Windows 12 na cestě? Microsoft přidá zásadní funkci, vrátí možnost hlavního panelu nahoru! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 17 únor 2026
altNepopulární Windows 11 možná letos končí. Firma pracuje na nové verzi systému.

 

 

 

 

Windows 11 je bolehlav pro Microsoft. Systém, který neměl ani existovat, vznikl pře-skinováním Windows 10, protože si před lety někdo u MS najednou uvědomil, že jejich původní slib, že W10 bude poslední Windows, který bude jen nekonečně aktualizovaný, není z hlediska businessu výhodný. Lidi prostě přestali Windows kupovat, když už ho jednou mají a mnozí navíc zdarma při přechodu ze starého systému. A tak nahonem zrušil, co slíbil a tvářil se, že to nikdy neslíbil a dal dohromady Windows 11, který byl prostě Windows 10 s novým skinem, kdy za každou cenu musela být odlišná ergonomie i vizuál, aby to prostě vypadalo jako nový systém a produkt, i když jím nebyl …

Ergonomie W11 tak byla z mnoha důvodů prostě mizerná, protože vznikla na základě nutnosti se odlišovat, ne že by byla lepší. Popularitu si systém nikdy moc nezískal a většina lidí jej používá že musí protože jim PC s ním už přišel, ne že chce. A pokud mnozí mají na výběr, zůstávají u Windows 10. Firma je nutila k přechodu po dobrém (aktualizace zdarma), když to nefungovalo tak po zlém (ukončení podpory W10). A roky utíkají …

Nepochybujeme o tom, že Windows 10 je dnes už zastaralý, přeci jen jako systém vznikl v době, kdy o současných generacích HW samozřejmě nikdo ani ve vývoji neslyšel. Takže to není ideální. Samozřejmě Windows 11 poslední roky prodělává vývoj i samotného jádra, zejména poslední dva roky se výrazně mění, ale tím hlavním impulsem je fakt, že Microsoft rozbil „wintel“ platformu. Kromě x86 tak nové verze Windows 11 podporují i ARM. Dokonce ta nejnovější aktualizace, tedy Windows 11 26H1 není vůbec určena pro všechny uživatele, protože je udělána pro Snapdragon X2 platformu exkluzivně, tedy ARM procesory. W11 26H1 je postavená na odlišné verzi jádra systému, nebude tedy distribuována na běžné x86 systémy.

Nutno říci, že MS se dlouho snažil udělat jednotnou verzi systému, jenže to moc nefungovalo. Nové univerzální verze systému měly ohromné množství chyb a problémů. Nicméně MS nechce vyvíjet vlastně dva systémy Windows současně, tedy jeden pro x86 a jeden pro ARM, chce mít jeden univerzální systém. To je dlouhodobý cíl. Ano, Windows 11 26H1 bude v tomto směru tedy krokem zpět, kdy je nutností, aby prostě pro ARM počítače vše fungovalo.

Nejaktuálnější verze Windows 11 pro x86 systémy je tedy 25H2. Ty využívají jiné jádro než ta 26H1 pro ARM systémy. Na 25H2 má tedy navázat až 26H2 verze, která by podle posledních zpráv mohla být navíc vůbec poslední verzí Windows 11. Ten samotný oslaví letos už 5 let. Nebo 26H2 vůbec nevyjde a dorazí už jako zcela nový Windows. Microsoft totiž nechce mít dvě verze OS, chce mít jednu, ale potřebuje je plně funkční. Je tedy otázkou, zda to na letošní rok stíhá, kdy se spíše mluví až o roce 2027.

  • Něco nového kolem Windows se každopádně chystá.

Je prakticky jisté, že Microsoft chystá novou verzi Windows systému a u stávajících aktualizací a verzí W11 si pro to připravuje pole. Současně firma poslední dobou veřejně přiznává mnoho problémů a selhání u W11, stejně tak přehodnocuje strategii kolem svého tlačení AI. firma přiznává, že její nákladně vyvíjený a provozovaný Copilot a další AI funkce, v praxi nikdo nepoužívá. Oficiálně Microsoft říká, že se chce na Windows tedy více zaměřit. V souvislosti s chystanou aktualizací systému pro 2026, MS oficiálně o 26H2 ani nemluví jako o W11, ale jen jako o Windows … což také hodně naznačuje.

Aktuální úniky hovoří o tom, že Microsoft pracuje na opětovném otevření uživatelsky přívětivé ergonomie Windows, kdy se vrátí některé možnosti, které W10 a předchůdci měly, a W11 ne. Tím je mimo jiné i přesouvatelný hlavní panel, a to i na pozici nahoru na obrazovku. Technologicky samozřejmě MS musí udělat systém na nové generace multijádrových CPU, kdy AMD i Intel rozšíří počet jader u mainstreamu na 24+ běžně, high end už má 64+. Nová generace GPU má být tak multičipová, rychlé DRAM a SSD (bez ohledu na současný stav trhu) jsou také běžnou věcí. A současně chce MS zase spojit x86 a ARM do jedné verze. Není tedy podle mě otázkou zda, ale kdy se nové verze Windows systému dočkáme.

Šance, že to bude ještě letos jsou ale podle mě malé. Nejen, že to MS nejspíše nestíhá a spěchat s tím by určitě kvalitě nového systému neprospělo. MS potřebuje tentokrát Windows verzi, kterou budou mít uživatelé rádi od začátku (jako tomu bylo u W7 a W10). Současně letos sice mají ty nové PC platformy Intelu a AMD dorazit, ale s ohledem na situaci na poli RAM a SSD to nevypadá úplně růžově pro uživatele a PC platformu jako takovou. Navíc nové generace mobilních platforem na nových architekturách dorazí až v roce 2027. Podle mého tedy Microsoft s novým Windows bude cílit na H1 2027 nejdříve. Každopádně možná díky možnosti přesunout konečně panel nahoru na obrazovku (s veškerou funkčností všeho) se stane W11 použitelný systém ještě letos ;).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Arkan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Každá druhá verze 2026-02-18 21:12:20
avatar
To ale predsa nie nič nové že Mrkvosoft dokáže neposrať len každú druhú major release. To platí už od 95kových widlí. Majú to skrátka vo firemnej DNA :-D
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-18 21:32:59
avatar
Citace:
MS potřebuje tentokrát Windows verzi, kterou budou mít uživatelé rádi od začátku (jako tomu bylo u W7 a W10).

