Preview: Dojmy z BETA i Single verze Battlefield 3 – Call of Duty je na hlavu poraženo!? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 09 říjen 2011
Přejít na obsah
Preview: Dojmy z BETA i Single verze Battlefield 3 – Call of Duty je na hlavu poraženo!?
Battlefield 3 rozseká Call of Duty MW3

 

 

  • Battlefield 3 rozseká Call of Duty MW3

Jak už jsem naznačil nadpisem, o tom že B3 je lepší než CoD MW3 už podle mých zkušeností (a viděl jsem i CoD MW3) nemusíme pochybovat. Jsou to typově zcela stejné hry se stejnou cílovou skupinou, ale B3 má všechno co CoD MW3, ale ještě něco navíc a všechno má navíc o jednu i několik tříd lepší a výše než CoD MW3.

  • 1, Hratelnost, která je alfa a omega u každé hry:

SP – obě hry mají kampaně naprosto stejného střihu. B3 se poučilo a prostě udělalo kampaň po vzoru CoD. Takže čekejte skriptovanou hru s tupými protivníky (jinak by je konzolisté na gamepadu netrefili), s hromadou zbraní a neomezenou municí a automatickým uzdravováním. Ale díky možnostem enginu, to je sice koridorovka, ale s hodně širokým koridorem. Užijete si také destrukčního prostředí, které se projevuje na překážkách i na zemi i na domech atd. B3 stejně jako CoD staví na filmovém zážitku, B3 opět ale díky lepšímu a většímu prostředí nabídne velkolepé bitvy a scenérie, což už dnes CoD se svými technickými možnostmi nabídnout v takové intenzitě nemůže. Jinými slovy nepochybuji o tom, že stylově i herní náplní si v SP budou obě hry podobné jako vejce vejci (se vším co máme rádi i nenávidíme), jenže B3 je technicky a graficky o několik let a tříd dál a to rozhodne i o hratelnosti a zážitku.

MP – B3 je výrazně multiplayerově orientovaný. Zde se základní styl už liší a to proto, že CoD nemůže nabídnout prostředí, techniku a možnosti, co může nabídnout B3. Hry jsou ale srovnatelné po stránce RPG prvků. Ale zase, díky technologickému náskoku nabízí B3 herně stejné věci jako CoD, ale také ještě věci navíc a všechno prostě líp udělané. O tom, že B3 je MP mnohem lepší akční hrou, s většími možnostmi než CoD MW3 bude a může být, nepochybujte ani na chvíli. Pro mě osobně je zásadní zničitelné prostředí, které u CoD zcela chybí, protože jakmile si se naučíte počítat s tím, že nikde není bezpečno, už vás hra, kde ta zničitelnost není, prostě nebaví, protože je hloupá a nedává smysl.  

  • 2, technická stránka a hratelnost alfa a omega u akční hry!

Na grafice nezáleží? Kecy! Kdyby existovaly dvě stejně zábavné hry, tak budete radši hrát tu hezčí. Už jsem to ale naznačil výše. Technicky a graficky nemá B3 konkurenci a CoD MW3 vedle něj vypadá jako špatný vtip. Ale není se co divit. Vždyť DX9 engine CoD MW je prastarý a z aktuálních i několik let starých moderních technologií DX10/11 grafik a multijádrových CPU, nepoužívá lautr nic. Když si zahrajete B3 a pak se podíváte na CoD MW3, tak se divíte, proč je ta druhá hra na nejnižší detaily. Bohužel není. Opravdu to tak vypadá a vůbec se ty hry nedají srovnávat. Graficky je CoD MW3 vedle B3 prostě hnusný a to myslím upřímně se vší slušností. Mě však nejvíce vadí absence destrukčního prostředí, protože doba, kdy jste se krčili za dřevěným plaňkovým plotem, do kterého to bez účinku šil tank a granáty, a byl i jinak neprůstřelný, prostě skončila, jen u CoD si toho ještě nikdo nevšiml. O tom, že B3 totálně rozseká CoD MW3 ve srovnání grafického a technického provedení, nemůže být sporu.

  • 3, prodeje a marketing – reklama je alfou a omegou prodeje ne kvalita sama!

