Šéf grafické divize AMD, Raja Koduri končí, AMD zvyšuje konečně investice do grafické divize Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 08 listopad 2017
altSpolupráce s Intelem může být hlubší, než se čekalo. AMD hledá nového šéfa svých grafik.

 

 

 

 

Očekávání se naplnila. Pokud situaci sledujete, tak víte, že šéf grafické divize, Raja Koduri, už před dvěma měsíci oznámil dlouhou dovolenou. Vzhledem k poměrně nestandardní délce dovolené se ihned objevily zprávy, že situace bude mít trvalejší charakter. A zprávy se do puntíku naplnily.

AMD a dnes už bývalý šéf divize oficiálně potvrdily, že se jejich cesty oficiálně rozcházejí. Pochopitelně vzájemná dohoda musela být učiněna už před několika měsíci, nic nenasvědčuje tomu, že jde o nějak neplánované rozhodnutí, se kterým AMD nepočítalo. S oficiálním ohlášením a dalšími kroky počkali všichni až po oznámení některých klíčových novinek, včetně přelomové spolupráce s Intelem.

Právě v uzavřené dohodě s Intelem má mít Raja poměrně velký vliv, a dokonce se aktuálně mluví o tom, že právě k Intelu od AMD Raja zamíří. Intel se chce totiž poměrně výrazně zaměřit na konkurenční NVIDIA, která mu už dlouho pije krev. Jednak svými často nepřátelskými vyjádřeními ohledně jeho procesorů (přitom NVIDIA by bez Intelu stěží byla čím je), ale především ho trápí její nástup v oblasti HPC a AI. Intel se tak dohodl s AMD na spolupráci a společně vytlačí NVIDIA z části běžného grafického trhu, kdy Intel evidentně nemá zájem na vytvoření nějakého vlastního výkonného klasického GPU, což je v souladu s jeho strategií, kdy pomalu ale jistě utíká od PC pryč. Jejich nový produkt kombinující výkonné mobilní CPU s výkonnou Radeon grafikou a HBM vše na jedné malé ploše, si bere za cíl běžné neintegrované grafiky NVIDIA až do úrovně GTX 1050 Ti, kdy je má „odstranit“ z počítačů, kde být nemusejí, protože nabídnout stejný výkon, ale na spojené platformě AMD a Intelu s mnoha výhodami, které samostatná NVIDIA nemá. Intel ale chce výrazně začít NVIDIA konkurovat i v oblasti HPC a AI, kde zatím NV jasně vede. AMD se právě na tento trh začala orientovat také, ale vzhledem k omezeným financím mu nějaký větší zásek bude trvat mnohem déle, ačkoliv VEGA jasně ukazuje, že na to technologicky více než má. No a právě Raja Koduri je ten, kdo za tou novou orientací AMD i RX VEGA stojí a právě jeho si údajně Intel vybral, aby vedl jeho divizi zaměřenou právě na AI a HPC.

Odchod Raja Koduri není pro AMD určitě čistě pozitivní zprávou, ale není ani nutně špatnou. Za 4,5 roku totiž Raja v podstatě od píky opět vystavěl grafickou divizi AMD a položil jí slušné základy. Stejně jako Keler, který vedl team vytvářející ZEN architekturu (i K7) tak AMD opouští, když je jeho práce zdá se u konce, a rozhodně nelze vyloučit, že se někdy do AMD v budoucnu může vrátit (opět). Vzhledem k tomu, že takto zkušených inženýrů není na světě mnoho, je jejich několikaleté působení ve firmách na konkrétním úkolu naprosto běžnou záležitostí. Pokud Raja zamíří skutečně do Intelu, mohly by být vztahy a spolupráce s AMD ještě zajímavější.

