Herní rok 2013 - aneb herní bída dosáhla historického vrcholu. Vybíráme nejlepší a nejhorší hry. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 31 prosinec 2013
Přejít na obsah
Herní rok 2013 - aneb herní bída dosáhla historického vrcholu. Vybíráme nejlepší a nejhorší hry.
TOP hry aneb co se v roce 2013 nepovedlo
Závěr

 

 

  • Co nás čeká v roce 2014 a vaše TOP hry?

Zatímco rok 2013 byl tedy bídný a přešlapovací, rok 2014 vypadá nadějněji. Tvůrci her už naplno počítají s novými Xbox One a PS4 což jsou prostě PC a podle toho by snad měly nové hry i vypadat. Jak herně, tak hlavně technologicky. Samozřejmě to záleží i na tom, jak moc se tvůrci budou snažit o kompatibilitu a spustitelnost nových her na starých konzolích. Pokud ano, budeme tam, kde jsme byli. Ale hry určené jen na PC a nové PC kozole, budou technologicky i graficky prostě znát.

Většina herních titulů plánovaných pro příští rok se ještě nepřestavila. Známe jich jen pár. Ale i tak jsou samozřejmě mezi nimi velké značky a ještě větší očekávání. U některých je to ale zcela na místě. Rok 2014 by měl patřit hlavně velkým RPG hrám. V roce 2014 dorazí Dragon Age: Inquisition, který slibuje návrat ke kvalitám skvostného prvního dílu. Ještě větší ambice má ale obří Witcher 3. No a to se ještě už nahlas šušká o novém Fallout 4! Z těch menších RPG titulů má v roce 2014 spatřit světlo světa očekávaný WASTELAND 2, což je vlastně prapůvodce moderních RPG! A živo má být i na poli MMORPG, kdy nemá vyjít nic menšího než The Elder Srolls Online. Zkrátka asi budete souhlasit, že to vypadá, že v roce 2014 si přijdeme na poli RPG opravdu na své :). Tak snad to vyjde.

Mezi tím zbytkem ostatních her, máme velké očekávání hlavně od Watch Dogs. Zajímavý může být nový Thief, Sniper Elite V3, TitanFall, The Crew, RPG řezačka Dark Souls 2, Mad Max atd. Většina dalších ještě nebyla oznámena. Snad ale rok 2014 dopadne lépe než rok 2014, předpoklady k tomu přeci jen jsou.

  • Závěr

DDWorld.cz samozřejmě není primárně herní magazín, ale zejména kvalitním hrám pozornost věnujeme. Hry recenzujeme nejen z herního, ale i technologického pohledu. To znamená že naše recenze jsou dost možná to nejkomplexnější, co lze mezi českými herními recenzemi najít, alespoň se o to snažíme, což znamená i hraní v maximálních detailech, nejlépe v Eyefinity.

Můj osobní názor (DD) asi všichni znáte. Osobně nemám na hraní moc času, takže si vybírám a upřímně do 10 kvalitních titulů různých žánrů by ročně úplně stačilo. Nevím a nechápu, proč musí ročně vycházet 1500 her, kde 90% nestojí ani za ukradení natož za spuštění, a ze zbylých 10% má jen 10% nějakou kvalitu hodnou za ten čas, co do hraní hry musíte investovat. Jsem si jist, že pokud by se hry dali reklamovat, hodně by se tím změnilo. Přesto mi to přijde, že tvůrci z velkých studií jsou čím dál tím více línější a nenažranější. Jen pár let stačilo k tomu, aby se mnozí tvůrci, kteří stojí za nejpropracovanějšími tituly všech dob, které posouvaly hranice technologické, grafické i herní, prostě úplně zkazili. Najednou nejde udělat hru, kvůli které by se musely PC upgradovat a herní mechanismy se ořezávají a zjednodušují tak, že vyhrát ji dokáže i hluchá a slepá opice na gamepadu. O to více mě těší, že některým došla trpělivost, a za pomoci výrazně nižších rozpočtů tvoří hry, které skutečně vypadají, jak by hry v roce 2013 vypadat měli. Za všechny jmenujme StarCitizen. Současný herní velkoprůmysl je v krizi, o hry v něm jde totiž až na posledním místě. Kvalita a zábavnost je odsunuta na vedlejší kolej, cílem je vydat hru v daném kvartálu a splnit kvartální finanční plán. Na hráče velcí vydavatelé vůbec nemyslí a je to jasně vidět.

Snad rok 2014 bude lepší, potenciál k tomu je. Snad se rychle podaří udělat tlustou čáru za starými konzolemi a nová všudypřítomná PC platforma posune technologické možnosti her dál a objeví se více her, kde herní kvality a technologie budou mít přednost před tím, nacpat více peněz do reklamy tak, aby to hráči nakoupili dříve, než zjistí že to za to nestálo.

A jak to vidíte vy, jako hráči? Souhlasíte s naší redakční volbou povedených, nepovedených her? A co váš herní rok 2013 a očekávání pro ten následující? Diskuse je vaše :).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 15:35:53
avatar
U mna najlepsie hry 2013 (fakt bavili):
-Tomb Raider
-Assassins Creed: Black Flag
-Kerbal Space program (aj ked to este oficialne nevyslo ale ta narocnost a simulacia realnej fyziky hry ma chytila)
-Batman: Arkham origins (aj ked oproti City to bola len copypaste, no stale lepsie ako:

najhorsie (ktore som presiel z donutenia alebo skoro vobec)
-BattleField 4
-Call of Duty: Ghost
-Grid 2 (uplny prepadak oproti Grid 1)

Ocakavane v 2014
-urcite GTA5. pretoze nazory na nu su rozne, niektori to povazuju za najlepsiu GTA, niektori len akusi kopiu. Chem si urobit nazor sam ako velky fanusik GTA
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 15:32:42

Já osobně víceméně souhlasím. Na druhou stranu si uvědom, že hry hraje daleko více lidí, než před 10 a třeba i před 5 lety. Noví hráči, kteří chodí do normální práce, když přijdou utahaní domů po náročném dni se nechce řešit puzzle dvě hodiny, udělat ho a jít spát. (tohle je imho hlavní část lidí, co hry kupuje, protože manuálně pracující člověk má méně peněz a tudíž si nemůže dovolit všechno kupovat => většina, ne všichni!) Je prostě baví mačkat tlačítka, koukat na hezky vypadající obraz, pobavit se a spát.
Fanoušky her tahle situace samozřejmě netěší (ani mě ne), ale je tomu tak, kdyby se stupidní hry neprodávaly, tak je přestanou dělat...
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 15:48:54
avatar
Na Wiedźmina3 sa velmo, velmo, ale fakt velmo tesim. Snad sa nesklamem.
Fallout 4 - jedine ak by sa vratil k systemu hrania z 1/2/tactics. F3 bola mozno zaujimava hra, ale nebol to klasicky Fallout.

Happy New Fear a nech uz sa z tohto strasneho herneho marazmu konecne odrazime nahor.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 15:52:49
avatar
Bohuzel se musim priznat, ze cim jsem starsi, tim sem linejsi a davaji me zabrat i jednoduchy puzzly ve hrach... je to tim, ze uz na to nejsem zvyklej, protoze se to uz moc nevida, o to vic me to pak bavi a prijde mi to zajimavejsi a aspon u toho trosku potrapim mozek. Jako nejhorsi herni mechanismus povazuji: ZMACKNETE TED E, MEZERNIK, KLIKEJ JAKO O ZOVIT NA LEVY TLACITKO MYSI atd... Jelikoz uz na hry nemam moc casu, tak jich ani moc nehraji, ale o to vic se tesim na TES online. MMORPG me hrozne moc bavi a dokaze me kvalitni mmo zabavit i na stovky hodin, coz se u jinych her nikdy nestane. Naprosto souhlasim s rozhodnutim platit za TES mesicni poplatky, aspon odpadne plno deti.. Clovek ktery to bude hrat pro zabavu i jen nekolik desitek hodin mesicne si najde 250 kc, aby si to zahralo. Nejvic nechapu cenu ps3 a x360 her, ktery maji playtime 5 hodin a stoji 1500, naprosto vyhozeny penize. Na pc to stoji o 500 min a i tak jsou to pro me hry, za ktery bych nedal ani korunu. Ja na hre nejvic ocenim vyzvu, zabavnost, herni dobu a kdyz ta hra jeste stoji treba do 500, tak je to uplna hitparada. Bohuzel vsechno je to byznys a lidi co v tom maji penize hry ani nehraji, jen na tom chteji vydelat a o tom to cely je .
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 16:20:54
avatar
Survarium od tvůrců STALKERa by mělo vyjít 2014
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 17:39:45
avatar
Dá se říct, že vcelku se vším souhlasím a hlavně jsem rád za zvolení Tomb Raidera za nejlepší hru roku ... asi před týdnem jsme se s kámošem právě o hrách roku 2013 bavili a prostě Tomb letos konkurenci neměl ... moje nejočekávanější hra je tudíž Tomb Raider 2 (nestalo se to už někdy ? :-D ), teda až za Witcher 3
Smou1a [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - The Last of Us je špatná hra?? 2013-12-31 17:51:38