To myslím není zrovna pravda, Windows 7 nenávidělo mnoho těch, co chtěli Windows XP navždy, to samé bylo i u Windows 10.
Pokud mě tedy pamět neklame.
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-19 06:54:25

Je to jak píšete, spousta lidí nechtěla přejít na Windows 7, potom na Windows 8, následně na 10 a 11, je to pořád stejný kolorit, rozdíl je jen v tom, že v době, kdy internet nebyl tak rozšířený, tak nebylo tak módní o tom psát, resp. nebylo kam to psát.
Mimochodem bude to za cca dva týdny tři roky, co tady byl článek o Windows 12. Cituji:
"Každopádně asi málokoho překvapí, že MS už pracuje na Windows 12"....
No a dále autor věštil, kdy Windows 12 dorazí, prý kolem roku 2025, ale možná někdy ke konci roku 2024. A prý Microsoft musí zohlednit "stále komplikovanější čipletová CPU".
No a výsledek věštění? Po Windows 12 ani dosud ani památka, rok 2024 a 2025 pryč. Tak třeba tentokát na tom článku bude alespoň něco relevantního
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-19 12:56:48

Internet že nebyl rozšířený? :-)
Že se o tom nepsalo?
No já to vidím přesně naopak, tenkrát se o tom diskutovalo naopak velmi kvalitně, protže lidi ještě věděli, co potřebují a uměli si to nastavit.
Jenže pak vlivem Applu a grafiků se přecházelo na systém "My víme, co je pro vás nejlepší a nejhezčí" a i Windows začalo rušit spoustu nastavení, kterými si člověk mohl nastavit tak, aby to bylo opravdu ergonomické.
Pro mě je třeba nabídka Start ve W10 stěží použitelná, protože její uzpůsobení je prakticky nemožné, jde to udělat jen velmi omezeně.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-19 21:19:50
avatar
Měl jsem DOS a pak windows 95,98,2000,XP,VISTA,7,8,10,11 a všechny v pohodě, žádný problémy. Těším na WIN 12
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-19 21:44:08

Za mě Windows 7 byly designově i funkčně Windows, kde už prakticky nebylo, co se týče GUI, vylepšovat. Vypadalo to hezky, všechno tam, kde byli lidí zvyklí od WinXP, nebylo co vylepšovat. Takže když vyšly Windows 10, tak to byl krok zpět. Nekonzistentní GUI, které bylo částečně z Win7 a částečně nové, kočkopes prostě. Metro zabudovali do hlavního panelu a nic moc to nebylo. Časem se to ustálilo, něco vylepšili, člověk si zvyknul a dalo se to používat.

Jenže pak, jak se píše ve článku, za každou cenu inovace, vzali ti Indiáni Win10, dojebali, co se dalo, udělali z toho ještě větší kočkopes, vyhodili Start panel a vyměnili za příšerný Start okno, zkomplikovali nastavování, naprosto popřesouvali a předělali věci, že člověk žasnul, jak je to mohlo vůbec napadnout, přitom z toho vznikly opravdu jen přeskinované desítky s trochu vylepšeným jádrem. Pak to dojebali ještě tím, že všude nasrali Copilot, vyhodili možnost lokálního účtu při instalaci, aby museli lidi použít MS účet (což se dá naštěstí pořád obejít). Zavedli víc špehování, telemetrie, sledování, reklamy a pak se diví, že se lidem nechce přecházet z Win10, ani po ukončení podpory...

Ale nedělám si iluze, že Win12 budou lepší, trend je špatnej...

Já jsem pořád na Win10 a přecházet se rozhodně nechystám a nepřejdu, dokud to nebude vyloženě nutný...

Win11 mám na testy na druhým SSD a člověk si musí buďto udělat upravený ISO bez toho všeho balastu a nebo to po instalaci s lokálním účtem komplet vyčistit od všech sraček, AI a povypínat telemetrii a další věci, aby to bylo použitelný...hlavně nainstalovat Start11 v2, aby měl klasickej Start panel, místo toho stupidního okna...
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-20 08:57:38

Vždyť je to pořád dokola to samé.

ad1) Copilot jde ze systému odinstalovat. Pokud překáží "ikona" i třeba v prohlížeči, nebo M365, tak jde to vypnout i tam.
ad2) Co je špatného na Microsoft účtu? Ještě jsem neslyšel jediný relevatní argument, proč je to nějaký problém?
Ptá se vás někdo u telefonu, jestli chcete používat účet Google / Apple? Neptá, bez něj ani telefon nespustíte. Streamovací služby, banky, letecké společnosti, ptá se vás někdo, jestli se chcete registrovat? Nikdo se vás léta neptá, buď si tam vytvoříte účet, nebo služby používat nebudete. Nikde to není problém, u Microsoftu ano.
ad3) Telemetrie, špehování a podobné nesmysly. Každá aplikace, web, operační systém používá telemetrii, v drtivé většině vliv uživatele na to co se sbírá je roven nule. Ani nemáte tušení jaká data o vás ta která aplikace sbírá a odesílá. Těch aplikací v počítači a telefonu má každý uživatel desítky až stovky. Nějaký relevattní přehled co která dělá nemá 99,999% uživatelů. Opět, u těch aplikací to není problém, u OS ano.

