První kompletní test duální karty NVIDIA 9800GX2 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 13 March 2008
nvidiaČínským webům není žádné NDA svaté, takže přibližně týden před uvedením máme kompletní test již na světě.

 

 

   Čínské weby zásadně nedodržují žádná NDA a na přání výrobců z vysoka kašlou. Mnoho informací vědí dříve, než zástupci výrobců pro Evropu. Ostatně mohou si to dovolit, protože se k novinkám dostanou velmi snadno, když většinou sídlí přímo u továren, kde se novinky vyrábějí a půlka redakce v těch továrnách snad i pracuje :). Tomu se u nás ve vzdálené Evropě dá konkurovat z pohledu přinášení nejnovějších informací opravdu špatně. Znovu tak musíme poděkovat za Internet a můžeme se o všechny informace podělit ...

9800gx2-2

   Čínský web si vzal na mušku srovnání dvoujádrových konceptů obou předních výrobců. Tedy grafické karty ATI Radeon HD3870X2 a duální grafické karty Nvidia 9800GX2. Zatímco ATI Radeon HD3870X2 lze považovat za dvoučipovou grafickou kartu, Nvidia 9800GX2 je technologicky mnohem jednodušší. Je to totiž vlastně duální grafická karta se dvěma PCB modelu 8800GTS 512MB s jediným slotem. Obě PCB pak spolu komunikují pomocí SLI. Z pohledu výkonu je papírově 9800GX2 mnohem silnější než technologicky pokročilejší HD3870X2. Obě karty sice nabízejí extrémní grafický výkon, otázkou ale je, o kolik vyšší nabídne 9800GX2, protože rozdíl cen obou karet je značný. HD3870X2 dnes stojí běžně 9000 korun s daní. Cena Nvidie 9800GX2 je stanovena na 559-599 euro, tedy přibližně 16 000 korun s daní. A jak tedy srovnání dopadlo?

9800gx2-parametry

Testovat obě karty v menším rozlišení než 1920x1200 nebo 2560x1600 je nesmysl, protože právě pro tato rozlišení jsou tyto karty navrženy a odladěny. Samozřejmostí jsou plné detaily. Zkrátka obě karty mají nabídnout majitelům 24" a větších úhlopříček maximální možný výkon tak, aby žádná hra nedělala problémy.

3dmark

Pokud někdo hraje 3Dmark06, pak bude možná 9800X2 trochu zklamaný. Rozdíl mezi ní a HD3870X2 příliš neodpovídá cenovému rozdílu. Pokud se vám hodnota kolem 12 000 bodů zdá málo, podívejte se na rozlišení, ve kterém je měřeno ;). Nicméně osobně mě nějaký 3D Mark absolutně nezajímá a jeho testování považuji akorát za ztrátu času. Zajímá mě herní praxe.

ut3

V současnosti je nejpoužívanějším herním enginem UT3. Lze tedy říci, že právě zde je stěžejní podat co nejlepší výkon a ze zkušeností mohu říci, že výsledky karet jsou podobné ve všech hrách UT3 engine používající. Tedy kromě samotného UT3, je to například Bioshock, Gears of War, Medal of Honor a další a další. Obě karty nemají díky skvělé optimalizaci tohoto enginu žádný problém ani na 2560x1600. Nicméně 9800GX2 nefungovala v plných detailech. Výrazně levnější HD3870X2 tak vychází z tohoto srovnání jako vítěz. Ostatně obě karty se pohybují nad 40FPS a zde tedy není rozdíl mezi hodnotou 90 a 98FPS poznat. Rozdíl ceny kolem 7000 korun pak mluví sám za sebe. Podobně na tom budou obě karty ve většině dnešních her, které UT3 engine využívají.

crysis

  Zkusme ale Crysis, tedy hru, která je ethalonem dnešních herních grafických možností. Bez AA je hra na 1920x1200 hratelná pouze na 9800GX2. Zde tedy 9800GX2 vede na plné čáře, bohužel pustíme-li vyhlazování, výkon rapidně klesne.

