Neděle, 28 prosinec 2008
Akční počítačové hry 2008 – Nejlepší a Nejhorší akční hry
Akční hry (střílečky) II.
Nejhorší akční hry roku
Nejlepší akční hry letošního roku

• Akční počítačové hry 2008 - Nejlepší a Nejhorší akční hry

Na úvod musím říci, že do roku 2008 jsme vstupovali s velkým nadšením. Rok nám sliboval velké akční herní tituly a super hry. Nakonec musíme konstatovat, že rok 2008 zůstává z herního pohledu docela rozpačitý. Dlouhá období absolutního herního sucha střídala kratičká období herních žní. Pro zákazníka-hráče to byla obtížná období a vydavatelské společnosti to rozhodně z pohledu vydávání her absolutně nezvládli. Letošní očekávané herní tituly potěšily i zklamaly. Pojďme se tedy podívat na to, které hry byly z těch nejvíce očekávaných, ty nejlepší a které naopak ty nejhorší - v prvním ze série článků herních ohlednutí, začneme u žánru čistě akčních her ...

gow-2

• Akční hry (střílečky) I.

Začněme asi dnes u nejrozšířenější kategorie počítačových her. Těmi jsou právě akční hry, ať už z pohledu první, nebo třetí osoby. Samozřejmě asi nelze obsáhnout všechny hry, které v tomto žánru letos vyšly, ale podíváme se na ty nejzajímavější, ať už byly dobré, nebo ne ...

GTA4 PC

Nelze začít ničím jiným než jednou z nejočekávanějších her letošního roku. Na herní konzole už vyšla v první polovině roku a získala titul jedné z nejúspěšnějších her celé historie (z hlediska prodejů). PC verze se očekávala s velkým nadšením. Nakonec z toho byly lehké rozpaky, pro některé možná až zklamání. Ačkoliv je technicky GTA4 pro PC daleko vizuálně působivější než konzolové verze, trpí PC verze neskutečným množstvím technických problémů a bugů, které ji nemilosrdně srážejí. Z herního hlediska je GTA4 přesně to, co jsme čekali. Není to ultra zábavná hra, která vás pohltí natolik, že ji dohrajete jedním dechem, ale je to zábava ve známém stylu GTA. Simulátor zločince, jak se GTA říká, je dobrý i letos, ve vývoji tvůrci opět o něco poskočili, i když ne všechno je proti minulosti lepší. Základní rysy hry však drží léta osvědčený GTA styl, takže o dlouho trvající zábavu máme postaráno - otevřený svět, spousta možností toho, co dělat. Hra je v angličtině a stojí 1200 korun včetně DPH. Za to získáte vysoce nadprůměrnou herní dobu, jejíž délka vlastně záleží jen na vás.

gta4-pc

Celkové hodnocení DDWorld.cz: 85%

Far Cry 2

Jedna z nejočekávanějších her letošního roku. Velké jméno, ale zcela jiné prostředí, než byl extrémně populární a úspěšný první díl. Druhý díl nám nabídl prostředí současné afriky, skvělé audiovizuální zpracování bylo největším tahákem hry. Bohužel notně pokulhávala hratelnost z mnoha důvodů. Asi nejotravnějším prvkem bylo znovuobjevování nepřátelských jednotek v již vyčištěných lokacích. Celkově hra svým herním konceptem nepřinesla absolutně nic nového, svým způsobem víceméně kopírovala starší hru Boiling Point, což bylo velmi povedené béčko, jenže vyšlo už v roce 2005. Far Cry2 měla být jedna z nejlepších her letošního roku, jenže velmi rychle zapadla do šedého průměru a ačkoliv, pokud jste přistoupili na neoriginální herní koncept, poskytla slušnou zábavu, celkově ji nelze hodnotit jinak, než jako jedno ze zklamání letošního roku. Původní Far Cry zůstává zcela nedostižné, alespoň co se Far Cry 2 týká. Hra dnes s českými titulky stojí 1100 korun včetně DPH. Herní doba záleží jen na vás, jak moc se budete po světě potulovat, lze ji dohrát za pár hodin, stejně jako za pár desítek.

far-cry-2b

Naše recenze: FarCry 2: recenze herní pecky roku nebo zklamání roku?

