Benchmark Kingdom Come: Deliverance – vývoj hry už se zaplatil! Optimalizace jsou třeba. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 15 February 2018
altČeská hra je úspěšná. Prodeje míří k milionu kusů. PC verze dominuje. Další práce jsou ale třeba.

 

 

 

 

Nejdražší český herní projekt slaví úspěch. Hra už se podle odhadů v podstatě zaplatila a stačily k tomu evidentně jen dva dny prodejů. Ač jde o poměrně rozsáhlou hru, která překvapuje propracovaností prostředí, tak na poměry podobných zahraničních titul byl vývoj hry výrazně levnější v ČR, než co stojí v zahraničí (podobné to bylo i u třetího Zaklínače). Zatímco podobně velké zahraniční hry musí prodat několik milionů kopií, aby se vůbec zaplatily náklady na vývoj, v případě Kingdom Come: Deliverance stačilo prý prodat kolem půl milionu kopií na zaplacení samotného vývoje. A tak se prý už stalo.

Na STEAMU pro PC se prodalo už více než 300 tisíc klíčů, ve fyzické podobě pak do obchodů bylo dodáno 350 tisíc kusů hry a mnohé obchody mají vyprodáno. Další várka je tedy na cestě. Prodeje hry se tak již rychle blíží 1 milionu kusů, což je samozřejmě málo v porovnání s jinými velkými RPG, nicméně originální téměř simulační pojetí tohoto středověkého RPG a poněkud záměrně neulehčující design hry, přeci jen znamenají o mnoho menší potenciál. Přesto to vypadá, že zájemců o podobný typ hry je skutečně hodně.

Ovšem není všechno úplně růžové. Recenzenti i řada hráčů si stěžuje na optimalizace, velké bugy atd. Protože hru už máme k dispozici i přímo v testlabu a provádíme první měření, musíme bohužel stížnosti potvrdit jako zcela oprávněné. Pravdou je, že je potvrzují i tvůrci hry a ubezpečují všechny, že další velký update přinese opravu chyb a také zlepšení optimalizace.  

  • První benchmark a testování výkonu

Musí říci, že protože v redakci máme skoro všichni dávno monitory se 4K rozlišením, že hra je pro nás velmi obtížně hratelná v tuto chvíli. Mezi největší problémy patří podivná optimalizace pro grafiky AMD Radeon v nízkých rozlišeních, kdy v nízkých rozlišeních jsou nějak limitovány procesory (z nějakého důvodu, hlavně ve spojení s Intelem, že by opět DX11 bug?), ve vyšších rozlišeních je přitom jejich výkon normální a jsou tam, kde by měly být. Problém ovšem je, že žádná grafická kartou současnosti nedokáže nabídnout hratelná 60 FPS ve 4K rozlišení v rozumných vysokých detailech!!!

(na ultra detaily a ještě ne ty nejvyšší, je hra velmi obtížně hratelná ... )

Hra přitom nevypadá zase tak úchvatně, aby takové HW nároky byly opodstatněné. Se současným high endem je problém hrát i v nižším rozlišení plynule. Hra je velmi špatně optimalizovaná postrádá dnešní DirectX12/VULKAN API technologie, které se ukazují být zásadním přínosem ve hrách, kde jsou nasazovány. Propady FPS jsou na některých místech tak značné, že s grafikou typu RX VEGA 64 nebo GTX 1080 Ti ve 4K rozlišení máte běžně i kolem 15 FPS na vsoké nastavení (na to nejsme zvyklí)! To je naprosto neakceptovatelné. Musíme snížit detaly na druhé nejnižší nastavení, aby se FPS nepropadaly tak často pod 40FPS. Pak s referenční RX VEGA 64 máme v průměru těch 60FPS ve 4K a s GTX 1080Ti jen o několik FPS více, a stejně to v některých oblastech hry padá ke 40 FPS :(. Pravda, i na druhé nejnižší nastavení hra vypadá lépe než na konzolích, které jedou ve značně osekaných detailech jen v rozlišení 900p/1080p a jen na při 30FPS. Ale stejně, nemyslím si, že hra vypadá tak skvěle, aby grafiky s výkonem RX VEGA 64 či GTX 1080 Ti měly mít problém rozjet ji ve 4K na vysoké detaily na 60FPS.

(ve vyšším rozlišení 3840x2160 musíte snížit celkovou úroveň detailů, abyste si vůbec zahráli. V současnosti nelze tuto hru hratelně hrát a ničem v ultra detailech ve 4K rozlišení ...)

Zatím tedy nabízíme jen pár čísel, co jsme stihli naměřit. S dalším testováním počkáme na slibovaný update, protože optimalizace hry evidentně kulhá na obě nohy. Zejména když hra rozhodně nevypadá lépe než třeba podobě rozlehlý Witcher 3, což byla také DX11 hra atd. Procesorově přitom hra využívá 8 vláken, 12-16 vláken už moc přínos nemá, majitelé dvoujader jsou ale v podstatě bez šance. 4jádra jsou opravdu minimum, a i u nich je rozdíl proti 6-8 jádrům CPU dost znatelný.

Každopádně před WarHorse je spousta práce, která snad půjde o něco lépe teď, když ví, že hra se docela líbí a rozhodně na ní vydělají. Optimalizace a oprava bugů snad proběhne do 14 dnů, dále by mělo následovat další vylepšování. Dobrou zprávou pro nás, kteří nemáme hromady času na opakování několika hodin hraní zase a znovu kvůli záměrně nepřátelskému save systému, že jsou k dispozici již herní módy, které nám umožňují hru uložit kdykoliv!

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 16:55:03
avatar
Snad první test, který reálně ukazuje/říká, jak je hra špatně optimalizovaná a to už jsem se to snažil vysvětlit tolika lidem jaká je to bída.
Snad první hra, kde jsem neměl 60+ fps v 3440x1440 na max. a ani na snížené detaily s 1080 Ti.
Doufám, že to časem optimalizují, ale dost pochybuji, že to stihnou v dalším updatu.
Další možnost je, že snad AMD/Nvidia na to vydají optimalizované ovladače, což by mohlo trochu pomoci.
No nic, zatím jsem dal refund a za cca půl roku to zkusím znovu.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 20:34:49
avatar
Já z principu nesouhlasím s lidmi, kteří tvrdí, že hra je špatně optimalizovaná, když na maximální detaily žere výkon. Pokud jde o optimalizaci, zajímá mě jak je hratelná na minimální detaily vs na maximální detaily, zda je tam dodtatečný rozdíl ve výkonu, aby na co největším rozpětí hra vypadala tak dobře jak je to možné, a druhý naprosto klíčový parametr optimalizace je jak hra vypadá. Protože při stejné spotřebě výkonu může vykreslovat jeen blízké objekty/stíny nebo může renderovat stíny v reálném čase i u vzdálenějších objektů, těch faktorů je strašně moc.

Každopádně soudit optimalizaci jen podle maximálních detaailů je z principu blbost. Já jsem rád když hra má nastavení, která jí prodlouží životnost a i za dva roky bude na co koukat na novém hardware. Nevidím důvod proč by vývojář měl nejvyššíí nastavení odebrat aby na novém nejvyšším nastaaveení běhala lépe, ale vypadala hůře. A ostatně nesnáším, když to udělají, v trailerech ukáží nádhernou grafiku, pak ji do hry nedají a sice to běží na PC rychleji než na konzolích, ale vypadá to stejně hnusně.

PS: Něco jiného je, když hra nejede na slabších sestavách vůbec nebo vypadá neadekvátně tomu výkonu, který žere, ale vadí mi ten argument, že si to nemůžu zahrát na max na současném highendu bez sekání.
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 20:47:55
avatar
Tak každý to hodnotíme jinak, já porovnával velmi vysoké a vysoké nastavení a tam to prostě neodpovídá na to jak hra vypadá.
Nevypadá špatně, ale není to žádný grafický zázrak, aby to na současném hardwaru běhalo tak bídně.
Jsou tu jiné hry které vypadají o třídu lépe a zároveň běhají o třídu lépe.
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 08:03:29

Zaklinač 3 vypadá lepe a na současném high endu jede bezproblemu 4k 60fps + svět je mnohem rozlehlejší atd...

Takže ve srovnání s konkurencí je hra špatně optimalizovaná. A high end je od toho aby na něm nebyl problem nic současného hrát a aby vydržel několik let než začně strácet.

Ta hra je strašlivě optimalizovaná. Na to jak vypadá.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 08:40:21
avatar
dalším měřítkem jsou velké propady fps.. a ty hra zjevně má...
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 13:06:07
avatar
Dle tvého hlediska bych řekl, že je hra optimalizovaná dobře. Na v jádře fakt prastaré sestavě (Phenom II X6 + GTX660 + 8GB DDR2) to jede v rozmezí 25-35 FPS. Minimální detaily, akorát přidáno o něco více k dohledu, LOD, zobrazování vegetace, protože to na nejnižší hodnoty opravdu dost bije do očí. Jo a vypnuté V-sync přes config, které mi, pravda, přidalo asi 5 fps.

Samozřejmě to nevypadá jako koridory typu Hellblade, even. TR2, které jsem ještě rozjel na vyšší střední, ale imho to určitě neurazí.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 17:19:23
avatar
Na hru se těším, ale beta testera dělat nebudu, takže za půl roku. Jo za hype se platí... Držím palce vývojářum s optimalizacemi
Tomcat2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 17:50:17

Přesně tak, půl roku, spíš rok. Tak to dělám u všech her. Nemusím hned okamžitě hrát každou novinku. Já si počkám, ono je to pak levnější i na pořízení (pokud ji teda nemám v úmyslu upirátit) a už je tam x patchů a je to vychytanější
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 17:50:42
avatar
Ryzen 5 1600 + GTX1070 na high v 2560x1440 a neklesne mi to pod 50fps, nic nemám taktované.
Hra mi přijde naprosto plynulá, ale pravda s gsync...

