NVIDIA zjevně věří AMD a její RX VEGA – uvedla výkonnou GTX 1080Ti za cenu GTX 1080 a zlevnila! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 01 březen 2017
altŘíkal jsem vám, že GTX 1080Ti bude lepší, než se čekalo a že NVIDIA už počítá s AMD RX VEGA.

 

 

NVIDIA na GDC představila očekávanou novou grafiku a také změny ve své nabídce. A je to velmi zajímavé - konečně se něco děje a hýbá správným směrem :). Hlavní zprávou dne: Konečně nám za high end cenu NVIDIA prodá skutečnou high end grafiku! Aneb nástupce 8800 GTX, GTX 480, 780Ti a hlavně 980Ti je tu! Není to tak dlouho, co jsem vás informoval o tom, že navzdory tomu, co hlásí některé „úniky“ bude GTX 1080Ti hodně podobná TITAN X. A že NVIDIA se rozhodla kvůli chystané Radeon RX VEGA grafice na poslední chvíli GTX 1080Ti vylepšit, a proto zrušila její původně lednové představení. Nelhal jsem vám ;).

  • NVIDA GTX 1080Ti = skoro TITAN X

Vypadá to, že NVIDIA věří, že AMD a její RX VEGA bude hodně výkonná karta, takže GTX 1080Ti je nakonec v podstatě parametrově TITAN X, což mnozí nečekali a díky vyšším taktům bude dokonce v základu o malinko výkonnější!

Jádro GP102 má v obou případech stejných 3584 jednotek, je tam jen pár drobných odlišností. Ta hlavní je, že TITAN X má 384-bit a 12GB paměti, ale 1080Ti má aktivních jen 352-bit a má tak nezvyklých 11GB paměti.

Je to poněkud zvláštní konfigurace, vysvětlit si ji lze jedině tak, že NVIDIA prostě nemá tolik plně funkčních a kvalitních jader jaké jsou na TITAN X a že by jich potřebovala hodně, protože TITAN X fakticky může zrušit. Místo 1200 dolarů bude totiž nově stejný výkon nabízet za 699 dolarů!

  • Ceny aneb NVIDIA věří v AMD :)

Velkým a příjemným překvapením je cena karty – dá se říci, že konečně narovnání situace a návrat skutečného high endu za běžnou high end cenu (a nejen to). Ačkoliv v současnosti nemá NVIDIA konkurenci se strany AMD ve vyšším cenovém segmentu a ta nenabízí nic lepšího ze své aktuální nové generace, než je Radeon RX 480 8GB za 239 dolarů, NVIDIA se rozhodla ke znatelným slevám stávajících modelů. Ty tak konečně budou stát to, co by stát správně měly a novou GTX 1080Ti uvádí za cenu 699 dolarů, tedy cca 23-24 tisíc korun, což je jen o 50 dolarů více, než stála dosud GTX 1080, což byl ale jen mainstream na steroidech za high end cenu!

A to není vše, právě GTX 1080 dostane nově rychlejší 11GHz GDDR5X paměti a novou mnohem vhodnější cenovku. Velmi zajímavých 499 dolarů (cca 15 500 korun vč. DPH) je přesně to, co by podobná karta, která je vlastně performance modelem (vyšší mainstream), měla stát. No a zlevní i GTX 1070, která se ale žádných vylepšení na GDDR5X pamětí nedočká. Její cena padá na vhodnějších 349 dolarů tedy cca 11 tisíc korun vč. DPH. No pak je tak ještě a GTX 1060, která už je v průměru pravidelně porážena konkurenční Radeon RX 480. Mimochodem i proto, že RX 480 má 256-bit a 8GHz RAM a GTX 1060 má při stejných pamětech jen 192-bit sběrnici. A tak GTX 1060 nově dostane místo 8GHZ rovnou 9GHz GDDR5, což trochu pomůže v propustnosti, ale v průměru RX 480 nejspíše už nedožene, tím spíše, že AMD už má přichystanou RX 580, který je s vylepšeným POLARIS jádrem až o 15% výkonnější než RX 480. Ceny karet v mainstreamu se zatím nemění, přeci jen od GTX 1070 je tam dost velký odstup.

Asi se shodneme, že snížení cen v době, kdy není konkurence (tedy oficiálně vydaná), je zvláštní (zejména u NVIDIA, která by cena nesnižovala, pokud by k tomu neměla velmi vážný důvod), ale říkal jsem vám nedávno, že je velmi pravděpodobné, že něco podobného nastane, protože NVIDIA musí počítat s konkurencí a už určitě ví, co chystá AMD a jak dobré jsou nové RX VEGA grafiky. Vypadá to, že jsou hodně dobré, protože ceny NVIDIA grafik jsou najednou tam, kde mají správně být a které jsme si přáli od začátku.

