Google to v Číně opravdu balí! Cenzura a hackerské útoky Číny už dál Google nechce podporovat Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 16 March 2010
altŽe v Číně dostávají lidská práva „na držku“ každý den, se asi nemusíme dohadovat …

 

 

Už před pár týdny vyšlo najevo a také jsme vás o tom informovali, že Google došla v Číně trpělivost. Musel se totiž podílet na cenzuře, kterou mu nařizují tamní zákony. Blokoval tak různé stránky ve vyhledávání a videa na Youtube apod. Poslední kapkou byl ale zjevně cílený a organizovaný hackerský útok Číny, který směřoval na servery Google a dalších firem, snažíc se přitom získat údaje o lidech bojující za lidská práva a také ukrást další cenné informace. Proti tomu se na Čínu ohradil nejen Google ale i USA. Ta kontrovala směšným prohlášením o otevřenosti Čínského internetu a k útokům se nepřihlásila. Čínské vládě ale nikdy nevěří nos mezi očima. Google tedy poprvé oficiálně oznámil možnost stažení z Číny, protože hodlal ukončit cenzuru, kterou mu tamní zákony nařizují. Google dál s čínskou vládou jednal, ale jednání podle očekávání nikam nevedla. A tak Google s pravděpodobností hraničící s jistotou oficiálně z Číny bude muset odejít, nebo minimálně ukončí cenzuru, což bude znamenat jeho blokaci ze strany čínských úřadů. Spekuluje se ale také o tom, že Google by mohl finančně zainteresovaný v Číně zůstat a koupit konkurenční vyhledavač Baidu, který je v Číně jedničkou.

Každopádně bohužel nějaká lidská práva a s tím související svoboda slova nadále v Číně neexistují a ani tato věc zlepšení situace nijak v ničem nepomůže. Snad jen v tom, že Google se oficiálně přestane na cenzuře a potlačování lidských práv v této zemi podílet. Minimálně oficiálně, neoficiálně je mu to ale v zásadě jedno, stejně jako konkurenčním společnostem, na prvním místě jsou bohužel vždy až peníze a čínský trh patří dnes i do budoucna k hlavním světovým trhům, které si Google a další nemohou nechat ujít.

Závěr: Google odejde z Číny a stane se ….. .... .... nic.

Zdroj: Cnet

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 14:07:54
avatar
Tak je jasne, ze google je prostriedok ako sa dostat k informaciam; alebo inak povedane vsetko je na google!

Lenze v cine je vsetko okliesnene cenzurov a kapky od rana do vecera su na dennom programe pre kazdeho; z toho my vychadza, ze pre google tu naozaj neostava ziadom priestor.

Ako fakt neviem si predstavit ako by som to prezival na vlastnej kozi keby som bol cinanom.
radik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 14:21:21
avatar
na vlastni kuzi... bys byl stastnej, ze se ti na netu zobrazi alespon neco, co ti nahore dovoli... smutny, ale fakt
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 14:53:31
avatar
Tak, kym by my za "surfovanie" nedali gule do zveraku, tak by to bolo este celkom v pohode
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 14:19:01
avatar
Evropa je pomalu bez hranic a v cine ani wifi vlna se pres hranice nedostane
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hura google 2010-03-16 18:16:31
avatar
Hura google , aneb oznacte vsecho s ciny cervenou nalepkou aby sme v obchode mali cas na rozmysleni.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:39:06
avatar
jedna z posledných krajín, ktorá sa hneď nezloží pred USA a Googlom a ukáže im prostredník samozrejme musí byť v médiách, článkoch a pod. vždy tá zlá..

