TESTY NVIDIA RTX 2080 a GTX 2080 Ti – uspěchané vydání nehotové technologie za šílenou cenu? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 19 září 2018
altVětšina recenzentů se vzácně shoduje, že NVIDIA RTX karty nejsou v tuto chvíli příliš atraktivní.

 

 

 

 

Dnešním dnem (19.9.2018) skončilo NDA na RTX 2080 a RTX 2080 Ti. Po dlouhé době nová generace grafických karet. A většina objektivních testerů se shoduje, že jde o nejhorší vydání novinek od NVIDIA za dlouhou dobu. Přehánění, zavádějící informace, tajení důležitých dat, snaha kontrolovat partnerům kdo karty vůbec dostane a jak o nich bude mluvit, a hlavně prostě realita neodpovídá tomu, co nakonec karty předvádí a co je dostupné. Ale na vše jsme vás připravovali, takže žádné překvapení to není.

Hlavní problém je, že NVIDIA slibovala, že Ray Tracing je tady, a funguje a to doslova, každý si to prohlášení šéfa NVIDIA z uvedení jistě může dohledat. Jenže to byla lež. Ray Tracing tu není a tedy nefunguje. Neexistuje jediná hra, ve které byste si teď při nástupu grafik na trhu, mohli Ray Tracing doma vůbec vyzkoušet, a to se týká i DLSS atd. Mě osobně nevadí, když AMD nebo NV mluví o nových technologiích s tím, že někdy později budou využity, to chápu a je to zcela v pořádku. Nicméně NVIDIA v případě RTX karet o ničem jiném, než o Ray tracingu nemluvila. Ray tracing podávala jako něco, co bude mít každá nová hra prakticky hned a musíme si kvůli tomu RTX koupit. A ono tomu tak není. Takže v recenzích testy s RTX On/Off nehledejte. Nedají se udělat. A tedy ani ohodnotit.

Další problém, který trochu objektivní novináři a testeři s kartami mají, jsou ceny a správně někteří poukazují na to, co říkám i já. RTX 2080 není nástupce GTX 1080 a RTX 2080 Ti není nástupce GTX 1080 Ti. Názvy jsou zavádějící, protože nemůžeme kartu za 799 dolarů označit za nástupce 499 dolarové grafiky, či dokonce kartu za 1200 dolarů jako nástupce 699 dolarové karty. Tak prostě trh nefunguje. Názvy jsou zmatečné, samozřejmě karty jsou drahé, protože se posouvají kategorie čipů Samozřejmě pak je tu ten fakt, že ceny jednoduše neodpovídají tomu, co dostanete a nárůst výkonu je podstatně menší, než nárůst cen. Jinak musím říci, že většina testů potvrzuje to, co se čekalo:

RTX 2080 je docela zklamání v tuto chvíli, od několika novinářů zaznělo i jasné doporučení nekupovat. Za současnou cenu minimálně 799 dolarů je prostě jen drahá. Výkonem ale ne všude dokáže vždy překonat dnes mnohem levnější GTX 1080 Ti a celkově je to plichta. Zásadnější odstup je jen v DX12/VULKAN titulech využívající Asynchronních shaderů, kdy TURING grafiky konečně mají plnou podporu jako RX VEGA série, což GTX 1000 nikdy neměla. Osobně si myslím, že RTX 2080 by byla lepší volba než GTX 1080 Ti, pokud by stála stejné peníze, ideálně měla ale stát prostě do 599 dolarů. V současnosti rozhodně RTX 2080 za tu cenu nedoporučím. Ano, podle mě je určitě technicky a potenciálem RTX 2080 lepší karta než 1080Ti, ale zatímco ta byla za ty obrovské peníze opravdu nejlepší herní grafikou na trhu, RTX 2080 je prostě jen příšerně drahá karta a za ty obrovské peníze nedostáváte to nejlepší. A pokud někteří namítají že 1080 stála při vydání stejně, tak ano, jenže také v té době byla nejlepší běžně dostupnou herní kartou, což dávalo smysl mít tu prémiovou přirážkou. RTX 2080 je ale prostě jen drahá. A kdo má 23 tisíc na grafiku má i těch 33 tisíc, tedy na to nejlepší.

RTX 2080 Ti je to, co jsem říkal že bude. Tedy jasně nejzajímavější model série. Je sice ukrutně drahá a objektivně se v žádném případě nevyplatí, ale prostě nabízí nejlepší výkon ze všech karet, překonává i TITAN V, který je výrazně dražší (80K) a běžně se neprodával. 2080Ti je skutečná 4K herní karta, bohužel pro 3x 4K to stále nestačí :). 2080Ti má zhruba o těch 35% vyšší výkon než 1080Ti, v pokročilejších DX12/VULKAN hrách ještě více, díky lepší podpoře. Nicméně za 33 tisíc korun je to prostě karta, kterou si hned tak někdo nekoupí. Jedná se o naprosto okrajový produkt. Má suverénně nejhorší poměr cena/výkon ze všech běžně dostupných herních grafik na trhu, a to s velkým náskokem. Cena prostě ani zdaleka neodpovídá tomu, co dostanete. Ideálně by měla být do 25 tisíc, si myslím já.

Obecně však po dvou letém čekání jsou nové RTX grafiky prostě „meh“. Asi se shodneme, že jsme čekali mnohem mnohem více. Minimálně prostě nárůst výkonu za stejnou cenu, jako tomu vždycky bylo. Takhle sice máme nějaký nárůst výkonu, ale nárůst ceny je ještě vyšší a dostáváme se na částky, které prostě efektivně znamenají, že RTX 2080/2080 Ti jsou karty pro horní 1% trhu a většina hráčů tak o nich může maximálně jen vést plamenné diskuse pod články. Takže všechny ty super slibované technologie jsou nesmysl do her cpát, protože je 99% hráčů nebude moci v žádné dohledné době využít.

Problém jsou právě i sliby, kterými nás NVIDIA už měsíc zásobuje a o ničem jiném nemluví. Všechno bylo o skvělém Ray tracingu ve hrách. A on tam žádný není. Je zajímavá kvůli tomu, jak vypadá výsledek, to ano, jenže jednoduše s výjimkou několika málo her se nikde moc neobjeví, protože je prostě extrémně náročná a 99% hráčů k ní nebude mít v dohledné době přístup, protože jediné karty které je umějí v podobě RTX modelů, stojí to co stojí. Většina běžných grafik cenově dostupných pro 99% hráčů, na to nebude v dohledné době vybavena (včetně konzolí). I samotné RTX karty mají s Ray tracingem dost problémy, aby to zvládaly a celé mě to přijde prostě jako nedotažená DEMO technologie, která minimálně u této první generace nebude mít pro hráče žádné skutečné opodstatnění. Je to podobné RX VEGA, která přišla mnohem dříve, než na ni DX12/VULKAN hry reálně byly připraveny, až letos a v příštím roce uvidíme hry, které skutečně z DX12/VULKAN proti DX11 ve větším těží. Nicméně to už jme samozřejmě jinde v jiných technologických ohledech, takže VEGA to těžko nějak výrazně ovlivní. Jen bude použitelnější než GTX 1070/1080 delší čas. To podle mě bude platit o RTX 2070/2080/2080Ti z hlediska ray tracingu, dovolí jej sice zapnout, ale použitelnost bude tristní a teprve druhá generace a hry tak za 3 roky budou skutečně moci hráčům nějaký reálný přínos Ray tracingu nabídnout.