Dál ať si každý používá co chce, používat Windows 10 je asi podobné jako používat deset let starý iOS nebo Android.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-20 11:07:38

Na MS účtu je špatné to, že si MS zálohuje k sobě do cloudu věci, po kterých mu absolutně nic není. Pokud člověk Windows naistaluje, tak jak mu standardní instalátor umožňuje, tak v okamžiku, kdy se přihlásí, tak si dokonce i vycucá kompletní obsah TPM modulu, včetně hesel na Bitlocker, když ho člověk používá!! To mi přijde jako totální bezpečnostní díra. Můžete mít zakryptovaný disk, ale k čemu je to platné, když klíče na požádání předá autoritám? Dále jsou všechny uživatelské složky včetně plochy, médií, dokumentů a podobně, ne v klasickém umístění, ale pod OneDrive a automaticky se zálohují do cloudu. Já ty složky nepoužívám, ale většina lidí jo a tím pádem nevědomky dávájí MS všchny svoje osobní data. Co je MS po tom? MS má pak možnost i skenovat můj disk, sledovat, co dělám, sbírat data a pak je používá pro profilování a přeprodává třetím stranám. O tohle opravdu nestojím. Stačí, že to dělá Google, nepotřebuju, aby to dělal ještě MS.

Od Windows chci, aby fungoval jako OS a nic víc. Od MS chci, aby ho jen udržoval aktuální, bezpečný a do ničeho jiného se nesral. Bohužel Windows už dávno není produkt, který prodává zákazníkům. Tím, že ho vlastně člověk nemusí kupovat, protože se dalo v pohodě poupgradovat zadarmo od Win7 až po Win11, tak se ze zákazníků stal produkt a to je špatně...

Hlavně nesouhlasím s tím, že používat Windows 10 je asi podobné jako používat deset let starý iOS nebo Android. Win10 jede pořád úplně bez problémů a hlavně vím, že mi tam MS nepřidá žádné sračky nebo je nezkurví další aktualizací, jak se to děje u Win11...
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-20 17:36:14

Bu bu bu, totalita, sledovanie, 1984, este viac konspiracii a dristov, prosim.
Predavas ludi, zbrane, uran, ze tak velmi nechces byt sledovany? Ale uz davno si FB, IG a inym soc. sietam dobrovolne vykecal svoje osobne udaje, telefonne cislo, davas tam fotky...a to je ok, ze? Ale MS je fuj, fuj. Dobre si pobavil.

Daj sem dokazy o tychto tvrdeniach, pretoze mam v W11 prihlaseny MS ucet a nic z tohoto sa nedeje:
že si MS zálohuje k sobě do cloudu věci, po kterých mu absolutně nic není.

v okamžiku, kdy se přihlásí, tak si dokonce i vycucá kompletní obsah TPM modulu, včetně hesel na Bitlocker, když ho člověk používá!!

jsou všechny uživatelské složky včetně plochy, médií, dokumentů a podobně, ne v klasickém umístění, ale pod OneDrive a automaticky se zálohují do cloudu.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-20 17:54:38

Nepoužívám sociální sítě, takže tohle se mě netýká. Je úplně jedno, co na kompu dělám nebo nedělám, to rozhodně není argument pro to, aby mě mohl někdo špehovat!!

Když zapomeneš svůj BitLocker klíč, kde ho najdeš? Správně, u MS:

https://account.microsoft.com/devices/recoverykey

Nic nepozoruješ, protože ani nevíš, co všechno o Tobě MS sbírá. Problém je, že to vůbec dělá. Windows se z OS staly platformou pro sběr a prodej dat o uživatelích a to je dost špatně.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-20 18:20:20

Nedodal si ziadne dokazy k veciam, na kt. som sa pytal = len papagajujes dristy.
Spehovat ta nemusi OS samotny ale kazda z appiek co mas v PC ci mobile. Takisto o tom nemusis vediet. Robis kazdy tyzden/vzdy po instalacii novej appky analyzu trafficu napr. cez wireshark, ked si tak paranoidny?

Bitlocker key je zalohovany do MS uctu preto, lebo 95% uzivatelov PC netusi, co to je "zalohovanie". MS nema zapotrebi sa sudit s BFU, ktoreho nezaujima/nevie si zalohovat dolezite data. Ale ked o ne BFU pride, BFU bude kricat, ze zly zly MS, kde je zaloha bitlocker kluca, ked ju treba?

Treba ti este daco vysvetlovat? Ze ty si dokonaly, zalohujes a neviem co, to nikoho netrapi. Ty si tych 5% bezproblemovych uzivatelov. Som rovnaky, zalohy mam 3-2-1 systemom.

Uzivatel, co chce mat data nepriestrelne utajene pouzije napr. veracrypt. Uz Winrar archiv so zlozitym heslom staci, aby citlive data boli riadne zabezpecene.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-21 02:36:53

Dost se o tom mluví třeba tady na těch kanálech:

https://www.youtube.com/@Britec09
https://www.youtube.com/@CyberCPU

Appky samozřejmě můžou špehovat a ty si nainstalovat nemusíš, ale OS by v žádném případě neměl nic takového dělat...

Nevím, proč by se měl MS soudit s uživateli, že si neumí zálohovat data. MS ten Bitlocker zapíná při standardní instalaci by default a nebo je už zaplý, když si člověk koupí notebook a to je problém. Potom je jasné, že fůra lidí přijde o data, protože ani neví, že ho ma zapnutý.

Ale to není to, o čem mluvím. Tady jde o to, že MS vůbec ty klíče má. TPM modul měl být od toho, aby klíče byly lokálně bezpečně uložené a ne, aby si je MS stahoval do cloudu a mohl s nimi disponovat. A nejen to, hned po přihlášení si stáhne celej obsah TPM modulu, HW konfiguraci, jaké jsou na PC disky a partition, unikátní identifikátor TPM modulu (Endorsement key), takže si MS account spáruje s daným PC a ostatními zařízeními, co ten účet používají. Proč by to měl vědět? A už se vůbec nebavím o Recall, to je totální prasárna. Dělat screeshoty každých pár sekund a nechat AI je analyzovat a indexovat, co na tom PC člověk dělá. Ještě že se kolem toho strhl takovej shitstorm, že od toho upustili...