"...zklamaly i herně o čemž svědčí i nepříliš dobrá hodnocení..." Hodnocení 95/100 Odkazje strašně špatné hodnocení. Redaktor by se vůbec do nějakého hodnocení her, které beztak ani nehrál, neměl pouštět. A "A to že to nevyšlo ani na PC, nás upřímně nemrzí." zajímalo by mě, za koho autor mluví? Podle mě, je The Last of Us jedna z nejlepších her s jednou z nejlepší atmosférou a příběhem. Na pc bych ji chtěl a určitě nebudu sám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 18:46:24
avatar
obě hry jsem hrál nejen já v redakci. Stojíme si za svým.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-16 17:58:02

Náhodou zde s autorem souhlasím, TR je jasná volba... Ikdyž dokážu pochopit, že mladší generaci, co nehráli staré díly TR to nemusí řici až tolik...
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 17:54:58
avatar
Nechápem tie kedy okolo gta... Tiež saints row alebo watch dogs...

A spása vpodobe ps4 keď gpu má rovnaký teoretický výkon, cpu dokonca oniečo nižší ako ps3...

...ale aj tak ma najviac dostalo to že gta4 je s nejakými chcankami cez obrazovku kvoli ktorým nevidieť čo je pred vami (presne, modmi. nechápem ako niektomôže tieto efekty považovať za plus v akejkoľvek hre) o niekoľko tried lepšie. Ale čo čakať keď je hra roku nejaké trápna skákačka ktorú večšina ľudí nehrá kvoli hrateľnosti.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 17:56:28
avatar
A že sú lenivý... najme keď tu propaguješ každý wot patch...

ale to by už bola diskusia o výplatných páskach
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 18:22:39

"A spása vpodobe ps4 keď gpu má rovnaký teoretický výkon, cpu dokonca oniečo nižší ako ps3... " porovnanie GPU najskor nesedi, kedze GPU v ps4 je ekvivalentom hd 7870 s nizsim taktom. CO sa tyka samotnych hier... mojim, hadam najoblubenejsim pocinom bolo metro last light, a to napriek tomu, ze dana hra bola pomerne znacne kritizovana, no atmosferou a moznostami predcila povodne metro 2033 (Aj ked bude DD najskor nesuhlasit, no lepsia strielacka v hrsti ako rozbite RPG na streche).
secho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 17:56:57

Tomb Raider byla opravdu asi nej hra letošního roku (hraju jen na PC), s tím bych souhlasil. Na druhém místě bych dal Shadow Warrior. To byla nečekaná pecka, kterou sem si hodně užil. Třetí místo asi Devil May Cry ( byl to můj první DMC, tak to můžete brát s rezervou). A příští rok, ale netýká se her: poslední rok mého PC před komplet upgradem, dál už asi stíhat nebude
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 18:00:26
avatar
Maličko nechápu co se nelíbilo na Dead Space 3. Ano nic nového nepřinesl a šlo o nastavovanou kaši. Ale hra to byla vysoce zábavná a odehrávala se v super prostředí a když budu mluvit za sebe velmi jsem si ji užil. A těším se až si najdu někdy čas na to abych si ji znovu prošel
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 18:29:56
avatar
hráli jsme s kámošem coop a nějak jsme to nedohráli..spousta nelogických věcí a celkově to byla dost sterilní a nastavovaná nuda dle nás...a když připočteme origin a ingame systém friendů...hnus
Wakizashi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-07 13:03:56

Právě že přineslo. Frenetickou akci. O tomhle nebyl DS1, i knoho akčnější DS2 byl oproti třetímu dílu konzervativní. Konec mě úplně dostal - negativně... Tuning zbraní byl jinak velmi povedený. Za mne byla nejlepší DS1
gandy93 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 18:46:41

Citace:
Snad ale rok 2014 dopadne lépe než rok 2014, předpoklady k tomu přeci jen jsou.


