Nvidia o CPU, GPU a konkurenci – AMD přestává být soupeř Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 05 květen 2008
nvidiaDavid Kirk - technický ředitel společnosti NVIDIA se v obsáhlém rozhovoru rozpovídal o několika zajímavých tématech. Mimo jiné i o AMD a Intelu.

 

 

Na serveru Bit-tech.net se objevil poměrně obsáhlý rozhovor s technickým ředitelem společnosti NVIDIA, který má tedy na starosti hlavně vývoj grafických jader a grafických karet a samozřejmě jejich další použití v projektu CUDA. Rozhovor se samozřejmě točil kolem projektů a situace firmy NVIDIA stejně jako se nešlo vyhnout otázce konkurenčních firem AMD a Intel.

nvidia-logo-1

    David Kirk zejména obsáhle hovořil o pozici firmy Nvidia v oblasti GPU technologie a plánů v oblasti zavádění nových standardů například právě v souvislosti s CUDA projektem. Nvidia by samozřejmě ráda své standardy prosadila i na produkty konkurence, i když na otázku, zda tedy na konkurenčních grafických kartách ATI Radeon  uvidíme podporu CUDA, zatím jednoznačná odpověď není. Samozřejmě na přetřes přišla i další situace kolem CPU-GPU. David Kirk samozřejmě pokračuje v aktuálním postoji firmy NVIDIA o tom, že vlastně procesory jsou mrtvá věc. Doslova se vyjádřil ve smyslu, že další přidávání jader do procesorů nikam nevede. V této souvislosti samozřejmě přišla na přetřes i otázka projektu společnosti Intel - Larrabbe. David Kirk to komentoval velmi opatrně a to zejména proto, že prostě není o tomto projektu společnosti Intel dost informací, takže přesně nikdo neví, čeho všeho je Larrabbe schopno. Na prezentacích to vypadá dobře, ale prezentace a reálné aplikace jsou dvou rozdílné věci. V tomto směru můžeme s technickým ředitelem firmy NVIDIA plně souhlasit. Nvidia se prý ale Larrabbe neobává, avšak samozřejmě jej pozorně sleduje. Část rozhovoru se týkala i společnosti AMD a její konkurenceschopnosti proti NVIDIA.

gf8800gt-karta-3

David Kirk se vyjádřiv ve smyslu, že v AMD už nevidí tak aktuální hrozbu. A viděl k tomu hned několik důvodů. V první řadě to je nedávný odchod několika vedoucích pracovníků AMD, dále 10% propouštění (pozn. By DD: které se ale grafické divize AMD nedotklo). Zkrátka to prý pro AMD nevypadá vůbec dobře, když odchází bez náhrady lidi z tak důležitých pozic. Samozřejmě David Kirk nezapomněl připomenout, že AMD nebylo prý schopno dodat dodat konkurenceschopnou grafickou architekturu za poslední dva roky. V tomto ohledu by si nejspíše většina z nás dovolila mírně nesouhlasit. To, že AMD nekonkuruje čistě výkonu grafického čipu G80/G92 ještě neznamená, že by architektura R600/RV670 nebyla konkurenceschopná + nekonkurovala ve většině segmentů trhu grafických karet. Mimo jiné AMD dokázala donutit společnost NVIDIA ke snižování cen jejich grafik a to tak, že se obě společnosti dnes pohybují kolem marže 44-48% a zlevňování výkoných grafických karet zapříčinilo přebytky dříve mainstreamových grafických karet NVIDIA. Samozřejmě jak víme, Nvidia produkuje čtvrtletně přibližně 30 milionů grafických jader a AMD 17 milionů, takže o zcela vyrovnané konkurenci na trhu se nedá úplně přímo hovořit. Nicméně zajímavý je důvod, který David Kirk vidí za současnými problémy bývalé ATI (dnes grafického oddělení AMD). Tím problémem je projekt Fusion (GPU v CPU). Tento projekt odčerpává důležité finanční, lidské i časové zdroje z AMD i ATI a tím škodí právě grafické divizi AMD. Kromě toho David Kirk nevidí v AMD Fusion příliš přínosnou záležitost, rozhodně tak přínosnou, jak ji vidí v AMD. Je jen otázka, zda to není náhodou tím, že NVIDIA se Fusion trochu neobává, jelikož sama nemá v současnosti možnost něco takového produkovat. Nemá CPU, do kterého by GPU integrovalo, i když samozřejmě neznáme rozsah spolupráce VIA a NVIDIA. Na druhou stranu David Kirk dodává, že konkurenční problémy AMD narůstají, zejména jak se snaží bojovat na více frontách najednou - tedy proti Intelu v CPU a vlastní platformou a proti Nvidia výkonnými grafickými čipy. Díky tomu, že je AMD momentálně stále ve značné ztrátě, ztrácí každý kvartál a přitom potřeba investic stále roste, zejména pokud chce AMD udržet krok s NVIDIA, která ty příjmy má, je budoucnost AMD dosti nejasná. V tomto lze s Davidem Kirkem souhlasit. Finanční problémy AMD a proti konkurenci se nezvyšující výroba počtu grafických jader může mít pro AMD nepříjemné následky v budoucnu. Bylo by ale možná zajímavé slyšet, co by David Kirk poradil AMD ohledně budoucnosti. To se bohužel v rozhovoru neuvádí :).

