DiRT 4 – RECENZE hry a TEST výkonu CPU a GPU. Nejlepší rally současnosti, která chytne. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 19 červen 2017
Přejít na obsah
DiRT 4 – RECENZE hry a TEST výkonu CPU a GPU. Nejlepší rally současnosti, která chytne.
Benchmark a technické zpracování - Výkon CPU a GPU
Závěr a hodnocení

 

 

  • Benchmark a technické zpracování – výkon CPU a GPU

Hra vychází na PC a konzole, nicméně PC verze je výrazně lépe udělaná než konzolové, kde jsou stále problémy s dropy FPS. PC verze je nejen výrazně detailnější, ale plně podporuje vysoká rozlišení, více monitorů a vysoké FPS. Hra stále využívá EGO engine, který již byl použit u mnohem starších titulů a používat jej bude Codemasters i nadále. Engine sice prochází vylepšováním, nicméně přeci jen je jeho základ už starý a občas se to projevuje. I na faktu, že základem je stále jen DirectX11. Stáří technického základu nelze schovat ani na maximální detaily, kdy řada modelů už má prostě méně polygonů, než by jim dnes slušela. Na druhou stranu, ani na maximální detaily to není hra, se kterou by měl nějaký problém i současný hardwarový mainstream …

  • Výkon grafických karet

Otestovali jsme pro vás hned několik grafických karet, včetně současného mainstreamu. Jak vidíte, 60FPS při plných detailech ve fullHD dají i 6GB GTX 1060 nebo 4GB RX 570.

Samozřejmě s vyššími rozlišeními je hra náročnější. Nicméně máte-li Radeon RX 580 lze si slušně zahrát i ve 2560x1440, s GTX 1060 už je to horší, AMD zde má mírně navrch. Ve 4K rozlišení však na plné detaily naroste náročnost hry výrazně, takže na více než 40FPS, které jsou pro plynulé hraní závodní hry docela podmínkou, už potřebujete alespoň GTX 1080.

Nicméně výše uvedené platí při hraní na maximální detaily, pokud je snížíte, tak už jen rozdíl mezi nastavením na „ULTRA“ a „HIGH“ kolem 35% FPS, na střední detaily proti ULTRA už je rozdíl FPS více než 2 násobný. Střední nastavení přitom odpovídá zhruba tomu, co dostanete za kvalitu grafiky na konzolích Xbox One a PS4. Takže i pokud máte Radeon RX 580 a k tomu 4K monitor, v tomto rozlišení na střední detaily hra běhá na téměř 60FPS, takže opravdu žádný problém si ji zahrát!

  • Výkon procesorů

Hra není zrovna náročná na procesory. Na FullHD s GTX 1080, kde už je CPU výkon omezením, jsou rozdíly minimální. Hra sice využívá 8 jader, dokáže je tedy zatížit, ale hlavní zátěž je pouze na 2 jádrech. A protože všechny současné mainstreamové a vyšší CPU jsou výkonné, není tak ve FullHD není skoro žádný rozdíl a ve vyšších rozlišeních už vůbec žádný:

Zaostává jen starý AMD FX, současné RYZEN procesory však plně drží krok s Intel procesory. Těm v promile procentech pomáhá vyšší takt, ale na hratelnosti se to nijak neprojeví. Vícejádrová CPU zde bohužel nemají žádné větší využití, tedy kromě obligátního zatížení hrou a současně se streamováním, kdy hra běží naprosto plynule, což na 4jádrových procesorech ne. Samotnou hru si zahrajete ale i se slabšími CPU, byť samozřejmě s nižšími FPS. Hra je ale udělána tak, že jde hrát na nízké detaily i s některými mobilními CPU s integrovanými grafikami.

  • Technické zpracování

Graficky tedy hra na zadek neposadí, rozhodně ne v současné konkurenci závodních her s next gen engine, nicméně když vezmeme v potaz, na jak technicky prehistorickém základu hra jede, není to pořád špatné. Výhodou je možnost rozjet hru na vysoké FPS téměř na všem. PC verze je navíc optimalizovanější a hezčí než konzolové verze. Grafika sice neohromí, ale stále neurazí.

No a co chybí možná na té grafické propracovanosti, to vynahrazují skvěle zpracované a funkční kokpity, kamery a hlavně zvuk! Motory řvou a ječí, slyšíte každou součástku se klepat atd., prostě paráda. Celkové ozvučení hry je absolutní pecka. Vedle toho řada jiných současných rallyových i závodních her působí naprosto zoufale. Vybrat si také můžete hlas navigátora, kdy zvláštní připomenutí a pochvalu si zaslouží, že ve hře je skvělý Nicky Grist, který už by v Colin McRae.

V neposlední řadě je tu jízdní model, ale o to už byla řeč v první části recenze. Z hlediska ovládání je zde plná podpora volantů, takže s mým Logitech G25 všechno na jedničku. Osobně bych uvítal lepší forcefeedback, ale to jde i na vrub volantu, který není nejmladší. Nicméně ovládání a jeho možnosti nastavení umožňují vše, co je třeba. No a pokud jde o AI, tedy soupeře, Codemasters drží laťku ze svých aktuálních her. AI je na slušné úrovni a zlepšuje se. Díky velkým možnostem nastavení obtížnosti si najdete tu svou poměrně snadno.

Po stránce zpracování tak hře můžeme fakticky vytknout tu přeci jen zastaralou grafickou stránku. Ale technicky hra funguje velmi dobře.



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Problém s účtem na DDWorld?

Videa
BLOODSHOT – Vin Diesel v novém filmu podle komiksu!
BLOODSHOT – Vin Diesel v novém filmu podle komiksu!Pondělí, 21 říjen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 275x
Komentářů: 2
FORTNITE Chapter 2 výkon grafik v testu: Výrazné zlepšení pro AMD
FORTNITE Chapter 2 výkon grafik v testu: Výrazné zlepšení pro AMDSobota, 19 říjen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2359x
Komentářů: 4
The Outer Worlds se blíží – jaké bude nové RPG od Obsidianu?
The Outer Worlds se blíží – jaké bude nové RPG od Obsidianu?Pátek, 18 říjen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 660x
Komentářů: 0
Red Dead Redemption 2 – takhle vypadá na PC
Red Dead Redemption 2 – takhle vypadá na PCČtvrtek, 17 říjen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1776x
Komentářů: 5
Maleficent: Mistress of Evil v kinech! Slušný
Maleficent: Mistress of Evil v kinech! SlušnýČtvrtek, 17 říjen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1141x
Komentářů: 0
World of Tanks dostal Raytracing. Běží přes Intel a AMD!
World of Tanks dostal Raytracing. Běží přes Intel a AMD!Středa, 16 říjen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2163x
Komentářů: 17