coh

    Oblíbenou hrou je Company of Heroes. V DX10 a 1920x1200 je výkonou obou karet velmi dobrý. Bez AA se obě drží vysoko nad 40FPS, ale 9800GX2 je vždy o nějaký krok napřed. S AA už je rozdíl 39 a 54FPS znatelný. Zde by se tedy dal cenový rozdíl obou karet akceptovat.

coj

Call Of Juarez v DX10 a 1920x1200 je oříškem pro obě karty. 9800GX2 zde nepodává dobré výsledky a výrazně levnější HD3870X2 je šlape na paty. Navíc opět nefunguje AA na 9800X2.

wic

Podobná situace panuje i ve hře World in Conflict v nastavení DX10 1920x1200. Výkon 9800GX2 ani vzdáleně neomluví nárůst ceny. Navíc ani na jedné kartě to není úplně hratelné.

hl2

Celkem standard je pak Half Life 2. V plných detailech na 2560x1600 nemá ale ani jedna karta problém se dostat nad 40FPS - hranici bezproblémové hratelnosti. Pak už je celkem jedno, zda máte 48 nebo 100 FPS. Nicméně zde už je opět výkon 9800XGX2 cenově celkem odpovídající - extrémní :).  

9800gx2-1

   Bohužel server nezměřil spotřebu ani teploty, nicméně o těch máme celkem slušnou představu. V případě 9800GX2 prostě vezměte dvě 8800GTS 512MB a jejich spotřebu sečtěte a odečtěte nějaké drobné. Server se ale zmiňuje o velkých problémech s kompatibilitou nové Nvidia 9800X2 zejména s čipovými sadami Intel. Každopádně první setkání s duální 9800GX2 dopadlo celkem pozitivně. Nvidia ještě má několik dní na doladění finálních ovladačů. O tom, že 9800GX2 bude nejvýkonnější karta na světě, asi nikdo nepochybuje. První výsledky to potvrzují, bohužel ale cena tomu bude odpovídat. Ve srovnání s HD3870X2 není ten výkon vždy odpovídajícím způsobem vyšší a často je to vysoko nad hranicí hratelnosti, takže těch 20FPS navíc v rozdílu ani nepoznáte. Zůstávají tak problémy hlavně s nevyvážeností výkonu a s kompatibilitou.

chyba 

Zejména nepříjemné by byly problémy s čipovými sadami Intel X38 a X48. I když kdoví, třeba je to v případě Nvidie jistá forma nátlaku na Intel a snaha prosadit své Nforce čipové sady, což je aktuální téma s vydáním 780/750a na AMD a 790i pro Intel. Je to ale problém jak nvidie, tak výrobců základních desek, doufejme, že se to vyřeší. Každopádně Nvidia 9800GX2 nabízí extrémní výkon za extrémní cenu. Nic jiného jsme ani nečekali, na nedostatek výkonu si tak nebudeme moci stěžovat ani v HD rozlišení. Vydání této karty a dostupnost je naplánováno na příští týden. Samozřejmě test na DDWorldu bude ....

Zdroj: pconline.com.cn

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 13:22:19

Ten test nemá žádnou hodnotu, nejsou vydaný ovladače a i u HD3870X2 se ukázalo, že ty ovladače hrajou významnou roli, ale mě spíš vyděsila ta kompatabilita, 7950GX2 to celkem zabilo a nezdá se mi že by to nVidia udělala schválně a hlavně jsem si myslel, že se poučila, jenže koncept je stejný a je možný, že některá deska prostě nepochopí proč jí cpete do jednoho slotu dvě karty.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 13:39:43
avatar
oficiálně ovladače nejsou, ale jinak samozřejmě kandidáti na finálovou verzi dostupné pro testery ano ... ta kompatibilita byla očekávaný problém, uvidíme jak se to bude řešit ... u ATI to mají přes speciální můstek, u Nvidie nevím ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 14:01:40
avatar
u nvidie je primo na 9800GX2 cip ktery to ma zprostredkovavat...myslim ze ten samej co se dava na skulltrail

btw proc si mi ten komentar smazal??co na nem bylo tak zavadnyho opravdu nevim...to se ti nelibi ze cena 9800GX2 ma byt u karty od asusu 13600 a ne 16000 jak tvrdis??nebo ze ti 40fps na multiplayer rozhodne nestaci???nebo to ze pises ze neco na ty karte nejede na plny detaily (AA/AF) a laik si z toho muze snadno vyvodit ze to ani nepujde??pri tom je to jasna chyba ovladacu..jenze ty to tam zminujes jenom tak mimochodem a dulezitost tomu neni pridelena prakticky zadna...