Jak jsem říkal, RTX grafiky si kvůli Ray tracing ve hrách prostě nekupujte. Osobně jsem čekal od RTX 2080 trochu více, zejména za tu cenu. Takže se potvrzuje má skepse, že to prostě není zajímavá karta, je jen drahá a já bych si jí nekoupil. Prostě za ty peníze nestojí a když už vyhodit přes 23 tisíc za kartu, tak snad za to nejlepší RTX 2080 Ti je jasná volba, ovšem její nákup je také jednoznačně sponzoringem NVIDIA, a to doslova. Takže doufám, že k ní dávají alespoň tričko ;).

Recenze nereferenčních modelů na DDWorld.cz uděláme, ale osobně bych to rád vyzkoušel už rovnou v nějakém Ray Tracing titulu, na což si ale zjevně počkáme minimálně další měsíc, spíše 2. Nejdříve po vydání podzimního WINDOWS 10 Update, který přinese DirectX Ray Tracing, bez kterého to prostě jinak nepojede. Osobně si tedy myslím (a zjevně nejsem sám), že celé uvedení RTX série je uspěchané a jednoduše předčasné. Kdyby karty vyšly v listopadu, bylo by vše lepší, Windows by byl připraven, minimálně 2 hry s RTX technologiemi by byly k dispozici, prostě z hlediska použitelnosti karet pro nás hráče by tradiční vydání novinek v listopadu dávalo mnohem větší smysl. To nelze popřít. NVIDIA ale uspěchaným vydáním nehotových a nepřipravených RTX novinek sleduje úplně jiné cíle. Potřebovala se zbavovat obrovských přebytků současných 16nm PASCAL GPU, které nadvyrobila kvůli těžařům (naštěstí RTX pro těžbu nejsou vůbec zajímavé). Takže opět přišla se svou strategickou nabídkou, kdy aby výrobci grafik vůbec dostaly nějaká nová TURING GPU, museli současně odebrat obrovské množství starších PASCAL GPU, takže GTX 1000 grafiky tu s námi budou ještě dlouho (výrazně zlevňovat se totiž nikomu nechce). Vydání RTX karet je prostě předčasné. RTX 2080 určitě za současných podmínek nedoporučím, až klesne cena pod 20 tisíc, tak možná (to už bych ji určitě preferoval proti GTX 1080Ti). Ale pořád je nic moc upgradem proti tomu, co jsme zde za stejné peníze měli doposud (s výjimkou konečně pořádné podpory DX12/VULKAN ze strany NV). RTX 2080 Ti je samozřejmě jasná volba, ale tak drahá, že těch několik málo lidí, co na ni reálně má, stejně nic jiného neřeší. Jsem rád, že co jsem se tak díval a videa máte kolem, tak se mnou souhlasí velká spousta lidí.

Pokud nás čtete pravidelně, tak jsme vás na to, že to takhle dopadne připravovali, tak snad nejste překvapeni ;). 99% z vás prostě musí čekat dál, ty opravdu zajímavé grafické novinky dorazí s pravděpodobností blížící se jistotě až příští rok.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 21:20:04

Zajímal by mě poměr cena/výkon k ostatním kartám. Včetně Vegy. Jinak co se týče ceny 2080, tak si myslím, že ten kdo chtěl 1080Ti a čekal na novou generaci, tak si teď koipí 2080. (pokud nebude chtít dát 33k za Ti). Ta karta je sice o 2k dražší, ale je o něco výkonnější. Takže si myslím, že to taková tragédie není.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 21:29:28
avatar
on ale nikdo neříká že je to tragédie, jenom že ta karta za ty peníze prostě nestojí. Platíš ten obrovský balík a nedostaneš ani to nejlepší ... já bych si ji prostě nekoupil, nepřijde mě nijak zajímavá ... GTX 1080Ti byla za ty prachy alespoň TOP.

samozřejmě, jak píší v článku:

Citace:
V současnosti rozhodně RTX 2080 za tu cenu nedoporučím. Ano, podle mě je určitě technicky a potenciálem RTX 2080 lepší karta než 1080Ti, ale zatímco ta byla za ty obrovské peníze opravdu nejlepší herní grafikou na trhu, RTX 2080 je prostě jen příšerně drahá karta a za ty obrovské peníze nedostáváte to nejlepší. A pokud někteří namítají že 1080 stála při vydání stejně, tak ano, jenže také v té době byla nejlepší běžně dostupnou herní kartou, což dávalo smysl mít tu prémiovou přirážkou. RTX 2080 je ale prostě jen drahá. A kdo má 23 tisíc na grafiku má i těch 33 tisíc, tedy na to nejlepší.
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 21:32:38

Tak jestli teď stojí za to koupit si 1080Ti, tak podle mě už teda stojí za to si ty 2k připlatit a koupit si 2080....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 21:47:12
avatar
podle mě nestojí ... 23 tisíc je už tolik peněz, že pokud je máš a jsi ochotný je vyhodit za grafickou kartu (grafická karta není investice), tak peníze zjevně neřešíš, tak nechápu proč si nepořídit rovnou 2080Ti, to je alespoň TOP karta .... 2080 je prostě jen drahá karta, pokud na ní máš, máš i na 2080Ti, což je sice drahá karta, ale výkonově prostě jinde a TOP model.

celé to nacenění je prostě mimo .... bavíme se o cenové kategorii pro 1% nakupujících a 20 nebo 30 tisíc prakticky nehraje pro tyhle lidi žádný rozdíl.

23 tisíc za 2080 a dostaneš za to co? Vždyť to není ani výkonově high end! 280Ti má o 35% více výkonu! 23 tisíc je ale high end cena. Prostě ne, ta hodnota tam nikde není. Snažil bych se kupovat jen 1080Ti co nejlevněji, tedy max. 19 tisíc, pokud padne 2080 na tuhle hodnotu, tak samozřejmě je lepší volba. Ale prostě si myslím, že za ty peníze nestojí, protože kdo tyhle peníze má, nebude si přeci kupovat za ně s velkou ztrátou jen druhou nejlepší kartu na trhu ...
Krakonoš144 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 21:53:37

Oficiální cena FE verze je 22, ne 23.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 09:34:34

naprostej souhlas....

pokud tu mám 1080ti a 2080 a mají +- stejný výkon tak si prostě říkám proč tento model kupovat?


pokud se podíváš do minulosti k Nvidii tak tu byly grafiky krásně odstupňované a jejich výkon se vždy posouval....

tedy pokud sem měl 960, 970, 980 tak platilo že 1060 měla výkon 970 ale cenu 960 a zase 1070 měla výkon 980 ale cenu 970 a 1080 měla o +- 30 větší výkon ale cenu 980....

tahle cenotvorba je tu zaběhnuá už dlouho pak do toho Nvidia zakomponovala TI modely a TITAN...

tak že pokud výše zmíněný příklad s tím jak se dělala dříve cenotvorba aplikuju na stávajících karet tak 2080 by měla mít výkon jako 1080ti (což má) ale její cena by měla být jako 1080 tedy něcokolem 14 000kč, ale ona je o 10 000kč vejš!!! což je úplně mimo!!!


