Nejlepší hry roku 2009: TOP10 her, které byste neměli minout Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 30 prosinec 2009
Přejít na obsah
Nejlepší hry roku 2009: TOP10 her, které byste neměli minout
10.místo - 6. místo
TOP5 - nejlepsí hry roku 2009
Nejlepsí hra roku 2009 - hodnocení herního roku

 
  • Nejlepší hra roku 2010 a hodnocení herního roku

Vybrat hru, která ve většině ohledů překonala všechno letos uvedené, nebylo těžké. Ani jsme o tom nemuseli moc debatovat. Kandidát na hru roku byl letos jen jeden.

  • Nejlepší hra roku 2009: Dragon Age: Origins (Prameny)

Bezkonkurenční hra letošního roku. Budu se přít s každým, kdo tvrdí, že letos vyšla hra, která byla lepší a budu chtít konkrétní argumenty ne subjektivní hodnocení. DRAGON AGE strčilo do kapsy všechny letos vydané hry v několika herně důležitých parametrech:

Herní doba: 50-100 hodiny podle stylu hraní s DLC, žádná singlplayerová hra se k tomu ani neblíží. Znovuhratelnost samozřejmostí – 6 různých začátků, různý přístup v závislosti na druhu vaší postavy při samotné celé hře, různé způsoby a dopady řešení questů a různé konce celé hry.

Příběh a dialogy: Mistrovské dílo, které snese srovnání s jen několika málo tituly celých herních dějin. Provázanost titulů a neskutečně komplexní příběh plný zvratů a možností to všechno ovlivňovat činy i vztahy je n.e.u.v.ě.ř.i.t.e.l.n.á. Žádný quest není jen tak, mnohé ukrývají hluboký smysl a další podquesty a tajemství. BIOWARE jsou geniální megalomani!

Zpracování postav a komplexnost hry: Bez konkurence, žádná dosud vydaná hra neměla tak skvěle a hluboce zpracovány postavy. Hlavně DLC SHALE nás mile překvapil. Komplexnost vztahů postav a vliv konkrétního člena družiny na herní vývoj a plnění vedlejších skrytých questů.

Hratelnost: obrovské množství smysluplných textů, fungující a logický svět, nepřímočarost vývoje příběhu, zamotanost, spletitost, zrady a intriky, odkrývání dalších skrytých úkolů, vlastností postav atd. Dragon Age by v dobách neexistence her bylo možná jedno z nejlepších literárních děl, takhle je to velký výpravný herní fantasy román pro dospělé.

DRAGON AGE nachytalo na švestkách hodně herních magazínů. Mnoho z nich se nedokázalo s recenzí tak komplexní a rozsáhlé hry poradit. Naplno odkrylo naleštěnou bídu současných několika hodinových rádoby AAA her i recenzentů. Jakékoliv jiné hodnocení, než 95/100 a vyšší je pro tuto hru neadekvátní a v tomto světle se pak devítkové hodnocení pro většinu letos vydaných her zdá jako špatný vtip. Žádná letos vydaná hra nedosahuje propracovanosti a naprosté megalomanské spletitosti Dragon Age. Jasně, pár věcí by se DA dalo vytknout, ale ve světle všeho povedeného co takhle hra nabízí, je to nepodstatné. Dragon Age je s přehledem nejlepší hrou letošního roku napříč platformami. Ten kdo hrám rozumí, oceňuje propracovanost ve všech ohledech, hru která je skutečně hrou, dlouhou herní dobu za slušnou cenu, kvalitní český překlad a další bonusová DLC, ten nemůže Dragon Age hodnotit jinak. Dragon Age není jen nejlepší hra letošního roku, ale pravděpodobně i několika minulých let a zlatým písmem se zapíše do herních dějin. Dragon Age je titul, o kterém se bude mluvit a který se bude hrát dávno poté, co po prodejních trhácích letošního roku nevzdechne ani pes a nikdy je hrát už nikdo nebude.   

Recenze: Dragon Age Origins - velkolepé RPG a bezkonkurenční hra roku 2009

 

  • Co se do žebříčku nedostalo.

Jistě budete souhlasit, že i když ten letošní rok byl na kvalitní hry chudý, pár zajímavých, co se nám do žebříčku nedostaly, by se ještě našlo. Osobně bych zmínil například BORDERLANDS. Sice těžce neoriginální, snažící se odlišit, ale přesto poměrně zábavná a solidní hra. Osobně bych ji nominoval místo BATMANa na 10.místo, protože když si ty hry dáte vedle sebe, působí ve všech směrech BorderLands lépe. Do žebříčku se nám také nevešlo LEFT 4 DEAD 2. Ruku na srdce, až na pár viditelných změn je to pořád první díl a nic nového. Není to vlastně nová hra a nevím, co by tedy v letošním žebříčku měla dělat. Sorry. Poměrně škoda, že se nám do žebříčku nevešlo Empire: Total War. Solidní strategie, ale prostě se nevešla. Místo nezbylo ani na solidní a zajímavou hru Overlord 2, která má také ale hodně co nabídnout. Nedostalo se ani na RPG RISEN, coby RPG od tvůrců Gothic 3. Na Dragon AGE rozhodně nemá, ale na poli RPG se letos jedná o solidní počin, který byste neměli minout. Možná se někteří shánějí po STALKER, ale ten oficiálně v EN a CZ vychází až v 2010.     

  • Hodnocení herního roku 2009

Až na pár her to byla vážně bída. Pokud tvůrci brečí ze snížených příjmů a přitom letos vydali rekordní počet her (prý jich vyšlo přes 1100), tak by se měli jednoznačně zamyslet nad jejich kvalitou. Upřímně řečeno, kdyby vycházely hry s propracovaností Dragon AGE + pár DLC 3x do roka, mnohým z nás by to úplně stačilo. Problém podle mě je v tom, že vychází neuvěřitelné množství odpadů a hloupých her.

Celkově úroveň klesá a to nejen zpracování her samotných, ale hlavně herní úroveň. Hloupost se cení nad nápaditost. Neuvěřitelné množství ultranerealistických „GTA“ titulů, her které z hráčů dělají blbce s obrazovkami, kde na vás blikají tlačítka, která máte v danou chvíli mačkat, celkové zjednodušování herních principů, kdy se z her stává pomalu jen to kritizované pasivní čučení na bednu. Jen málokterá hra skutečně bere v potaz to, že průměrnému PC hráči je přes 25 let. Snad se celkové zpitomění her nestane zvykem i pro rok následující.

Rok 2010 vypadá hodně našláple a hned na konci ledna tu máme druhé vánoce, o které se nám postará opět BioWare. Pokud to bude jako u Dragon Age, tak se máme na co těšit. Jen namátkou, co nás tedy v roce 2010 čeká: Mass Effect 2, BattleField: BC2 DX11, Alien vs Predator DX11, MAFIA2, StarCraft2a, Formula 1 2010 DX11, GRID2 DX11 (?), Crysis2 DX11, Medal of Honor DX11, Alan Wake DX11, Deus Ex (DX11?), Napoleon: Total War, Command and Conquer 4: Tiberian Wars (DX11?), Supreme Commander 2 DX11, Bioshock 2, Rage (OpenGL3). Jak vidíte u mnoha her, se na PC platformě dočkáme DX11, u některých to víme na 100%, u některých je to podle toho, co víme, vysoce pravděpodobné. Rok 2010 tak bude rokem, kdy se viditelně pohne vývoj her po pár letech kupředu a protože DX11 je zatím využitelné jen pro PC nikoliv pro stávající generaci konzolí a hry jsou většinou dnes multiplatformní, značí to, že PC platformě se podle herních tvůrců daří, protože jinak by tolik her s DX11 neplánovali. Tak uvidíme, zda rok 2010 bude skutečně méně krizový, než ten právě skončený a her s kvalitami Dragon Age si užijeme více …       

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - da 2009-12-30 19:00:14
avatar
souhlas da:prameny je nejlepsi hra roku hraju po treti a stale me to bavi,,jen ten pocet hodin nak nesedi,,hrano skoro se vsemi vedlejsimi questy+dlc na normal=40hodin,ale stale si myslim Witcher:EE je lepsi nejen graficky,,jinak dobre shrnuti!!
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 21:06:56
avatar
dragon age je nejlepší RPG co sem hrál(opvažte se do mě někdo rejpat že to není pravda protože nevíte co sem hrál ) a je pravda že žádná jiná hra mě letos tak nechytla jako právě Dragon age...doufam že bude druhý díl
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 23:58:24
avatar
Musim "asi"souhlasit ze si to Dragon age:prameny zaslouzi,ja patrim mezi ty co NESNASI RPG typu Diablo a proto jsem od ni nic moc necekal,ale jsem clovek ktery hru nezavrhne dokud si ji nezahraje a Dragon Age:prameny me tak chyt ze jsem ho hral v jednom zatahu cca 8hodin a byl jsem mile prekvapen

