Dragon Age 2 – Dojmy z DEMO verze, ukázky z hraní v Eyefinity a obrázky z DirectX11 vylepšení! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 24 únor 2011
Přejít na obsah
Dragon Age 2 – Dojmy z DEMO verze, ukázky z hraní v Eyefinity a obrázky z DirectX11 vylepšení!
Hrajeme DEMO Dragon Age 2
Dragon Age 2-  Česká lokalizace a Eyefinity záběry

 

 

  • Dragon Age 2 před vydáním

EA se hodně marketingově snaží a u DEMO verze si stanovilo cíl 1 000 000 stažení (a dohrání) registrovanými uživateli EA sítě. Pak nám budou naděleny zajímavé bonusy do plné hry. V souvislosti s plnou hrou nás trápí jedna věc …

 

  • Čeština v Dragon Age 2 nebude (bude)!

Oficiálně vychází Dragon Age 2 bez české lokalizace. Na české zastoupení EA se nezlobte, to by samozřejmě bylo proti sobě, kdyby o českou lokalizaci nebojovalo, bohužel u vedení EA česká lokalizace neprošla. O důvodech se EA příliš šířit nechce, oficiálním důvodem je, že se to nevyplatí. Bohužel tento přístup určitě prodeje v ČR nezvýší, takže ve finále nebude mít EA důvod lokalizovat ani další hry, protože bude poukazovat na nízké prodeje. V ohrožení je dokonce i Mass Effect 3, u kterého reálně hrozí, že také s češtinou nevyjde - jen s pěknou českou příručkou!

Je to o to zarážející, že existují nadšenci a lidé, kteří rádi tu lokalizaci zajistí a náklady na to rozhodně nepůjdou do milionů. Ve výrobních nákladech celé hry, které jsou ve výši několika desítek milionů dolarů, se pár tisíc dolarů úplně ztratí a v tomto ohledu by tato investice byla k potencionální prodejnosti přínosnější, než investice do plakátu na náměstí. Vedení EA má ale jiný názor. Jasně naučit se anglicky, nebo polsky, protože EA hry do polštiny lokalizuje nadále, má něco do sebe, ale stejně.

Každopádně české zastoupení EA o zklamání českých fandů a potencionálním ohrožením prodejů této hry u nás, ví a rozhodlo se s tím něco udělat. Neoficiálně tedy podpoří vznik české lokalizace. V chodu už je výběr schopného překladatelského teamu. Textu na přeložení je ale opravdu hodně, slyšel jsem něco o 5000 stran normovaného textu, takže to i ve větším teamu zabere nějaký čas. Aktuální odhad je zhruba minimálně měsíc, kdy by se mohla objevit alespoň první verze lokace (neúplná a s chybami). Osobně počítám spíše 2-3 měsíce a problém asi bude i s DLC, které mezitím dorazí. Každopádně za tuto akci bych rád vyslovil všem zúčastněným velkou pochvalu a podporu a doufám, že to všichni dotáhnou do zdárného konce. Taktéž doufám, že tuto akci podpoří hráči zakoupením hry, či nějakou podporou pro nějaký fond tvůrců lokalizací, pokud EA od své politiky neustoupí ani v budoucích hrách.        

 

  • Dojmy z DEMO a Eyefinity v akci  

Ještě než se rozloučíme, natočil jsem pro vás dvě dlouhá videa, která ukazují zhruba ¾ obsahu DEMO verze a to pěkně v Eyefinity. Natočeno je to v 1080p, tak si to můžete užít na max, i když samozřejmě těžko se na 1920x1080 natáčí hraní v 5760x1200 :).

Pokud bych měl zhodnotit DEMO, tak říkám, že je určitě fajn, že vyšlo. Na druhou stranu, tvůrci mohli zpřístupnit některé možnosti ovládání a nastavení zobrazení statistik apod., protože DEMO silně vyvolává pocit poněkud bezhlavé rubačky. Mohu vám ale rozhodně potvrdit, že to taková rubačka zase není a hraje se to téměř stejně, jak první díl. Otázkou je, zda bude tak dobré jako první díl …. Pokud jde o celosvětové prodeje, tak myslím, že to bude ještě lepší, ale pokud jde o hru samotnou, tak první recenze napovídají, že ne. Je to prý dobrá hra, ale na první díl nemá a zbytečné zjednodušení RPG prvků a rádoby vylepšení na straně HUDU, inventářů a dalších menu, to poněkud kazí. Každopádně hodnocení atakují 85-90/100, takže by to mělo být stále hodně dobré.

