Corsair uvedl novou verzi instantního vodního chlazení: jak si vede H100 v akci? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 30 srpen 2011
altInstantní vodní chlazení je v současnosti velmi zajímavou volbou pro váš CPU.

 

 

 

 

 

Není to tak dávno, co jsme předchozí modely od Corsair testovali. Už tedy víme, jaký mají potenciál:

Corsair ale nově uvádí na trh dva modely. H80 a hlavně nový H100, které je nejvyšší z řady. Přirozeně nás tedy zajímalo, jaký má tento chladič potenciál a co dokáže. Některé zahraniční redakce už totiž měli to štěstí novinku otestovat.

  • Corsair H100

Konstrukce zůstala vlastně bezezměn. Je tu integrované vodní chlazení v podobě uzavřeného okruhu s čerpadlem a blokem na CPU a výměník.

Onen výměník je vlastně klíčový. U H100 je veliký 275x122x25mm radiátorový blok, na který lze upevnit 2x 120mm ventilátory. Je ale také lehký, má jen 1030g.

Samotný blok, který chladí procesor, má měděnou základnu a v útrobách se skrývá i malé čerpadlo. V tomto ohledu žádné změn nejsou. Novinkou by snad měl být jen nějaký nový systém řízení, ale zatím k tomu není mnoho informací.

Instalace je jednoduchá, u bloku je to jako u jakéhokoliv jiného chladič na procesor. Výhoda je zřejmá – zabere jen málo místa a vůbec nezasahuje do prostoru pro paměti či chlazení moketů.

Radiátor pak u bigtowerů, které mají na zadní stěně místo pro 2x 120mm ventilátor, přesně zapadne na toto místo a mezi stěnu a radiátor právě přijdou dodávané 120mm větráky. Nutno ovšem řici, že to není ideální umístění, protože horký vzduch uvnitř case takto rozhodně chlazení nenapomáhá. Ideální by proto bylo umístit chladič mimo case a přístup teplého vzduchu a vhánět do radiátoru studený vzduch. Bohužel kvůli délce hadiček to není možné. Trochu tomu můžete pomoci umístěním dalších dvou 120mm ventilátorů z druhé strany. Toto chlazení je zkrátka kompromis mezi cenou, jednoduchostí a účinností.

O síle těchto integrovaných vodních chlazení už nás nemusí nikdo přesvědčovat. Jak víme z našich testů a tedy z vlastní zkušenosti, tyto vodní chlazení vyniknou až u velmi přetaktovaných systémů, kde dokáží poskytovat vyšší účinnost i proti největším vzduchovým chladičům. Při běžných taktech a tedy běžné úrovni TDP, není účinnost nijak výrazná.

Celkově vypadá H100 jako další dobrý krok ve vylepšení integrovaných vodních chladičů. Dobrá je podle nás i cena, která činí zhruba 2050 korun včetně DPH. Nicméně stále je co vylepšovat. Radiátor by mohl být z lepších materiálů – třeba mědi, silnější čerpadlo a silnější a delší hadičky by umožnily lepší chlazení a umístění ventilátoru třeba i na bočnici. Určitě by bylo zajímavé nabídnout třeba nějaký model H120 pro nadšence. Nicméně H100 je jednoduchý a velmi funkční produkt za velmi zajímavou cenu, pokud chcete svůj procesor popohnat a provozovat na vyšších frekvencích. Otázkou samozřejmě je hlavně životnost celého systému, která podle nás nebude o moc delší, než 2 roky, což je záruka, na tento systém. omezením bude hlavně životnost čerpadla.

Zdroj: Xbitlabs.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Super chladič 2011-08-30 15:54:43
avatar
Mám ho asi týden doma. A takovýhle obrovský chladící výkon jsem nečekal. Mám Odkaz a Odkaz. CPU mám na 4,6 GHz při 1,35 V a teploty v zátěži do 46°C při pokojové teplotě 26°C
vain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 14:38:05
avatar
Hezké, jen něco dělej s tou pokojovou teplotou... klima nebo tak něco ;-)
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 16:59:20
avatar
Klima? Já mam doma celoročně 27°C .. kromě nedávné doby kdy tu bylo 30°C.

Jinak výsledky pěkný, ale 2600k neni zrovna nejvýhřevnější ne? Chce regulérní i7 na test (s1366). Nebo AMD.
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 19:15:41
avatar
Stará X4 965 mi při 4 GHz brala kolem 180 - 200 W. A tenhle 2600K při 4,6 GHz a 1,35 V bere kolem 120 - 140 W. Takže je krásně úspornej. A to má ještě v sobě GPU !!! Taky je to dost velkej přechod: Ze 45 nm na 32 nm, což je přibližně o 1 / 4. A Ivy Bridge budou na 22 nm, takže budu přecházet z 32 nm na 22 nm. Což je o 1 / 3. Takže ještě o víc. Myslím, že u těch Ivy Bridge bude normální frekvence 5 GHz při 1,3 V. Cože je opravdu velký posun. Když vezmu na vědomí, že sem ještě před 14 dny měl 45 nm
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-31 13:17:46
avatar
ty tvoje nm propočty přeskakuju, ale tu X4 965 jsi provozoval na jakém napětí? A jak jsi tu spotřebu měřil? plus mi ukaž na AMD desku která ti přesně ukáže kolik že zrovna CPU žere, he? bych řekl že to měříš kdo ví jak.... sorry ;-)
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-31 13:38:08
avatar
1,45 V. To měření je jenom odhad z maximální spotřeby PC. Je to nepřesné ale docela to vychází. A teď s tím 2600K mám spotřebu opravdu nižší. Dokonce se to projevilo i v ceně za spotřebu PC za den. Teď zaplatím asi o 2 Kč míň. Není to moc, ale svědčí to o tom, že ten CPU bere míň.

Edit: Ale v té době jsem s taktováním teprve začínal. Takže sem to moc neuměl. Byl to první CPU, na kterém jsem zkoušel taktovat
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 09:28:23
avatar
aha, takže odhadem z max spotřeby pc... :-D hehe, takže když moje PC žere při herním zatížení cca 340W, tak můžu říct že PII X6 žere 65W?? a to jsem taky jenom odhadoval, a to pouze odečtením toho co má žrát GPU/monitor/disky a pár drobných deska... :-D takže jako... ;-) odhadovanou spotřebu nikam nepiš, nikdo ji nebude brát vážně.
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 14:25:32
avatar
Ale když sem ten CPU neměl přetaktovanej, tak mi PC bral o 50 W míň. A u něj píšou, že bere 125 W. 125 W + 50 W = 175 W. Takže to tak vychází Znáš snad jinej způsob jak to jednoduše změřit ???
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 16:56:46
avatar
jenze tdp nema absolutne nic spolecnyho s realnou spotrebou...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 17:18:14
avatar
tak nějak.....
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 17:27:40
avatar
neznám, i když jsou desky co mají možnost toto monitorovat, ale neviděl jsem zatím žádnou pro AMD.

"píšou..... píšou TDP 125W.... jenže TDP u amd značí kolik maximálně má sežrat na základní frekvenci... ne jak u intelu kolik že je "typická" spotřeba...

navíc spotřeba se ti mění i podle teploty čipu.... čím vyšší, tím je větší šance že chytneš z účtu za eletriku infarkt ;-)