ati-nvidia

Oddělíme li v rozhovoru standardní marketingové řeči od řečených faktů, vyjde nám z toho, že NVIDIA usilovně pracuje dále na svých GPU a zejména projektech GPU-CPU, že je pevně přesvědčena o tom, že GPU může nahradit CPU, a že souboj zejména se společností Intel může vyhrát, i když si nemyslí, že to bude snadné. Dále nám vyjde, že se NVIDIA bojí projektu Larrabbe společnosti Intel, ale díky nedostatku informací zatím neví, na co přesně se má připravit. To samé lze říci i o projektu AMD Fusion. Na druhou stranu si je evidentně NVIDIA dobře vědoma potíží společnosti AMD a to zejména po finanční stránce a hodlá jich dále využít, ale není si příliš jistá (a není sama) kam bude grafická divize AMD po malé reorganizaci dále směřovat a co přesně chystá a čím může překvapit.

Celý tento zajímavý rozhovor najdete zde.

Zdroj: Bit-tech.net

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 16:51:36

Škoda že se nezmínil o RV770. Třeba se ho bojí. Nikdo neví, jakej bude mít výkon.
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 17:01:20
avatar
Silne pochybuji, ze nema jednu kartu s RV770 "schovanou" nekde ve stole. To, ze se nedostanou informace k nam, neznamena, ze se nedostanou ke konkurenci. Ty podle meho uz maji naprosto presne informace o spotrebe, vykonosti, atd.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 17:09:59
avatar
nemá - nemůže mít ale samozřejmě jakmile bude možnost, což nebude dlouho trvat, určitě si jednu v Nvidii rozpitvají, to je ale normální u všech
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 19:06:00
avatar
Proč by neměl? Možná nemá, ale určitě o tom čipu ví skoro všechno, včetně praktických testů.

Bát se RV770 - možná tak v mainstreamu, ale v highendu si RV770 neškrtne a nezapomeňte, že nVidia s dobrým highendem prodá i špatný mainstream.
Koho neznalého zajímá, že existuje nějaká malá firma "ATI", která sice už nemá v highendu co říci, ale pořád má výborné mainstreamové karty? Každý, kdo toho o tom příliš neví, si radši koupí nVidiu - sázka na jistotu.

A jinak - co by měl říkat? AMD/ATI nemůže shodit řečmi o zbytečnosti CPU, GPU jako takové shazovat nemůže, takže nemá moc na vybranou, než s chatrnými důvody říct, že AMD pro ně už nepředstavuje nebezpečí (osobně se k tomu názoru taky kloním).
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 19:50:22
avatar
Jestli už má RV770 AMD , tak za slušný poplatek ji některý hodný zaměstnanec AMD, zejména třeba ten, co byl propuštěn poskytne i NVIDII Když už ne fyzicky, tak alespoň v popisech Průmyslová špionáž je dneska mocnější než horda výzkumníků

NV se Fusion moc nebojí, protože to bude řešení tak leda do mobilů a notebooků nebo psacích strojů, nikdy to nemůže nahradit desktopovou výkonnou grafiku. A lowendovým integrovaným čipům NV jak známo příliš neholduje.

CPU je na hranici chlazení, což teprve, kdyby se k 600 milionům tranzistorů přidalo dalších 800 milionů přetaktovaných z GPU, to by to žralo 350W a chladit bychom to museli dusíkem. Proti tomu by GT200 byl maličkatý a úsporný čip Integrace GPU do CPU je právě výroba toho mega monstr monolitického čipu, proti kterému se v poslední době tady tak brojí.

Mimochodem pochybuji, že NV by chtěla CPU z architektury úplně vypustit, to by dost dobře nešlo, původní výrok NV zněl tak, že GPU převezme podstatnou část výpočtů z CPU, ale CPU jako takové zůstane.