Následně pokud má 2080 ahradit 1080ti tak nemá dostatek výkonu na to aby jej mohla nahradit, z toho plyne, že je to nástupce 1080 bez TI a tedy má být její cena i takto postavena...14 000kč víc ani prd
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 14:50:03
avatar
Co to tady mektáš?
GTX 980 stála v době uvedení cca 15000CZK, Což byla i zhruba cena 1070 při jejím uvedení.

1080 stála při uvedení 20000CZK, 980Ti byla při svém uvedení jenom o kousek levnější.

2080 stojí při svém uvedení ~24000, GTX1080TI stála při svém uvedení cca 21000/22000CZK?

Výkony jsou odpovídající vždy srovnávaným modelům +/- edice. Ano, ceny se v těchto srovnáních šplhaly nahoru, kdy novější karta byla o něco dražší, než její rival ze starší edice. Zhruba kolem tisícovky až dvou. Což záželo na ostatních okolnostech.

Cena tedy bohužel sice konstatně roste, ale při srovnání s pár minulýma generacema zjistíme, že tak prostě rostla. Žádné velké zvednutí se tedy stále nekoná. Jestli počítáš s tím, že GTX1080 stojí od začátku 14000, tak mám pro tebe fakt dobrou zprávu - na aukru seženeš GTX980 za asi 7000,-. To je přece uplně bombová koupě za high-end.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 10:07:15
avatar
Svým způsobem je grafická karta investice. Investuješ peníze a na oplátku dostaneš zábavu. Jestli je to investice dobrá či špatná si musí každý rozhodnout sám. Já kdybych chtěl 1080ti, tak bych si též raději už koupil 2080.
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 11:13:45

A zase je tady ta chybná premisa, že pokud jsem ochoten (a schopen) dát z kartu 23k, jsem ochoten (a schopen) dát i 33k. Není to pravda a potvrzuje se to i v mém okolí, že s 2080 Ti překročila nVidia psychologickou hranici toho, co jsou lidé ochotni dát za takovou zbytnou věc, jako je GK (tím neříkám, že si jí nekoupí vůbec nikdo). Já, a vím v mém blízkém okolí o dalších 4 lidech, jsem ochoten (a schopen) dát za kartu 23k (a již jsem to i dal a to dokonce opakovaně), ale nejsem ochoten za ní dát 33k a více (a to navzdory tomu, že jsem schopen to dát, jelikož je to ani ne půlka mého měsíčního rodinného příjmu) a evidentně v tom nejsem sám.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 12:09:16

hmm jsem schopen dát i 50 či 80K za grafiku!!! ale nikdy si to nekoupím pokud to jasně nebudu mít odůvodněné....

pokud investuji tak to musí mít svou logiku a opodstatnění, pokud nemá tak rovnou mohu tyto peníze spláchnout do záchodu a bude to stejné!!!!

jde o logiku a praktičnost, jak sem psal výše, logicky očekáváš pokud máš 3 třídy a dojde k obměně že se kvalita a výkon zvedne... produkt z roku 2016 přeci nemuze byt stejně výkoný jako produkt z roku 2018

tedy trh má jasné hranice a nemůžeš udělat to že ty produkty vemeš a řekneš si že jsou vyjmečné a zvedneš jejich cenu když to neoduvodníš a neuvedeš do praxe!!!

Nvidie jen zvedla cenu, toto zvednutí oduvodnila jen z 50% ale už to neuvedla do praxe!!!!!

tedy zase základní body:
1. oduvodnění proč je cena taková a proč to najednou vybočuje z řady
- tohle bylo provedeno tak na půl
2.uvedení nové technologi do praxe
- ani tohle se moc Nvidii nedaří... a to protože není dostatek titulů které by novou technologii využili a produkty které uvádí jsou i mimo klasické třídy, tedy se z nich ani masovky nestanou!! a ani nemohou stát protože jen top modely zvládají technologii v použitelném měřítku...

tak abych to povídání tedy shrnul:
kategorie od 14 000kc
Modely: 980-1080 následovat by měla 2080 ale ta začíná až o třídu výš tedy na 23 000kč a to je nesmysl

to samé platí u 2080ti opět by měla začínat na 23 000kč ale nezačíná...

nejsou hry a ani SW v době vydaní grafiky a ani minimálně několik let nic nbude, ty krásné drobky s efkty ve stylu physX opravdu nepovažuji za podporu technologie u produktu za 23 000kč a více... toto má být u produktu za 7000 či 10 000 (podporovat jen dílčí čási celé technologie) viz architektura GCN a rozdělení podporovaných technologii....

Navýšení tedy není opodstatněné a ceny by měli být tak jako u klasických modelů... tedy 2080 za 14 000 následně 2080ti za 23 000 atd...

to že nedokáže Nvidie rozpustit vývoj technologie do 2 či 3 generací je jjich problém, AMD se to s GCN architekturou povedlo rozpustit do několika generací... nní pak moc morální chtít to zaplatit hed v první gneraci...

ten kdo si ted koupí 2080 ci 2080ti vlastně splachuje peníze do záchodu, muze mi je poslat a já je investuji mnohm lépe...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 06:54:34

Tieto šialene uvadzacie ceny boli kôli težarom aby sa na nich Nvidia nabalila, lenže težarsky trh skolaboval, trochu času, sklady sa naplnia a cena pojde dole. Dalšim dôvod počkať par mesiacov je konkurencia ktora za par mesiacov vida 7nm GPU ktore tiež zatrasu cenami. Kto ale je nedočkavi a peniaze ho netrapia tak ma možnosť už teraz ich utratiť, par mesiacov pred prichodom 7nm technologie
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-21 09:21:46

težar, to je nejake nove slovo?
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 22:15:38

Dobře. Řeknu to jinak. Mám 50 na pc na hry. Co mi složíš, když si pc kupuju jednou za 5 let?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 22:28:25
avatar
pravděpodobně 1070Ti nebo VEGA56, nemá smysl pro tebe utrácet víc ... za rok dva si můžeš koupit za 10k nějakou další kartu ...

nemá smysl s omezeným rozpočtem kupovat 2080/2080Ti protože ty karty jednoduše nabízí příšerný poměr cena/výkon za ty peníze absolutně nestojí. Mnohem lepší je koupit něco rozumnějšího a za rok dva to za něco ve stejné cenové třídě zase vyměnit. 2080/2080Ti jsou tu pro ty, kteří nevědí co s penězmi a mění HW každou chvíli ;)

samozřejmě když prostě trváš na tom, že za grafiku dáš těch 20tis, tak ano, 2080 je technicky lepší než 1080Ti to jsem v článku napsal, ale 1080Ti máš za 19 tis, 2080 máš za 22-26 tis.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 06:58:20

Maš par mesiacov k prichodu 7nm CPU a GPU potom sa kludne klepaj po hlave 5 rokov že si nevydržal par mesiacov a kupil 12-14nm technologiu namiesto 7nm
BlackCell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 07:45:18