jinak to samé jsem udělal já.... od těch 340 wattů odpočítal TDP grafiky (180W), monitoru 50W a zbytek disky a deska a jako... 65W? ;-) a to mám X6 co má žrát až 130W.... kdybych to udělal na druhou stranu a chtěl se dostat ke spotřebě grafiky tak jsem zase na vcelku nízkých 115W na Radeonu 5870... ;-) sorry ale kdyby takhle každý počítal kolik jeho CPU/GPU žere, tak se dostávají buď na šíleně nízké nebo šíleně vysoké hodnoty... ty jsi ten druhý případ ;-)))
P.S.: Po OC začne více žrát i chipset, ne? sice ne že by to byl až takový extrém... ;-)
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 18:24:37
avatar
Jenže já to taky beru od toho, že DD říkal, že Základní desky jsou běžně dělaný na 250 W CPU (jakože to asi vydržej nebo co). Nekecám. Opravdu to říkal. Asi před půl rokem. Tak podle toho to taky usuzuju. Těch 180 W - 200 W. Ale tak je pravda, že je to jenom odhad
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-02 01:22:46
avatar
stejně jako základní desky jsou stavěné na 250W CPU tak motory aut jsou taky dimenzované tak že by zvládly 2x takový výkon než obvykle dodávají... to je naprosto běžná praxe, takhle se zajišťuje aby ten výrobek "něco vydržel"... ;-)

nehledě na to že už jsem viděl někde na netu informaci o desce, která je schopna procesoru dodat 600+Watt ;-) škoda že neznám procesor co by tohle vydržel... :-D


a sorry, DDho beru jako snaživého ale když se podívám na jeho styl psaní článků a na jednu mou oblíbenou "profi" konkurenci tak on píše články stylem "bulvár"... tedy.... berte s nadhledem ;-)

a jen podle toho že napsal že desky jsou dimenzované na 250W neznamená že ten procák těch 200W žere... viz můj příklad, počítám dvěma způsoby a ani jedním výsledek nedává smysl... ;-)
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 21:16:41
avatar
ty vole, já mám jeden z prvních quad core a úplně mi to stačí.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 15:17:13

Viděl jsem to rozebrané a při pohledu na to miniaturní čerpadélko jsem si řekl, že zůstanu u kvalitního vzduchového chlazení, aspoň do té doby, dokud nepřejdu na regulérní vodní okruh.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 15:44:58
avatar
tak tak, když jsem viděl recenze H70 tak jsem taky vali bulvy
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 15:21:21
avatar
rozumim tem grafum dobre? to jako pri pouziti 2 ventilatoru na 1300rpm je tento vodnik horsi nez vzduchovej TR s jedinym ventilatorem na 810rpm? s 2 ventilatory na silenych 2600rpm je skoro stejne vykony jak TR s jedinym na 1270rpm? a to ten thermalright je jeste asi o 200-300 levnejsi a vydrzi do te doby dokud pro nej bude TR vydavat montazni kity pro nove patice. tohle se corsairu fakt nepovedlo...
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 15:30:16
avatar
No jo, jenže když přetaktuješ CPU na 4,5 až 5 GHz, tak Ti ten vzduchovej už nebude stačit. Jak říkal DD: Čím vyšší teplota, tím víc chladí
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 15:39:41
avatar
??? podivej se laskave na ten graf, na ty hodnoty °C v zatezi a na tu testovaci sestavu. pak mozna prijdes na to jakou blbost si ted napsal...

doporucuji ti podivat se hlavne pozorne na ten prvni a predposledni radek grafu, kdy maji oba chladice 2 ventilatory na temer shodnych 1300rpm.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 15:43:22
avatar
nejspíše myšleno stylem že tomu vodnímu hybridu nedochází tak rychle dech jako vzducháčům.... ale jinak s tebou plně souhlasím, tohle je vtip na vodní chlazení když je vzducháč lepší. bez ohledu na to jestli to líp chladí při 5Ghz nebo ne, to nepovažuju za argument...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 15:50:15
avatar
no ale tomuhle vodnimu hybridu dosel dech okamzite a zachranuji ho jen 4 ventilatory a/nebo sileny otacky...cpu na 93°C v zatezi se neda uz normalne provozovat. kdyby tu core i7 pretaktovali na 5GHz, tak uz by musela mit snad pres 100°C...
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 16:05:33
avatar
Jak sem psal nahoře: Mám Odkaz a Odkaz ve skříni Odkaz Radiátor mám nahoře místo toho 20cm větráku. Jinam to prostě nejde. CPU mám na 4,6 GHz a 1,35 V a teplota v zátěži je 46°C při pokojové teplotě 26°C. Já těmhle testům moc nevěřím. Počkám, až DD udělá pravou nefalšovanou recenzi
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 16:25:52
avatar
ano i7-2600k na 1.35V je po strance vyzarovaneho tepla urcite hodne srovnatelna s i7-980x na 1.42V ze jo? prosimte sandy bridge na 4.2-4.4GHz dokaze jakz takz uchladit i ten titernej box chladic. chapu koupil sis predrazenyho shit vodnika a pritom i o polovinu levnejsi vzduchovej chladic by ti na tvym cpu udelal uplne stejnou sluzbu, tak si to snazis obhajit...