Trochu naštvaní mohou být teď jen majitelé GTX 1080, kterým karta nyní podstatně klesla na hodnotě. Jednak se za její původní cenu budou nově prodávat o až 35% výkonnější GTX 1080Ti, takže si troufám říci, že mnoho z nich půjde znovu nakupovat a pro 1080Ti, protože pro 4K rozlišení je ten rozdíl výkonu velmi znatelný, ale když se teď budou snažit prodat svou 1080, tak za ní utrží mnohem méně, když se nyní bude nová prodávat za 15 tisíc. Ale zase příležitost pro vás, kteří nakupují v bazarech. A kdy se těchto změn dočkáme?

V průběhu března by se postupně všechny karty měly objevit v prodeji. Od 10.3.2017 v nespecifikovaných množstvích má být dostupná GTX 1080Ti v referenci, kdy NVIDIA neohlásila vyšší cenu pro svou Founders Edition. Kdy dorazí nereferenční modely zatím nevíme (NVIDIA říká jen, že to bude později), naše zdroje hovoří o přelomu března/dubna. Stejně tak nevíme, jak rychle dorazí GTX 1060 a GTX 1080 s rychlejšími RAM a jak budou odlišeny od současných, které jsou a dále budou stále na trhu a v obchodech přítomné. Je to trochu zvláštní situace. Samozřejmě, hned jak nám to výrobci grafik vysvětlí (pravděpodobně vydají nové edice karet), tak vám o tom poreferujeme. Hlavní je, že ceny se konečně pohnuly, jsou tam, kde mají být a NVIDIA zjevně ví o něčem, co se k nám ještě nedoneslo ;).

Tedy že Radeon RX VEGA asi musí být hodně hodně dobré za hodně dobré peníze, protože jinak si podstatné snížení cen NV těžko vysvětlit, tím spíše že AMD se vždy snaží nabídnout lepší poměr cena-výkon než NV, což slibuje hodně zajímavé budoucí časy. Dalším vysvětlením ale může být fakt, že AMD na rozdíl od NVIDA prohlubuje spolupráce s vývojáři a nové hry vznikají přímo na míru AMD, včetně využití nejnovějších architektonických prvků VEGA atd. NVIDIA žádnou podobnou spolupráci nemá, protože k ní vývojáři nemají důvod, jelikož jsou to AMD procesory a grafiky které jsou ve stávajících i nových velkých konzolí, kvůli kterým ta spolupráce s vývojáři je historicky bezprecedentní. A lze tak odhadovat, že NVIDIA bude výkonově poněkud v nevýhodě u optimalizovaných her pro AMD, což bude muset zohlednit i v cenách, protože takových her bude rapidně přibývat. Radeon RX VEGA dorazí někdy začátkem května, tedy za 2 měsíce.

Asi bych počkal s nákupem GTX 1080Ti … i když to je určitě velmi zajímavá karta, zatím, když nemáme srovnání s RX VEGA, ale proti GTX 1080 je to pořádný a velmi vítaný nášup výkonu za odpovídající cenu, a to i pro majitele GTX 1080. Samozřejmě ji otestujeme, ale nemohu vám říci kdy, možná až s nástupem nereferenčních verzí v druhé polovině března či v dubnu.


Překlad článku (pro ty, kteří nechápou text a mají neustále nutkání někde překrucovat co říkám):

Jan „DD“ Stach říká: NVIDIA GTX 1080Ti je skvělá grafická karta, nabízející konečně to, co high end má nabízet za cenu, za kterou nám dosud byla vnucována konstrukčně spíše mainstreamová GTX 1080. Ta ale sama nyní klesá na cenu, kde měla být od začátku, odpovídající přesně tomu, čím je a co nabízí. To samé platí o GTX 1070 za novou cenu. NVIDIA podstatně vylepšila poměr cena-výkon i nabídku grafik. Nicméně se musíme se ptát, proč ta změna, kdy ze strany AMD není na trhu nic, co by ji vyžadovalo a vysvětlovalo. Jediné vysvětlení je, že NVIDIA ví, co chystá konkurenční AMD brzy vypustit a nechce dopadnout jako Intel, který stejný výkon, co RYZEN 7 nabízí i za více než dvojnásobek ceny ;).