Na druhou stranu, Crysis 3 na max dám cca 45fps...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 10:31:51
avatar
Good point. Už jsem to tu několikrát říkal - hry jsou rozbité a mají propady fps a nemá smysl to hnát výkonnějšími GPU/SLI/cross zapojeními atd. protože ty mají propady taky. Gsync/Freesync je naopak jediný způsob jak dostat z málo fps ten nejlepší dojem
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlas 2018-02-17 12:25:21
avatar
Obecně je adaptive sync skvělá věc.
Mám GK/LCD s Freesyncem a vůbec nepoznám, když hra "padne" třeba na 30FPS a to je prostě parádní.
V podstatě si mohu dovolit hrát na mnohem vyšší nastavení, než kdybych měl s LCD se zafixovanou obnovovací frekvencí na 60Hz.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-18 04:19:10
avatar
Ale to 3x4K bláznům nevysvětlíme, protože vše 4K je jen 60HZ bez LFC s mizernými rozsahy freesyncu
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 18:51:16

Není to tak dávno co tu někdo psal, že mít ve 4K 60FPS stabilně dává jenom GTX 1080Ti. A že hrát na 4K v maximálním možném nastavení detailů nejnovější hry není vždy běžné.

Sám nemohu v tomto soudit, protože jsem povětšinou hrával na osekaných detailech a byl rád za 30 - 40 FPS stabilně, v rozlišení menším než 1080p.

Každopádně z toho mála co jsem stihl odehrát, musím říci, že mě se tato hra líbí. A jsem rád, že se někdo odvážil jít proti proudu a vytvořit něco nezvyklého podle sebe a nesnažil se jen kopírovat zavedený směr.
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 20:08:55
avatar
Já vím, že 4K je super. Ále není to tak dlouho co jsme hrávali na brutálně přetaktovaných sestavách (thunderbird@1,9GHz ) třeba CoD1 na 15" CRT a jaká to byla paráda - protože to prostě bavilo!! Já vím je jiná doba, jenže 4K na zábavnosti nepřidá (jasně že je to oku libější). Než Vávra vychytá mouchy na hře, tak už budou grafiky výkonný tak akorát. Crysis1 se ve svý době taky nenechala na ničem finančně normálním zahrát. Hraní je na hraní si, a to Kingdom Come splňuje dostatečně a to je hlavní.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 11:20:55

Přesně. Za starých časů jsme pařili doom normálně i s 5 fps a jaká to byla pařba
Ale pravda, že dneska bych to asi už nedal
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 11:52:57
avatar
já tedy dooma pařil a jelo to mnohem lépe než 5FPS ...
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 12:09:50

Pane Addmine on to Vladislav myslel tak, že když někdo neměl dostatečně dobrý počítač což v době vydání DooM byla mimochodem většina tak to jelo na plném okně právě na těch 5fps. Mohl by jste občas přes to svoje obří ego vídat věci v širších spojitostech ? Tu nikdo nenapadá vaše tvrzení že Kingdom come je špatně optimalizované ( je to pravda).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 12:24:47
avatar
hele ty ego .... 5FPS ta hra rozhodně hratelne nejela ty širší souvislosti ... já tu hru hrál a hodně a to na plečce a měl jsem mnohem více než 5FPS .... 5FPS nestačilo nikomu
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 12:26:34

Je vidět že vůbec nechápete co se snažil říct.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 12:37:47
avatar
to víte nemluvim ignoranštinou ....
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 13:20:03

Já vám to tedy vaše Ignorantstvo přeložím:
"Přesně. Za starých časů jsme pařili doom normálně i s 5 fps a jaká to byla pařba
Ale pravda, že dneska bych to asi už nedal"

Přeloženo:
Za dob DooMa 1 jsme na těch našich plečkách hráli i když to sotva jělo klidně i na 5FPS a stejně nás to bavilo, protože to byla skvělá zábava.