a ešte by som dodal... Google odejde z Číny a stane se ….. .... .... nic. a čo by sa malo ako stať? Je to spločnosť ako každá iná..
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:59:08
avatar
Ty mas kolko rokov, si asi komunizmus nezazil. Vymenuj mi jednu vec, ktora je na Cine dobra.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:05:37
avatar
Dosť na to aby som vedel, že komunizmus nenažil nikto Napríklad je na nej dobré niečo ako, nazvime to, "konkurenčné prostredie" čo vytvára. Volakedy bolo ZSSR a USA si nedovolilo to, čo si dovoluje teraz. USA je jednoducho monopol medzi štátmi, a to isté bude aj google medzi spoločnosťami, keď bude kontrolovať internet úplne všade. A pomaly sa k tomu dostáva. Nie som v žiadnom prípade zástancom KSS alebo u vás teda KSČ, ale serie ma, že vždy sú tí zlí na východe a dobro prichádza od západu a nikto sa nezamyslí, či to nie je trochu divné.. ešte aj v pánovi prsteňov to tak je...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:44:33
avatar
Ale ano, je to tak... Přesně to pojmenovals...
Zlí jsou vždycky (skoro) na východě, aneb jak praví klasik "oškrábej Rusa, objeví se Tatar"

Přeju ti abys i nadále mohl užívat svobody slova v takové míře, jaká je možná pouze ve zlých kapitalistických státech západního typu a aby ses nedostal do situace, kdy za svoje projevené názory dostaneš legálně přes držku, jak se děje v těch rájích na východě...

I když po těchto volbách to tady bude zdá se zase "ještě horší než jsme si mysleli"...

A k tématu, velice opatrně (protože stejně neznáme souvislosti a "background") Googlu fandím a cením si ho za to...
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:28:37
avatar
Všetko má svoje výhody aj nevýhody... Ty si asi spokojný, keď sa všetci usmievajú ako im na námestí skandujú hordy neonacistov a nič sa im nestane len kvôli tomu, že paragrafy sú ako sa hovorí, "krivé". Veď, sloboda slova ;) Dnes každý hovorí všetko ale nič z toho nemá váhu... A je mi smutno, keď vidím že aj inteligentní ludia, (lebo od spodiny v krčmách toho moc nečakám) zlopnú každú reklamu v telke a časopisoch.. Pročínska telka by hovorila aké je USA zlé, proamerická naopak. Ale zrátajte si v hlave, komu patria médiá.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:32:12

Co to jsou za kecy? Jseš jako vždy na úrovní. Sovětský svaz, i když to byla hnusná zem, nikdy tady žádný Holokost neprováděl. Na rozdíl od Německa. Nebo nevíš, kde je Západ, de Východ? S tvým IQ tomu bych se fakt nedivil.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:40:26
avatar
tie kecy si myslel mňa? lebo ak hej, tak neviem čo konkrétne sú tam kecy..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:46:10

Ne, reaguji na "Zlí jsou vždycky (skoro) na východě" od Rimra.
Na tvoje kecy o svobodné Čině reaguji jinde :-)
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 15:33:21
avatar
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:33:02

Co se Googlu týče, souhlasím s tebou, kupodívu.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 10:22:14
avatar
Hele, nevím jak a kde studovals historii, ale asi málo, když nevíš o hrůzách které prováděl USSR na VLASTNÍCH lidech, o cizích nemluvě. Doplň si vzdělání. Holokaust jako takový je německá věc (ale taky tak trochu ukrajinská, běloruská, slovenská, italská, rumunská a ano i česká, každopádně iniciátorem a koordinátorem bylo hitl. Německo), proto to "skoro". Holokaust byl prováděn ve jménu zrůdných převážně rasových ale i finančních pohnutek. Bolševici vyhlazovali celé oblasti své vlastní země hladomorem ne z rasismu, ne pro peníze, ale protože měl Stalin a jemu podobní strach že by se mu tyto oblasti mohli vymknout z kontroly. Jo a ještě něco. Moje maminka, když končila válka, měla dvanáct let a vzpomíná si na to, jak všichni panikařili, když se blížili Rusové. A právem. Všechno sežrali, ukradli a co nešlo sebrat tak rozbili. Maminku schovali protože by ji pravděpodobně znásilnili (třeba jako Květu Fialovou, té bylo taky tuším dvanáct, její sestřičce ještě míň, tu si taky rudoarmejci dali). Ano, byli to osvoboditelé od patogenního fašismu, ale obyčejným lidem na venkově to často přišlo že navoněné zabijáky se zálibou ve vážné hudbě, nahradili smradlaví zabijáci se šikmýma očima se zálibou ve vodce a znásilňování. A o usumašedesátém škoda mluvit...
A nestarej se o mé IQ, já se o tvé taky nestarám, ani nehodnotím. Za tvoje IQ mluví tvůj rozhled...