A protože je tu naděje, že se dočkáme i české lokalizace, byť se zpožděním, budeme si moci užít celou hru na maximum. Upřímně teď nevím, zda si mám hru zahrát v angličtině, nebo počkat na tu lokalizaci. Hra vychází už 11.3.2011.           

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 18:58:45
avatar
sakra. na rok 20011 dost spatna grafika --- Hra vychází už 11.3.20011.
btw , hral som to na xboxe a nebavilo ma to. hordy nepriatelov , nudne prostredie atd.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 19:10:57
avatar
Přesně, od hry z roku 20011 by člověk čekal alespoň 3D holografickou grafiku.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 21:26:01
avatar
Tak neštve mě grafika samotná, spíš ty kecy okolo, jak zase budou vychvalovat nějaké detaily, kterých si hráč ani pořádně nevšimne a přitom to bude hodně zastaralé.

Když to srovnám s Witcherem II, tak to vypadá jak Nu pagadi (ta hra jak vlk chytal vajíčka... pamatujete ? )
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 16:06:41

Božel za to může to, že hra jde i na xbox - nový engine by prostě xbox už nezvládl a pro pc si aspoň tvůrci dali práci s DX11 atd.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 19:24:18

"Vůbec ten boj je příliš rychlý a hlavně nemáte pocit, že by byl obtížný, že byste bojovaly skutečně vy. Celý ten systém působí sice strašně efektně, ale ve výsledku se cítíte poněkud odtrženi a nemáte pocit, že byste si to vítězství vydřeli. V jiných RPG hrách, kde musíte každý švih mečem a zdvihnutí štítu pracně odklikat a načasovat, to je mnohem záživnější."

Sorry, no tato veta tam nema co robit... Dragon Age II, ako aj DA1 su rovnaky zaner ako starucky Baldurs Gate - na to aby postava svihla mecom netreba KLIKAT, nie je to DIABLO... v Hrach od Bioware sa vzdy udavali povely a postava utocila sama... Z tej vety citit ze autor bud zabudol alebo stare BG1/2 nikdy nehral...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 19:26:25
avatar
ne takhle jsem to nemyslel, neříkám, že by DA2 mělo mít ten jiný soubojový systém, jen jsem dal příklad. Hrál jsem KOTOR i DA a vím jaký je tam soubojový systém a nic jsem proti němu neměl, v DA2 je ale působí prostě tak nějak odtržený od hráče ...
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 19:26:00

DD to asi myslel tak, ze hra je udelana jak kdyby to byla klikacka (spousty krve, efektni pohyby, neustala akce) a pritom je to hra kde jen zadas utok, k cemuz vzdy patrily pozvolnejsi souboje.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 20:43:47

a to je prave to co tymto hram doteraz najviac chybalo... celkovo -postava bojovnika v tychto hrach bola uz klasicky najnudnejsia, kedze postava levelovanim nic neziskavala len bonus k hitpointom a bonus k utoku. Dragon Age prislo so specialnymi udermi ktore tento system vylepsili, no stale tomu chybalo trochu grafickej vyladenosti co pridali v DA2... uz to konecne nie je len cumenie na ciselka ale sa na to da aj pozerat, hoci stale v pozadi je princip ten isty ako u Baldurs Gate... navyse, uz BG bol vynimocny hlavne koli skvelym rozvetvenym dialogom, ak DA2 v tomto sla cestou Mass Effect2, tak sa je na co tesit.. po dlhej dobe zasa nieco co sa oplati kupit.. naposledy to bol Fallout New Vegas (ktory prave teraz hrajem v kombinacii s modmi z Nexusu). Tesi ma ze v jeden mesiac vyjdu hned dve hry ktore sa oplati kupit - tou druhou je Shogun 2 Total War.. DD, neplanujes spravit preview aj na demo Shoguna2? (uz je dostupne na STEAME cca 2 dni)