nenapadal sem tim komentarem ani tebe ani ddworld ani ctenare ani objektivitu ani sem se tim nesnazil vyvolat flame...pravidla by mela byt ale i pro tvurce ddworldu ne??takze napadani me tvou osobou o nejakem omezenem videni souvislosti ti tim tvym filtrem projde???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 16:23:32
avatar
ano pravidla jsou závazná pro všechny, já osobně nevím nic o tvém smazaném příspěvku, možná někdo z kolegů ... envím tedy o co se jednalo.

Co se týká ceny, já mám zprávy o prvních cenách ve výši 599 euro, když bude za 14 000 u nás, tím líp rpo nás, ale o takové ceně nevím.

Laik z toho vyvodí zcela správně, že to prostě nefungovalo, v závěru testu jasně píši, že má Nvidia ještě nějaký čas na doladění ovladačů, takže i laik z toho pochopí, že výsledky nejsou konečné a důležitost toho je jasně daná. Navíc jsou to cizí výsledky a jasně píši, že test DDWorldu bude a více řeknu až ho budu mít hotový, pak budu přesně vědět, jak se věcí mají a poreferuji o tom ...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 13:37:59
avatar
Pekna bestie... vezmeme-li v potaz ze jeste ta karta nema ovladace, tak i tak podava obcas pekny vysledky, tam kde nefunguje jsou taky na vine jen ovladace. Ale jinak je to aktualita uplne o nicem, protoze vsichni vime, ze vykonejsi bude a pokud se takhle zmeri bez ovladacu, tak stejne nevime o kolik. A to hlavni na co u tehle karty hlavne cekame, tj. cena, provozni hodnoty a to jestli ma smysl takovy priplatek za kartu(7000,-)
snehy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 14:31:41
avatar
A ta spotřeba bude taky brutální nechtěl bych to živit.
Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 15:03:14

Když máš prachy si to koupit tak už tě nějaká spotřeba netrápí
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FPS 2008-03-13 15:38:00

"Pak už je celkem jedno, zda máte 48 nebo 100 FPS."

To bych teda netvrdil. Jedno to začíná být v okamžiku, kdy počet FPS přesáhne obnovovací frekvenci zobrazovadla. U LCD např. 60 FPS.