EDIT: a ke Googlu, jako výraz podpory Googlu jsem manželce koupil tel. s Androidem a vážně uvažuju o tom že přejdu z FF na Chrome. A že by to ode mě byla oběť nejvyšší...
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:45:30
avatar
no pane, ty bys měl asi více číst a méně hulit to svinstvo. USA má monopol mezi státy? komunismus vyvtáří konkurenční prostředí? tohle jsou opravdu hlášky...

komunismus opravdu nezažil nikdo, protože je to jen jedna z utopistických teorií fungování společnosti. Myšlenka krásná, ale v lidské společnosti nerealizovatelná a navíc ve státech prosazujících tuto ideu dochází opakovaně k největšímu pošlapávání lidských práv a deformaci společnosti.

Google je už teď moc silný, ale proti režímům jako je v KLDR nebo Číně je stále směšně slabý
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:00:10
avatar
on tím konkurenčním prostředím asi myslel hrozbu (jistotu) vzájemného zničení v případě konfliktu... Fakt super.
Pravidlo "větší pes mr*á" mu zdá se vyhovuje pouze v případě, že ten větší pes neštěká anglicky...
A myslím že monopol Googlu nebo třeba i Mrkvosoftu nejde se silou státních režimů srovnávat. Bez elektřiny je po frajerech, kdežto tanky a kalašnikovy šlapou i bez prodlužky. Aspoň nějaký čas :-)
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:26:21
avatar
Vy ste odkial prišli obaja... Rxlik, ty si absolútne mimo o čom som písal.. a RiMr - nie práveže mi nevyhovuje že vačší pes mr*á, lenže amerika mr*á, kde sa jej len zachce. A kvôli tomu tu chýba nejaká iná velká krajina, ktorá by vytvárala konkurenciu, nech je napatie, ale mier ;) Ako si sám napísal, napr. Irak. Uplne neopodstatnená vojna, 10 000 síce mŕtvych a Bush behá na slobode.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:49:50
avatar
Myslíš to "napětí, ale mír" kdy se hospodářsky chudé země uzbrojily ke svému kolapsu, kdy miliony lidí neměli (a nemají) co žrát, aby bylo na zbraně, stejně beznadějně zastaralé oproti zbraním vyspělých (rozuměj západních) zemí?
Myslíš období studené války kdy se lidi stříleli na hranicích protože CHTĚLI NAVŠTÍVIT JINOU ZEMI?
A k Iráku, civilních obětí je mi líto, ale jestli tam zařve třeba 100 000 islámských bojovníků, tak ať rači zařvou v asymetrické válce v bojích se zlými američany (ale i našimi a vašimi slovenskými vojáky) v Iráku a Afgánistánu, než v boji s našimi záložáky (rozuměj námi) v proklatě symetrické válce někde u Kladna... Nebo, což je pravděpodobnější, aby se ti pacholci odpalovali někde v metru na IP Pavlova... Protože zlý kapitalismus chce po lidech jen jedno, aby kupovali zboží vyráběné jinými lidmi, aby měli peníze koupit si jiné zboží... A ať jsou třeba fialoví nebo modří nebo rudí, každý zákazník dobrý. Kdežto ti nespravedlivě v Iráku vyvražďovaní nevinní radikální muslimové mají v plánu sejmout každého, kdo nemelduje po jejich a pro jejich Alláha. Tedy pravděpodobně i tebe. A jako nevěřícího psa, když na to budou mít dost času, tě podříznou jako nečisté zvíře - prase, protože si nezasloužíš kulku.
Mimochodem, tolik debat v západoevropských zemích o potlačování náboženských svobod omezováním výstavby mešit.... - dovedete si představit "společenskou" debatu třeba v Iránu o výstavbě katolických kostelů?
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 15:30:11
avatar
1. dovolím si tvrdiť že východ mal vždy vyspelejšie zbrane ako západ a stále má. Ale to je samozrejme nepodstatné, keby k niečomu došlo, tak planéta Zem sa rozsvieti až na Pluto.. Ale hej, máš pravdu že to zbrojenie bola zbytočnosť, lenže zbytočnosť na strane USA aj Ruska. Či máš 100 jadrových hlavíc alebo 10 000 je asi uprdeli... Takže vina bola na oboch stranách
2. čo sa toho utekania týka - u nás bolo školstvo zadarmo, vyštudoval si vysokú školu - podotýkam že ovela kvalitnejšie ako dnes (aspoň v SR) a nezaplatil si ani cent (obrazne, za intrak si platil nejakych par korun) - a potom si mal ísť odovzdať svoje vedomosti a zručnosti západným nepriatelom? Ani sa nečudujem, že ťa zastrelili.
3. nevýhoda kapitalizmu? všetci cestujú všade. Preto je tu už taký % podiel moslimov, že sa dožadujú tých mešít. Volakedy by sa s nimi nikto nes*ral a proste NIE, nič nebude. Dnes ale kým sa všetko vybaví humánne, každý má slobodu prejavu, slobodu sa modliť atď.... Dobrý právnik presadí všetko, aj mešitu na Václaváku.
4. výsledkom kapitalizmu (alebo skor modernej doby) je, že každý kupuje skoro všetko, sme totálne oblbnutí. Pokial nemám najnovší iPod, som nula. Inak si neviem vysvetlit vyskakovanie malých japončikov z okien so slovami "som pikaču" Tí správni ludia ťa budú sledovať ešte aj pri vykonávaní potreby a ty budeš ešte rád..

