Parametry grafik ATI Radeon HD4000 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 16 únor 2008
ikonaNa internetu se objevily celkem podrobné informace o chystaných kartách ATI Radeon HD4000.

 

 

Grafické karty Generace ATI Radeon HD4000 (jestli se tak budou jmenovat) se začnou objevovat zhruba od poloviny letošního roku. Jeden německý server se kupodivu vytasil s velkým množstvím až překvapivě velmi konkrétních informací o nové řadě. Není přesně jasné, zda informace pocházejí od ATI nebo se jedná jen o odhady. Berte tedy následující informace s rezervou a s vědomím, že do oficiálních mají daleko.

hd4000

Na začátek začněme dvěma pěknými tabulkami, které by měly obsahovat kompletní parametry chystaných karet a čipů. Osobně se dívám na tyto parametry poněkud skepticky. Do vydání samotných karet je ještě daleko (za předpokladu, že v datech vydání, která rámcově znám, nenastaly změny) a bylo by přinejmenším neobvyklé mluvit až takto konkrétně o frekvencích karet atd. Nicméně dobře, dejme tomu, že by to tak nějak opravdu mohlo vypadat ...

R600-jadro

Abych uvedl do obrazu všechny čtenáře, mluvíme o generaci, jejíž základním stavebním kamenem bude jádro RV770 a nejšpičkovější varianta bude karta R700, která by mohla nést označení HD4870 X2. Samotné jádro bude přímo vycházet z RV670, potažmo z ještě staršího návrhu R600. RV770 a všechny jeho variace budou v letošním roce 2008 vyráběny 55nm výrobním postupem. Pokud bychom si srovnali jádra RV670 (HD38xx) a RV770 (HD48xx), tak zdroj uvádí, že RV770 bude mít 480 SP proti současným 320 SP jednotkám. Narůst by měl i počet TMU ze 16 na 32. Nové jádro bude také schopné dosahovat vyšších taktů, běžně přes 1GHz a v kombinaci s vylepšenou správou energií bude velmi úsporné zejména v klidu (2D), kdy výkon nepotřebujeme.

Na nových kartách by se měly také poprvé objevit GDRR5 moduly, které kromě vyššího výkonu přinášejí také úspory energie. HD3870 s GDDR4 má dnes takt 775MHz/2200MHz a poskytuje výkon 496 GigaFlops. Nástupce v podobě HD4870 s GDDR5 má mít údajně takty 1050/4400Mhz, což by poskytovalo neuvěřitelný výkon 1008 GigaFlops! Zdroj ještě uvádí, že spotřeba této karty v klidu je méně jak 10W! Nižší verze HD4850 bude taktována o něco níže. Maximální TDP je pro HD3870 stanoveno prý 150W a pro HD3850 je to 120W. To je přibližně stejně, jako mají dnešní HD3870/3850 s teoretickou polovinou výkonu :).

Zdroj uvádí i další varianty grafik v podobě mainstreamových modelů HD4670/4650 a low endových HD4470/4450. Zajímavostí je fakt, že ani jedna z uvedených grafik by neměla mít menší jak 128-bit sběrnici. Čistě dle papírových hodnot to také vypadá, že Radeon HD4670 by měl mít stejný výkon jako HD3870 dnes. Celkem vzato je u těchto nejslabších grafik spíše zajímavé sledovat výkon čipů, které se budou zcela určitě montovat do notebooků. Výkonem budou opět o dost dále než stávající generace.

HD3870X2-1

Nejšpičkovějším modelem pak bude R700, která vyjde s největší pravděpodobností jako první zhruba kolem června-července. Bude se jednat o dvoučipovou kartu a nástupce dnes nejvýkonnější grafické karty na trhu, HD3870 X2. HD4870 X2 bude mít dvě jádra RV770 a v kombinaci s GDDR5 paměťmi a nepochybně opět o něco dotaženější koncept CrossFireX. To z ní dělá opravdu pořádnou grafickou kartu s teoreticky dvojnásobným výkonem proti HD3870 X2. Jen si tak nějak nejsem jist, že by špičková spotřeba téhle karty byla pod 250W TDP :), i když v klidu bude spotřeba pravděpodobně velmi dobrá.

