Recenze a Test: Crysis2 konečně v DirectX11 – grafická špička, ale jako FPS plné herních klišé Tisk E-mail
Pondělí, 08 srpen 2011
Recenze a Test: Crysis2 konečně v DirectX11 – grafická špička, ale jako FPS plné herních klišé
Crysis 2 v DX11 - nový grafický etalon herní světa
Crysis2 - měření výkonu grafických karet a procesorů
Hodnocení a dojmy ze hry ve srovnání s původním Crysis

• Hodnocení

U prvního Crysis tvůrci dokonale naplnili všechno, co slíbili, ovšem nepodařilo se jim hru uhlídat a hra jim unikla do světa o téměř měsíc dříve, než oficiálně vyšla. Díky tomu si ji samozřejmě natěšení hráči stahovali jak o život a upgradovali své stroje. Prodejní výsledky pak ale jaksi nenaplnily očekávání tvůrců. Proto bylo rozhodnuto, že druhý díl bude orientován více na konzole, protože podle krabicových prodejů vypadaly zajímavěji. A to byl začátek konce a příčina mnoha nižších kvalit druhého dílu.

První problém je, že technologicky byl první díl udělán jen a pouze na PC, které už tehdy převyšovaly technologické a výkonové možnosti stále současných herních konzolí. Druhou věcí byla změna prostředí a většiny herních mechanismů, které se bohužel inspirovaly u nectností Call of Duty a podobných her, které od sebe navíc navzájem opisují, tak jak si vydavatelé myslí, že to hráči chtějí. Druhý díl Crysis 2 až po tom extempore s protahováním vydání DX11 konečně splňuje slib, že bude hezčí než první díl a o kousek posune možnosti her. Jenže ve všech ostatních ohledech druhý díl prostě nestačí na kvality toho prvního a to je problém.

Děj – místo pokračování originálního děje s mnoha AAA až filmovými prvky a rozmanitostí misí a prostředí jsme dostali Béčkový příběh křížence s Call of Duty a FEAR3. Pryč jsou originální supersilní alieni a obří stroje. Pryč je atmosféra strachu z neznáma. Pryč je dojem silných zbraní a pravé bitevní zóny – prostě je to celé nějaké menší a béčkovější. Příběh zůstal jen u ohraných klišé okoukaných z jiných her, hloupé zápletky, nesourodosti a mlčenlivosti hlavního hrdiny, který nemá vlastně zhola nic společného s původními hrdiny. O moc horší už to udělat tvůrci vážně nemohli. Více toho pokazit vážně nešlo.

Gameplay – zcela jiné prostředí, i když slušně zpracované, je prostě koridor ala Call of Duty nebo Fear. Podobnost je až příliš do očí bijící, což bohužel shazuje herní kvality proti prvnímu dílu výrazným způsobem. Zcela nejvíce jej ale ubíjí absence jakékoli umělé inteligence, na kterou jsme byli zvyklí. Navíc posílené supervlastnosti vašeho obleku z vás dělají téměř nepřemožitelného. Nikoliv nesmrtelného, co nemají protivníci v hlavě, to dohánějí silou zbraní. První díl byl v originálním prostředí s velkými herními lokacemi, které dávaly pocit otevřenosti, i když hra byla koridor a plná skriptů a tak dále. Druhý díl je až příliš konveční a okoukaný, doplněný některými hloupými módními prvky, jako třeba rádoby filmovými scénami typu: „musíš mačkat tohle a …. Teď!“. Hra je navíc hodně krátká, a zdaleka nemá tolik různorodých misí například tankových bitev, létání s helikoptérou atd., jako měl mnohem variabilnější a větší první díl.

Zpracování – jen v oblasti grafiky dostáli tvůrci, sice se zpožděním, ale nakonec ano, slibu, o grafickém etalonu. Ano Crysis 2 je v DX11 a HD texturách nejlépe vypadající hra současnosti a kus dál než Crysis 1. Jenže tam to končí. Technicky je na tom jako celek hůře. V oblasti AI došlo k výraznému zhoršení. Stejně je na tom i fyzika a také propracovanost modelů a množství ovladatelné techniky, originalita zpracování nepřátel a tak dále a tak dále. Množství bugů je i s nejnovějším patchem stále vysoké. Zkrátka a dobře u prvního dílu byla vidět velká snaha o preciznost a dokonalost. U druhého dílu je naopak vidět velká snaha hlavně toho rychle co nejvíce prodat, než si všichni všimnou, že to není úplně ono a na první díl to nemá.

Multiplayer – proti prvnímu dílu jednoznačně o dost lepší. Ale … všechna ta práce byla úplně zbytečná. U Crysis 2 prostě není na multiplayer skoro nikdo zvědavej. Dnes už po něm neštěkne ani pes. Skoro mi přijde, že u EA zapomněli, že na multiplayerové hraní tu máme od nich přece jedinečný a mnohem cílenější Battlefield! Tak proč bychom hráli Crysis 2 v MP? Celý MP jsou zcela zbytečně vyhozené peníze, ztracený čas a určitě obojí mohlo být lépe využito pro vylepšení nedostatků u samotného singlu Crysis 2.

Dragon Age: Inquisition můžete mít zdarma
Dragon Age: Inquisition můžete mít zdarmaPátek, 17 květen 2024
Spuštěno: 240x