Recenze a test: Risen 2: Dark Waters - Vzhůru za dobrodružstvím v nešizeném RPG od tvůrců Gothic! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 06 květen 2012
Přejít na obsah
Recenze a test: Risen 2: Dark Waters - Vzhůru za dobrodružstvím v nešizeném RPG od tvůrců Gothic!
Gameplay a zpracování hry
Zpracování hry a test grafických karet
Hodnocení a závěr

 

 

  • Gameplay a zpracování

Mnoho současných her, jež se vydává za RPG, na mnoho klasických RPG prvků v podstatě rezignovaly. Výjimkou už nejsou ani hry, kde sice sbíráte nějaké zkušenosti, ale vlastní vývoj postavy můžete ovlivnit jen minimálně. V některých her absentuje například ekonomika obchodů atd. U RISEN2 ale nic z toho nechybí, naopak je všechno propojené.

Vývoj postavy je sice zjednodušen na několik základních kategorií, kde přidělujete body výměnou za určitý počet zkušeností (zde body slávy). Pod každou základní kategorií se ale skrývají 3 další dovednosti, které potřebujete k různým úkonům. Ty lze kromě navyšování hlavních bodů, vylepšovat ještě různými předměty apod. Lze je také vylepšovat, získáváním schopností, což se děje přes učitele, kterým ale musíte za výcvik zaplatit.

Je zde tedy také funkční ekonomický systém obchodníků, plnění úkolů, sbírání vzácných předmětů atd., který je nutný k tomu, abyste měli prostředky k vývoji vaší postavy. Pokud prostě chcete odemykat truhly, chcete porazit silnější nepřítele, chcete řešit úkoly i jinak, než jen mečem, musíte pečlivě volit cestu, kterou svou postavu budete v průběhu hry vyvíjet.

V hře je i magie, ve formě realističtějšího voodoo, než je magie v klasických fantasy RPG. Není zde runový systém jako v prvním RISEN. Nutno říci, že by do stylizace druhého dílu hry vůbec nezapadal. A pokud si myslíte, že Voodoo je jen taková náhražka a bojovník je lepší, šeredně se mýlíte. Kromě velmi silné magie, máte přístup také k trochu jiným způsobům řešení některých úkolů, jež také dopadnou trochu s jiným efektem pro vás.

Tím se dostáváme k tomu, že RISEN 2 je jako takový opět přímočarým RPG, kde je jen jedna příběhová linka, na niž nemají vaše rozhodnutí příliš velký vliv. Můžete si jen vybrat plnění a hloubku plnění úkolů, jež vás dovedou k cíli. Není ale pravda, že by ve hře neexistovala rozhodnutí, jež by přeci jen neovlivňovala způsob, jak třeba dílčí úkol dopadne, jakou dostanete odměnu, či zda se vám ten úkol podaří splnit. Nicméně vliv rozhodnutí na celkovou hru a chování postav k vám jaký je například v Dragon Age 1 samozřejmě nečekejte.

V průběhu hry se také dostanete k vlastní lodi, což je nutnost, protože hra se odehrává v několika lokacích, mezi kterými se můžete poté volně pohybovat. Každá lokace má své vlastní příběhy a význam v celé hře. Loď potřebuje posádku, takže narazíte i na pár zajímavých charakterů, kdy můžete vždy jednoho parťáka mít sebou, Každý má speciální bonus a schopnosti. Každý hraje v příběhu svou roli. Bohužel opět nejsou vztahy a rozhovory s nimi a celkové jejich zapracování do hry zdaleka tak propracované, jako například v Dragon Age 1 či Mass Effect. Zde mají tvůrci Risen co dohánět.

Naproti tomu jsou zde opět propracované RPG prvky, kdy je zde kovářství, výroba střelných zbraní, výroba speciálních voodoo předmětů, alkoholu atd. To vše zde nechybí a je to funkční součástí hry. Možná ne až tak zásadní, jako dříve, ale rozhodně užitečnou. Opět je dobrá specializace. Pochválit musí zpracování inventáře, a vůbec celého ovládacího menu hry. Vše je pěkné, přehledné a stylové.

Hodně dobře jsou udělané voodoo prvky s ovládáním postav, nebo unikátní schopnosti jako například cvičená opička. Obojí vám umožňují přístup k řešení úkolů, či dokonce přístup, kam byste se normálně nedostali. Bohužel hra je udělaná takt, že pokud nechcete hledat nějaké to zajímavé řešení, téměř všechno se dá udělat silou. Uprostřed města tak klidně můžete napadnou a zmlátit do bezvědomí stráže, udělat co potřebujete a odběhnout. Když se vrátíte, nic se neděje a všichni s vámi normálně komunikují. To je trochu zvláštní, ale budiž. Zábavnější je ale najít nějaký ten způsob, jak to splnit "nenásilně".

Hra je poměrně ukecaná, mnohem více než první díl, ale není to vůbec špatně. V dialozích naštěstí absentuje oblíbená berlička mnoha současných RPG her, kdy máte barevně vyznačen účinek jednotlivých odpovědí, zda je kladný, záporný nebo neutrální. Tady to naštěstí chybí a musíte tak pěkně po staru zapojit mozkové závity. Ale nebojte, není to zase tak těžké. Pochválit musím i českou lokalizaci, která českému hráči hru zpříjemní.

Podívejme se na zpracování hry a náročnost na HW ...



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1234x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 996x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1116x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3704x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1439x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1262x
Komentářů: 5