Za mě osobně tvrdím, že každý pokles pod 60 je docela pozorovatelný.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 15:43:25
avatar
to sem uz psal...pak mi komentar zmizel rozdil je taky kdyz hrajes multiplayer..treba i v crysis na singl ti staci 25fps..v multiplayeru je 40 zalostne malo..a vubec pro multiplayer neni tak dulezita ani prumerna fps (ktera ale musi byt 60 minimalne) jako prave minimalni fps..nenastve nic vic nez kdyz des proti dvoum nepratelum a ted se ti to propadne nekam na 20fps a je to nehratelny...to ti ani prumer 80fps nepomuze a proste musis snizit detaily nebo rozliseni...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 16:26:59
avatar
to je nějaká hloupsot .... multiplayer akce hraji a i při 40FPS je to úplně v klidu a protože mám rád hry v plných detailech tak si an takovéhle věci dávám pozor a kdyby 40FPS nestačilo tak bych o tom věděl a určitě si toho všiml. 40FPS je dost snímků i u MP her a na mé ASUS NVIDIA 8800GTX kolem 40FPS i u náročných MP her nikdy žádný problém , tedy u většiny her, takové CS těch 100 snímků vyžaduje, ale azse tahle hra není výkonově problém ani pro X1950 prostě 40FPS stačí i u Crysis, i u medal of Honor, i u dalších ... více se opravdu nepozná - ,opžná vám laguje internetové připojení, to má na plynulost MP hry mnohem větší podíl. ... netvrdím sice, že to není fajn mít více, ale dnes je to celkem k ničemu, takže platiti za to navíc ... no nevím já i když mám rád High end- tak i tam vybírám trochu smysluplně, takže pokud bych chtěl duální kartu vezmu HD3870X2, když chci něco normálního slušnýho asi bych vzal 9800GTX (tedy za předpokladu že bych neměl 8800GTX@Ultra, která je lepší )
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 16:35:48
avatar
ut3 multiplayer pri 40fps nehratelny...cod4 pri 40fps nehratelny...hraju spise jen multiplayer singl zapinam spise vyjimecne tak vim o cem mluvim moc dobre a taky pisu ze nejde tak o prumer ale prave o ty minima jako minimalni fps se zatnutyma zubama 40 postaci...ale jinak ne..a jak ti to treba v cod4 pri cw pri nejakym rushy spadne pod 40 tak taky neni moc sanci byt uspesnej lagy bych pri optice vyloucil rovnou..ping na slusnej server max 15ms
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 16:38:27
avatar
Pro multík souhlas, ideál 100FPS, minimum tak 60FPS pro kvalitní hraní, jinak to silně snižuje výkon hráče. Ale single Crysis de klidně i kolem těch 30 FPS. Stejně jako závodní hry jdou i v 25 FPS (i když je to hegeš..).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 17:04:24
avatar
co? obojí hraji a kolem 40FPS teda žádný problém s nehratelností nemám ... hraju je hodně, vím dobře o čem mluvím
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 17:13:56
avatar
tak holt ja uz su zmlsanej hrac a naroky mam pro svy hrani mnohem vyssi. radsi nizsi rozliseni nebo detaily nez aby se mi to pri multi nekde obcas kouslo..stejne ty detaily sou v nekterych hrat nutne snizit kdyz ty super efekty akorat rusi a snizuji viditelnost soupere...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 17:20:53
avatar
jediné co vypínam jsou ty motion blur a podobný efekty, jinak hraju na plno včetně kouřů ... nesnášim když někdo hraje bez nich, kdyby tvůrce chtěl aby to bylo bez nich, tak tu hru bez nich udělá já sem sakra zmlsanej hráč a jen tak s něčím se nesmířím
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 17:25:44
avatar
mozna tak zmlsanej po grafice...ja chci napred pri multiplayeru stabilni vykon bez jakykoliv zaseku..grafika je pri multiplayeru stejne vedlejsi..kdyz se budu chtit divat na grafiku tak si zapnu singl..tam to nejaky skubnuti sem tam ozelim
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 17:33:08
avatar
no hele kdybych viděl že se ta hra přisekává tak ty detaily snížím, ale ani při 40FPS se neřpisekává takže ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 17:39:00
avatar
me se pri 40fps hra trochu skube a pri hrani to poznam...neni to proste ta presnost kterou potrebuju
Willamete [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 17:26:38

další věc, kdyby tvůrce chtěl aby tam ty kouře byli, tak by je neumožnil vypínat;);)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 17:34:03
avatar
dobrý postřeh nicméně některé MP hry někteří hráčoi vyloženě przní ... snížit detaily pro lepší viditelnost, u COD4 je to na ukor reálnosti (tedy té jako reálnosti na co si hra hraje )
Willamete [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 17:25:33

ty, ne že bych proti tobě něco měl, ale fakt by mě zajímalo jak to hraješ na 40fps, to máš pak nick Dodavatel_masa, nebo jak se používali, ne??? osobně si nedokážu představit, že bych jel CoD4 na dálku se 40fps to se pak odsuzuješ do pozice kulometčíka a nebo vědmi, jako že bys střílel s určitou predikcí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 17:35:09
avatar
nevim, chodím s P90 na blízko a žádný problém s nehratelností při 40-45FPS na MP v 1920x1200 tedy nemám
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 16:46:59