Tohle je celý špatně. OS má být OS a ne aplikace na špehování uživatelů...
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-21 09:39:28

Daj sem linky priamo na videa, kde riesia, ze system odosiela obsah TPM von. Nebudem prehladavat stovky videi.
Ako pises, toto by negovalo cely ucel TPM.

V USA je mozne vsetko a vobec by som sa nedivil, keby ludia zazalovali MS. V minulosti boli zaloby aj za to, ze vyrobcovia HDD udavaju kapacitu ako 1000 a nie 1024.

Ked prisiel W10 v 2015tom, bolo okolo toho velke halo, lebo uz vtedy presakovali informacie, ze system bude kadeco sledovat a odosielat. Robila sa analyza sietovej komunikacie aj na CZ serveri root.cz:
https://www.root.cz/clanky/windows-10-analyza-probihajici-komunikace/
...a ziadne spehovanie sa nezistilo.
Robil si nejaky vyskum na terajsich verziach W10/W11, ked tak skalopevne tvrdis, ze k spehovaniu dochadza?
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-21 13:20:16

Ještě tento kanál jsem zapomněl, tady to dost vysvětluje:

https://www.youtube.com/watch?v=iX3a-goiE2c
https://www.youtube.com/watch?v=5Kzai1QVXQc

Potom tyhle:
https://www.youtube.com/watch?v=RETJb1TqAPY
https://www.youtube.com/watch?v=KhOUExakQi0

https://www.youtube.com/watch?v=InA_zDBVm7U
https://www.youtube.com/watch?v=-ANn_X9tPMk

Samozřejmě, že Win10 taky odesílá telemetrii a špehuje, ale s Win11 to posunuli o další level výš...
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-22 10:17:52

V ziadnom videu nepotvrdili, ze je obsah TPM odosielany z PC von. Takze?

Vsetko ostatne su vseobecne zname veci, odporucania nastaveni a programov pre obmedzenie "spehovania".

Znova sa pytam:
Robil si vyskum na terajsich verziach W10/W11, ked tak skalopevne tvrdis, ze spehuju a odosielaju, co nemaju?

Bezna telemetria, pouzivana napr. na navrhy veci na vyhladavanie nieje spehovanie.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-22 12:27:46

Ty jsi asi vážně natvrdlej nebo nevím. Pokud se obsah TPM neposílá do MS, tak jak je možné, že je ho tam možné najít pod MS účtem?!!

https://account.microsoft.com/devices/recoverykey
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-22 16:13:54

Neviem kto je tu natvrdly. Sam tvrdis blbost, ze MS si vytahuje obsah TPM, co by negovalo ucel TPM. Este sa opytas AI, kt. sa da dvoma vetami navyse presvedcit k napisaniu opaku. A ta aj AI ti hned napise, ze MS ziadne info z TPM nevytahuje. Dobre si pobavil.
Citace:
Microsoft (respektive Windows) s čipem TPM (Trusted Platform Module) intenzivně spolupracuje, ale kvůli hardwarovému zabezpečení z něj nemůže přímo vyčíst citlivá data, jako jsou soukromé šifrovací klíče.

Ked sifrujes disk bitlockerom, tak je recovery key vytvoreny po zasifrovani. Mozes ho poslat kam chces - do MS, na USB, odpisat si ho na papier...
Zaloha kluca u MS je len vyhoda. Klakne ti doska a mozes datam zakyvat navzdy. Ano, recovery key sa da ulozit na USB, ale kolko uzivatelov o tom vie a kolko si ho zalohuje...
Citace:
TPM čip v tomto kroku hraje roli pouze jako „spouštěč“. Windows si z TPM vyžádá instrukci k vytvoření klíče, ale samotný přenos do cloudu provádí operační systém, nikoliv hardware čipu.


V pripade sifrovania/loginu do OS sa z principu musi byt mozne sa k datam v TPM dostat, ale len pre ich porovnanie, ci hashe sedia. Rozhodne sa v ziadnom pripade nemoze dat precitat cely obsah TPM vratane sifrovacich klucov. Potom by TPM nemalo ziaden ucel.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-22 21:20:58

Podle této odpovědi, jsi asi očividně nepochopil, o čem je řeč a koukám nejsi ani schopen to pochopit, co je předmětem diskuze, tak už to komentovat dál nebudu...
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-23 14:41:03

Neviem kto tu co nechape.
Napisal si blbost - ze MS vytahuje obsah TPM a odosiela ho von. Dokazal som ti, ze to nieje pravda a je to z principu blbost, popierajuca ucel TPM.
Hadam si len amatersky nemyslis ze bitlocker kluc je "obsah TPM"...

Aj v Linuxe mas hesla zahashovane a ulozene na disku v subore. Ak mas root prava, vies ho otvorit, skopirovat...
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-22 12:46:11

Nechtělo se mi to hledat, tak jsem na to použil AI:

Může MS vyčíst data z TMP modulu a pokud ano, jak to dělá?

Microsoft (respektive Windows) s čipem TPM (Trusted Platform Module) intenzivně spolupracuje, ale kvůli hardwarovému zabezpečení z něj nemůže přímo vyčíst citlivá data, jako jsou soukromé šifrovací klíče.

Zde je vysvětlení, jak tato komunikace funguje a co přesně MS vidí:

Co Microsoft (Windows) "vidí" a čte:

- Stav integrity (PCR registry): Windows čte z TPM tzv. „otisky“ (hashe) konfigurace systému. Pokud se tyto hodnoty shodují s očekávaným stavem (např. nebyl změněn BIOS nebo zavaděč), TPM povolí uvolnění klíčů pro funkce jako BitLocker.

- Veřejné klíče: Systém má přístup k veřejným částem klíčů, které slouží k identifikaci zařízení nebo k šifrování dat směrem do čipu.

- Health Attestation: Microsoft využívá službu Health Attestation, která vzdáleně ověřuje, zda je zařízení v bezpečném stavu (např. zda je aktivní BitLocker), aniž by znala samotný obsah šifrovaných dat.