Ačkoliv se to nemusí zdát, Raja pro AMD grafickou divizi udělal hodně a díky současné šéfce AMD měl v podstatě volnou ruku, ačkoliv celou dobu také velmi omezený rozpočet. Avšak podařilo se mu sebrat grafickou divizi AMD z hrobu (kam jej poslalo předchozí vedení AMD neuvěřitelným seškrtáním výdajů, což se negativně odrazilo v produktové nabídce pro rok 2015, 2016 a 2017), dokázal získat na svou stranu oba hlavní výrobce konzolí, stojí za úspěšným dokončením POLARIS a VEGA architektur, úspěšně se za jeho éry etablovalo API MANTLE co by směr vývoje moderního APU DX12/VULKAN API, postavil základy pro NAVI architekturu a řadu dalších věcí, o kterých ještě ani nevíte (pravděpodobně i multi-GPU architekturu). Z hlediska produktů se tedy u AMD odchodem Raji nebude nic v nejbližší době měnit. Ač je to jeden z hlavních inženýrů, stále je to jen jeden inženýr a vedl velký team, který normálně pokračuje v započaté práci a směru vývoje. AMD však zatím neoznámilo, kdo bude novým šéfem. Protože se ale AMD opět i zásluhou nově obnovené grafické divize začalo opět trochu dařit, zvyšuje investice a rozpočet grafické divize. Nutno dodat, že to velmi potřebuje, protože v současné podobě sice bylo schopno vyprodukovat produkty srovnatelné a více než konkurenceschopné s těmi od NVIDIA, ale už nedokáže soupeřit v celé šíři nabídky produktů, už vůbec ne na poli marketingu, nebo velikostí výroby. Nemusíme myslím v současnosti popisovat, jak se věci reálně na trhu nyní mají.

Jsme samozřejmě zvědaví, kdo nově divizi povede, jeho úkolem ale určitě bude pokračovat v nastavené cestě a díky novým zdrojům a podstatně lepší hospodářské situaci opět grafickou divizi AMD rozvíjet, ačkoliv se téměř jistě nic nebude měnit na tom, že bohužel klasické herní GPU jsou podružnější. Jak AMD, tak Intel i NVIDIA se primárně soustředí na HPC segment. Pro AMD jsou to ale zdá se dobré zprávy, zejména dohoda s Intelem, kdy AMD tak fakticky přebírá úlohu hlavního vývojáře a výrobce klasických low end PC řešení. Jak ve svých CPU, tak nově tedy i „v“ procesorech Intel by s nimi mělo postupně obsadit větší část trhu. Na rozdíl od Intelu, který oficiálně chce od PC postupně pryč, a od NVIDIA, která také mnohem více investuje do GPU mimo PC, AMD se PC platformy vyloženě nezříká a mohla by mu tedy situace vyhovovat.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 18:45:20

Ještě asi není vyjádření nvidie ke spojení AMD s Intelem. Jsem upřímně zvědav jak to NV ovlivní a jaký zaujme postoj.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 20:30:14
avatar
co čekáš za komentář??? Pokud nějaký bude, tak bude určitě ve stylu: "ničeho se nebojíme, jsme nejlepší" ... NVIDIA nemá důvod říkat něco jiného ...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-10 11:24:31

Čekám nějakej agresivní marketing Ono na něj dojde..
Jules [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 18:59:14

"stojí za úspěšným dokončením POLARIS a VEGA architektur"
ten Polaris trebars este OK, ale VEGA neviem. Priznam, nejaky cas som to detailne nesledoval, ale uz tam zmysluplne funguju vsetky ficury, co boli slubovane na papiery? V case uvedenia to rozhodne nebolo.
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 19:01:29

Zatial nie, ale to bude asi tym, ze este ta karta "nevyzrela"...
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 19:48:06

AMD by se měla na tu svou taktiku vydávání "dozrávajících" karet vykašlat a prodávat hotové produkty. Už by měli pomalu poznat, že to je z obchodního hlediska špatně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 21:20:46
avatar
zjevně jim to vyhovuje ...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 19:01:43