Problém AMD je, že má možná technologicky vizionářské nápady, ale dochází jí peníze. Jestli to takhle půjde ještě rok nebo dva, tak AMD-ATI nakonec ještě celé sakumprásk NVIDIA koupí a to by teprve byl masakr
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 20:20:14
avatar
Osobně bych ve válce Intel CPU X nVidia GPU viděl jako vítěze spíše Intel. 16-32jádro na vyspělé sofistikované architektuře a vysoké frekvenci na 32nm bude mít pořád únosnou spotřebu (200-250W TDP je při úplné absenci GK snesitelné), když to zasunou do patice 10x10cm, tak se to dá i slušně uchladit a pak můžeme provádět veškeré klasické i grafické (s optimalizacemi pro CPU) výpočty snadno softwarově. Tím se GPU odebere do věčných lovišť.

Potažmo kdyby zvítězila nVidia - skutečně zlikvidovala procesor a všechno by řídil grafický procesor se svou grafickou pamětí, pak to bude v podstatě CPU, kdo zvítězil, ne GPU.

Je pravda, že GPU představují obrovskou sílu, kterou stačí zapřáhnout, ale výkon CPU logaritmicky roste s počtem jader a narozdíl od GPU je CPU opravdu naprosto univerzální.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 20:27:47
avatar
Pointa je v tom, že CPU už není tak nevýkonné jako kdysi oproti GPU a GPU už není až tak hloupé oproti CPU jako kdysi Prostě na to Intel i NV jdou každý z opačného konce, ale sejdou se uprostřed Koneckonců oba dva jsou to v podstatě procesory, akorát každý s trochu jinou instrukční sadou že Podle mne je mezi nimi menší rozdíl, než by se na první pohled zdálo. Takže svým způsobem klasické CPU je mrtvé, ale klasické GPU také.

Problém je, že výkon CPU roste logaritmicky, protože naše x86 aplikace nejsou na více jader optimalizované, kdežto výkon GPU roste minimálně lineárně, ale spíš v budoucnu mírně exponenciálně, protože grafika je z povahy věci optimalizovaná na paralelní výpočty skoro ideálně, žádné podmínky, žádné skoky, žádné větvení, jenom tupé trojúhelníky
Anonymní  2008-05-05 20:02:07

A prumyslova spionaz vam nic nerika? To je jeden z nejvetsich bussinesu v kazdem prumyslu
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no? 2008-05-05 18:44:14
avatar
no to je zajimave,,,ale viacmenej je to len reklama firmy NVIDIA,,, vlastne secko co povedia je z casti loz a marketingovy tah,,,povedal by som ,,,no nie vsetko ale viac ako v inych firmach
Anonymní  - ten pán má pravdu 2008-05-05 19:16:15

Rozhovor jsem četl v originále a musím souhlasit, že ten člověk má co se týče AMD pravdu. Sice se tu všichni rozpýváte nad tím, jaká byla koupě ATI výborná investice, ale v reálu to byl nejidiotštější krok za posledních pár let. Ve svém postavení si AMD nemohlo dovolit nakoupovat, muselo fuzovat. Kdyby totiz fuzovalo, neuteklo by z rozpoctu AMD-ATI takove mnozstvi penez. Kdyby AMD s nekum fuzovalo, penize obou spolecnosti by zustaly ve vyslednem podniku. Jenze AMD nakupovalo, a tak penize odevdalo byvalemu vlastnikovi ATI a ten si je ochopitelně odnesl pryč. A tyto penize jsou hlavnim duvodem, proc je AMD v takovem srabu. Tyto penize mohli pouzit na vyvojh CPU a dneska by mozna opet vladli vykonem. Strategicke parnetrsvi s nVidii by jiste fungovalo dal, pripadne by se AMD rozhodlo spolupracovat s ATI a nVidii rovnomerne. R600 by nebylo spozdeno a ATI by dnes urcite prodavala R700. koupi se vsechno zazdilo, opozdilo a penize utekly do kanalu.... Nedivim se nVidii ze AMD nepovazuje za soupere. Intel uz ho nepovazuje za podstatneho konkurenta nekolik let...
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 19:51:54
avatar
Asi tak, Ruiz se měl snažit fúzovat s nVidií (i za cenu vlastního ega). Kdyby se tak stalo, tak by dnes už nějaký ten pátek byly na trhu minimálně vysokotaktované Phenomy na K10.5, ne ten pamflet, co se AMD snaží vydávat za highend. Potom by na G80 a G92 vydělali tolik peněz, že by mohli konečně trochu konkurovat Intelu. Dnes je to hrůza, ačkoliv AMD se z toho začíná vyhrabávat. Něko měl Otteliniho přemluvit, aby šel šéfovat AMD, ne Intelu, to je narozdíl od Ruize vynikající CEO.
Anonymní  2008-05-05 19:54:37

oni ani nemuseli fůzovat. Zebricek moznosti od nejlepsi po nejhorsi je takovyto:

1. Fuze s nVidii
2. Fuze s ATI
3. Strategicke partnerstvi s nVidii nebo ATI nebo obema
a s odtupem nejhorsi
4. koupe ATI.
(koupe nVidiie nebyla realna moznost)
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: dd.joke a swamp 2008-05-06 10:35:07

Jestli si myslite ze AMD to nevedela nebo ze AMD mohla v tu dobu vse tak se MYLITE, na kazdou dohodu je zapotrebi DVOU, ne jen jednoho, a ze nV za nefuzi muze take stejnou merou o tom neni pochyb, viz. vystoupeni toho arogantniho blba z nV ktere vedlo k podobne arogantnimu vystoupeni blba z AMD... Proste nV udelala obrovskou strategickou chybu a ted ji to zacina dochazet, a o projectu Fusion umyslne podava mylne info...

Nereste neresitelne, takhle chytri umeji byt vsichni, zivot takto jednoduchy a idealni proste neni...
Anonymní  2008-05-06 10:19:26

V době kdy se nVidia topí v penězích a AMD je na pokraji bankrotu mi tvrzení o strategické chybě nVidie přijde minimálně poněkud předčasné né-li úsměvné. Za dnešního stavu to vypadá, že AMD potřebovalo nVidii mnohem více, než nVidia AMD.

Neresim neresitelne. A Neni to po bitve kazdy general. Rikam to od zacatku.

Jediny problem nVidie muze nastat, pokud by se AMD i Intel uzavreli na svych platformach. AMD to urcite neudela, Intel asi taky ne.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: dd.joke 2008-05-06 15:29:38

1. nVidia se sice topi v penezich ale do usmevnych idealnich zitrku ma velmi velmi daleko, jinak by se nemusela uchylovat k takovymto krokum, prave ze az moc dobre si uvedomuje ze penize sice nyni ma, ale velmi brzy ji budou k nicemu(Nehalem, Larabee,Fusion,Bulldozer), a jelikoz nema koho strategickeho koupit tak se ukaji vyvojem a jeho vyssimi investicemi a vez ze kdyby Via ke koupi byla tak uz to davno udelali....

2. AMD/Ati sice nebyla v idealni financni situaci(na pokraji krachu je ovsem usmevne tvrzeni) ale kurz Dolaru se zacina lepsit, prodej GK se dostava do kladnych cisel, prodej CHS se stale zvysuje a prodej CPU nejen ze v serverove oblasti se stale drzi ale v druhe polovine roku se bude zlepsovat jelikoz prijdou 45kou vyrabene PX4 a PX3, Intel uz s zadnymi zazracnymi optimalizacemi na 45ce neprijde, uz ted je velmi propracovana a tudiz jedine s cim Intel bude moci prijit do doby Nehalemu(realne zacatek 2009 pro servery a buhvikdy pro desktop) bude snizovani cen, takze AMD/Ati bude mit s K10.5 prostor k ziskovosti minimalne rok az dva(i ted stale K8 vydelava i kdyz samozrejme uz ne tolik co na pocatku ery)....

PS: Zdani klame, jakmile dojde k situaci ze nV zavre divizi chipsetu bude jen otazkou casu kdy Intel a AMD/Ati uzavrou sve platformy, proste nV v zadnem pripade neni do smichu protoze tu chybu ktera se v blizke budoucnosti ukaze uz vidi a proto kolem sebe tak kope, to je cele jde jim o cas aby se dohodli s Via jinak je jejich budoucnost mrtva resp. Intel ji pak koupi za par supu(pardon dolacu)...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 15:50:21
avatar
Vždy mě dojímá, jak se vždy najde dost lidí, kteří prorokují té či oné společnosti jasný zánik a jak už dopředu ví, kde kterou firmu tlačí bota a co jí čeká. Prosím řešme minulost a současnost, ale fakt odhadovat z našeho pohledu budoucnost, kterou ve firmách řeší specializované týmy lidí, mi přijde jako hrát si na písku na vojáčky. Vždyť tyhle spekulace jsou k smíchu, ty víš s prominutím h....o o tom, co bude úspěšné nebo ne, kdo se čeho bojí nebo ne. Tak to prosím neřeš.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 15:58:14
avatar
tady zas byl nekdo na navsteve v budoucnosti nebo si dal nakyho tripa a ted tu vypravi svoje vize...
Anonymní  2008-05-07 06:59:31

