Recenze: Aliens vs Predator DX11 – Klasika se vrací v povedené nezaměnitelné akční zábavě
Predator - Lovec a Zabiják
Technické zpracování a DirectX11
Aliens vs Predator - Hodnocení

• Predator – Lovec a Zabiják

Tři rozdílné charaktery, tři rozdílné způsoby hraní a vnímání hry …

• Predator

Opět vás autoři příjemně překvapí příběhovým prolínáním kampaní. Příběh za Predatora je jasný, přímý a opravdu do hry sedí. Hraní za tento charakter je opět zcela jiné, než za oba již představené. Predator je lovec. Ze všech tří charakterů je nejsilnější, má jak dalekonosné, tak smrtící zbraně na blízko. Je připraven na každou situaci a má také nejlepší přehled o protivnících, díky dvěma speciálním režimům pohledu – jeden tepelný a druhý zvýrazňuje vetřelce a jejich úkryty.

Na nejlehčí obtížnost nemá hra za Predatora žádný smysl, pokud vás tedy nebaví procházet hrou jako tank a bez rizika likvidovat nepřátele, kteří vám v podstatě nemohou ublížit. Na nejtěžší obtížnost už je to o něčem jiném, Alieni jsou podstatně silnější a rychlejší a tak boj z blízka proti skupině je výrazně složitější a musíte se pokud možno snažit čelit vždy jen jednomu. Boj proti Mariňákům a Andoridům se silnými zbraněmi je také mnohem složitější, naštěstí ale můžete využívat zmatků, maskování a rychlých změn pozic, takže můžete likvidovat nepřátele z dálky i blízka ze zálohy, jen u toho musíte přemýšlet a plánovat.

Z pohledu Predatora je tedy hra řekl bych nejjednodušší, máte pocit oprávněné síly nadřazenosti nad vaší kořistí a vaše schopnosti vám dávají v každé situaci ideální prostředek k likvidaci nepřátel. Boj z blízka si užijete díky množství možnosti zakončení života vašich nepřátel. Unikátní zbraně na dálku jako oštěp, plasmové dělo nebo vracející se disk, vyřeší každou přesilu.

Při hraní za Predátora v podstatě hrajete na vlastním hřišti a procházíte stejnými levely jako za ostatní dva charaktery opět trochu jinak. Opravdu zleží na zvolené obtížnosti, na nejlehčí musíte být opravdu nemehlo, aby vás zabili, na nejtěžší už to zdaleka tak snadné není a to ani zábavný boj z blízka proti „ještěrkám“Rozhodně si ale nemůžete dovolit na vysoké obtížnosti běžně používat čelní útok, i když toho vydržíte ze všech tří charakterů suverénně nejvíce, proti přímé palbě a krytému nepříteli nemáte na vysokou obtížnost šanci na úspěch.

Energie do vašeho plasmového děla je sakra málo a tak nejlepším společníkem je létající disk, kdy po troše praxe dokážete zlikvidovat i 2 protivníky najednou. Máte ale možnosti i nalákat vaše oběti do pastí min nebo útoku ze zálohy. Jste rozhodně ve výhodě proti Alienům, kteří jsou na boj z blízka proti vám v nevýhodě díky jejich nízké výdrži. To se hodí hlavně v multiplayeru. Proti lidem máte výhodu silných tichých zbraní, které zabíjí na jednu ránu a také z blízka máte větší sílu, ale mariňák má zase detektor pohybu a vaše neviditelnost není dokonalá a pokud se mu dostanete do rány se silnější rychlopalnou zbraní, máte problém.

Kampaň za Predatora je ze všech tří bych řekl i nejtěžší obtížnost nejlehčí. Má ale zábavnost, spád a i tu taktickou výzvu. Pocitově je to opět něco jiného, než za ostatní dva charaktery a skvěle tak doplňuje celou trojici. Délka hraní je něco kolem 4 hodin na nejtěžší obtížnost.

A teď něco k technickému zpracování …

Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaWednesday, 15 May 2024