Lze uvedeným parametrům opravdu věřit? Nebo se jen jedná o logický rozbor nejpravděpodobnějších parametrů? Osobně bych si vsadil na to druhé. Ať je to jak chce, pravdu se dozvíme až ve 2-3Q letošního roku, kdy tyto modely budou uvedeny na trh. Pokud se ale jedná o unik přesných informací přímo od ATI, tak tohle už není únik, ale nevídaný hromadný útěk :).

Zdroj: Hartware.de

 

Za gramatickou správnost ručí Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-16 20:50:19
avatar
hrátky s čísly, ale tak proč ne
Mrtvola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-16 21:15:26
avatar
Asi tak. Spekulace. Bylo by to pěkné. Ale kdo to má pořád kupovat. Já budu s CF 3870 spokojený a budu muset,protože plat lékaře se pohybuje v závratných sumách:-)
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-16 22:16:48
avatar
prosim tě, dyt vám jdou do kapsy poplatky, tak si nestěžuj - sem si celou dobu mysle, že ty peníze jdou na péči atp. (aby nezkolabolo zdravotnictví) a oni je jenom shrábnou lékaři... nebo se pletu?
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nejzásadnější údaj z tohoto 2008-02-17 00:48:43
avatar
článku je, že ty grafiky budou mít v klidu spotřebu jen 10 Wattů, to potom není potřeba mít základní desku s integrovanou grafikou a čipsetem, který dokáže uspat hlavní grafiku na hry. Do dneška jsem si myslel,že to bude výhoda nVidie u nových desek, které mají teprve přijít na trh. Pokud bude mít řada ATI 4000 opravdu v klidu spotřebu 10 Wattů, tak je to zbytečné, mít na desce a na grafice další obvody na uspávání.Takže cestou nVidie cesta nevede.Ati razí směr.
ClanLord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mensia chybka 2008-02-16 22:50:32
avatar
Clanok je celkom dobry aj ked si myslim ze je este velmi skoro hovorit o HD4000 ked nedavno prisli 3000-ky takze tie detaily kariet beriem s velkou rezervou podla mna sa este tie specifikacie zmenia.Aj ked nemusia moc zasadne.

A co sa tyka tej chyby tak v predposlednom odstavci je veta:
"Nejšpičkovějším modelem pak bude R700, která vyjde s největší pravděpodobností jako první zhruba kolem červa-července.".Je tam novy mesiac cerv .
Je to len drobnost ale opravena byt moze.

//EDIT by shadius:a stalo se tak pred malou chvili
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-16 22:07:55

To je tak krásná chyba, že bych jí snad ani neopravoval
petrsuchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 20:34:40
avatar
Nevim jak to beres ale cerven je tu za cca 4 mesice. HD3000 vysla v listopadu a to uz je 3 mesice. Takze jsme skoro uprostred teto doby.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-16 21:19:53
avatar
Vypada to zajimave, ale buhvi jak to nakonec bude...
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmmm 2008-02-16 21:28:07
avatar
tak to vyzera viac nez zaujimavo, a bude to este zaujimavejsie ked tam budu pouzite GDDR5 pamati ale aj tak nevidim koncept highendovej karty so 4 jadrami, uvidime mozno este pride nejaka HD 4900 x4
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-16 23:12:28
avatar
ani nesranduj... taká karta by mala TDP okolo 450W
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-16 23:16:00
avatar
no, zase by sis na tom zahrál všechno na 2500xnevim na plný detaily včetně crysis a kdo má 200 000 na takovou obrazovku má i na tu elekttřinu
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 00:52:34
avatar
Tak to by bylo jako mit dve X2 do CF, takze nic zas tak neuveritelneho. Avsak konstrukcne je to uz neuveritelne, vytvorit takovou X4 kartu by bylo docela obtizne... ledaze by ATI spojila konstrukci svoji X2 a toho sendvice od Nvidie. Ale chtel bych videt jak by to chladili
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 07:55:57
avatar
Akorát že by se jí prodalo ještě daleko míň než současné Ultry.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 12:05:23
avatar
Ale na ten chladič už možná ne.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-16 21:36:53
avatar
No mne tahle Generace přeskočí...Mám 2x 3870 :-) Místo na desce ještě mám tak až slevní X2 tak ji tam Fouknu a bude vystaráno!
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-16 22:04:17
avatar
No mě přeskočila už HD2xxx, HD3xxx a asi mě přeskočí i HD4xxx. Upřímě řečeno ani mi to nevadí, mam svojí x1950pro a nějákou tu dobu s ní ještě zůstanu
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-16 21:39:10