PS:NFS:shift ze je lepsi nez Dirt2!?Shift me bavi,ale po nainstalovani Dirt2 se od nej nemuzu otrhnout a to podle me Dirt1 byla docela pííí...takze taky pokrok,jen skoda ze jsem v Dirt2 jeste nejel za tmy a na snehu(mam dohrano asi 30% a nevim jestli se dockam)
BoredSeal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DA za 40 hodin? Uh. 2010-01-01 16:21:26

tak to zírám, protože já dohrávám hru napodruhý, už vím, kam jít a kde vyzobat zbylé questy, které jsem nestihl splnit a už mám osmdesát hodin čistého času. A to jsem zasloužilý hardcore umělec RPGček. Asi jsi na amfetaminu nebo nevím.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 19:18:00
avatar
Slza mi vyhŕkla do oka, keď som pri NFS Shift našiel zmienku o Need for Speed: Porsche Unleashed ako o najlepšom diely celej série.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 13:47:36
avatar
to je ale let nazpátek
Xaltotun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ee 2010-01-01 15:49:24
avatar
a pritom to nie je pravda lebo najlepsia bola jednotka, znamenala prevrat v simulatoroch a stravili sme s tou hrou stovky hodin este v casoch 486, dvojka priniesla splitscreen ale inak bola celkove horsia a potom uz nfs slo len smerom k arkadovosti (hot pursuit 1,2 atd).
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nesouhlas 2009-12-30 19:24:36
avatar
No pokud je Buttman na 10. místě tak na 9. by měla být
Barbie: Princezna a švadlenka
Tenhle článek mě potvrdil jak byl tenhle rok herně chudý a proč jsem se tak často vracel ke starším hrám.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Úplný súhlas 2009-12-30 19:31:32
avatar
Jednoznačne súhlasím so všetkým čo je tu napísané. Môžem sa pod to aj podpísať.

Dragon Age je najlepšia hra roka, a myslim si že len tažko ju aj v buducnosti niečo prekoná.

Krásne vidno ako je herný priemysel zdegenerovaný konzolamy. Batman, CoD:MW2 ako hry roku? Ha ha... prosim vás kde sme to skončili? DD ma pravdu že rezignáciou na PC a kúpov konzoly si takpovediac robime potrebu na hlavu.
Osobne dúfam že v buducnosti sa situácia obráti k lepsiemu. Digitalne distribucie trocha popohnali PC platformu a v buducnosti sa to bude zrejme len zlepšovať.
Dufam že sa buduci rok dočkáme viac kvalitných titulov tento rok bol fakt biedny.
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 23:00:03

ono uz o chvilu bude Dragon Age prekonany...a to 29.1.2010 ked vyjde Mass Effect 2
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 00:09:12
avatar
no jo jenze ja znam plno hracu co hry "z vesmiru" nemaj radi a proto DA bude pro dost lidi tou nej(cos zatim je na 99,9%)

je to vec nazoru a vkusu,me pripada ze velka vecina RPGckaru maj radi tytuli s tematikou mitologickou+historie(ritiri adt.).Pritom Mass Effect 1 byl perfektni,ale oni mi rekli ze je to píí...z vesmiru
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 00:58:01
avatar
Mě osobně se víc líbil Mass Effect, než DA, jelikož já pátřím mezi ty vesmírnovce. Ani kodex v DA jsem moc nečet, pro mě dost nezajímavý, nudný, natož ten v ME, kde byl skvěle popsaný svět budoucnosti a ty technologie
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 01:48:35
avatar
tak to spis oni jsou pii.. rpg jsou sice nejvice jakoby z historickych a fantasy prostredi, ale proc by nemohli byt ze soucasnosti nebo z budoucnosti nebo z vesmiru? star wars se staly sice kdysi davno v predaleke galaxie, ale jsou taky z vesmiru a kotory jsou jedny z nejlepsich rpg. vampire the masquerade je pak z vice obdobi a posledni dil byl ze soucasnosti. serie wizardry pak skloubila jakoby historicky svet s prvky budoucnosti. nejlepsi hra vsech dob deus ex je pak rpg z vicemene blizske budoucnosti. ze by mela velka vetsina RPG hracu rada jen fantasy temata a rytire se mi zda jako blbost...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-18 14:23:05

Pro preferisty fantazy ci jen sci-fi prostredi to bude vzdy ta druha pi...., ale pro normalni lidi s nadhledem kteri uz si umeji hru vychutnat bez fandeni jsou obe prostredi RPG vyborne protoze nejde o prostredi ale o zpracovani tj. kvalitu hry, a s prominutim DA = ME1 a doufejme i 2 ze bude tak povedena, stejne jako byl vyborny fallout3 ci Oblivion ci jeste dale katary, fallouty 1 a 2, eye of the beholderi, ultimy nebo zakladatele tohoto zanru Dungeon Master 1 a pozddeji i 2, proste kdo ma rad kvalitu tak zezacatku "ozeli" svuj oblibeny zanr a pak zjisti ze ten druhy zanr je vlastne ve svem principu to co na hrach miluje, tj. RPG mechanizmy a pokud je dobre udelany dej tak je jedno jestli je to posazene do dob mecu dyk luku a kouzel nebo do dob plazma pusek energetickych clanku teleportacnich zarizeni a vesmirnych technologii.....

PS: Ja uz mel tolik let prubezne RPG abstak ze dokazu ocenit obe kategorie i kdyz jsem puvodne fantazy fanda, nicmene muj obor vedy a techniky mi priblizil hodne sci-fi svet a jsem zatracene spokojeny parchant uzivajici si oba svety a to muzu vsem jedine doporucit...

Pro DDho:
Vyborne zpracovany clanek, hodne moudra v malo vetach fakt parada i kdyz ne ve vsech hodnocenich souhlasim ale respektuju nazor zkuseneho a do jiste miry chapu a verim tak ve vetsine souhlasim, letos koupim DA ofiko(pouzivam crackle hry jako dema, vyzkousim a uvidim jestli to ma cenu investovat)....
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 10:04:43
avatar
To je vec preferencii. Mass Effect je akčné RPG a DA je RPG zo starej školy. Pre mňa nezasvetenca do ME je to tažke porovnávať ale DA sa mi hodně páči a skutočne už dlho tu nebola taká skvelá hra.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 19:38:00
avatar
Ok, teraz vážne, rebríček pekný, ale čakal som tam Borderlands (aspoň to 10 miesto), potom aspoň zmienku o Resident Evil 5 (nie len obrázok) a prečo je mimo a potom za najväčší omyl považujem nezaradenie The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena To sa na túto geniálne zábavnú hru od jari už zabudlo? Technicky to bolo na úrovni, a čo keď sa nová kapitola až tak nepodarila??... veď ku tomu pribalili aj 5 rokov staré Escape From Butcher Bay, čo hernú dobu tiež natiahlo až niekam k 15tim hodinám.
"In the End, Everybody Bleeds the Same."
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - riddick 2009-12-30 20:44:23

Borderlands - dobrá strieľačka, ale po čase strašne stereotipná, neskôr som si už musel stiahnuť trainer na rýchlosť behu, nech to mám už konečene zasebou. Do TOP10 by som hru nedal.

Riddick2 - určite skvelá hra. Najradšej by som dal NFS SHIFT preč a namiesto neho tam dal Riddicka.