Co Microsoft číst NEMŮŽE:

- Soukromé klíče (Private Keys): Tyto klíče jsou v čipu TPM „zapečetěny“. TPM provádí kryptografické operace (např. dešifrování) přímo uvnitř svého procesoru a výsledek předá systému, ale samotný klíč čip nikdy neopustí.

- Biometrické údaje: Služba Windows Hello ukládá v TPM pouze kryptografické reprezentace (PIN, otisk), nikoliv reálné obrázky vašeho obličeje.

Jak to technicky dělá?

- Ovladače a API: Windows komunikuje s čipem přes standardizované rozhraní (např. TBS – TPM Base Services) a pomocí Microsoft Platform Crypto Provider.

- Požadavky na operace: Místo „přečti mi klíč“ posílá Windows požadavek „tady jsou data, dešifruj je svým interním klíčem a pošli mi výsledek“.

- Automatická správa: Od verze Windows 10 systém automaticky přebírá vlastnictví TPM (provisioning) a nastavuje náhodné heslo vlastníka, které se v novějších verzích po nastavení zahodí pro vyšší bezpečnost.


Jak tedy MS zálohuje Bitlocker recovery klíč k sobě do cloudu?

Microsoft zálohuje BitLocker Recovery Key (48místný číselný kód) do cloudu automaticky nebo na vyžádání v závislosti na typu vašeho účtu a nastavení systému.

Jak probíhá proces zálohování:

1. Automaticky při nastavení (Windows 10/11 Home & Pro):

- Pokud se k novému počítači přihlásíte pomocí osobního účtu Microsoft, systém často aktivuje tzv. „Device Encryption“ (zjednodušený BitLocker).

- Během tohoto procesu Windows vygeneruje obnovovací klíč a odesílá ho přes zabezpečené HTTPS spojení přímo na servery Microsoftu pod váš profil.

2. Manuálně přes Ovládací panely:

- V sekci „Správa nástroje BitLocker“ můžete zvolit možnost Zálohovat obnovovací klíč.

- Po výběru „Uložit do účtu Microsoft“ systém klíč nahraje do vašeho cloudu. Teprve po potvrzení úspěšného nahrání je proces dokončen.

3. Firemní prostředí (Entra ID / Azure AD):

- U počítačů v doméně nebo spravovaných přes Intune se klíč zálohuje do Azure Active Directory (nyní Microsoft Entra ID).

- Klíč je v tomto případě přiřazen k objektu zařízení v cloudu organizace a přístup k němu má buď uživatel, nebo IT administrátor.


Kde klíč v cloudu najdete?

Pokud potřebujete klíč zpětně získat, Microsoft ho neposílá e-mailem, ale musíte se přihlásit na speciální portály:

- Osobní účty: account.microsoft.com.

- Pracovní/školní účty: myaccount.microsoft.com (sekce Zařízení) nebo přes portál Azure AD.

Důležité: TPM čip v tomto kroku hraje roli pouze jako „spouštěč“. Windows si z TPM vyžádá instrukci k vytvoření klíče, ale samotný přenos do cloudu provádí operační systém, nikoliv hardware čipu.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-22 10:18:36

.
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-23 21:18:31

Tak vidíte, neřekl jste jediný relevantní důvod proč nepoužívat Microsoft účet, točíte se okolo klíče k BitLockeru. Největší bezpečnostní dírou je samotný uživatel, nic na tom nezmění ani lokální / nebo online účet.
ad2) Žádné složky se nikam sami bez povolení uživatele nesdílí, je možné je mít offline a na OneDrive je nenahrávat, ke všemu je možné OneDrive z počítače odinstalovat. Že někdo kliká "Další", "Další" "OK" "Dokončit" a podobně je chyba uživatele.
ad3) Absolutně nemáte představu a povědomí o tom jaká data o vás sbírá mobilní telefon a vliv na to máte nulový, žádný offline účet tam nezvolíte. Tam to přejdete jako že se nic neděje (protrože vám nic jiného nezbývá) a u Microsoftu skáčete do vejšky.
ad4) Máte drtivou většinu dat online, ať jsou to peníze, investice, osobní údaje, emaily, fotky, platby, sledované filmy, videa, objednávky, všechny ty firmy o vás data sbírají a důvod je jediný - firmy ušetří svoje peníze, případně vydělají další. Takto to funguje léta a vy jste u Microsoft účtu procitnul, super!
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-20 11:20:50
avatar
Jediný důvod, proč lidi ten iOS a Android s vynuceným účtem od velkého bratra používají je jednoduše to, že nemají na výběr.

Stačí, že Apple a již hezkou řádku let i Google jsou majitelé mého telefonu a já nemám žádná práva na jeho správu. Rozhodně nestojím o to, stát se rukojmím výrobce OS i na PC. Pokud by někdo nabídl operační systém pro telefon, kde bych měl práva administrátora a tedy mi ten telefon opravdu patřil, tak bych do toho určitě šel.

Nemít žádnou možnost zazálohovat si svá data, nebo zkontrolovat/upravit data aplikací mi přijde opravdu neetické, vzhledem k tomu kolik za to zařízení zaplatím při nákupu!
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-20 12:39:58

Přesně tak. A co vůbec nechápu je, že od letošního léta EU prosadila, že se musí prodávat telefony s uzamčeným bootloaderem!! To už mi přijde dost za hranou, komu na tom co vadilo, že si tam mohl člověk dát neoriginální ROMku? 95% lidí ani neví, že to jde udělat a těch pár procent lidí, co si rádi tunili telefon, absolutně nemohlo být nějaká bezpečnostní hrozba...

