NVIDIA RTX 3080 grafiky mají problémy – OC edice se potýkají s nestabilitou. Důvod nepřekvapí. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 24 září 2020
altNeotestovaná 8nm výroba na velkých GPU a jednoduše spousta spěchu a málo testování!

 

 

 

 

Vzhledem k tomu, že RTX 3080 se zatím neprodalo mnoho, protože se jich zatím mnoho nevyrobilo, je alarmující kolik stížností od uživatelů se na tyhle karty objevilo. Mnoho diskusních fór zaplavují příspěvky od těch pár „štastných“, kteří karty dokázali urvat, kteří ale už teď moc šťastní nejsou. RTX 3080 mají totiž problémy zásadního rázu. Jsou nestabilní. A to se týká hlavně nereferenčních OC edic.

Překvapení to podle mnohých vůbec není. NVIDIA a výrobci karet si jednoduše o podobný problém vysloveně koledovali. Samotná 8nm výroba SAMSUNG není evidentně ideální na výrobu tak velkých GPU, a navíc nikdy před tím SAMSUNG takto velké a náročné čipy nevyráběl. Že efektivita není silnou stránkou nové generace grafik NVIDIA, je asi už teď všem zřejmé. NVIDIA pere do těch svých nových velkých GPU hodně „šťávy“ a to je další problém. Jsou tací, kteří tvrdí, že karty jdou dobře podvoltovat. Bohužel protože už máme RTX 3080 v redakci a jsme také v kontaktu s dalšími testery, musíme říci, že s tím podvoltováním to není tak úplně pravda. Karty jdou podvoltovat, spotřeba klesne klidně o 30-40W výměnou za 1-3% pokles výkonu, jenže to není dlouhodobě stabilní. Zdá se to stabilní, ale po pár hodinách ta karta začne prostě zlobit a musíte to napětí vrátit zpět. NVIDIA zjevně moc dobře ví, proč nastavila to, co nastavila.

Jenže to je problém pro výrobce nereferencí. NVIDIA a její FE edice jsou jedny z nejlepších edic, mají už vysoké takty, a lepší výkon než některé nereferenční karty, které jsou ovšem dražší. NVIDIA se postarala o to, aby prostě nikdo nebyl schopen prodávat stejně kvalitní edice jako jsou její FE, za ty základní ceny. Výrobci nereferencí se tak zoufale snaží odlišit a nabídnout více, což se ukazuje jako problém s více důvodů. OC verze mají zvýšené takty a také zvýšené napětí a TDP. A právě s nimi jsou tak potíže. Vypadá to, že jakmile se takty přiblíží nebo překonají 2000MHz s tomu odpovídajícím zvýšením napětí a power limitu, stabilita karty jde do háje a objevují se potíže.

  • Proč nás to ani trochu nepřekvapuje?

Protože RTX 3080 jsou vydávány v neuvěřitelném spěchu. Výrobci nereferencí měli jen několik týdnů na návrh svých edic. Takže na otestování toho, co je stabilní pro většinu vyrobených čipů, mezi kterými jsou velké kvalitativní rozdíly dané nevhodnou a neotestovanou 8nm SAMSUNG výrobou, prostě nebyl čas. A tohle je výsledek toho všeho. Prostě ano, některé kusy GPU to zvládají, mnohé ovšem nikoliv. Rozdíly mezi jednotlivými kusy jsou evidentně velké, a zatímco NVIDIA zjevně měla čas na testování a dokázala pro své FE edice najít kompromis mezi výkonem a spotřebou, výrobci nereferencí ve snaze nabídnout ještě více výkonu, to nedokázali. OC edice totiž jsou jen o malé prakticky bezvýznamné jednotky % lepší než FE, přitom ale do nich výrobci perou obrovské množství energie navíc. Takže 400W edice RTX 3080 nejsou nic neobvyklého.

Jak rozsáhlý to bude v praxi problém se zatím nedá říci, výrobci přiznávají, že problémy zkoumají. Nicméně je evidentní že prostě vydání NVIDIA RTX 3000 grafik bylo předčasné a uspěchané. Proč NVIDIA tak chvátala, je přitom stále otázkou. Výrobci nereferencí ale zjevně neměli dost času na správné testování svých nastavení, speciálně u OC edice, které navíc u RTX 3080, které nemá téměř žádnou rezervu, ani nedávají moc smysl. Každopádně doporučené řešení problémů, je prostě vyhnout se OC profilům, a snížit takty o 50 – 100MHz a napětí u OC edic. Je možné, že výrobci budou muset vydat nějaké BIOSy nebo minimálně ovladače, které to budou řešit automaticky. Někteří možná řeknou, že za potížemi stojí slabé zdroje, jenže pokud by byl problémem zdroj, místo zčernalých obrazovek a „pádů karet“ by padal celý systém a vypínal se PC. Což se neděje.

