Recenze: Aliens vs Predator DX11 – Klasika se vrací v povedené nezaměnitelné akční zábavě Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Sunday, 28 February 2010
Přejít na obsah
Recenze: Aliens vs Predator DX11 – Klasika se vrací v povedené nezaměnitelné akční zábavě
Marine (Human) - atmosférická klasika
Alien - unikátní herní charakter
Predator - Lovec a Zabiják
Technické zpracování a DirectX11
Aliens vs Predator - Hodnocení

 

  • Technické zpracování a DirectX11

Než se pustíme do hodnocení celé hry, musíme si také říci a otestovat technické zpracování. To je přinejmenším rozporuplné. V první řadě obsahuje PC verze DirectX11 vylepšení a to se projevuje zejména v přítomnosti Tesselllace, tedy dokonalejších a reálnějších modelů a také v nasvícení scén a práci se stíny a také v práci s AA.

Samotné prostředí hry je strohé. Protože hra nejede na žádném z hojně používaných engine, díky kterému je většina současných her podobná jak vejce vejci, je dojem ze hry zajímavý. Osobně mě strohost zpracování vůbec nevadí, protože odpovídá hernímu prostředí a hodně připomíná podobně stylizovaného Riddicka, který má také nezaměnitelné zpracování. Je to prostě hernímu námětu plně odpovídající.

(Super nasvícení a zpracování v pohybu mazec)

Jenže u AvP narazíte v neukoukaném kabátku na dvě nesouměrné věci. Vedle sebe jsou opravdu detailní skvěle zpracované modely některých věcí s překvapivě detailními texturami a hned na to navazuje model něčeho jiného, který je ale pravým opakem a vypadá, jak kdyby ho vzali z téměř 10 let starého předchozího dílu.

(Super textury ...)

Tessellace bohužel došla využití jen u některých věcí, zejména u modelů postav a výstroje, které vypadají v mnoha ohledech fantasticky a hra překonává technicky hodně her, zejména pak v zpracování Aliena, na kterém se Tessellace vyřádila nejvíce, je fenomenální. Pravda, v pohybu si nemáte moc času si ho prohlížet :), ale pokrok to rozhodně ve zpracování modelů je.

(Pěkné scenérie v popředí ale zastaralé prvky)

Bohužel tessellace nebyla použita na většinu prostředí a tak je pohled na hnusné 2D věci a těch pár detailů hrozný. Přitom zajímavá strohost prostředí přímo vybízí použít plné Tessellace na vše a udělat skutečně plastické realistické modely celého prostředí. Evidentně neměli autoři dost času.

(Parádní hra se světly, ale diskutabilní zpracování některých modelů)

Je to škoda. Hra totiž v DX11 běží jako po másle a se vším na maximum jako celek, zejména za mariňáka, dobře vypadá a mnohé technologické vychytávky DX11 jako lepší stínování a nasvětlení scény rozhodně využity byly a nezvýšila se HW náročnost proti DX9. Škoda že to kazí dílčí věci a jako celek tak hra vypadá poněkud nedodělaně, jako kdyby v druhé polovině vývoje hry autoři dostali možnost využít technologických novinek, což udělali, ale už neměli čas to udělat pořádně a na všem a asi to ani nebude daleko od pravdy.

(Videosekvence otřesné kvality rok 2000 v roce 2010)

Jako celek lze tedy hodnotit grafickou stránku hry jako přinejmenším nevyváženou a rozpačitou, kde vás občas vyděsí některé kvalitativně opravdu hodně zastaralé prvky (videa) a někdy naopak nejednou překvapí až nepatřičně dobře vypadající objekt, či část prostředí a neuvěřitelně detailní textura, kterou by AvP mohla kde která hra závidět. Hodně slabé jsou rovněž efekty stříkající krve a kyseliny, ale zase částicové efekty pak vypadají dobře – zkrátka nevyváženost zpracování je přesné to, co hru vystihuje.

Vyzdvihnout ale musím zpracování zvuků dotvářející charaktery, jejich vlastnosti, možnosti a atmosféru, což asi těžko šlo udělat lépe. Špičkové je i ovládání, i když jsem musel některé věci přemapovat, rozhodně není u AvP cítit nepatřičný vliv konzolí a zprzněné ovládání, aby to i na gamepadu šlo hrát a trefit se.

(extrémní detailnost vybavení)

Mluvit o herní fyzice se u AvP nedá, kromě létajícího disku a pár papírových krabic, není ve hře vlastně v podstatě žádná. O umělé inteligenci jsem mluvil, takže jen shrnu. Je překvapivě velmi dobrá, bere do úvahy nastavenou obtížnost hry, takže v nižších vám hra dává hodně šancí a hra je lehká, ve vyšších se ale protivníci zpátky nijak nedrží, využívají všech výhod, kryjí se a to i navzájem a spolupracují. Alieni jsou vás schopní i obejít a napadnout ze zálohy. Takže umělé inteligenci není, co vyčíst.

(Propracované detaily uprostřed méně propracovaných)

A na závěr samozřejmě malá ukázka toho, jak vám to pojede ve vypjatých bojových situacích na aktuálních grafických kartách ...

Podívejme se tedy na nějaký ten závěr …



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 947x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 942x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1392x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1091x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1855x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1954x
Komentářů: 3