Nebo je to jen strategickej krok, až zavedou Chat Control, aby to lidi nemohli obcházet?!!

https://xm.cz/blog/konec-svobody-androidu-v-eu-nova-pravidla-zakazuji-odemykani-bootloaderu/

Asi pak nezbyde, než kupovat telefony mimo EU...
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-20 17:28:18

Hned ma napadaju napr. bankove appky, kt. nemaju radi rootnute fony. Ked ti hacknu telefon cez nejaku dieru alebo otvoreny bootloader, umoznujuci spustit kadeco, budes vrieskat a hladat vinnika. Ale ako vacsina ludi, neuznas ze si za to mozes sam. Firmam/bankam/hocikomu nestoji za to, riesit s ludmi podobne problemy.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-20 17:25:41

Naco vobec chces appkam upravovat ich data? Tebe by sa pacilo, keby ti dakto stale prehadzoval veci v obyvacke?

Co si predstavujes pod "spravou telefonu"?

Bud admin svojho telefonu, ak taku verziu OS vymyslia. Pozri sa napr. po GrapheneOS. Ale potom sa opovaz dakde vyplakavat, ze si si stiahol do fonu bordel a prisiel si o dolezite data. Google/Apple niesu hlupaci, nedaju ludom admin prava prave preto, lebo ludia su blbe stado.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-21 02:46:00
avatar
A na PC snad nejsi správce? Co to je za argumenty? Přemýšlíš vůbec, než něco napíšeš?

Ten telefon není nic jiného než počítač, který se vejde do kapsy a jsem si na 1000% jistý, že by bylo mnohem bezpečnější, kdybych já byl ten kdo určuje co která aplikace může a nemůže, než když to určuje Google a já se ani nemůžu podívat jak to určil, natož abych to změnil.

Pod správou si představuji, že mám admin práva a tedy já určuji kam v počítači můžu já a jakákoliv aplikace co zapisovat.
Také si určuji kam kterou aplikaci nainstaluji, kdo může k jejím datům a ke kterým datům může ona aplikace.

Já chápu, že jsou lidi, kteří nejsou technicky tak schopní, aby toto dokázali a vůbec by mi nevadilo, kdyby ve výchozím stavu byl správcem dál Google. Ale pro lidi, kteří si chtějí zvednout zabezpečení svého telefonu, by měla existovat možnost získat práva administrátora (na Androidu root uživatel) a stát se majitelem a správcem svého zařízení.

Čekám, že kdyby najednou Microsoft nebo Apple zavedli, že na notebooku ti nedají admin práva a oni budou určovat kam se která aplikace nainstaluje a jestli vůbec půjde nainstalovat, tak bys vřískal, jako píchlé podsvinče (a nejen ty).

Ale na telefonu to z nějakého důvodu těm velkým bratrům prochází...nechápu!

Mimochodem měl jsem práva na root uživatele na Androidu od verze 2 až do verze 9, tedy odhadem více než 10 let a nikdy s tím nebyl jediný problém.
Davalo mi to především tu výhodu, že jsem si mohl zazálohovat kteroukoliv aplikaci. Například před tím, než jsem udělal změnu, která mohla aplikaci rozbít. A tak jsem vždy byl jen pár kliknutí od funkčního telefonu, i pokud jsem něco rozbil.
Také jsou špatně napsané aplikace kde se hodí přístup k jejich datům kvůli opravě/změně nastavení.
Pak jsou třeba aplikace, které původně nebyly napsané pro Android a jen někdo udělal port a tam často člověk potřebuje upravit konfigurační soubory, nebo číst log soubory, které jsou v adresáři aplikace. To už dnes bez admin práv nelze snad vůbec (poslední asi 3 verze Androidu to blokují).

A takto bych mohl pokračovat ještě dlouho... Zkrátka nemít admin práva na svém vlastním zařízení je omezování mých práv a svobod.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-21 09:58:45

Citace:
A na PC snad nejsi správce? Co to je za argumenty? Přemýšlíš vůbec, než něco napíšeš?

Nie, uz davno niesi. Premyslas vobec, nez nieco napises?
Snad posledny OS, kde si vedel byt uplnym adminom, bol Win98. Obmedzovanie plneho pristupu k OS zacalo u Win2000 s jeho NTFS filesystemom, kde uz bola riadna kontrola pristupovych prav.

Ze si si ty isty a vies ako chces mat system nastaveny, nic negarantuje ani neznamena pre Google/Apple a IT vseobecne. Uzivatelov ako ty je minimum. Nik nebude riskovat, ze sa po tvojom hypotetickom zavedeni admin prav pre kazdeho, zrazu neobjavia na sieti miliony napadnutelnych zariadeni. Lebo si to 95% BFU nebude vediet dobre nastavit alebo sa im nebude chciet to hodinu nastavovat.

Ze ti root skoncil s Androidom 9 moze suvisiet so zmenami v sandboxe, ktore s v9 prisli. A opat, ze si ty nemal problem, nic neznamena.

Tebou popisovane appky, kt. vyzaduju zasahy do ich konfigov ci systemu, nemaju po spravnosti co vobec existovat. Je len dobre, ze Apple/Google vyzaduju istu jednotnost pri ich vyvoji a fungovani. Ked je vyvojar neschopny a nevie napisat funkcnu appku, radsej nech to nerobi.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-21 13:24:13

Z Tebe by měli v Číně nebo Rusku asi radost...ale my ostatní máme rádi svobodu toho, co se svým zařízením chceme dělat...
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-22 10:34:05

Z teba by mal zase radost kazdy konspirator. Vsetci ta chcu spehovat, vsetci chcu tvoje osobne udaje.

Vsetci ta chcu obmedzovat. Nemas pristup do systemu v mobile, k appkam, pretoze...pretoze naco vlastne? Naco by si sa tam mal hrabat?

Isto niektory z podobnych zastancov "slobody co si mozem robit so svojim zariadenim" taky system vytvoril.

Nic ti nebrani si fon rootnut a installnut OS, ktory ta pusti vsade. Ale potom nerev, ze pustil vsade aj malware.