Situaci sledujeme, bohužel neexistuje dostatek karet ani sami nemáme dostatek vzorků na nějaké větší testování, avšak výrobci karet celou záležitost vážně zkoumají, to mohu potvrdit. Neoficiálně mohu říci, že výrobcům karet dělají RTX 3080 a 3090 starosti. Množství energie a prostě nároky těch karet jsou značné. Výrobci se bojí dlouhodobého provozu těchto karet z hlediska reklamací. Spousta počítačových zdrojů i méně kvalitních domácích elektrických rozvodů, s nimi bude mít značné potíže. Bavíme se reálně o 350 – 400W na jedinou komponentu v PC! Není to sice poprvé, co výrobci karet prodávají herní GPU s takto vysokými nároky, doposud však šlo o duální grafiky s velmi limitovanou výrobou. RTX 3080 je ale relativně dostupný model s výrazně větším objemem výroby. Problémy jsou i s pískáním cívek u některých edic a obecně vším, co prostě provozem takhle náročných komponent souvisí. Fakt že evidentně nebyl dost času na vývoj a testování, věci jen zhoršuje, zejména když RTX 3000 jedou tak vysoko na limit svých možností (z nějakého důvodu).

Zdroj: Computerbase.de, Videocardz.com a další …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 13:22:54
avatar
je pravda to, pokiaľ je to o zdroji - padne pc do čiernej smrti. A nemusí to PSU mať len malý výkon, stačí ak má iba jednu vetvu napájania pre GPU. Tiež a asi aj môj prípad nestabilita napájania v starom dome. Vymenil som EVGA 750 W bronze s jednou vetvou za 850 W Corsair Platinum a tie black screeny pokračujú. Včera som kúpil a do zostavy pridal UPS ku. Uvidíme čo to bude robiť.
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 13:34:58

Měl si vzít silnější zdroj a na UPS se vybodnout. UPS (pokud není online) beztak krátké výpadky nepokryje.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 17:15:20
avatar
na ryzena 3800 x a vegu 64 nestačí 850 platinum? OMG
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 12:45:55

Velmi zajímavé !
Já mám I7 (nějakou starou ludru) a k tomu Vegu 64. Zdroj 750. Stává se mi, že náhodně zčerná obraz....a větráky na kartě se roztočí na 100%. Pak už jen restart. Do dalšího pádu. Je to nepříjemná věc. Taky mi přijde divné, že by to 750ka neutáhla. Spíš bych se přikláněl k chybě karty, podle těch větráků bych to tipoval na přehřátí...jenže zase stress test karta zvládne úplně bez problémů....tak nevím. Na fórech mraky keců, ale řešení žádné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 13:03:03
avatar
restart celého PC?

pokud ano, je to velmi pravděpodobně zdroj nebo tvoje domácí síť a kvalita. Problém je pokud máš někdy méně V v zásuvce nebo ruchy (bohužel je to stále docela běžné) ...

Jinak 750W zdroj nemusí být dostatečný, pokud je těch 750W jen na papíře, současně záleží na tom jak jsou udělané lajny atd.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 14:00:04

No restart...prostě zčerná obrazovaka a je to mrtvý.
Teď nevím přesně model, ale bral jsem schválně dražší Seasonic, abych měl aspoň dobrej pocit, že je kvalitní....
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 21:50:03

Mě zase všechno fungovalo v pohodě, než jsem vyměnil GTX970 za RX5700XT. Pak začaly náhodné pády systému a restarty PC při hraní. Měl jsem Seasonic 650W zdroj, což by mělo stačit. No vyměnil jsem ho za 750W Corsair a problémy zmizely...asi ta 5700XT není tak kultivovaná nebo má větší příkonové špičky, které ten starší zdroj neuměl filtrovat...
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 22:42:04

Mám taky RX5700 XT a o žádných problémech nevím. Asi jsem měl štěstí, ale co čtu internet, tak porblémů je dost. U mě problémy jen první dny, kdy jsem hledal limit kolik to můžu podvoltovat. Nakonec jsme to srazil o kompromisních 100mA a je to úplně v pohodě karta bez jakýchkoliv problémů o kterých čtu.
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 14:08:12
avatar
hele ono záleží na spoustě věcí.
Jak je ve zdroji řešena vstupní filtrace.
V jakém stavu jsou kondenzátory.