Lenze bohuzia 7nm vega 20 nebude herna karta keby bola hned kupim teda pokial by mala dostupnu cenu a na Navi si musime viac pockat ale som nanu zvedavy jak si bude stat oproti 1080ti
EViLNEViL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 09:11:36

Problem je v tom, ze pocitac pro 2080 nebo 2080Ti do 50 tisic neslozis. Pokud bereme v potaz to, ze k cele sestave budes potrebovat jeste nejaky lepsi 4k monitor nebo 2k s g-sync a minimalne 144Hz, tak se bavime o 40 tisicich minimalne.
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 11:28:56

Bavím se o počítači. Ne o periferiích
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 22:32:10

No právě že lidi tak uvažují. Mají určitý obnos peněz, za který chcou PC. A pokud někdo dojde, že chce kompl za 50-60, tak proč bych tam dával starou generaci, když tam můžu dát novou, o pár peněz dražší, modernější, výkonnější a podle tohoto všeho i v budoucnu prostě lepší kartu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 22:48:32
avatar
chápu, ale kolik lidí s omezeným rozpočtem má 50-60tis na PC? ;)
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 23:22:58

Divil by ses ale hodně.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-22 11:42:03
avatar
To bych se tedy fakt divil , nejde o to, že by si to dost lidí nemohlo dovolit finančně, hry mají být zábava a uvolnění, ne smysl života.
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-22 12:09:15

Nejde o to co to má být nebo ne. Nicméně když se podívám, kolik se bazarově prodává grafik 1080 a 1080Ti, kolik se prodává CPU i7, tak to nejsou zrovna věci za pár stovek. Někdo si to koupit musel. Z toho lze usoudit, že Prvotní investice je samozřejmě veliká. Nicméně když si někdo koupí PC za 60k, tak si za 2 roky koupí novej ale už ho bude stát jen 30. A takto to lidi mění.
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-19 22:57:08

Za dobu zivotnosti MB + CPU + RAM tech grafik vystridas treba dve az tri. Ja se divam pri nakupu na prednosti karty, ktere vyuziji, na pomer cena/vykon, potencial pozdejsiho prodeje, hlucnost a spotrebu (z duvodu chlazeni).
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - čo k 2K 144hz? 2018-09-19 23:26:17

Ja ako užívate 2K 144Hz GSync monitoru by som rád využil ten 100fps+ potenciál monitoru (samozrejme čím viac tým lepšie), ktorý mám. Budem teraz určite kupovať kartu (momentálne mám R9 390 a to je už max na surfovanie na internete, hrať sa na tom nič v 2K nedá) a minimálne 4 roky o žiadnej novej karte uvažovať nebudem a budem fungovať na rovnakom monitore celý čas.
O 1080Ti už neuvažujem, lebo rozdiel 100€ medzi ňou a 2080 je pre mňa bezvýznamný a som presvedčený, že 2080 je lepšia "investícia" keďže má plnú podporu Vulakan/DX12 plus DLSS, ktoré verím bude, ako dodatočná technológia implementovaná do viacerých hier.
Môžem mať 2080 za 750€ alebo 2080Ti za 1050€. Nie som však stále presvedčený, či ten 300€ rozdiel je adekvátny.
BlackCell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 07:29:22

Podla mna je tych 300e adekvatny predsa je to 25% vykonu na viac ktore mozu hrat rolu v buducnosti ked budu hry narocnejsie este by som pockal kym sa dopredaju zasoby gtx a potom mozno cena klesne
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 11:23:51

Na 390 že nejdou v 2k hry? co proboha hraješ? 290x mám furt v druhém kompu a neshledávám na 2k monitoru žádný problém...
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 14:46:55

PUBG, Battlefield, Metro. Tá karta je už v 2K na nič. BF1 boli fps ledva na 50, ale padali aj na 25. Samozrejme v najnižšom grafickom nastavení. PUBG totálne nehrateľné. Grafika nastavená na low. Na začiatku kola mám 60fps po pár minútach to dropne na 45 a miestami to padá to k 25. MP hra nehrateľná.
Metro sa ako tak hýbalo ale o plynulom pohybe by som nehovoril.
Záleží aké máš kritériá. Ak ti stačí slideshow 30fps tak áno, na toto ešte stačí. SP sa tak dá ešte ako tak zahrať, ale MP v žiadnom prípade.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 18:42:59

Hele a nemáš problémy s chlazením? Metro a PUBG dává moje 290x naprosto bez problémů (je to sice o něco slabší karta, ale je na ní fullcover blok). Ono při věku těch karet by chlazení v prčicích nebylo vůbec divné...


U battlefieldu mám problém, ale to bylo spíš i s cpu, přeci jen je to relativně nízko taktovaný threadripper :-/ Nevím.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 19:42:18

V tom chladení bude asi problém, lebo karta po pár minútach hrania ako by strácala dych. V bete CoD mi to ukazovalo 95°C.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 03:29:14
avatar
To by vysvětlovalo jednu část tvých problémů s tou kartou...
A druhá část je to, že 30fps rozhodně není sideshow! Většina filmů, které jsi kdy viděl měla do 25fps a přišlo ti to snad jako slideshow?
S kvalitním monitorem se synchronizací snímkové frekvence (gsync/freesync) by mělo být cokoliv 25+ naprosto v pohodě. Samozřejmě je cílem, aby 25fps byla hodnota minimální v propadech a průměrná hodnota fps tím pádem byla výrazně vyšší, ale přijde mi, že to ta tvoje karta dává, i když se škvaří ve vlastní šťávě při 90°C+...
Dostaň tu kartu na 60-75°C a nejspíš si budeš moct dovolit i lehké OC se kterým bude ta karta plně srovnatelná s RX580/GTX1060.
Samozřejmě pokud pokukuješ po výkonu 1080ti a máš na to finance, tak není co řešit, ale jinak ta karta rozhodně není "max na surfovanie na internete". Je to starý high-end, který 'překvapivě' drží krok s aktuálním mainstreamem.
Wortex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Omluva 2018-09-20 00:53:41
avatar
Jo jo. Omluva. Omlouvam se za to, ze jsem clanek necet, jen jsem pouzil magickou formulku Ctrl+F a hledal VR, nebo "virt"... a krom dvou "potvrzuje" sem nenasel nic.
Jsem tu proto ze vykon ve VR je naprosto BRUTALNI! a zrejme vam to tu nikdo nerek... Jen hadam. Kdo dal prachy za Vive, nebo dokonce za Vive Pro, nebo jakykoli jiny headset s vysokym rozlisenim by mel zbystrit. Ceny novych nvidii nejsou zrovna "lidovky" - to ani omylem. Ale VR (typicky pro Vive Pro s SS 2x je to 2x2880x3200) kde je dulezite plynule udrzet 90fps, dokaze RTX2080Ti(found) zvladnout o 30 az 50% vic prace, nez GTX1080Ti(fonud). A to uz je sakra rozdil!
Nevim jak je to tu s odkazama, ale radsi takhle: Overclockers club uz ma hotovy testy vykonu ve virtualni realite ;)
Kdyby se tu nahodou naslo to jedno nebohe procento a zajimolo ho to (No dobre no. Tak jeden radek sem si precet. Ale omylem! Pac je hned nad zacatkem diskuse).