Je fakt, ze zalezi hodne na hre, ale ja taky 40fps nepovazuju u Multiplayer akci vseobecne za dostacujici. Dejme tomu treba v soubojich na dalku kde je uhlova rychlost mezi neprateli nizka - OK, ale takovy Quake3/4, AvP a podobne deathmatche(i zminene CS), vyzaduji vyssi framerate(na LCD aspon stabilne nad tech 60fps - idealne 60fps s VSYNC). V nich se totiz casto velmi rychle otacis a potrebujes zamerovat a neztracet orientaci. Nepratele se pohybuji po obrazovce pomerne rychle(rozhodne rychleji nez na casto zminovanem filmu v kine s 24fps, coz rozhodne s hrou neni srovnatelne)a v dobach Q3A, na CRT rozhodne byl veliky rozdil mit 40fps nebo 100fps s VSYNC. Nevim, oko sice neni schopne tolik snimku zachytit, ale pocit pri hrani je proste jiny.

Moje nepodlozena domnenka: LCD jsou diky mirnemu mazani obrazu a pomalejsimu prekresleni tolerantnejsi k nizsim FPS a 60 uz na nich vypada vyborne, protoze tam technicky vznikne jakoby mnozstvi plynulych mezisnimku(takovy rychly pulldown;-). Proste dnes 60fps povazuju za naprosty luxus na cokoliv co jsem hral na LCD.

P.S. Rika se, ze MP profici pouzivaji jedine CRT, coz je mozna z casti pravda, ale kdo sledujete napriklad WCG, vite, ze se tam hraje CSko na LCD;-) takze jim to asi zas tak platne nebude mit ho doma
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pro LJ 2008-03-14 13:17:18

Kdyby jsi mel alespon jednu ofiko hru(at uz CoD4 ci Crysis) a hral ji po netu tak bys vedel ze po netu nastaveni grafiky na max zpusobuje silene lagy, takze po netu hrajes na hodne okrouhnute detaili a o AA ci jinem si muzes nechat zdat tudiz tvuj argument si sam protireci s tom smyslu ze nV vyzdviuhjes za super vykon ve vyhlazovani a pak se bavis o multiplayeru kde jsou potreby uplne jine a tam staci s prehledem i 3870X2....
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-14 16:50:58
avatar
no dovol...hry co stojej za to a jsou na steamu (takze cod4, bioshock, orange box, quake wars atd) mam vsechny original..kdyz si ty ceny v dolarech prevedu na cesky tak jsou v mnoha pripadech prakticky smesne (novinky bezne max 900..u nas v obchode 1400) a dal taky ut3 nebo treba zaklinace a spoustu dalsich..a neco si zas pucim od kamaradu treba jako crysis nebo gears of war..a 3870X2 na multiplayer je zrovna nevhodna stejne jako vsechny multigpu systemy..staci aby ti ty grafiky poslali na monitor oba snimky zaroven misto postupne (a to se dost casto stava) a uz ti vznikaji krasny lagy..diskuzni fora jsou takovyhle zkusenosti uzivatelu plna

a nevim proc bych si protirecil...kdyz se bavime o beznem testovani tak samozrejme je AA/AF dulezity ktery si pri singlu velmi rad zapnu...tady se resi ale optimalni snimkova frekvence kterou povazujeme za hratelnou..a to je neco jinyho a nevim proc bych se musel bavit porad o stejne veci..je tolik ruznych temat..nevsiml jsem si ze bych si v necem odporoval
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 16:04:02
avatar
to je nějaká blbost, nic takového nepozoruji a to hraju hodně a na plný detaily ... takovej crysis je hratelnej i při 35FPS uplně v pohodě i na LCD včetně mulťáku ....
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 16:34:11
avatar
jn když těch 35FPS je minimálních a ne avg
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 16:51:43

To je otázka zvyku. Já hraju vše na nižší detaily, protože nemám rád, když FPS klesá ke 40 a níže. Osobně teďka hraju World Of Warcraft a mám tu 45 fps a rostu z toho.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 17:01:54
avatar
no já vše naplno a plynulost hry požaduji, 40FPS průměr ale opravdu stačí, když se to ve větších bitvách sem tam přisekne, tak to beru, za tu podívanou obecně to stojí. Ale jako při 40FPSprůměru to málokdy klesne pod 30, takže se to orpavdu dá