Ono je to vcelku jedno, nVidia ma fičurky, na které každý... A AMD je zase neumí nabídnout
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 19:52:05
avatar
VEGA je velmi úspěšná ... z 0% podílu ve vyšším segmentu a 0 příjmů má desítky milionů dolarů nyní ...
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 20:22:26
avatar
jaj dd... ked mas nic a zrazu zarobis aj euro tak si polepsis podielom a ziskom o tisice percent, teda vlasne nekonecno (voci nule), ako si napisal .. to je demagogia jak hovado a vega je podla tvojho myslenia top gpu ever... Dalej - co su to desiatky milionov dolarov na obrate trebars aj samotneho AMD? nic... to co tiahlo RTG Q3 boli imho polarisy v mining rigoch..

ja stale obdivujem preco tak hajis Vegu? ja som tak isto ako ty fanusik AMD, ale som k vege kriticky, lebo je to obrovske gpu (vzhladom k vykonu), parametrovo omoho vyssie voci GP104 a pritom superi len s nim. kapitola sama o sebe je potom efektivita a samotna spotreba vegy...

vega je fail a suvernne najhorsie gpu v historii ATi AMD, svedci o tom aj odstup koduriho, preco je to pre teba tak tazke priznat ? teba snad plati za to niekto, aby si ju hajil ? alebo sa spytajme inak, ktore GPU (vratane ATi) podla teba bolo horsie ako vega ? som zvedavy co mi na to povies.. a prosim ber do uvahy aj release date voci konkurencii.. ak nahodou spomenies R600, tak prave to dalo zaklad veleuspesnym kartam ako HD 4870 HD 5870 ... ale vega je prave opak, ktory vznikol na staruckej gcn arch, ktora je uz roky za zenitom..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 20:33:36
avatar
vega není FAIL v žádném ohledu! Nechápu na jakém základě jej označuješ za FAIL ... VEGA je technologicky aktuálně nejpokročilejší běžné GPU na trhu, má obrovský výkon a efektivitu ve výpočetní oblasti, kam je určena ... ano RX VEGA nejsou tak zajímavé, ale to proto, že VEGA je prostě hlavně výpočetní produkt ne herní, a většina prvků té architektury, kde je to jediné 100% DX12/VULKAN GPU na trhu, tak ještě nefunguje, nebo logicky ve hrách které nejsou technologicky tak daleko, nemůže být využita ...

VEGA ale není v žádném ohledu fajl, prodává se dobře, naplnila sliby a ještě určitě naplní ... samozřejmě že z pohledu hráčů nejsme plně nadšeni, ale VEGA prostě je primárně výpočetní GPU nikoliv herní, herní je prostě jen proto, že to také zvládá, ale prim hrálo výpočetní nasazení, kdy je VEGA technologicky i výkonem opravdu konkurenceschopná a první podobné řešení po několika letech od AMD ... takže ze všech úhlů pohledu je to úspěch a veliký, obrovský pokud si vezmeš, v jakých skromných podmínkách vznikala ....

na jakém základě ho označuješ za nejhorší GPU by mě vážně zajímalo .... mě nikdo neplatí za to abych něco hájil, mě zajímají fakta a žádné z nich ani náznakem neukazuje, že by VEGA bylo nějaký fail, spíše právě naopak .... fail by bylo, kdyby bez zájmu leželo na skladě, zlevňovalo hluboko pod doporučené ceny a AMD přivádělo do ztráty ...
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 20:32:54
avatar
a tu je problem, že ty vegu beries ako vypocetno-herne gpu, ale mna ako hraca zaujima to, ze od AMD nie je adekvatny produkt pre 4k rozlisenie s top vykonom.. vega 56 nie je najhorsia, ALE: prisla rok a pol po nvidii a STALE neexistuje v nereferencnych ediciach.. a aj tak to nema na 1080Ti ani z daleka

no skus mi odpovedat, ktore gpu boli horsie ako vega od ati amd v minulosti.. kedze vega je podla teba super arch/gpu