Bohužel jak víme, tak kvalita jako taková dnes nehraje až takovou roli v prodejích. Je to hlavně o marketingu. I proto třeba minulé díly CoD stály sice 100 milionů dolarů, ale jak je na samotné hře vidět, většina z těch peněz šla do marketingu. A vyplatilo se bohatě, když během prvních pár dní prodeje vydělala 1 miliardu dolarů. I když bude CoD MW3 zcela určitě horší hrou, pořád to neznamená, že by se prodávala špatně. Obávám se ale, že ani náhodou nepředčí v prodejnosti předchozí 2 díly. B3 jí rozhodně přebere větší část zákazníků, ale hardcore hráči si stejně pořídí obě. A EA neponechává nic náhodě a kromě velkých peněz do vývoje dá i velké peníze do propagace. Levnou věcí je právě i BETA verze, která s minimálními náklady udělá velkou reklamu a propagaci. Každopádně letos to bude velký souboj velkých značek s tím, že CoD už je vlastně jen tou značkou, ale kvalitativně nemá čím překvapit a technicky se nemůže s B3 vůbec poměřovat. Přesto se nedá říci, která nakonec souboj vyhraje. Můj osobní tip je, že CoD MW3 prohraje, protože prostě vypadá o dost hůř. Ale vydavateli rozhodně smutek nezpůsobí, protože se celá CoD MW série zaplatila už několikrát. A ani kdyby se letošního dílu neprodala ani kopie, tak pořád nebude ztrátový, protože ta série vydělala mnohonásobně více, než stál její vývoj a propagace.     

Obě hry jsou hlavně strojem na peníze s obrovským marketingovým úsilým, to především, ale Battlefield 3 je viditelně lépe udělaný a hlavně vypadá jako hra z roku 2011 a ne recyklace něčeho, co už tu 4x ve stejné podobě bylo! I proto je lepší, což ale z hlediska prodejů nemusí moc znamenat.

  • Závěr

Jsem si opravdu naprosto jist, že Battlefield 3 je nelepší velká MP/SP akční střílečka hra roku a to zejména MP hra. Pokud jde totiž o singlplayer, půjde o filmový „Call of Duty“ zážitek, jaký známe. Ale díky fantastickému grafickému zpracování bude velmi působivý, i když herně od něj neočekávám (a také jsem nic jiného neviděl) nic jiného, než obvyklé střílení tupých davů protivníků. Po stránce MP to ale bude totální nářez, a pokud si to pustíte na grafické maximum a ten Caspian Border, tak prostě nelze než uznat, že B3 dnes nemá žádnou konkurenci.

Ano, herně je to hodně podobné hlavně Bad Company 2, ale neznám žádného fandu téhle skvělé hry, který by to tvůrcům měl za zlé. Vylepšení tam budou, graficky je to mnohem dál, je to větší, prostě paráda. BETA verze sice měla celou řadu chyb a nehotových věcí, ale kvality hry demonstrovala takovým způsobem, že nelze vůbec pochybovat, kdo cílí na pozici krále FPS her a má v ruce všechny trumfy. Nevím o tom, že by na obzoru byla hra, která by B3 dokázala letos skutečně konkurovat. Už na konci měsíce si zahrajeme všichni a naostro …. Rozhodně upgradujte počítače, procesory i grafiky.

4 jádra na 3GHz jsou rozumné minimum, 6-8 jader (včetně těch virtuálních) na frekvencích kolem 3,5GHz se vřele doporučuje. Výkonná DX11 grafika s 2GB paměti je také rozumný základ a začal bych u HD 6950. Úplný nářez je to v Eyefinity, kdy jsem občas skoro uskakoval krýt se za křeslo :). Samozřejmě zahrajete si i na skromnějších sestavách, hra je dobře optimalizována, a je dobře, že nejde pod XP, ale pokud si to chcete vážně užít, je na čase po letech vyměnit HW. Však už také bylo na čase!

