Výkon GTX 260/280 podle NVIDIA – bez překvapení? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 01 červen 2008
nvidiaNa světě je část prezentace s porovnáním výkonu nových GTX 260 a GTX 280. Optimisté budou překvapení, realisté nikoliv.

 

 

   Server VR-zone zveřejnil část prezentace NVIDIA k novým GTX 260 a GTX 280. Je to první reálnější srovnání herního výkonu a bohužel optimisté budou zklamáni, naplnily se ty nejrealističtější představy, které se drželi celkem při zemi. I když marketingové prezentace podobného druhu nemám příliš v oblibě, v době kdy není nic lepšího, se o tuto zajímavou informaci nelze nepodělit. Při pohledu na graf se může na první pohled zdát, že výkon GTX 260 a GTX 280 je vskutku obrovský, ovšem dojem velmi klame - záměrně. Podle zdroje grafu byly testy provedeny na ovladačích NVIDIA 177, tedy nejnovějších pro GTX 260/280. Testy HD3870X2 pak NVIDIA provedla na starých Catalyst 8.3 - to aby byl rozdíl více vidět, protože poslední dva updaty ovladačů v některých testovaných hrách výkon HD3870X2 notně zvedly a to by výkon GTX 260 a GTX 280 nevypadal moc dobře. Nicméně je to zkrátka marketing - ze stejného důvodu chybí i GF9800GX2, která by podala vlastně podobný výkon jako GTX 260, což by taky vzhledem k marketingovému záměru nebylo dobré ...  

vykon-nvidia

   Samozřejmě jak vidíte, tak graf začíná od čísla 0,8, to aby výkon HD3870X2 vypadal skutečně jako nízký. Bohužel neznáme testované rozlišení, vzhledem k tomu že tyhle karty jsou vlastnostmi určeny pro 2500x1600, tak bych si tipl na srovnání právě v tomto rozlišení. Co se týká samotných zjištění, tak nejdůležitějšími hrami v testu jsou Oblivion, Call of Duty 4, FEAR a UT3, ostatní hry jsou vcelku nezajímavé z hlediska současných používaných engine, protože jejich herní enginy nebude využívat vlastně žádná další hra, nebo se jedná už o opravdu staré ohrané hry .... Crysis je v současnosti ethalonem her, na jeho engine avšak objeví možná jen v dalším pokračování. Pokud si myslíte, že stejný engine bude použit i ve Far Cry2, jste na omylu. Far Cry 2 bude méně náročné a bude mít zcela vlastní méně náročný a optimalizovaný herní engine - podobný tomu z Assassin´s Creed (DX10.1), protože jeho hra vyjde na PS3 a Xbox360, které jsou řádově mnohem slabší. Call of Juarez, těžko říci, zda je testováno v DX10, ale ani tahle hra nemá nástupce ve svém herním engine, navíc nepatří mezi úplně nejhranější. Testuje se hlavně proto, že je tam dobře vidět rozdíl mezi DX9 a DX10, což ale v tomto případě nevíme, zda bylo testováno. Company of Heroes, ani engine této hry se nikde jinde už neobjeví a opět nevíme, zda bylo testováno s DX10 nebo mnohem jednodušším nastavením v DX9. ET: Quake Wars: poslední OpenGL 2.0 hra, na této technologii se už s největší pravděpodobností také nic neobjeví - možná až OpenGL 3.0 a DOOM 4 někdy za dva roky? :) World In Conflict, opět DX9 nebo DX10 - netušíme, navíc herní engine je udělán jen pro tuto hru.

