Company of Heroes 3 – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry – skvělá válečná RTS Tisk E-mail
Neděle, 26 březen 2023
Company of Heroes 3 – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE hry – skvělá válečná RTS
Technické zpracování - TEST výkonu GPU a CPU

Vedle povedené kampaně, vlastních map je tu samozřejmě i multiplayer, ale ten mě osobně nějak moc nezajímá, takže jeho hodnocení nechám na jiných. Asi nejzajímavější novinkou je výraznější tahová část, která tomu dává nový strategický rozměr. Možná trochu inspirace u Total War série, ale ničemu to zde nevadí. Není ani tak komplexní a obří jako u zmíněné válečné strategické série, a docela dobře zapadá do všeho. Možná je škoda, že to není o něco komplexnější. Nicméně je to zajímavá novinka a taktická mapa se sem hodně hodí.

Jinak fandové série budou jako doma. Real time bitvy jsou výborné, zejména ty unikátní mise. Množství jednotek, samozřejmě vymodelovaných na základě reálných předloh nadchne fandy, současně mapy jsou parádní a systém destrukce herního prostředí přímo ovlivňující hraní a pohyb, je velmi pěkný a zajímavý. Možná nováčci budou trochu ohromeni všemi možnostmi, ale dá se do toho rychle dostat.

Grafika je mix velmi pěkných věcí s poněkud zastaralými prvky. Ale celkově se na to slušně kouká. Animace apod. jsou solidní modely jednotek skvělé, výborně je na to zvuková stránka. Bohužel přes proklamace autorů, celkové chování AI je stále slabé. Tady to bude chtít zapracovat, kdy přitom HW výkonu by na to bylo dost. Hra rozhodně nevyužívá výkonu a možností moderního HW. Pokud jde o technické potíže, pár věcí se ještě ladilo po vydání, kdy vyšly nějaké menší update a také ovladače pro grafiky. Ale nic až tak zásadního.

Překvapivě je zde i oficiální česká lokalizace titulky, takže pro některé hráče příjemný bonus a vydavatel má malé plus :). Obsahově celkově hutná zábavná hra, rozhodně na desítky hodin, kdy má ono „ještě jeden tah a jdu spát“. Když k tomu přidáte vlastní mapy a multiplayer, mnohým vydrží dlouhé roky. Což asi bude muset s ohledem na to, jak dlouho se čekalo na třetí díl téhle obsahově unikátně série. Fandové Company of Heroes mohou být určitě spokojeni. Pár nových prvků tu sice je, zejména v oblasti té tahové části, ale celek funguje dobře, většina hry je stále klasika a funguje velmi dobře.

Především se skvěle hraje, byť AI je bohužel stále asi největší slabinou a dokáže pozlobit svým neinteligentním chováním. Speciálně pokud jde o výběr trasy pohybu některých hlavně vašich jednotek. Nedá se celkově říci, že by tvůrci plně využili potenciál hry i HW technických možností, ale celkově odvedli slušnou práci a zjevně znají své publikum a udělali pro ně dobrou hru. Company of Heroes 3 je skvělá rozumně komplexní strategická hra kombinující nové tahové a real-time části, které do sebe pěkně zapadají. I když není zdaleka tak komplexní a velikostí ohromující jako poslední Total War. Což je ale asi dobře. Může tedy oslovit i nové hráče, kteří nemají na práci jen hraní her :). Fandové žánru druhoválečných strategií jdou s touhle hrou na jistotu, ne že by měli příliš na výběr. O to důležitější je, že Company of Heroes 3 se po letech čekají povedlo.

Hodnocení hry: 82%

• Procesor: AMD RYZEN 9 7950X (16jader/32vláken)
  • Základní deska: ASUS ROG CrossHair HERO X670E