A jediný kto si zatial môže zlíznuť nejaký ten bombový útok su Amíci, a želám im to. Nie civilné budovy ale najlepší by bol Kapitol, za to čo robia..
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 19:01:07
avatar
ty woe ty si úplně mimo...

Snad jen: "Pokial nemám najnovší iPod, som nula."
Pokud ty to tak máš, tak je to tvůj problém. Ale dělat z toho obecné pravidlo? A mimochodem, i kdyby, dneska je to IPod, za komoušů to byly třeba "Céčka", tedy umělohmotný závěs na chodbu který se nosil na krku a kvůli kterým se přepadávaly děti v parku. Skutečně to byl "ráj" kde si lidi nic nezáviděli...

Tohle je asi nejslabší "východ mal vždy vyspelejšie zbrane ako západ a stále má"
tady ale chlapče platí fakta se kterými se po bolševicku kroutit nedá...
Myslíš třeba ty vyspělé východní zbraně, kterými byl mocně vyzbrojen Irák a které způsobili tak velké ztráty zaostalé západní technice? Proboha, nevyjadřuj se k věcem o kterých evidentně nemáš ani páru... Ztrapňuješ jenom sebe

"A jediný kto si zatial môže zlíznuť nejaký ten bombový útok su Amíci" A co Frantíci, Španělé, Britové? Ti to taky doma koupili... Těm to "neželáš"? A s tím želáním bacha, víš co se říká "kdo jinému jámujám, sám do ní sám..."...

A vůbec...
Přeju ti (i nám) abys z toho vyrostl, než budeš mít volební právo. A jestli z toho nevyrosteš a bude vás víc, pak pánbů s náma (váma)... Protože já budu mít kam zdrhnout. Kdežto bolševici až prožerou to co vytvořili jiní, tak i kdyby se nakrásně do té kapitalistické říše zla a konzumu dostali, tak stejně pravděpodobně skončí bledě, protože v kapitalismu se musí MAKAT drahý, kdežto za bolševika stačí když držíš hubu a dostaneš nažrat, dokud je na to žrádlo kde krást, nebo pučovat. A po tom se těmto nostalgikům stýská nejvíc. Po sice mizerné, ale jisté odměně za nic...
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 21:54:53
avatar
Východom som nemyslel Irak, ale skôr samotné Rusko, to stačí.

V parku sa prepadávali deti kvôli céčkam? -
Nestretol som sa s tým, ale šikana na dnešných školách je aj tak ovela evidentnejšia. Už som sa stretol s prípadom, keď sa dieťa zvíjalo ráno v bolestiach a bolo to len kvôoli tomu že nechcelo ísť do školy kvôli šikane.
-Dnes si ludia závidia ovela viac - kúpiš si auto a susedia sa s tebou prestanú baviť, alebo ti ho rovno obídu klúčom. Ale aj tak, závisť neodstráni ani kapitalizmus ani socializmus, to je len o luďoch.

