DiRT 4 – RECENZE hry a TEST výkonu CPU a GPU. Nejlepší rally současnosti, která chytne. Tisk E-mail
Pondělí, 19 červen 2017
DiRT 4 – RECENZE hry a TEST výkonu CPU a GPU. Nejlepší rally současnosti, která chytne.
Benchmark a technické zpracování - Výkon CPU a GPU

DiRT 4 je důkazem, že Codemasters skvělé a zábavné rally hry dělat nezapomněli. Jen jim chvíli trvalo si na to vzpomenout. DiRT4 je však jednoznačně kvalitním nástupcem Colin McRae a obávám se, že jako Rally hra nemá v současnosti, co do kvality, vlastně konkurenci. Vzhledem k několika existujícím konkurenčním titulům, včetně oficiálně licencovaných, je to pro konkurenci špatná vizitka. Rallycross je pak zajímavým zpestřením a velmi povedenou složkou hry, která umožňuje akčnější a kontaktnější závodění. Je ale škoda, že je ho tam málo, a jen maximálně poloviční dávka tratí proti reálu je rozhodně viditelným nedostatkem. Ještě hůře je na tom pro mě velmi zábavný Land Rush s teréními trucky :(.

Oceňujeme rozhodně návrat funkční a rozumně propracované kariéry, která by si rozhodně zasloužila ještě dále rozvinout, protože RPG systém budování teamu je něco, na čem se dá stavět a co dobrou závodní hru dokáže posunout na další level a Codemasters v tom mají zkušenosti.

Možná se do hry dostal z nutnosti, ale systém tvorby různých tratí je skvělý a fakticky protahuje hratelnost hry na nekonečno. Prostředí jsou pěkná, ale je pravdou, že by jich mohlo být více. Nicméně variabilita tu je, počasí a další prvky to jen umocňují. Zamrzí absence WRC díky licencím, nicméně snad se jinak pěkný vozový park ještě rozšíří. kromě kampaně si můžete samozřejmě zahrát i v multiplayeru, kdy nechybí denní, týdenní a měsíční výzvy, které docela zabaví a umožňují jednoduché poměřování s celým světem :). Závodit lze samozřejmě i v jednotlivých závodech včetně rallycrossu (8hráčů). Protože osobně multiplayer moc nevyužívám, nabízené možnosti jsou pro mě zcela dostatečné.

Pokud bych měl hře něco vyčítat, tak je to přeci jen omezený počet aut a omezený počet tratí a podniků v rallycrosu. Uvidíme, zda je autoři rozšíří. U grafické stránky je pak přeci jen vidět stáří engine, takže určitě bych si uměl představit detailnější modely. Na druhou stranu, míra propracování kokpitů a interiéru, co by za to jiné hry daly. No a pak vítězí hlavně jízdní model a hratelnost a tady jsou Codemasters machři. Přístupnost hry téměř pro kohokoliv, od fandů simulátorů, pro konzolisty žmoulající gamepad, je naprosto bezkonkurenční. Možnosti nastavení obtížnosti, fyzikálního modelu a hromady dalších věcí prostě umožňují zahrát si, a mít radost, každému. Hra obsahuje navíc propracovanou školu i nápovědy, a tak se naučit jezdit může kdokoliv a zlepšovat se. Na celé hře je opět vidět, že ji dělali fandové pro fandy. Něco, co u mnoha Codemasters her z posledních 4-5 let zoufale chybělo.

Samozřejmě DiRT 4 není dokonalý, určitě by se dalo udělat mnohem více, ale to co a jak nabízí je jednoznačně absolutní špičkou v této oblasti dnes a pro každého fandu PC závodění a rally naprostá nutnost. Codemasters určitě budou chvíli v podpoře hry pokračovat. Souběžně pracují i na dalších. Osobně bych uvítal zpracování dálkových rally, i když je to možná záběrem hra pro menší publikum, pokud by byla udělána minimálně stejně kvalitně, přístupně a zábavně jako DiRT 4, mohlo by to bavit více lidí, než si myslíme. Codemasters zkrátka znovu ukazují, že mají co nabídnout a udělat dobré hry umí. Doufejme, že DiRT4 je dalším stupínkem k ještě lepším hrám v budoucnosti. Ale chtělo by to už opravdu inovovat ten herní engine …

Hodnocení DiRT 4: 86/100

Českým distributorem hry je společnost PLAYMAN

Hra recenzována na PC sestavě: