LEGO 2K Drive – RECENZE hry a TEST výkonu CPU/GPU. Kreativní zábavné závodění? Skoro … Tisk E-mail
Neděle, 19 listopad 2023
LEGO 2K Drive – RECENZE hry a TEST výkonu CPU/GPU. Kreativní zábavné závodění? Skoro …
Technické zpracování a benchmark

LEGO hry a filmy mají velmi kolísavou kvalitu. Obvykle hlavně kvůli typickému humoru, kterého je hodně a někdy se tvůrci trefí, někdy vůbec ne. Po velmi povedeném a vtipném i herně výborném LEGO Star Wars: The Skywalker Saga, jsem tak byl docela zvědav na LEGO 2K Drive, které slibovalo bohaté a zajímavé arkádové závodění včetně nevídaných možnosti individualizace svých strojů v propracovaném LEGO editoru.

Bohužel výsledek zůstal poněkud za očekáváním. Určitě nejlepší částí hry je ten editor, kde se můžete na hodiny a hodiny vyřádit na vlastním vozítku. Samotné závodění také není v základu špatné, překvapí solidní jízdní model a zábavné arkádové prvky, které ale hra vyloženě kopíruje z Mario Kart apod. Bohužel to kazí systém AI soupeřů, které vás nechává vyhrát a většinu hry nepředstavuje výzvu, až na pár klíčových závodů, kde tvůrci najednou zvedli obtížnost, a protože hry rozhodují i náhodné prvky, spíše to frustruje, než baví. Samozřejmě možnost multiplayeru tomu dává extra možnosti. Pěkné je různorodé prostředí hry, kde se můžete volně pohybovat. Hra je tak opravdu velká a těch závodů je hodně. A ten systém svižného přepínání mezi trojicí různých strojů během závodů pro různé povrhy, je překvapivě funkční a zábavný detail.

Problém je, že ty závody se jaksi hodně rychle okoukají/ohrají a další činnosti na mapě začnou nudit už po druhém, třetím zahrání. Jenže toho musíte odjet opravdu hodně, abyste si odemkly další závody a také díly pro svá vozítka. Tvůrci tak do této plně placené hry zakomponovali opět i predátorské mikrotransakce, které průchod hrou urychlí. A nemohu se zbavit dojmu, že je vše udělané zbytečně natahovaně právě proto, aby vás prostě donutili si něco přikoupit. Tento přístup je otřesný. Problém hry je ale hlavně v příběhu a vtipech. Podstatná část filmečků není vtipná vůbec, zbytek pochopí maximálně dospělí, a tak hra sice v mnoha směrech vypadá jak pro nejmenší, ale vtípky a obtížnost tomu v mnoha směrech neodpovídají.

Celkově tak jde o poněkud neuchopitelnou hru, kdy není jasné, pro koho tedy vlastně je. Většina obsahu je navíc záměrně uzamčená a odemyká se dlouhým hraním, a rychle začne být repetitivní. Místo zábavy to tak začne připomínat „práci“, protože se prostě musíte propracovat k odemčení dalšího obsahu. Obtížnost je nevyvážená a systém AI protivníků a jejich chování se mě nelíbí ani trochu. Po stránce nápadu hry jako takové, to však vůbec není špatné. Need for Speed s prvky Mario Kart v typickém LEGO humoru? Bohužel ten LEGO humor se zrovna v tomhle případě moc nepovedl a kazí to i výše uvedené věci. Takže na pár hodin je to zábavný titul, speciálně skládaní vlastního vozítka, ale celkově to moc nepotěší velké, ani ty malé. Hra připomíná opět spíše produkt, který se snaží někdo prodat všem, než aby byla cíleně co nejlepší hrou.

Snaží být jednoduše všechno pro všechny a ve výsledku tak není vlastně zacílena pro nikoho a padá tak do naprosto šedého průměru současné herní tvorby, což ji ubližuje. Zatímco s LEGO Star Wars: The Skywalker Saga se tvůrci trefili do černého a zacílili na správnou část publika, s LEGO 2K Drive švihli záměrně více zeširoka a vágně, a ve výsldku tak minuli úplně všechny. Velká škoda, potenciál tu byl.

Hodnocení hry: 60%

Za výbavu pro hraní a testování děkujeme našim partnerům:

• Procesor: AMD RYZEN 9 7950X3D (16jader/32vláken)