K tomu poslednému odstavcu sa vyjadrím asi len tolko, že má minimálnu kritickú a informačnú hodnotu, vôbec ma neuráža a je úplne zbytočný
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:28:55

Nekecej, co neznáš. Byli oblasti a časy, ve kterých komunismus byl. Já, například, žil v komunismu 3 měsíce.
Když jsem opravoval Černobylskou elektrárnu.
I když jseš nezodpovědný kecálek, ale tohle bych tobě nepřál.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:35:41
avatar
Nezodpovedný kecálek? Nvm presne o čom hovoríš, ale o tom nevie asi skoro nikto. Ok, o Černobyle teda toho moc neviem.. a v stalkerovi nehovorili...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:49:36

V Stalkeře je zdravý dravý kapitalismus :-).
Když lide nemají peníze, nemají absolutně žádnou svobodu - všechno rozhodují ti, co "dávají" zboží. Máš hovno, i počtem i kvalitou, a za cokoliv jen trochu lepšího musíš platit ponižováním a pozorně poslouchat "starší"
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 15:10:17
avatar
Je pravda čo píšeš, ale predsa máš aspoň niečo. Všetky mince majú ale 2 strany.
V kapitalizme ako takom silnejší, šikovnejší (alebo taký čo nemá chrbticu) jednoznačne vyhráva. V zmysle humánnosti by sme ale mysleť aj na tých pozadu. Konkrétne napr. kórejské firmy u nás (+ napr. Volkswagen v Nitre) zderú ludí až na kosť a dajú ti zarobiť velké h*vno. Opýtaj sa tých ludí, ktorý režim bol ten lepší...
Volakedy kradli všetci po troche - ako tak si pomohli. Dnes kradne len zopár ale o to viac, a ešte sa nám aj smejú do ksichtu.
A zase pripomínam, že nie som "červený" aj keď to tak možno vyznieva.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 15:56:25

To je nádherný důvod pro socializmus: Za socíku, hle!, se mohlo krást více lidi! To jsi dál! A to opravdu myslíš jako KLAD?
Promiň, mně zajímají ty, co NEkradou. Ty ostatní ať třeba pochcípají - jen planetě se uleví.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 16:09:21
avatar
Mamutie podniky určite nepoložilo na lopatky, že si každý zobral nejaký liter laku alebo 10 skrutiek na poličku, alebo ako moja babka, zopár svetrov. Ale tunelovanie za miliardy korún.. Čo miliardy.. desiatky miliard. Každopádne vtedy si prilepšovali ludia, čo to potrebovali. Dnes to ide do vačku zopár luďom, čo potom nevedia ani aký majú majetok.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 11:15:20

Ty opravdu nechápeš, že společnost, ve které krádež je norma, prostě nefunguje?
Když systém je takový, že lidi masově kradou, tak se musí co nejrychlejí změnit. Protože potom, když si na krádeží zvyknou, ani změna systému nepomůže.
Na druhou stranu, musím tě velice pochválit za to, jak jsi přešel na korektní diskuzi. Rozhodně se chováš líp než já :-)
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 21:58:34
avatar
Vždy sa snažím písať k veci, neurážať a keď ide o omyl, sa ospravedlním. Jeden človek sa nemôže vyznať v pc, politike a vo všetkom takto si rozširujem obraz. K veci: A ako funguje dnešná spoločnosť? Trh stojí a padá na zopár burzách, v USA sa každých pár desaťročí opakuje finančná kríza kvôli stupídnemu zlodejskému bankovému systému.. to tiež nevyzerá moc stabilne.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:56:49
avatar
Tak im treba, vsetkym co sa do Ciny hrabali. Ludske prava boli vzdy len druhoradou, viac-menej populistickou agendou pre volicov a organizacie na ochranu ludskych prav. Vdaka nenazrancom zo zapadu, hlavne USA, sa Cina stala velmocou a v buducnosti bude este mocnejsia. Cina skupuje nerastne suroviny v Afrike, im je samozrejme jedno ze pri moci v danej krajine je tyran, oni taketo predsudky nemaju. Vzdy ide len o spinave prachy, to ze Cina popravi medzi tisickami na smrt odsudenych ludi rocne aj desiatky politickych vaznov nikomu neprekaza.
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:05:42