specifikace-gt200-2

   Nejdůležitějšími hrami jsou, Oblivion, jehož engine se objeví v upravené verzi letos ve veleočekávaném Fallout 3. Call of Duty 4, která patří mezi nejhranější hry a jejíž engine uvidíme pravděpodobně i jinde. FEAR, jehož engine byl upraven a bude pohánět druhý díl  - Project Origin. Nejdůležitější hrou v testu je však UT3. Herní engine této hry je základem takřka každé nové hry a ještě dlouho bude! Ze zkušenosti víme, že se jedná o velmi optimalizovaný herní engine a výsledky karet jsou ve všech hrách s U3 eginem podobné. Výkon pod UT3 je dnes alfa- omega výkonu každé grafické karty. Bohužel, jak sami vidíte, i když se to NVIDIA snažila dovedně zamaskovat, v nejdůležitějších herních titulech současnosti není výkon karet GTX 260 a GTX 280 příliš dobrý. Ve srovnání s HD3870X2, který byl pro jistotu testován se staršími ovladači dodávajícímu mu v testovaných titulech nižší výkon než dnes má, a kterého zcela určitě překoná model HD4870, nevypadá výkon GTX 260 a GTX 280 příliš dobře. Troufám si odhadovat, že v drtivé většině her dnes, které staví na UT3 herním enginu, bude výkon HD4870 víceméně jen o málo nižší než výkon dvojnásob drahé GTX 260 a to se bavíme o velmi vysokých rozlišeních (třeba i 2500x1600) - ve kterých dnes hraje málo i spousta majitelů High-end počítačů. Samozřejmě GTX 260 a GTX 280 se zcela nepochybně stanou nejvýkonnějšími kartami na trhu, ale za to málo skutečně využitelného výkonu navíc v některých hrách, zaplatíte velmi, velmi mnoho. Navíc se prakticky tyto karty vyplatí jen právě do rozlišení 2500x1600, tedy na 30" LCD. Pro 1920x1200 a nižší bohatě postačí s velkým přehledem a stačit dlouho budou o polovinu levnější karty. Samozřejmě výsledky - reálné výsledky budou proti těm v prezentaci NVIDIA, kde jako ve správné firemní marketingové prezentaci zapracoval právě marketing, pro grafiky GTX 260 a GTX 280 ještě o něco horší. Ve většině skutečně hraných a nových her nebude výkon GTX 260 a GTX 280 zdaleka tak dobrý, jak si mnozí optimisté mysleli. Teď už můžeme vlastně skoro natvrdo říci, že výkon GTX 260 je takřka identický s výkonem současné 9800GTX2 přičemž cena karet bude podobná a výkon modelu GTX 280 nebude vyšší ani o těch mých už tak optimistických 25% a to je rozdíl v parametrech obou karet celkem znatelný. A to cena modelu GTX 280 bude na současné poměry astronomických 16 000 korun s DPH. GT200 je jako jádro skutečně jen přibližně dvojnásobkem G92, čemuž odpovídá výkon. Ani širší sběrnice až 512bit a rychlé GDDR3 paměti nepřináší tolik výkonu, jak by se dle parametrů dalo usuzovat ... Problém je vlastně i ten potencionální výkon v současných běžných hrách a běžných rozlišeních nějak ukázat a jeho potřebu smysluplně vzhledem k požadované ceně za karty odůvodnit. To ale není chyba karet GT200 jako takových, ale zkrátka realita současnosti - hardware a skutečná využitelnost předehnaly možnosti a požadavky softwaru (her) a to říkám jako velký příznivec maximálního výkonu za každou cenu, který vždy musel a chtěl to nejlepší - v současnosti nejsem schopen na svých 21" CRT Trinitron monitorech prakticky a smysluplně výkon GTX 260/280 využít nějak lépe než se stávající GeForce 8800GTX ....

Zdroj: Vr-zone

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 14:43:27
avatar
By mě zajímalo, jestli tyhle firmy dokážou někdy vydat něco co se aspoň vzdáleně blíží pravdivýmu testu..
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 14:43:58
avatar
uz sa tesim kolko tu bude komentarov koli zaujatosti.
sam by som s hodnotenim vykonu pockal na naozaj realne testy a vysledky. samozrejme marketingove testy su vzdy naklonene prezentovanemu vyrobku, takze nic nove.
Anonymní  - opět reklamní balast 2008-06-01 14:55:29

Vypovídací hodnota grafů je nulová. Násobky FPS (nebo čeho to vlastně je) jsou údaj téměř nic-neříkající. Jediné co mi nevadí je posunutý počátek Y osy. To je zcela v pořádku v případě takovéhoto grafu. Bohužel, data která graf znázorúje budou pravděpodobně demagogicky upravená v marketingovém oddělení. Jako vždy.
Itchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 15:09:57
avatar
Ten test je niečo podobné ako bol test " ATI HD4870 – RV770 poráží GF9800GX2 ?!"
Ale viem ako sa dostať k presnému zrovnaniu, stačí zobrať všetky testy (tie od nvidie aj ati) a spriemerovat ich a vuala výsledky sú hotové (a ani by som sa nečudoval keby to v reali dopadlo podobne)
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 16:30:40
avatar
Rozdil tohoto a RV770 porazi 9800GX2 je v tom, ze ten o ATi si nekdo vycucal z prstu (pravdepodobne ani nikdo z ATi). Tohle jsou hodnoty, ktera jsou musi cca nejak tak souhlasit. Je jasne, ze to muze byt co nejvice prikrasleno marketingovym oddelenim nVidia, treba pridanim par FPS. Takze vysledky muzou byt maximalne horsi, lepsi tezko. Ale jinak ten graf nema naprosto vypovidajici hodnotu, pac treba pokud by nekde bylo 15FPS tak i 2x tolik nebude ani nahodou idealni na hrani.

PS: To ze u UT3 enginu je tak maly nasobek u karet GT200 bude nejspise zpusobeno dobrou optimalizaci. Pac kdyz nekde je 80 zaklad tak i 120 je jenom 1,5x vice.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 15:18:39
avatar
ATI vykon karet vyuzije -FaH, ale NVidia nic podobneho nepodporuje Takze na NV zbude jen hrat crysis v max rozliseni. A kdyby zeleni rozumeli HW urcite by na GTX280 dali ekologickou dan . Ale jinak si myslim ze NV GTX proda a to diky podobnym ngrafum, ktere jiste na krabicich s hrami budou a pak diky tomu ze majitele drahych a velkych LCD na nejakou korunu za GK nekoukaji a chteji jen to nej.