Zatím tedy smekám, čekal jsem, že to bude dobré, ale tak dobré, to vážně ne. Ten Caspian Border jsem dobrou hodinku procházel s otevřenou pusou … od vydání a prvního zahrání Crysis 1 na plné detaily jsem nezažil, že by nějaká hra měla tenhle WOW efekt. Tohle je hra, která skutečně posouvá herní i technologické hranice, tohle je hra, která využívá současných technologických možností PC a takhle přesně to má vypadat!

 

  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 18:24:53

Mna a mnohych inych grafika v bete moc nenadchla, skoro sa mi nechce verit ze medzi high a ultra bude taky rozdiel aby to skutocne vyzeralo ako v margetingovych videach. Aj ked taka Crysis 1 bola podobny pripad, tam bol rozdiel medzi tymito dvoma nastaveniami uzasny. Ak to nie je tajomstvo, na com bezali tie ukazky z ultra?
Roger001CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 18:48:32
avatar
Grafika nenadchla? Hrál jsi stejnou hru nebo jsi dal někam oči (nemyslím to urážlivě )? Já bych naopak řekl, že lepší grafiku jsem u současných her snad nikde neviděl. Já osobně to tedy hraji na mapě Caspian Border (na mapě Operace metro to jede Ultra) vše na high na HD6950 2 GB + X6 1090T na 3.8GHZ a řekl bych, že ta hra je nářez - už se těším na limitovanou edici Předobjednávky nelituji.
Tripper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 18:54:30

Souhlasim,taky hraju na ultra nastavení a grafika mi teda přijde hodně dobrá.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 19:55:25

No pockat, ja som to myslel v porovnani s tymi videami Fault line a screenmi zo singla. Treba uznat ze tam je podstatne krajsia, ale ako pise DD su to iba high nastavenia v tej bete.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 01:16:59
avatar
No ak to valí na Ultra pri HD6950, tak to musí ako nič aj na mojej staručkej 48702 Aj keď som zvedavý na ten rozdiel medzi DX11 a DX10.1.
Inak ma celkom udivuje, že už sú to dve generácie a stále nie je žiadna single core výkonnejšia grafika Teda aspoň podľa tohto určite nie - Odkaz
No a keď si vezmem prax, že som nevidel hru, ktorá by mi nešla na max na mojom rozlíšení 2048*1152, tak musím tomshardware iba súhlasiť
Druhá vec už je samozrejme DX11, ale kým nekúpim poriadny IPS monitor (a najlepšie 3), tak zmena asi fakt nemá zmysel (a myslím, že nie som jediný tohto názoru).
Jo a skoro som zabudol na spotrebu...tá by niekoho asi zabila(v porovnaní s dnešným HW v Idle)
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 18:37:48

vsetko je peckove az na hnusnu optimalizaciu...nech mi niekto vysvetli preco je medzi maximalnym a minimalnym nastavenim rozdiel asi 7 FPS?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 20:32:12
avatar
jak píši, beta verze je beta z grafiky tam je tak 80% věcí ... a Ultra detaily tam sice k nastavení jsou, ale přítomny tam ty věci které z toho tu Ultra verzi dělají, nejsou ;)
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 20:57:38

dobre...ale aj tak
keď mám napríklad pri hre Dirt 3 slabší stroj a znížim detaily na minimum tak dokážem takmer strojnásobiť počet FPS..
...prečo tomu tak nie je aj pri tejto hre?
...ja chápem že na jednej strane je optimalizácia to, aby hra bežala vzhľadom na to ako vyzerá na čo najväčšom spektre konfigurácií, ale nie je optimalizáciou aj to, poskytnúť užívateľovi so slabšou zostavou čo najviac možností na upravenie detailov na úkor plynulosti?
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 22:25:35
avatar
A ty hraješ Dirt 3 v beta veri?Já bych řekl,že ne.Tak možná to bude tím...je to panebože BETA neni to plná verze.Pořád nesrovnávejte plné hry s Betou,Alfou atd
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 22:54:05

...a tým chceš naznačiť že eventuélne za dva mesiace (keďže beta beží na mesiac starom kóde) dokážu vykúzliť bohovskú optimalizáciu, ktorá prinesie zábavu aj hráčom so slabšími počítačmi?
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 23:11:38