Citace:
fail by bylo, kdyby bez zájmu leželo na skladě


nelezi, lebo mineri...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 20:42:28
avatar
kdyby nebylo minerů je v referencích už dávno ... takže žádný problém .... a na kdyby se nehraje. Karta se prodává, doteď stála běžně mnohem více než měla = je velmi úspěšná.

já se na produkt dívám jako na celek a nemám žádný problém hrát se STRIX RX VEGA 64 ve 4K a také hraji .... je výkonnější než 1080 OC, kterou jsem měl před tím a to tak, že dostatečně pro 4K hraní .... nechápu v čem je tedy problém a proč by VEGA neměla pro 4K stačit ...

na GTX 1080 Ti nemá, ale někde není vůbec daleko, zejména v novějších opravdu optimalizovaných DX12/VULKAN hrách ... a navíc je levnější (tedy měla by být), takže pořád nevím, jaký máš problém a proč by měla být špatný, GPU ... nebereš v potaz fakta, nebereš v potaz možnosti AMD, situaci za které vznikala i fakt, že je to hlavně výpočetní GPU které náhodou umí velmi dobře i hry a úplně ignoruješ fakt, že je to aktuálně nejpokročilejší běžné GPU na trhu, jediné se 100% DX12/VULKAN podporou takže jeho výkon bude proti současné konkurenci postupně narůstat ...

rozdíl mezi námi je, že ty hodnotíš subjektivně, já objektivně .... beru do úvahy fakta, včetně toho, že když se produkt prodává je úspěšný .... zejména když více než rok nenabízela v jeho cenové hladině AMD žádný produkt ...
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 20:49:42
avatar
Citace:
nebereš v potaz možnosti AMD


a to ma ma ako zakaznika zaujimat ? to je ako keby si kupis fabiu a ides zistovat, ci ten co montoval kolesa mal plat ktory ho uspokojuje, ci mu to k spokojnemu
zivotu staci atd..

nechajme to tak, tato diskusia nikam nevedie. len ma obdivuje tvoj postoj k znacke, ja mam tiez AMD rad, ale proste ked sa nieco nevydari, tak...

Citace:
rozdíl mezi námi je, že ty hodnotíš subjektivně, já objektivně


podla mna to je presne naopak uvidis ze na pluskach na komentaroch mi daju citatelia za pravdu, ak ovsem nezasiahne daka vyssia moc
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 21:09:53
avatar
jako zákazníka možná ne, ale pokud hodnotíš produkt tak tě musí zajímat prostě fakta, včetně toho za jakých podmínek produkt vznikal a kam byl orientován ...

ty si neuvedl jedinou objektivně pravdivou skutečnost proč by měla být VEGA propadák, já ti napsal objektivně důvody, kdy by propadákem byla a ani jeden objektivně nenastal ...

Pokud hodnotíš RX VEGA jen jako herní produkt, pak také není propadákem, byly mnohem horší produkty u ATI i NV .... jenže RX VEGA přišla až v druhé nebo třetí vlně za profi a výpočetními modely, což je její hlavní orientace a tak prostě musíš tohle brát v potaz .... nemůžeš věci hodnotit a ignorovat fakta, která se ti nelíbí ... já něříkám že RX VEGA je nějak úžasná grafická karta z pohledu hráče, ale není v žádném ohledu špatnou herní grafikou, tím spíše, že nemohla zdaleka ukázat svůj plný potenciál, protože řada technologií není aktivní, nebo je hry zatím nepoužívají ...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-09 07:30:07
avatar
No nevim, teda jako v něčem pravdu máš.. je to GPU které přišlo pozdě, má vyšší spotřebu, nejsou nereference... ale je to konkurenceschopné, výkonné GPU, které se prodává (je jedno kdo to kupuje) ... a díky tomu je AMD v zisku... a to je přece podstatné ... takže možná v porovnání s konkurencí se to může zdát jako fail, ale pro AMD to rozhodně fail není a pro zákazníky tuplem ne (už jen proto, že konečně přineslo konkurenci, ač pozdě) ... a kdo si myslí, že to je fail musí být dle mě dost na hlavu ...
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-09 09:57:24