Shift je absolútny prepadák- žiadny príbeh, žiadna motivícia hrať ďalej, dostávate len stupídne hviezdičky aby sa vám otvorili ďalšie závody, nehovoriac o tom že je to len NFS ProStreet s novými traťami.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 20:59:48
avatar
Riddicka som dohral 4x cez leto, zatiaľ čo Shiftu som dal šancu 2x a 2x som ho sklamaný odinštaloval.
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 23:01:59

sak jasne ze Borderlands je pre teba nudna....vies to treba kupovat aj originalky aby si hral v coope....

jasne ze ked ides sam tak to je nuda...je to to iste ako kupovat L4D kvoli singlacu....

a co sa tyka rebricka tak by som vyhodil Shift a Batmana a dal tam Riddicka a Borderlands
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 13:58:04
avatar
sice jsem z top 10ky hrál jen dvě hry, ale třeba mě zaujal X-Men Origins: Wolverine nebo Prototype. Určitě ale platí, že každý má svou top 10ku
Fully [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Svetle zitrky 2009-12-30 19:39:51
avatar
No pri pohledu na letosni rok sice uronim slzu, ale kdyz si uvedomim ze me pristi rok ceka Mass Effect 2, tak ji zase rychle utru pocitam s tim ze me ME 1 a 2 zabavi na cely rok... uz jen zkouset ruzne variace pribehu me laka takze vzhuru do noveho roku !
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 19:41:34
avatar
Co si budeme namlouvat. Mít Risen takovou takovou reklamu jako Dragon Age, tak je hrou roku taky.
A teď začněte klikat na červený palec
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re 2009-12-30 19:59:49

Risen hrou roku sice ne,ale hra se opravdu povedla a jako jednu z mala jsem ji letos dohral a to je uz co rict...jinak COD na tretim miste?hmm,rekl bych,ze celkem nespravedlive...
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 22:55:23
avatar
Risena jsem rovněž dohrál, ale pouze z piety jako fanda serie gothic. Jako RPG těžce průměrné, silně mě zklamal příběh - přišel mi velmi jednoduchý a krátký na hard-core rpg. Zase se mi hrozně líbila klidná atmosféra(nic mi neuteklo, mohl jsem se x hodin jen tak flákat po lokaci a kochat se),zpracování ostrova a staré hardcore RPG prvky (halt vlka s klackem neubiješ). Každopádně pokud jsi hrál i jiné RPG než ze serie Gothic je ti jasné že by Risen mohl mít reklamu jakou chtěl, ale hodnocení 75% max je naprosto na místě a na Dragona prostě nemá.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 23:18:24
avatar
a v cem je tak tezce podprumerne?pribeh je jednodussi a kvalit gothica jednicky nebo jinych rpg nedosahuje, ale treba dragon age na tom neni o moc lepe. ma dobre vedlejsi pribehy v jednotlivych lokacich, ale ten hlavni pribeh je dost o nicem. kratka ta hra rozhodne neni, delka je na rpg takova idealni. na tech 30-40 hodin zabavi dost dobre. svet to ma mensi, ale videli sme u gothica 3 co udela honba za co nejvetsim a propracovanym svetem. tvurcum se navic podarilo eliminovat nudne pochuzky sem a tam jiz prozkoumanym svetem diky teleportum, kterych je dost a jsou chytre rozmistene. velky plus je ale ze je hra docela dost tezka. pokud to nehrajete na nejlehci obtiznost tak i na uplnym konci vas v pripade nejaky chyby muze banda jesteranu nebo obru pekne rozsupat. samotny soubojovy system je pak naprosto dokonaly a predstavuje asi to nejlepsi co sem v sermovacich rpg videl. nekomu nemusi sednout to pridelovani bodu jednotlivym dovednostem misto klasickeho prirazovani bodu, ale aspon kazdej investovanej bod jde tady v praxi opravdu poznat. i kdyz sve chyby risen ma, urcite to neni zadne tezce prumerne rpg, naopak patri k tem nejlepsim.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 23:46:09
avatar
Nepíšu podprůměrné ale průměrné, čti pozorně A mám namysli průměrný mezi hard-core RPG, což je samo o sobě pochvala. A průměrný je v příběhu, malých možnostech výběru stran (bud jste zloděj nebo inkvizice - mágy neberu, stanou se inkvizicí v jiných šatech), stereotypnosti nepřátel - na ostrově žijí 2 druhy masožravců plus divočák a je vymalováno, 3/4 hry nic jiného nepotkáte, dále blbosti protivníků i NPC a jejich "zasrtaralého chování"(např můžete bez problémů a následků vymlátit 75% města a nic se vám nestane). Na to jsme byli zvyklí dřív téměř u všech rpg, ale myslím že už je na čas na změnu, už mi to u moderních her nesedí. Prostě průměr, i když souhlasím se všemi klady jež jsi tu vyjmenoval,nemluvím do větru, ale srovnávám jej hlavně s jeho předchůdcem Gothicem 2, který patří mezi nejlepší rpg své doby a Risen na něj stejně prostě nemá.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 00:28:38

U me teda Risen lepsi nez DAO. DAO mi prijde oproti Risen jednoduchy, respektive malo hardcore. Je to urcite pro vetsi siri lidi nez treba Baldurs Gate II, ale to mi na tom trochu vadi. Hra je urcite vyborna, hodnoceni si zaslouzi, ale jako nasledovatel odkazu BGII trochu zklamani. Risen zase jako pokracovatel Gothica neobstal, ale nabizi hc RPG, klasiku, pribeh zase tak spatny neni. Ja osobne volim spis oldschool styl, coz mi prave Risen nabidlo, DAO je takovy jakoby masovejsi, jednodussi.
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-04 23:31:19
avatar
Přesně tak,Risen se do TOP10 určitě měl dostat(na příběhu se myslim mohlo zapracovat trošku líp včetně delší hrací doby,ale i tak je to hodně dobrá hra u který se dá strávit spoustu klidného času),rozhodně tam nemá co dělat Battman a NFS Shift.A L4D2 neni "pořád první díl a nic nového",spíš si myslim že právě takhle MĚL VYPADAT díl PRVNÍ,díl první ve srovnání s dvojkou je jen taková BETAVERZE hry,spíš nultý díl a dvojka první takže asi tak.
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pirátění na PS3 2009-12-30 20:00:19
avatar
DD ať hledám jak hledám, tak o tom nemůžu nic pořádného najít. Máš nějaký článek (stránku) ze které čerpáš informace). Díky
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 20:10:32
avatar
Torchlight - super Diablo 2.5

Left4Dead 2 - nevim kdy to vyšlo.. ale mam dojem, že letos?

Divinity 2: Ego Draconis - ale asi to ještě není in Czech, jinak skvělé pokračování Divine Divinity (bohužel kapku repetetivní v 4/4 hry).

Borderlands - doost dobrá hra.. možná po čase kapku repetetivní, ale pořád mi přijde lepší než třeba MW2, alespoň z některejch úhlů pohledu.. (neni to stupidní klišé příběh a totální mainstream, kterej ze srdce nenávidim)

Ale jinak s Dragon Age souhlasim, ARMA 2 taky dost dobrá hra.. K něčemu bych měl výhrady, ale neřešit. Jen muj dodatek k hrám roku.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 20:12:46

Ještě mi tu chybí Battle Forge, sice jen "onlinovka", ale je to první hra, co mě obrala asi o 2000,- ani jsem nemrkl. Ale je to fakt zábava, když máte kamarády, co paří s váma - vymýšlet po skype strategie, zkoušet apod.
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 20:13:51

Potěšilo mě, že se do top 10 dostalo Tropico a že titulní obrázek je z RA3
S.P.cze [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 20:15:56

No dám i můj názor: takže MW2 na 3. místě je až moc, podle mě by se sice do těch 10 míst vešlo ale 3. rozhodně ne. Ale jinak celkem souhlas s TheWitcher s tím Risenem. A Borderlands by mělo být někde do 6. místa.
Kael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 20:30:38
avatar
Hmm DA si myslim ze neni nejlepsi RPG, nejlepsi RPG je Oblivion ;) A taky si myslim, ze by tam mel byt Borderlands asi nekde kolem 3.mista... ale to je jen muj nazor ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 20:34:08
avatar
Oblivion? ten strčí do kapsy hravě Fallout 3 a obě hry jsou spíše 3D RPGFPS
Xaltotun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 15:59:05
avatar
Hry ako Fallout2 ci Planescape torment nebudu prekonane nikdy imho. Oblivion ma svoje kvality co sa tyka grafiky hlavne a stupajuca obtiaznost podla equipu a levelu je tiez super napad.
BoredSeal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Oblivion? Tsss. 2010-01-01 16:24:27

mnohem lepší byl Morrowind. A nejlepší RPG všech dob je Planescape Torment, tak bacha, nějaký moderní móresy sem nezavádějte.