Navic i v mainstreamu bude mit podle me NV docela uspech, protoze sice 3870 zlevni po prichodu 4850, ale 9800GT se bude i pres vyssi cenu prodavat jiste vice, ackoli je to jen 8800GT s 55nm procesem, obyc zakaznika takova finta urcite nenapadne ...

Prijde mi docela skoda ze u novych karet se porad zameruje na vykon, ackoli dnes neni tak podstatny - co treba prehravani videa, spotreba v klidu? Kdyz jsem koupil X1950 misto 7600GT neveril sem tomu jak skvele vypada DVB-T televize , nemohl sem chvili svuj samsung 931BW ani poznat... Ani 8800 se v kvalite videa X1950 nevyrovnala, jakapak je situace dnes?
Anonymní  - nepřesnosti. 2008-06-01 15:43:11

Nevím co znamená FaH, ale usuzuji že jste myslel Folding@home, tedy F@H. Folding@home není nic, čím by jste se měl řídit při vašem nákupu. Je to soukromý výzkum, a pokud náhodou vynalenou nějaký lék, tak si jej sakra zaplatíte, bez ohledu na to, zda jste do folding@home přispíval či nikoli.
Jinak, pokud chcete pro tento nesmysl propůjčit svůj HW, podpora HW ve folding@home je věcí autorů folding@home, nikoli ATI nebo nVidie. To že dnes folding@home podporuje jen karty ATI je rozhodnutí folding@home. Přesto, GTX280/260 již klienta pro folding@home mají, a dle prvních testů F@H je výkon těchto karet fakt brutální.

Jinak moderní grafické karty může využít každý tvůrce specifických programů. Díky dostupným programovacím jazykům CUDA a SDK.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 22:31:44
avatar
OK, pro puntickare neco ke zkratkam (wiki) "Folding@home (also known as FAH or F@h) is a distributed computing (DC)"

Autori F@h je standfordska univerzita a ti asi vedi co delaji Je mi jasne ze asi tezko dostanu poukazku na lek zdarma Ale je uplne normalni ze leky vyrabi soukroma spolecnost, to dnes uz ve vyspelych statech neni nic zvlastniho. Naopak je zcela bezne ze spolecnosti s univerzitami spolupracuji a plati jejich vyzkum a provoz. (funguje to tak dokonce i v cechach, na ZCU je to napr. panasonic) Nevidim tedy nic spatneho kdyz nejake penize prinese vyzkum i onem spolecnostem. Kdyz je moznost (sice mala, uznavam) ze muj HW pomuze vyvinout lek, ktery zachrani lidske zivoty, proc si klienta nenainstalovat? Protoze za to nic nedostanu? Je mi lito lidi, kteri neudelaji nic zadarmo...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 22:49:21
avatar
jo kdyby to byla jen instalace klienta tak to neni zadnej problem ale kdo ma platit tu elektrinu kdyz by karta jela porad na 100??
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 23:59:20
avatar
to je zhruba 100W navic - za 10 hodin 5 Kc. (zalezi na tarifu, v noci mam KWh snad jen za 2 , nevim presne) Celej komp ma rekneme 250W (spis ale mene). Takze za noc je to 250*8 = 2KWh*3 (orientacne) = 6Kc. To samozrejme plati pokud je komp na noc bezne vypnuty. Ale pro notoricke stahovace ktery PC nevypinaji vubec je to jen zhruba 3Kc za noc. Pres den mam tarif o dost drazsi takze by to bylo vice. Pri zapnutem PC zhruba 6Kc navic pres den.Za mesic by se to docela nascitalo, ale na spocitani par ukolu staci jen par hodin, a kdyby kazdy prispel svou troskou do mlyna . U nas je elektrtina dost draha, v pomeru k platum, ale takovy nemci by mohli pocitat az by se jim ze zdroju kourilo
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Malá chybka 2008-06-01 16:07:41
avatar
Dovoluji si upozornit na malou chybku "Teď už můžeme vlastně skoro natvrdo říci, že výkon GTX 260 je takřka identický s výkonem současné 9800GTX2..........."Těch GTX bylo v článku až až takže se nedivím že jste se upsal

K obsahu článku:Myslím že lidí kteří se rozhodují podle propagačních grafů výrobců karet je minimum.Lidí kteří si rádi připlatí za značku, protože si myslí že tím získají, je už ovšem víc.........
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Catalyst 8.6 sosejte zde : 2008-06-01 16:05:29
avatar
http://www.expreview.com/news/soft/2008-05-31/1212216766d8753.html
spiderwolf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bych tu vyuzitelnost vykonu ne 2008-06-01 16:35:30