Až budete mít příště zase jednou problém dejte vědět rád pomohu.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-17 12:28:28
avatar
Jasně souhlas, je to jak říká pan vladislavpokorny.
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-22 13:39:47

Člověče dooma jedničku jsem už pařil na 486 DX-4 na 100MHz a to už běhalo dobře, ale věřím, že na nějaké 386 atd to bylo špatné, to samé na té 486 když jsem pouštěl prvního quaka tak to byla pěkná slideshow, ještě že tam šlo dávat rozlišení 320x240 a minimalizovat okno..do doby 3dfx nitra byl ještě nějaký ten pátek
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-22 14:08:55

Ono tma tehdy zalezelo zda měla 386tka byla DX nebo SX. Na DX to jelo myslím už docela dobře ale na SX to bylo hotovo
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-17 12:29:28
avatar
Když vám někdo napíše, že mu to stačilo a vy tvrdíte, že to tak není, pak z něj děláte lháře.
Proč?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-18 16:36:57
avatar
protože je to blbost ... 5FPS opravdu nestačí nikomu k hraní hry jako Doom a hru jsem navíc hrál v té době také ...
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-18 17:50:07
avatar
A co když to tak opravdu hrál? Vy víte, že lže? Můžete to nějak dokázat, nebo si to prostě myslíte, tak to tak prostě je?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-18 19:01:39
avatar
protože s 5FPS se to prostě hrát nedá ....
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-18 19:44:11

A já třeba hrál Undreal tornament na 56 Kb modemu a tak 25 fps . Co myslíte bylo to možné ?

Mimochodem děkuji za smazání komentu, který nijak neodporoval pravidlům co máte zde uvedeny. Vás to musí ukrutně bavit, mít vždy pravdu, což?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-19 00:11:22
avatar
5FPS a 25FPS je dost obrovský rozdíl ....

to není o pravdě, to je o tom že s 5FPS se hra jako DOOM 1 hrát prostě nedá ....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-19 08:05:24

Teoreticky je to možné Odkaz, hrát bych v 5 fps teda nechtěl a taky si nepamatuju, že by doom běžel takto mizerně. I na 386 doom běhal kolem 20fps.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-18 20:26:38
avatar
No reagujete přirozeně - co sám nezažiju, neexistuje. Osobně jsem se ale přesvědčil, že tento postoj bývá dost mimo realitu. Ona totiž tak nějak ta realita si dělá co chce, bez ohledu na to, co já si myslím.
Třeba taková hra "Hired guns" z Amigy? Jestli jela na pětistovce 5 fps, tak to bylo moc a stejně to kámoš propařil až do finále a byl to boží zážitek.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-18 22:32:57

Pán neví co je Amiga.

A jinak skvělá hra. Sám jsem vlastnil Amiga 600 a posléze 1200. Turican II a nebo Cannon Foder, či Syndicate. Oh!!! Nezapomenutelný hry. Škoda, že dnes už tolik platformovky nefrčej.

V poslední době (5 let) mě akorát hodně bavil Ori and the blind forrest a Trine jo a ještě nějakej Path of Samurai nebo tak nějak. Ale nikdo dnes nědělá žádný plošinovky ve stylu Contra, Abuse, a podobný. To bych si opravdu něco takového moc rád zahrál. Prostě uderná hudba, kvanta nepřátel "uspojivá" obtížnost dobrý zbraně a co nejvíce levelů. Nedávno jsme si rozjel stařičké "Expendables" A taky super a docela rád vzpomínám i na Duke Nukem: Manhatan project. Tehdy zatracovaná hra, ale když se k ní vrátím dnes tak si říkám, že nebyla vůbec zlá !
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 20:27:19
avatar
Těším se už nějakou dobu na herní 4K monitory s obnovovaci frekvencí 120 HZ a více, ale asi to bude jen na starší hry když i 1080 Ti dá stěží 30 fps... I když s Frreesync/G-sync by to nemuselo vypadat tak špatně.
Každopádně za sebe mohu říci, že jsem si kdysi koupil 3D monitor a 3D mě nechytlo, ale vyšší obnovovací frekvence je super, špatně se to popisuje, ale hry co byť na horší detaily mají 120 fps jsou mnohem plynulejší a působí lépe. Screenshoty nic moc, ale hry nehraju jako slideshow

Každopádně jsem zvědavý za jak dlouho půjde hrát hry jako Kingdom Come ve 4K 120+fps s jednou kartou.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-18 04:28:47
avatar
Básnění o 4K 120Hz monitorech je pěkné, ale jsou to jen sny. Buďte realista co rozjedete ve 4K na 120fps s max detaily? KCD určitě ne. Prostě na tuhle kombinaci rozlišení a fps ještě nenastala doba, nehledě na to že slušný gsync/freesync monitor stojí přes 20 tisíc a není ani 4K, takže tohle by bylo za 50 a to bez grafik, čili pro 95% populace nekoupitelné. Reálně máte dnes to 4K 60Hz s příšernými dropy a bez pořádného syncu anebo sub4K jako 2560x1440 nebo 3440x1440 se 100-144Hz. Osobně považuji druhou možnost za přijatelnější
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 20:36:54

Tady je ukázka frejmů na GTX 1080Ti ve 1440p Odkaz
Kolikrát nesmyslné dropy v lokacích, kde se nic neděje.¨Patche určo budou následovat.
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 20:43:48
avatar
Zrovna toto video není vypovídající, má tam nějaké problémy, psal jsem mu tam i komentář.