DA je rozhodně nejlepší RPG s možností vyspat se s chlapama, transvetistama a uspořádat trojku. Bez ironie, byl jsem fakt nadšenej.
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-04 23:34:13
avatar
Oblivion mě nikdy nechyt a to jsem ho zkoušel rozjet několikrát,jooo hold Gothic je Gothic(Risen) to je marný.........
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 20:37:03
avatar
Přijde mně dosti zbytečné tyhle ty nějaké žebříčky nejlepších her, protože každého zajímá něco jiného, každý má to svoje. Když bych si povzpomínal na nej hry tohoto roku napadají mně hned tři-čtyři naprosto výborné hry, co by u mne byli určitě v první pětce a tady nejsou vůbec zmíněné.
Nějaký třeba Dragon Age mně teda vůbec nezajímá a nutno říct že to určitě není jediná kvalitní, obsáhlá, výborná hra v komplet češtině jako je stále podsouváno - co takový ANNO 1404 (vyšel komplet v češtině), který je po celém světě opěvován a zde se na něj ani nevzpomnělo. Považovat hovadiny jako Batman, či Call of Duty: Modern Warfare 2 za lepší hry než třeba Empire: Total War?
Prostě jen chci říct, že je to hodně individuální a takové články, žebříčky jsou jen zavádějící.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 01:57:25

Tak to je jasny ne? Mozna tak jeste nejaka anketa by mela nejakou vypovidajici hodnotu, ale i ta by byla ovlivena skladbou navsteniku. Proto tohle nijak nehodnotim, podle DDho a dalsich je to Top 10. Moje Top 10 je zase jina, ale kazdej tohle bere podle sebe. Jinak Anno 1404 bych tam dal taky, Empire: Total War rovnez. Ale to je tim, ze tyhle hry preferuju nejvic. Treba Tropico 3 je po prvnich dvou dilech pro me o nicem, 3D pohled mi to cely zkazil, grafika sice hezka, ale hra samotna zklamani.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 15:19:37
avatar
i, to že do desítky zařadili Tropico 3 a přitom uplně vynechali ANNO 1404, Empire: Total War jen dokazuje, že nikdo s nich nehraje strategie a nerozumí jim. A tím se člověk vrací k tomu, že celý výběr první desítky je strašně individuální a nemá tak žádný smysl.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 15:46:27

Tak smysl to ma, je to proste top 10 jejich. Spis prave nema smysl rikat, ze tam tohle ci ono nedali, je to subjektivni a ne objektivni top 10, takze ja mam jinou, ty mas jinou a oni maj taky jinou. To je cely, resit to nejak nema smysl. Ale divim se, ze tam DD anno 1404 nedal, docela se tady nad nim rozplyval a tusim, ze to i hral.

Pro me treba vubec nemy smysl Dirt 2, proste auta nehraju a kdyz uz tak pak radsi simulator nez arkadu, Richard Burn Rally je tak jediny co me trochu bavilo. Takze moje Top 10 by byla slozena jen ze strategii a sem tam nejaky RPG....
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 20:47:28

Kráľ RPG roku 2009 je určite Dragon Age, ale celkový kráľ RPG je u mňa zostáva naďalej Baldurs Gate 2.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 23:26:29
avatar
Konečně tady někdo dokázal že zná opravdové hry! Většina lidí tady si pamatuje maximálně Neverwinter (viz DDho recenze dragon age) a už neví co bylo před ním. Baldurs Gate 2 bylo nejlepší a nejrozsáhlejší čistě fantasy RPG co kdy vyšlo, rovnat se mu může až současný Dragon Age a osobně jej považuji za vrchol serie z Forgotten Realms. Všechny ostatní hry série (Icewind Dale, Neverwinter Nights) vypadaly vedle této jako chudí příbuzní.
Jinak jako král RPG her bez ohledu na žánr je bezkonkurenčně Fallout 1 a 2. (Kdo nesouhlasí bude umlácen brahminí kýtou hned jak vyleze z vaultu! )

Ps: Jen takové malé rýpnutí na závěr. Jak vedle těchto her vypadá na tomto webu až neuvěřitelně propagovaný a chválený Mass Effect Dle mého názoru jde o sice zábavné a docela povedené ale zároven silně konzoloidní a velmi zjednodušené akční RPG. Pro občasné RPG hráče je to asi skvělý zážitek, ale pro ty co už si pár opravdových RPG prošli, je to jednoduchá zábáva na pár víkendů. Nebál bych se říct že jde o zmutovaný a zjednodušený klon hry KOTOR (která byla ovšem kvalitativně trochu jinde) s příběhem průměrné space opery (kterých jsem četl už desítky) a jehož obtížnost jsem si musel okamžitě nastavit na nejvyšší abych u bojů úplně neusnul. Neříkám že šlo o špatnou hru, v tehdejší době herního sucha patřila určitě k nejlepším, ale už mi leze krkem, jak je zde dávána za vzor propracovanosti a já nevím čeho ještě, téměř v každé novince a článku o nových hrách a to navíc hned vedle slov o konzolovitosti a zjednodušování her. Takové postavení si určitě nezaslouží, i když patří na konzolích zřejmě k nejsložitějším.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 23:49:52
avatar
icewind dale byly ale hodne dobre. prvni neverwinter me ale vubec nebavil. chodit jenom sam s jednim minimalne ovladatelnym spolubojovnikem byl docela opruz. druhej dil ale byla zase bomba a bavil me hodne, vice nez dragon age
Kalidasa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BG, DAO 2009-12-30 23:53:03

Náhodou jsem si asi před měsícem udělal tabulku srovnání těchto dvou her a v mnou hodnocených aspektech vyhrál DAO nad BGII v poměru asi 11:7. Tenkrát jsem DAO ještě neměl dohrané a nyní by to bylo 11:8, jelikož nedatadiskové BGII bylo tak o 30% delší. A datadisk pak byl dalším zásadním rozšířením herní doby.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 00:05:40
avatar
Souhlas, ale nezapomínej že DAO byl komplet ve 3D, což je něco jiného než původní izometrické 2D z Baldurs Gate.

To Raigor: Baldurs gate byl o něco lepší než Icewind dale, i když to byly obě výborné hry. S hodnocením NWN souhlasím, byl to docela opruz.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 01:37:46
avatar
taky BG bylo diky tomu 2D mnohem prehlednejsi. v dragon age sem si nejak nemohl zvyknout na tu kameru. ten pohled z vrchu byl strasne dementni. zobrazoval moc malou plochu a nemel si zadnej rozhled dopredu. na lucistniky nebo kouzelniky si tak nevidel i kdyz oni na tebe zvesela utocily. nechapu proc tam nedaly ovladatelnou kameru jako treba v nwn2. jedinou moznosti byl teda pohled z treti osoby ve kterem hra ale nebyla tolik prehledna jak by mohla byt zvrchu a ty obcasny souboje primo ve dverich byl taky horor. klukum z bioware, kteri to meli na starosti by mohl nekdo rict, ze ta pauza ma slouzit kvuli rozdani prikazu k utokum a kouzlum (a misto tupe "taktiky" tu ma byt fronta prikazu) a ne k upravam kamery.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 02:03:36

Pro me nejvetsi zklamani hlavne souboje a pak ta kamera. Da se na zvyknout ne ze ne, ale je trochu opruzujici. Jinak je to urcite dobra hra, bavil jsem se kralovsky, ale podle myho bylo BGII proste lepsi.
Raskin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 00:34:56

To já bych ještě zařadil k Baldurs Gate a Falloutu Systemshocka. Když jsem slyšel "we seek" to se mi ježily chlupy na rukách strachem. To zatím žádná hra nepřekonala, ten stres. Ale to už je hodně dávno. Škoda.
Xaltotun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 16:06:19
avatar
Asgard_X ja som na Falloute a BG vyrastol ale myslim si ze pravom je Mass efect taky glorifikovany lebo je to aj pre mna ako hardcore rpg hraca jedna z najlepsich a najatmosferickejsich hier ake som kedy hral.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 21:04:29
avatar
Kde je sakra L4D2 ???