btw jeste pred chvilou nez si editnul ten tvuj prvni prispevek si tam mel napsany 40°C v zatezi pri pokojove teplote 28°C. to uz mluvi samo za sebe...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 19:05:06
avatar
taky to tak vidim... špičkovej vzduchovej chladič (např. Noctua D14) by to chladil stejně, ne-li líp, a je cca 1/4 levnější... a netřeba hovořit o spolehlivosti, která bude řádově vyšší a nehledě na to, že když třeba po roce, dvou, investuješ do nových větráků, tak ten chladič bude jako novej a bude fungovat v pohodě krásně dál... Ano vodník je fajne věc, ale pořádnej okruh a ne takovýhle šidítko...
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 19:20:14
avatar
Uvidíme v DDho testu. Pokud tedy bude
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 19:23:08
avatar
Ty prostě nechceš pochopit, že je vodník lepší. Prostě ten princip chlazení je u vodníka lepší. A to nemluvim o RAMkách. Který se skoro nechladěj. Třeba u NH-D14.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 19:43:30
avatar
Já myslím, že pan "Deus Ex" nenapsal nic o principech.

Mě to řešení přijde takové polovičaté. Největší obavu bych měl z poklesu chladícího výkonu v delším časovém úseku.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 19:58:06
avatar
princip chlazeni je u vodnika lepsi, ale aby i ten vodnik byl lepsi tak si za nej musis zaplatit. tady podle tohodle testu na hodne zravym a pretaktovanym core i7-980x, jde ale jednoznacne videt, ze kvalitni vzduchove chlazeni je nejen levnejsi, ale i vykonejsi a tissi nez nejake instatni vodni chlazeni, ktere pri normalni konfiguraci ventilatoru (2x 1300rpm) testovane cpu ani nestiha chladit.

a nevim co zacinas o ramkach, ty tenhle vodnik take nechladi. a ono to dnes ani neni potreba. i rychle ddr3 1800mhz se solidnim casovanim maji vetsinou pasiv jen lehce vlaznej.
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 20:02:04
avatar
Koukni se na tyto testy: Odkaz a Odkaz. V tom 2. odkaze jasně vidíš, že je H70 lepší než NH-D14. Dejme tomu, že by měl ten Thermalright Archon o 5°C lepší chladící výkon, než NH-D14. Tím pádem, by byl o cca 2°C lepší než H70. Jenže já nemám H70, já mám H100. Který má oproti H70 lepší teploty cca o 10°C. Takže celkově je H100 lepší o 8°C než ten Thermalright Anarchy
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 20:42:55
avatar
Citace:
No jo, jenže když přetaktuješ CPU na 4,5 až 5 GHz, tak Ti ten vzduchovej už nebude stačit. Jak říkal DD: Čím vyšší teplota, tím víc chladí