P.S. "Necist clanek" je pro me jedina moznost jak se vyhnout nezadoucim inzultacim a vyrazum pohrdani z me strany.

P.P.S. Ano. To sem si moh odpustit...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 09:05:54
avatar
??!?! problém VR není výkon .... problém VR je to jak je to udělané a hry. Existují všeho všudy 3-4 plnohodnodnotné VR hry jako FALLOUT 4 VR či SKYRIM VR jenže se prakcticky nedají hrát ... a výkonem to není.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 11:17:07

3-4 plnohodnotné hry ? co to je za blbost, co letecké simulátory, kterých je celá řada...co závodní simulátory, kterých je snad ještě víc...to jsou poloviční hry?

Mně přesně informace o VR v článku chybí, a to že je GTX2080Ti v podstatě dnes jediná volba pro snad již brzy vydané Pimax 8K je fakt, který platí i přes to, že fandím AMD.
Wortex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mno... 2018-09-20 15:06:50
avatar
I kdyby me zajimala jedna jedina, tak porad CHYBI VYKON! Ne, ze "neni problem". Fallout i Skyrim sou zrovna asi dva nejhorsi priklady. S Falloutem sem tu chybu udelal a prachy jim dal. Se Skyrimem uz sem se ani neobtezoval, ale... Project Cars(2)? Potreboval bych tak trojnasobnej vykon. Elite? Aspon jeste jednou tolik. War Thunder? Ten je asi nejmilosrdnejsi, ale porad by potreboval par fps navic. Arizona Sunshine? V zakladnim nastaveni v pohode, ale beda jak by clovek chtel koukat pohodlne pres miridla a neco videt - to znamena nastavit ss na 2.5x A JE TO V RITI! Cukani, trhani, vypadky snimku - nehratelny. Hot dogs horseshoes & hand grenades uz se stalo tak komplexni simulaci, ze 1080Ti taky prestala stacit na dvojnasobnej supersampling a to sem nezminil jak strasne si drzim palce v pripade prichazejiciho Mechwarriora. Aspon, ze ti "Serous Samove" slapou jak maj ;)
Proste v soucasnosti zadna karta nedava to co bych ja - jako zakaznik - potreboval. Nedostal sem to od nvidie a o AMD se asi nema v tomto smeru smysl zminovat, ze. Proto povazuju za spravne zminit, ze vykon prave ve VR ma 2080Ti naprosto silenej, zvracenej a o tensor cores dopre oprenej. Cenu neresim. Ta je proste uplne mimo realitu. Nicmene - jak uz sem naznacil, kdyz utratil nekdo za komp adekvatne vybaveny pro VR a headset 80K, tak ho (treba) ani ta strasliva cena nezastavi a mel by vedet... i kdyby existovala JEDINA HRA, protoze v tomhle "oboru" se pocita kazdy jeden snimek za sekundu. Tot vse.

P.S. Vetu "problém VR není výkon" si necham vytisknout na tricko i s datem a jmenem autora. Takovej blabol se hned tak nevidi.

P.P.S. Ta cena je fakt naprosto priserna. Je to tak! ;(
Harry69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - VR 2018-09-21 09:13:03

"Existují všeho všudy 3-4 plnohodnodnotné VR hry jako FALLOUT 4 VR či SKYRIM VR jenže se prakcticky nedají hrá"

jezis tebe zas ide karta..
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Supééér - konečně GK 4K/60fps 2018-09-20 08:48:48
avatar
Tak jsme se dočkali první vlaštovky pro 4K. Mám velikou radost, že funguje i DX12/Vulkan. Stačí si jen počkat na lepší cenu a 1080Ti půjde k ledu. Jen by to chtělo podporu FS, když už s ním mám monitor. To už bych chtěl po nVidii asi moc. RT / DLSS beru jen jako bonus, až tu jednou budou uvídíme zdali budou přínosem (ON/OFF).

Teď je řada na AMD - rád bych od nich viděl použitelnou GK pro 4K, aby bylo z čeho vybírat.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 11:21:17

To si počkáme
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a čo hry k RTX kartám? 2018-09-20 08:51:23

O cenách a výkone RTX sa už toho na interne nachádza dosť. Zaráža ma však skutočnosť, že sa jedná o karty, ktoré majú demonštrovať úplne nové technológie pre hry a NV k RTX kartám nedáva žiadne hry, v ktorých by sa dali tieto technológie vyskúšať (aj keď nie hneď po uvedení na trh). Chápem, že momentálne sa čaká na update W10 a následne vyjde RT patch do nového Tomb Raider, ale to si myslím nebráni tomu, aby bola hra pribalená ku karte už teraz.
V minulosti bolo automatické, že pri uvedení novej generácie boli ku grafikám pribalené aj nejaké hry alebo aspoň jedna. A to tie ceny grafík boli o dosť nižšie ako sú dnes a grafiky v minulosti nemali ambíciu demonštrovať také revolučné technológie ako je RT.
Považoval som za samozrejmosť, že Tomb Raider a BF-V budú pribalené k RTX kartám. Mám taký pocit, že v NV dostali padák tí kúzelníci, ktorých mali na marketingu.
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nadpisy článků k zblití. 2018-09-20 09:07:57
avatar
TESTY NVIDIA RTX 2080 a GTX 2080 Ti – uspěchané vydání nehotové technologie za šílenou cenu?

AMD dodala hotové technologie??? Pokud vím tak ne. Jen tu slyšíme, že vývojáři ignorují nové technologie AMD. V tomto případě je na tom nVidia podobně a nemuselo by se na ní tak plivat.

Cena GK odpovídá výrobnímu procesu a velikosti čipu, který je skoro 2x větší. Samozřejmě, že cena v hladině minulé generace by se mi líbila více. Teď si holt počkám až trošku opadne prvotní nákupní horečka.

Ale rozhodně nebudu čekat jako posledně na vydání Vegy, které nakonec dopadlo jak dopadlo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 09:13:05
avatar
jediný kdo tady na někoho plive, jste vy. Vše co jsem napsal je objektivní a jsou tam i klady novinek a zdůvodnění proč je uvedení uspěchané je zcela legitimní, takže přestaňte tu plivat a postovat komentáře k zblití ...
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2018-09-20 09:31:57
avatar
RTX 2080 Ti je to, co jsem říkal že bude. Tedy jasně nejzajímavější model série. Je sice ukrutně drahá a objektivně se v žádném případě nevyplatí.

Poměr cena/výkon ve 4K je dost podobný AMD VEGA64.
(Vega ve 4K na full detailech má poloviční výkon)

Tak kde je problém?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 09:32:25
avatar
v ceně!
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 09:55:39

Ale o Vege si to netvrdil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 10:19:53
avatar
A proč taky? Když vyšla tak nijak zásadně předražená nebyla a stála rozumné peníze ve srovnání s GTX 1000 modely. Ceny se zvedly až později kvůli pamětem a těžařům. Nyní jsou mimochodem níže. VEGA56 stojí 13 a VEGA 64 15-16 tis.