btw.: koncem tydne bych mel mit hotovej clanek o Steamu a digitalni distribuci vseobecne (puvodne to melo uz bejt hotovi ale neco mi do toho prislo).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 21:06:52
avatar
osobne me tu chybi risen. chtel sem na to uz asi mesic zpatky napsat recenzi, ale nemuzu se k tomu vubec dostat a sem zaseklej tak v 1/3 zkusim ji ale co nejrychleji dokoncit a sem zvedavej jaky ohlasy teda vyvola me osobne risen bavilo mnohem vice nez dragon age, od kteryho sem ocekaval neco trochu jineho nez hra prinesla. herni dobou je risen kratsi jen o kousek (ja sme ho projel za nakych 37h, DA sem hral 45h), questy ma ale urcite povedenejsi, pribeh do jiste miry originalnejsi, v dialozich tak na stejno, vzledem k solove povaze hry pak zadne vztahy se spolubojovniky logicky nejsou. jenze dragon age v te propracovanosti postav podle me nijak nevinika. u bioware to je standard a v mass effect me pripadali ti spolubojovnici teda lepsi a propracovanejsi. myslim dd ze to dragon age vidis az moc ruzove a jeho chyby (malo a spatne vybalancovane predmety, pozdeji silene otravne souboje pokazdy kdyz se presunes mezi nejakou lokaci na mape atd) dost prehlizis. dost mi ale v zebricku chybi riddick, kterej si nejake 5-6 misto urcite zaslouzil narozdil od army nebo treba tropico nebo i te sims 3, ktera oproti druhymu dilu toho moc nenabizi a rozhodne to neni takovej rozdil jako mezi sims a sims 2. stejne tak i wolfenstein by si zaslouzil treba to 10. nebo 9. misto spolu s rpg drakensang, kterou bych hodil treba na tu 7 nebo 6. pozici. to je dost podobne dragon age, v nekterych vecech na nej nema (treba questy) ale zase souboje a samotnej vyvoj postav mi pripadal o dost zabavnejsi a oboje bych hodnotil dost podobne. ale co se da delat...masivni hype nese svoje ovoce

edit: jo a to l4d2 tam taky mohlo byt. sice se muze zdat jako jen lehce vylepsena jednicka nebo i datadisk, ale rozhodne tomu tak neni. kdo hral tak vi ale tomu nezarazeni se ani nedivim, kdyz DD nesnasi z nejakyho zahadnyho duvodu multiplayer...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 22:33:15
avatar
jj Risen je boží, nechápu jak může být Dragon age první a Risen nikde. O tolik horší fakt není. Pomlouváš tu DD Batmana a pak je 10. To je jako i tupá mlátička lepší než Risen . Tenhle žebříček je zvláštní, podle mě není dobré míchat žánry dohromady, ale lepší je udělat např. Top 3 pro každý žánr...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 22:37:32
avatar
a nove cod tu melo snad nejkritictejsi recenzi v historii ddw a je treti
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 22:52:23
avatar
tak příště
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 00:08:30
avatar
Jestli jsi projel Dragona za 45h je možná v tom ten problém, prostě se ti do toho nechtělo proniknout. Já jsem ho hrál přes 100h, užíval jsem si každou z nich a stejně mám dojem že jsem spoustu questů vynechal.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 01:27:11
avatar
no nevim co se tam da teda 100 hodin delat, jestli myslis jen to jedno dohrani jako ja. ja sem splnil skoro vsechno, krome nakyho ukolu z te hospody (1 posledni dopis me chybel a myslim ze byl v nakym pokoji v rudoskali v hornim patre kam sem se nedostal, protoze jsem se toho kluka rozhodl zachranit a kdyz sem tam chtel jit potom znovu tak uz bylo pozde, protoze rudoskali bylo napadeno) a pak nejspise par questu z postavama. zevran byl odpornej, alistair protivnej a ten z ty klece taky. sem chodil nejvice s morrigan a lelianou, pozdeji obcas wynne a ten trpaslik ze zacatku zas hodne s tim psem. v deniku me pak chybelo opravdu jen par kodexu k odemknuti. zacatky za kazdou postavu sem si projel pote znovu vsechny, ale hrat cely znovu se mi fakt nechtelo...mozna nekdy v budoucnu s nejakou poradnou modifikaci (neco jak v oblivion obscurno) nebo mozna s nejakym datadiskem, kdyz se mi nebude chtit pouzivat stara postava. ono moc duvodu to hrat znovu cele ani neni. vzdycky jen zvolis ten druhy zpusob, ale vysledek bude presto stejny. a nejvic me nastvalo, ze tam v ty hre nebylo ani poradne nic k objevovani. jeden oboroucni mec s dvouma sloty na runy, kterej sem nasel hned na zacatku mi myslim vydrzel az dokonce a zbroj sem vymenil pak prakticky jen dvakrat (nezastavitelna a pak ta nejlepsi mozna z te draci supiny). a souboje, kterych bylo ve hre az prilis, se mi ke konci uz uplne znechucovali. podle me je nejvetsi chybou hry ta zdanliva volnost co ti nabizi. to ze ty mista muzes navstivit v libovolnem poradi. takle kazde samostatne misto tvori jen svuj vlastni pribeh (ktere jsou ale hodne dobre), ale jako celek to docela skripe nebo proste nefunguje. ten hlavni pribeh o te nakaze a arcidemonovy je moc chudy a takovy odflakly a jakoby jen navic. takle pak nijak logicky ani nemohli v bioware umistit postupne silnejsi a silnejsi predmety. sel si prvni do lesa? mas smulu dostanes hned jednu z nejsilnejsich masivnich zbroji ve hre. nasel si hned v tom prvnim miste lahvicku s prizrakem? mas smulu mas malej level dojdi si sem celou cestu znovu az budes silnejsi, i kdyz tu krome toho nebude co jinyho delat. kdyby ty lokace urcilo napevno jak maji jit za sebou, tak ta hra je mnohem lepsi. mohli by ju lepe vybalancovat, jak z hlediska obtiznosti tak hlavne co se tyce dostavani novych predmetu, a mohli by tam dat duraz na tu hlavni linii a ne na samostatne pribehy v lokacich. na tu hru jsem se tesil uz asi 2-3 roky a proniknul sem myslim do ni dost. jenze me nijak extra neuchvatila a spise zklamala. nesplnila proste moje ocekavani, ktera sice nebyla vubec nizka, ale ani nerealna.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 16:48:51
avatar
Vzhledem k tomu že jsem hru hrál na těžší obtížnost byl každý souboj výzva. Když trvá dvě hodiny než porazíš bose tak se ti herní doba protáhne. Navíc podle tvého popisu je vidět že jsi se u toho ani snad bavit nechtěl a cílem to bylo prostě dohrát, což je u takové hry opravdu chyba. Navíc absolutní otevřenost a volnost hry je obrovská výhoda, můžeš si jít naprosto kam chceš, ale jen pokud na to máš - prostě dokud jsi slabý tak to nedáš a musíš se tam vrátit silnější a nabušenější. Přesně tak to má být a tak je to i v životě. A pokud nehraješ na nejlehčí obtížnost, tak tě můžu ubezpečit, že pokud půjdeš první k elfům tak žádné super brnění nezískáš, protože tě ti duchové rozsekají na hadry. Proběhnout tuhle gamesu na nejnižší obížnost není žádné umění a může to být opravdu nuda s nejlepším vybavením už na lvl 5. Pokud ale hraješ na těžkou, mění se tohle RPG chvílemi doslova v survival horor, každý boj tě může zničit pokud jen chvíli nedáváš pozor a to i na lvl 20. Většinu času trávíš bez peněz, všecko investuješ do lektvarů, jsi nonstop rozsekaný, jedeš ze dvou savů protože občas někam vejdeš a už nevyjdeš, některé souboje se protáhly i na dva dny. Trochu se to zlepší až na vyšším lvl. Tahle hra má své chyby,jak naskriptovanost odpovědí atd (schází tam holt ještě trochu více volnosti v rozhodování), ale vše ostatní je opravdu neuvěřitelně propracované- prostě takové RPG jsem nehrál od doby Baldurs Gate. Navíc je to na vyšší obtížnost opravdu výzva a určitě ne pro každého.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 22:01:54
avatar
no ja sem to hral na tezkou obtiznost, ale problemy jaky popisujes sem vubec nemel. nektery casti sice dali hodne zabrat (prvni sem jel rudoskali pak magy) a u tech magu ten unik byl hodne tezkej (dokud si neziskal golema), ale jak sem byl se skupinou tak prave docela jednoduche. stacilo spravne pouzivat lektvary, masticky nebo jedy, vyuzivat i pasti, chytre kouzlit a vyuzivat te pauzy k rozdani prikazu (tady chybela ta fronta aspon pro 3-4 prikazy jako treba uz meli stary kotory) a zadnej souboj nebyl neprekonatelnej. vsechno v pohodicce, cigarko sem si k tomu zapalil a v klidu si taktizoval. vetsina tezsich souboju byla na prvni pokus, ty nejtezsi na druhej. nejvetsi problemy me delal akorat ten obr ve vezi v tom ostagaru na zacatku. toho asi na 4 pokus dal muj pes a zbylo mu nak 15hp jenze ke konci to uz bylo pak i otravny..tech souboju je v te hre zbytecne moc a hlavne pri presunech pres hlavni mapu nebo po tom meste to pak uz akorat cloveka nasere. jinak vracet sem se musel jen pro ty dve lahvicky s prizrakem, z toho jedna byla u magu az nekde v druhym patre a takle ja si zabavu nepredstavuju. jit k magum, absolvovat jeden zbytecnej souboj po ceste a pak bezet dve patra prazdnou vezi? docela opruz...absolutni otevrenost a volnost je v risen, kde si fakt muzes jit kam chces, pokud na to mas nebo v oblivionu. jeste by se dal jeste zminit starej bg, kterej sice taky obsahoval loadingy, ale jedna oblast byla vedle druhe a tvorili tak vlastne plne otevreny svet. ale tady nebyla zadna absolutni otevrenost a volnost, nebo takle si ji ja tedy nepredstavuju. mel si moznost jenom ve vyberu kam pujdes prvni a vsechny ty mista byly cca stejne lehke/tezke. jinak samotne lokace byly vsechny zvlast oddeleny loadingem a mohl si chodit jen po nekterych cestach a vsude te vedli nejake ukoly. tady ta "volnost" te hre skodi a hlavne skodi tomu hlavnimu pribehu. libil se mi boj o moc u trpasliku, libil se mi zacatek u lidi, libil se mi pribeh s vlkodlaky u elfu, libil se mi demonem posedlej kluk v rudoskali, ale z toho hlavniho pribehu o te nakaze sem nemel nic. ten je tam proste podle me jen navic, cela hra se toci jenom o tom jak nabrat posili na zniceni te nakazy. v tomhle sem treba od ty hry cekal uplne neco jinyho. a bioware umi hodne dobry pribehy viz kotory nebo i ten mass effect. i klisovity pribeh z nwn2 me zaujal vice nez ten v dragon age. dragon age je podle me dobra hra a bavil sem se u ni, jenze to neni podle me zadna vyjimecna hra jak z toho nekteri delaji. je to jen dalsi dobre rpg od bioware, ale v zadnym pripade jejich nejlepsi. stacilo ale zrusit tu "volnost", snizit pocet souboju, poradne se venovat hlavnimu pribehu a napraskat do truhel aspon nejaky slusny predmety a DA se ji klidne stat mohlo. jo a hodit tam jeste normalni kameru a frontu prikazu mohli
Mintin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 21:11:41