Celkové hodnocení DDWorld.cz: 75%

Crysis Warhead

Další z velkých jmen letošního roku. Nejedná se vlastně o regulérní druhý díl Crysis, ale jen jeho datadisk. Hra se odehrává na druhé straně ostrova, kde v témže době v prvním díle čistíte ostrov v roli jiného člena teamu. Ve Warhead se ujmete role Psycha. Warhead se vlastně příliš herně neliší od prvního dílu. Je to opravdu bravurně technicky a manuálně udělaná akční hry. Zklamání je to jen v tom smyslu, že to vlastně není druhý díl, děj hry se absolutně nikam neposunul a vlastně nenabídl nic nového. Je to však velmi kvalitní akční hra, která svým audiovizuálním zpracováním dnes těžko hledá konkurenci. Hra vyšla přímo s českými titulky a stojí dnes kolem 750 korun včetně DPH. Hra nabízí jen průměrnou herní dobu okolo 6-8 hodin.

crysis-warhead-7

Naše recenze: Crysis Warhead - absolutní bomba nebo propadák?

Celkové hodnocení DDWorld.cz: 85%

S.T.A.L.K.E.R. : Clear Sky

Další očekávaná hra - první díl byl opravdu hodně povedený. Ten letošní Clear Sky, mu vlastně dějově předchází. Podíváme se do stejných, ale i nových lokací. Hra nadchne zejména svou atmosférou a audiovizuálním zpracováním, které díky DX10.1 efektům patří mezi absolutní špičku a může se směle srovnávat i s Crysis. Atmosféra hry vás vtáhne, ačkoliv se vlastně herně od prvního dílu příliš neliší. Prostředí kolem Černobylské elektrárny je ale dokonale zpracováno, (až běhá mráz po zádech) a hra nabízí velkou porci zábavy - nutnost pro všechny, kteří hráli první díl a chtějí vědět, jak to vlastně bylo. Hry vychází s kompletním českým dabingem a lokalizací a to za 900 korun včetně daně. Hra nabízí na akční hru slušnou herní dobu a záleží jen na vás, jak moc se v sugestivně zpracovaném prostředí, budete po světě potulovat.

stalker-cs

Celkové hodnocení DDWorld.cz: 85%

Dead Space PC

Jedno z herních překvapení roku. Hororová akční hra, kdy bojujete o holé přežití v prostředí poškozené vesmírné lodi. Hra silně připomíná hru Doom3 a vlastně z jeho herního konceptu nevybočuje. Atmosféra hry je skvělá, akční zážitek taky, což ještě umocňuje to, že od této hry vlastně nikdo moc nečekal. Bohužel hra má také jednu vážnou chybu - extrémně zprzněnou kameru, kdy hra vlastně není ani z pohledu první ani z pohledu třetí osoby. Kameru máte celou dobu jakoby nad pravým ramenem vaší postavy a různě se natáčí. Bohužel toto je pro mnohé tak nepřekonatelný problém, že se to nedá hrát. Pokud si zvyknete, hra nabídne solidní akční hororový zážitek, i když nenabízí jako taková nic nového do tohoto žánru. Bohužel opravdu neortodoxně zpracovaná kamera, ze které se na celou hru díváte, způsobí, že hra se vám buď líbí od začátku a kamera vám nevadí, nebo hned od začátku zkoumáte, jak se dá kamera nastavit a když během jedné hodiny hraní zjistíte, že to prostě nejede, natolik vás to otráví, že už se ke hře nevrátíte - nic mezi tím není. I pokud se vrátíte, hra nabídne jen velmi krátkou herní dobu okolo 6-7 hodin.  Hra v angličtině stojí kolem 1100 korun včetně DPH.

dead-space

Celkové hodnocení DDWorld.cz: 50% (pro ty co si nezvyknou na kameru), 85% pro ty co si zvyknou

Brothers in Arms: Hell´s Highway

Další z velkých jmen let minulých, Na tento třetí díl série jsme čekali přes 2 roky. Dlouhá doba vývoje se na hře lehce podepsala některými dnes lehce úsměvnými prvky v herním prostředí. Grafická stránka hry není špatná, ale odklad vydání je tam jasně vidět. Ačkoliv se vývojáři snažili dohnat, co se dalo, hra jako celek působí lehce zastarale. Uznání si zaslouží za alespoň částečnou zničitelnost prostředí i protivníků. Na druhou stranu herní koncept popobíhání, krytí a krycí palby poměrně rychle omrzí. Naštěstí herní doba hry není tak dlouhá. Ve hře je docela dost příběhových animací, při kterých vám nejednou přijde na mysl skvělý seriál BBC, Bratrstvo neohrožených. Hra nenabízí nějak hutnou atmosféru, jako Call of Duty, ale zabavit dokáže. Zábava je však poměrně krátká jen na nějakých 6-8 hodin. Ani se nenadějete a je konec. Celkově hra nenabízí nic než průměrný herní zážitek a to za 1000 korun včetně daně s českými titulky.

bia-3

Naše recenze: Brothers in Arms: Hell's Highway - 2 pohledy do pekla války

Celkové hodnocení DDWorld.cz: 75%