Jsem uz pomerne stary drn, ale z meho pohledu se toho prilis nezmenilo. Obecne kupuju to lepsi a to, co funguje, je mi fuk, if Intel, Nvidia nebo AMD. Kombinaci Intel-Nvidia mam na hry, 3D a rendering, protoze je proste vykonnejsi a starsi AMD-ATI na ostatni praci, pac tam vykon nepotrebuju a dlouho potrebovat nebudu. Co se tyce grafiky, tak se moc za deset let nezmenilo, vidim jen vyssi rozliseni, lepsi textury, vetsi trianglovou detailnost, par efektu navic - vse umerne narustu vykonu, ale jinak stale ta sama rasterizace a barvy jak z comicsu, preslapuje to na miste (neco jako auta na benzin, jsou silnejsi, uspornejsi, ale stale smrdi). Kdyz chci hezkou grafiku, tak stejne musim renderovat jako pred 15 lety (jen rychleji). Dokonce bych rekl, ze hratelnost novych her sla hodne dolu - krome par simulatoru a Call of Duty 4. Crysis je stejna nuda jako Farcry, na ten hype okolo, at vypada jak chce. Kupuju grafiku jednou za dva-tri roky a nevidim duvod proc to menit, vsechny tyhle novy serie jsou jen o tom, jak vytahnout z rodicu pubertaku a nadsencu vic penez. 25% vykon navic = 100 % navic cena. Jedina zmena je v tom, ze si za tech 25% vykonu navic muzete zapnout AA AF, to je vyhra tedy :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 17:06:02
avatar
skoro souhlasim ... jenom to Far Cry 2 je stylově úplně jiná hra než Crysis .... každopádně jsme v dodě, kdy už i já prostě nevím, jak výkon těch karet na svém monitoru využít
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 16:37:31

Docela by mě zajímalo jak to bude s podporou fyziky na GF260/280. Může to být do blízké budoucnosti docela podstatná věc a tady o tom není z jistých důvodů ani slovo.
Když tak koukám na nová videa ve FarCry2 a na to hafo nových fyzikálních efektů + lepší grafika, docela by mě zajímalo jak to myslíš DD, že bude méně náročná na HW než Crysis. Asi podle "logiky", když hra vyjde po roce, tak jí stačí slabší HW??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 16:51:55
avatar
jak podstatná věc ta fyzika je, že se jím ani jedna z firem příliš mnoho nechlubí, zkrtáka to nemá přílišnou podporu ve hrách a tak o reálném využití a dopadech těchto technologií vám neřekne dnes nikdo nic, protože kolem toho je stále hromada otazníků ... třeba v Crysis vidíš tu fyziku na vysoké úrovni a nikdo k ní nepotřebujeme žádné extra instrukce nebo extra kartu, to je důkaz, že to s těmi fyzikálními instrukcemi nebude asi tak horké ...

Jak to myslím že Far-cry 2 bude éně náročné než Crysis? No to dá snad rozum, protože vychází suběžně na konzole, kteréjsou daleko slabší a Crysis pro ně vydán nebyl a když bude tak v daleko osekanější formě, tak Far Cry 2 logicky musí být mnohem méně náročný v maximálních detailech než Crysis ... navíc ten herní engine bude odobný tomu v Assassin´s Creed a ten je velmi dobře optimalizovaný a vypadá i tak perfektně ....
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 17:14:59
avatar
Souhlas. A připojuji k tomu i DX 10.1, který tady na DDworldu dělá revoluci už přes půl roku.
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 19:10:53
avatar
Narozdil od akcelerace fyziky ma ale DX10.1 znatelny dopad na vykon ze...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 19:26:16
avatar
A kde bereš tu jistotu, že za půl roku tomu tak nebude i u fyziky, že. Nehledě nad dosavadní "rozšířenost" DX 10.1.
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 20:00:28
avatar
Tak to si sem skoro jisty, mezi mnozstvim vypoctu grafiky a fyziky je asi trochu rozdil (a co by pak delalo CPU, ktere se ted flaka??)...rozsiritelnost je jednak chyba ATI a druhak zabednenost/nevule uznat lepsi technologii nVidii.
Anonymní  2008-06-01 19:38:52

Příznivý dopad na výkon u DX 10.1 je dán chybou při návrhu předchozí verze. Ono je to totiž tím, že pro stejný výsledek je třeba o 1/3 méně výpočtů na jedné z jednotek. Bohužel na to přišli až teď
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 01:12:19