Dle videa na ultra a ofic. nárokům bych řekl že je to optimalizováno více než úžasně. Uvědomte si že ta fyzika je extrémně náročná+ navíc vykreslvoat pro grafiku částicové efekty od každého výbuchu.... opravdu pošušňáníčko :-)
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 01:22:26
avatar
V ktorom videu môžem pls vidieť tú úžasnú grafiku?? Pozrel som si to posledné v článku a tam to vyzerá príšerne...
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 17:39:42
avatar
K tomu s tím slabým PC řeknu jenom jedno.Pořád a všude čtu "Fuj odporná grafika,ježiš jak za tohle můžou chtít 1000kč,to se nedá hrát z té grafiky bych se zeblil" a když vyjde pořádně našláplá hra,jak graficky,zvukově atd. tak lidi najednou na to nemaj PC.Tak proč pořád nadává 80%lidí na hnusnou grafiku,když potom vyjde parádní hra a nemůžou to spustit (neznám tě,takže nevím zda patříš do 80% skupiny lidí).Ale prostě pokud chcete jenom hrát a neinvestovat kupte konzole (s hnusnou grafikou...stačilo mi pár videí na Xbox BF3 a je to jak BF2 trochu hezčí (možná přehánim ale je to hnus)).Já jsem možná jeden z mála co investujou do PC často hold je to můj koníček a záliba a to mi zůstane do konce života.A vím,že mi nejnovější hry s parádní grafikou půjdou v pohodě.Jinak optimalizace hry mi přijde velmi slušná na to,jaká je tam grafika :-)
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 22:43:05

Jak mi to asi pujde s i5 na 4,5 GHz a HD5850 2X v CF ?
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 18:45:06

No, vyzerá to famózne
CoD proti tomuto fakt nemá šnacu :-)

Len aby som si to zahral tak budem potrebovať nový PC..na single core Athlone 64 a Ge Force 8600 si to rozhodne nezahrám
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 11:42:24

S tím je skoro problém se jen dívat na ta FullHD videa ze hry, ne?
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 18:50:28
avatar
Hrál jsem to a ta venkovní s tanky, vrtulníky a stíhačkami mega mazec
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 18:59:32
avatar
beta super, akorát se mi nelíbí autoheal a to jak u lidí, tak u techniky o.0 demence nejtěžšího kalibru..potom postrádají smysl medik i inženýr..doufám, že v plný to nebude a potom debilní invertovaný ovládání v letadlech a helinách..to si člověk musí přehodit pohled do heliny/jetu a pak zase zpět..tohle by mě teda nebavilo, doufám, že upraví..každopádně se těším
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 19:49:17
avatar
a ještě jsem zapomněl na lampičku a laser do ksichtu..taky pěkná chujovina..hlavně v metru, kdy třeba i frendi svítí do ksichtu je na vraždu..reálnou...
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 00:52:19
avatar
Jj za lampičky/laser bych dával friendly headshoty Nechápu co je tak tažkýho na tom zmáčknout T...
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 11:45:14

Tak to je právě super, konečně to má nějaký reálný efekt. Když tě v metru někdo oslepí laserem (a v reálu by to tak bylo), tak seš dezorientovaný, oslepený a pak už i mrtvý.

Je to super. A snipeři to s odleskama od dalekohledů mají taky zhoršené, takže eventuelně je po pár killech někdo naběhne zabít nožem a není to úmorné kampování jako doposud.
wolfdesigner [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 19:06:31

2 mapy v BETĚ a 2 různé zážitky. Metro - parádní akce se změnou prostředí během postupu, bez vozidel,atd., bavilo mě to, až na to, že to 8 z 10 lidí hraje prostě jako deathmatch, kempí nebo splašeně lítá všude možně.

