DiRT 4 – RECENZE hry a TEST výkonu CPU a GPU. Nejlepší rally současnosti, která chytne. Tisk E-mail
Pondělí, 19 červen 2017
DiRT 4 – RECENZE hry a TEST výkonu CPU a GPU. Nejlepší rally současnosti, která chytne.
Benchmark a technické zpracování - Výkon CPU a GPU

• DiRT 4 – RECENZE hry a TEST výkonu

CPU a GPU. Nejlepší rally současnosti, která chytne.

Codemasters se v poslední době opravdu zvedlo a nové hry se mu daří. A DiRT 4 je toho důkazem. Zhruba před dvěma lety panovala velká nespokojenost s tím, v jaké kvalitě Codemasters vydávalo kdysi populární závodní hry. Většinou šlo o prosté recykláty a často se změnami směrem k horšímu a nudnějšímu. Před časem kritika zesílila na úroveň, kdy už ji Codemasters nemohli dále ignorovat. Naštěstí se s tím rozhodli něco udělat a to tak, že začali poslouchat komunitu a spolupracovat s ní. Výsledkem tak bylo několik povedených her v poslední době. Kromě F1 2016, hlavně Dirt Rally, které prokázalo návrat ke kvalitám, jež jsme u starých Codemasters rally her měli rádi. Jinými slovy, Codemasters opět nabrali správný směr. A dnes se podíváme na ještě větší Rallyový návrat, připomínající dobu skvělého Colin McRae Rally.

DiRT 4 – nejlepší současná rally hra?!

Nedávno vydaný menší DiRT Rally si ve spolupráci s komunitou vyzkoušel, co vlastně hráči chtějí. Obsahově sice chudší hra, ale zatraceně zábavná, se skvělým závodem na Pike Peak Hill a rallycrosovou částí bavil hodně a dlouho svým skvělým zpracováním i obtížností.

Nyní Codemasters servíruje herní náplní o něco větší a o další novinky vylepšený regulérní rallyový velký díl DiRT, tedy nástupce Colin McRae Rally atd. A ano, zachovává si maximalistickou přístupnost pro každého. Tedy vysokou obtížnost s výzvou a dojem řízení téměř jako ze simulátoru pro náročné hráče, ale také arkádový mód s řadou pomocníků, takže řízení zvládne i svícená opice s gamepadem v jedné a banánem v druhé ruce. V této hře je ten rozdíl mezi oběma základními módy řízení naprosto brutální, a myslím, že ku prospěchu věci.

Důrazně ale říkám, že ani v nejvíce hardcore režimu DiRT 4 není, opakuji není, 100% simulátor, jakým je starý Richard Burns Rally. Nicméně to je zcela v pořádku! DiRT série si tak udržuje dostatečně realistický, hlavně zábavný svůj vlastní unikátní jízdní model. A přesně ten u Codemasters her máme rádi a hledáme a snažit se o něco jiného by prostě bylo hloupé. Arkádovější nastavení a mód pak umožní být mistr světa skoro komukoliv, ten simulátorový pak přináší dostatečnou obtížnost a výzvu a pocit z řízení i pro hardcore hráče. Hra nabízí značné množství voleb a nastavení obtížnosti a jízdního režimu, takže si na své přijde opravdu každý. A je toho hodně, s čím si tuhle hru užívat …

Jednou z velkých a skvělých novinek je unikátní editor vlastních rally tratí, který vám umožňuje vytvořit si jednoduše úplně vlastní podnik a erzety v nevídaném množství kombinací. Hra samozřejmě obsahuje řadu tratí již autory hry vytvořených a připravených, v několika lokacích, nicméně to je opravdu jen začátek. Můžete si vytvořit prostě zcela vlastní tratě zase a znovu a obsah je tak v podstatě nekonečný. Tratě se tak nutně neopakují, když hru hrajete znovu a po uložení se dají i sdílet. Platí to ale jen o Rally závodech, okruhové závody jsou dané a volit si můžete jen z několika variant okruhů. Důvod proč rallyová část hry umožňuje, co umožňuje, je, že Codemasters přišli o licence na reálné WRC tratě, takže ani nemohli použít skutečné tratě, a museli přijít s něčím novým a podle svého. A povedlo se! Kromě tratě si můžete samozřejmě nastavit také podmínky závodu, jako denní dobu, počasí a samozřejmě obtížnost související s uměním a rychlostí soupeří, ale i s jízdním stylem a obtížností hry.

Hlavní obsahovou složkou hry je klasická Rally, ke které patří o spousta skvělých aut na výběr v různých výkonnostních třídách. Protože hře bohužel chybí oficiální WRC licence, nenajdeme bohužel současné WRC speciály. A dokonce chybí i řada nižších tříd jako R5, včetně aktuální špičky jako je Škoda Fabia. Nicméně několik desítek zajímavých i historických strojů je na chvíli dostatečná porce a další snad budou přibývat s DLC. DiRT 4 ale obsahuje i o dost propracovanější Rallycross než DiRT Rally. Máme tady hned několik výkonnostních tříd a nově také superrychlé buginy a trucky! A hra má částečnou oficiální licenci pro rally cross. Proti rallyové části je rallycross samozřejmě výrazně kontaktnější závodění a tady teprve můžete ocenit poměrně povedenou AI, která je na vyšších obtížnostech skutečně výzvou a dá vám pořádně zabrat. Stále platí, že možnosti nastavení obtížnosti hry jsou obrovské. Každý z vás se tak může pobavit dle svých možností a umu.

Návrat slaví skutečná herní kariéra (kampaň)! Tak jak si ji pamatujeme z některých starších Codemasters her. Opět tedy začínáme s vypůjčeným autem, a podle našeho umu se postupně můžeme propracovat k lepším autům, teamům a odměnám a později si tedy pořídit vlastní team a ten si budovat. Ačkoliv věci nejsou zdaleka propracované tak do hloubky, jak by být mohly, stále je to mnohem lepší než nic. A vlastně i lepší, než kdykoliv dříve, včetně možnosti zvelebovat si zázemí stáje atd. :). Kariéra se svými drobnými RPG prvky je správné koření skvělé závodní hry a rozhodně jsme za její návrat rádi.

Podívejme se teď na technologické zpracování hry a benchmark …

Spuštěno: 27x