Priznivy dopad je dan tim, ze pri spravnem vyuziti DX 10.1 renderovaci cesty je mozne tu 1/3(ani sam nevim, ze je to 1/3) vynechat.....chcete-li zbytecne nepocitat tak jako je to nutne pri pouziti DX10 zpusobu...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 20:01:53
avatar
dx10.1 nema dopad na vykon zadny..protoze aktualne neni podporovan zadnou hrou pri hre si rozdilu mezi dx9 nebo dx10 vubec nevsimnes..to akcelerace fyziky sice aktualne take nema skoro zadnou podporu (pokud vezmem akceleraci jako physx) ale potencial ma teda rozhodne vetsi nez naky maly upravy v dx10.1. videl sem videa s physx mapami do ut3 a vypadalo to opravdu uzasne..zkus si pohledat na google a mrkni se sam.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 07:58:10
avatar
No zas taková nádhera to není ale HRAJE SE SUPROVĚ!!!!Opravdu to bouchá a Odletuje SPOUUUSTAAAA Klacíků
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 10:25:24
avatar
No a co je pak narocnejsi? pocitat hafo grafiky nebo trajektorie pohybu nejakych klacku??
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 16:46:23
avatar
na zacatku si psal o fyzice a o dx10.1 ne o cele grafice...
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 20:39:06
avatar
Ne, pisu tu celou dobu o tom samym, ze mi prijde lepsi zlepsovat (usnadnovat) vypocet grafiky nez integrovat vypocet fyziky ktery hrave zvladne CPU...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 21:00:48
avatar
Kdyby to zvládal procesor tak hravě, nemuse by na to být přídavná karta. Nehledě na to, že gró sporu je v tom, zda bude mít větší přínos DX 10.1 nebo integrace výpočtu fyziky přímo do grafiky. Pokud ty to okamžitě zevšeobecníš na souboj zlepšování výpočtu grafiky versus fyzika, tak je to úplně mimo. Fyzika je věc úplně nová, DX 10.1 je věc přes půl roku stará. Zatím jsem si nějak nevšiml, že by DX 10.1 měl byť jen marginální význam. A to čí je to vina ponechávám stranou. Je to prostě fakt. Uvidíme, třeba za půl roku budeme moci říct, že fyzika na G280 je stejně zbytečná jako DX 10.1. Ale říkat to už teď je hloupost.
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 22:23:31
avatar
Aha, takze fyzika je vec nova, Ageia pak tech x let delala asi uplny kulovy, krome nejakych karet co pocitaly buh vi co a pak si tu firmu jeste nV koupi Ale jinak pravda, uvidime za pul roku, mozna dyl
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 22:23:49
avatar
jo kdyz se to porovna s historii akcelerace grafiky tak akcelerace fyziky je opravdu nova vec
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 22:31:30
avatar
Jo. Aby to počítala samotná grafika je věc nová. Doteď na to byla extra karta. Na DX 10.1 žádná extra karta nebyla. A rozšířenost je u obou stejná, jenže teď to bude podporovat nVidia, předtím to nepodporoval nikdo. A podpora ze strany nVidie má přece jen větší váhu, než podpora ze strany ATi nebo dokonce nějaké Ageie...
Skutečně nechápu, co tě na tom tak žere. Jestli si tak rozhozenej z toho, že DX 10.1 ani po takové době není k ničemu nebo prostě ti jen vadí, že nVidia má něco, co ATI zatím nemá... Když to dobře půjde, oba výrobci budou časem používat obě technologie (i když teda nevim, k čemu bude DX 10.1 nVidii dobrá).
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 21:00:49
avatar
no jo jenze dx10.1 je zlepseni minimalni..obsahuje jen par technologii ktere ale nejsou nijak moc dulezite. za to akcelerace je nova vec ktera ma opravdu obrovsky potencial. a realna fyzika neni zadna jednoducha vec a zada si obrovske mnozstvi vykonu. jestli ti teda nestaci ze se barak po vystrelu z dela rozpadne na 4 velky kusy a cpu samotny nepocita jenom fyziku..ono takova propracovana neskriptovana ai je take velmi narocna
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 18:20:03

Tak si to povíme až FarCry 2 vyjde. Já tvrdím, že to bude jednoznačně náročnější hra než Crysis a i ta fyzika bude s Crysis nesrovnatelná. To už je snad jasné i z dnešních videí.
Verze pro konzole nekomentuji, protože o nich nemám páru, ale řekl bych, že třeba u PS3 počítá fyziku 8j. procesor. A navíc toto není port z konzolí, ale samostatně vyvíjená hra na PC ve které má NVIDIA prsty minimálně stejně jako v Crysis.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 19:09:46
avatar
far cry 2 podle me nebude tak narocna jak crysis. vicemene souhlasim s tim co na toto tema napsal dd krome toho ze za to muzou konzole. on ubisoft narozdil od cryteku umi udelat nejen uzasnou grafikou ale i dobre optimalizovanou aby bezela v pohode i na kartach starsi generace. viz assasin creed kterej opravdu vypada uzasne (hlavne ta vzdalenost kterou vidite) ve meste se pohybuje velke mnozstvi lidi a i tak beha svizne na starsich pc.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 17:35:50
avatar
A v jakém rozlišení se hraje na konzolích? Určitě ne v HD. To ze Assasin jde slušně na konzoli na telce co má 500 řádek nic nevypovídá nárocích v rozlišení 25x náročnějším. Navic konzole se vyhlazovanim moc neobtezuji, kdo by na telku koukal z pul metru,

Je zřejmé že aktuálně je v hrách mrtvo. Ale ještě jsem nezažil, aby hry nedokázaly provětrat jakoukoliv kartu. Kolem vánoc bude i GTX280 zase slabá, jako vzdycky. S rozlišením roste náročnost kvadraticky.

Výkonu není nikdy dost. Názor, že grafická karta je zbytečně výkonná je podle mne absurdní, nikdy nebude nadbytek zdrojů, prostě přibydou další featury, které ho sežerou. Teď je trochu mrtvo, ale kdo by si kupoval kartu na pár měsíců? Za rok bude situace úplně jiná.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 17:58:42
avatar
Ani GTX 280 nebude stačit na Crysis 2560x1600 very high s 4xAA/16xAF tak, aby to bylo dokonale hratelné.