Opět vám to věštění z křišťálové koule kulhá na obě nohy:

1. Intel vlastní nezanedbatelnou část akcií nVidie. (Blick cvak... ještě vám to nedošlo?)

2. 20 let nevadilo být samostatným výrobcem chipsetů nebo grafik a nejadnou, z ničeho nic to vadit bude?

3. AMD neuzavře svoji platformu. Jako minoritní výrobce si to nemůže dovolit. Položilo by ho to.

4. Intel pravděpodobně taky neuzavře svoji platformu. Kdyby chtěl, dááávno by to udělal.

5. AMD K10 je v porovnání s Intelem téměř propadák.

Odkaz

Bohužel, přijít s dvouročním spožděním s výrobkem, který je cca o 15% pomalejší , má horší spotřebu a vůbec.... to je prostě propadák. Ať už tou tady říkáte jak chcete. Opět věštíte zdárné zítřky AMD, a Intel, který má 1000x víc prostředků podle vás nebude dělat nic. Co dodat
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 20:18:16
avatar
To su sprostosti,vsetko je relativne ... Avsak je jasne,ze keby sa amd nepletlo do vyvoja kariet o ktorych nemalo v tej dobe ani paru,tak mohla byt uplne ina situacia ... Ku GT 200 - Je pravda ze vacsina takpovediac blbych ludi,si kupi niake mainstreamove karty od NV len preto,lebo jej highendove to ruluju ( co je mimochodom jasne,kedze nemaju konkurenta,jedine x2)... Akurat ze Ati musi predat aj menej kariet,kedze nemaju taku vyrobu ... A myslim ze je dostatok ludi,ktori si tie karty kupia,pokial budu dobre ,takze amd/ati to ma vo svojich rukach a my mozme len dufat aby ssa im to podarilo,lebo tu na slovensku sa vacsinou neplati 13k za grafiky
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 20:54:18
avatar
Pani vdaka AMD/ATI si tie svoje nvidie mozete kupovat za normalne ceny. Vdaka AMD si mozete kupovat intel procaky za prijatelne ceny. Asi Vam uniklo ako to bolo pred uvedenim konkurencnej R600. Posrana 8800gts stala 13 klackov. A ako moze niekto nazvat phenoma pamfletom. Vy ste ten prcesor nevideli ani z rychlika tak jeho vykon nekomentujte. Taky pamflet, ze intel okamzite zacal zlacnovat svoje quadcore. A to ze sa povacsine testovalo na neodladenych biosoch to nikoho nezaujma, ze? Ak chcete videit dobry test tak si pozrite computerbase.de. Pani uz si konecne otvorte kukadla a pochopte, ze AMD neni ziaden outsider. Vsetci len kydaju, ale ak AMD ide s cenou dole tak sa idu pokakat. Zlacnuju ako pretrhnuty. Cim to asi bude, ked vraj udajne nemaju ziaden kokurencny produkt. S3 a VIA nema konkerncne produkty, ale AMD je konkurencna, len maju problem bo kupou ATI sa im natahuje cas uvadzania novych produktov. Ale pomalicky sa to lepsi a s novym GPU su tu rychlejsie ako konkurencia. Pani len, aby ste nevypliestali ociska na nove prodkuty od AMD/ATI.
dr_who [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nemusite souhlasit ale ... 2008-05-05 21:19:08
avatar
...vse co tu bylo napsno proti spojeni Amd-Ati je spis zbozne prani fandu Nvidia a Nvidia samotne. Je to proste tak ze Nvidia zacala byt vytlacovana a tak zurive kope kolem sebe. Smula pro ni je, ze Intel o ni nema zajem a pro AMD byla prilis velke sousto. A tak se bude muset snazit vymyslet neco jineho. A nejlepe celou platformu. Ty se prodavaji lepe nez vsehochut ruznych dodavatelu jak nam predvadi Intel. PC nejsou jen na hrani a maximalni graficky vykon neni vzdy nutny. Obzvlast v kancel. PC kterych je podle me nejvic.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 21:25:45
avatar
To sice ano, ale nVidia je na tom momentálně stále lépe, než AMD/ATI. AMD v minulosti mělo příležitost nVidiu ne koupit, ale dokonce se s ní zdarma spojit - to by dnes znamenalo velmi vážnou konkurenci pro Intel i ATI. AMD+ATI mají málo peněz a jsou to ty slabší společnosti, na poli čtyř hráčů.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-05 22:07:49
avatar
Teraz je na tom lepsie, ale treba sa pytat ci aj v buducnosti to tak bude. Intel si buduje vlastne vykonne graficke riesenie a AMD si ho kupila. Intel bude mat ucelenu platformu a aj AMD. A co bude mat nvidia? Ako to tak vyzera tak velke gulove a ak nvidia nebude ponukat ucelenu platformu tak pravdepodobne dohrala.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 09:05:22

