Akční počítačové hry 2008 – Nejlepší a Nejhorší akční hry
Akční hry (střílečky) II.
Nejhorší akční hry roku
Nejlepší akční hry letošního roku

• Akční hry (střílečky) II.

Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2

Další známé jméno v herním světě a zajímavá akční hra ve stylu Call of Duty. Poměrně zajímavý zbraňový a obraný arsenál speciálních jednotek využíváte ve velmi dobře zpracované akční hře. Ujmete se role příslušníka člena elitních jednotek a pustíte se do misí v rámci příběhu o jaderném ohrožení. Příběh sám není moc originální a připomíná více než jasně hollywoodské akční trháky. Akční hra je to však velmi poctivá a pokud se vám líbilo Call of Duty 4, budete i z Tom Clancy's Rainbow Six Vegas 2 nadšeni. Hra obsahuje jak skvělý singlplayer, tak multiplayer. Obtížnost hry je slušná, stejně jako herní délka kolem 8-10 hodin v závislosti na zvolené obtížnosti. Audiovizuální stránka hry je perfektní. Prostě klasická dobře zpracovaná akční hra, která letos poněkud lehce zapadla, ačkoliv určitě překonává například letošní díl Call of Duty. Hra v angličtině stojí kolem 900 korun včetně DPH.

tc-rsv2

Celkové hodnocení DDWorld.cz: 85%

Mercenaries 2: World in Flames

Takové GTA4 z prostředí jižní Ameriky. Hra je z pohledu třetí osoby a právě inspirace GTA sérií je zcela očividná. Hra nabízí obrovskou porci zábavy a neuvěřitelný demoliční systém, kdy zlikvidovat jde opravdu vše! Nepřeberné množství zbraní, vozidel a parádně zpracovaný svět jižní Ameriky, spolu s poměrně zajímavým příběhem dělá z této hry opravdu pořádnou porci akční zábavy. Navíc hra vás chytne a hned tak nepustí a herní doba záleží čistě na vás. Ve hře nehledejte logiku je to opravdu prvotřídní akční řežba ve stylu GTA. Hra v angličtině stojí pro PC jen 400 korun včetně DPH.

mercenaries-2

Celkové hodnocení DDWorld.cz: 80%

Devil May Cry 4

Velkou herní událostí byl rozhodně návrat této slavné akční hry z konzolí na PC. PC verze se pochlapila opravdu parádním a skvěle zvládnutém zpracování v DX10. Tahle chodička mlátička nemá na PC příliš mnoho žánrových konkurentů. Samozřejmě není určena pro každého, ale pokud patříte k příznivcům podobných her, pak vás Devil may Cry 4 pro PC v žádném ohledu nezklamal. Velké množství protivníků, obrovská monstra a váš hrdina dělající neuvěřitelné akrobatické prvky s obrovským mečem v jedné ruce a pistolí v druhé. Skvělé až bezchybné technické zpracování a slušná herní doba dělá z téhle akční hry jednu z nejlepších svého žánru na PC, i když asi svým stylem nenadchne zdaleka každého. Hra vychází s českými titulky za 900 korun včetně DPH.

devilmaycry4

Celkové hodnocení DDWorld.cz: 85% (pro příznivce stylu)

Call of Duty 5: World At War

Ani tento rok nesmí chybět další díl nekonečné série Call of Duty. Bohužel letos jeho sláva lehce pohasíná. Letošní díl dostal opět do rukou nepříliš schopný tvůrce - studio Treyarch. Tohle studio proslulo zprzněným třetím dílem, který pro PC raději ani nevyšel. Letos to v jeho podání zdaleka tak špatně nedopadlo, nicméně jedná se o víceméně tuctovou akci, i když slušně zpracovanou. Cod5 je dobrá akční hra, která zcela zapadá do průměru. Rádi si jí zahrajete, vcelku rychle ji prolétnete, protože herní doba není nijak úchvatně dlouhá a rychle na ni zapomenete. Audiovizuální stránka je slušná - ostatně použitý byl engine Cod4. Hra dostala některé nové věci, jako třeba zničitelnost těl protivníků a některá grafická vylepšení. Celkově se v letošní herní bídě jedná o nadprůměrnou akční hru, která však nepřináší nic nového. Hra vychází s českými titulky za 1300 korun včetně DPH.

cod5-10

Naše recenze: Call of Duty 5: Word at War - průměr v průměru

Celkové hodnocení DDWorld.cz: 70%

Prince of Persia

Nejnovější díl jedné z nejznámějších sérií se v novém duchu i kabátku objevil na konci letošního roku. Celkově přinesl víceméně okoukaný herní koncept akrobatické akční hry, který ovšem rozhodně ani dnes není nezábavný. Velmi dobré audiovizuální zpracování a zpracování herního světa dělá čest této hře. Slušný příběh a sličná partnerka (mohla být líp oblečená) na cestách zaručují slušnou zábavu. Samotná hratelnost je také i přes nijak nový herní koncept na solidní úrovni. Celkově nadprůměrná akční hra. Hra vychází včetně českého dabingu na 1000 korun včetně daně.

prince-of-persia

Celkové hodnocení DDWorld.cz: 80%

Tomb Raider: Underworld

Letošní rok byl i ve znamení návratu jedné staré známé. Lara se vrací a nejnovější díl je dle našeho soudu opravdu povedený. Pro příznivce této série je to povinnost, pro ostatní je tento díl poctivou akční hrou s akrobatickými prvky a sličnou hlavní hrdinkou, na kterou je radost pohledět. Příběh ani herní koncept není ničím zvlášť originální. Slušná herní doba a slušná porce zábavy je ale přítomna. Celkově důstojné pokračování slavné série vás vyjde s českými titulky na 900 korun včetně DPH.

tr-underworld

Celkové hodnocení DDWorld.cz: 80%

Left 4 Dead

Jedno z největších herních překvapení roku. Velmi nenáročná hra s absolutně žádným příběhem s primitivním herním obsahem nabízí královskou hratelnost a ultra porci zábavy. Audiovizuální zpracování na zadek neposadí, hra staví na enginu Source. Jedná se také o čistě Multiplayerou akci (singl tu ale je taky), kdy se 4 živí lidé ozbrojení po zuby utkávají se zástupy nemrtvých. Jako hráč si můžete zahrát za obě frakce. Hra nabízí v okoukaném herním námětu neokoukaný přístup a neuvěřitelnou porci dlouhotrvající té pravé akční hororové zábavy. Hra stojí v anglické verzi přibližně 1100 korun včetně DPH.

left-4-dead

Celkové hodnocení DDWorld.cz: 90%

Tímto přehled akčních her letošního roku nekončí, udělejme si ještě výlet do nejnepovedenějších akčních her letošního roku ...