a ted odkazujes na test se ctyrjadrovym cpu a jen na 3.6GHz a navic jak bez h100 tak bez toho TR. a ten tvuj vypocet?ehm fakt jako to opravdu myslis vazne?
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 20:51:00
avatar
Co ??? 3,6 GHz ??? Dyť v tom druhym Odkaze je na 4,3 GHz. Výpočet... usuzuju, a nějak tak to bude. Akorát si to ty nedokážeš v hlavě tak přesně představit. A kdo ví, co máš vůbec za CPU a chladič. Jedině tak závidíš !!!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 21:00:03
avatar
to vis ze ti zavidim. hlavne to, ze sis koupil drazsi, horsi a hlucnejsi instantni vodnik, nez je vzduchovej tr archon...promin neni mi 15-16 jak ocividne tobe je...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 20:49:32
avatar
ona je ještě správná otázka otáčky větráků, to jsi nikde nezmínil no ale to je jedno ;-) nezmění to můj názor že když voda, tak pořádná ;-) a když už nejlepší, tak akvárko
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 20:52:24
avatar
Na hluku mi moc nezáleží. Takže jestli maj 1200 nebo 2600 je mi jedno
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-31 13:11:32
avatar
no sorry ale.... ty tady hájíš "vodní" chladič co díky vysokým otáčkám málem uletí někam do pr.. a nemluvě za to že to vydává zvuk jak turbína..... jako jo, třeba to je výkonné..... ale k čemu to je když to vydává kdovíco za hluk?? takže poměr výkon/hluk/cena je naprosto na ... a tobě to nevadí.... no já nevím ale já chci slyšet víc než jen hučení větráků.... a myslím že takhle to má 99% ostatních lidí.

nic, každý máme svůj vkus...
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-31 13:32:59
avatar
Když jsem si kupoval ten H100, tak sem se díval na výkon chlazení. Hluk jsem vůbec neřešil. A výdrž taky ne. Protož když mi vydrží 1 - 2 roky budu rád. Až Corsair udělá nástupce H100, což bude za cca rok, tak si ho taky koupím. A nebudu čekat nějaký 3 roky. A "velkýho" vodníka se mi nechce kupovat, protože je to moc drahý. A ta kapalina... (myslim koroze) nevim, nevim. A tak jako tak tam nějaký větráky musej bejt. Blbí je, že se na GPU nedávaj ty moduly na vodníka rovnou. Takhle když má někdo 2 - 3 GPU dak dá 6 000 Kč jenom za moduly na GPU + CPU tak 1 000 Kč + Radiátor + Expanzní nádoba + Čerpadlo + hadice a ty věci okolo a je to cca 15 000 Kč. A to je prostě na mě moc. Jenom za to, že budu mít trochu nižší teploty u CPU a GPU. Ta H100 mi za těch 2 400 Kč prostě stačí. On ten 2600K taky nebere tolik. Takže mi to prostě takhle prozatím stačí.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 09:22:10
avatar
koroze u "velkého vodníka" by tě čekala leda bys jak magor kombinoval v okruhu měď a hliník..... jinak jsi naprosto v pohodě s destilkou.... ano, něco to stojí, ale nemusíš každý rok dva kupovat nový. tohle by ti vydrželo napořád nejspíše i na další 2 pc..... a ještě by to chladilo o něco víc a bylo daleko tišší.... ale ano, za kvalitu se platí, což u tohohle paskvilu nevím nevím ;-) ale stejně, kdyby jsi chladil "jen" to co teď tak těch 15 tisíc ani zdaleka ;-) na procesor ti stačí "pořádný vodník" za 6 tisíc... a ještě ho nemusíš každý rok kupovat novy ;-)
(malý příklad: Odkaz
a jako bonus můžeš upgradovat když se ti bude chtít... ;-)