Podme, ukaz nam, ze tam taky OS mas. Si tam root, OS nikomu nebonzuje, vsetky appky (vratane bankovych) funguju, mas ho super zabezpeceny.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-22 21:16:22

Nic mi nebrání? To jsi úplně mimo nebo nechápeš o čem se tady celou dobu bavíme, že EU právě tohle zakázala? A ano, každej Tě chce špehovat, protože to pak můžou zmonetizovat, to je prostě fakt dnešní doby.

A každýmu může být jedno, že si chci rootnou telefon a klidně si tam zanést malware, protože to je moje volba a ne nikoho jinýho!! Ale pak je to jen můj problém, ne? By default je tam origo OS, tak problém není. Ale pokud vím, co dělám, tak nejsem debil a na tohle si přece dám bacha.

Nemám teď rootnujej telefon, ale v minulosti jsem měl a chci mít možnost si ho rootnout, když budu chtít a ne aby mi to někdo zakazoval.

Tyhle argumenty jsou fakt mimo...
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-23 14:32:48

Jezisi, ake argumenty mimo?
Drzi ti niekto u hlavy pistol? Zviazali ti ruky? Myslis ze ti zasahovka z EU vykopne dvere v noci, ked si rootnes telefon?

Netrep, nic ti nebrani. Nepochybujem ze sa to stale da, len je s tym viac prace. Tak si fon rootni a nerev tu stale, ako su vsetky firmy zle a ako si obmedzovany.

Stale nechapes, ze problem je prave v tom, ze nikoho nepresvedcis, ze niesi debil, ako pises. A ze si to dokazes na 100% bezpecne nastavit. A tudiz ziaden vyrobca nebude riskovat bezpecnostne problemy kvoli par ludom, co si o sebe moc myslia.
dafcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-23 21:26:38

Směšné je, že se oháníte svobodou, ale rád by jste diktoval firmám jaká zařízení by měly vyrábět a co by měla umět. Tak to berte tak, že je svobodné rozhodnutí firmy vyrobit produkt tak jak je a je vaším svobodným rozhodnutím si ho (ne) koupit. Po koupi je ale trochu pozdě lamentovat nad funkcemi.
Nevím kolikrát jste byl v Rusku a Číně, když se jimi oháníte, já jsem v těch zemích strávil docela dost pracovního času.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-22 12:05:17
avatar
Nezlob se, ale co to meleš?

To co popisuješ jsou způsoby jak systém zabezpečit a umožnit běh aplikací, které potřebují relativně vysoká práva a přitom ty aplikace nepouštět s admin právy.

Nijak to nesouvisí s tím, jestli ty máš plná admin práva (která stále máš).
Ano na Windows se k některým věcem dostává složitě, ale ke všemu se dostat dá, jen musí člověk vědět jak. U všeho na Linuxu i Windows má admin stále plná práva rozhodovat co a jak na systému bude.
To, že ty to neumíš, ještě neznamená, že to nejde

Na Androidu stále můžu mít root i dnes, jen jsem to přestal dělat, protože po tom telefonu s Android 9 jsem si už žádný další telefon sám nekoupil a na firemním telefonu mít root nesmím (což mě pěkně štve).
To, že máš root neznamená, že jakákoliv škodlivá aplikace dostane víc práv, než na telefonu, kde ho nemáš. To je zase jen tvá absolutní neznalost toho, jak věci v OS fungují.
Máš očividně vymytou hlavu těmi korporacemi, které chtějí mít kontrolu a tak takové blbosti tvrdí

Ale je pravda, že kdyby Android imolementoval rozšířená práva jako mají Windows systémy od dob Win2000 a jako mají Linux systémy, tak by bylo bezpečnější ta root pravá na něm mít. Bez toho existuje šance, že to nějaký hacker dokáže obejít, protože tam jsou některé věci zabezpečené metodou "Security by obscurity".

Pokud by to náhodou nebylo zřejmé, tak se živím celý život jako sysadmin a část kariéry jsem i dělal přímo bezpečnost OS, takže maličko vím o čem mluvím

A právě proto, že jsem zvyklý mít tu roli superadmina a vše mít pod kontrolou, tak mě ta bezmocnost na telefonu štve...

Ano, je možné, že velká spousta uživatelů si to nebude umět nastavit, ale drtivá většina z nich ani nebude mít ambice ta admin práva získat, protože vědí, že to není jejich parketa.
A tech pár tak hloupých, že neví, že neví, a řeklo by si o ta práva a podělali to, to je přijatelná cena za svobodu. Přece jen každý má být zodpovědný za sebe a své činy.

Jak řekl jeden velmi moudrý člověk, ti kteří jsou ochotní obětovat svou svobodu za příslib bezpečí si nezaslouží ani svobodu ani to bezpečí.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-22 16:20:32

Ty, vraj sysadmin a IT bezpecak, nechapes taku zakladnu vec, ako nepustat BFU k admin pravam. Vyrobcovia to nebudu/neoplati sa im to menit kvoli zopar ludom ako ty. Ale ja som neznaly amater...

Ako pises, aj teba na pracovnom telefone obmedzuju. Preco im tiez nevypisujes podobne veci? Ved ty si mudry, vsetko si vies nastavit...uvedom si, ze tiez si len clovek. Pri tych XY moznostiach nastaveni systemu ci appiek mozes zabudnut na nejake nastavenia/prava/whatever, sposobis bezpecnostnu dieru na svojom zariadeni. BFU su v tomto 100x horsi a to nik nebude riskovat. Vidis co dokazu napachat, aj bez admin prav.

Citace:
Ano, je možné, že velká spousta uživatelů si to nebude umět nastavit, ale drtivá většina z nich ani nebude mít ambice ta admin práva získat, protože vědí, že to není jejich parketa.

Oni nevedia ze to nevedia. Rovnako ako v minulosti, budu si chciet zariadit, aby tie prava mali. Vela krat som videl, ako si ludia zapinali by default deaktivovane admin konta u WinXP a novsich, u Synology NAS. Nedaju si predsa systemom kecat do veci, aby ich obmedzoval. A uz mas problem, lezu kam nemaju.