Presne, ak aj firmy niesu priamo v Cine, tak si vsetko v cine nechaju sparvit, a uz je kazdemu jedno ze to robia za dolar na den. A MY to tu potom kupujeme a davame si 10000% marze a kricime ako sa v cine vykoristuje a ake maju ludske prava
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:11:04
avatar
No lebo USA alebo aj hocijaké INÉ krajiny sa pozerajú, či v danej zemi vládne tyran.. teraz si ma dostal Keď sa odtial dajú vydolovať prachy, tak sa tam ide "Čína popraví tisíce ľudí.." Zase si dovolím povedať svoj názor: Čína nepopraví ludí - popraví masových vrahov, vrahov detí, pedofilov a podobne, kreatúry ktoré by si popravil aj ty, keby na tebe napáchajú také zlo - zveri, ktoré si nezaslúžia život a cecanie z daní poctivo pracujúcich ludí. Na Slovensku sa niektorí tešia do väzenia, taký je tam luxus ;) Pekne by som im to osladil...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 15:02:39

Uhu. Nelidi, nepřátele lidu atd. To už tady bylo - v Čechách v 50-ch letech.
KDO ti řekl, že ten dotyčný je vrah atd? Problém v diktátorské zemi je ten, že vrazi sedí na místech soudců a policajtů. A obviňují se normální lidi.
Moc bez kontroly přestává fungovat. A kontrola je možná jen zdolá. A pokud se ti něco nelíbí, tak jdi ne demonstrace, zakládej politické strany, blogy, atd. A všechno to TADY můžeš dělat, například, i takovou blbost, jako porovnávat zdejší a čínské svobody.
Když nějaký dospělý ti povídá o krásách socialismu, zeptej se ho, co za socíku dělal: Papalaše, práskáče, zloděje z přerozdelovacího systému, stbáka? Nebo má rad ten režim, protože mu dál něčí zabavený majetek?
Ano, v novinách často lžou, je to tak. Ale neznamená to, že ten, kdo je obviňuje ze lží, sám mluví pravdu.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 15:51:11
avatar
A kto sedí na miestach sudcov a politikov dnes? Najvyššieho sudcu SR Harabina sa pokúsili 4 sudcovia odvolať, lebo tam bol protiústavne - postupne všetkých prepustili, záhada.. Polícia? Polícia pozostáva z vačšiny z vyholených hláv ktoré vo volnom čase obliekajú bundy Thor Steinar, ktoré nikde na žiadnu školu nevzali. Dokonca služobne starší plicajti odchádzajú od zboru, lebo sa to tam nedá vydržať (moj známy.)

A ako to funguje aj dnes v slobodných krajinách? - zabudli sme už na potmavšieho študenta v Londýnskom metre ktorého zastrelili pre nič? Alebo že v USA na letisku ťa môžu bezdôvodne držať 48 hodín? alebo tento link, čo som už raz dával: http://blisty.cz/2007/9/21/art36366.html . Toto je tá sloboda?

Na socializmus nadávajú ludia tí, čo im pobrali majetky, ale prerozdelili sa medzi vačšinu- z pohladu "boháča" - zlý socializmus. Z pohladu chudobného človeka - dobrý socializmus. Mal si istotu zárobku, odbory za niečo stáli, keď si ich potreboval. Dneska ťa vyhodia na ulicu, keď si na šéfa otvoríš hubu, ani pes neštekne. Síce si nezarobil na BMW, ale mal si istú škodu 110, ak si moc nechlastal
je to len moj názor a možem sa mýliť, ale mám predsa na to právo nie?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 16:11:06

