Endless Space 2 – RECENZE povedené 4X strategické tahové hry, kde budete jako doma Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 05 červen 2017
Přejít na obsah
Endless Space 2 – RECENZE povedené 4X strategické tahové hry, kde budete jako doma
Technické zpracování a závěr
altOriginálně nová není, ale je to kus poctivé hry, kterou dokázali autoři dotáhnout do konce!

 

 

 

 

  • Endless Space 2 – RECENZE

                   povedené 4X strategické tahové hry, kde budete jako doma

Originálně nová není, ale je to kus poctivé hry, kterou dokázal autoři dotáhnout do konce! Her v předběžném přístupu je dnes hromada, a často jde o hry, které se roky potácí v nehratelném bordelu a dokončení stále není na dohled. To všem není případ dnes testované hry. Endless Space 2 se po zhruba 8 měsících, kdy byla v předběžném přístupu na STEAM, dočkala dokončení a finálního vydání. Tvůrci skutečně využili připomínek hráčů a hru doladili. Výsledek je opravdu skvělý. Skvělý pro ty, kteří rádi komplexní vesmírné tahové 4X strategie. tedy něco na způsob loňské reinkarnace Master of Orion nebo známé a složitější Stellaris …

  • Endless Space 2 = komplexnější Master of Orion?

Ano, při hraní Endless Space 2 vám především Master of Orion, loňská velmi povedená reinkarnace staré značky slavné vesmírné tahové strategie, přijde více než 1x na mysl (pokud jste ji hráli). Podobnost těchto her totiž nelze nijak popřít. Řeknu to takhle, styl hry je téměř identický, plných 70% obsahu hry, tedy způsobu, jak fungují mechanismy, je téměř stejných. Podstatně se výrazněji liší jen grafika a celkový dojem, ale a také několik dalších věcí, které dělají Endless Space 2 o něco komplexnější. Zaměřme se tedy spíše na tyto aspekty.

Součástí hry je i zdařilá příběhová kampaň, která nabízí řadu scénářů. Osobně mám ale radši „sandbox“, tedy kdy si mohu navolit vlastní hru, zvolit vlastní rasu, její vlastní výhodu, podobu vesmíru a podobu hry. ES2 je v tomto ohledu o něco variabilnější než Master of Orion. Díky tomu jsou ale podobné hry téměř nekonečně hratelné.

I zde je několik výchozích ras (8 v případě této hry), které každá má různé vlastnosti, schopnosti, politickou orientaci i cíle a samozřejmě design. Pochopitelně vytvořením vlastní rasy si můžete navolit vaše vlastnosti, podmínky atd. ES2 se v tomto směru výrazně neliší od jiných her, kdy je opět základem střet kultur, kdy některé vyznávají pacifismus, náboženství, technologie a několik dalších cest. ES2 ale ještě více odlišila jednotlivé směry a fakticky umožňuje specializovat specializace. Výsledkem je tak mnohem větší variabilita a možnost si tak užívat hru zas a znovu s odlišným nastavením, odlišnými specializacemi, což zase vytváří trochu odlišné herní situace.

ES2 jde ještě dál, kdy součástí hry není jen obvyklé budování, obchod a diplomacie, ale také politika uvnitř vlastní říše, kdy mechanismy jsou poměrně robustní a nabízejí zajímavé situace, bonusy, nebo penalizace. Není to ale zase tak propracované, jako ve Stellaris.

Důležitou složkou hry je samozřejmě budování, což je spojeno s výzkumem. Důležitost obojího stoupá s nastavením obtížnosti hry. Na nejlehčí obtížnost se tradičně nemusíte moc obtěžovat se specializací a máte čas si vyzkoumat všechno. Na vyšších úrovních obtížnosti však už jsou specializace a jejich posilování naprostou nutností, abyste vůbec měli šanci. Je vždy nutné zvolit si cestu, jakou se chcete ubírat. Tedy zda diplomatickou, obchodní, výrobní, kulturní nebo vojenskou. Pro všechny existují vlastní vývojové specializace, politické strany atd. Pravdou ale je, že pokud jde o podmínky vítězství, hra je poněkud nevyvážená a některé lze dobít velmi snadno.

Výraznou složkou hry je samozřejmě budování armády, stavba lodí atd. Produkce se řídí stejnými principy, jako v jiných podobných hrách, ekonomika, suroviny vše musíte hlídat. Výroba a výstavba probíhá trochu zjednodušeně, a to nikoliv v rámci jedné planety, ale celé soustavy jako celku, systém je tedy zjednodušený, ale pochopitelný a snazší na správu. Celkem zábavná je tvorba lodí, kdy hra obsahuje slušný editor. Nicméně asi bych uvítal trochu větší volnost v něm, než hra aktuálně nabízí (něco na způsob Galactic Civilization nebo i Master of Orion). Asi nejslabší herní složkou hry jsou bohužel boje, které jsou mnohem jednodušší než ty v Master Orion, kde jste měli možnost ovládat jednotky jako v RTS. Tady jsou možnosti ovládání bojů minimální.  

A jaká je hra po stránce technického zpracování?



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Problém s účtem na DDWorld?

Videa
Avengers Endgame se vrátí do kin v nové rozšířené verzi!
Avengers Endgame se vrátí do kin v nové rozšířené verzi!Středa, 19 červen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 465x
Komentářů: 1
Empire of Sin – tahová gangsterka ala XCOM
Empire of Sin – tahová gangsterka ala XCOMStředa, 19 červen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 480x
Komentářů: 1
Stronghold: Warlords oznámeno – vypadá hrozně!
Stronghold: Warlords oznámeno – vypadá hrozně!Úterý, 18 červen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 609x
Komentářů: 2
Borderlands 3 - nejlepší hra letošního roku?
Borderlands 3 - nejlepší hra letošního roku?Pondělí, 17 červen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1382x
Komentářů: 4
Dying Light 2 – působivě vypadající pokračování
Dying Light 2 – působivě vypadající pokračováníNeděle, 16 červen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1134x
Komentářů: 1
Oznámeno HD remaster verze Commandos 2!
Oznámeno HD remaster verze Commandos 2!Sobota, 15 červen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1404x
Komentářů: 6