Souhlasím jakž takž se vším,jen ty COD bych nedal ani na 10 místo ..Pokud řekneš o Left 4 Dead,že se nic nezměnilo co pak říct o COD ?Tím neříkám,že tam L4D má být ;-).
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 21:43:19

Ja som niekde cital ze aj Mafia 2 ma byt dx11. Inac s nazorom autora ohladom MW2 suhlasim, hrozna grafika a strielanie na vsetko co sa pohne,bez romumu, no katastrofa, na to kolko sa toho preda. Btw, prave hram noveho Stalkera v dx11 a je to parado po tolkych rokoch konecne vidiet postavy s krasne oblymi tvarmi miesto hranatych. Konecne co ma byt oble tak bude oble. To bude parada ked vzniknu nativne dx11 enginy a vsetko v hre bude teselovane(ak bude).
Stanislav007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 21:57:30
avatar
mafie bude DX9, když začali s vývojem, tak nevědeli ani o DX10, graficky to stejně bude doufám pecka a vyždímá to s DX9 co může......hlavně ale aby ta hra byla super celá
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 10:46:09
avatar
Mafia 2 mala byť pôvodne DX10 hrou už to mali aj rozpracované ale v určitom štádiu vývoja sa rozhodli že sa na DX10 vykašlu a bude to len DX9.0c
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 21:46:22

Mimochodom, divne ze v rebricku neni AC2. Podla mna je to jedna s najuzasnejsich hier ake doteraz boli vyrobene, po grafickej aj hernej stranke.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 21:52:43
avatar
nevysla jen na konzolich?
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 22:15:08

Aha mas pravdu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 22:03:11
avatar
co je AC2 a kde to na mé PC seženu?
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 22:23:29

Assassins creed 2 a zozenies to v marci(brezen).
MiraDH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re:AC2 2009-12-30 22:22:19

AC2 = Assassins Creed 2
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-30 23:15:36
avatar
už se tu dlouho nekopalo do PS3, je třeba napravit
Citace:
PS3 se větší míra vyhýbá, což je proto, že na PS3 ani není zase tak moc co pirátit

zajímavé že ve světě si to nemyslí Odkaz
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 11:40:50
avatar
Moje řeč, letošní rok byl co se zajimavých titulů týká, pro PS3 více než skvělý.
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 16:11:26

"PS3 se větší míra vyhýbá, což je proto, že na PS3 ani není zase tak moc co pirátit" tak tenhle výrok mě vážně pobavil. sakra tohle je tak rozporuplná stránka, jednou si tady něco přečtu a pak taková sračka (a pro ty co se budou ptát tak konzoli nemám ani na ní nehraji)
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - machinarium 2009-12-30 23:27:07
avatar
machinarium je naprosta pecka bomba a vypalovacka!!! uzasne zpracovana hra, hudba paradni, pribeh super..!! 10/10 CoD stoji za starou belu, ujizdim na leftku..ikdyz si zahraju sem tam ten multak v codku..je ale desne zprasenej...
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 00:22:10
avatar
Machinarium jsem taky cekal na prvnim miste,po mnoha letech originalni hra ktera ma mnoho +

+napad,spracovani,dej,HW narocnost ,originalita,hudba a priblizeni hry z umenim

-(proste nevim co u takove hry dat jako minus)prece nikdo nemuze machinarium srovnavat s hrama kde na vyvoj padnout tisice dolaru(a to se jeste nepovedou ,priklad si moze dat kazdy jaky uzna za vhodny)
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-04 23:48:19
avatar
Machinarium super,jediný mínus je že to mohlo bejt delší,po dohrání sem ronil slzy že už je konec........
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 00:30:20
avatar
COD6 na tak vysokym stupinku!?no snad jen jako multak(az na par problemu),ale jinak jen dobra hra,to uz by tam patrila i takova obycejna hra jako Resident.Celi bych to raci posunuty a na 10misto dal Borderlands(dobre se hraje v singlu i v cooperaci a kreslene textury tu docela chybeli od dob XIII)
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 10:13:51
avatar
Sa čudujem že tam nebolo spomenute GTA IV,ked tam nezmenene COD6 je tak myslím že GTA by si to zaslužilo čo myslite?

edit : už viem,to preto lebo bola vydaná v decembri 2008,aj to je smutne že nič poridne z roku 2009 som nehral a večšinou starsie hry...
chello123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 10:31:45

Jediný důvod proč je na PC tak velké pirátství, že ceny jsou tak vysoko, když jsi uvědomíte, že by si člověk koupil za rok těchto TOP10 her, tak by ho to vyšlo na bezmála 7400,- a to jsem vybíral jen z těch nejlevnějších obchodů. Když je tedy tak 90% pirátů kolik asi pirátu si přečetlo tento článek. Ty se asi smějí jak někdo takovou pálku muže vyhodit z okna za pár DVDček. Znám jednoho spolužáka a ten je opravdu v těch 10% otroků který si kupují hry jak o život a prodejci her si na něm nádherně rejžují , je schopný dát do toho klidně 10k ročně a pyšní se tím, jak má 7% slevu na všechny hry. Ale když jsi uvědomíte tak je to podstatě omezený uživatel a nechápe ani neumí jak se hry stahují, ale stačilo by člověka aby ho to naučil a jak by snížil svůj rozpočet na hry! Pokud se vývojáři nějak nespojí v distribuci her, tak se nic nezmění ba hůře. Lidi budou více informovaní a vynalézavý. Dle mého by se měli výrobci her spojit v prodeji her a vytvořit server kde by byli hry od demoverzí až po hry od 100,- až po 350,- podle hodnocení. Hry by přitom měli omezenou platnost a to na 1 rok. Kdo asi hraje hru déle jak jeden rok . Tento systém by měl hodně výhod, lidi by nemuseli běhat do krámu, prostě by zaplatili přes Paypal a okamžitě by stahovali plnou rychlostí a hru by měli do pár hodin. Plno pirátů by přesedlalo z torrentu a všelijakých share serverů a radši jsi koupili hru za pakatel bez problémů. Potom by ztrácelo pomalu smysl všelijak crackovat hry nebo upravovat jen aby si člověk zahrál z houpajícím se obrazem .
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 13:54:08
avatar
zajímavá myšlenka, třeba se jí někdy dočkáme
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 14:38:18
avatar
Kouni na Steam - ja tam v prumeru dam za hru mezi 5 a 10€ - vetsinou jsem totis ochotnej pockat na to az ta hra bude v akci. A kdyz obcas koupim hru za 40€ ve ktere pak stravim 500+ hodin tak to povazuju za perfektne primerenou cenu.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-02 19:43:52
avatar
Já si kvalitní hry klidně koupím a nestydím se za to, neříkám, že občas něco nestáhnu, ale to spíš, abych to vyzkoušel:-) Přeci jen při cenách her to občas mohou být docela vyhozené peníze
Asi bych souhlasil se systémem, kde by si člověk vybíral od dema, přes půjčení hry na jedno dohrání, pronajmutí na časový úsek po koupi nějaké speciální edice, kde by měl brožurky vytištěné a ne v pdf
Některé hry mi skutečně stačí zahrát jen jednou, jiné nemusím hrát vůbec a několik málo mě baví pořád
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NEJ.GRAFIKA:UNCHARTED 2 (PS3) 2009-12-31 10:49:10
avatar
ted jsem přečetl nejlepší hry roku 2009 na všechny pladformy a chytil jsem málem šok
Nejlepší grafika roku: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)
Nejlepší singleplayer: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)
Nejlepší third person akce: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)
Nejlepší FPS: Call of Duty: Modern Warfare 2 (PC, PS3, Xbox 360)
Nejlepší multiplayer:Call of Duty: Modern Warfare 2 (PC, PS3, Xbox 360)
Nejlepší akční adventura: Batman: Arkham Asylum (PC, PS3, Xbox 360)
Největší překvapení: Batman: Arkham Asylum (PC, PS3, Xbox 360)
Nejlepší nové IP: Demon´s Souls (PS3)
Nejlepší RPG: Demon´s Souls (PS3)
Nejlepší sportovní hra: NHL 10 (PS3, Xbox 360)
Nejlepší hudební hra: DJ Hero (PS2, PS3, Xbox 360, Wii)
Nejlepší závodní hra: Forza Motorsport 3 (Xbox 360)
Nejlepší DLC: Fallout 3 (PC, PS3, Xbox 360)
Nejlepší stahovatelná hra: Fat Princess (PS3)
Nejlepší puzzle hra: Professor Layton and the Diabolic Box (NDS)
Nejinovativnější hra: Scribblenauts (NDS)
Nejlepší bojovka : Street Fighter IV (PC, PS3, Xbox 360)
Nejlepší strategie: Empire: Total War (PC)
Nejlepší příběh ve hře: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)
podívej tese samy jo to na: WWW.BonusWeb.cz
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 11:16:55
avatar
"Dragon Age je s přehledem nejlepší hrou letošního roku napříč platformami. Ten kdo hrám rozumí, oceňuje propracovanost ve všech ohledech, hru která je skutečně hrou"