Vypadá to, že by mohla 1 karta překonat hranici 40000 bodů v 3D Marku06. To už je docela brutální výkon.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mno :D 2008-02-16 21:55:17
avatar
Taky po vecerech paris 3D mark? Parba co?
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-16 22:06:01

3Dmark neberu jako směrodatnej ukazatel výkonu GPU. 3D mark je směrodatnej ukazatel výkon PC pro 3D a dosáhnout s ním 40000 bodů znamená zcela určitě dosáhnout 2x takového výsledku v hrách než na PC s 20 000 bodama a to je dost. Absolutně nechápu připomínky typu hraješ 3Dmark. To mám jako psát že v Crysis bude místo 20fps 40 a v bioshocku místo 80ti 160 a vyjmenovávat dalších x her abych řekl že to bude mít vysokej výkon ?
Možnost dosáhnout s PC 40000 je brutální a znamená to, že konečně bude možnost zahrát si Crysis ve vysokém rozlišení na max detaily tak to je myšleno.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-16 22:18:33
avatar
A v tom se prave mylis... 2x tolik bodu v 3Dmarku vubec neznamena 2x takovy vykon ve hrach, ani zdaleka ne
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 18:13:28

Zajímavá myšlenka. Já mám jiné zkušenosti. Ale jistě solitary ví vše nejlíp a proto si zasloužím ještě dvacet palců dolů.
Co tu rozhoduje o tom kdo má vždy pravdu? Obsah příspěvků? spíš počet? Jistě tady je to jen o tom kdo je jak vidět a kdo se štourá v každým hovně. Není třeba pročítat obsah, když je videt autor Solitary. Ten tady má pod každou novinkou 20 příspěvků a tak má určitě pravdu ....
To není nic osobního, ale fakt nechápu proč mám šest palců dolů za první příspěvek. To znamená, že nesouhlasíte? nebo že se vám nezdá můj nick?
Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 18:49:38
avatar
No nezlob se na mě,ale v tomto se Solitarim souhlasím,3D mark je přežitek a o ničem nevypovídá tz.,že je na .....
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 20:15:19

Aha takže když bude mít jedna karta v 3D marku 40 000 určitě se může stát, že bude ve většině her pomalejší než karta s 30 000 ?
Karta která bude mít (pro rejpaly se stejným CPU, pamětmi, deskou a disky) v marku 40 000 budů bude mít určitě ve většině her 2x takovej výkon než karta s 20 000.

Uvidíme až tady bude jak obstojí proti x2 končím tuhle debatu - o ničem ...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 21:39:45
avatar
Ja teda mam za to, ze ty palce znazornujou jak se komu libi ten ktery nazor... kdyz nekdo pise nesmysly, tak dostane palce dolu. A opravdu ani ty si to osobne neber, ale to co pises je proste nesmysl. Opravdu to tak neni. 3Dmark totiz neznazornuje realne hry, ale pouze nejake technologie. Hry jsou na tom uplne jinak, maj vlastni enginy, ktere v 3Dmarku nenajdes, z toho plyne ze musis mit pro kazdou hru mit zvlast vyladene ovladace, kazda hra(ikdyz pobezi na stejnem enginu) ma jinou optimalizaci, jinou narocnost a s tim spojene zase ovladace. I ostatni ti to tu rikaj, nevim proc to nechces pochopit
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 21:57:30
avatar
no treba to ta dlouho platit ale nebude...slysel si snad o tom ze futuremark si zalozil vlastni herni vyvojarske studio?
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 22:33:26
avatar
Neslysel, ale ze by se tim neco zmenilo? 3Dmark bude vzdy syntetickym testem, jinak ho ani nejde vytvorit.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 23:52:24
avatar
ale jeho technologie najdou vyuziti..takze pak k nam treba k necemu bude

a nahodou 3dmark01 sem paril..tam byly taky ty buginky a slo to hrat a mohl si jezdit a strilet akorat ze sem to hral jenom jednou nebo 2x
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 23:57:09