WoW snad není moc náročný ?
NHKG [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 18:11:02
avatar
Na WOW stačí bohatě 25fps a v problémových místech 10. Znám lidi co to hrajou a mají kolem 10fps průměr a vůbec to neovlivňuje kvalitu jejich hraní.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 19:17:09

Zkus si s 25, nedejbože 10 fps, PVPčkovat. Když jedeš z místa A do místa B a po cestě nic není, tak ano, to ti takové FPS stačí.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 19:20:19
avatar
no to musi byt nadherna slideshow
NHKG [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 19:37:52
avatar
Mi těch mojich 10-25 fps fakt stačí, prakticky sem tu hru s tím dohrál
WoW není střílečka, není třeba uber fps a ping.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 19:48:22
avatar
uber fps ne...ale 10fps uz je unter
pfhawk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 20:00:02

no jako hrac WoW si myslim, ze to chce minimalne 25-30fps za jakekoliv situace a zadne skubani ani mazani nepozoruju, nevidim tam zadny rozil oproti napr 60 fps BTW u ostatnich her si myslim, ze v pohode staci 30-35 fps pri strategiich, ale i strileckach, ale niz by to jit nemelo
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-14 08:32:13

Jak jsem psal, je to otázka zvyku. Já 30 fps nesnesu, to je prostě málo, pohyb myší se stává setrvačným a špatně se mi tak hraje.

Taky mi příjde, že od doby, co jsem vyměnil 17" LCD za 22" LCD, ten počet fps vnímám ještě více než před tím. Možná ta větší sledovaná plocha působí jinak.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 16:39:49
avatar
Hm, testy sou sice předčasný, ale prozatim to ukazuje přesně to co sem čekal, že se stane. nVidia by občas měla opravdu zkusit nějakej pokrok, nebo aspoň kopírovat konkurenci, než používat tyhle šílený řešení.. Co se ovladačů týká. Nic ve zlém, ale tohle funguje stejně jako řešení od ATi. Tedy je to závislé na ovladačích pro Crossfire/SLi. Tudíž, pokud nVidia nevydá nějaké převratné ovladače pro SLi, což se asi jen tak nestane, tak ten výkon bude stejnej jako v těhle testech.

Samozřejmě, plést se můžu. Minimálně určitě doladí nefunkčnost AA/AF a vyšší rozlišení. Ale myslim, že výkon už moc nahoru nepůjde, tak max 5-10%.

Chtělo by to vymyslet nějakej lepší hardwarovej systém kooperace GPU, než přes ovladače (něco ve stylu quadu u Intelu).
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 16:44:14
avatar
je to taky tim ze tyhle ovladace nejsou oficialni...ty vyda nvidia az s vydanim karty na trh ale ano..stejne to reseni bude porad zavysly na ovladacich jako vsechny multigpu systemy a dokud to budou resit porad ovladace tak to nebude nikdy idealni
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sli 2008-03-13 17:24:13
avatar
tak sice, je vykon vyssi ako na hd3870x2 ale nedavno sa tu stazovali nvidioti ze hd3870x2 ma kolisavy vykon a niekde je vykon dost zalostny, tak podla mna (sice to niesu ofik. ovladace) je kolisavy vykon hd3870x2 o proti tomu cudu nic, nehovorim o prisernej koncepsii sendvicu, polda mna aj to moze sposobit obscasne podivne chovanie karty kedze je medzi dvoma pcb jeden chladic...

ale pred vykonom v crysis klobuk dolu
JoHnNyFuTuRe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CSko 2008-03-13 18:43:03