Citace:
DudeRandom84 you should check your PC, your fps are too low.

I did a comparison test with my i7-8700K @ 5 GHz + GTX 1080 Ti 1860/5508 MHz and my fps are way higher, the difference that big is not because of you recording it...

Scene 1 Odkaz - 65 fps vs 42 fps video time 0 : 32
Scene 2 Odkaz - 46 fps vs 26 fps video time 2 : 05
Scene 3 Odkaz - 54 fps vs 23 fps video time 4 : 02
Scene 4 Odkaz - 57 fps vs 20 fps video time 4 : 19
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 20:54:15
avatar
8700K na 5GHz ... takový typický CPU ....
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 21:05:59
avatar
... on má v testu 4.7 GHz tak je to celkem jedno, že já měl 5 GHz, stejně se CPU fláká a na fps to nemá vliv.
Škoda, že nějak nereagoval, by mě spíš zajímalo proč takový rozdíl, 5 fps mu sežere nahrávání, ale co ten zbytek? Jediné co mě napadá je, že moje ram byla na 3600 MHz proti jeho 3200 MHz a tím pádem by to byla asi hra nejvíce závislá na rychlosti pamětí o čemž dost silně pochybuji.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 21:34:54

Jenže ta lokace mohla být v jiných podmínkách. Loading jiného úkolu na pozadí třeba, nebo jiný počasí, hodina a kdo ví co všechno. Víš různé efekty, které pusobí interaktivně ...
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 21:58:07
avatar
Je to úplný začátek hry, tam není nic co by mohlo být jinak, jedině, že by to bylo náhodně generované a to by na to stejně nemělo vliv.
Edit: jo a na pctuning foru měl další uživatel stejné výsledky jako já.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 21:57:32

To je pravda, ale pozdější lokace jsou useknuté, takže se to nepozná pokud nekomunikuje.
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 21:18:56
avatar
Já jsem se hrou celkem spokojený, se svoji 1080 a I7-8700 na FHD mám téměř pořád 60fps+, jsou vyjimky, kde to trošku spadne, ale vše plynulé na max nastavení. Hra splnila to co se očekávalo, ale chce to patche a o trošku poladit optimalizaci. Nicméně kdyby šli přiostřit vzdálenější textury a lehce celá hra, na kráse by to neuškodilo, takhle mi ta hra přijde jako by lehce zamlžená.
Ale hraje se to dobře, má to jakési své kouzlo...

P.S. V budoucnu by mohl být i cz dabing, aspoň jsem to slyšel.

Hře bych dal zatím pěkných 7-8/10.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 21:38:34
avatar
Nepochopim preco hru nevydali o mesiac neskor, aj s tym gigantickym patchom. Takto si len urobili zlé meno. Pri tolkych rokoch vyvoja by uz mesiac nikto neriesil. Pripadá mi to ako amatérska chyba.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 21:52:25

Možná potřebovali odezvu od hráčů, aby patche mohli vznikat
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 23:44:57
avatar
To "možná" je tam nadbytečné- je to přesně proto. Ve videich několikrat zminují, jak nad těmi bugy hraču na twichi jen nevěřicně kroutí hlavou, protože tu hru projeli tolikrat a nikdy se jim nic podobného nestalo.

Tenhle brouk je prý ve studiu pobavil nejvíc: https://www.youtube.com/watch?v=TgTGg1kUQCo
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 05:38:20

Hezké video. Takový středověký Matrix. Jak už se tu i psalo, každá hra po vydání chce patche. Není to tak dlouho co byly vydány hry, které jely na tom nejlepším železe stěží na 30 FPS a pak byly i staženy z prodeje a vydány později znovu. Jeden díl Batmana jako příklad. Myslím si, že někteří lidé jsou zbytečně tvrdí na tuto hru.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 14:18:04
avatar
na to je betatesting
Stazius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 22:01:57

Taky bych si zahrál, kdybych sehnal grafiku...
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 22:44:51
avatar
Jako stachu ty si asi real solidni pako co? W3 se tady graficky nechyta ani omylem a na bugy nadavaj tak maly deti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 23:08:26
avatar
1, to dáme za varování ... následovat bude BAN za urážky

2, Witcher 3 rozhodně vypadá o něco lépe celkově, modely postav a jejich pohyby má mnohem lépe zvládnuté ... starší verze CryEngine prostě není tak dobrá ...