1.Tak to teda promiň ale tohle "Vypadá to, že by mohla 1 karta překonat hranici 40000 bodů v 3D Marku06. To už je docela brutální výkon." je nesmysl ? To není nic co bych někomu vnucoval, co by se dalo hodnotit tak mi vysvětli proč tam mám 8 palců dolů ...
2. omg já chápu ,že se pro každou (náročnou) hru ladí ovladače a že jsou hry stavěné na různých enginech. A taky vím že jsem měl s kartou která měla 2000 bodů v 3Dmarku 2x míň fps v Gothicovy než s kartou s 4000 bodů v 3Dmarku
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 19:31:52
avatar
3DMark 06 je test, který podle dva roky starých pravidel rozhoduje, jak silný bude počítač na hry. Jenomže každá hra je unikát a každá škáluje výkon jinak. Navíc, když postavíš Skulltrail s osmi jádry na 4GHz s 8800GTX, tak to taky dost možná vyjde dvojnásobek co ta samá 8800GTX a E8400 (3DMark zahrnuje i výkon CPU). Jenže herní výkon bude stejný.
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 20:09:18

Jenže CPU výsledný výkon ve 3D ovlivňuje taky. Dobře, nechme toho. Jen jsem chtěl říct, že by ta karta mohla bejt dobrá.
Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 20:15:14
avatar
No z větší části máš pravdu,ale já při skládání nového kompu 3D mark nepotřebuju abych věděl jestli mi bude výkon stačit na nové hry,ty snad jo?
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 20:31:19

Ne, já kupuju podle herních testů. ;)
Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 22:03:50
avatar
No tak si vyber hlavně ten správný test
glider [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HMMMMM 2008-02-16 21:46:07
avatar
...ja stale cakam na HD3690 ale ako tak vidim asi sa nedockam........bo zas pride next gen
Honza555 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nečekej 2008-02-16 22:43:54

Tak ani nečekej, tato karta bude pouze pro čínský trh...jsem to četl na nějakém zahraničním webu...už teď přesně nevím, na kterém
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 00:15:22
avatar
no to samy jak kdyz se objevila tabulka o nove GT200 (G100) pouhy spekulace..jinak u novy geforce vam spotreba 250W vadi a tady ne???zvlastni kdyz ty karty maji mit podobny vykon

btw spotreba ve 2d 10W?? to bude mit i vyplej vetrak ne??nebo se uz pocita s ati verzi hybrid sli kdy pojede jen int. grafika na motherboardu??
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 01:34:01
avatar
Ale nova GeForce neni dvoucipova karta no a tim ze maji stejny vykon bych si byt tebou tak jisty nebyl
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 01:38:51
avatar
predpokladany vykon by mel byt stejny...nova geforce ma byt absolutni high-end..tohle taky..a pochybuju ze by jedna karta nak vyrazne rozmetala druhou..high-end obou firem byl vzdycky vyrovnany..jen x19xx prekonala vyrazne 79xx ale to i tak az s urcitym odstupem casu a v dobach 8800GTX k ni ati zase zadnou alternativu nepostavila
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 01:54:27
avatar
No, zas na druhou stranu musis vzit v potaz, ze v dobe 8800GTX byla ATI trosku paralyzovana tim odkoupenim. Ted uz se vzpamatovala a mame tu zase zpet tu rivalitu. Jak rekl Sina, a chtel sem ti to uz napsat driv sam... ono sice obe karty maj(budou mit?) 250W a z praktickeho hlediska je to jedno a to same, proste silena spotreba. Ale u Nvidie to pada na hlavu jednomu cipu, kdezto u ATI se o tu spotrebu staraji cipy dva. Urcite v tom vidis ten rozdil sam.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 02:23:44
avatar
no aby obe karty mely cca stejnej vykon tak je to logicke..jenom vykon ati bude stat a padat na ovladacich ty budou mit sice lepsi ovladace nez dnes jsou ale i tak tu stale budou nove hry a novy ladeni atd porad dokola...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 02:53:42
avatar
Vykon stoji a pada na ovladacich u obou znacek... nebo Nvidie je snad nemusi ladit?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 03:52:40
avatar
ale u ati diky dvoucipovemu reseni bude stat a padat mnohem vice
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 10:49:31