Druhá mapa Caspian Border se graficky opravdu povedla, ale na můj ne úplně battlefieldovský vkus je až moc veliká, čekat "frontu" na tank, vrtulník nebo letadlo je dost vopruz a auta taky nejsou na každým rohu. Dobrý by to bylo, kdyby opravdu alespoň polovina týmu hrála tak nějak týmově, ale po zkušenosti z BC2 nespolupracuje prakticky nikdo s nikým a ikdyž jsme se sešli 3-4, na takový počet je to málo. U mě to dopadne zase tak, že budu vyhledávat jen módy s malým počtem hráčů na malých mapách, kde už třeba 3 spolupracující něco ovlivní - viz mód Squad rush v BC2
Muftinko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 19:12:36

Zdravím po týždni hrania BF3 som mal chuť si zahrať Crysis 1 a som si v tedy povedal čo na tej hre všetci vidia BF3 samozrejme posúva herný premysel a to 1. v hre je fyzika čo je neskutočný zážitok a po 2. Je to hra 1000 možnosti čiže máte na výber ako s kým začať ako koho zničiť či komu ako pomáhať
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Battlefield 3 2011-10-09 19:19:43
avatar
Tak já to snad rozjedu na max bez AA. a HD 6990M a i7 2760QM 2,4GHz quad-core a v turbu všechny čtyři 3,2GHz
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 01:09:31
avatar
Tak v betě BF3 jsem strávil cca 10 hodin a musim říct že bomba. Trochu jsem nepobral ty levely dosáhl jsem 23 lvl, ale moc jsem toho ani tak neodemkl. Hra působí mnohem realističtěji než BC2 a rozdíl v grafice je obrovský. Jenom jsem čekal trochu lepší destrukci, ale nemůžu říct že bych byl sklamán, v Caspin Border toho jde zničit dost ( a navíc je to jen beta).

Citace:
Další věcí, které jsem si všiml, že BETA verze nedává moc rozdílů mezi zbraněmi, on tedy je, ale prostě nejsou nikde ve srovnání uvedený jako u BC2

U BC2 sice jsou posuvníky s poškozením, přesností a kadencí, ale jsou blbě. Například M60 má stejnou damage jako základní PK, XM8 Prototype má stejnou damage jako M416 ale hra v posuvnících tvrdí něco jiného. A tak bych mohl dlouze pokračovat. Než takové klamání, to at to tam raději nedávají vůbec, zbraně doporučuji zkoumat raději zde Odkaz
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 20:19:15

Tesim se na tu max grafiku co te DD tak ohromila. A az se k tomu udela super hra typu Oblivion nebo Fallout tak to vidim na rozchod s moji pritelkyni No doufam ze ne ale Oblivion me stal dvoulety vztah
Majkee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 17:30:12

TOHLE snad nemyslis vazne? xD
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-11 14:14:34

Naprosto smrtelne. Tady vidis co je hardcore hrac I kdyz dneska uz bych to nedopustil.
DEXTERczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2011-10-09 20:48:38

Q: Proč pořád porovnáváte BF3 s Call of Duty. Obě jsou to FPS, tím to končí. Od hlavy k patě jsou to jinak naprosto odlišný hry a každá je zaměřená na jinej typ hráčů. Mají úplně odlišnej koncept, jinak se hrajou. PROČ ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 21:05:45
avatar
v čem jsou jinak zaměřené? Cílová skupina je jako přes kopírák stejný, přástup k SP i MP je do značné mísry identický ... těžko hledat typově a cíleně podobnější hry
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 22:26:35
avatar
Mě napadá ještě Medal of Honor 2010.
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 22:29:55
avatar
COD: střílečka z moderní doby (nepočítám CoD1,2,world at war a Black Ops)... MP je tam lvlování,vylepšování zbraní atd.

BF3: střílečka z moderní doby (nepočítám 1942,21xx,Vietnam)...MP je tam lvlování,vylepšování zbraní

rozdíl je tam: Jedna hra má techniku a druhá ne.Jedna má menší mapy a jedna větší...jedna hra má 5let starou grafiku trochu upravenou.Ta druhá má úplně nový Engine

Podle mě je to dost podobné a spousta lidí to srovnává.Není to to stejné doslova,ale podobnosti tu jsou u obou her.
Bryan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 16:22:09
avatar
Tak CoD si koupí hlavně lidi, fandové, kteří ví, že od toho nemají čekat nic nového, na pár hodin vypnou mozek a budou se bavit. B3 si koupí ti, co si chtějí užít "SP" akci v pořádné grafice. U MP jde grafika stranou v obou případech, protože pokud chcete hrát na úrovni, uděláte si vlastní "config", kde lecos pozměníte. Nejvíce právě tu zmiňovanou grafiku. (mám na mysli jen PC verzi hry)