A to jsou ceny, které si může dovolit poměrně velká část uživatelů na rozdíl od 23 - 33 tisíc za 2080/2080Ti!!!! Já neříkám, že VEGA je nějak super výhodná, ale VEGA 56 patří k tomu nejzajímavějšímu v tomto segmentu a navíc jsou to stále jediné karty pro FreeSync, jež výrazně dominuje nad Gsync v dostupnosti a cenách ...

kdyby stály 2080 a 2080Ti to co stojí 1080/1080Ti tak se nemáme o čem bavit. Jenže ony nestojí.
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 10:20:03

Proto se ptám na poměr cena/výkon. Protože jestli vega 64 stojí 16-20k a má poloviční výkon oproti 2080Ti, Tak je v tomto směru poměr cena/výkon stejný.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 10:23:33
avatar
já jsem si nevšiml, že bych někde říkal, že VEGA 64 je super výhodná pro hráče ... je supervýhodná pro výpočty, pro ty kteří ji umějí využít protože je vážně hodně levná na kartu s HBM, ale pro hráče to nikdy poměrem cena/výkon úžasný model nebyl ... VEGA 56 na druhou stranu ...

každopádně tady jde o cenovou přístupnost. VEGA 56/64 za současné ceny 13-16 tisíc jsou mnohem dostupnější než 2080/2080Ti za 23-34 tisíc takže kdo uvěžuje o karty za 13 tisíc těžko bude o 2080 vůbec přemýšlet ...
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 10:34:01

"Nicméně za 33 tisíc korun je to prostě karta, kterou si hned tak někdo nekoupí. Jedná se o naprosto okrajový produkt. Má suverénně nejhorší poměr cena/výkon ze všech běžně dostupných herních grafik na trhu, a to s velkým náskokem. Cena prostě ani zdaleka neodpovídá tomu, co dostanete. Ideálně by měla být do 25 tisíc, si myslím já. "
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 12:21:09

Ano 2080ti má njhorší poměr, Vega 64 jeste nabízí vé OC mody, mám na mysli dva biosy a můžeš mezi nimi přepínat + ktomu mážeš vegu i taktovat sám....

v základu máš pravdu že vega 64 má poloviční výkon, pokud ale změří ve svém uber modu tak už to není 50% ale rozdíl už je jen 30%...

Nvidie ti tohle nedá ke grafice tak že v uber modu má tedy vega lepsí poměr jak 2080ti....
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 12:37:37
avatar
Je vidět že jsi neviděl OC potenciál 2080Ti. VEGA top OC na vodě vs 2080Ti FE TOP OC rozdíl 50%.
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 13:00:11

Tak tak. Těch 50% je už po pčřetaktování
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 14:27:01

Mě se zdá, že někteří jedinci, zde buďto mají jiné pravidla pro počítání procent nebo žijí na jiné planetě a nebo rovnou jiné dimenzi. A tím nemyslím Frantine tebe.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 14:37:20

jj je potencial velkej ale neni to defaultní věc dodávaná s produktem... kde si jen tak na tlačítko v ovladači můžeš najednou na 2080 přihodit 30% a více výkonu navíc?
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 15:07:17
avatar
Tímhle měřením dojdeš k tomu, že nejlepší poměr cena/výkon bude mít tak GTX1030 / RX550. Jako fakt?
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ROFL 2018-09-21 10:04:52
avatar
To jste asi spadl z višně, mluvilo se tu o 4K na full detail. Celkem by mě zajímalo jak by tedy dopadla ta GTX1030 / RX550 - Cena/Fps o použitelnosti nemluvě.
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-21 14:19:24
avatar
Chtěl jsem tím naznačit, že v poměru cena/výkon většinou vyhrává low-end i když je častokrát k dané věci prakticky nepoužitelný.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 09:35:42

Ten člověk má ale pravdu.

Když se podívám na zdejší recenzi VEGA 64, tak fakt, že pro toto GPU nejsou hry, je odbytý jedním krátkým odstavcem:

"Zní to hezky, že ano? Jenže je zde háček. Aby řada z těchto nových technologií fungovala, musí být DX12/VULKAN hry, které je používají."

Ale v tomto případě máme dlouhý článek o tom, jak jsou RTX vydané předčasně a že měla NV počkat, až budou RTX hry, atd.

AMD se už roky řídí pravidlem, nejdříve vydat HW obsahující funkce, které nic nepoužívá, když to udělá NV, tak je oheň na střeše.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 09:42:22
avatar
Vy ty články nečtete, že ne?

Citace:
Hlavní problém je, že NVIDIA slibovala, že Ray Tracing je tady, a funguje a to doslova, každý si to prohlášení šéfa NVIDIA z uvedení jistě může dohledat. Jenže to byla lež. Ray Tracing tu není a tedy nefunguje. Neexistuje jediná hra, ve které byste si teď při nástupu grafik na trhu, mohli Ray Tracing doma vůbec vyzkoušet, a to se týká i DLSS atd. Mě osobně nevadí, když AMD nebo NV mluví o nových technologiích s tím, že někdy později budou využity, to chápu a je to zcela v pořádku. Nicméně NVIDIA v případě RTX karet o ničem jiném, než o Ray tracingu nemluvila. Ray tracing podávala jako něco, co bude mít každá nová hra prakticky hned a musíme si kvůli tomu RTX koupit. A ono tomu tak není. Takže v recenzích testy s RTX On/Off nehledejte. Nedají se udělat. A tedy ani ohodnotit.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 11:19:18

Jenže mixuješ jablka s hruškama.

Nvidia poskytla nějakou porci raytracing výkonu, která až přijdou hry bude pro daný segment zcela npoužitelná. Utáhne fullHD sotva.

U DX12 to blyo naopak. Vyšly karty které měly obrovský potenciál a ve chvíli kdy pro ně vyšly programy, tak byl výkonu nadbytek.

Chápeš že tam je rozdíl, nebo radši koukáš přes nějaký barevný zákal?

(Jen tak, aby nedošlo k mýlce, leží mi tu na stole 2080 od evgy a na nějaký raytracing výkon seru. Prostě jsem ji mohl mít levně a místo Ti radši koupil pořádný monitor s gsync. Zato na DX12 výkon jsme u minulých karet hleděl s očekáváním a k něčemu mi byl.)

Raytracing je dnes na hovno a zabírá to úplně zbytečně prostor pro standardní výpočetní jednotky.
palda00 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 20:02:00

Ahoj.
Napíšeš mi do sz kde a zakolik si sehnal 2080?
Ted reším dilema, jestli ještě nepřiplatit za Ti
Dekuji
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 13:51:36

problem je ten, ze amd vydalo nieco, co malo zlepsit vykon, pridat taku tu hodnotu ku hram, avsak nebolo to doladene, trebalo aj od vyvojarov tu implementaciu atd, taktiez tomu venovali nalezity cas

na druhej strane nv prezentovala rt ako nieco hotove, co hned pojde na kartach v case vydania, pomaly na kazdej hre, sprzni ti to vykon , cize si to aj tak nezapnes a do buducna s tym ratat nemozes, kedze teraz to ledva da FHD

a tot problem, amd vydalo nieco, co ti moze pridat fps ak sa to spravne pouzije (aj do buducna), nv vydala nieco, co ti sprzni vykon ci uz sa to spravne pouzije alebo nie a do buducna s tym nerataj, kedze na to nema vykon, nv je prezentovana za toto ako inovator a ludia to obhajuju (aj ked platia 2x tolko za nieco co sa neda vyuzit), amd bolo zatracovane, ze pouziva tech, ktora realne nie je

napriek tomu vegu neobhajujem
Ramzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 10:33:37

Zníženie aury na nulu za 3,2,1...
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 12:26:38

AMD hlavne rozpustilo náklady na DX12 do několika gnerací a nechtělo hned zaplatit veškerý vývoj...

neuděli u novývh karet 50% navýšení ceny!! i když mohli... rozhodli se jít cestou menších technologických kroků...