A přijdou náročnější hry.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 18:08:40
avatar
a k čemu ti to rozlišení je, dyť se to v tom pořádně nedá hrát ... těch 30" je na hraní jednoduše k PC moc veliký už těch 24" je dost ....
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 19:48:48
avatar
byly doby, kdy se hrálo 640x480, pak bl slušný standard 800x600, ještě nedávno 1024x768, dneska řekněmě 1280x1024, fajnšmekři 1680x1050.

Byly doby, kdy antialiasing byl "ten žrout výkonu aby to líp vypadalo, co si málokdo může dovolit zapnout".

Prostě konzole brzdí náročnost her, což je svým způsobem vlastně dobře, protože producenti se můžou méně spoléhat na grafické wow, a musí se snažit trochu zaujmout hratelností, a evidentně to těm polofilmovým skupinkám moc nejde.

Zaplatí desítky milionů za motion capture wow efekty, ale nevymyslí slušný příběh a překvapivou pointu (( Kvantita vyloženě převyšuje kvalitu. Piškvorky rulezzz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 20:54:33
avatar
když už jsme u toho ... ona je ještě vtipná jedna věc, dost lidí se ohání antialisingem ve vysokém rozlišení, problém je, že tam vlastně tyhle optimalizace nejsou v praxi na kvalitě obrazu při hře vůbec znát ... zkrátka to rozlišení je už tak velký a bodů je tak hodně, že vyhlazování každého už zkrátka není poznat takže c 2560x1600 nemá smysl o AA příliš mluvit, také se na konzolových hrách díky vyšším rozlišení AA v nastavení vůbec neobjevuje a AF dnes nedelá výkonově žádný problém ....

nicméně faktem je že současné hry - radši bych tu grafiku vyměnil za hratelnost ... tenhle týden sem pařil to free ufo co se objevilo a upozorňoval jsem na něj v minulých herních aktualitách a jako nářez
Mechanus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 23:28:14

Tak tak, mám 24" LCD a v 1920x1200 i bez anti-aliasingu ve smyslu vyhlazování hran to vypadá lépe než 1280x1024 + 4xAA. Naopak stoupá nutnost mít AF - přeci jen si toho člověk všimne.
A jinak - není to až moc veliké - naopak, úplně jiný zážitek.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 08:03:22
avatar
30 je velikých?Co to meleš?Možná že strategie(jak která) a sem tam nějaké to RPG(jak které) je na velkejch Příčkách docela mrzce hratelné ale ta Další tuna Malovanejch Dat je Parádní Zahraj si Oblivion na nějaké Metrové TV a pak mluv
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 18:38:56
avatar
na konzoliach nieje HD? to si kde videl?
1920x1080 je asi ntsc norma, spolu s mono zvukom z integrovaneho repraciku ala pcspeaker, ze? najskor si precitaj co taka ps3 podporuje, fulHD+5.1 sound.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 19:18:24
avatar
))) já netvrdím, že to konzole nepodporuje ) Zejména PS3 určitě ano, vždyť přehrává v HD filmy.

Já jsem naznačil, že hry se v HD na konzolích nehrají, ale hrají se v nižším rozlišení a navíc si nedělají moc hlavu s vyhlazováním. Ten kdo nemá ful HD LCD televizi by stejně vyšší rozlišení nepoužíval.

Mimochodem ona XBOX360 a PS3 podporují DX10? Nebo dokonce DX10.1? To je mi novinka Nesrovnáváme náhodou DX9 konzoli s DX10 resp. DX10.1 PC? Snadno jde Assasin na konzoli dobře, když jede v polovičním rozlišení a pod DX9 že
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 19:48:24
avatar
ehm hral sem assasina jak pod xp tak pod vistou sp1 a zadnej rozdil mezi dx10 a dx9 sem teda pri hre nevidel..kdyz si srovnas 2 ss vedle sebe tak dx10 ma o neco vetsi bloom efekt a pak filtrovani stinu (zvlastni ze by pod dx9 tohle opravdu neslo??) a trochu jine vyvazeni barev. a pri hre si ani bloomu ani stinu poradne nevsimnete a na jine barvy staci nastaveni v ovladacich gk
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 20:01:20
avatar
Jojo DX 10 mne osobně také zklamal, rozdíl minimální, ale nároky na hardware podstatně větší. To bylo řečí, že stejný efekt bude potřebovat jen půlku výkonu a skutek utekl.

Chtěl jsem tím naznačit, že pokud máme srovnávat PC a konzoli, tak je musíme srovnávat v DX9 hrách a stejných nastaveních.