jádro RV770 má podle odhadů o 30% zaostávat za GT200... pokud to tak bude, pak nVidii opět nezbude než se uchýlit k sendviči, ale 2x GT200 ala 450W-500W, asi blbost. Naštěstí jsou všechno jenom spekulace
Anonymní  2008-02-17 10:54:15

důvod pro obludné GT200 je jednoduchý. Bude to tisíckrát spolehlivější řešení než 2chipová ATI, protože prostě bude fungovat všude. ATI jen v malém okruhu her, pro které budou optimalizované ovladače.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 18:48:31
avatar
jj presne tak..jen jak se divam na hodnoceni tvyho prispevku tak ati fans to moc neunesli
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 19:06:33
avatar
zase začínáš! ? Víš že ty máš zvláštní pozornost co se podobného vyjadřování týká ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 19:13:52
avatar
jen se smeju tomu hodnoceni prispevku nic vic
Anonymní  2008-02-17 20:33:30

to víš. Někteří vidí El condom a už mají rudo před očima
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2 ElCondo(m) 2008-02-18 15:44:19
avatar
To se nedá. Jednou ti musím dát palec dolů, podruhé nahoru.
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 20:52:38

Jenže právě ty hry pro které se optimalizují ovladače jsou jedny z těch nejnáročnějších . U těch méně známých a méně náročnějších už je jedno, jesti máš 100 nebo 130 fps.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 21:00:59
avatar
jak dlouho je tu crysis??myslis ze pro nej uz ma ati dobre vyladeny ovladace??ja myslim ze rozhodne ne
Anonymní  2008-02-17 21:03:34

Odladěné budou, až ATI bude drtit konkurenci. Do té doby budou neodladěné (rozuměj pořád )
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 21:28:48
avatar
po tom co predvedla rada x19xx kazdej basni o tom jak ati vyladi ovladace a jak pak rozdrti konkurenci jak x19xx gf79xx...jenze tahle architektura uz tu je cca 3/4 roku (od vydani 2900XT) a ati je podle nich nema furt vyladeny..to uz je sileny ne??? vykon se zvedl jen tam kde mel HD2900XT velky propady a globalne o neco malo..ale to si nvidia s radu 8xxx taky od jejiho uvedeni o neco malo polepsila..predstava ze za pul roku HD3870 prekona 8800GT jak x1950 gf7950 je uz trochu (no asi hodne) mimo
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 08:06:52
avatar
Já to, v čem vidíš rozdíl, vidím úplně jasně Je to to samé jako Intel čtyřjádro vs AMD čtyřjádro. Z praktického a výkonového hlediska to žádného uživatele zajímat nemusí, ale vždycky se najde někdo, kdo bude roztrubovat "ale AMD je nativní"... jak na tom "nativní" čtyřjádro AMD je už ví snad každej... kritizovat spotřebu je naprosto v pořádku, ale proboha, na co omlouvat spotřebu u jednoho nějakou technologií? To můžeš stejně argumentovat tím, že je smutné, že na stejný výkon jednoho jádra nVidie se ATI zmůže jen se dvěma... Mě jako zákazníka zajímá jen výkon, hlučnost, cena a spolehlivost, jak k tomu výrobce dojde je mi úplně jedno, pokud někdo neustále hledá nějaké záminky že tenhle výrobce to ale udělal tak nebo tak, tak je to přeci k smíchu a jen je to obhajoba tábora červených nebo zelených. Já jen doufám že to nebude něco jako X2, kde výkon opravdu stojí a padá s ovladači, u nVidie ten výkon na ovladačích tolik nestojí.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 15:12:55
avatar
no a hlavne nepada...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 00:13:01