Cestujete v case?
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 19:43:13
avatar
Já jsem přesvědčen, že DD bezpochyby
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 19:52:29
avatar
bohužel ještě ne, ale pracuje se na tom
Diablo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-01 14:42:00
avatar
Keď sa podarí, vráťte sa o 14 rokov späť a preneste do tejto doby vtedajších vývojárov hier a ich neskrivené myslenie. Možno sa im znova podarí to čo vtedy - spraviť kopu dobrých hier ku ktorým sa ľudia budu vracať.
Wakizashi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-07 13:12:31

Tohle je i dnes. Obvykle ale se to týká indie titulů. Některé jsou známé, jiné utajené. Některá zajímavá větší studia ale produkují také skvělé tituly např FromSoftware, Platinum Games. Jistě se najdou i některá západní.
Maor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 19:06:50

Far Cry 3 Blood Dragon je nejzábavnější hra roku!
Crysis 3 a Tombraider jsou nejhezčí. Battlefield 4 budu hodnotit až po mantle patchi, ale graficky není špatný, kampaň byla nudná.

Osobně dohrávám hry z 2012, to bylo mnohem lepší
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 22:59:51
avatar
BF4 se IMHO celkem povedl, navzdory chybám. Konečně je zpátky commander (i když to není úplně totéž jako v BF2), konečně to je trochu takticky a týmově pojatá hra, ne jak stupidní tupá střílečka BC2 nebo BF3. Dokonce se dá říct, že až na bojovou helinu a jet (tyhle dvě dříve nosné zbraně nyní jen sekundují) se podařilo napoprvé vyvážit i zbraně. A musím pochválit i levely, spousta z nich jsou hodně rozlehlé a nápadité, navíc téměř každý si najde ty svoje - jetaři mají velké mapy s technikou, infantristi mají urban mapy a pro odreagování a-la CSko si člověk zastřílí v Operation Locker.. A nejlepší je, že se vrátil původní záměr ze starých BF. Noob co vleze do techniky většinou nic nezmůže, pokud zpočátku nehraje týmově s někým, kdo už má unlocky. A to, že vyhrává týmovější strana.

Samozřejmě jsou i chyby - pády serverů, občas problémy se spojením, neskutečné ceny za hru a DLC.

To tvrdím jako dlouholetý hráč BF (začínal jsem s BF1942). A můžu říct, že BF4 je pro mě jednoznačně hrou roku. Singl je jen taková blbina pro děti, je nutný jen proto, aby si člověk odemkl zbraně do MP (hlavně mou oblíbenou "kosu" M249)
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 22:59:56
avatar
Souhlasim, bída. Loni mi bylo v komentáři vytknuto že Dota2 ještě nevyšla. No letos by tu snad měla být. Taky se mi docela líbil ještě Outlast a Brothers: Tales of two sons.
Ionna22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-12-31 23:05:18
avatar
pobavilo, stejne jako clanky o grafikach a konzolich se i hry v podani DD (kde je ta mysteriozni redakce btw, jine clanky tu nevidim.) presouvaji do sekce 'zabava'

takze Saints Row 4 jsou sranda, ale stejna grafika, stejne mesto jako v SR3, mira silenosti sla nahoru, ale k cemu jsou napriklad auta kdyz vsude doletite ala Neo?
ale GTA V je ta spatna hra?.p

myslim ze dd hral gta i last of us asi tak, jako minuly rok walking dead, coz byla jen 'prumerna akcni hra' coz bylo ponekud odvazne tvrzeni o adventure/interaktivnim serialu?.p

chapu, ze web je zameren smerem k technologiim a blabla, ale jestli autor nema tolik casu, proc neproskocit nektere AAA veci ktere jasne krici propadak ( cod, dalsi betatest od creative ass... erm pardon rome2) a nevyzkousi nektere min mainstream zalezitosti?