Věř, že elit (kondík) po pár letech vyhřívaní od chladiče to už může mít za sebou. (snížená kapacita, vysoký vnitřní odpor)
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 13:30:24

Tak ti nevím jestli můžeš dávat za vinu NVIDIA nebo Samsung, že výrobci své nereferenční karty zpatlaly. Pochybuji, že je někdo nutil dělat OC edice.
A to že je GPU nažhavené nadoraz, to se dalo čekat to přece bylo i u RX5700XT, taková už je doba.
Dudo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 13:34:05
avatar
je popravde aj ryzeny idú na doraz, o intelotopičoch ani nehovorme
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 13:47:22
avatar
To je dvousečné. Ano, nikdo je nenutí karty od dodavatele - výrobce GPU více taktovat, dodávat na trh s vlastním PCB, chlazením apod.
Na druhou stranu aby byli měli nabídku a nezůstali za konkurencí, musí přijít s novinkami na trh. A musí své modely nějak odlišit. Musí nabídnout něco víc, než základ a za ne až tak moc peněz navíc, než dodavatel, aby prodali.
Ale když jim dodavatel - výrobce GPU nedá moc manévrovacího prostoru, co pak?
Tohle bude ještě legrace sledovat, co s tím která strana vyvede .
OnGameOff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 08:27:45
avatar
Co pak ? Třeba přehodit výhybku a dělat "roušky". Nikdo jim určitě nesliboval, že jejich výhodný byznis bude navěky (ikdyž Nvidia dokáže naslibovat cokoli, že ano).
Ale souhlasím, je legrace to sledovat !
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 22:06:15

Jestli se neudrží nad 2000Mhz tak tomu kdo kartě nastavoval nízké TDP.
a nVidia nastavila boost na 1700MHz
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Horká jehla 2020-09-24 13:44:53

Je to nemilé pro Nvidii, ale nějaké problémy se daly očekávat. To je pravda.
Začalo to nedostatkem grafik po uspěchaném vydání a pokračuje to nestabilitou...
Tak snad se to brzy dá do pořádku ... snad do vydání AMD grafik ať je pole připravené pro souboj
AMD si dává na čas a možná to není vůbec od věci.
nobloch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 15:23:12
avatar
Já vidím pozitivum v tom, že Samsung získá zkušenosti s výrobou velkých čipů, což pak budou moci využít další zákazníci.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 20:18:45

Tak nieje to škaredy čip Odkaz
Ale TSMC robi krajšie čipi taka VEGA20 (Radeon7) Odkaz
Podobne by mal vyzerať aj Big navi len to jadro bude ine Odkaz Taky spoločny detail sa da postrechnuť na tych GPU aj RadeonVII ma po stranach 4x 64 bit ktore ma prepojene s HBM2, ako ma aj Big navi 4x 64 bit
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 21:48:07
avatar
Chcelo by to vyrobiť takú 3080 na procese od TSMC a Navi zas na procese od Samsungu. Zaujímal by ma rozdiel vo výkone po takejto rošáde
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 22:53:59

Nvidia vyraba GPU u TSMC a su velmi dobre 8100SP 40GB HBM2 so spotrebou 200W, jedina ich chyba je zakladna cena od 12500€
AMD ma už teraz problem konkurovať aj s lepšim vyrobnym procesom Nvidii, keby to bolo naopak...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 17:03:13
avatar
Tak pokud mě paměť neklame, RTX 2080Ti měla po uvedení taky minimálně několik týdnů problémy. Pamatuji se na video od Gamers Nexus, kde měl minimálně 10 problémových/mrtvých karet co mu lidi poslali...
Zkrátka je uspěchaná doba a kdo si nepočká s nákupem alespoň 1-2 měsíce od uvedení tak je dobrovolný beta(někdy spíš alfa) tester...
Je potřeba s tím počítat, pokud je člověk nedočkavý.
Mě to například čeká s HP Reverb G2, který jsem objednal v předprodeji :-)
Takže se Zen 3 a případnou novou GPU si to asi radši odpustím a chvíli počkám. Tedy pokud mě ten VR set nedonutí si pospíšit;-) Jsem zvědavej jak si s ním RX 5700XT poradí.
DejvCody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 18:23:19