Omg, proc tu resite takovy blbosti, stejne vsichni normalni lidi hraji CSko na 640x480 nebo 800x600 s vyplim Antialiasingem a Anisotropicem :-). Multiplayer neni, nikdy nebyl a nikdy nebude o grafice a efektech, jeste ze CS komunita to pochopila a valna vetsina nepresla na source, napriklad COD komunita asi nechape smysl multiplayeru a jen vyjde nova hra, hned vsichni prechazi, pritom je to cimdal tim horsi, stejne jako 1.6 a Source. Ja osobne jsem hral 1.6ku na stare sedmnactce s rozlisenim 640x480, ted mam dvaadvacitku a presel jsem na 800x600, AA a vsechno ostatni mam vypli, vypada to totalne hnusne, ale nejlip se s tim hraje. Kazdy na to jednou prijde. Kamos hral hodne dlouho CSko na 1600x1200 rozliseni, onehda konecne prisel na to, ze 800x600 je mnohem lepsi.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 19:46:36
avatar
Podle me by v multaku melo bejt omezeni aby vsichni museli hrat ve stejnym nastaveni s vyjimkou rozliseni aby se nestavalo ze pulka hracu ma vyply dym a podobne efekty a pak maji vyhodu oproti ostatnim....
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 19:49:59
avatar
to je na kazdem hraci jak si umi nastavit hru v soutezich uz pak ale naky pravidla jsou a pokud nechces kontumaci tak je musis dodrzovat..
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-14 16:44:02

To je krasna formulace jak si umi nastavit hru. Ja bych to nazval pravym jmenem. Jak si umi upravit hru aby ziskal vyhodu vuci ostatnim. Kdyz jsme pravidelne poradali LAN party(50-80 PC),tak si casem jedinci zacali delat takove upravy,ze to puvodni hru nepripominalo ani dratenym modelem! Vypinali efekty.Nahravali specialni textury,ktere je nerozptylovaly a postavy prebarvovali do jedne barvy,aby je podvedome ihned rozpoznali! Tak to teda ne! Byli jsme nuceni zasahnout a udelat stejna pravidla pro vsechny. Krom rozliseni vse pevne dano! Jakakoliv jina uprava je ziskani vyhody oproti ostatnim.Jo kdyby si takto upravili hru vsichny, nemel bych namitky.
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-14 08:44:30
avatar
ďakujem pekne, hrať CSko na 19" LCD na 800x600, to by som bol magor, keď mi to na x1900GT na 1280x1024 neklesne pod 100fps
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 800x600 2008-03-13 21:02:40
avatar
no prave som skusal halflife2- deathmatch na 800x600 bez AA a AF , medzi fps predtym a potom rozdiel nebol (no nebol viditelny, hra isla plynule na oboch nastaveniach, vtedy som hral na 1280x1024 plus AA a AF vsetko naplno) no je to o niecom inom s mensou citlivostou mysi sa miery ovela presnejsie, ale zase to vyzera dost zle, no na multi player je to asi fakt lepsie nastavenie, no to by som v zivote nepovedal
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lame 2008-03-13 21:43:38
avatar
dd byl si nekdy na soutezi, hrajes ligu.. nebo jen tak obcas s kamosema parite? ja vim, b) je spravne : )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-13 22:05:07
avatar
jen tak mezi námi ... a myslíš, že mám kromě DDWorldu čas ještě na něco jiného?

BTW: a co jako? Multiplayer je snad o tom pařit s kámošema ne?
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-14 08:20:16

myslíš ty teens co hrajou takový ty maratony a vychlastaj 15 RedBullů za 48hodin? No jako proti gustu žádný..... ale stejně, já myslím že hry jsou pro zábavu a realizovat se dá i na hmatélnějších koníčcích, to že je někdo dobrej v NFS... já bych ho posadil do opravdovýho závoďáku, klidně "jen" se 120hp a ručím ti za to, že na konci až by vylejzal, tak by mu adrenalin tekl ušima a kolena by se mu podlamovaly. Stejně tak jako kdyby ještě byla vojna, na střelnici ze sapru vzor 58 střílet na terč nebo v tunelu je pěkná makačka. Hry jsou fakt jen příjemný hraní si. Než je obdivovat, bych je spíš politoval, že většina z nich nemá neco při čem si sáhnou na dno a dostanou ze sebe nějakej opravdovej adrenalin.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ach ty predsudky, co :) 2008-03-14 10:43:12
avatar
je sice hezke, ze sis na vojne hral na vojaky a z cela kapal pot, ale maximalne te za to po zadech poplaca mamka nebo tchyne. koukni se treba na rl!?
http://www.totalannihilation.cz/
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-14 10:47:16