Stanley parable, Brothers : tale of two sons a tak dale, minuly rok bylo treba skvele FTL..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-01 00:04:28
avatar
zkoušíme míň mainstream záležitosti normálně ;)
Vojtaci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-01 11:23:56

Fallout 4 by potěšil... V minulém roce jsem kromě WoT a WT hrál pouze Hitmana 4 (skalní fanoušek série) a XCOM - oboje celkem potěšilo... Z důvodu studia medicíny nemám na hraní skoro čas... ale nový Fallout bych si zahrál za každou cenu (opět skalní fanoušek).
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-01 14:43:55

Viacmenej mam vytku iba ku kritizovaniu Gta5. Ano engine by si to uz zasluzilo novy, ale oproti zakladnej verzii Gta4, cize bez modov, je grafika slusny upgrade. A samotna hra, no neviem co viac este ma hra ponuknut. Obrovsky herny priestor, kde sa da robit prakticky cokolvek si hrac zmysli, ci uz na susi, vo vzduchu alebo na vode, absolutna volnost. Pre mna grafika 8z10 a samotna hra 10*z10. A nie som sam, skoro kazde hodnotenie hracov na ktoromkolvek portali aj zahranicnom ma 9 az 10. Tak potom su bud vsetci tak zmanipulovani alebo je hra naozaj objektivne spicka.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-02 01:27:27
avatar
Víceméně souhlasím. Až tedy na Dead Space 3.

Vzhledem k tomu jak byl rok 2013 bídný tak Tomb Raider je jedna z těch nejlepších her. Lehká, stupidní a filmová Lara Croft. Přesně to co Tomb Raider nikdy nebyl (byl přesným opakem). Treesfx a vůbec Mantle je technologicky slepá ulička se lživou reklamou. Bohužel zde je problém v tom že manažeři (kravaťáci) tomu vůbec nerozumí a dělají z toho reklamu s velkýma ceckama.

Bioshock 3 je hratelností úpadek s pěknou stylizací a filmovostí.

Praktický jediný lineární FPS které má smysl hrát je Metro Last Light. Hratelnostně slušné a technologicky na špici.
Akorát obelhávat ať to byli vývojáři nebo to nechopili recenzenti (pravděbodobně oba případy společně) o optimalizaci hry když dynamické volumetrické světla nahradily post processingem. To dámy a pánové není optimalizace a už vůbec grafický posun.

The Stanley Parable jsem ještě nehrál ale každý hru chválí.

Jako nejlepší hru pro rok 2013 a vlastně nejlepší Hack'n'slash RPG od dob Diabla 2 je Path of Exile. Když to hraje i můj kamoš co o Hack'n'slash RPG říká že je to totální nudná pič. pro vznik karpálního tunelu tak na tom asi něco je.

Jako nejlepší port na PC před kterým smekám je RESIDENT EVIL REVELATIONS. Hra sama o sobě je lepší než Raccoon City a RE6. A to jak jako port tak celkově jako hra.

Do roku 2012 jsem byl docela schopen shrnout závěr roku. Ale dnes už to nejde. Hry jako BF4 a CODxx jsem mi příčí už jen od vidu a slechu. Assassin's Creed jsem vždy považoval za pěknou skákačku se slušným příběhem, stylu grafiky ale naprosto stupidním bojovým systémem který je oproti Prince of Persia 2: Warrior Within 100 let za opicemi. Co dělají se značkou NFS je na dlouhou řadu sprostých slov.

Při vývoji her je naprosto zásadní aby si rozuměl grafik s programátorem. Pokud to tak není tak jde celé snažení vniveč. Proto Bungie a Valve dělají tak komplexní a ucelené hry. Protože jako studia se drží pospolu. Né jak u EA co má pod sebou studia kde diriguje kdo s kým bude pracovat, koho vyhodí apod. Jinak řečeno vybírají si kravatáci programátory a grafiky podle svých nenažraných představ. Když nasypete do fotbalové týmu nejlepší fotbalisty světa tak to neznamená že máte nejlepší tým. Souhra v týmu je vždy klíčová.