V herním segmentu to doteď žádnou konkurenci prakticky nepřineslo,všichni víme, kde karty končí. Ostatně podívej se na říjnové statistiky uživatelů na steamu, kolik lidí má Vegu, procento je tak nízké, že ji tam ani nenajdeš. Teorie a objektivita je jedna věc, druhá věc je praxe. Nemluvě o dostupnosti (aktuálně už lepší) a ceně na trhu. Takže hráči a zvláště ty trpěliví, co na Vegu čekali, ji failem klidně nazývat můžou jak chtějí. A ty ostatní, kteří si radši zahrají na pořádném aktuálním železe, už mají dáááávno nakoupeno u konkurence, takže nějakou Vegu můžou v klidu přeskočit, zvláště když Volta je na cestě. Mimochodem nepřijdou zpětně hype hlášky typu: Vega je konkurence pro Voltu nebo Poor Volta trochu k smíchu? A prosím mluvím jen a pouze o hraní. AMD přeju, ale rozhodně nehodlám vychvalovat něco, co se mi prostě jako hráči nelíbí a nekoupil bych si to.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-09 12:25:05
avatar
mě je u zadele kde končí.. jsou prodaný jsou..

a co furt do toho motáte čistě hráče? jasně se píše že VEGA je spíše výpočetní kartou.. ano pro ty co čekali to fail být může, ale fail to není pro AMD, která ty karty prodané má.. a buďme rádi, budou z toho mít peníze, což může být ku prospěchu zákazníka..
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-09 12:31:42

Mně je taky úplně jedno kde končí, netoužím po ní. Proč bych se o kartě nemohl bavit z pohledu hráče, zvláště pak, když kolega, na kterého sám reaguješ, se baví o kartě z herního pohledu? Ty řídíš tuhle diskusi? Jako o herní se o ní před vydání totiž také mluvilo a hráčům byly slibovány hory i s horákama! Výkon jako Volta a podobné nesmysly. Mám snad mluvit o výpočtech, když mne zajímá herní výkon? Kdyby nebyla ohlášena jako převratná herní karta, ale jako výpočetní, neřeknu ani popel. Nikde neříkám, že jako univerzální karta na vše není Vega dobrá karta.
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-11 22:44:16

Ja myslím, že jde o to z jakého úhlu pohledu to jako Fail označíš.
Z pohledu AMD je to nejlepší produkt v grafikách za cca 10 let. Takže rozhodně ne fail.
Z pohledu hráče? Čekal jsi bombu a je to průměr? Hrát se na tom dá. Ale sakra, čekal jsem pecku co všechno rozdrtí? Tak to jako fail klidně označ. Pro tebe to tak nejspíš je. Já si jako vždy počkám až ta grafika dozraje a bude pro mě za cenu mě dostupnou a budu spokojený.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-09 10:17:46
avatar
Pro mě Vega třeba taky není fail. Ale já ji beru něco jako nVidia Quadro, ale od AMD a tudíž mě, co se týká her, taky moc nenadchla. Ale prostě to fail není i z toho důvodu, že ji lidi hlavně skupujou kvůli výpočtům. Možná to je spíše takový malý fail AMD, ale ne této grafiky, že stále nemají herní grafiku, že s nimi přijdou až příští rok, ale z pohledu lidí co potřebují ten výpočetní výkon je to zase bomba, že konečně má AMD konkurenční odpověď na Quadro a k tomu za takové peníze. A dá se na tom i něco si zahrát a rozhodně lépe než na Quadrech. Tak proč ne? Já kdybych aspoň občas potřeboval ten její výpočetní výkon, tak bych ji bral taky raději než třeba GTX 1070 - 1080. Ale už dlouho nic takového nepotřebuju. S RX 480 8GB to ještě chvíli vydržím. A vůbec neřeším, za jakých podmínek vznikla atd. to mě jako zákazníka taky opravdu nezajímá. Mě zajímá jestli mi nabídne to co potřebuji a to mi aktuálně nenabídne, ale neoznačoval bych ji za fail, protože evidentně většině lidí co ji kupují nabízí to co potřebují, možná to ani nepotřebují a kupují to i pro to "co kdyby" a my, co to chceme čistě na hry jsme asi v solidní menšině. Když bych se zase rozhodl, že budu potřebovat nějaký ten výpočetní výkon a chtěl bych hrát i hry, tak bych si i teď herně proti tomu co mám polepšil a i výpočetně, tak bych ji bral všemi deseti. Tak i proto ji nemůžu označit jako fail, i když ji teď prostě nechci.

