RECENZE HRY a BENCHMARK: Mad Max - konečně hra podle filmu držící si přesně jeho stylu! Tisk E-mail
Monday, 19 October 2015
RECENZE HRY a BENCHMARK: Mad Max - konečně hra podle filmu držící si přesně jeho stylu!
Technické zpracování a Benchmark hry

Pokud máte dojem, že herní Mad Max je poněkud nemastný a neslaný, máte správný dojem. Pravdou ale také je, že kvalita tohoto herního zpracování Mad Maxe je mnohem vyšší, než jsme čekali. Hra dobře funguje, je dobře udělaná, hraje se dobře a prostě jako celek přesně odpovídá kvalitám filmového Mad Maxe, což je pro některé dobře, pro jiné ne tak moc.

Jako celek prostě hra působí přesně jako filmový Mad Max. Prostě žádné zvláštní příběhové drama. Příběh je hloupoučký plný nezajímavých postav, prostředí post-apokalyptického světa je prázdné jak tomu má také být, což samozřejmě omezuje herní zpracování a možnosti, ale jinak to nejde. Celé to prostě do sebe skvěle a přesně stylově zapadá. A tak vás u hry drží víceméně to, co u filmu. Skvělé akční pasáže, divoké honičky pustinami a v případě hry i možnosti vylepšování vašeho auta :).

Pokud bychom ignorovali, že existuje nějaký filmový Mad Max, tak aby z toho hra moc slavně nevyšla. Ve srovnání s GTA, Just Cause nebo Far Cry, kterým se v mnoha ohledech podobá, je krátká s minimem variability a příběhově se jim ani neblíží. Mad Max hra je ale prostě udělaná pro fandy Mad Maxe a tomu přesně odpovídá. Herní doba je slušná, osobně jsem dobrých 30 hodin čistil celou mapu od všeho a všech a vyřešil všechny vedlejší mise, než jsem se pustil do finále hlavní, což ale zabralo už jen pár hodin, takže všeho všudy je to asi 34 hodin herního času. To není špatné.

Jako fanda Mad Maxe, včetně posledního filmu, hru oceňuji jako velmi zdařilé volné pokračování filmu, kdy do známého příběhu dosazuje nezávazně další události. Parádním herním prostředím a skvělým akčním pojetím je to dobrá a stylová oddychovka. Osobně bych měl jen výhrady k tomu, že příběhově se to až zbytečně moc drží Mad Maxe a nesnaží se to přijít s něčím originálním. Variabilita misí také pokulhává, ale ze všeho nejvíce mi vadí design hry, kdy plné odemčení vylepšení auta je přístupné až po splnění téměř závěru kampaně, což je hloupé, když se rozhodnete nejprve vyčistit celou mapu, kdy si odemknete i následující vylepšení, ale nemáte k nim přístup bez hraní té hlavní mise. A když si to necháte na konec, tak si finálního TOP upgradovaného auta užijete sotva dvě hodiny, protože pak už ve hře není co dělat.

Myslím, že hodnocení hry je všem jasné. Jste fandové Mad Maxe? Pak se vám hra bude hodně líbit a nadšeni budete z upgradování auta a celkově skvělého zpracování světa přesně zapadajícího do stylu Maxe. Nelíbí se vám filmový Mad Max a zejména ten poslední? Pak se vám hra nebude líbit tuplem, protože je to víceméně to samé s herními mechanismy převzatými z jiných her, ale s chudým prostředím. Bez filmové předlohy by herní Mad Max byl hrou značně nevýraznou a existuje jen proto, že existuje film. V tomto směru je herní Mad Max možná nejlepší hrou podle filmu vůbec, protože se přesně drží jeho stylu a předlohy a pro fandy je jasnou volbou. Hodně potěší fakt, že je technicky a graficky výborně zvládnutá a na PC běhá opravdu dobře a velmi slušně vypadá, což u filmových her obzvlášť nebývá rozhodně zvykem.

Hodnocení Mad Max pro fandy předlohy: 85/100

Hodnocení pokud nejste fanda předlohy: 70/100

Za zapůjčení hry děkujeme společnosti CENEGA