3, KCD je pěkná hra, ale starší verze CryEngine je znát a nebudeme tady neobjektivně tvrdit, že je graficky nedostižná, není .... W3 má celkově lepší grafickou úroveň nebo minimálně srovnatelnou a to je mnohem lépe optimlizovaná ...
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 19:47:21
avatar
omlouvam se a diky ze sem nedostal ban i kdyz bych si ho za tenhle prispevek zaslouzuil
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 08:46:10
avatar
lol nějaké IQ houpacího koně dorazilo...
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 13:35:02

Ty si na com hral W3? Ja na 4K vysoke rozlisenie a islo mi to 60 fps, KC sa graficky absolutne nechyta a nehovoriac ze KC si ani na 1080Ti nezahram na 4K pri normalnom fps.
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Grafika 2018-02-15 23:02:03
avatar
"Hra přitom nevypadá zase tak úchvatně, aby takové HW nároky byly opodstatněné" To je trochu silné tvrzení hele, zaleží na spoustě věcí. Ono je rozdíl ve vizualu her, které nejsou openworld ale jen se vykreslují nějake bloky budov nebo ulic kudyma vede příběh. Úplně jiný počet textur na vykreslení a proto jsou některé hezčí s menšími HW nároky a naopak.

Alespon tak to zde zmiňuje sám pan Mafie v 20:27 https://www.youtube.com/watch?v=H1syNtYVgAo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 23:07:50
avatar
je to tvrzení czela na místě .... Zaklínač má také slušnou detailnost a podobnou velikost a běhá lépe a to je starší hrou ...

a tvůrci sami slibují optimalizace, takže si určitě nevymýšlím ani nepřeháním že ta hra má běhat mnohem lépe na to jak vypadá ...
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 23:28:41
avatar
Jenže zaklínač je třetím pokračováním serie. (Nejsem si jist, jestli to Vávra zmiňuje v tomhle videu nebo v jiném.) CDP měli už všechny nástroje a cely know-how, jak na to a mohli se už soustředit čistě na příběh a grafickou stranku věci. WH dělali vše uplně od 0 a ted už ty nastroje, skripty na dělani Q atd. maji a příšty hry máme očekávat minimalně rychleji vydané.

Optimalizace třeba jsou o tom žadná, jako ostatně u každé hry. Jenže jsou i mnohem hůř vypadajici s horší optimalizací. Nebyl bych na KCD tak tvrdý.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 23:48:03
avatar
ehm ... no W1 a W2 nemají spolu technicky společného nic .... a W3 je také úplně jiný než W2 ;) ...

nikdo neříká, že CDPR to neměl zvládnutý lépe a s lepší výchozí pozicí, ale i jejich Witcher 3 vznikla v podobných podmínkách ;) ...

já nejsem na KCD tvrdý, jen prostě zastaralá verze CryEngine a absence moderních API DX12/VULKAN je problém u hry vydané v roce 2018, tím spíše když chce být špičková a že to prostě dobře neběhá .... s RX VEGA 64 bych neměl mít žádný problém hrát to ve 4K 60FPS+ .... tak doufám, že to dodělají, to je vše co říkám a mrzí mě, že si nevzali více času na dodělání a dooptimalizování hry .... mrzí mě to kvůli hře, ne kvůli sobě ;)
dancenatic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 00:40:19

Možno je CryEngine starý ale kvalitný. To ako vypadý KCD nemôže CryEngine ale študio a popridávané efekty. Tu mám pár obrázkov z crysis v 1680x1050 z roku 2012 a na HD7970, FPS to malo pri tom nastavení 40-60( vsynch enabled )
https://uloz.to/!lv8xtDDzX8Ln/crysis-screenshots-4xmsaa-adaptive-aa-rar
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 01:40:58
avatar
.... sorry ale herní engine nejsou víno stářím svých verzí na kvalitě opravdu nezískávají ;)
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 00:37:36
avatar
Nemohu posoudit technickou spojitost jednotlivych dílů zaklínače, jen cituji, co na to říká tvůrce hry.

net.Xtreme výše zminuje: "Každopádně jsem zvědavý za jak dlouho půjde hrát hry jako Kingdom Come ve 4K 120+fps s jednou kartou." podle mého není ani současný rok 2018 zralý na 4K ani při 60+ FPS na jednu kartu u všech vydaných her. Tedy bych to uplně za výtku nepovažoval, dokud se to nestane standartem. Ale to už je asi otázka semantiky a každy bude mít jiný nazor.