(btw - ak niekto hrate Fallout New Vegas, odporucam mod NV Classic Rebalance - prinasa do hry spat systemy pouzivane v Fallout 2, hlavne co sa tyka brneni, HP, laserove a plazmove zbrane su extremne nebezpecne ( su ucinne proti tazkemu brneniu) a pod. hra je potom skutocne vhodna len pre hardcore hracov, prezit prestrelky s Fiendmi je masaker.. prvy krat po dlhom case som sa normalne obaval o svoj (virtualny) zivot...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 02:12:14
avatar
nestíhám :/
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 10:57:15
avatar
oplati se kupit priblbou rubacku ala diablo? ne
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 19:57:37
avatar
Po precitani mnohych reakcii na demo,som ho radsej ani nehral po nainstalovani a asi velmi rychlo poleti z disku. Nechcem totiz aby sa splnili moje obavy o tom,ake podla mna DA2 bude a demo by ma o tom ocividne presvedcilo,takze radsej si pekne pockam na finalnu verziu a dovtedy sa radsej pustim do Drakensangu 2 ...
Gamesníček [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jak se bude implementovat češt 2011-02-24 20:02:16

do hry koupené přes Steam? Půjde to nějak?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 20:45:02

Citace:
Mezi další hry, které těží z tohoto programu, patří Metro 2033 a STALKER, či AvP se svou podporou DX11 a Tessellace. Ale také třeba nový DeusEx i Crysis2 jehož engine také vznikl na DX11 technologii AMD.


Čo je to DX11 technológia AMD? A nebolo náhodou Metro 2033 vyvíjané v spolupráci s NVidiou (malo dokonca GPU podporu PhysX-u)? A nenaliala náhodou Nvidia 2 milióny dolárov na optimalizáciu Crysis 2 pre svoje karty?

Dúfam, že nemáš DD v úmysle privlastňovať DX11 spoločnosti AMD. Hlavne keď už tu vyše roka máme DX11 karty aj od konkurencie. Nejak som zo spomínaného citátu trochu zmätený. Podpora hier zo strany AMD nie je ani zďaleka zatial taká aby sa mohla rovnať TWIMTBP, ktorý ak si pamätám dobre si často kritizoval.

Citace:
Tessellaci v menším rozsahu, jak jsme to viděli u Metro 2033 nebo Stalkera, což jsou hry, kde ty technologie byly také dělány ve spolupráci s AMD.


Čo vc tomto prípade znamená spolupráca s AMD? Podielala sa nejako na vývoji alebo sa DX11 testoval na ich kartách (tomuto sa totiž spolupráca nehovorí rovnako ako u Crysis 2 a spomínaných peniazoch od NV)?

Inak som na DAO zvedavy. Po grafickej stránke to vyzerá dobre. Akurát že nemám ešte stále dohranú jednotku. Mám čo robiť. A to ma ešte čaká datadisk k prvej časti.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 21:18:51
avatar
menej citat o pissXe, a viac hrat (no flame
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 23:22:54

Veď v pohode. Ja som sa nešiel hádať. Na hranie bohužial mám čas iba cez vikend. A aj to nie vždy. Teraz dávam piatok a sobotu večer keď mám čas prednosť Dead Space 2. Pekne po tme. Už keď som za hru zaplatil chcem si ju aj užiť. Hrám ju už asi mesiac a ešte stále nie som na konci. Hru, ktorú by som volakedy dal za jeden deň.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 02:14:34
avatar
Možná by si si měl naštudovat nějaké věci ... metro 2033 vycházelo dříve než na trhu byly vůbec GTX 400 grafiky, ha byla s tím DX11 hotová dříve, než NV vůbec mělo DX11 grafiku funkční a vyrobenou .....

Stejně tak CryEngine 3 byl předváděn a doděláván pos tránce DX11 na HD 5000 .....

Ale to bys měl vědět, když tu chceš někoho neustále poučovat ...
SeNi89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 09:12:29
avatar
Takže nVIDIA jako nakoupila Radeony, hodila je do tašky a jela do Ruska pomáhat s vývojem Metra 2033, když (podle tebe) jako neměla fyzicky DX11 grafiky? A nebo byly k dispozici testovací kusy a simulace architektury, na které se celý engine šil doslova na míru?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 11:02:34
avatar
ne proč by je nakupovaly? hra normálně vznikala na HD 5000 a v průběhu toho tam NVIDAI doděělala PhysX, na to DX1 kartu nepotřebuješ ....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 11:51:52