Říkám (já „DD“) tedy jasně GTX 1080Ti je skvělá karta, už se těším až ji vyzkouším a pokud nedorazí brzy VEGA, určitě s ní nahradím svou GTX 1080. Protože ta je slabá na 4K, natož na 3x 4K, které kvůli tomu nemohu používat, a GTX 1080Ti v těchto rozlišeních bude mít 40% výkonu navíc běžně (nereference). NVIDIA uvedla skvělé novinky za skvělou odpovídající cenu. I když to budeme moci definitivně posoudit až po příchodu očekávané konkurence. Proti tomu co jsme měli a za kolik na trhu dosud, je to ale velký posun správným směrem! kdo si počkal, ten se dočkal.

A nadpis: "NVIDIA zjevně věří AMD a její RX VEGA – uvedla výkonnou GTX 1080Ti za cenu GTX 1080 a zlevnila!" Je pochvalou nikoliv výpadem a kritikou NVIDIA!

BTW: Oficiální cenu pro ČR stanovila NVIDIA na 22 490 Kč vč. DPH (€823 pro Slovensko).

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 15:15:17
avatar
Uvidíme, jestli se AMD vynechání Hi-endu v roce 2016 vyplatí. Zatím to vypadá dobře. Minimálně velmi konkurence schopně. > Nadcházející konkurenční boj.
alesv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 14:18:19
avatar
nvidia zlevnuje, intel zlevnuje, to bude letos hodne zajimavy rok
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Optimalizování pro AMD 2017-03-01 14:23:27

No "nové konzole" už tu nějaký ten rok máme a kde jsou ty optimalizované hry pro AMD ? Já jich tada zatím příliš neviděl. A co studia co dělají hry jen pro PC tam zase bude asi optimalizováno pro nvidi když má pokryto 70% trhu dedikovaných grafik ? Tyhle prognózy jsou plácání vody.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 14:39:18

nechci ti brát iluze ale radši by jsi se měl podívat na to jak dlouho trvalo než studia přešla na DX12 pak teprve bych něco o konzolích říkal...

Každý AAA titul má nějakou dobu vývoje a studia dneska vydávají zhruba se 3 letými vývojem hry....

Pokud se podíváš třeba na české AAA Kingdom Come Deliverenc tak to už je ve vývoji hezky dlouho a ani moc X12 vychytávek na nechystá...

tak že to že tu je nová konzole a s DX12 architekturou ty poznáš tak za 3 roky po jejím vydání!! na hrách kdy je konečně všechno optimalizované a vývojáři her s tím umějí pracovat!!


no a kdyby něco embedet trh nebo-li konzole dělají u AMD teď největší zisky a AMDčko to slušně drží nad vodou... Nvidia ani Intel tohle prostě MS ani Sony nikdy nemohou dodat za ty peníze....

to co je velkým plusem je zlevnění nákladů na vývoj, již nemáš 3 archytektury ale jen 2 rohraní na ovládání

info o tom jak se to zjednodušilo a jakt o herni studia privitala s velkou slavou se vali na netu hooodne ;)
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 17:01:12

Napadlo tě někdy že ono celé DX 12 je tak trošku "nechtěné" děcko? V době kdy máš cyklus karet 1-2 roky je mluvení o "optimalizaci pro AMD protože konzole" ve spojění s tvým tvrzením že to uvidíme za 3 roky právě to plácání vody. Takže nevím proč na můj přízpěvek vlastně reaguješ, když jen potvrzuješ to co jsem napsal. V tomhle totiž není čas relativní !
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 17:38:15
avatar
DX12 je velice chtěné ... nejrychleji adaptované a používané DX v historii a s prokazatelnými přínosy už v raných verzích ....
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 19:13:09

Opravdu ? Dx 12 je naopak nejdéle natahované v historii. Pokud vezmeme mezeru mezi dx 10-11-12 o předešlích ani nemluvím protože předchozí šli defakto na scénu co rok to jeden. Dx 12 je opravdu nechtěné děcko a i nynější vývoj tomu nasvědčuje.
pseudografx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-02 00:02:53

Ta reakce ale není o tom, jak dlouho trvalo uvedení DX12 na trh, ale jak brzy po uvedení se začaly objevovat první tituly, které ho využívají.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-02 07:03:05

I po uvedení DX 11 se hned začaly ukazovat tituly které jej používaly. Úplně stejný process jako u DX 12 nejprve patche potom plně podporvané hry. A kdo zažil hry před DX 10 tak moc dobře ví, že tam mnohdy vyšel novej DX 8 nebo 9 a do půl roku jej použivalo 50 % nově vydaných her takže tvrzení že Dx 12 je nejrychleji implementovaný je absolutně hloupé. A taktéž se moc v historii nestávalo, že by rok po vydání DX, 50% titulů které jdou do vývoje dělalo stále na starém DX (DX 11).
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 14:40:27
avatar
Zrátal som počet slov NVIDIA vs AMD tj. 17 vs 17.
A ja, že článok je o NVIDIA...