Dodělávat a dooptalimalizovat se dá i po vydaní a s feedbackem i mnohem efektivněji. MACHINA s "ale beta testera dělat nebudu" udeřil tak trochu hřebiček na hlavičku a snad posléze budou do-uspokojeni všichni hráči oplývající špetkou trpělivosti.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 18:38:55
avatar
Já to nemínil jako výtku ke hře, Crysis jsem si dlouho na plné detaily nezahrál ani ve FullHD, a naopak jsem byl příjemně potěšen, že když jsem se ke hře po čase vrátil (na nové sestavě) vypadala lépe.
Spíš jsem to myslel jako přání směrem k HW (monitory, grafické karty). Pokud jde o mě, tak nové hry vždy mohou mít kvalitní grafiku, kterou si člověk vychutná až v budoucnu, jsem tomu rozhodně raději, než když podobná nastavení nemají.
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 22:10:27
avatar
Vím, že to nebylo míněno jako výtka ke hře. Nepřu se, jen jsem si vypujčil myšlenkový pochod a rozvinul ho o svou domněnku. Celé to patřilo na konec vlákna "Grafika"- překlik. S tím Crysis odstavcem tady rozhodně souhlas. S celým odstavcem.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 09:21:13

Bohužel v poslední době se nám tu rozmohl takový nešvar a ne, není to prcat . Hry v alfa verzi v hlubokém stavu rozdělanosti a syrovosti se běžně prodávají za peníze označené jako early access. Že se mnohdy nedostanou ani do bety, autoři shrábnou peníze a celé to vyšumí jako třeba DayZ je jedna věc.
Druhý nešvar ale je, že se hry z té alfy nakonec nějak dostanou do bety a vydávají se za hotovou hru. A pak se čeká jestli se prodá dostatečný počet kusů, aby se hra dodělala. Případně se dodělá tak, že se vydá opět zpoplatněný DLC.
Jako nezlobte se na mne, ale pokud v takové situaci někdo nadává na pirátění her, tak je na úrovni pražských taxikářů. Představa, že si to koupím jako hotovou hru a pak budu měsíce čekat, jestli to dají skutečně dohromady mne nějak neláká.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 18:43:50
avatar
Tenhle nešvar mi vadí. Jestli bude o hru zájem, tak doděláme co mělo být v době vydání a možná to bude patch zdarma a ne placené DLC.
Navíc ta logika třeba u dabingu. Znám spoustu starších hráčů, co neradi hrají příběhové hry v angličtině. Mají kupovat hru bez dabingu a doufat, že časem bude dodělán? Nebo mají počkat, až ve hře skutečně bude? Z jejich pohledu je přeci logické počkat, ale pokud počkají, tak vydavatel bude mít za to, že o hru není zájem, aby ospravedlnil dabing.
To samé se týká zabugované early hry. Mám počkat na Game of the Year verzi s opravenými chybami a kompletním obsahem? Nebo si mám koupit hru při vydání za vyšší cenu, bez některých DLC a s rizikem, že ji kvůli bugům ani nebudu moci dokončit?
Současný obchodní model je postavený na hlavu.
vanhalf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 10:02:35

Jak je mozne ze nekomu jede stabilne 60fps a jen obcas propad a nekomu na top grafikach jede spatne? Bohuzel me taky nebezi dobre... 2560x1440, ryzen 7 3.9Ghz, titanxp 2Ghz a fps litaj silene... 30-70 fps ve mestech je to silene. Ve meste kdyz mam treba 30 FPS tak vytizeni grafiky ukazuje klidne jen 60% takze to nechapu
bananomet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Subjektivní dojem optimalizace 2018-02-16 10:55:56

Koukám, že všichni nadávají na optimalizaci, na druhou stranu já a pár mých přátel se starším železem nemáme problém.

Mám dnes již pravěkou sestavu AMD FX8320 + R9 270X + 20GB 1600Mhz DDR3 a hraju na full HD medium/high detaily s 60FPS lockem konstantně bez dropů a to mám hru na HDD ne na SSD. Podobně jsou na tom mí přátelé.

Mám nejnovější ovladače a win10.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 16:08:30

podobne.. hrajem to na i5 2500k s 16GB Ram a GTX1070, frame rate je 40-60 fps, jedine prepady na 30fps su pri filmovych sekvenciach.
Mak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 17:20:01

Musíš to brát tak,že počítačová gramotnost současných hráčů je nesrovnatelně níže než tomu bylo před deseti lety.
Většina dnešních hráčů si nesvede v počítači nic nastavit natož pak poskládat vhodnou sestavu.
V podstatě se chovaj jako konzolisti.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 18:45:32
avatar
Spousta lidí nadává, že nemohou hrát plynule na ultra detaily. Stačí se kouknout na staré diskuze o optimalizaci Crysis. Já Crysis hrát mohl (na minimální-střední detaily) na rozdíl od některých současně vydaných her.
hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 16:42:11

Ok optimalizace beru,ale ne na úkor grafiky, protože 30% je zážitek z krajiny apod...
Davidek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 21:38:56

Na notebooku s GTX1080 Max-Q ve FullHD, vše nastaveno na Velmi vysoké detaily a běží to v průměru kolem 45FPS.
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výtky ke hře 2018-02-17 11:42:37

Tak sem to tu pročetl a přihodím svou trošku do mlýna.