Co se tvého odkazu týče, je to o ničem. Není řečeno, CO řekl, JAK se choval, CO dělal před tím. A proto cena tohoto článku - nula. MOŽNÁ, tam se opravdu dělo něco nepěkného. Ale rozhodně nemůžeme se opírat v diskuzi na nekoréktní článek.
A i kdyby, jak to můžeš porovnávat s Čínou, kde by ho opravdu za jen trochu nepohodlnou otázku prostě zavřeli?
Za svobodu musíš BOJOVAT. vždy. A žádný stát a vůbec nikdo ti ji NEDÁ zdarma.
Ano, máme strašně zkorumpovaný systém. Asi tak na 20% od Ruského nebo Čínského. Ale rozdíl nevidí jen ten, kdo nechce. Pokud opravdu si myslíš, že v Čině je líp, tak tam prostě jeď. Brzy tě z toho výlečí - pokud zůstaneš naživu.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 22:05:22
avatar
Myslím si, že tu nie je priestor na rozoberanie 500 stranovej kauzy už takto sú moje príspevky príliš dlhé a čítaš ich len ty Spomenul som len hrubé info, čo by mohlo podla mňa stačiť .

Neobhajujem Čínu, ani by som tam nikdy nechcel žiť (špatne sa mi rozoznáva jeden číňan od druhého ) Ich systém samozrejme nie je dokonalý, ale má AJ svoje výhody. A chcel som len poukázať, že kapitalizmus a USA ma aj svoje nevýhody. Nie ako si maltrabob myslí, že USA zachraňuje svet pred terorizmom..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 16:20:37

A z TVÉHO zdroje, prosím, informace NE 3 létá, ale současná:
http://blisty.cz/2010/3/17/art51652.html
To je tvoje milovaná Čína:
Lidí se opovážili jít se léčit - tak je za to zavřeli.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 22:07:50
avatar
Nemilujem Čínu ani sa jej nezastávam, opakujem to fakt naposledy A ten link, díky, zaujímavá info.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:16:04
avatar
a ešte otázka na maltraboba, ohladne tých surovín čo spomínal... prečo šlo USA do Iraku? Ochraňovať ľudské práva Iračanov? Musím ísť do práce, majte sa
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:38:11
avatar
USA su spojencami Kuvajtu, ktory Irak miesto zaplatenia dlhu vojenskou silou napadol. Dostali co im patri, hajzel odvisol na sibenici.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:12:09
avatar
maltrabob, zo zaslepeným človekom ako si ty, neni o čom debatovať. A ešte na margo tých ľudských práv: http://blisty.cz/2007/9/21/art36366.html
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:39:39

Když Irák zaútočil na Kuwait, USA jen ho zahnali zpátky. A povolili Saddamu utopit v krvi 3 povstání (Kurdové, Šiiti a ještě tam někdo v bažinách), které marně čekali na příchod USA. A intervenovali do Iráku jen když Bushe mladšího to napadlo kvůli ropní konkurenci Irák - Saudská Arábie, v poslední totiž rodina Bushů má byznys.
V Americe je obrovské množství skvělých lidí, kterým opravdu záleží na demokracie a svobodě slova. I zakladatele Google mezi ně patří. Ale žádný politik.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:50:53
avatar
Poznám niekolkých ludí s USA ale všetci majú názor, že pokial im je dobre, do iných krajín sa nestarajú. Nie su zlí, len lahostajní. Ale to by sme boli všetci.
Jedno z oficiálnych stanovísk USA na dôvod útoku bolo, že idú odstrániť z Iraku biologické zbrane. Žiadne sa nenašli, dokonca to povedal sám Bush. Pýtam sa, čo na to celé OSN? Tu sa ukázalo, aká je to bezvýznamná organizácia, keď ide do tuhého. "Kecálci"
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 15:11:55

No, moje známé Američane byli většinou jiné. Záleží na tom, kde se s nimi setkáváš :-). A s kým. Myslím, to není problém lidu USA, ale jen tvých amerických známých.
Co se státu USA týče, každý stát je zločinec. Jenom jeden je zloděj, druhý vrah, třetí masový vrah. Proto bydlím tady, ne v Rusku - tady mě jen okrádají, ale za 14 let nikdo zatím se nesnažil zabít.
A co se týče podpory hnusných režímů - Čína podporovala a podporuje otrokářský řežím v Sudanu. Je to hnusná zem. Spolupracuji s čiňany - na určitá témata nemluví vůbec nebo používají citáty z klasiku Marxisma-Maoisma. Se svobodou slova je to tam horší, než tady za normalizace.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 16:06:13
avatar
Jeden šéfkuchár, druhý podnikatel s autosúčiastkami atď. Pre ludí USA nie je problém nič, pokial momentálne nemajú krach na burze alebo zdražovanie benzínu. Lahko sa vyskakuje americkej ekonomike, keď nemusia dodržiavať také prísne kvóty na ochranu prostredia (naprilad Kjotsky protokol). Su to obrovské straty pre ostatné štáty. To je to monopolné postavanie, čo sa mi hore Rxlik smial..