V predchádzajúcom článku o AMD "AMD představilo revoluci! Optimalizace her na míru RYZEN a RX VEGA. Má NVIDIA problém?" je počet slov AMD vs NVIDIA v pomere 39 ku 15
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 15:03:49
avatar
chjo ... rýpalové .... článek editován .... AMD několikrát elinováno ... možná ještě na konec článku přidám několikrát slovo NVIDIA aby vám to některým více vyhovovalo ....

BTW: článek psaný v souvislostech prostě musí obsahovat vše, pokud chcete články neúplné vytržené z kontextu račte si vybrat u "konkurence" .... ;)
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ba 2017-03-01 14:44:54

Super, MSI GeForce GTX 1080 SEA HAWK EK X teď prodávám za 15000Kč, 3měsíce stáří stabilní boost 2GHz bez úprav, to kdyby měl někdo zájem, prdím na to že jsem jí koupil skoro za 25000Kč, ale kdybych měl čekat na to co AMD někdy pořádného a našlapaného vydá tak mám 11 roků stejnou kartu, takže 1080Ti šup do počítače.
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 15:11:09

Lumčo na pctuningu si ji dával za 16tis, myslíš, že sem chodí socky nebo proč si ještě cenu snížil?
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 15:32:13

jj tady jsem snížil o 1000Kč, jiná sorta )) ale pod 15 nejdu, tento typ se nová za 15 prodávat nebude, nebudou u nás na normálním chlazení ani za 16, bude jistě o něco víc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 15:47:11
avatar
za 15 tis je zajímavá, protože ten blok stojí cca 2tis a karta je to kvalitní, ale záleží kolik bude stát nová GTX 1080 po slevách reálně v obchodě ...

osobně si ale trochu myslím, že kdo má 15 tis na kartu má i těch 22 na GTX 1080Ti ;)
frano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 15:06:09

hry se delaji na miru AMD, mantle, mantle, vulkan, vulkan, bla bla ... to slychame uz od vydani PS4 a Xone, akorat ta NVidia porad dokaze byt lepsi nebo srovnatelna (to ze amd behem roku ziska par % navic je uz k nicemu)
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 15:39:21

a cyklus vývoje ti nic neříka viď?

jak dlouho trvá automobilce než přijde s novým modelem auta nebo nástupcem?
že by to byl zhruba cyklus 5-10 let?

no u vývoje her je to podobný jen ta hra se dělá na nějaký technologi a její vývoj trvá zhruba 3 roky, tedy pokud dneska vychází titul jede nejčastěji na 3 roky starých technologiich.... a jen jejich robustnost pak umožňuje naroubovat další nový věci....
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 15:52:18

Ale však GCN je tu snámi už piaty rok tak by sa to malo už zohľadniť, dokedy budeme na to čakať?
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 19:22:10

Na věky věků protože to je jen * Random bullshit*
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 23:31:55

ale dyt se ti to zurocuje, copak jsi si nevsiml jak stoupl výkon u grafik které mají GCN architekturu a hrajes na nich DX12 hry?

Ano GCN architektura tu je s námi 5 let ale jak dlouho tu je API (rozhrani pro tu architekturu který vyuziva cely jeji potencial)? DX12 tu je s námy od roku 2015 a masivní podpora nebo spíše platforma tu je vytvořená ani ne rok spíše méně...

co z toho plyne?
že první vlaštovky tu budou až tak za 2 a více let ;)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 15:07:25

Parametry (1080Ti) jdou tak narychlo vylepšit? To se mi nějak nezdá. Přeci výroba čipů je minimálně v řádech měsíců a parametry nejdou tak rychle měnit. Nebo ano?
NV třeba jen posunula vydání, ale paramaetry jsou rozhodnuty už dávno, nebo se mýlím?
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 15:20:06

Jo nakonec se jim GTX 1080Ti povedla vskutku výborně, měla ji jen trochu dohnat a nakonec je to přímá konkurence Titanu X, no hlavně ať jdou ceny dolů, to je také věc na kterou většina z nás už dlouho čeká..
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 15:49:51