GPU akceleráciu PhysX-u potrebuješ tiež odladiť. A to inak než na NVIDII kartách nejde pokiaľ viem. Ďalej Metro malo dorobenú podporu aj pre 3D Vision. Aj to je treba odladiť a to ani nehovorím o tom, že hra vyšla optimalizovaná aj na NV grafiky (vrátane Fermi). Bez HW by to nebolo možné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 11:57:43
avatar
jenže já jsem v článku psal o DX11 aherním enginu a ten v Metru 2033 i CryEngine 3 byl dělán na AMD Radeon HD 5000! Protože to jinak ani nešlo ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 12:12:06

Určite sa testovalo aj s HD5000. A môže byť že aj dlhšiu dobu. To čo sa snažím povedať je, že určité obdobie mali vývojáry k dispozícii predprodukčné "vzorky" grafík aj od NV. Ešte predtým než GTX480 alebo GTX470 boli oficiálne vydané. To isté bolo podľa mňa aj v prípade Dirt 2, ktoré vyšlo len kratky čas po vydaní HD5000. To je príliš málo času na ladenie DX11. Nepochybujem, že mali od AMD takisto predprodukčné karty už dlhšiu dobu pred oficiálnym vydaním. A tu aj verím tomu, že v tej dobe to bolo ladené naozaj len na týchto kartách.

Ale aj tak je to predsa úplne nepodstatné. Mne nejde o to, aby som dokázal, že všetko sa dialo aj vratane NV. Jediné čo chcem povedať je, že vývojári majú podľa mňa k dispozícii nové GPU dlhšiu dobu pretým ako sa dostanú na trh. Samozrejme ide o kúsky, ktoré ešte nie sú doladené pre konečný trh, ale to hlavné sa už v takom čase nemení. A to platí ako o NV tak aj o AMD.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 13:13:08
avatar
prosímtě NVIDIA neměla funkční předprodukční vzorek G400 ještě na konci roku 2009, kdy už hra byla dodělávána a hlavně stejné DX11 prvky použity ve STALKER dlouhé měsíce před tím!!! .... takže si tu nelži do kapsy. To že má Metro 2033 nějaké slabé prvky PhysX které jsou tam ve spolupráci dodělány neznamená, že by herní engine byl dělán na NV a s umístěním zaplaceného loga do hry už nemá spoléščného vůbec nic.

Už mě začínáš lézt na nervy s tím svým neustálým lhaním a vymýšlením si. DX11 prvky v Metro 2033 a CryEngine a většině současných hrách jsou všechny dělány na AMD grafikách, byly na nich prezentovány a předváděny a logicky i udělány! Jedinou výjimkou do současné doby je tessellace v HAWK2 a techdemo STONE MARK ... NVIDIA podporuje vývojáře dnes už stále méně, tlačí hlavně svůj PhysX, který ale pro GPU akceleraci musí dodělávat sama, protože oněc vývojáři nemají žádný zájem .... a v poslední době bylo největší její akce dodělání si AA do technologicky zastaralého DX9 Starcraft2 .... tečka.

Pokud jde o AMD, tak DIRT2 je DX9 hra a HD 5000 grafiky jsem já osobně viděl funkční už 3 měsíce před vydáním, tedy v létě 2009! DIRT2 následně vyšel pro konzole a až na začátku roku 2010 vyšel s DX11 prvky, opravdu prvními DX11 prvky díky spolupráci AMD a Codemasters. Od té doby je tento engine díky této spolupráci neustále zdokonalován ... F1 2010 už má DX11 daleko více a DIRT3 je zase další krok ... podobné je to z Battlefield a DICE. Stejně tak je to se STALKER a příbuzným Metro 2033 enginem, jež mají společný základ a témř identické tehcnologické využití DX11 ... a tak bych mohl pokračovat.

Tento stav věcí úzce kooperuje s tím, že jako spotřební grafiky jsou AMD HD 5000/6000 lepší a na DX11 poli jsou efektivnější a mají obrovskou podílovou převahu (přišly také dříve) mezi uživateli přesahuje 80%, tudíž vývojáři nejsou idioti a nebudou dělat hru a DX11 prvky pro 20% zákazníků z nichž stěží polovina má kartu, která ty DX11 prvky vůbec zvládne hratelně zobrazit - proto je dens drtivá většina her s DX11 udělána na AMD, 9 z 10 letošních velkých herních titulů s DX11 prvky je dělána na AMD.... nemluvě o tom, že ve 2 ze 3 hlavních konzolí, když vezmeme v úvahu i tolik rozšíený multiplatformní vývoj, je ATI čip (Xbox360 a Wii) a v obou případech bude AMD pokračovat i v nové generaci těchto konzolí, jejichž návrh už je hotov ....