Takže jestli Assassin Creed hezky běží na konzoli, tak v DX 9 a zajímají mne FPS a v jakém rozlišení a v jakém dalším nastavení. Těžko to lze srovnat když já to hrál v DX10 v 1680x1050 a všechny graf. featury a antialiasing na max co šlo. Logicky jsem měl málo FPS (asi 25 myslím), a na konzoli v DX9 bez antialiasingu v kdovíjakém rozlišení to běhalo krásných 45 Že na PC při stejném nastavení to hází třeba 130 se nedozvím

A čím víc se budou grafiky na PC předhánět ve výkonu, tím větší ten rozdíl bude, protože MS potřebuje XBOX zpeněžit, a bude brzdit DX vývoj, aby mu XBOX moc nezastaral. Osobně odhaduji, že DX11 hned tak nebude, protože životnost XBOXU je ještě hezkých pár let.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 20:13:57
avatar
tak zrovna v tom assasinovi vykonovy rozdil mezi dx9 a dx10 verzi je minimalni..stejne jako rozdil v obrazu

videl si vubec assasina na xboxu?kamos ma xbox a hral sem ho na nem uz jak vysel..no na konzoli je to lepsi podivana nevim v jakym rozliseni to beha ale 500 radku to neni no hlavne to ale dela ta metrova plasma doporucuji ti to vyzkouset..na konzoli proste nezalezi uz na malych detailech ktery na monitoru pocitace vidis ale na tv z vetsi vzdalenosti uz ne. tam jde o ten celkovej dojem a ten je proste takle z ty konzole lepsi.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 20:51:20
avatar
Přesně Proto říkám, že se to nedá srovnávat Mimochodem, to že zrovna v AC je rozdíl mezi DX9 a DX10 jenom nějakých 20 procent bych spíš přičítal odfláknutější optimalizaci při portování. Proč to dělat pečlivě, když PC má relativně výkonu dost na to, aby stačilo i neoptimalizovaný port zvládnout.

Ostatně na PC si také můžeš pustit hru na TV a výsledek bude stejně jiný, a najednou zubaté hrany zmizí a člověk nevidí drobnosti, ale vnímá celek. Akorát ten 5x5 mm zaměřovací kříž najednou není moc vidět Blbě se dávají hedšoty

Zatímco v 640x480 jsem hrál s obličejem řekněme 20 cm od monitoru, na 22´ ho mám asi 70 cm před sebou. Je to rozdíl.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 21:08:44
avatar
no rozdil byl u me mezi dx10 (vista) a dx9 (xp) nejakych 15%..neco malo z toho delal operacni system a jinak ten rozdil tam opravdu neni skoro zadny ani v obrazu ani ve vykonu.

tv prave neni moc vhodna pro fps a ani pro strategie..s mysi a klavesnici se nevyvalis tak pohodlne v kresle jako s gamepadem ale hry jako prince of persia, assasins creed, gears of war, gta jsou na televizi opravdu uzasnou podivanou
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 08:42:22
avatar
Co ti brání si připojit gamepad k pc? Většina je standardu HID, mám dojem, že i ten z XBOXU jde připojit také přímo k PC. Ostatně poslat obraz z kompu do telky taky není problém. Ale na obyčejné televizi je to pěkně flekaté, tam antialiasing fakt nemá smysl, protože člověk ani nepozná, jakou zbraň drží v ruce, natož jestli má vyhlazené hrany

Já to samozřejmě vyzkoušel, dokonce abych konzolím nekřivdil, tak i na Gears of War. Ale pak jsem se pokorně vrátil ke své G5, protože jsem prakticky nic netrefoval a než jsem se otočil, tak jsem byl třikrát tuhej

Aspoň už jsem pochopil, proč zaměřovač v konzolových konverzích zabírá půlku monitoru

Fakt jsem zvědavý, jestli rozjedou ten cross-platform multiplayer. Fakt bych si dal partičku s pár týpkama s konzolema třeba v COD4 nebo CS Můj odhad je, že by ani nevěděli, odkud to přiletělo
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 08:47:34
avatar
ja myslel prave kdyz mas pripojene pc k televizi..fps a strategie se gamepadem hrat nedaji. gears of war se da hrat gamepadem v pohode..aspon teda konzolova verze..pc verze uz je upravena pro lepsi vyuziti klavesnice a mysi a je o dost obtiznejsi. to uz s gamepadem musis hodne umet
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 12:59:52
avatar
no já to s gamepadem právě moc neumím poslední co mne na tom bavilo byl Jet Pack ten šel výborně.

Proto říkám, že bych se chtěl dožít té konfrontaci v rámci multiplayeru
m1na [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-01 18:53:28
avatar
Mne se taky zda ze vykonu neni nikdy dost ... a far cry 2 taky ocekavam ze bude hodne narcony. Myslim ze je celkem jedno jestli se to dela aji na konzole nebo ne takovy lost planet bylo taky narocny a je to uz stary. A s cenzurou souhlasim staci vyjadrit protichudnej nazor a hned se to smaze
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX 280 2008-06-01 22:28:47

Obr píše, že ta karta neskutečně topí ...výkonem prý ale nezklame. Souhlasím ale s Honzou v tom, že její výkon dneska nikdo reálně nevyužije ...Bohužel ani na příští rok nevidím tituly, které by měly být náročnější ..nikdy by mě ani ve snu nenapadlo jakej udělám kauf s 8800GTX ..podle všeho (a je to docela smutné) si ji prostě nechám a to až do doby než ji bude docházet skutečně dech. Každopádně kupovat si 65 nm verzy GTX 280 nemá smysl ..jestli něco tak až ta 55 nm ....Kdybych stavěl novej komp tak asi neváhám ..ale takhle moc důvodů k nákupu nevidím. ....škoda
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 00:03:58
avatar
Proc skoda? Bud rad ze ti stara karta porad staci ne? Fakt nevim proc delate z nenarocnosti her takovou tragedii. Drive nejvetsi nevyhoda PC - nutnost neustalych upgradu mizi a to vam najednou schazi, nechapu..