Sakra, to jsem to mohl zkrátit. Prostě, protože takový produkt nepotřebuji nemůžu ho označit za fail, protože evidentně většina lidí takový produkt potřebuje. Když nepotřebuji sušičku prádla, tak nebudu tvrdit, že sušičky jsou fail.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-09 18:21:26
avatar
Ano. Ja sem naopak docela presvedcen o tom, ze Vega ma ty dobre prodeje prave proto, ze to neni jen ten osekany chip pouze na hry. Prave v tehle cenove oblasti grafik se tusim bude vyskytovat nejvetsi mnozstvi uzivatelu, kteri stoji prave o tyhle univerzalni chipy za dobrou cenu. Na jedne sestave pak muzeme celkem rozumne pracovat, hrat i vsemozne koumat.
Kód:
https://techgage.com/article/a-look-at-amds-radeon-
rx-vega-64-workstation-compute-performance/2/

V mnoha produkcnich oblastech maji tyhle karty dokonce i lepsi vykon, nez srovnatelne a drazsi chipy - pecka staci mi jedna sestava na vsechno, to uz je poradna uspora a to pohodli mit vse v jednom.

Dale kdyz zustaneme i jen v te pouhe herni oblasti - podpora freesyncu je obrovska vyhoda, nedej boze kdyz uz mas monitor co to umi, financni uspora proti alternativni technologii je neoddiskutovatelna. Nejmodernejsi vybavu a plnohodnotnou podporu Vulkanu/Dx12, byt doposud zdaleka na vse plne zfunkcnenou, taky nenabidne zadny jiny chip. Tohle skryva dalsi veliky potencial, ktery se pravdepodobne stane standartem. Samotny herni vykon neztraci za resenim od nvidie mnoho, v novinkach budou mit Vegy naopak pravdepodobne navrch, pro starsi veci to staci bohate. Ale ano, kdo chce jen kartu na starsi hry s lepsi spotrebou, pro takoveho je mnohdy reseni od nvidie zajimavejsi, vsude jinde maji navrch Vegy.
Jedinny, opravdovy handicap Veg je nedostupnost nereferenci..
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-09 12:26:07
avatar
přesně o tom jsem mluvil i já a mám za to x mínusů...
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 19:32:34
avatar
Jo, ta VEGA nám prostě zraje jak víno, tak mu přejme dlouhou dovolenou... Jeho plat dejte tomu, kdo stojí za Ryzenem, ten si ho zaslouží do posledního centu
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ROFL 2017-11-08 21:12:38
avatar
DD se predvedl. Kdyz jsem dal palec hore Donovi tak automaticky dostal dva dolu. A tak jsem zkusil dat DDmu palec dolu a ejhle hned dva palce nahoru. Pri dalsich pokusech se to opakovalo. Tak tohle jsem v ramci objektivity tohoto webu necekal. Velky palec dolu panu sefredaktorovi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 21:20:02
avatar
?!?!?! já na tuhle funkci nemám sebemenší vliv ... nelze to nijak nastavit, Mohu nastavit jen celkovou digiauru ... jinak uvažuji že ty palečky vypnu, zneužíváte to ... objektivní fakta ignorujete ...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 21:22:31
avatar
Nesmysl, ja treba hlasoval opacne. Kazdemu vyhovuje neco jine.
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-08 21:26:57
avatar
Divna nahoda, ale mozne je vse.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-09 07:32:28
avatar
dal jsem ti mínus.. píši jen proto, abys v tom neviděl konspiraci
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-09 09:42:45