Ja len nechápem prečo keď znižuje ceny NV je to preto že sa bojí AMD a keď AMD tak preto že si vyladila proces a už sa jej tie karty zaplatili.
Lázeňský švihák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 15:58:46

True that, sir :-D
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 17:51:33
avatar
nechápeš? proč by někdo, zejména NV tolik snižovala cenu, když na trhu není nic jiného co by se dalo koupit i za tu vyšší cenu .... není tam vůbec nic!"!!! neexistuje žádný důvod, proč snižovat cenu , zejména u NV ... výrobní náklady nehrají roli když není jakýkoliv jiný konkurenční produkt na trhu ... snížit cenu může jen to, že konkurence nabídne něco lepšího ....

kdyby ceny odpovídaly jen nákladům + rozumná marže, stála by GTX 1060 4tis, GTX 1070 7 tisíc GTX 1080 10tis a GTX 1080Ti by byla za 16
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 17:42:33

Myslím že je zlevňuji proto, aby se jich zbavili ještě než bude konkurence, pak už nemusí jít až tak na odbit, chtějí slevami donutit ke koupi ty co se ještě nerozhodli jelikož čekali na posun cen nebo Vegu.. ohledně cen nákladů a marže souhlasím, ale pokud by měla stát GTX 1060 kolem čtyř tisíc, tak by tak musela stát i RX480, ale takto nemá NV důvod jít s cenou dolů, jsem zvědavý jaké ceny nahodí AMD, ale také nepočítám že budou nějak nízké jen proto aby nás potěšili..
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 17:57:44

Podľa mňa je to len dobrý ťah od NV, zmenšuje manévrovací priestor pre AMD, už takto má AMD nízke marže.
Presne ak by 1060 stála 4000, tak rovnako by musela stáť aj 480 lebo sú rovnaký výkonový segment.
Nowi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nadpis 2017-03-01 16:04:29
avatar
Na PCT v diskusích někdo předpovídal tenhle nadpis, trefil se na 90%
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 16:09:02
avatar
no protože na DDWorld.cz píšeme jak se věci mají, tak musíme mít jen pravdivé nadpisy a hlavně články v souvislostech ;)

pro některé jsem dal stručný překlad článku a překlad "toho co píši mezi řadky" na konec, aby si zase nevymýšleli pohádky co jsem řekl ....
ron68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nadpis 2017-03-01 17:58:24
avatar
No,já bych spíše viděl nadpis,něco jako:
Nejvýkonnější herní grafika od nVidia "GTX 1080Ti" je uvedena a za super cenu.
Teda,kdyby tohle vydalo AMD,tak si myslím,že by nadpis zněl nějak takto
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 18:01:41
avatar
No ale to nevystihuje to, že zlevnila i ostatní a také důvod těch slev ....
RotBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 17:13:41

keby chceli zlevnovat koli amd a ich lepšim kartam, urobili by to predsa až po uvedeni amd na trh preboha a tažili teraz dokym môžu,za čo najvyššie ceny... tento nadpis je podla mna poriadna manipulacia a čisto tvoj subjektivny nazor , nič viac nič menej.. logiku to ale úplne postráda
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 17:40:49
avatar
neudělali, protože zlevńovat produkt pár týdnů po uvedení je špatný přístup a NVIDIA se tím už v minulosti spálila, výrobci grafik už u několika generací vraceli peníze, když se pár týdnů na to objevila konkurence, která nabídla i více a za méně. A nevypadá to prostě dobře ... z téhož důvodu je i Intel opatrný se slevami vůči RYZEN, i když ví že musí.

Takže mé vysvětlení má 100% logiku i odpovídá tomu, jak to firmy dnes dělají. Ty jsi nepřišel s ničím, co by mé vysvětlení nějak zpochyňovalo. NVIDIA jednoduše nastavila ceny tak, aby po uvedení nových grafik AMD, o kterých samozřejmě ví více než mi, nemusela výrazně na ceny už sahat. Jediné logické vysvětlení těch cen. A není na tom nic proti NV ani nic špatného, jak si neustále někteří z vás myslíte. Ty ceny před tím byly špatné ;)
RotBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 17:54:24

no ok takuto odpoveď už beriem, žeby to vypadalo blbo.. lenže prečo zlevnovat tak skoro ? kedy maju ist do predaja amd grafiky ? ja dúfam,že máš pravdu lebo ak hej , iba zákaznik bude na tom lepšie.. ja môžem okašlat aj amd aj celu nvidiu. ja chcem dobré ceny ako každy normalny človek
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 18:02:40
avatar
no právě že mají jít na trh za pár týdnů ... což je dostatečně brzy, aby NV věděla jaké budou a kolik budou zhruba stát ...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 19:04:54

