Humankind – TEST výkonu a RECENZE hry. Povedený klon Civilization s vlastní identitou. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 22 srpen 2021
Přejít na obsah
Humankind – TEST výkonu a RECENZE hry. Povedený klon Civilization s vlastní identitou.
TEST výkonu GPU a CPU - Technické zpracování hry
Závěr a hodnocení

 

 

 

  • Závěr a hodnocení

Humankind je povedená variance, prakticky klon známé Civilizace. A to není kritika ani výtka. Prostě Civilization je doslova etalonem 4x tahových strategií, a přes různé pokusy nikdo nic moc lepšího nevymyslel. Takže udělat podobně dobrou hru je sám o sobě úspěch. A tvůrcům Humankind se to povedlo!

Hratelnost je jednoznačně to, co je zajímalo nejvíce a kam nejvíce investovali. Jde také o hru menšího studia, takže výsledek je více než solidní. V mnoha ohledech jde při vydání o stejně dobrou hru, jako poslední díl Civilizace. Jen dělá některé věci trochu jinak a po svém. Stejně jako Civilizace u ní funguje skvělá atmosféra a především zábavnost, kdy prvek návykovosti ve stylu „ještě jeden tah a jdu spát“, je zde jednoznačně přítomen. Tomu nahrává i příjemná atmosféra, nenucená hudba atd.

V mnoha věcech se Humankind od Civilization moc neliší, prakticky v 90% bych řekl, že jde o stejnou hru. Těch 10% dělá ovšem rozdíl, tím hlavním je cílená mnohem větší variabilita civilizací se záměrnou možností kombinovat zcela odlišné kultury napříč epochami. Obě hry mají i některé společné „vady“, ani u jedné tvůrci stále nepřišli na úplně ideální zpracování válčení. Řekl bych, že možná ani nikdy nepřijdou, pokud nezapracují skutečné RTS bitvy, jako mnohem komplexnější strategická TOTAL WAR série. Humankind se o to trochu pokouší, ale na TW to prostě zdaleka nemá. Humankind stejně jako Civilization jsou především budovatelskými hrami.

Největší slabinou hry je podle mě grafika. Ač rozhodně slušná, mě osobně se nelíbí ten výtvarný styl. Ale to je prostě subjektivní. Na druhou stranu subjektivní rozhodně nejsou nároky na hardware, kdy absence moderních technologií, moderního API, dělá tuhle jinak jednoduše a nenáročně vypadají hru až nemístně náročnou. Vydat v roce 2021 hru postavenou na neefektivním a překonaném DirectX11, je vyloženě ostuda. Když se podívám na propracovanou grafiku moderního DooM, který dává 300FPS i na mainstreamových kartách, a mnohem jednodušší grafiku téhle hry, co dokáže z moderní mainstreamové karty vytáhnout sotva 60FPS, je to dost na pováženou. Samozřejmě štěstí, že tady na těch FPS zase tolik nezáleží a stabilních 40FPS je naprosto v pohodě.

Přesto nelze pominout tu technologickou zaostalost hry a z toho vyplívající neefektivitu a mizernou optimalizaci pro současnou generaci HW. To platí i o tragickém využití dostupného výkonu CPU, kde ale dobrou zprávou je, že z hlediska rychlosti zpracování tahů nemají problémy dnes i opravdu slabé procesory.

  • Závěr

Zkrátka technologie a optimální využívání současného HW, není silnou stránkou tohoto titulu. Nicméně funguje už při vydání. A na rozdíl od mnoha jiných nových her, je i docela herně vyladěná, bez výrazných velkých chyb a bugů. Herně je to sázka na jistotu ovšem s přídavkem individualizace a vlastní identity. Tento klon Civilization je tak v základu sice velmi podobný, ale současně se dostatečně liší na to, aby nezapadl a zaujal. Hlavně jako celek funguje a baví. Znovuhratelnost je značná, jen dohrát jednu větší mapu zabere klidně 20+ hodin. A možnosti různých strategií a přístupů jsou velké a bude trvat, než je všechny vyzkoušíte. A hlavně zde funguje ono „ještě jeden tah a jdu spát“, což je známka povedené hry. Není sice objevná ani vyloženě novátorská v žádném ohledu, dělá prostě to, co slavnější série, jen v některých věcech trochu po svém. Primárně míchání kultur a vytváření až šílených historických alternativ, což je ale přesně to, co slibuje.

Jsem docela zvědav, jaká rozšíření tvůrci přinesou a nabídnou v rámci tohoto konceptu, kdy je ze současné podoby hry patrné, že se záměrně nepouštěli do žádných skutečně velkých experimentů a změn konceptu osvědčené 4x budovatelské tahové strategie. Tohle byla do značné míry „hra na jistotu“, což menšímu studiu nelze mít za zlé. A povedlo se. Humankind je minimálně stejně dobrá hra, jako poslední Civilization a pro fandy tohoto typu her určitě zajímavá, i když nějaké zásadní inovace samotného žánru nenabízí. Potenciál pro nějaké inovace a další vývoj, tu ale je a jako základ je to velmi solidní.

Hodnocení hry: 84%

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům

 

 

 

Hra odehrána na sestavě:

  • Procesor: AMD RYZEN 9 5950X (16jader/32vláken)
  • Základní deska: ASUS ROG CrossHair X570 HERO Wi-Fi
  • Grafická karta: AMD Radeon RX 6900 XT 16GB
  • SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
  • RAM: G.SKILL Royal 2x 8GB DDR4 3600MHz
  • OS: Windows 10 PRO 64-bit
  • Monitor: BenQ 32“ BL3200 3840x2160 IPS

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 20+hodin 2021-08-24 12:13:10
avatar
Tak jsem to také pořádně rozehrál a musím říct, že si nejsem jistý, jak hru hodnotit. hra samotná je sice civilizaci podobná, ale přístup je dost odlišný.
Pozitivní jsou velké a dlouho trvající boje. Není to jako v civilizaci, ale armáda se před bitvou vždy rozloží na jednotlivé jednotky (můžete jí mít složenou z více typů jednotek, třeba střelce, kopiníky a jízdu apod..) a pak několik tahů bojuje. U větších konfliktů může probíhat několik herních kol a bitva stále pokračuje.
Zpočátku mi přišlo vtipné, jak si člověk vybírá rozhodnutí u jednotlivých eventů (podobné, jako u steamfrstu), ale o čase už je to opravdu otravné, voleb je hrozně moc a většina nemá moc viditelné efekty. To samé je u náboženství, které je hodně odfláklé a dává jen jakési pasivní efekty.
Co bych viděl, jako největší nedostatek, tak je systém výhry. Hraje se na celkové množství věhlasu a to i prostě nesedí. je jedno, jestli bojujete, nebo stavíte, ale vždy cílíte na stejnou veličinu. Mnohem lepší mi přijde koncept z civilizace. Stejně tak mi moc nesedí, jak člověk střídá s věky jednotlivé národy.. je to divné a hra i na nejpomalejší tempo je příliš rychlá (nejraději hraji nejpomalejší tempa a největší mapy v civilizaci a podobných hrách).
Hodně divné je také vyhodnocování válek, kdy na konci musíte válku skončit - odpor proti válce u obyvatelstva a něco za to od protivníka dostanete (vazalství, území apod..) ale přijde mi to na druhou stranu realističtější, než klasické v civilizaci "do posledního muže".
Asi bych tomu dal tak kolem 60 procent.Časem se to možná zlepší, až lidé dodělají nějaké zajímavé mapy pro reálný svět.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 655x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1566x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1246x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1925x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1169x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1917x
Komentářů: 3