To maš pravdu, intel AMD potrebuje, aby neplatil pokuty za monopol, ale dalšieho konkurenta nepotrebuje, NVIDIA ma smolu.
Mrzi ma že NVIDIA ma takych tupich riaditelov ktory to ešte nepochopili,že ked neurobia ucelenu platformu (CPU GPU cipset) do roku 2011. Tak skončili.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 09:55:42
avatar
A možno aj skôr ako v roku 2011. Ak sa intelu podari s larabee byť konkurencný v mainstreamovych grafikach tak nvidiu budú kupuvat len tupé fans ovečky. Už teraz by som preferoval AMD procak + AMD chipset a k tomu AMD grafiku. Na hry 3850/3870 a pre náročných 3870x2, do kanclu integrovanu v 780g. A ze nemajú konkurenčné podukty.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nV a marketing 2008-05-06 10:33:14

Otazka c.1:
Kdyby nV byla dnes v idealni pozici(jak prodejni tak strategicke) ke konkurenci jako Intel, myslite si ze by se obtezovala takovymito rozporuplnymi prohlasenimi... Nikoliv, tohle hrozi ztratou prestize ale nV zjevne nic jineho nezbyva nez umele udrzovat prodeje prumernych chipsetu(vsimnete si ze o nich nebyla rec) i nekonkurenceschopnych grafickych chipu(vsimnete si ze jednotlivych segmentech nebyla rec a snazi se vnutit zakaznikovi myslenku mame hi-end, mame tedy i super mainstream i lowend) takovouto "reklamou" pro neznale, proste uz zrejme maji vysledky prodeje za duben a trendy poklesu pro nV jsou neprehlednutelne(kdyby to tak nebylo tak by nemuseli vydavat takovato prohlaseni)...

Otazka c.2:
Kdyby nV o fusionu vedela pravdu a dopredu vedela ze to bude "prumer" ktery nic neresi a neohrozi ji, opravdu si myslite ze by v tak silnem konkurencnim boji kamaradsky radila druhe firme... Samozrejme ze nikoli, to by ji snizilo ZISKY...!!!!! A nV nam vzdycky kazdym svym krokem dokazuje ze ji jde o ZISKY, o nic jineho a to plati i v tomto pripade, bohuzel jde na to elegantni pomluvou... Spise nV doslo ze Fusion bude obdobou CUDY, akorat na HW urovni, CPU si pro dany vypocet prednastavi GPU a pouzije ho jako neuveritelne rychly a vykonny koprocesor a jelikoz skutecne informace nemaji tak se snazi okolo Fusionu "rozvirit" medialni kampan...


Opet musim uznat ze marketing ma nV na neuveritelne urovni, jak vidno i rada prispevovatelu nad tim nepremyslela a skryta reklama splnila svuj ucel...
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 11:24:04

o zisky jde až na prvním místě a každýmu, to bych nijak nerozmazával
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 16:07:21
avatar
fusion podle vseho bude cpu s integrovanym gpu v jadre...primarni cil levne stroje s dostatecnym vykonem procesoru a grafikou s vystupem na monitor ktera by snad mela rozhybat vista aero. nikde sem o nicem ze by to melo byt neco jak je treba cuda na hw urovni necetl nevidel proste nic..takze sis to pri psani prave vymyslel. tvuj problem je ze nenavidis nvidii tak tu pak pises takovehle perly. a navic porad mluvis jenom o fusion ale intel havendale ma byt to samy co fusion ale v modrym a na trhu snad aji jeste drive (vyjde spolu s nehalemy). a muze jeste hodit link na ty vysledky prodeju za duben???nebo jak si zjistil ze je nvidia ve ztrate??te osvitil duch svaty nebo co??
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 23:52:33

Zasnu!!

jeden priklad....

MadMaxII:

"....proste uz zrejme maji vysledky prodeje za duben a trendy poklesu pro nV jsou neprehlednutelne(kdyby to tak nebylo tak by nemuseli vydavat takovato prohlaseni)..."

tvoje reakce:

....a muze jeste hodit link na ty vysledky prodeju za duben???nebo jak si zjistil ze je nvidia ve ztrate??te osvitil duch svaty nebo co??

moje reakce:

Ty proste vidis neco jineho nez se pise, nebo ti nekdo filtruje data na vstupu, jinak si neumim vysvetlit jak je mozne reagovat tak NAPROSTO MIMO MISU

P.S. Jakmile napise nekdo neco skutecne prinosneho, zajimavy nazor nebo chytrou spekulaci (minimalne jedno z toho madmaxuv prispevek je ), ty musis prispechat a nahazet hnuj vsude okolo...proc nas trestas duchu svaty
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-07 06:02:24
avatar
"Chytrá spekulace" dobré... mně osobně tahle myšlenková zkratka - "poskytnul rozhovor - vychválil sebe a zkritizoval konkurenci - musí mít tudíž strašné problémy a jsou v hajzlu", moc chytrá nepřijde. To v tom případě byla AMD těsně před krachem, když se kasali, že jsou technoligicky před Intelem, který je X let nepřinesl nic nového a jen je kopíruje. Nebo jejich neustálé optimistické předpovědi do budoucna. Jako tohle je rozhovor, je zřejmé, že to nebyl monolog, ale odpovědi na otázky, a co měl asi říkat na konkurenci? Zvláště u americké firmy, kde se sleduje, jak její reprezentanti odpovídají, jak si do budoucna věří. Kdyby odpovídal opatrně, všem by to vrtalo hlavou, začali by si říkat, jestli firma nemá problémy a nezačíná se bát konkurence, protože začíná ztrácet dech. Sebevědomé výroky jsou tam naprosto v pořádku.
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-07 13:14:19

Ja Ti opravdu nerozumim. Tohle nebyl pokus o nici urazku a uz vubec ne Tvoji. Kdyz nekdo napise blbost, mam nekdy chut na nej zareagovat a tahle reakce bohuzel blbost je, to je ocividne.

Kde si sebral tohle vubec nevim:

"poskytnul rozhovor - vychválil sebe a zkritizoval konkurenci - musí mít tudíž strašné problémy a jsou v hajzlu" - pokud to ma bejt prekroucena/zkracena verze prispevku na ktery reagujeme, neni moc povedena

Zkus se prosim naucit vnimat a prijimat i cizi nazory a nebrat je hned jako utok na svoji osobu, nebo svoji oblibenou firmu!! Tohle bych tu obecne rad poradil vice jedincum...ale tak oni na to driv nebo pozdeji budou muset prijit sami

P.S. Nejsme tu prece proto abychom se RVALI za svoje nazory. Ze nekdo napise neco s cim nesouhlasime, neznamena hned, ze mu chybi par kolecek, nebo ze tomu nerozumi a uz vubec to neni duvod se do neho hned pustit se svoji "pravdou"...duchu, duchu
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-07 19:29:03
avatar
Jsi si jistý, že nesměšuješ můj a LuckyJoshovo příspěvěk? Já ten příspěvek za svou urážku vážně nepovažoval, v tomhle vlákně jsem totiž žádný nenapsal

Můj příspěvek byla reakce na chválení Madmaxovo spekulací jako "chytrých", protože na základě chlubení se a rad směrem k ATI představitele z nVidie vyvozuje, jaký mají v nVidii strach, jinak by se totiž prý nedělal. Snažil jsem se poukázat na to, že se jednalo o "rozhovor", nikoli o "prohlášení", a tak jen odpovídal na položené otázky. Čili co měl asi říct na (předpokládanou) otázku, co by podle něj měla udělat ATI. A MadMaxII chytře spekuluje, že na základě jeho odpovědi mají v nVidii strach, prootže jinak by přece kamarádsky neradil (čti neopověděl, asi). Bohužel chytře nevyspekuloval, co by tedy měl odpovědět, aby to nevypadalo, že mají strach. Tím nijak neútočím na Madmaxe jako takového, pouze na tuto jeho spekulaci, neboť mi to přijde jako velmi zjednodušené zhodnocení rozhovoru, kde se někdo z jedné firmy musel vyjadřovat ke konkurenční firmě Pokud by to bylo pouze prohlášení, pak bych s jeho hodnocením alespoň z části souhlasil.
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-07 23:15:03