Nekdo v nemecku si tak urputne cucal palec az z toho vycucal tabulku. Jako hezky mno, jenom by me zajimalo, jak by se s navysenim poctu stream procesoru, zdvojnasobenim textur. jednotek a navysenim frekvence udrzi spotreba v soucasnych mezich pri zachovani 55nm procesu. Hlavne mi tam nesedi ta informace s dvojnasobnym poctem render back ends jednotek. S temi bohuzel ATI prilis setri kvuli ostatnim castem cipu, aby jejich GPU umelo vsechno mozny, i kdyz polovinu z tech veci nikdy nevyuzije.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 01:11:21
avatar
Tak kdyz budem spekulovat na zaklade ty tabulky, jakoze je tedy treba realna... ta stejna spotreba pri 55nm jako maji HD3000 na 55nm, muze byt diky vyladeni vyrobniho procesu? Ono neni 55nm jako 55nm
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 02:53:12
avatar
GDDR5? Tak to sem zvědavej, už GDDR4 na tom s latencema neni nic moc..

Btw. napadlo mě DD, co kdybys udělal srovnávací test vypovídající hodnoty 3D Marku a vypovídající hodnoty herních testů? Jak moc si to navzájem odpovídá (vim, že moc ne, ale něco na odkazování, že 3D Mark je fakt mimo by se hodilo).
Sobik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3D mark ... 2008-02-17 03:17:48

Pokud beru v uvahu dnesni graficke karty, tak je vysledne skore 3D marku 2005 a 2006 extremne zavisle na vykonu procesoru. A to nehovorim o zadnych silenych kartach, uz obycejna 8800GT nebo HD 3870 je brutalne brzdena procesorem. Sam jsem to poznal na vlastni kuzi, mam Core 2 Duo E6600 @ 3.2Ghz a prechazel jsem z HD 2900XT na HD 3870 X2. Rozdil ve hrach samozrejme brutalni, ale rozdil v 3D marku?? Temer zadny. Ve verzi 2005 stouplo skore z 19 200 na 20 200, cili zanedbatelne, protoze benchmark je tak extremne zavisly na procesoru, ze ani 3.2Ghz Core 2 mu nestaci. Ve verzi 2006 to pak bylo z 11 250 na 14 300, coz je take dost malo. V techto testech dokaze clovek porazit jakoukoliv high-end kartu za predpokladu, ze pouzije opravdu brutalne vysoko taktovany CPU(pokud ho ta high-end karta nema k dispozici take).

Dle meho nazoru je zatim jednoznacne nejlepsi benchamrk na grafickou kartu(ne procesor) 3D Mark 2003. Je to sice velmi stary test, ale prave v nem jsem zaznamenal narust z 38 500(HD 2900XT) na 64 300 bodu(HD 3870 X2). Opravdu jsem se ale musel smat, kdyz tento staricky program SPRAVNE detekoval mou videokartu, zatimco novejsi verze 2005 a 2006 uz toho schopne nebyly.

3D marky moc nema smysl resit, uvidime, co s tim udela(nebo taky neudela) 3D Mark Vantage.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 08:12:51
avatar
Já bych řekl, že s tím neudělá nic. 3D mark je dobrej jen jako marketingový nástroj ve formě potisků na krabice grafik. Smysl to má jen pokud si na svém počítači vyměním pouze grafiku, a chci se pochlubit, o kolik se mi zvedlo skóre v 3D marku. O tom, jak mi půjdou hry, to ale nevypovídá zhola nic. Ostatně v nejednom testu karta, která zvítězila v 3Dmarku, pak v herních testech s přehledem prohrála...
Shampoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - "Pouze teoretické" 2008-02-17 10:17:07