Hodně přeceňuješ současný rozsah podpory ze strany NV pro herní vývojáře na PC. NVIDIA ví, že na současné architektuře a generaci grafik zcela prohrála, ví, že se jí semgnet PC uzavírá, podporu tedy změřuje jinam, již jsem v článku vedle oznámil, kam a PC platforma to není tedy ani současné DX11 PC tituly ....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 15:31:27

Citace:
o že má Metro 2033 nějaké slabé prvky PhysX které jsou tam ve spolupráci dodělány neznamená, že by herní engine byl dělán na NV a s umístěním zaplaceného loga do hry už nemá spoléščného vůbec nic.


Nejde o rozsah použitia PhysX-u ale o to, že bola GPU akcelerácia implementovaná ešte pred samotným vydaním hry. A to bez NV grafiky nie je možné. Museli to predsa na niečom testovať a ladiť a to pred oficiálnym príchodom prvých Fermi grafík. Ešte je otázne či na to nepoužili vývojáry karty zo staršej generácie. To by tiež mohlo fungovať, ale zasa tým pádom by to na Fermi nešlo práve optimálne. Toto ale my dvaja asi nevyriešime.

Ďalej čo sa týka zaplateného loga. Ja rozlišujem medzi hrou na ktorej sa podielajú programátori z NV a medzi takou, kde NV iba naleje vývojárom peniaze ako napr. Crysis 2. V druhom prípade ide o zaplatené logo ale v prvom to vnímam inak. Ale to už je každého osobná vec ako sa na to pozerá.

Citace:
tudíž vývojáři nejsou idioti a nebudou dělat hru a DX11 prvky pro 20% zákazníků


Neexistujú žiadne DX11 prvky pre AMD alebo DX11 prvky pre NVIDIu. To by žiadny DX existovať nemusel keby to bolo pre AMD a NV v samotnom kóde hry iné. DX bol navrhnutý predsa preto, aby SW, ktorý ho použije sa nemusel starať o to, na akom HW to pobeží. Stačí aby daný HW potrebnú verziu DX podporoval. Takže sa kludne môže vyvíjať hra s NV grafikou pretože to nebude iba pre 20% trhu ale pre všetkých. Rovnako to funguje aj u grafík AMD. Teda to, že vývojári ladia DX11 na kartách jedného alebo druhého výrobcu čipov neznamená, že by ignorovali toho druhého. Podiel na trhu DX11 kariet určite zohráva svoju rolu, ale pochybujem, že až v takom rozsahu ako si myslíš ty.

EDIT: Ja som nijak nespochybnil to, že sa predtým pri vývoji používali AMD karty vzhladom na to, že predbehli NV o pol roka. Tým pádom si zabezpečili väčšinový podiel svojich kariet na trhu. Teraz tu už máme rok DX11 karty aj od NV. Takže nie je problém optimalizovať engine hry na ich kartách rovnako ako na kartách konkurencie, pretože to nijak závažne neovplyvňuje zvyšnú časť trhu.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 09:27:44

Ano ale požičanie grafickej karty alebo naliatie penazí vyvojarom za spoluprácu nepovažujem.Pokial poskytnu ludi pre vývoj nejakej časti hry tak to už je o niečom inom. Tomu hovorím podpora. Ten zvyšok je len obchod. Ale to je iba môj pohľad a názor.

A to, že bol CryEngine 3 testovaný kvôli DX11 na HD5000. Ok. NVIDIA ako som písal zaplatila 2 milióny dolárov za optimalizacie Crysis 2 pre jej karty čo určite znamená aj to, že im dodá aj HW a že budú upravovať aj samotný engine. Takže "spolupráca" je v tomto prípade z oboch strán.