No budeš se divit, ale já bych si to dal s odstupem času znova a docela mě mrzí, že to zrušili, ono to od věci nebylo a ty bys jí asi potřeboval, možná by sis pak přestal honit ego na internetu.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-14 11:03:35
avatar
ty odpovidas driv nez vubec prectes clanek a podivas se na video.jinak pokud ti vojna chybi a chtel by sis skutecne zatrenovat, mas trenink (boj. sporty,freestyle karate/kosagym/) v praze zdarma,zvu te.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-14 11:11:17

Ale to není jen o tom potit se a makat, pro mě to byla příprava pro život celkově, ale to je jedno, necháme to bejt, už jsme úplně mimo téma je to tak na smazání.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CSkari :D 2008-03-13 23:13:50
avatar
No parada. Hraju taky, ale 1.6 uz neni takova jako 1.5ka... a hraju 640x480. Jako v multaku je to asi jedno, ale kdyz hraju singl hru, tak ji hraju pro pozitek a ten mam vetsinou z grafiky, zvuku a hlavne pribehu! A na to se zapomina!!! Pro me je a zustane nejlepsi HL1 Kdyz se pripojuju na server v CS, zacne hrat muzika z Halfa, tak mi naskoci husi kuze a mam 100 chuti si ho zas nainstalirovat a zahrat si ho. No trosku zas mimo misu prispevek, ale budiz.

Nekdo ma velkej monitor a potrebuje grafiku, ktera mu utahne hru v maximalnich detailech, takze jsem na dalsi vyvoj zvedavej.
Jackin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-14 15:03:23

jo starej dobrej HL1....souhlas. ten sem hral na PII notesu snad pri 5-10FPS soft rendering. A byla to bomba (ta hudba pri soubojich, ze ? Hned to melo dynamictejsi spad a atmosferu).

Multak neni jen o tom kazdeho trefit behem zlomku sekundy do hlavy na 300m. Kdyz se chces ukazat svetu, tak se to hodi. Kdyz si chces hru uzit jako hru, osobne ji nesnizuji na detaily Doom 1ky. Grafika, zvuky, hudba k tomu taky patri. Na trefeni do 10x10 pixelove hlavy je ovsem nepotrebujes, chapu. Kazdy dle sve chuti.

A na konec takova mala perlicka, treba v CS oblibena pistole Desert Eagle - v realu se s nim neda bez klapek na usi strilet a po dvou trech ranach jses rad, ze ti nevypadne z rozklepane ruky. Na zastaveni teroristy jednou ranou dobra, ale jinak ji temer nikdo nenosi/nepouziva.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - testovací rozlišení 2008-03-14 08:03:44

Vím, že testovat tyto karty v menších rozlišeních je nesmysl, ale mělo by se k tomu přistoupit tehdy, kdy je výkon v 1900*1200 slabý a hra je nehratelná. Je fajn vědět, že výkon v tom vysokém rozlišení je 24FPS,ale je to nehratelné. A pak by možná nebylo špatné to otestovat v 1600*1200.
Jen návrh pro testery...

GiGi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-14 16:52:44
avatar
jasný, pochopil jsem
cub4s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jeste k tem fps... 2008-03-16 23:49:55

40 fps je pro multiplayer cod4 naprosto nepouzitelne.Jako minimum bych videl 125 fps,optimalne 250 fps.(hraci cod serie vedi o tom na jakych fps se Quake3 engine chova nejlepe...napr jumpy atd.)Samozrejme v rozliseni 800*600 nebo 1024*768 (nebo lcd ekvivalenty 16:9) na nejnizzsi detaily s povypinanyma vsema efektama a takovejmadle kravinama.V multiplayeru nezalezi na grafice,ale na tom jakej hrac poda vykon...a to detaily i fps primo ovlivnujou.Obecne se da rict ze pro hrani fps v multiplayeru je minimalni fps 80 - 100 (s vyjimkou cs kde je max 100 fps)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuThursday, 16 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 483x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaWednesday, 15 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1295x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Tuesday, 14 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1218x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNFriday, 10 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1611x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineWednesday, 08 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1136x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Monday, 06 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1877x
Komentářů: 2