Proč zlevnovat karty ted? No protože každá novinka, která se od konkurence blíží upoutává pozornost a nižší ceny zajistí prodeje a podíl na trhu, než přijde konkurence.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 18:05:03

Souhlasím, ceny byli přestřelené, ale co by taky člověk čekal když není konkurence která by je donutila snížit, ale tak to dělá každý bez výjimky jinak by byli proti sobě, bohužel se najdou i tací kteří musí nebo to nevydrží a nemalé peníze si za novinku připlatí..
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 17:55:43

O konkurenci k g.kartě GTX 1080Ti nevíme téměř nic,jak na tom bude s výkonem a cenou.Tedy předpokládat že ta GTX 1080Ti je tak (relativně) levná kvůli budoucí konkurenční kartě od AMD je jen čirá spekulace.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 18:05:37
avatar
není to spekulace, protože je to jediné vysvětlení nastalé situace ... tím spíše, že jsi to ty co neví nic ... já třeba vím více než říkám (ale z pochopitelných důvodů nemohu prozradit zatím vše, ale on to brzy někdo leakne) a zcela určitě NVIDIA ví ještě více o tom co AMD chystá než já a tak se tomu přizpůsobila. Není jiné logické vysvětlení nastalé situace. A není to nic proti NV ani nic špatného, je to rozumný tah a pro nás všechny konečně to znamená i rozumné ceny
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 18:15:25

Sory,ale pokud neznáš reálný výkon,spotřebu a hlavně cenu karty která bude konkurovat GTX 1080Ti tak jen střílíš od boku,zaměňuješ své přání s realitou.
Finanční politika firmy jako je NVidia se plánuje dlouho do předu,ne ze dne na den.Pokud se nestane něco mimořádného,a to se nestalo.Zatím co se týká vyššího segmentu vidím od AMD jenom sliby,a vidím je hodně dlouho.Papírového draka se určitě NVidia obávat nebude,až toho skutečného-ale ten tady ještě není.Až přijde budou na něj reagovat.
Pro snížení cen karet NVidia vyšší třídy můžou být různé důvody,například zlepšení optimizalice výroby čipů,paměťových čipů atd...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 18:18:54
avatar
to by mě zajímalo, jak ty víš, co já vím a co si s výrobci píšeme?

Jediné vysvětlení těch cen v době kdy nemáš na trhu žádnou konkurenci je, že víš že brzy konkurenci dostaneš. To co jsem napsal není žádný výpad ani dehonestování NVIDIA, je to pochvala s logickým vysvětlením ...
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-03 12:50:15

Teď,když se ukázalo že GK Vega vyšší třídy přijde-bůhví kdy,je naprosto logické že za dobrou cenou GTX 1080Ti a slevou GTX 1080 není skvělá konkurence od AMD.Ona totiž v segmentu těchto karet žádná není.A že bude?Doufám že bude,ale jak se říká-až bude,tak bude.
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-07 12:15:35

robim v korporacii uz 19 rokov a ano, vo velkej firme to tak funguje, ze ako nahle sa podari usetrit na nakladoch z rôznych dôvodov, tak sa hned zlavnuje cena produktu, aby sa firme nahodou neeticky nezvysil zisk, a hlavne aby zakaznik spokojny s nizsou cenou, to je pre korporaciu hlavny ciel
wake up
giffoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 19:36:02

Podaktori pritomni, keby mali produkt, ktory by mal 100% vykonu a stal by 1000 jednotiek, a prichadzal by konkurencny produkt, ktorý by mal cca 90% vykonu a stal by iba 6-700 jednotiek, tak oni by ten svoj nezlacneli zjavne. No zlacnenie po vydani toho konkurencneho produktu by sa im uz nemuselo vyplatit. No a ktomu vyladeniu vyroby a zlacnovaniu. Ak mam produkt a vyladim vyrobu (mam mensie naklady) ale nemam konkurenciu, preco by so zlacnoval???
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 19:50:12

Cenotvorba ale fakt není jen o tom, zda mám nebo nemám konkurenci. Ne nadarmo existují firmy s miliardovými obraty, které vytváří a prodávají software na cenotvorbu.

S takovým uvažováním by totiž produkt bez konkurence stál nekonečně mnoho. Jak by jsi určil strop?

Firmy nejsou blbé, ony vědí, že musí mít cenu nastavenou tak, aby to vůbec někdo kupoval.

Z jiné strany, pokud je Radeon Pro Duo nejvýkonější karta na světě, proč ji AMD slevnilo? Vždyť k tomu přece nebyl důvod.

EDIT : Viz tento článek : http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/nejvykonnejsi-grafika-sveta-amd-radeon-pro-duo-zlevnila-na-800-dolaru.-neco-se-blizi-2.html
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 19:59:32

Tak jednoduché to není.Firmy jako Nvidia a AMD plánují dlouho do předu,roky dopředu.Takže,pokud budu spekulovat,tak mohli své karty vyšší třídy zlevnit záměrně.Ne snad proto že by měli předem strach s karet které ještě nevyšli,ale jednoduše chtějí poškodit konkurenci,svou jedinou,a to je AMD.DD tady psal že zisk s karet vyššího segmentu je poměrně vysoký,sice se jich neprodá tolik ale mají vysoké marže.Jelikož Nvidia má ve vyšším segmentu proti AMD v podstatě rok náskok tak se může snažit tento náskok zvýšit.Když srazí ceny vlastních GK vyššího segmentu sníží se jim zisk,ale přesně to samé i AMD...a protože je na tom finančně Nvidia lépe než AMD,tak ta na to doplatí daleko víc-pokud na svých nových GK třídy VEGA vydělá méně než čekají budou ty peníze chybět,třeba na vývoj nové generace GK,ten se zpomalí a ztráta na Nvidia dál naroste...No jak píši,je to jen spekulace,ale docela pravděpodobná.
giffoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 21:29:06

Viem ze takto ako som to napisal to nefunguje. Urcite za zlacnenim nvidie kariet nie je iba prichod vegy. Ale zase za to nie je ani dobrym srdieckom vedenia nvidie.ze: Pocuj Fero, ukazme, ze sme ludia, zlacnime tie karty..podla mojho sedliackeho pohladu. Nie som ekonomický a marketingovy analytik ako poniektori z vas. Sa cudujem ze mate cas vypisovat na fora popri vasej vysokoodbornej profesii. Na zlacnenie pozeram z pohladu spotrebitela a neriesim preco. Mier s vami
Mára [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RAM 2017-03-01 23:24:38

Je to sice úplně mimo téma, ale potřeboval bych poradit.

Občas mi PC dělá BSOD a padá hra či prohlížeč, jindy zase nic. Zkoušel jsem projet RAM memtestem a hlásí to přes 9000 chyb a to ani neudělalo celý 1 pass. Paměti mám Crucial 1600MHz XMP profile s CL8. Zkoušel jsem XMP profil zrušit a ramky jedou na 1600MHz s CL11 a memtest žádné chyby nehlásí.

Co s tím? Jsou vadné paměti a měl bych je reklamovat nebo by mohl být problém v základní desce?

Děkuji za pomoc


Edit: Tak jsem otestoval oba moduly zvlast v jednom slotu, a první je v pořádku a u druhého se pri CS 8 oběvují chyby v paměti kolem 5500MB, takže tipuju že jeden čip nedokáže běžet na CS8, při CS11 to projde při vypnutém XMP. Takže reklamace?
pseudografx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-02 00:11:53

Já bych rozhodně neváhal a reklamoval.
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vydání karet 2017-03-01 20:00:02
avatar
Ono je to možná "horší". Nvidia evidentně prostě akorát udržuje svůj cyklus vydávání karet. U Maxwella tomu bylo dost podobně. Podobný článek o tom jak se Nvidia bojí jsem četl i minulý rok, kdy vydávala Pascala a evidentně neměla vůbec proč se bát a teď čtu podobný článek zase znovu. Jediné co se změnilo je, že za chvíli to bude rok, co slyším, jak je Nvidia podělaná v koutě z Vegy, akorát mezitím stačila celej rok kralovat v performance třídě a docela dobře uhrát plichtu v té střední/nižší (1060, 1050...). A Vega stále nikde.
Já sice chápu na kterém webu jsem, ale občas bych řekl, že je to opravdu trochu jednostranné. Když NV vydává něco dříve = NVidia se bojí. Když vydá řadu později = NVidia prohrála, nestíhá oproti AMD. Srsly?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 22:13:12
avatar
Na DDWorld.cz nic jednostraanného není ... máme rádi každý dobrý produkt ať má na sobě logo jaké chce ... za to jak subjektivně vnímáte objektivní článek napsaný na základě nejlepších dostupných informací, které jsou v době napsání dostupné, za to nemůžeme to je subjektivní váš dojem.