Okrem toho v staršom článku o Metre si písal trochu inak: Odkaz. Nehovorím samozrejme, že nemali grafiky od AMD ale vývojári od NV určite nerobili na nich. Tak ako hovorí aj SeNi89 nado mnou. Už len to, že hra vyšla skôr ako samotné Fermi a už vtedy mala podporu pre GPU akceleráciu PhysX-u hovorí o tom, že vývojári mali predprodukčné vzorky kariet.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Eyefinity 2011-02-24 21:34:18

Tak vam nejak nevim s tim slavnym Eyefinity, sice to vypada pekne, kdyz toho je videt tolika, ale to sfericke zkresleni,to aby se clovek bal, aby na nej ta budova nespadla, tak to mi moc uzasne nepripada...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 02:15:06
avatar
Naživo ti to nepřijde, naopak
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 22:22:00

CZ preklad za 2-3 mesiace? To by bolo skvelé. Ja som čakal že to bude tak za pol roka alebo dlhšie.

Inak na deme ma tiež dosť zarazilo, že sa nedá ovládať kamera keď prejdem myšou na okraj obrazovky, otáčať sa dá len keď držím pravé tlačítko myši. Taktiež by to chcelo viacej oddialiť obraz.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 22:01:27
avatar
Jak tu můžete srovnávat Buldurs Gate a Dragon Age a říkat, že je to ten stejný systém boje. BG využíval pravidel D&D, která měla nějaké opodstatnění a smysl narozdíl od DA, který využívá tak nanejvýš bojový systém z Devil May Cry nebo jak se ten rubačkový styl dá nazvat. To že v pravidlech D&D není mana asi nikomu nedošlo, když to srovnává s BG
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 02:01:09

je to iny svet, rovnake zaklady. D&D Biware len zvazovali a ak by sa ho drzali tak dodnes by to vyzeralo rovnako ako NVN. DA je to iste ako vsetrky hry od Bioware - ci uz BG1/2, NWN, KOTOR1 a 2...

zaujimave je ze ti vadi "rubackovy" system, pritom ten system sa prvykrat objavil prave v Knights of Old Republic a nikto pri tej hre nepochybuje ze je to cistokrvne RPG... Niekedy koli stromu nevidite les...
NHKG [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 09:30:43
avatar
No nevím, podle mě má KOTOR k čistokrevnému RPG hodně daleko, moc pravých RPG prvků v něm není, stejně jako v Mass Ekfektu a Dragon Age. Bohužel právě KOTOR, i přes to, že to byla výborná hra, započal éru, kdy se RPG zjednodušují, je větší důraz kladen na akci a přibližují obyčejným střílečkám.
"Pravé RPG" je podle mě jenom to, co má vývoj postavy kvalitně propracovaný se spoustou možností a boj neznamená kliknout na nepřítele. Například právě třeba hry na systému D&D, starý Fallout a Morrowind.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 10:28:14
avatar
No nevím jak by si implementoval pravidla D&D na svět Star Wars, z těch pravidel by moc nezbylo, musela by všechny kouzla pryč, classy, dovednosti, asi proto nepoužili ta pravidla nemysliš? Nesrovnávejme jabka a hrušky

PS : Oba kotory byly hlavně o příběhu a dialozích
mixal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 22:24:36
avatar
Vďaka absencii cz/sk lokalizácie v hernom dávnoveku som sa naučil anglicky Dodnes nie som úplne zmierený so skvele lokalizovanými Windows v práci. Aspoň doma mám všetok soft v PC/TV/phone v ich rodnej reči. Počítače hovoria anglicky!

PS: Good flight Discovery, last but not least.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 22:44:27
avatar
demo sem dneska zkousel a teda hruza. oba styly vypraveni byly prakticky uplne to stejny, akorat v prvnim byla postava na vyssim lvlu nez v druhym. boje samotny jsou strasne nezazivny a pusobi hodne umele, k nejakymu devil may cry bych to ale neprirovnaval. boje v dmc jsou oproti tomuhle uplna bomba a u ty ctyrky na pc jsem stravil hodne casu. a to eyefinity v tyhle hre vypada hrozne. stejne jako v mafii 2 je ten obraz na bocnich monitorech hrozne protahlej a vubec to nepusobi prirozene. a ten obraz na tech monitorech vypada takle i v realu nebo maj tak mizerny pozorovaci uhly?ten levej monitor ztraci hodne kontrastu a ten pravej je nakej vadnej uplne. ten nejen ze ztraci kontrast ale ma barvy strasne do modra a takovy vyblity.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 02:16:25
avatar
no nahrávám ve tmě, za světla lampičky na kameru s redukcí světla a monitory jsou různě natočené ... tolik k tvému hodnocení obrazu monitorů ...
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 16:15:59