1) Zabugovanost: je to open world RPG (ty jsou zabugovaný dycky) a s navíc mnohem propracovanějším yswstémem AI a questů (ve skyrimu můžete mít nějakej quest "dones mi maliny na oběd) otevřenej měsíc a stgejně vám NPC na konci poděkuje a zaplatí 50 zlatejch, tady se simuluje i běh času, takže s takovýmhle přístupem se po slavném návratu z měsíčního sbírání v lese dočkáte max rány holí. Ta hra je prostě příliš rozsáhlá a má příliš mnoho proměnných než aby to studio se zdroji WH zvládl,o odchytat. Sakra Bethesda je mnohem větší a koukněte se jak vypadaj její hry. WH to řeší a první patch toho odladil fakt hodně.

2) Optimalizace - mám vpravdě fousatou sestavu s i7 870 a HD 7970(?) 3GB 16GB RAM a hra je na HDD - ve FullHD to mám všechno na Střední a FPS mezi 40-50, přitom hra nevypadá špatně. Crysis dvojka (stejnej engine) vypadala řekl bych líp, ale zase - koridorovka s minimem NPC a všichni zakutí v armorech (což je mnohem jednodušší na animaci než reální lidi). To že vám to nejede na současným HW "f plný palbe f metle na hlínách" by měl bejt standard - bývalo dobrým zvykem, že maximální nastavení bylo určený pro TOP sestavu další generace železa. Standardní herní rigy mívaly gamesy v nastavení Medium a záviděli sme recenzentům, že můžou něco trochu oboostit.

Má to samozřejmě i druhou stránku - někteří lidi mají zdá se větší problémy než jiní se slabším HW, takže tam stoprocentně jsou nějaké bottlenecky, které dělají problém, ale to se nechá vyladit časem, na PC je prostě problém že možností kombinací HW je skoro nekonečně mnoho.

3) DDho výtka k použitýmu enginu - jo, trojka je starej engine, jenže hra je ve vývoji minimálně 4 roky a v roce 2014 byla trojka hodně dobrej engine s již vychytanýma bugama, čtyřka byla venku cca 2 roky a nejspíš byla řádově dražší. Vsadím se, že kdyby jim tehdá dal někdo pětku, tak jí vezmou, ale ta vznikla až 2016 a předělávat celou hru v půlce vývoje na ÚPLNĚ JINEJ engine (pětka nemá s předchozíma verzema celkem moc společnýho) je cesta ke zkáze (viz Duke Nukem), navíc oni si spoustu mechanik dodělávali sami (prakticky všechno krom grafiky je jejich vývoj). Ještě nedávno vycházely MassEffecty na starým Unreal 3 enginu od MNOHEM většího (a bohatšího) studia a nějak mi nepřišlo, že by se za to Bioware nebo EA nějak styděly. WH mělo cca 130 lidí na konci a rozpočet menší než náklady na marketing jinejch titulů.
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-17 16:11:20
avatar
jako ja uz to tu psal, holt kazdej ma jinej level vnimani .. kritizovat takhle skvelou hru za bugy a graficky naroky je dle myho nazoru malichernost urovni pubertaka co si stezuje na nesmylsy a nevidi celek

/btw konecne mam po 11 letech co tohle forum spamuju certika s vidlema
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-18 12:20:43

Odmítám platit plnejch 50 babek za nedodělek. Takže si počkám 6-12 měsíců, až to bude opatchovaný a navíc za polovic - a to přijde, protože Steam.
pcwifi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - optim 2018-02-19 08:46:06
avatar
na Xeon E3-1231 + GTX1060/6GB to dře jak kráwa, skoda ze to nedoladili nez to slo do krámu... jen si ublížili.
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Optimalizace 2018-02-19 14:54:08

Co to je "dře jak kráwa"? Málo FPS? A v jakým rozlišení? Nebo řčakáte, že to na vcelku průměrným železe rozběhnete v plnejch ve 4K?

Je fakt, že hra vcelku slušně běží na slabým HW, ale na výkonným kupodivu moc nezrychluje. Oni taky ale lidi mají vcelku přehnaný očekávání, zmlsaný konzolovejma střílečkama...
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - i tak 2018-02-19 11:02:16
avatar
I přes tyhle nedostatky je podle mě nejlepší hra od vydání zaklínače a osobně ji hodnotím jako lepší, než zaklínač. Jednotlivé úkoly jsou opravdu zajímavé a propracované. Velmi často s různými možnostmi řešení, které jsou třeba málo patrné.. stalo se mi, že třeba povídáním si s vesničany jsem úkoly nakonec řešil úplně jinak, než kam vedla hlavní linka.
Ceneon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chyba v textu 2018-02-19 19:23:38

Našel jsem chybějící n v této větě: V současnosti nelze tuto hru hratelně hrát a ničem v ultra detailech ve 4K rozlišení
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 215x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1446x
Komentářů: 7
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1178x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1875x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1135x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1902x
Komentářů: 3