Co to proboha je za klapky na očích? To jsem tedy autora článku měl za člověka s více rozšířeným světanázorem...

Já třeba RPG vůbec nehraju, tím pádem pro mě jakkákoliv RPG hra nemůže být nejlepší hrou a soudě podle výše uvedených řádků jsem tedy jelito a "hrám nerozumím"? Prostě to husitsko-bolševické "kdo není s námi je proti nám"??¨

Přijde mi to stejně obskurní, jako když moji kolegové zažraní "mekaři" nekompromisně tvrdí,, že "kdo rozumí počítačům, koupí si Apple"...

Děs!
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 15:40:18
avatar
jo jo pojem nejlepší hra roku je blbost. Musí se řešit jednotlivé žánry, jinak to nemá smysl.
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 12:33:27
avatar
ještě bych zmínil za rok 2009 Anno 1404 - graficky libový, hratelnostně vymakaná strategie!
A pro rok 2010 ti tam Chybí Assasins Creed 2 na kterej se těšim(ale až po MassEffect 2 ;) )
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 15:25:57
avatar
slovo neuvěritelné(ve smyslu nerealistické) se s DA rýmujke tam tak moc že proto to nechcu hrát. nebudu si kazit chť před ME2. po mě je nejlepším z 2009 Borderlands, humor skoro všude, a ještě to DLC. a navíc nemá absolutně nic společného s kalsikou RPG. Shift a Dirt 2 vůbec netěží ze svého obsahu maximum, a H.A.W.X jsou takové nudná promitivní blbost že ani brácha to nehrál déle než den. na Batmana nemám po těch recenzích a videích ani pomyšlení.
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ehm - xD 2009-12-31 19:32:37

"PS3 se větší míra vyhýbá, což je proto, že na PS3 ani není zase tak moc co pirátit a rozšířenost této konzole je také malá. Nicméně i zde lze ochranu obejít."

ukaz mi jak to obejit ?? abych si na tom zahral paleny hry ?
nepocitaje hack s fw 1.00 (ktery ma cca 0,0001% vlastniku ps3)
nebo konzole pro recenzenty kde jsou zalohovany hry povoleny ?
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 19:59:44
avatar
Zbytečné se ptát. A ještě dostaneš mínus od nudících se individuí.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 20:14:35

jdu tak trochu proti zdi, ale letos vyšel Flashpoint 2, kterej mě docela bavil.
Asi nemá šanci na jakékoliv ( pozitivní ) umístění, ale nedá mi to ho nezmínit
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 15:14:50
avatar
Flashpoint 2 je dobrá hra, ale tak neuvěřitelně krátká, že si první desítku nezaslouží - stejně jako si první desítku nezaslouží COD:MW2 (hra, kterou jde dohrát za nějakých 6-7h nemá co dělat v první desítce).
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 21:23:42
avatar
Kde je Call of Juarez-bound in blood?!
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 16:06:44

co by tam proboha dělalo? ale umístění dvou závodních her je taky trocšku...
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-31 23:31:38
avatar
Tak podle GameTrailers je Modern Warfare 2 nejlepší hrou na XBOX 360, PlayStation 3, PC ---> dokonce nejlepší hra celkově.
Drzka CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 01:36:02

Nechapu jak se CODMW2 mohlo umistit na 3. misto a Dirt2 az na 9.
Podle me by Dirt2 mel bejt pred CODMW2... nez CODMW2 je uz snad lepsi i L4D2
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 13:32:32
avatar
to co je za top10 preboha? mne to skor pripada co sa paci ddmu nie co je najlepsia hra lebo dragon age nech je ako kolvek kvalitna hra poznam kopu ludi co by to nehralo ani keby zato platia..
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 14:40:16
avatar
To je problém toho, že jsou různé žánry v jednom žebříčku, ještě horší by to bylo, kdyby se do toho přidaly všechny platformy:-) A i v rámci jednotlivých žánrů má každý jiný vkus.
Nešel by příště udělat čtenářský žebříček, že by každý ohodnotil hry co zná body od 0 do 10 a seřadily by se podle průměru? (hlasovat jen pro jednu hru odmítám).
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-04 23:53:14
avatar
njn ,ale i když pejsek s kočičkou taky do tý polívky dali všechno.a pak jim bolelo bříško.....
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 14:55:35
avatar
problem je v tom, ze skutecne 100%objektivni hodnoceni jakekoli hry vubec neexistuje - kazdeho bavi neco jineho - a vsechny recenze jsou vzdy jenom vyjadrenim konkretniho nazoru
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-01 22:11:27

obzvlast Dragon Age spolupracoval s AMD tak tam lepsie bezi tak aj preto je na 1 mieste kdezto BATMANA pomahala robit nvidia a bezi lepsie na NVIDII kde ma podporu PhysX tak preto je na 10 mieste. Nepripustne aby bola nejaka hra ktora bezi na nvidi lepsie na prvom mieste.
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ehm 2010-01-01 16:05:58

95% her je naprostý odpad - tak toto je rovnou na facku
razor_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dám na radu DDho a naletím 2010-01-01 23:04:22

Je to až zajímavy většinou nesouhlasím co DD píše o grafikách a procesorech a tak jsem si myslel že třeba v hrách to bude jinak a zase nic Minule jsem se nechal nalákat na Fallout 3 ...pro mě naprosto nezáživná hra nic nového prostě jeden velký chaos.A teď jsem si řekl třeba to minule nevyšlo tak teď zkusím Dragon Age.Zatím jsem si teda jen početl až mě jde hlava kolem a nic moc se neděje.Asi to máme každý trochu jinak a jak na světě jsou si lidi podobní ja jsem asi DDho opak
rmw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A co hry pro normální lidi ? ( 2010-01-02 10:29:40
avatar
To je všecho hezké, ale co hry pro lidi co přijdou z práce a chcou po netu s kamarády zahrát něco u čeho bychom se bavili ? Zatím máme pouze "Flatout Ultimate Carnage" nebudu to rozvádět, jelikož to sem nepatří, ale pro neprofi hráče, co mají počítač a nechcou (nebo nemůžou) mít konzole.