Nvidie nemusela strkat prachy do velkého chipu a do specifických vypoctních bloků, protože už dnes DX12 api podporuje ratraycing výpočty, tedy pokud mám výpočetní grafiku tak už dneska mohu rozjet ratraycing a i se tak děje.... a nepotřebuješ na to specializovaný HW a i Nvidie to ví!! protože v UDK o rozjeli na starších grafikách!!!

tedy proč mám náhlé uvedení technologie která je nepoužitelná platit? tohle uvedení by dávalo smysl u quadro karet!! ZNOVU QUADRO KARET!!

aby mohl vzniknout produkt musí být vývoj tedy QUADRO a až pak hráč!!
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 14:10:10

Ty to máš v té hlavičce velice pomotané viď?

Nvidie nemusela strkat prachy do velkého chipu a do specifických vypoctních bloků, protože už dnes DX12 api podporuje ratraycing výpočty

Jaké to má prosím spojitosti? Opravdu mě baví jak se někdo snaží zasvěceně mluvit o nečem o čem nemá ani základní ponětí a plete páte přes deváté. Software s hardwarem a podobně. Co mám za tu chvíli, vysledováno největší přeborníci tady: Ladique, Bumpkin a Varin. Asi jako když vařil dort pejsek a kočička.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 14:52:38

mluvím jasně o tom, že máš už dneska třeba Octane rederer, nebo že máš dneska VrayGPU renderer a další a další...

kdy máš fyzikální výpočty obrazu a teda RT....
sama Nvidia spolupracovala na arch game enginu v UDK a předvedla již několikrát RT na klasických kartách...

tedy výpočetní výkon na jeden statický obrázek v rámci několika vtřin už dneska je, násldně máme RT implementován i v api DX12, tedy když máme dost výkoný HW (stávající) sice univerzální tak je přeci jen problém v enginu a ovladačích....

není úplně nutné vymýšlet RT jednotky a navyšovat s tím složitost chipu když je prvně potřeba udelat RT engin a ovladače.....
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 15:02:34

Ty jasně nemluvíš, ty totiž plácáš a to absolutní nesmysly. Vůbec totiž nevíš o čem mluvíš. Viděl jsi někdy ten program dělal v něm? Renderoval jsi někdy něco?

Představ si, že dokonce i samotná Nvidia má svůj vlastní iRay renderer už cca 8 let? Takže proč vlastně dělá nějaké karty a znovu vydává to co už má? No asi to bude tím, že je to něco úplně jiného. "Víš ono to není ani hra na stejným hřisti to je totiž úplně odlišný sport."

RT engin a ovladače Prosím už nic nepiš nebo se smíchy udusím. Přecejen mi už není dvacet.

Představ si, že někteří výtvarníci používají k tvorbě, přímo UE engine a v něm renderují v RT už několik let!!! OH ! Takže on nám to do teď vlastně někdo TAJIL !!!! Je to obrovské spiknutí!
Wortex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Neni Ray Tracing jako Ray Trac 2018-09-20 17:16:51
avatar
Pokusim se nebejt "zlej", ale tohle je opravdu motani hrusek a jablek dohromady. To o cem pises ty je "klasicky" Ray Tracing, ktery je na jakekoli karte / CPU pocitan jednoduchou "brute force" metodou. V takove podobe vsak neni ani omylem pouzitelny pro real time vykreslovani - sam pises "jeden statický obrázek v rámci několika vteřin" (dovolil sem si tam doplnit to "e" ...i kdyz bych dal prednost sekundam). Pro real time Ray Tracing (RTRT ) jsou skutecne potreba naprosto nove technologie. Zcela jiny zpusob pruchodu. Hruba sila v tomto pripade nepripada v uvahu. V soucasnosti. Pro vykreslovani RT v realnym case bez ditheringu se stavajici technologii bys nepotreboval dve, tri, nebo ctyri karty s vykonem hi-endu posledni generace, ale cely pole. Rack plnej GPU. A to asi neni ta spravna cesta. Nebo jo?
Potreba naprosto novyho pristupu spolu s nutnosti vyvinout uplne odlisne GPU je duvodem proc RT v nynejsim podani nVidie je jen jakousi "ochutnavkou" toho "co by, kdyby" a neni mozne jej pouzit pro vykreslovani cele sceny, ale pouze efektu - v lepsim pripade zpusobu nasviceni (indirect illumination / global illumination). Vic se jim do soucasnych GPU proste vejit nemuze. Neni to fyzicky proveditelne.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 11:28:19

Nemůžete srovnávat ceny nových karet s výprodejovou cenou dosluhující generace. Ono když se podíváte, za kolik se kupovali první GTX 1080, tak to takový rozdíl není. RTX 2080 je o 100 dolarů dražší než GTX 1080 při uvedení. Je to 699 versus 799 dolarů. Nebudu do toho zatahovat změnu kurzu, i když s ní by ten rozdíl byl ještě menší. Nárůst výkonu nakonec není tak špatný. S RTX 2080 se dostanete přes GTX 1080Ti, což je podstatné. A s RTX 2080Ti to vypadá na první kartu, kde skutečně reálné hrát ve 4K včetně HDR.

Realita je taková, že s nástupem RTX generace má pouze Nvidia na trhu highend karty. A proto si je může náležitě nacenit. Pokud chcete výkon, tak jiná volba než RTX karty nebude. Vega 64 od AMD bude při nejlepším někde na úrovni RTX 2070 s podstatně horšími provozními vlastnostmi a až přijdou OC edice, tak se Vega nebude moci srovnávat s žádnou RTX kartou.

Takže proč by si Nvidia nemohla dovolit své karty náležitě nacenit, pokud nemají na trhu jakoukoli konkurenci? Jakmile se vyprodá Pascal, tak highend karty na trhu budou pouze RTX. Nejvýkonnější Vega 64 se výkonem posouvá v podstatě do performance mainstreamu a AMD nemá nic, čím by RTX kartám mohlo konkurovat.

Raytracing je prvek, který karty mají, není důvod se s tím nepochlubit nebo jej nezmínit. Podstatné je to, že prvky jako raytracing a tensor cores pro AI v RTX grafikách fungují. Zatímco v případě Vegy od AMD polovina slíbených funkcí nebyla nikdy zapnuta a nejspíš ani zapnuta nebude, to je třeba zmínit a to byl jednoznačný podvod na zákazníka.