Takhle se herni PC aspon trochu blizi zivotnossti konzoli
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 07:50:59
avatar
Už mne nudí PROČ jsou dělány testy na nějakejch 2500xdalší nějaké H....Kdo to hraje?Stejně dnes spousta lidí hraje MAX 1680x1050...to jako že si Našinec půjde koupit nějakej Plivní Monitor kde mu to pojede?Můj názor je že doba Monitorů je Fuč....Velikost Uhlopříčky se počítá!!!!Dnes....kdy je možné koupit LCD TV za pár šupů s takovou uhlopříčkou že se nějakej Monitor může jít akorát tak zahrabat!!!!Spousta lidí radši volí 82 a více LCD TV s nějakým 1360x768 nebo 1920x1080 než TEN 20,22,24.....30 :-) Monitor....Jinak se hraje na Monitoru než na TV!!!!Kdo skusil pozná a nechce jinak!!!!No a Nvidia si tu svou Krasavici může za 16000 Kreditů UKAZOVAT na VEJSTAVCE Já jsem pustil Kombo 3870 doplatím Litr a mám zase Fox....Jo a Crysis na té MEGA SUPER NV stejně NEPOJEDE na PLNÉ Bomby na těch 2500....Mu ZAMRZNE USMĚV
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 10:28:31
avatar
Takovych kravin v 1 prispevku to se jen tak nevidi...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 15:55:08
avatar
Nuže, když je DD tak skvěle informován, rád bych věděl, zda je pravda, že GTX280 má mít v idle spotřebu 30W?
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 20:41:21
avatar
Prosimte, dyt to poradne nevis ani ty a to uz ji mas (mel) doma...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 21:03:29
avatar
Panáčku, já o sobě netvrdil, že jsem o něčem ze strany firem exklusivně informován. DD to o sobě tvrdí, tudíž předpokládám, že už má GTX280 v kompu a vzhledem k tomu, že OBr a Jahoda o tom psali jako o hotové věci, může se snad s námi podělit i nejobjektivnější zdroj na webu, zda si nevymýšlejí, ne?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 21:53:47
avatar
zatim to tak vypada obr k te newsce pridal i obrazek z prezentace nvidie a na jinych webech zahranicnich webech jsou o tom take informace. vypada to ze gtx280 bude ve 2d uspornejsi nez 8800gt..no sem zvedavej na radeony

a jeste podle obra ma byt ceska cena gtx 280 o mnoho nizsi nez se predpoklada...takze tech 12k jak sem predpokladal uz drive muze byt nakonec docela realnych.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 22:59:23
avatar
Na to zapomeň

Startovací cena 280ky bude určitě vyšší. Alespoň několik prvních týdnů. nVidia si nenechá ujít příležitost slíznout smetanu za to, že má nejvýkonnější grafárnu za kterou dají nadšenci cokoliv jen aby ji už měli doma. Po čase ta cena k těm 12k spadne aby ji začali kupovat i další segmenty zákazníků,ale jak říkám, bude si to chtít ještě chvíli počkat.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 13:57:10
avatar
chce to lip cist..ma byt a muze byt..uvidime az karta vyjde no..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-02 23:41:25
avatar
dle informací co jsou k dispozici - ano spotřeba ve 2D by měla být nízká sama o sobě, otázkou je, zda do toho nezasahuje nějak čipset - víme že to NVIDIA na 780/750/730a umí - nevím, kartu fyzicky k dispozici nemám a co se týká informací od konkrétních výrobců a můžu potvrzovat jen to co se objevuje na Internetu ... každopádně pokud já vím, cena stále platí oněch 449 dolarů a 649 dolarů v EU to budou skoro ty samé ceny ale v EURECH! Alespoň pro prvních pár týdnů .... nicméně do vydání je ještě daleko a čeká se co nové RADEONY, pokud bude HD4870 výkonější než HD3870X2, a bude za cenu 6000-6500 korun, bude muset jít NVIDIA dolů, protože o tolik výkonější zase ve většině hrách ty GTX 260/280 nejsou aby si mohly úplně dovolit tak vysoké ceny ... ale dočkejme času, ještě dva týdny a něco ...
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-03 11:30:43
avatar
nejtežší 2 týdny pro cloveka, ktery chce novou grafiku
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 66x
Komentářů: 0
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1417x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1828x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2347x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2078x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1373x
Komentářů: 0