Čísla beru pouze jako spekulaci. Takové informace musí být dobře zajištěné a fakt, že by ATI utekli půl roku před vydáním, by bylo velmi špatné a nVidia by byla připravená. Ale kdyby to opravdu bylo tak, modely 48x0 a 46x0 jsou velmi přívětivé. Spíš by mě zajímala cena, ale nevěřím tomu, že to bude jako u nVidie. HD3870 stojí cca.5000kč. Je také možné že nasadí pravý HIGH-END a bude po pěkné ceně... Co si o tom myslíte vy?
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 10:56:01
avatar
Miluju ATI :-D ..odted budu usilovne meditovat o to aby byly tyhle "krasne" specifikace pravda...2GFlops vykonu...no to neee to bude Peklo na Zemi ..uz vim na cem Crysis, GTA 4, BiA:HH a dalsi pecky rozbehneme na plno
Anonymní  2008-02-17 11:06:34

no. každej jsme nějakéj. Někdo holky a někdo křemík. Akorát nevím, ja se této orientaci říká
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 12:11:32
avatar
ja holky rad ...ale nekdy jsou az na druhem miste ze? :-D.. rika se tomu kremikomil nebo taky Atofil
Anonymní  2008-02-17 12:48:21

nevím. Kdybych střídal holky stejně jako křemíkové chipy, už by mě dávno některá z bejvalejch zastřelila
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 14:23:34
avatar
ja si aspon delam jejich trideni podobne jako u grafik - nadherne babusky - highend, krasne holky - mainstream a rekneme normalni jako lowend, no a pak tady mame holky jako osklivka betty, esmeradla nebo parkanova - to je tzv. budget nebo junk
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-17 15:20:26
avatar
Esmeralda byla dobra rostena, vole, nevis co je dobry
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-18 16:02:51
avatar
Náhodou ta Betty taky byl dobrej kus masa. Tedy pokud si ji nepletu s jinou roštěnkou
Anonymní  2008-02-18 16:07:36

Esmereadla... Esmeralda... to ve španělštině znamená "slepé střevo" ne?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-18 17:20:10
avatar
Esmereadla možná, ale Esmeralda je od nějakého zeleného šutru. Esmerald nebo emerald nebo tak nějak. Proto byla v zeleném a myslím, že měla i ten její tupý pohled (než začala vidět) zelený.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-18 16:00:05
avatar
Silicofilie (čti silikofílie)




Asi.
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - oprava? 2008-02-17 11:44:12
avatar
"Nástupce v podobě HD4870 s GDDR5 má mít údajně takty 1050/4400Mhz, což by poskytovalo neuvěřitelný výkon 1008 GigaFlops! Zdroj ještě uvádí, že spotřeba této karty v klidu je méně jak 10W! Nižší verze HD4850 bude taktována o něco níže. Maximální TDP je pro HD3870 stanoveno prý 150W a pro HD3850 je to 120W. To je přibližně stejně, jako mají dnešní HD3870/3850 s teoretickou polovinou výkonu ."
Mozna by tam melo byt 4870 a 4850 vuci dnesni 3870/3850
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz na Někoho Chytrého 2008-02-17 17:29:51
avatar
Jak se spojuje 2x 3870 a X2? Na desce MB DFI LanParty UT 790FX-M2RV ? Když se spojují Dvě VGA 3870 dvěma můstky a X2 má jen jeden Konektor.Nebude vadit když na Jednu Kartu vyjde Jeden Spoj nepřipojen?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-18 17:18:41
avatar
Mě se neptej, já jsem blbý.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Asi chybička 2008-02-17 22:08:44
avatar
"Maximální TDP je pro HD3870 stanoveno prý 150W a pro HD3850 je to 120W. To je přibližně stejně, jako mají dnešní HD3870/3850 s teoretickou polovinou výkonu ."
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jo, on 2008-02-17 22:09:12
avatar
už to někdo tento...
Tak to sorry.
deathadder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ach jo 2008-02-18 00:40:29