U AMD se čeká půl roku u každý nový karty než se doladi ovladače a to nikoho netrápí
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 19:09:26

To maš ako s autami od Dacie nečakaš zazraky, ale chcel by si kvalitu mercedesu, lenže ked Mercedes dosahuje kvality Dacie to už lidi čo si kupili meďaka nasere
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 21:08:15
avatar
:troll: :-D
Petrs01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 18:41:14

Spousta počítačových zdrojů i méně kvalitních domácích elektrických rozvodů, s nimi bude mít značné potíže.

Jestli má někdo problém ze zásuvky vytáhnout 1000W, tak by spíš měl uvažovat o investici do svého obydlí a rozhodně ne o grafické kartě za 20 000Kč
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 23:17:09

Sa smeješ ale mynule som našiel 6A ističe u zakaznika. Dlho mi netrvalo najsť dvovod prečo mu vyhadzuje ističe, a to bola cca 30 ročna budova
Taka 450W 3090 v SLI pretaktovani CPU a ani PC nenabehne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 23:54:30
avatar
přesně tak, někteří lidi to nechápou .... u mě doma také občas dokáže můj 1200W zdroj v PC vyhodit pojistky za určitých okolností ....
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 03:41:16

tak to snad ne a co treba rychlovarna konvice klidne s 2x takovym prikonem? to ti pojistky vyleti jeste nez ji napustis vodou ze?
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 06:48:18
avatar
Mne v byte vysavac tiez pravidelne vyhadzuje istice a žijem v novostavbe niektoré okruhy sú 10A istice.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 07:23:50

Sa smeješ ale tak to je, bežni istič je 16A na zasuvkovi okruh 230 x16 = 3680W. Lenže hlavni istič komplet svetla zasuvky do kopi sa použiva aj 20A 4600W to znamena keď celkova spotreba domacnosti všetkych spotrebičov a svetiel prekroči 4600W je tma. Stači zapnuť popri telke, rychlovarnu konvicu 2000W a napriklad vysavač 1800W a je tma.
V bytoch maš len jednu fazu.
Pračka 2100W
konvica 2000W
vysavač 1800W
mikrovlnka 1300W
Tlačiareň 1300W
chladnička 200W
mraznička 300W
...
s TV mam dobru prihodu mam kamarata čo si kupil big plazmu TV a ked ju chcel zapnuť žena musela držať istič inak nenabehla, proste istič vydrbalo

Nabeh vykonnej PC zostavi nieje žiadna sranda, taka zostava
2x LCD monitor 2x150W =300W
PC dajme tomu Intel 300W Nvidia 450W cca 750W
tlačiaren laser+ skener 1300W
lepšia reprosustava 80W
a už som na 2430W na jednej zasuvke stači že sa popri tomu zapne pračka konvica či vysavač a tma

PS: rychlovarna konvica je nočna mora pre elektrikarov, kuchynky v praci bežne obsahuju mikrovlnku a konvicu čo je spolu cca 3200W to ešte istič prežije, ale ked niekto pride s napadom že tam da 2 konvice 5200W asi nemusim vysvetlovať čo sa stane s ističom 3600W
hadas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 08:39:18

No já mám po rekonstrukci bytu. 3 fáze na indukční desku. Musel jsem si u ČEZu zadat o větší rezervovaný příkon silnější jistič atd no dalo to zabrat
Almych [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 12:59:41
avatar
Presne to jsem taky resil u pre a stalo me to 12k
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 09:12:50

Tvl hoši neblbněte. To si fakt něco udělejte s tou elektrikou doma... Jakože mít 4kW na celou domácnost? To je teda pěkná blbost. Víš kolikrát jsem měl zaplou konvici a k tomu gril? Oboje 2,2kW. A k tomu samozřejmě normální věci v domácnosti. TV, 2x PC, lednice atd. Kdybych měl jen 4kW, tak bych nemohl žít.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 19:38:26
avatar
Admin: to dělá příliš zapojených zásuvek na jeden okruh.
Řešení je přidat nové jističe (okruhy) a na PC raději samostanou zásuvku.
Petrs01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 23:57:30

Nevím jak na Slovensku, ale podle normy ČSN jsou zásuvkové okruhy jištěny na 10A - 16A. I kdyby se z nějakého důvodu použil 6A jistič, tak je to pořád dostatečné na příkon 1380W.