/flex
uz jsem rozjel eyefinity doma (diky za rady, sapphire DP->DVI redukce saved the day) a musim rict, ze teda nic takoveho taky nepozoruju.. clovek sedi pred tim a ma to nastaveny tak, ze na vsecky monitory kouka pekne kolmo, takze nic takoveho se nedeje..
a verte neverte, ten uhel pohledu odpovida tomu, jak to clovek vidi normalne, je potreba si uvedomit, ze ty krajni monitory jsou opravdu jenom od toho, aby tam bylo navic to periferni videni, rozsiruje se ten rozhled.. nekoukam celou dobu hrani do levyho/pravyho monitoru, abych to nejak vnimal
besh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-24 22:55:36

Baldur's Gate me kdysi opravdu bavilo. Tohle mi prijde nesrovnatelne tupejsi. Jak uz tady bylo zmineno, tak boje pusobi tak, ze za vas vsechno dela pocitac. Absolutne nemam pocit, ze bych ja mel nejaky pricineni. Jediny co mi prislo, ze mam pod kontrolou, bylo nasledny rozdeleni expu na novy skills. Vim, ze bojovy system je podobny tomu z BG, ale tam me presto prislo, ze porad hraju ja. Jeste ze uvolnili to demo, pac by me nekdy mohlo napadnout to koupit. Ted vim jiste, ze se to nestane.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 00:28:20
avatar
Tohle me neskutecne nasr... ,,,,da:origins byla jedna z nejatmosferictejsich her poslednich let a k tomu mela jeste napomery dnesnich her slusny pribeh,ktery mi mirne pripominal veledilo od Martina Pisen ledu a ohne.No a da2.. stacilo se podivat na strom talentu a fanousek fantasy rpg musi zaplakat..tohle je prava nahypovana rychlovaska presne ve stylu EA.. O soubojich se ani nebudu vyjadrovat...
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 07:39:32
avatar
Vypadá líp jak jednička, ale ovládání fakt nezvládli strašně blbě a nepřehledně se mi to ovládalo (nepamatuju že v jedničce jsem tohle řešil). Grafika uspokojivá na nejvyšší detaily, nicméně na ME to stále na hony nemá.
Btw taky se vám to sekalo nebo donačítalo v cut scénách? Opravdu nepříjemný, a to mám celkem nabušený PC(asi to nej co může člověk dneska sehnat pokud nechce dát 20k jen za CPU)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 11:09:53
avatar
jo vzdycky hned po zacatku cut sceny (tak 3-4s) vyskocil loading...
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 09:36:10
avatar
Grafika v demu celkem ušla, ale překopání HUDu a zbytečné zjednodušení hru sráží. Zjednodušení hry chápu jako snahu EA o větší prodeje mezi občasnými hráči, což však bude mít za nádledek odliv hardcore hráčů. Obecně bych řekl, že první díl DAO a MA byly z hlediska RPG prvků a hratelnosti v režii BioWare a druhé díly zase zcela v režii EA, které se znaží celkovým zjednodušením vytřískat co nejvíce peněz, ale hry tím pouze ubíjí.
Absence české lokalizace v takto dialogově rozsáhlé hře je ze strany EA rozhodně velká chyba. Jak psal DD - důvod, že se lokalizace z hlediska nízkých prodejů nevyplatí je zcela mimo mísu a její absence bude mít za následek pouze další snížení prodejů, protože spousta hráčů se ani nebude pokoušet hrát v originále. Nevím kolik peněz EA utratí za jednu lokalizaci, ale zcela jistě vím, že by se dala udělat podstatně levněji a kvalitněji (viz MA2 a její placení autorama). Neoficiální podpora vzniku českého překladu ze strany naší pobočky EA je jistě chválihodná, ale trocha snahy při prosazování oficiální češtiny by byla jistě přínosnější. Vzhledem k tomu, že polská lokalizace DA2 existuje, mne napadá, že EA přehodnotilo rozdělení na regiony, protože pozdější DLC pro MA2 nebyla dostupná ani u nás ani v Polsku. Doufám, že se naše pobočka EA pochlapí a MA3 bude lokalizovaý.

to ElectricKota : Načítání v cut scénách bylo celkem nepříjemné, doufám že v plné verzi tento problém nebude.
andrejcallo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 10:42:03