Odkial vieš o tom Sudáne? Dúfam že nie nejaký bulvárny plátok.
Napríklad mi je smiešne, keď asi pol roka dozadu nejakí Slováci protestovali proti Čínskej návšteve u nás, že utláčajú Tibet atď. Odkial tí ludia vedia, čo je a čo bolo v Tibete? Kolkí tam žili, alebo aspoň boli? Čítali to v Novom čase, alebo dávali to na markíze? Polovica by ani nevedela kde sa nachádza na mape..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 16:59:54

Eeh, no, já, například, vím o Tibetě, protože mám známé, co byli mezi Tibetské emigranty. A bydleli tam v Hymalajích mezi nimi. A některé z těch emigrantů bydlí i tady. Stačí chtít poslouchat.
Co se Sudanu týče - co ti nesedí? Čínská kontrola nebo otrokářství? Oboji jsou všeobecně známé.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 22:11:17
avatar
No práve tá všeobecná známosť mi nesedí. Všeobecnú mienku tvoria médiá. Tie by o Číne v Sudáne nepovedali nič pekné ani keby im tam zadky utierali. Tým nepopieram že by tam Čína ten bordel nerobila lebo zase napíšeš že som "Čínofil" Velké krajiny vždy vykorisťujú menšie, Rusko v Afganistane, a USA má prsty hádam aj v kauze Hedvigy Malinovej...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:48:35
avatar
Ne. Šli tam kvůli ropě a aby si tam mohli zkoušet nové zbraně a vypráskat ty staré, aby si zlí zbrojaři a jejich přisluhovači mohli namastit ještě víc kapsy, už tak nadité k prasknutí odíráním pracujícího lidu!
Sice je to vzhledem k nákladům války v Iráku vyšlo astronomicky dráž, než kdyby si v poklidu prděli doma a kupovali ropu na trhu, ale to jsou fakta a ty se u melounů nenosí...
Snowii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Google vstup do Baidu 2010-03-16 17:00:57

Chtel bych jen podotknout ze vstup do Baidu je vicemene nerealny. Jakakoliv investice zvenku do Cinske spolecnosti je dost regulovana a o to vic v oblasti internetu a medii.

Po neshode google s vladou nyni se neda ocekavat ze by cinani povolili vstup do nejvetsiho hrace na trhu v Cine...
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:45:31

Mě by zajímalo, jak těžké je tu cenzuru v číně obejít.... to snad nemůže být moc velký problém.
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 18:17:23
avatar
Cenzura je v Číně nařízena přímo ISP, takže jakmile se DNS server dozví kam chceš, tak tě to automaticky blokne, napadá mě jen jediný způsob, jak to obejít - tunel na proxy, která je nebloknutá (nepravděpodobné) a která tě přesměruje tam, kam chceš - samozřejmě to budeš muset mít i šifrované
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 18:38:17
avatar
by Rammstein mohli za chvíli udělat cover verzi nazvanou "we're all living in communist china"
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - google do toho 2010-03-16 21:06:03
avatar
fandim googlu, aby se toho nebal a odesel!
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:41:53

A vsadím se, že na tom konečně jen vyhraje.
Jungalist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - taktika 2010-03-17 10:05:28
avatar
google mel jeste chvili hrat po jejich, zmocnit se baidu, a pak az se na ne vykaslat a zrusit cenzuru
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 14:43:27

Nemůžeš přechytračit podvodníka.
Radši si to zapamatuj nadobro, značně si ušetříš v životě čas, nervy a peníze.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 652x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1564x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1245x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1923x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1168x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1916x
Komentářů: 3