Escape From Tarkov – RECENZE hry, která může být nový S.T.A.L.K.E.R., ale snaží se být MMO?! Tisk E-mail
Neděle, 24 září 2017
Escape From Tarkov – RECENZE hry, která může být nový S.T.A.L.K.E.R., ale snaží se být MMO?!
Zpracování hry

• Escape From Tarkov – RECENZE hry,

která může být nový S.T.A.L.K.E.R., ale snaží se být MMO?!

Další ze série Survival online her, která však poměrně vyčnívá z davu mnoha prvky a atmosférou. Dnes jsou přežívací online multiplayerové akce typu PlayerUnknown's Battlegrounds, DayZ, H1Z1 a další hodně populární. Asi žádná z nich ale nenabízí takovou porci napětí, atmosféry a zpracování akční složky hry, jako Escape From Tarkov. Jak to jen popsat? Představte si online režim v nebezpečné zóně Division, ale s atmosférou a zpracováním STALKERA s ještě větší mírou realističnosti. A je to také hra, která na rozdíl od konkurence by mohla být výjimečnou singplayerovou záležitostí, nebýt módy MMO …

• Escape From Tarkov není S.T.A.L.K.E.R.!

Pokud jste stejně jako já velcí fandové atmosférického singlplayerového STALKERA s jeho téměř nekonečnou hratelností, tak vás zklamu hned na úvod. Ač jistá podobnost se STALKEREM zde je, hlavně v hutné atmosféře a částečně v prostředí, bohužel hry jsou diametrálně odlišné hratelností a vůbec tím, čím jsou. Escape From Tarkov je v současnosti MMO. Survival MMORPG FPS přesněji řečeno.

Současně jde asi o nejrealističtější přežívací FPS MMO akci, kterou zatím kdo udělal, kdy vedle ní jsou PlayerUnknown's Battlegrounds, DayZ či H1Z1 opravdu hry pro „malé děti“. Escape From Tarkov kope úplně nový level a řadu prvků a mechanismů posouvá tam, kde je to až skoro přehnaně realistické. Úprava zbraní je naprosto neskutečná, je toho spousty, co můžete na zbraň přidat, ale ke všemu potřebujete správnou výbavu. Stejně tak výbavu, kterou nesete spolu můžete mít na různých místech, ale pokud třeba chcete mít během boje možnost přebít zbraň, náboje musíte mít v patřičném slotu, protože v batohu jsou vám k ničemu. Stejně tak se budete muset o vaši postavu starat, jídlo a pití jsou velmi důležité. Taktéž zranění mají poměrně realistické následky na vaši postavu a její další fungování. Hra navíc neobsahuje také žádnou mini-mapu, musíte si mapu najít fyzicky a fyzicky si ji přečíst. Nic vás ve hře nevede za ručičku a vlastně vůbec netušíte, kam máte jít

Co je cílem hry? Jednoduše jste vysazeni na mapu a máte se dostat k východu. Problém je, že nevíte, kde je. Další problém je, že na mapě samozřejmě nejste sami, a kromě ostatních reálných hráčů je tam také AI.

Na rozdíl od jiných přežívacích her, tady je i značný aspekt RPG systém, kdy si svou postavu v průběhu hraní vylepšujete a vylepšení i výbavu si přenášíte do dalších her. Jenže pozor, tady nastává největší háček této hry! Svou pečlivě vylepšovanou výbavu můžete snadno ztratit. Když vás na další mapě zabijí, tak jste o vše, co jste měli u sebe, přišli. Lze to částečně pojistit za extra měnu, jenže jen pokud do konce hry na té mapě nikdo k vaší mrtvole nepřijde a tu výbavu vám nesebere, pak ji ztrácíte definitivně a pojištění nefunguje. Jinými slovy, tahle hra má nejen neskutečně hutnou atmosféru prostředí, neuvěřitelné propracování zbraní, realističnosti střelby, výbavy a vůbec fungování vaší postavy, vlivu zranění atd., ale do toho všeho se ještě neustále třesete, abyste nepřišli o tu těžce vydobytou výbavu a super zbraň, kterou jste našli dříve. A ano, stačí na to jediná kulka. V této hře prostě žádný zásah není malý a každý zásah může být fatální.

A jak hra funguje?

Herni.cz

Total War: Warhammer II – Mortal Empires DLC spojí první a druhý díl!