Tak on Koduri asi opravdu půjde do Intelu jako šéf vývoje GPU.
To je docela drsné. Když si vemete, že Intel bude mít přístup k čipům generace Vega pro své Kaby Lake G a současně bude mít u sebe člověka, který vývoj Vegy vedl, tak to nemusí být zase tak dobrá zpráva pro AMD do budoucna.
Pokud by Intel skutečně dokázal za pár let produkovat GPU schopná konkurovat GPU od Nvidie a AMD, tak by to mohlo zajímavým způsobem změnit trh s GPU, jak jej známe. Intel zatím sice má většinu, ale spíše prodává zobrazovadla a dedikované grafiky jsou zcela v rukou AMD a Nvidie. Pokud by přestal produkovat jen zobrazovadla, tak to celý trh s GPU dost překopalo.
Protože Intel je sice v oblasti GPU neskutečně pozadu za AMD i Nvidií, ale má obrovské množství prostředků na vývoj, vlastní výrobní kapacity, nebude problém nabrat potřebné lidi a zjevně pochopil, že GPU jsou i budoucnost v datacentrech, kde generují Nvidii obrovské zisky a kde by se chtěl udržet.

Jestli by z nějaké informace měla padat čelist, tak z této. Teď už jen sledovat, jaké další zaměstnance bude Intel v budoucnu přijímat. Zda to náhodou nebude někdo z bývalého týmu AMD (Ati), potažmo Nvidie .
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-09 10:57:51
avatar
Kaby-G má Polaris.

A to či Intel niečo ide vyvíjať nieje isté. FPGA Intelu trvali skoro 5 rokov a nemôžeme vedieť aké GPU budú o 5 rokov vyrábať. Dovtedy im ostávajú len Intel+AMD hybridy.

Je možné že Raja tam išiel kvôli niečomu úplne inému. Podobne ako Jim Keller prešiel z AMD do Tesly ale nerobí CPU ale AI čipy.
Jules [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-09 14:49:15

To, ze tam Koduri nastupi este tolko neznamena, dolezite bude kde naberie ludi, ktori vedia navrhnut spickovy cip - a tych moc nie je, takze je dolezite komu budu pretahovat zamestnancov. Inac ta sprava je len potvrdenie klepov z pred par mesiacov. Clanok som cital tusim na HardOCP (neviem ho teraz najst), kde sa pisalo o udajnych treniciach medzi AMD a RTG, o Koduriho zajacich umysloch a dokonca o mosnosti naservirovat celu RTG Intelu. Zjavne na tom bolo dost pravdy a cele to asi bude vacsia zumpa, ako sa za tymi politickymi vyhlaseniami a usmevmi zda.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-09 11:16:05

Tohle vidím jako obrovský megaprůser, když jsem to psal pod oslavným článkem na VegaIntel čip byl jsem mínusován. Smlouvy na použití a integraci a licenci Vega grafických technologií a patentů byly podepsány a teď už Intelu ten Indián bude dělat jejich vlastní. Divím se, že neměl Koduri nějakou doložku ve smlouvě, že třeba rok nesmí pracovat v konkurenční firmě Intel nebo Nvidia. Výprodej AMD za korunu, Intel dostane veškerý know-how za hubičku. Raja si vzal volno, aby to nebylo vyloženě trapný, že v pátek skončí v AMD a od pondělí nastupuje v Intelu. A ještě k tomu může přetahovat další klíčový zaměstnance AMD. Shit.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-11-09 12:56:44
avatar
https://pbs.twimg.com/media/DOLwFP4X4AUuLSd.jpg:large

Je to len Intel s AMD na rovnakom substráte, pravdepodobne spojené stále pomocou PCI-e.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 440x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 644x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1196x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1035x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1075x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1738x
Komentářů: 6