Citace:
A tech pár tak hloupých, že neví, že neví, a řeklo by si o ta práva a podělali to, to je přijatelná cena za svobodu. Přece jen každý má být zodpovědný za sebe a své činy.

"tech par" nieje vobec "prijatelna cena". Tych ludi je tolko, ze by sposobili obrovske bezpecnostne diery a z nich vyplyvajuce skody.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-24 01:48:06
avatar
Možná jsem optimista, když věřím tomu, že se nebudou hrabat do něčeho co jim funguje a čemu nerozumí. OK, tohle beru.

Ale se zbytkem nesouhlasím.

Pokud něco rozbijou, tak škody způsobí sobě, ne někomu třetímu.

Mě na pracovním telefonu omezují jen proto, že Google říká, že root je špatný a firma musí splňovat bezpečnostní certifikace a tak si nemůže jen tak při bezpečnostní prověrce auditorům říct, že to zaměstnacům povoluje, ač to odporuje bezpečnostnímu doporučení výrobce OS.

Stejně tak, jako jsme dříve museli pravidelně měnit hesla, protože tahle stupidita (a regulérní bezpečnostní díra) byla dlouho v doporučených postupech pro ochranu hesly a dnes už nemusíme (protože už to tam odtud naštěstí smazali).

To není vůbec o tom, co je opravdu bezpečné nebo zda mi firma důvěřuje. Dnes nesmí mít root na telefonu žádný náš zaměstnanec i pokud telefon není firemní, zatímco dokud jsme neprocházeli audity, tak to firma nezakazovala ani na firemních telefonech.
To je čistá byrokracie, nic jiného. Do těch norem se občas dostanou věci, nad kterými zůstává rozum stát a znalý člověk hned ví, že si někdo zaplatil, aby to tam bylo...
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-25 10:29:35

Citace:
Pokud něco rozbijou, tak škody způsobí sobě, ne někomu třetímu.

Okrem toho, ze sposobia skodu sebe, tak rootom a zlym nastavenim, sposobuju bezpecnostnu dieru a potazmo skodu celemu IT ekosystemu, svojim zranitelnym zariadenim.

Si kup druhy fon a s nim si rob co chces. Budes mat svoju vytuzenu slobodu.

Citace:
Pokud by to náhodou nebylo zřejmé, tak se živím celý život jako sysadmin a část kariéry jsem i dělal přímo bezpečnost OS, takže maličko vím o čem mluvím

...hej, a preto si nakoniec zadrel toto:
Citace:
Stejně tak, jako jsme dříve museli pravidelně měnit hesla, protože tahle stupidita (a regulérní bezpečnostní díra) byla dlouho v doporučených postupech pro ochranu hesly a dnes už nemusíme (protože už to tam odtud naštěstí smazali).

Pravidelna zmena hesiel je stupidita a bezp. diera...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-25 16:24:27
avatar
To je jako tvrdit, že když si někdo blbě nastaví svůj notebook, tak způsobí škody celému IT sektoru
Opravdu dobrý nesmysl, tos opravdu pobavil!

Druhý telefon nechci i ten jeden už je dneska obrovská cihla, natož s sebou muset tahat dva.

Obávám se, že nerozumím tvému jazyku natolik, abych pochopil tvé dvě poslední věty, ale můžu zkusit hádat. Pokud se netrefím, tak se omlouvám.
Jestli ale hádám správně, tak si myslíš, že pravidelná změna hesla je zvýšení bezpečnosti. A pokud ano, tak tím jen ukazuješ, jak hluboká je tvá neznalost toho, jak bezpečnost funguje
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-26 14:37:28

Citace:
Druhý telefon nechci i ten jeden už je dneska obrovská cihla, natož s sebou muset tahat dva.

Gate ti spadnu. Musis mat oba 6" 200g smartfony, ze jo

Noze ma pouc, ako funguje IT bezpecnost, pan IT bezpecak.
Pravidelna zmena hesla je jedna z ciest zvysenia bezpecnosti. Pretoze zle zaheslovane ci nastavene pc/zariadenie/server/router/whatever = bezpecnostna diera. Obzvlast v podnikovej sieti.

Vraj sysadmin a robil si IT bezpecnost nevies ako lahko sa nedostatocne zabezpecene zariadenie moze stat sucastou napr. botnetu?

Vyplakavas, ze ta zamestnavatel obmedzuje.
Ale odmietas si vyriesit dalsi telefon, kde by si si mohol robit co chces a bol by si slobodny, podla tvojich idealov. Len vyplakavas, bez akehokolvek riesenia.

Pises protichodne tvrdenia a si na smiech.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-25 22:39:01
avatar
Taky by mne zajímalo, co je na pravidelné změně hesla špatně. V kombinaci s vynucenou složitostí hesla.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2026-02-24 01:47:55
avatar
...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Supergirl v pořádné ukázce – „depresivní superman?“
Supergirl v pořádné ukázce – „depresivní superman?“Středa, 01 duben 2026
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 507x
Komentářů: 0
Masters of the Universe v nové ukázce
Masters of the Universe v nové ukázceÚterý, 31 březen 2026
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 739x
Komentářů: 0
The Super Mario Galaxy Movie – další filmový megaúspěch už brzy?
The Super Mario Galaxy Movie – další filmový megaúspěch už brzy?Pondělí, 30 březen 2026
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1106x
Komentářů: 0
The Expanse: Osiris Reborn v nové ukázce. Kdy vyjde?
The Expanse: Osiris Reborn v nové ukázce. Kdy vyjde?Pátek, 27 březen 2026
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1547x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostane velké DLC „Cost of Hope“
S.T.A.L.K.E.R. 2 dostane velké DLC „Cost of Hope“Čtvrtek, 26 březen 2026
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 828x
Komentářů: 0
Tvůrci Sniper Elite představují novou originální hru Alien Deathstorm!
Tvůrci Sniper Elite představují novou originální hru Alien Deathstorm!Čtvrtek, 26 březen 2026
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1309x
Komentářů: 0