...život je o tom aby se žil a né aby se prachama ucpával záchod a vycpávali polštáře. To vám je k ničemu. Strávený čas je důležitý né cíl. To bohatí lidé absolutně nechtějí pochopit. Jsou stejně arogantní jako vědci co usilují o nesmrtelnost tím že nebudou zapomenuti...
Wakizashi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-02-07 13:11:14

Tak v posledním TR měla, co jsem si mohl všimnout, asi nej konzervativnější velikost "cecků" A naopak ji to moc slušelo. Stupidní, filmové ano, ale charakterizace akční hrdinky nebyla vůbec zlá a bylo to pěkné dobrodružství.

Nesouhlasím s kritikou BSInfinite. hra byla kritizována za technický aspekt, ale co hratelnost, a co hlavně hlavní myšlenka a konečné finále? Naprosto grandiózní a čelist shazující záležitost...

Filosofická kritika dnešní společnosti naprosto sedí.
Alphonse800 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-02 13:56:41
avatar
Částečně souhlasím, ale bohužel v něčem pan Stach účelově lže. Opět. Že například The Last of Us zklamalo? Jako cože? Stačí se podívat na metacritic a hodnocení 9.1 bodu od uživatelů o něčem vypovídá. Vámi vychvalované Crysis 3 je naopak strašná slátanina v líbivé grafice a to je asi tak všechno. Vím, že je to otázka vkusu, ale proč všechno hnát tak do extrému, grafika na prvním místě jinak je hra shit, pokud je to konzolovka= shit, spolu-vyvíjela to NVidia= shit. Rád bych podotkl, že jsem PCčkář co si občas na té konzoli také zahraje a dokáže ocenit i hry, který nejsou zrovna výstřelkem moderních technologií. Paradoxně ty mě v minulém roce nejvíc bavili(The Last of Us např.)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-02 14:44:51
avatar
zvláštní ... ve výčtu relativně povedených her roku 2013 jsou i dvě hry kde je logo NV, takže vaše teorie má vážné trhliny.

ještě vážnější trhliny dostane, když se podíváte na námi oceňované XCOM, Path of Exile, Sants Row 4 atd. ani jedna nepatří k technologické špičce a výstřelku moderních technologií ..

takže váš názor že podle mě je dobrá hra jen ta s pěknou grafikou a špatná ta co má logo NV na začátku, je nejen mylný, ale pomluvou ...
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-03 02:04:21
avatar
V liste najspackanejších hier chýba jednoznačne Max Payne 3 Okrem grafiky (ktorú horšiu urobiť nemohli kedže MP2 vyšiel 10 rokov pred MP3) tam nedošlo k žiadnemu zlepšeniu, skôr naopak. Konzoloidné zjednodušovania ovládania, naprosto dementná kamera a nepochopiteľné, niekedy až úsmevné AI nepriateľov robia z tejto hry najväčší odpad celej trilógie.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-03 10:14:38

To bude asi tím, že MP3 je z roku 2012
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-03 11:00:02

S volbou Tomb Raider za nej hru roku musím souhlasit. Nečekal jsem moc, ale hra to je parádní. Stejně tak Path of Exaile, kterou aktuálně ve volných chvílích pařím. Jen s tím lepší než Diablo 3 bych více šetřil (už jsem na tenhle výrok skoro alergický). Naopak bych vyzdvihnul, že ač na první pohled náplní de facto stejné hry, každá stojí na svých jedinečných a svébytných principech - samozřejmě někomu vyhovuje víc D3, někomu zase PoE. Já jsem se dlouho sžíval s novou filozofií Diabla a nakonec mi přijde stejně dobrá, byť jiná.
Naopak velkým zklamáním pro mne byl Bioshock Infinite. Prostě mi nesednul. Prosluněné koridorové město, zbytečné "plasmidy" (už si nepamatuju, jak se vlastně v tomhle díle jmenovaly), divné zbraně, a celkem předvídatelný a na konci hodně překombinovaný příběh.
Dalším zklamáním pro mne byl Heart of Swarm. Z předchůdce Wings of Liberty jsem byl unešený, HoS mi přišel příběhově takový nemastný neslaný, chyběly mi větší bitvy, zkrátka mi to zase nesedlo.