Nevim, mozna neco smesuju, v tom pripade se omlouvam! Na dalsi spekulace nad spekulacemi nad spekulativnim clankem a jeho spekulativni komentare uz nemam dostatek mozkovych jader;-) DOSTALS ME! uz nemam sil se snazit pochopit co pises...takze dekuji, odchazim
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: LJ 2008-05-07 13:17:28

Rekni mi jediny duvod proc by Fuzion melo byt HD3300+CPU(ci nasledovniky HD4300+CPU ci HD5300+CPU) kdyz na to ma AMD/Ati velmi ale velmi levne CHS 780G(a jeji nasledovniky)...???

V cem by byl prinos takovehoto reseni kdyz by stejne musel vyvadet piny na monitor a jedina nicneresici uspora by byla v tom ze by komunikoval s GPU po vnitrni sbernici misto po vnejsi...?

Kdyby tva predstava byla pravdiva proc by Kirk priznal ze vyvojari AMD/Ati jiz ubiraji vedecky potencial ostatnim divizim tak dlouho(rok+) a vetsinu potencialu smeruji do Fusionu, pritom spojeni CPU+GPU po vnitrni sbernici zvladne navrhnout par lidi do jednoho mesice.... Naopak, kdyby tva predstava byla spravna tak by Kirk o tom ani nepipl a nechal by AMD/Ati vyvijet project na nic at tim ztrati jeste vice casu, protoze cim vice AMD/Ati ztrati casu na nesmyslnych neprodejnych projectech tim vice penez to prinese nV a Intelu, takze jste porad chces tvrdit ze Kirk je magor a chce se pripravit o penize i misto?

Samozrejme ze Larabee bude dalsim hracem na trhu, jen se obavam ze raytracing neni vsemocny a predevsim je zavisly na podpore aplikaci, ja doufam ze to zdaleka nebude jen raytracing to s cim prijde Intel, nicmene ze Havendale ma byt same co Fusion to je spise zbozne prani konkurence a obavam se ze je na mile daleko od reality...

PS: Neni pravda ze nenavidim nV, vsem jsem doporucoval ve sve dobe 6600GT, 8800GT(zrejme to same potka 9800GT) a kdyz bude dobra 200kova rada budu doporucovat i ji. To ze nV se snazi ze stavajiciho potencialu a jmena firmy vytezit maximum je prirozena vec a NIKDE jsem nepsal ze to je spatne, jen jsem napsal prirozene priciny tohoto chovani a hned dle tvych uchylnych dedukci nenavidim nV??? Jsi velmi ale velmi zaujaty nebo nejsi schopen vstrebat celistvost toho co pisi, o dalsich horsich variantach radeji ani neuvazovat proc se tak chovas... Tvuj problem je ze nekomu fandis a pak vse vidis xenofobne, pritom jsem nic hanliveho o nV nenapsal, jen to ze neni v dobre strategicke pozici a jedinou vyhodou jsou diky neschopnosti AMD/Ati vydelane mld USD navic, navic verim ze je samozrejme vyuzije/proinvestuje maximalne efektivne stejne jako verim ze to delaji a budou delat dale ostani velci hraci vc. AMD/Ati...
A o nV jsem nepsal ze je ve ztrate ale ze ji klesaji prodeje(predevsim z CHS pro desktop, drzi je uz pouze CHS pro mobil segment), doporucuji nekolikrat cist a jednou odepsat...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-06 11:05:25
avatar
Podla mňa tieto výkriky do tmy sú na margo uvedenia neoficiálneho testu na 4870. Ci to to bol fake, alebo nie aj tak potencionalny kupujuci GK budú čakať čo sa nakoniec vyklube s noveho GPU od AMD. Ale ak tie testy budú pravdivé tak nvidia dohrala uz tento rok. Nedaj boze este Intel pribehne v predvianocnom osiali so solidnym grafickym riesenim a nvidii ostanu len oci pre plac.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-07 15:27:34

No tak začíná bejt hodně dusno, nVidia tvrdí, že 75% grafických čipů prodaných intelem je vypnutých a je používaná Geforce. nVidia tvrdí, že podpora DX10 na Intelovských grafických kartách nemá žádný smysl..... já teda nevím, ale nVidia kope jak splašenej kůň, tohle je fakt divný. Taková mohutná masáž intelu je buď dobře promyšlenej tah, nebo sebevražda.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 713x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1336x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2099x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1936x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2701x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2188x
Komentářů: 1