Myslím si, že obě hry právě v MP vyjdou téměř nastejno, bude záležet jen na vkusu každého z nás.
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 17:41:54
avatar
Přesně tak :-) souhlasím...ikdyž já i MP hraju na Ultra detaily ...stačí mi vidět CoD s configem u kámoše (Země=šedivá,budovy nevykreslené atd.) nevim prostě chci hrát hru na Ultra :-) i MP.Když se to neseká,tak proč tak nehrát
Bryan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 18:58:34
avatar
S těma configama je to někdy šílený. Jak říkáš, naprosto to překope hru, ale těm hráčům "fanatikům" to pomáhá. Všimni si, že třeba hrajou na 24" monitoru s rozlišením 800x600. Velká divočina.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 20:57:48
avatar
Je pravda,že až na mapě Caspian Border se dá posuzovat kvalita grafického zpracování a z vlastního pohledu musím konstatovat,že vypadá opravdu luxusně
BM3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 21:04:32

Kazdopadne nas caka skveli zázitok. Pocas BETY ma stval pristup solo hracov, prebehnem cez kriky a potknem sa o 3 camperov. BF je orientovany na squad hranie, DICE by mohlo implementovat nejake bodove postihy pre solo kaprov, campujes viac ako 90 s - 200 bodov, nespolupracujes s druzstvom dalsi - atd. Potom bezis po prazdnej mape a mozes len cakat ze ta nejaka lama ktora ma uz 5 min. nazoomovany urcity pohlad da dole. Casto hravam BC2 a v pripade ked narazim na schopnych hracov drziacich sa druzstva je to skvela zabava, treba skusit.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 21:34:04
avatar
tak na konci rijna, uz se mooc tesim
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 21:48:43
avatar
Taky se těší ,ale jak mi to nepojede aspo na high bez AA a bez pádů pod 30FPS tak mě to fakt nase**.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 22:17:55

Jedna vec co by sa dala vytknut je ta staticka obloha, to Crysis mala volumetricku.
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 11:48:05

A ještě fyziky prostá voda. Uvidíme v retail verzi.
milan.stastny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-09 22:34:16

Obávám se, že ta vizuální kvalita BF3 bude jeho nevýhodou v prodejích - lidé si radši koupí MW3, které jede na stejném engine a nebudou tak muset kupovat nový hardware. U BF3 to tak nebude, upgrade bude víceméně nutný, nebo budou muset jet blízko k low nastavení, a pak zase nebude MW3 tolik vizuálně ztrácet.

Já osobně samozřejmě BF3 fandím, BC2 mi vyloženě sedí a BF3 si tak rozhodně koupím někdy během příštího roku. Ale v celkovém "výdělku" bych sázel spíše na MW3, ač nerad.
Ussi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - parada 2011-10-10 02:08:00
avatar
Opravdu se mi to moc libi, taky sem dnes Caspian Border mastil skoro cely den a to se snad jeste u zadny mp hry nestalo, ze bych si vystacil tak dlouho s jednou mapou
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 06:34:06
avatar
Já osobně si myslím, že na hlavu poraženo nebude. Nezastávám se ani jedné hry, protože je budu hrát obě. Jako každá hra, si najde svoje zastánce, co se CoDkům (neberu Black Ops a 3ku) musí nechat, je to, že "příběh" jaký mají mě vždy strhne a jedu ho až do konce, i když je "jednoduchý".
A další velkou věcí je "enormní" jméno, které značka Call of Duty má . Kvalitou zřejmě vyhraje BF3, ale na prodeje bych nevsázel, i když nikdy nikdo neví .
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 08:17:07

No vyzera to pekne asi si to aj zahram Inak "..WOW efekt." to mat nebude. To by znamenalo ze by to hralo miliony ludi aj s prastarou grafikou- tak ako WoW ;-)
deacon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 08:26:47

Tak já si taky myslím, že cílová skupina je trochu odlišná. Přeci jen hardcore hráč si koupí B3, CoD si koupí mainstream "casual" hráčů. Já bych koupil obě, ale na současném počítači (Core 2 Duo E7200, ATI 4850) mi půjde asi jen MW3.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 12:06:22

