Intel bude podporovat AMD FreeSync/AdaptiveSync standard. Kdy se dočkáme? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 20 srpen 2015
altSpolečnost Intel chce podporovat technologii synchronizace snímkové frekvence původem od AMD.

 

 

 

Souboj AMD FreeSync a NVIDIA GSYNC vyhrála jasně společnost AMD, protože svůj FreeSync prosadila jako obecný průmyslový VESA standard, který dnes známe jako AdaptiveSync. Kromě toho FreeSync funguje lépe a jednodušeji než GSYNC a hlavně neomezuje se na jednu značku grafik. NVIDIA samozřejmě zatím nehodlá GSYNC odpískat, ačkoliv převaha monitorů s FreeSync je už značná a majitelé grafik je nemohou využívat, pro NV je situace výhodná. Vydělává na GSYNC modulech, které výrazně prodražují monitory. Všechno samozřejmě zaplatí zákazník a pokud máte GTX grafiku a chcete technologii vyhlazování a synchronizace snímkové frekvence mezi GPU a LCD používat, nemáte na výběr a musíte NV pořádně zaplatit. Technicky vzato je však GSYNC mrtvá záležitost a vědí to i u NV. FreeSync/Adaptive Sync řeší stejnou věc mnohem jednodušeji, levněji a hlavně už je uznaným standardem, kterým GSYNC nikdy nebude. NVIDIA tedy pravděpodobně také později přijme tuto technologii, ale stane se tak nejdříve až s novou generace grafik, protože současné GTX 900 grafiky to prostě technicky jinak než přes GSYNC modul řešit neumí.

Na stranu FreeSync/AdaptiveSync se ale přidává Intel, který plánuje přidat podporu této technologie v následujících generacích procesorů s integrovanými grafikami. Umět by to měl nástupce SKYLAKE procesorů. Intel už na tom pracuje delší čas, má samozřejmě k dispozici všechno včetně technologií AMD FreeSync a AdaptiveSync a monitorů. Nicméně samozřejmě musí upravit HW a výbavu svých grafických karet, aby to uměly. Intel samozřejmě v této technologii nevidí primárně to, aby hry běhaly "bez trhání", ale především ji chce využít tak, jak tuto věc chtělo původně využít AMD. Tedy ke snížení spotřeby grafické karty. Pokud totiž grafika bude moci nabídnout třeba při 40-60FPS hladký chod aplikace, nebude muset běhat s vyšším výkonem aby dodávala více FPS a tím tedy bude moci být spotřeba nižší. I to je jedna z funkcí této technologie, kterou budeme moci využívat na desktopu i v mobilních PC.

V tuto chvíli však je to jen AMD a jeho grafické karty (včetně těch integrovaných v APU), které umožňují AdaptiveSync (FreeSync) standard a příslušné nové monitory používat. Nevíme, kdy Intel plánuje uvést nástupce SKYLAKE, protože ten by měl být 10nm a to by byla otázka až roku 2017.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Hra roku vychází? PowerWash Simulator 2
Hra roku vychází? PowerWash Simulator 2Úterý, 28 říjen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1312x
Komentářů: 0
The Outer Worlds 2 překvapuje!
The Outer Worlds 2 překvapuje!Pondělí, 27 říjen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1557x
Komentářů: 0
Povedený Pacific Drive dostal nečekané DLC!
Povedený Pacific Drive dostal nečekané DLC!Pátek, 24 říjen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1371x
Komentářů: 0
Líná nebo hamižná Bethesda? Výroční edice Fallout 4 s placenými módy!
Líná nebo hamižná Bethesda? Výroční edice Fallout 4 s placenými módy!Čtvrtek, 23 říjen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 936x
Komentářů: 0
Vychází Vampire The Masquerade Bloodlines 2 – dopadlo, jak se čekalo
Vychází Vampire The Masquerade Bloodlines 2 – dopadlo, jak se čekaloStředa, 22 říjen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 997x
Komentářů: 0
Vychází Jurassic World Evolution 3 – dinosauří strategii hráči milují
Vychází Jurassic World Evolution 3 – dinosauří strategii hráči milujíÚterý, 21 říjen 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1422x
Komentářů: 0