Pekny članok,suhlasim zo všetkym čo bolo napisane.asi najviac mi vadi to menu zo schopnostami ,do fantasy rpg by to chcelo niečo ine.a ludom čo idu do češtiny prajem vela sil ,osobne by som pristal keby bola čeština formou ako DLC napr.za Bioware body napr.par stoviek bodov a kto chce tak by si ju zakupil,aby aj ty prekladači s toho niečo mali.
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - skoda.... 2011-02-25 10:51:25
avatar
Krasny priklad toho, jak ze super fantasy rpg udelat shit. Jak ja bzucel blahem, kdyz jsem hral DA - navrat k starejm klasikam jako M&M7/9 a nebo Wiz7 ci jeste starsi serii RoA a tech 65h+- jsem si fakt uzil s tou bandou(ikdyz zaver uz stal za prd).

Diky EA, strcte si to za klobouk asi jako JoWood Gothica 4.

jeste ze tu mame jine kvalitni tituly. skoda
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 15:29:32
avatar
Neví někdo, proč se u těch bočních obrazovek ty rohy tolik sklánějí? To vypadá, jak dyby se dívalo přes kukátku u dveří.
SeriousGeorge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 17:59:00
avatar
s tou českou lokalizací mi udělal DD radost. Vůbec jsem nevedel, že EA do toho jde neoficiálně jak píše. Měsíc až tři je krásná doba. Rozhodně lepší než rok. Takže s hraním počkám, na češtinu, když bude takhle rychle.

S tím fondem na češtiny, nekdo bude řvát, že to je nehoráznost, ale já bych s tím souhlasil. Rozhodně je to lepší, než tu hru nelokalizovat vůbec a čekat na češtiny řadu měsíců u takhle dlouhé hry. Vždy by se udělala nejaká sbírka na financování češtiny na hru o kterou fanošci stojí, aby ji měli v lokalizaci a zahraniční vedení EA na to češtinu samo udělat nechce. Rozhodně bych takový projekt finančně velmi rád podpořil.
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 18:01:16
avatar
Co sem hrál demo, přišlo mi to jak píše DD, až moc lehké a nesmyslné, chaotické vylepšování postav, na vyšší úrovni cca tak 5 - 6 je hrdina s týmem skoro neporazitelní a jediní kdo je ohrožují jsou jen Zlobři a vyšší, moc jednoduché, demo nemá plnou volnost, nejde nic skoro změnit, vše je na default krom grafiky, i když ta taky nejde v DX 11 úplně na max. Jinak grafika není taky ono, když vemu srovnání s takovým Battlefieldem Bad Company 2, nebo crysis Warhead, tka je to jako nebe a dudy, rohozdně mohla být lepší. Jinak se líbí HUD, velice přehledný a dobře řešený, Dále jak může hrdina s dvouručákem který váží dobře 10 a více kilo máchat jak pírko. Jinak k české lokalizaci, bezva, že čeština bude, ale jde jen spíše o to, pochopit přéběh do detailu, kdo umí aspoň základy angličtiny nebude mít problém pochopit o co jde, z rozhovorů, ale čeština je čeština, a bude jen dobře, že bude když se na nás EA vyprdlo(nesmyslně), hlavně, že Crysis 2 bude mít české titulky, když příběh je jen B-čkový a úkoly jsou typu bež tam a tam, tam vystřílej skupinku vojáků nebo dostaň se na místo určení, kde vyzvedni materiál a jiné, holt nechápu politiku EA, a rozhodně klesne prodej v ČR a jiných zemích, díky neprovedené lokalizaci, znám osobně asi 30 lidí, kteří se na hru těšili, hlavně z lokalizace cz, a když se dověděli, že nebude, předobjednávku hry zrušili a odmítají si hru koupit, dokud nebude aspoň o polovinu levnější. Sám sem zvědavý jak EA dopadne. A jestli nebude ani Mass Effect 3 v částečné lokalizaci, tak hru taky nekoupím-
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-25 19:12:28
avatar
hodnocení atakují 85-90/100 - a co dnes neatakuje 85-90 ze 100? každý první AAA titul že
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-27 13:34:19
avatar
Není to můj šálek kávy a tak nebudu soudit.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Dragon Age: Inquisition můžete mít zdarma
Dragon Age: Inquisition můžete mít zdarmaPátek, 17 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 347x
Komentářů: 0
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1114x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1470x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1366x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1791x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1176x
Komentářů: 0