Spotřeba RTX 3080 je vysoká, o tom se myslím nikdo nepře, ale vymýšlet si tyto absurdní problémy je opravdu komické.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 00:19:29
avatar
komik jsi ty, to jsou bohužel velmi reálné problémy ... a věděl by si to, kdyby si s tím zkušenosti z praxe jako máme ostatní, měl ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 09:26:46
avatar
Tak si zainvestujte do elektrikare misto nove karty. Protoze tohle urcite normalni neni.

A pokud nekdo doma podobne problemy ma tak by je mel resit a ne brat to jakoze je to v pohode.
I hlinikovy rozvody maji 10amp jistice. A pokud to vyhazuje tak mate vadny jistic a nebo povolene svorky ktere jiskri pri odberu a tim vyhodi jistic.

Nemyslim si ze zijeme ve 3tim svete, ale podle toho co tu ctu tak nekteri asi ano a jeste to berou jako beznou vec se kterou by mel kazdy pocitat.
Petrs01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 09:44:52

Přesně tak. To je celá pointa mého prvního příspěvku. Nabušené herní PC je pořad lehká váha co se týče odběru v porovnání s běžnými domácími spotřebiči. (pračka, myčka žehlička, varná deska, trouba, kávovar,konvice, klimatizace, vysavač... ) Odběr průměrné domácnosti ve špičkách běžně překračuje 10kW a rozvody na to musí být dimenzovány. Pokud ne, tak by člověk měl přehodnotit svoje priority a rozhodně neutrácet za high-end grafickou kartu.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 09:55:35
avatar
Jistě že. Každej má doma v bytech minimálně 4Kw bojler. akorát ten je často nasvorkovanej přímo do krabice, takže nejiskří a nevyhazuje a je na 16A jistič.

Jak říkám pokud někomu doma lítaj jističe tak ze dvou důvodů. Jede na hliníku a má volný svorky (velice častý problém paneláků a starších domů) nebo má staré jističe nebo přiliš citlivé jističe ono totiž není 10A jistič jako 10A jistič ale jsou ve skupinách B C D a možná i další. Takže jasně mnozí dříve stavěly stylem, že tamhle se ukradl jistič a támhle a potom to takto dopadá.

Ale každý by si měl uvědomit, že kvalita rozvodu v domě je jen jeho vizitka pokud je v jeho vlastnictví a určitě to neřešit mavnutím rukou a říct to je normální - není. Není to normální ani v baráku co je z roku 1923 pokud je vše uděláno jak má být (rozvod stále v hlíně, z cca 1960)).
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 12:09:24

+ jsi zapoměl dodat lidi šetři na pc zdrojich , koukaji na vykon ve W nybrž je nezajima učinost a ochrany daneho zdroje, popřipadě kolik přesně dodava V na danych větvich serou na to pak se divi
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 12:10:57
avatar
Ano, ale bavíme se o vyhozených jističích. To ti přetížení zdroje neudělá. Vypadne jen zdroj, to by musel zakukat.
Proto jsem tohle nezmiňoval
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 13:15:49

jakto že nemuže zdroj vyhazovat jištěni ale muže takove eurocase jsem měl na opravu mi pravidělne při zapinani vyhazoval jistič proto jsem to ani nedodělal stimto zdrojem a letěl do popelnice
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 14:35:45

tak vadnej zdroj nebo jakejkoli jinej spotrebic je trochu jina vec...drive praskla klasicka zarovka taky vyhazovala pojistky. tady lidi ale tvrdi ze 1200W plne funkcni zdroj v pc vyhazuje pojistky a to je v praxi silenost, ktera by mela vest akorat tak k okamzitymu objednani elektrikare a revizi...i v 50 let starym rodinym baraku, kde byli rozvody mizerny a jeste okruh naseho bytu v patre byl spojenej se sklepem, se vyhodili pojistky jen v pripade ze jela pracka, do toho vysavac a otec nebo deda ve sklepe jeste zapnuli svarecku nebo cirkularku.
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 12:15:54

