RayTracing brzy do her? Microsoft ohlašuje DXR pro DirectX12 s podporou AMD i NVIDIA. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 20 březen 2018
Přejít na obsah
RayTracing brzy do her? Microsoft ohlašuje DXR pro DirectX12 s podporou AMD i NVIDIA.
RayTracing ve hrách - není to tak jednoduché ...
alt

 

 

 

 

RayTracing brzy do her?

       Microsoft ohlašuje DXR pro DirectX12 s podporou AMD i NVIDIA.

RayTracing opět na scéně co by DXR pro DX12. NVIDIA představuje RTX a AMD pak ProRender. Většina z běžných hráčů her asi úplně přesně netuší, jak vzniká ta grafika her, kterou vypočítává grafická karta. Je několik možností, jak grafickou scénu vyrenderovat. Současná grafika ve hrách je výsledkem tzv. rasterizace a GPU jsou dnes na ně primárně postaveny. Existuje ale metoda, které se říká RayTracing, která dokáže vykreslit ještě realističtější obraz. Tato metoda je známa mnoho let, existuje řada benchmarků a technologických demo, bohužel jejímu skutečně reálnému širokému prosazení ve hrách brání obrovská výkonová náročnost a složitost. Dá se ale použít (a používá se) pro rendering scén ve filmech či vývojových software.

Už je to spousta let, kdy se naposledy o RayTracingu mluvilo v souvislosti s nasazením do her. Naposledy to bylo, když NVIDIA uváděla FERMI architekturu, tak její tehdejší prezentace slibovala téměř okamžité připravené nasazení RayTracingu do her. To se pochopitelně nestalo. Nicméně i po mnoha letech je stále RayTracing metodou, ke které se mnozí upínají, jako k budoucnosti. A nyní tady máme další dějství a tentokrát to vypadá, že se sice v malém množství, ale přeci jen „paprsků“ dočkáme :).

  • Microsoft DirectX Raytracing (DXR)

                            pro DirectX12 dostává podporu od NVIDA i AMD

Společnost Microsoft ohlásila nový standard DirectX RayTracing, který se stane součástí DirectX12 API. Jinými slovy se tedy opět na scénu vrací RayTracing a podporu této metody vykreslování v DirectX12 ohlašují AMD i NVIDIA na aktuálním GDC.

  • NVIDIA RTX technologie

 Asi nejdál zašla v prezentaci „znovuobjeveného“ RayTracingu NVIDIA. Představila technologie RTX, kdy kromě podpory Microsoft DRX, si NVIDIA hraje opět na svém písečku a přichází se stínovou technologií pro GameWorks optimalizovanou pro její GPU.

Současné grafické karty však jednoduše nemají dost výkonu na tuto metodu pro běžné herní použití, protože jsou stavěné na výkon pro rasterizaci. S jednou možnou výjimkou. Tím je výpočetní NVIDIA VOLTA V100 (TITAN V), která má speciální TENSOR jednotky, určené speciálně výpočetní nasazení v oblasti DeepLearning AI. NVIDIA ji ale zdá se našla ještě využití právě pro RayTracing, kdy se dokáží určitým způsobem podílet na výsledném obrazu a zefektivňovat tuto metodu. Bohužel nebyla uvedena žádná konkrétní čísla, jak moc, což j ale docela klíčové.

  • AMD spolupracuje s Microsoft na DXR a představuje Radeon ProRender

Na GDC nechybí ani AMD a taktéž mluví o podpoře a spolupráci s Microsoft na DRX. V jejím případě nepřekvapí, že se nesnaží o nějaký stínový koncept DRX exkluzivně jen pro AMD grafiky. Nicméně zatímco NVIDIA se v podstatě tváří, že větší nasazení RayTracingu do her je otázka několika příštích měsíců, AMD žádné velké zázraky neslibuje. Nicméně podporu MS DXR budou mít i současné grafiky, zejména VEGA.

Představuje také novou praktickou Radeon ProRender technologií pro GPU akceleraci, kombinující Raytracing s klasickou rasterizací. Cílem je nabídnout realisticky fyzikálně vypadající grafiku (tedy RayTracing výhoda), ovšem s rychlostí a výkonem, který nabízí rasterizace. Jinými slovy nabídnout to nejlepší z obou světů pro skutečné praktické použití. AMD tak v podstatě umí to samé, co NVIDIA s rozdílem, že k tomu nepoužívá nějaké specializované výhradně své výpočetní řešení skrze výpočetní jednotky (TENSOR) v konkrétním GPU. Otázkou je nasazení do praxe …



 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
The Witcher 3 slaví 10 let! Aktualizace hry i nový díl v dohledu
The Witcher 3 slaví 10 let! Aktualizace hry i nový díl v dohleduPondělí, 02 červen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 1
The Last of Us finále první půlky druhé série nezaujalo
The Last of Us finále první půlky druhé série nezaujaloPondělí, 26 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1519x
Komentářů: 1
Anno 117: Pax Romana – parádní ukázka
Anno 117: Pax Romana – parádní ukázkaStředa, 21 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2026x
Komentářů: 0
Peacemaker season 2 v pořádné ukázce!
Peacemaker season 2 v pořádné ukázce!Úterý, 20 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1128x
Komentářů: 1
Ironheart – nový seriálový MARVEL propadák se blíží?
Ironheart – nový seriálový MARVEL propadák se blíží?Pondělí, 19 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1715x
Komentářů: 0
Bungie ukradli grafický design pro svou hru Marathon
Bungie ukradli grafický design pro svou hru MarathonPondělí, 19 květen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1110x
Komentářů: 0