Recenze: Aliens vs Predator DX11 – Klasika se vrací v povedené nezaměnitelné akční zábavě
Predator - Lovec a Zabiják
Technické zpracování a DirectX11
Aliens vs Predator - Hodnocení

• Alien – unikátní herní charakter

Tři rozdílné charaktery, tři rozdílné způsoby hraní a vnímání hry …

• Alien

Byl jsem zvědav, jak příběh naroubují na tohoto hodně unikátního akčního hrdinu, kde hraní za Aliena opravdu nemá v podstatě v žádné akční hře srovnání. A opět jsem byl mile překvapen, že kampaň má i příběhový smysl. Osobně se mi hra za Aliena líbila ze všech tří nejvíce.

Pohled na hru a její vnímání je úplně jiné než za zbývající dva charaktery. Váš pocit ze hry je diametrálně odlišný a místo temné stísněnosti a neustátého strachu, je všechno z pohledu Aliena takové světlejší a hlavně nic není nemožné. Budete skutečným lovcem a naopak budete využívat toho strachu obětí ve váš prospěch. Hrál jsem i starší díly a tak jsem byl zvědav na ovládání, které bylo přepracováno. Alien může lézt po všem, po stropě, po zdech, skákat daleko a vysoko. Nově se dá všechno snadno ovládat jednou klávesou a nemusíte nic držet. Je to snadné.

Někteří nemají hru za Aliena rádi a říkají, že je to zmatené, ale chyba je v nich ne ve hře, protože klade poměrně velké nároky na prostorovou orientaci. Ono pokud lezete po stropě a skáčete po zdech stále v pohybu, chce to skutečně dobrou prostorovou orientaci. Pokud vám to nejde, tak ji asi nemáte a moc se s tím nedá dělat. Já ji naštěstí mám a hraní za Aliena se mi proto líbilo opravdu hodně.

Hraní se liší proti Mariňákovi hlavně v tom smyslu, že místo obrany útočíte, máte pro to čas, prostor a dokonalé vybavení. Nemáte žádné střelné nebo dalekonosné zbraně, nepočítám-li silný útok ocasem (ten se hodí na likvidaci světel). Můžete útočit buď přímo drápy, ale to doporučuji jen ve výjimečných případech, protože ve vyšších obtížnostech je většinou kolem vás více Mariňáků a nevýhodou Aliena je ze všech tří charakterů opravdu malé množství života, který se ale v klidu dobíjí. Ve vyšší obtížnosti tak musíte hrát chytře a využívat výhod Alieana, jako je opravdu ďábelská rychlost a útoky z temného krytu, kdy hra nabízí hned několik způsobů děsivé smrti vaší oběti zblízka od uříznutí hlavy, probodnutí nebo prokousnutí hlavy. Alien se opět prokousnutím hlavy oběti vnitřní čelistí rychle uzdraví.

Zatímco boj proti Lidem a Androidům je poměrně stejný a nesmíte se jim dostat na mušku, boj proti Predatorovi je trochu jiná káva, ale narazíte na něj snad v kampani jen dvakrát. Na predátora skryté útoky v kampani neplatí, musíte jít přímo, a protože byste neměli šanci, autoři vám chytře poskytnou podporu v podobě dalších Alienů, kteří vám přijdou na pomoc a tak máte šanci predátora udolat. Je tu ale multiplayer a tam proti Predatorovi máte mnohem větší šance.

Zatímco při hře za Mariňáka nemáte šanci moc přemýšlet a hra má děsivou atmosféru, při hře za Aliena ve vyšší obtížnosti musíte přemýšlet hodně, vyčkávat na vhodný okamžik a využívat výhod, který vám tento unikátní akční charakter napříč FPS hrami dává a plánovat postupnou likvidaci všech protivníků v místnosti. Pokud si hru dáte na lehkou obtížnost, budete příliš silní a hra postrádá ten správný náboj a také pak kampaň za Aliena prolétnete za 3 hodiny, protože rychlost pohybu je neuvěřitelná. Ale když si dáte nejvyšší obtížnost, je hra solidní výzva, nepřátelé sakra silní, když se jim dostanete do rány, nemáte moc šancí a tak máte opravdu radost z každého zděšeného výrazu protivníka těsně předtím, než ho velmi ošklivým způsobem zbavíte útokem z temné zálohy jeho bytí. Hra vám pak také zabere mnohem více času a to také 4-5 hodin.

Zbývá nám podívat se na další zcela odlišný druh …

Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024