Zahraješ, samozřejmě ne v takové kvalitě.
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 09:17:30

[color=black]1. ti ten clanek ea radsi meli napsat nez ti davat dolar pokazde kdyz napises jak bozsky bf3 vypada a jak je lepsi nez cod. radsi si mel napsat jednu vetu ctyricitkou fontem nez psat jednu vetu stokrat. tot vse co sem chtel k clanku.
2. ve dvou komentech byla zminena fyzika vsimnuli jste si ze o5 stromy jsou z jine planety? granat zustane ve vetvich raketa meni smer letu treba o devadesat stupnu, zed rozbijete medikitem
3. grafika je opravdu super ale kvuli grafice se hry snad nekupuji, osobne pockam snad nekdy prestanou prodavat bf3 limitovanou edici a udelaji bf3 full edici zatim radsi budu strilet v bf:bc2 nebo ro2
[/color]
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-11 10:54:01
avatar
JE TO BETA!!! FYZIKA BYLA PRAKTICKY VYPNUTÁ (hned druhý nebo třetí den veřejné bety).

OMG, kdy to už konečně pochopíte?
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 11:24:58
avatar
nemam rad sposob hry na RESPAWN a upgrade zbrani podla skusenosti...staci dat sposob hry ako na CS a potom budu vsetci inak pristupovat k hraniu, ked im bude hrozit, ze po zabiti budu musiet cakat x,y minut na zaciatok dalsej hry..
CharlieV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Beta 2011-10-10 12:09:53

No, Beta bych tomu neříkal, podle toho, jak to bylo dodrbaný, spíš PreAlfa nebo tak něco. Hitreg mizernej, herní menu posraný, systém družstev veškerej žádnej To že se ze zbraní nedá nic trefit (jediný trochu hratelný je kulomet s dvojnožkou, najpy sem nehrál) pomíjim, možná je to jenom mým blbým nastavením myši (ale kopou příšerně), zničitelnost prostředí taky, je to beta.

Ovšem kecy, že to je dva měsíce starý, to je dobrá bžunda. To jako všechno to co je blbě spravěj za dva měsíce? Mizernej netkód, kvůli kterýmu nasypu deset kulek do maníka a pak exnu za rohem na jeho kulku? Debilní herní rozhraní v internetu, který beztak nefunguje? Timhle počinem si DICE dost nadrobilo, četl jsem poměrně dost názorů, že lidi rušej preorder a počkaj si na recenze a jak budou vycházet patche. Muj případ to sice nejni, ale jestli bude finál stejnej jako tohle, tak zůstávám u WoT a BC2.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-11 10:52:12
avatar
ale nepovídej. Všechny zbraně z bety jsou OK, s každou se dá naučit. Samozřejmě cod/cs tuponi, co si myslí, že můžou vystřílet celý zásobník a všechno půjde do přesně cíle budou zklamáni...

Je ale fakt, že některé zbraně jsou v betě šíleně overpowered, např. UMP-45. Hitreg mi naopak připadne jako o dost vylepšený oproti BC2 a hlavně BF2 - samozřejmě v kontextu Bety.

Webové rozhraní si mě naopak získalo, konečně funguje komunitní podpora (přátelé dle libosti, nejen 20 lidí, což je tragicky málo), fungují klany, prostě PARÁDA. Co bych zrušil, je dementní Origin.

Ale jinak si klidně zůstaň u BC2. BF byl vždy specifický a příliv hráčů her typu CoD/CS/BC2 by tu hru zkazil. Doufám že tito lidi skončí u těch malých map typu Metro a na ty skvělé BF2-kové mapy typu Caspian vůbec nepolezou.
londoss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 14:36:46