Machinarium je fakt bomba, zlaté české ručičky

P.S: Pokud by někdo o nějake zavodni hre s multiplayerem přez internet věděl, dejte prosím vědět.
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Anketa ? 2010-01-02 11:32:04
avatar
Hold kazdy sme jiny, takze kazdy mame na to co se mu libi nebo naopak jiny nazor.
Tim padem respektuju vsechny co tu pisou sve nazory vcetne DDho a opravdu si ho vazim za to, ze tenhle web slape a to perfektne - i kdyz to je "bohuzel" vsechno z "cerveneho" pohledu DDho. Zrovna moc neutralni a nestrany jak pises jakozto redaktor nejsi, nic ve zlem.:o)

DD co takhle udelat ANKETU o top 10 nejlepsich her roku 2009?

Dost by me zajimalo jak to dopadne. Chapu ze je to dost ovlivnene poctem hlasujicich lidi, ale porad lepsi "100ky" hlasu nez "10ky ?" hlasu od redaktoru (mozna ovlivnenymi tebou) z vaseho serveru, coz moc lidi neni. Aspon se uvidi kolik lidi je zamereno na FPS hry o proti strategiim atd, to taky dost ovlivni hlasovani.
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HAWX 2010-01-02 18:07:41
avatar
DD tedy sory ,patřím mezi vášnivé hráče letadel v jakékoliv podobě , a Tom CLANCY HAWX jsem odinstaloval asi po 5ti minutách smíchu. Tahle hra je úplný výsměch a zařadil bych jí spíše na žebříček nejhorších her za posledních 10 let. S letadly to nemá nic společného a pěkná grafika je to jediné co na hře je pěkné, zbytek stojí za kulové. Věrohodnější letecký model měl i famfrpál v harrym potterovi
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Můj žebříček 6. nejlepších her 2010-01-02 20:01:46
avatar
Beru jen ty hry, které jsem hrál, protože nemá smysl, abych kritizoval něco, o čem nemám vlastní názor

6. místo- Need for Speed: Shift
Důvod: Možná je to návrat ke kořenům, ale mě to nijak nevzalo. Nic sem od tohoto dílu nečekal, tkže nejsem ani moc zklamán. Pro mě je nejlepší hrou z NfS série Most Wanted

5. místo- Wanted: Weapons of Fate
Důvod: Slušná střílečka, s dobrým systémem krytí (já fakt hry typu Gear of War nehrál, tkže už to krytí je možná okoukaný, ale mě to pstě tady přišlo navýši) a skvělými speciálními schopnostmi (když pominu zpomalování času, tk třeba střelba za roh). Pro mě jako fanouška filmu povinnost, ale hrál jsem i lepší hry..

4. místo- ARMA II
Důvod: Stejně jako níže popsaný Risen jsem hrál jen chvilku, ale vůbec jsem se nenudil. OPF se s tímhle nemůže rovnat

3. místo- Risen
Důvod: Hrán chviličku, ale druhé nejlepší erpégé tohodle roku. Pro mě jakou fanouška série Gothic povinnost (stejně se to ale nevyrovná prvnímu Gothicu..)

2. místo- Call of Duty: Modern Warfare 2
Důvod: Jasně, je to arkáda jak řemen, ale stejně jako MW1 mě to chytlo za srdíčko. Když si vzpomenu na skok se skůtrem, akci na vrakovišti letadel, bitvu ve Washingtonu D.C. nebo naprosto fámozní konec tk mě i ukápne hóódně slz. A když přidám Spec Ops, není co řešit
Kde komu se tahle hra nelíbí pro svoji krátkost a musím se přiznat, mě se to také nelíbí, jenže těch pár hodin si krásně užijete (já teda užil) a je tu přeci jetě hra více hráčů! Jen škoda zrušení dediků..

1. místo- Dragon Agerameny
Důvod: Tramtararááá a je to tu. První místo je bezkonkurenčně zasloužené, ta hra je pořádně těžká, což je super (možná to občas frustruje, ale dá se to přežít) a má opravdu silný příběh, na kterém si zrovna já zakládám (proto jsem třeba dohrál Devil May Cry 4, které mělo jeden z nejlepších příběhů, kterej sem ve hrách viděl). Mám odehráno 100h 48m 53s a fakt mě to bere. Nechápu, jak ji někteří mohou stěžovat na otevřenost a že je možné získat např. Nezastavitelnou zbroj již na 5. úrovni. Je to blbost, na NZ je potřeba slušná síla a to se za 4 úrovně nedá poskládat, ani kdybyste cpali ZB jen a jen do síly a také je neuvěřitelně těžké porazit Přízraky (mě se velice osvědčil Kužel chladu). Mnozí tvrdí, že je to nástupce Baldur´s Gate II ale já si myslím, že to s BG2 má společné jen 3 věci (pro úplnost nebudu zapírat a na rovinu řeknu, že jsem BG hrál asi jen 5 minut):
Dělalo to BioWare
V obou hrách máte skupinu dobrodruhů
Jméno světa začíná na F (Ferelden-Forgoten Realms)

To je jen můj názor, mnozí mě zatratí, ale také se ke mně možná přidá..
_eF_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-04 07:27:40

"Možná se někteří shánějí po STALKER, ale ten oficiálně v EN a CZ vychází až v 2010."

V CR vysel oficialne v prosinci.
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD chtelo by to rozhodit podle 2010-01-04 14:50:28
avatar
DD chtelo by to rozhodit podle zanru...
Ja osobne mam rad rpg takze pro me hrou roku je Risen/DA - obe jsou skvely, kazda jinak, ale jinej rpg nema rad. Ja zase nemam rad vesmirny pikacoviny, vy uz tu ulitavate na ME2.

Kde jsou super hry jako World of Goo, IFluid, Call of Juarez 2, Still Life 2, Risen.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-04 18:05:59
avatar
Tento rebríček je tak trocha paródiou na Hru roka.
Na začiatku malo byť jasne napísané že sa jedná o veeeeeľmi subjektívny pohľad na vec. Názov mal znieť Hry, ktoré sa najviac páčili Honzovi Stachovic.
Vtedy by to bolo v poriadku, v súčasnej podobe sa však jedná o ťažký úlet.
Chýba veľa perfektných hier ako Borderlands, ResidentEvil5, Risen, CallOfJuarez atď. Tým pádom sa veľa hráčov môže právom cítiť dotknuto a ja sa pripájam.

Dodatok, DX11 ako fetiš, DX11 ako modla.
Mám Ati 4870, ale nič ma nepresvedčilo k tomu, aby som prešiel z DX9 na DX10, nieto ešte DX11.
DX9 vyzerá stále špičkovo a nieje nič ohurujúceho na nových DX, aby sa to stále tak vyzdvihovalo. KeĎ zoberiem lupu a porovnám dva obrázky vedľa seba, možno rozdiel nájdem, ale čo z toho? Ja hrám bez lupy. Jedine že by som si nasadil inkvizítorov okulár, aby som tam toho Titána, predsalen uvidel.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-04 20:28:59
avatar
Machinarium RLZ!!!
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-05 18:52:42
avatar
suhlasim s Dragon Age
agamon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hra roku 2010-01-06 19:20:24

Zdarec lidi,nej hra roku jak se to veme.Pro někoho CoD:MW2
pro někoho Dragon Age.Já hraji většinou RPG jediné hry
které dnes mají aspoň pro mne nějakou (kulturní )hodnotu.
První by byla Dragon Age a potom hra Inquisitor(sice hrozná
grafika ,hodně bugů atd.)ale na druhé straně vynikající
příběh ještě lepší než v Dragon Age.Taky se divím že hry
typu CoD:MW2 jsou vůbec hodnoceny a když, tak až do druhé
desítky.Určitě lepší přínos měla hra Wolfenstein i
pokračování Riddicka.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-19 14:09:42
avatar
no a co treba Dead Space?

Jinak DA si to zaslouzi, protoze letos tech opravdovych pecek moc nevyslo.
Sajmoska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-31 23:31:26
avatar
Dead space byla genialne atmosfericka hra, ale vysla 14/10/2008
Technicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-24 00:41:30

Podle me by mel kazdy herni zanr mit svuj zebricek takhle se tu kazdy dohaduje ze ta jeho oblibena hra je nejlepsi a ta jina stoji za prd co se tyce MW2 tak kdyby nekdo z RPGeckaru hrali multiplayer mozna by zmenili nazor u vetsiny RPG ani nevi co to je s pohledu multiplayeru by MW2 zaslouzila 1.misto, Dragon age jsem hral asi 5min a vim ze si to uz nikdy nepustim protoze takovejch kecu co sim clovek musi vyslechnout nebo precist me muze akorat tak... Takze asi tak.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 489x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1899x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1276x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1167x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1863x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1663x
Komentářů: 0