V příštím roce čekám hlavně na D3: Reaper of Souls a TES: Online. Nebo Wasteland 2.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-06 08:26:45
avatar
To je dost smutné, jestli je nový Tomb Raider to nejlepší...

V zásadě stále velmi hratelná série (i přes pár klopýtnutí) byla restartována, jako moderní hra, kde hlavní je integrace do DRM platformy (Steam) s achievementy, multiplayerem (proboha proč???) a minimálně první půlka hry je víc interaktivní film, kde musíte bušit do klávesnice. Hrobky (Tombs) jsou ve hře vzácné, krátké a především směšně jednoduché, nehledě na to, že vás hra vodí za ručičku, a kdybyste se náhodou přes mapu a další věci ztratili a nevěděli, co dál, magická klávesa Q vám to prozradí... Tím nechci shazovat technologickou kvalitu hry nebo novou Laru, která se mi vážně líbí, ale hratelně mi přijde nový Tomb Raider značně nadhodnocený a je dost zjednodušený oproti předchozím dílům a ani pseudoRPG to nezachraňuje.

Nový Bioshock je to samé jen v horším, hratelnost horší než jednička... Žádný quicksave, žádná mapa, žádná volnost pohybu (až na pár výjimek), nazval bych to zašmodrchaným koridorem Opět hra vede hráče za ručičku, na vysokou obtížnost je jen pár problematických míst, ale spíš kvůli naddimenzovaným schopnostem "bossů", kteří jsou jinak poměrně tupí.

Poslední hra, která mě vážně nadchla byl nový Deus Ex, protože v lecčem pokročil (byť jeho předchozí díly jsou excelentní, takže těžko říct, zda opravdu šlo o pokrok). Verze Director's Cut a politika Steamu i vydavatele, kdy za patch chtějí platit a avizovaná sleva pro majitele původní hry nefunguje je podle mě mimo hru jako takovou. Každopádně hra nabízela obrovskou hratelnost a hlavně dávala hráči možnost volby. Cítil jsem se, jako že ve virtuálním světě jsem, že můžu jít kam chchi a hlavně jak chci. Konečně jsem mohl použít svůj mozek a věci řešit jinak a dokonce jsem mohl povypínat zvýrazňování předmětů a další herní nápovědy, které nesnáším. Od té doby mi přišlo, že všechny hry cílí na hráče s IQ 80, v lepším případě 100, ale nic, co by bylo něco víc než jen zábava a občas mě donutilo použít mozek.
Jore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tomb Raider? 2014-01-06 10:05:49

Opravdu Tomb Raider?
Vdit jee to hra ve které hrajete pořád jen minihry stylu klikej myš,poslouchej hekající Laru, klikej E, klikej doprava doleva, poslouchej hekající Laru, Mas nadpozemske schopnosti, ktere ti vse ukazi, skilly maji pramaly vliv, poslouchej hekající Laru a sleduj její vlasy.

Hra to urcite spatna neni, ale byly tu tedy zábavnější tituly, třeba DMC (i když opět pořád dokolečka dokola, tak zábavnější hra)

Další hra, která je jen přehlídkou technologie, ale jinak je to jen NUDa a nuda je Crysis 3 .

Nejlepší hra roku, je určite Path of Exile a Outlast

On pan autor, totiž nedokáže ocenit ani atmosféru her, jinak by nenapsal, že "Last of Us" byl propadák
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-14 01:46:33
avatar
No,u mňa sú na tom hry takto :

Vydarené
- Tomb Raider
- 7 Days To Die (je to alpha verzia,ale výborne hratelná)
- Euro Truck Simulator 2 (stále je novšia a novšia verzia...)
- Metro Last Light + DLC
- Left 4 Dead 2 STEAM (bola na vianoce zadara )
- Professional Farmer 2014 (silná konkurencia FS2013)

