce a v čem? Revoluce byla Fury, hlavně Nano, ta přišla s konceptem malé karty a HBM pamětí u jádra a ukázala budoucnost konstrukce nových karet. Vega spíše vypadá jen jako evoluce.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-08 23:13:53
avatar
Nie Fury, ale len Nano a od počiatku tvrdím, že na Nano malo isť drvivá väčšina čipov a na tie tri skvosty 1. Godzila Fury, 2. vodné čerpadlo Fury X malo isť len minimum čipov a 3. vodné čerpadlo Pro Duo len zaklincovalo ako vyplytvať všetko pre Nano ako nedostatkové zboží, po ktorom sa za vždy len tak zaprášilo.

Inak nechápem prečo pre Ryzen už dávno nie sú na trhu AM4 Mini-ITX dosky naproti tomu výrobcovia sa predháňajú len v ATX doskách pričom AMD užívatelia s FX procesormi AM3+ v podstate ani nemohli užívať Mini-ITX platformu.
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 00:23:50

Tralalak : Poskladáte zostavu? Len by ste ju mohli aj predviesť hra + bežná práca
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 12:11:47
avatar
Nano + i7 6700T(35W) v mini ITX Odkaz Lian-li PCQ21
Doposud to není čím nahradit. Typická spotřeba ve hrách (145-150W celé PC bez monitoru) Na trhu chybí:
1. Výrazně rychlejší mini ITX karta (existuje pouze gf1070, který za upgrade nestojí a přišel bych o freesync)
2. Vícejádrový 35W procesor (existuje pouze kabylake refresh 7700T nabízející 100Mhz navíc)

Ryzen se jeví jako možný upgrade. V názvosloví Ryzenu se nově vyskytuje i písmeno T, můžeme se tedy v budoucnu těšit na úsporné modely. Zdali budou 35 nebo 45W zatím netušíme.

Hypoteticky by za upgrade stálo tedy až:
1. 8C/16T Ryzen T s 35W, k němu by musela existovat ale nejdříve mini ITX deska
2. Vega Nano - konkurence 1080Ti je vzhledem ke své délce pro mne nepoužitelná
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 12:40:21

Mini ITX X370 už existuje od Biostaru. Snad se ostatní přidají. A hlavně v ITX by patrně stačily i ty "čipsety" 300, které by měly pak být za naprostý pakatel.
Trochu nevěřím, že 35W Ryzen bude 8/16, ale uvidíme.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 01:37:29
avatar
Věřím, že 35W 8C/16T je možný. Spotřeba roste s taktem exponenciálně a dnešní grafiky a CPU jsou honěny daleko za svůj sweetspot, stačí si porovnat i7 6700K - 91W a i7 6700T - 35W. Naprosto totožné čipy, 35W modelu nechybí ani chache, ani jádra, naprosto nic. 91W model K má 4Ghz a 4,2 GHz turbo, zatímco model T má 2,8 a turbo 3,6Ghz. Čili u modelu T klesla spotřeba na třetinu a takt přitom neklesl ani na polovinu.

Co mi to tedy říká? Když může 8C/16T Ryzen 1700 mít 65W, pak o cca 1/3 níže taktovaný hypotetický Ryzen T může těch 35W v pohodě mít (Intel dokázat smrsknout K->T TDP na třetinu, proč by Ryzen T nemohl o necelou polovinu?
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 15:34:56

Tralalák má vlastný videokanál postavil tam zostavu s Nano. Moja reakcia smerovala k minitx ryzen
Machina ale tebe tam tu skrinku nevidno, fotky by si mohol ukázať celé
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-10 01:26:55
avatar
tady jsou komplet fotky ze stavby, je to z doby kdy tam byla ještě R9 380, teď je tam Nano Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 00:59:07
avatar
nechápeme a zjišťujeme také ....
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 12:23:55
avatar
Já chápu, výrobci AM4 desek prodají vše co vyrobí a doposud uvedené modely Ryzenu jsou zatím pouze 65W-95W kousky, které se do mini ITX nehodí, takže raději vyrábějí full ATX desky pro ně. Situace se změní až s příchodem modelu T. Můj ITX build s odkazem výše dosahuje i s 35W CPU teplot až 60-65 stupňů na CPU, přestože je procesor chlazen BIG Shurikenem. Je pravda, že pouze zátěž CPU nepřeleze 45 stupňů, ale ve full loadu CPU+GPU ohřívá GPU i procesor. Z tohoto pohledu je do takových buildů i 65W Ryzen 1700 nevhodný
mello [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trapne 2017-03-09 14:27:14

To uz tady bylo tolikrat, ze uz to neni ani vtipne.
Sinuhet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 17:33:32
avatar
Ten DDho přístup se mi líbí.

Nejdřív si nVidia vybrala obrovská jádra, zatímco chytřejší AMD se rozhodla jít cestou vícero menších jader.

Dneska je to jinak, AMD chystá velké jádro, což je opět lepší než nVidia.

Ten první odstavec je taky docela čtivý. Člověk se dozví, že nejvýkonnější grafická karta je PRO DUO, která je mnohem lepší, nicméně Titan X měl volné pole působnosti. Nějak mi tam něco chybí. Třeba zmínka o tom, že PRO DUO má problém s malým množstvím paměti, a její výpočetní výkon tak není jak využít. Tím nijak neberu, že je to skvělá karta, celý ten počin s HBM pamětmi se AMD moc povedl, konečně technologická novinka. Ale v tom prvním odstavci prostě něco chybí, takhle je dost divný
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 18:13:59
avatar
ehm ... když se bavíme o výkonu u grafiky, tak výkon je prostě výkon .... takže je tam všechno. včetně toho, že všichni víme, že PRO DUO je extrémní duální karta a stěží tak prodejně může konkurovat vypsaným modelům GTX ...
Sinuhet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 19:15:59
avatar
Jenže ten odstavec prostě tak docela nedává smysl.

A promiň, je to čistě můj subjektivní pocit, ale tys tam prostě nic negativního napsat nechtěl, ale přesto jsi nedokázal popřít, že Titan X prostě vede. Podle mě by bylo lepší ten odstavec rovnou vynechat, než ho takhle kastrovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-09 19:40:56
avatar
jak nedává smysl? RADEON PRO DUO je nejvýkonnější grafická karta na světě, ale samozřejmě nemůže konkurovat prodejně levnějším a jednodušším GTX 1070/1080/TITAN apod.

Tak já myslím že je celkem podstatné uvádět přesná fakta, že nejvýkonnější grafickou kartou není TITAN X ale PRO DUO.

zase hledáš problémy, kde nejsou, ani nic proti NVIDIA apod. Výkon grafiky pro Duo je prostě objektivní fakt.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 760x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 787x
Komentářů: 3
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1484x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1325x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1133x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1770x
Komentářů: 6