prostě... záleží na preferencích, když ti nevadí že ta bedna řve jak když tůrujou motor, tak ti to nechám, ale rozhodně ti garantuju že jsi jeden z mála komu to je jedno... ;-)
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 14:44:16
avatar
Ale tak jo, za těch 6 000 Kč to ještě de. Škoda že v tom neni započítána i GPU s modulem. Já když už si chci něco koupit, tak jsem zvyklej kupovat to nejlepší. Tak zase 2 400 Kč neni tolik. A jak jsem říkal: Když mi to 1 - 2 vydrží, budu rád. A pak bych si koupil nějakýho pořádnýho vodníka za 15 000 Kč. I když bych ty peníze radši dal třeba do něčeho jinýho. Třeba do GPU. Ale jak říkáš. Pořádnej vodník by moch tak ty 3 roky vydržet. Akorát by jsem musel měnit Bloky na CPU
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 16:20:02
avatar
3 roky jo? klidně i déle, když ho občas vypustíš, vyčistíš ;-) co se týče bloku, není problém používat jeden celou dobu bez měnění. jen bys musel asi měnit spony na uchycení na různé sockety ale to většinou není problém a jdou sehnat přímo třeba od výrobce... popřípadě předpokládám že jeden český výrobce bloků by ti ho asi udělal, kdyby sis od něj blok koupil ;-)
sám pokoukávám po vodáru ale musí počkat... ale když už bych stavěl, koukal jsem taky na to nejlepší co snad je, takže tu mánii znám ;-)) jen jsem se nedokázal rozhodnout jaké radiátory ;-)
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 16:34:08
avatar
Jojo
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 16:59:24
avatar
si zvyklej kupovat to nejlepsi, ale koupis si nejhorsi vodni chlazeni co snad jde...
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 18:26:15
avatar
Protože jsem už neměl peníze a potřeboval jsem CPU + MB + Chladič. A neměl jsem víc peněz. Tak jsem koupil todle "levný"
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 21:09:07
avatar
voda? hm...napojit to na hydrant a je pokoj
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 15:21:56
avatar
Mě by spíš zajímalo, jak si vede v porovnání se staršími modely (H60/H70..). Ale radiátor, jak kráva
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 16:43:43
avatar
Pěkné a myslím že zase začnu o něm uvažovat.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 17:13:43
avatar
Ty chladiče nejsou v záruce dva roky...ale pět! Další tři roky jsou přímo u Corsairu...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 17:27:12
avatar
Jup, jako jejich zdroje.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 17:26:30
avatar
4 větráčky jsou blbost, chce to dva s pořádným tlakem (to neni to samé co průtok vzduchu). Jinak obecně je přínos větráčků z obou stran prakticky nulovej až občas zápornej.

Zato se spíš vyplatí ty větráčky trošku odsadit od radiátorů. Prodávaj se na to občas trošku předražený podložky (vypadá to jako ventilátor, akorátže bez vrtule, jen ten plast).

S dobrou montáží a větráčkama to pojede dobře, pokud neni to čerpadlo úplnej zmetek.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 18:57:40

Ty podložky (anglicky shroud - tedy spíše kryty, závoje) jsou dobrá věc, pokud je na ně místo.

Umožní to proudění vzduchu přes celou plochu radiátoru, protože bez nich je v místě rotoru ventilátoru mrtvé místo.

A souhlasím, že to je levnější a účinnější, než z každé strany plácnout jeden.

Průser je, že ventilátory s velkým tlakem jsou už akusticky hodně blízko turbínám (Delta na 5000 rpm ), ale ten chladící výkon stojí za to.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-31 16:59:05
avatar
Jop, ani já nevim jak přesně přeložit shroud, aby to dávalo v tomhle smysl.

Delty mě taky napadly, jsou správně ujetý větráčky. Nicméně existujou i jiný a tišší. No a ostatně Delty taky jedou i na méně než maximální RPM, někde sem je viděl na cca 2000 RPM a taky to "prý" docela funguje.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 09:33:38
avatar
jak vidím, jste stejní milovníci létajícího PC tak jako pan d.strachal ;-) a to nezmiňuju že by to asi přehlušilo i projíždějící náklaďák....

ale to správně ujetý teda sedí ;-))
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-09-01 16:10:57
avatar
Tak aspoň nejsem sám
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-30 21:54:42
avatar
toz dobre, ale domu si to neporidim, jsem zvyklej na vzduch
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-08-31 18:03:28
avatar
Ja ma H50 uz cca 2 roky a MAX spokojenost,takze az budu kupovat new HW tak tento je mou volbou
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 925x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1836x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1863x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1252x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1266x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3877x
Komentářů: 0