Sklamania
- každé Need For Speed
- F1 2013 (nejde MP 2 na 1 PC - aspoň mne)
- Omnibus Simulator 2 (najzabugovanejšia hra asi)
- Infestation (hrozné PvP,zabije vás pre 1 čokoládovú tyčinku...)
- DayZ (ešte nevyšiel...ale už ho nemám rád tiež kvôli PvP)
- a prakticky všetko ostatné čo vyšlo
atomic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2014-01-16 23:31:27
avatar
Musím říct, že v dnešní době herním vývojářům nezávidím. Pokud teď vynechám indie vývojáře, kterým se podaří vymyslet něco originálního a zábavného a budu se soustředit na AAA hry, tak si myslím, že to už zdaleka není taková prča jako dříve.
1a. Aby hra byla kladně přijata kritiky, tak musí být výrazně jiná a lepší, než ostatní hry, natožpak pokud je to pokračování nějakého kvalitního titulu. Protože to co bylo např. před rokem nejlepší dnes posune laťku na průměr. A pokud jde o pokračování nějaké opravdu povedené hry, tak jsou očekávání mnohonásobně vyšší.
1b. Na druhou stranu zase ta hra nemůže být úplně jiná, protože běžný hráč nemá rád zásadní změny a chce dostat to, co očekává.
2a. Nebudeme si nic nalhávat, hra musí uchvátit i graficky. A zase je to o tom, že to musí být lepší než hry vydané dříve.
2b. Na druhou stranu zase musí být hratelné na slabších strojích, aby si to většina non-hardcore hráčů zahrála.
3a. Tohle všechno samozřejmě stojí nemalé peníze. Takže aby se to vůbec vyplatilo, tak se musí cílit na co nejširší kruh hráčů. Což v dnešní době jsou hlavně nenároční hráči, kteří hry berou jako odpočinek.
3b. Na druhou stranu se zase rozhodují podle recenzí, které píšou herní fanoušci, kterým naopak vadí nízká obtížnost, přizpůsobování nezkušeným hráčům a tak podobně.

Takže ve výsledku je potřeba vytvořit hru, která aby byla soudobá a netrval vývoj několik let, tak potřebuje hromadu peněz na vývoj, který musí být zaplacený širokým okruhem hráčů, ale zároveň musí nabažit i hardcore hráče. Musí být dostatečně nová a originální, ale zároveň přinést to, co se od ní očekává.

A už to není o tom, že se porovnáváte s pár dalšími tituly, ale musíte obstát v konkurenci všech ostatních vydaných her v zásadě z celého světa, kterých jsou tisíce.

A navíc pak stačí jeden slabý článek (který se obvykle najde, protože v dnešní době není čas ladit hry do nekonečna, jsou tu termíny, které se prostě musí stihnout a nejede přes ně vlak) - lagy v AI, pár nekvalitních textur, otravné zvuky, špatně vyvážené zbraně apod. a najednou je celá hra pohřbená a je jedno, kolik lidí na tom strávilo stovky hodin a kolik mil. USD do toho bylo vloženo, jakmile se to podepíše na hratelnosti, je to všechno v háji. Prostě řetěz je tak silný, jaký je jeho nejslabší článek.

No, ale tak to prostě je. Jenom říkám, že jim to fakt nezávidím
Krabath [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nej hry 2014-01-30 12:49:20
avatar
U The Last of Us nemohu souhlasit, že se nepovedla. Sice jsem hru nehrál (vlastním jen PC), ale od ohlasů hráčů kolem mě, musím říct, že hra je velmi oblíbená a úspěšná. Moc lidí se u ní dobře baví a líbí se jim. Kdyby byla na PC určitě bych ji zapařil. Co se týče Tomb Raidera, musím souhlasit. Opravdu se hra povedla a novinky fungují velmi dobře. Metro: Last Light se dle mě velice povedlo. Atmosféra dost hustá, grafika kvalitní. Není přeci jen nejdůležitější herní zážitek? Ten se dle mě povedl velmi dobře. Nevím jestli můžu, v odkazu jsou moje postřehy z Metra: Last Light Odkaz. Path of Exile, je dle mého o něco poveděnější než Diablo 3, takže s vámi souhlasím.

Někdy si myslím, že recenzenti (nemyslím přímo zde, ale všeobecně) jsou už kolikrát tak "zhýčkaní", že nedokáží objektivně hru posoudit. Také už v tom může být rutina atd. Na druhou stranu, každý má právo na svůj názor.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1238x
Komentářů: 4
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1643x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1151x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1213x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3794x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1475x
Komentářů: 0