"jinak by je konzolisté na gamepadu netrefili".
DD, otevři okno, a chvilku koukej, letí na tebe můj Dualshock3, doufám že tě trefí.
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 17:42:40
avatar
TheDuck [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-11 14:06:07
avatar
no on uz DD je takovej , jinak ja nemam problem nekoho sejmout, BETU jsem hral na PS3 s vypnutym aim assistem, a nemyslim si, ze bych nekoho netrefil.... spis naopak ;)
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 14:47:51
avatar
Já jsem absolutně spokojený s tím jak tato hra vypadá a CaD,věděl jsem že na B3 mít nebude a asi to bude znít jako klišé ale stejnak do ní půjdu vždyť jsem odehrál všechny co vyšli.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 18:08:46
avatar
Jo přesně tak. Taky půjdu i do CoD. Sice ne hned, ale jo .
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-10 23:18:37

Že by som sa predsa len buchol po vačku na nové železo ?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD nezná BF! 2011-10-11 10:44:17
avatar
Docela HODNĚ DOST mě nadzvedla autorova poznámka ohledně stylu hraní. Souhlasím, že kempující snipeři jsou mor, ale vlastní strany. Ale poznámka o tom, že si nepřítel "dovoluje" obcházet linie mě doslova dostala. Je vidět, že DD zná tak maximálně BCčko, ale staré dobré battlefieldy nezná vůbec. Právě taktika, které vlajky zabrat a bránit je klíčová - battlefield nikdy nebyl campfest sniperů a taky to nebyla koridorová střílečka typu cod nebo BC2. I proto je BC2 pokládána za nekvalitní výplň mezi BF2 (resp. lehce nepovedeným BF2142) a BF3. Na pravém bitevním poli se právě průlomy a paraakce považují za tu nejdůležitější esenci válečnictví, pobíhání v rambo-stylu je pro děti. Proto jsou mapy tak velké, proto je možné postupovat libovolně, spawnovat se na liniemi nepřítele - tím lze velmi efektivně vyvažovat nedostatek techniky (viz. BF2 a některé na první pohled jakoby nevyvážené mapy).

Takže, dříve, než něco DD napíšeš, měl bys o tom něco vědět. Já mám jen v BF2 odehráno cca 2000 hodin (včetně účasti v generalitě v komunitním LWTB), plus cca 1000 hodin v BC2 (BF1942 jsem hrával jen na LANkách - tehdy u nás broadband ještě nebyl) a rozhodně si nemyslím, že bych byl ten nejlepší znalec BF a tedy bych určitě nevypouštěl takové kategorické soudy jako sis dovolil Ty. BF je o tom, že se dá hrát mnoha styly a různými taktikami - to je jeho pravá hodnota (samozřejmě kromě masového mulťáku a CZ-SK komunity okolo něj).
physx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-11 17:37:04
avatar
Absolutně souhlasím! BC2 je mor!
urby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-11 17:04:12

hra je optimalizovaná luxusně a na
Amd athlon II X4 @3,5Ghz
ati radeon 5770 1gb
4Gb ram
sem to rozjel bez problému na 40 FPS v high detailech včetně vyhlazování a rozlišení 1600x900 (na lepší nemam monitor)
caspian border je luxusní mapa
jediná chyba kterou vyčítám DICE je že ukončily betu
už se nemůžu dočkat na full verzi
physx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nestraš! 2011-10-11 17:36:25
avatar
velmi mě zaráží chvála a srovnání s BC2, jsem skalním fandou a dlouholetým hráčem BF2. BC2 pro mě bylo neuvěřitelné zklamání s chutí zvratek. Vylepšení: ANO! Ale Restrikce vůči začínajícím je bezduchá nesmysl. Pocit bezmoci kazí zážitek z těchto her. Modlím se aby BF3 nebyl takový jak uvádí DD.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-11 19:47:38
avatar
BC2 není sama o sobě špatná hra, dokonce bych se nebál ji označit za kvalitní. Ale ve srovnání s BF2 je to prostě něco jiného, hra, která není až tak týmová, která moc nepočítá s taktikou, ale jen a pouze hrubou silou a která rozhodně nebude tak "dlouhotrvající" jako byl starý dobrý BF2.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-11 20:11:35

A zastavil se čas
Moc pěkný příspěvek se kterým se nedá nesouhlasit
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-10-11 22:16:57

vzhledem k tomu ze bf3 je pokracovanim spise bc2 tak hadej jake to muze byt
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 523x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1300x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1223x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1621x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1138x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1880x
Komentářů: 2