Kupuji vzdy grafiku hned jak vyjde a uz me to pekne stve,sice je pekne,ze je porad o neco vykonnejsi,ale kde mam brat porad love.Ted mam ATI 3870 a dalo mi ji velky problem sehnat,nasteszi jsem jednu splasil,sice ne os saphire,coz me mrzi,ale od 3DClubu,no funguje jakj ma.ale uz za chvili je tu rada 4000 a to jeste nejsou poradne k sehnani 3870,no ale pujdu do te dvoujadrovky,tak jsem zvedav,to zase nemam strach,ze tu co mam neprodam,nastesti.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-18 16:12:55
avatar
Valit love do HW je stejně nákladné jako do roštěnek. Ale s roštěnkama si užiješ víc. Tak si radši nekupuj ten nejlepší HW a radši val prachy do těch nejlepších roštěnek. Věř tomu, že se na prachy lepí jako vosy na sirup.
Anonymní  2008-02-18 16:40:33

tzv. "kurvy" rozhodně nepatří mezi nejlepší roštěnky
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-18 17:07:05
avatar
Já si "kurvy" nevybírám. Kurvy cítím na sto honů a těm se vyhýbám velkým obloukem. Ještě abych tak od nich něco chytl. Prachy jsou jako takový další pomocný prostředek. Prostě si vyberu nějakou good roštěnku (ne kurvu), klidně i nějakou hrozně velkou slušňačku a dobývám a dobývám, samozřejmě si k tomu pomáhám prachama, až dobudu. Kdybych to měl takové jednoduché s nějakou "kurvou", tak by mě to ani nebavilo.
Anonymní  2008-02-18 17:17:45

Tak to já prachy ze zásady nepoužívám. Až budeš chudý, nemocný nebo bez vlivu, tak nikdy nemáš jistotu, že tě nenechá
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-18 17:21:46
avatar
No. Tak dlouho bych s ní asi zase nevydržel. A až budu chudý a nemocný, tak budu rád, že budu mít od bab pokoj.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-18 17:25:55
avatar
Pokud nebude hloupá, tak mě nechá. Já si hloupé taky nevybírám, protože to jsou baby tak na ostudu. Co některé znám, bych se styděl s nima vyjít někam do společnosti, poslouchat někdy ty jejich slaboduché neinteligentní (pitomé) kecy někdy stojí za to. Tak takovým jednodušším se taky vyhýbám. A většinou takové jsou to stejně "kurvy".
Neznámý  - Samsung 2008-02-18 11:05:02

Je lepsi samsung 226 BW alebo 226CW
Anonymní  2008-02-18 11:40:35

neumím posoudit, ale mám 2 Samsungy 226BW a jsou to vynikající monitory. Lepší jsem nikdy neměl v ruce.
ClanLord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-18 14:17:56
avatar
Mam doma 226BW a keby si mam vybrat medzi kupou 226BW a 226CW tak rozhodne BW pretoze ma kvalitnejsiu elektroniku v sebe.
Sice 226BW ma spotrebu okolo 55W a CW okolo 45W no zase 226BW je o 1,5Kg lahsi ako CW.
Ale spat k elektronike ta je v 226BW od fimy Genesis a ako je zname tak elektronika Genesis s 99,5% nevytvara inputlag.
Kdezto 226CW je novsi s elektronikov od Samsungu a podla testov prave to obcas vytvara inputlag aj ked len pri 8 bitovych farbach.V 6 bitovych to je bez inputlagu a dokonca je obraz lahko sfarbeny do cervena.

Takze ber 226BW
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-18 16:13:30
avatar
Nevim jestli to tu nekde neni ale aby DDR5 jeli na tak nizkych frekvencich a ATI zahodila tezce zpracovanou 512 zbernici , nevim nevim . Pokud se nepletu DDR5 maji slapat od 4 do 6GHz coz nejake 1,8 az 2,2GHz by nebylo zrovna idealni vyuziti za ty penize
Neznámý  - Samsung 2008-02-18 17:34:28

Uz mam 226CW to je riadny rozdiel oproti CRT 17
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 559x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1309x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1232x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1630x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1139x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1880x
Komentářů: 2