jestli to ma takovou spotřebu ty karty ty civky budou jinak bzučet ja to řikal u všech karet s vělkou spotřebou tento problem nastava otazkou je jak moc je to nepřijemne (frekvence) počkame na AMD podle všeho nvidia věděla proč rychle na trh i když nema karty věřim tomu že amd bude tento krak něco jako ryzen 3000
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 18:46:16
avatar
většina lidí v sestavě na zdroji dost šetří a tak se nedivím že mají nestabilní systém v zátěži když mají např. 650W zdroj a na něm 10900k který si sám vezme skoro 300W v zátěži a k tomu přetaktovanou 3080ku s nastaveným power limitem na minimálně 350W
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 11:29:19
avatar
S šetřením na zdroji souhlasím, ale problém většiny lidí není ani tak poddimenzovaný zdroj, jako nekvalitní zdroj.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 20:07:05
avatar
Uz su recky na tpu pre 3090 kls avg gaming 335w ale peak 415w pre asus 3090


Furmark 450w kks ako gretku asi porazi.....


Chora doba taky odber
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 07:34:18

No zo skusenosti viem, ze ludia na zdrojoch setria a kupuju rozne sroty a potom....ja osobne mam 750w zdroj platinum certifikat...druha vec, ze aj mne sa stava, ze pc vyhodi istice ked ma nato podmienky ovsem 400 wattova spotreba na grafarnu je rasizmus
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 22:39:57
avatar
pokud jsem správně pochopil tento článek:Odkaz tak důvod pro nestabilní karty v boostu po OC kolem 2 Ghz může být ten že někteří výrobci karet šetřili na použitých kondenzátorech, nejvíce asi Zotac, nejkvalitnější a nejdražší řešení má Asus, proto asi si nikdo moc nestěžuje na to že by měl s 3080 od Asus problém
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 10:48:36
avatar
tady je vidět že např. Asus Strix 3080 má ty kvalitnější a dražší kondenzátory, takže ta by neměla mít problém s frekvencí 2 Ghz nebo i vyšší Odkaz
na toto téma tu jsem našel i další videa a články: 1) Odkaz 2) Odkaz 3) Odkaz 4) Odkaz 5) Odkaz
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 01:12:03
avatar
https://youtu.be/x6bUUEEe-X8
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 11:15:10
avatar
A zdá se, že už se našla konkrétní příčina. Někteří výrobci nereferencí šetřili na finálním stupni filtračních kondenzátorů v napájení GPU
Našel to Igor z igorslab.de.

Pokud je to ta pravá příčina, tak to asi půjde snadno opravit omezením maximálního Boost taktu novým BIOSem. To ale majite, kteří si koupili nereferenci kvůli taktování, asi moc nepotěší ;-)
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 11:37:37
avatar
Ano ano.
Mimochodem ve své analýze problému píše, že to je do velké míry způsobeno tím, že výrobci nemohli pořádně své produkty otestovat s "rozumnými" ovladači a v reálném provozu.

Zotac už své karty prý vyměňuje.

https://www.igorslab.de/en/what-real-what-can-be-investigative-within-the-crashes-and-instabilities-of-the-force-rtx-3080-andrtx-3090/
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 12:25:13
avatar
Jako jo a ne. Pokud referenční design říká, že mají použít alespoň jedno to pole lepších kondíků a oni šetřili a nedali tam žádné, tak se na nedostatek testování nemůžou vymlouvat.
Referenční design je ta nejnižší specifikace, kterou by měli dodržet. Můžou to udělat kvalitnější, ale šetřit se nevyplácí ;-)
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 11:20:42
avatar
Cize sa to týka aib kariet a nie gpu nv ako takych ale chapem no......
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 870x
Komentářů: 3
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Úterý, 12 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1658x
Komentářů: 1
The Night Wanderer a Thorgal – RPG od bývalých tvůrců z CDPR
The Night Wanderer a Thorgal – RPG od bývalých tvůrců z CDPRPondělí, 11 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1529x
Komentářů: 0
Fallout seriál je tu! Famózní atmosférická ukázka
Fallout seriál je tu! Famózní atmosférická ukázkaStředa, 06 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1905x
Komentářů: 2
Ghost of Tsushima vyje na PC. Už brzy!
Ghost of Tsushima vyje na PC. Už brzy!Úterý, 05 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1641x
Komentářů: 0
WB zničí Hogwarts Legacy 2! Má jít o live service službu.
WB zničí Hogwarts Legacy 2! Má jít o live service službu.Pondělí, 04 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1869x
Komentářů: 0