To že je raytracing na této generaci karet je ještě v podstatě k ničemu, to je celkem jasný fakt. Než přijdou hry, bude to trvat. Plus ten výkon v RT tam ještě není a bude nejspíš až s další generací. Pro mne jsou mnohem zajímavější tensor cores pro AI, kde je v budoucnu velký potenciál v rámci zpracování obrazu a tady by Nvidia mohla poměrně zajímavě utéct.

Zatím se mluví o 11 titulech, které přijdou s podporou RT a 16 titulech s podporou Deep Learning Super-Sampling. To ve chvíli, kdy karty teprve přicházejí na trh není zase tak špatné, jak je tu prezentováno. Takový HD2900 měl teselátor, který se reálně využil až v generaci HD58XX, tedy o řadu let později.

Nvidia jde na jisto. Ví, že AMD aktuálně nepředstavuje konkurenci a díky tomu to vypadá tak, jak to vypadá.
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 13:24:19
avatar
GTX 1080Ti je na bazároch v cenách medzi 550 - 650 EUR. To hovorím len o tých kusoch, ktoré majú doklad o nákupe, teda aj plnú záruku, niektoré až 4 roky.
Fakt nevidím jediný dôvod za daných okolností dávať 800 EUR alebo viac za RTX 2080, pretože ani tých DX12/Vulkan titulov na trhu moc nie je.
Ale hlavne by ma zaujímalo, prečo je tých GTX 1080Ti v bazároch také množstvo... žeby sa až toľko ľudí chystalo kúpiť RTX?
vaskos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-22 13:15:07
avatar
suhlas, 1080ti z bazaru je momentalne najlepsia volba. Obstaral som si jednu za 470€ a mam este 2 roky zaruku v alze ;) Nieje o com.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 13:30:53

Co je myslene tym, ze za 3 roky by mohli mat realny prinos v hrach. Ved uz teraz sa do hier budu implementovat rt efekty, ktore realne majitelia rtx uvidia, aj ked pozornym okom ale realne v hrach budu implementovane.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 14:00:59

pokial viem, tak iba 2 velke AAA hry to budu mat, bf1 a tomb, zvysok su neake divne hry od pre mna neznamych vyvojarov, ktory si radi nechali zaplatit vyvoj vdaka RT
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 14:04:53

No je hezké, že se zde rád pochlubíš vlastní neznalostí, ale asi nás to příliš nezajímá.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 18:25:17
avatar
Jsi rozdvojená osobnost, že píšeš v množném čísle? Stejně má pravdu. Dnes ani karta za 30 litrů nemá výkon potřebný pro masivní nasazení RT. Až budou hry s opravdu přínosným RT, tak to uplyne hodně vody - ani 7nm nebude stačit, protože mainstream udává ten hlavní tón.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 20:14:39

ok a pointa tvojho prispevku?
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jsem smutný 2018-09-20 15:16:59
avatar
Podle mého DD zapomněl zmínit, že GTX2080TI je jediná grafika, která se hodí a ještě jistě dlouho hodit bude na hraní ve 4K/60FPS na G-sync monitorech.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-20 18:19:55
avatar
To je vzhledem k ceně tebou uvedeného řešení irelevantní. Nebo snad očekáváš, že člověk co dá jen za grafiku 30 litrů s ní vydrží dýl jak cca 3 roky? Za 3 roky dostanu stejný výkon s menší spotřebou a o dost nižší cenou. No a životnost těhle přímotopů tomu nahrává. Ještě že 4k jsou hratelný i na o polovinu levnějších...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-21 05:58:26

Sak len o 30% vykon narastol a to len preto že GTX 1080 je DX11 a nie DX12. Ja si počkam na realne testi nesponzorovane nvidiou a pisomnim zaviazanim že nič zle na tu GPU nenapišu...
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - oprava 2018-09-20 17:23:19

>ale osobně bych to rád vyzkoušel už rovnou v nějakém Ray
>Tracing titulu, na což si ale zjevně počkáme minimálně další
>měsíc, spíše 2. Nejdříve po vydání podzimního WINDOWS 10
>Update, který přinese DirectX Ray Tracing, bez kterého to
>prostě jinak nepojede.

Toto je pravda len p[re Windows svet, aj keď som fanúšik AMD, musím to priznať


Vulkan 1.1.85 Released With Raytracing, Mesh Shaders & Other New NVIDIA Extensions
19 September 2018 at 025 PM EDT
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Vulkan-1.1.85-Released

NVIDIA 410.57 Linux Beta Released With RTX 2080 Support, OptiX/Vulkan Ray-Tracing
19 September 2018 at 06:25 PM EDT
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NVIDIA-410.57-Beta-Released
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-21 17:20:47
avatar
Toto Nvidii tentokrát proste nevyšlo. Je to iba jedna veľká veľmi drahá masírovacia kampaň pre RT. Výkonový posun malý, technologicky konečne dotiahli zaužívané štandardy DX12, takže snáď uz teraz nastane aspoň väčší rozmach DX12 hier, RT je nepoužiteľný momentálne, a keď to aj neskôr bude, bude to len pre zopár maniakov, čo vysolia zo to tie šialené peniaze. Akurát majú tie karty pekný, nový a konečne kvalitnejší chladič.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-22 12:28:13

co znamena nevyslo? ze sa nebudu predavat?
to pochybujem.
vaskos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-22 13:11:47
avatar
Nevyšlo neznamená ze sa nebudú predávať. To sa samozrejme budú, no nie celkom podla očakávania. Nvidia si svojimi cenami a nepripravenosťou RTX rozhnevala dosť veľkú časť svojej vlastnej komunity, stačí čítať príspevky pod recenziami RTX kariet.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-22 21:45:14
avatar
@vaskos
Presne ako si napisal.
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-22 17:12:18

Nechapem, preco tu riesime cenu. Zakladne pravidlo kapitalizmu znie: kazdy tovar ma taku cenu, za aku su ho ludia ochotni kupovat. Pokial su tie karty ochotni kupovat za tieto ceny a jednoducho im robi problem pockat, az opadne prvotny napor a ceny pojdu dole - tak co s tym narobime.

Pokial niekto ma pocit, ze danu kartu MUSI mat hned teraz (ci uz z objektivnych alebo subjektivnych pricin), tak sa musi pripravit na to, ze ho podoja. Je to cosi podobne, ako ked v Egypte dostanete znamu "Faraonovu pomstu" a nemali ste zabezpecene lieky vopred. By ste potom videli, za ake ceny vam budu uctovat poulicni predajcovia tie 10€ tabletky...
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-23 00:01:39

Jak to tak čtu, tak lidé počítají, že ceny RTX 2000 grafik půjdou po nějaké době dolů. Moc bych tomu nevěřil. Vzhledem k velikosti čipu a zcela novým typům pamětí se výrobní cena dlouho významně nesníží.

Vega od AMD taky nějak moc neklesá. HBM paměti, GPU spojené interposerem, významnějšímu poklesu výrobních nákladů nepřejí.

Jistě, můžeme mluvit o bezzubé konkurenci. Ale výrobní náklady dle mého hrají významnější roli v tvorbě koncových cen.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 491x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1910x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1276x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1167x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1863x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1663x
Komentářů: 0