naším hlavním zájmem, díky kterému můžeme fungovat je objektivní přístup ke všem a tento článek je jednoznačnou pochvalou pro NV, že napravilo situaci a dodalo konečně odpovídající produkty za odpovídající ceny. Nechápu, jak si někdo může vykládat tohle jako kritiku vůči NV a nikdy není napsáno, že by se NVIDIA VEGA bála ... Je tam napsáno, že AMD věří AMD, ne že se bojí AMD!!! Prostě jen ví, že už tam nebude sama a přizpůsobila tomu ceny, zase nic proti NV, to je zase pochvala NV, i když by to mělo být normální ...
nobloch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 21:08:37
avatar
Vůbec nevěřím, že by Nvidia letos nevydala nějaký refresh GPU. Určitě má prostředky na to ještě před Voltou něco vydat. Pochybuju, že by proti RX 500 nasadila jen rychlejší paměti. To mi spíš přijde pravděpodobnější, že se slevami připravuje na novou generaci svých vlastních GPU.

A co se týče optimalizace, tak všechny moderní náročné hry, se kterými jsem v poslední době příšel do styku (moc jich sice nebylo), měly na sobě naroubované Game Works. Hair Works, Godrays a podobný šmejd, který mi akorát zabíjel výkon na mé 280X.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-01 22:08:59
avatar
věř tomu .... NVIDIA vydá novou generaci až s novou genercí příští rok, letos ukáže pár ukázek a nejspíše nás ještě čeká GTX 1060Ti a pár úprav, ale to je tak všechno ....
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-02 03:28:01
avatar
Asi nemohu být zákazníkem Nvidie, jelikož bych se cítil značně osouložen. Jako majitel 1080, že jsem za své peníze mohl mít 1080Ti, jako majitel Titanu X, že jsem mohl 500$ ušetřit. Nv zákazníkům to ale očividně nevadí, buď mají neomezené příjmy anebo velmi omezený počet mozkových buněk. Ať jedno či druhé, jsou to šťastní lidé. AMD naopak kupují jen prohnilí pragmatici (já)
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-03 12:44:45

Co myslíš že by udělala jakákoli firma s cenou svého výrobku,který by byl bez konkurence (nebo bezkonkurenční)?Nasolila by si za něj cenu s pořádnou marží.
Pokud by vyšší segment GK ovládla AMD a Nvidia by proti jejich kartám žádné své nenasadila,taky by toho využily.Žijeme v kapitalismu,ne v nebíčku.
Alarik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-02 10:11:32

Důvod je jediný a byl včera vysvětlen v diskuzi na jednom webu. Málo kdo kupuje dvě grafické karty za rok . Takže každá jedna prodaná karta nvidie je jeden neprodany Radeon. Tímto to chce nVidia AMD znesnadnit. Mužem argumentovat ze se uz vyplati pockat na novou radu jenže to vi jen male procento z nas. Většina ví houby. Uvidi zlevnovat zelene grafiky tak bezhlavě kupuje tim padem se nasyti trh a na Radeony se bude prášit. Nvidia se za poslední rok tolik napakovala že do Volty přežije i kdyby už neprodala ani jedinou kartu. AMD by se ted mělo zahojit na Ryzenech a využít výhody APU.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-02 10:58:34
avatar
ano je pravda, že AMD se zahájením RYZEN a neuvedením zároveň VEGA promarňuje příležitost
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Už je to tady :D 2017-03-02 10:55:01

Nvidia sotva představila 1080Ti a bazary už jsou nacpané 980Ti,1070,1080 k prodeji No hurá konečně budu mít druhou 1070 To se bude renderovat . Bazarové 1070 by mohla spadnout až někam k 8000
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nechápu 2017-03-02 17:13:02

"Trochu naštvaní mohou být teď jen majitelé GTX 1080, kterým karta nyní podstatně klesla na hodnotě."

A proč bych měl být naštváný? Kdyby 1080Ti posadili cenově výše, tak jak se původně předpokládalo, musel bych 1080 prodat a na Ti doplatit. V současné situaci 1080 prodám sice za méně a na Ti doplatím do nižší částky. Vychází mi to de facto stejně. Možná s touto cenou za Ti to bude ještě lacinější. A i kdybych neměnil kartu každý rok, tak než bude 1080 nepoužitelná bude její zůstatková cena natolik nízká, že aktuální cenový drop se v tom ztratí. Navíc, pokud bych nepočítal se zlevněním některých statků v průběhu jejich životního cyklu, tak si nekoupím nikdy nic (telefon, auto, konzoli)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 427x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 748x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 959x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3455x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1395x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1241x
Komentářů: 5