RECENZE hry a TEST výkonu: Call of Duty: Modern Warfare (2019) – Mix dobrého a špatného Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 03 listopad 2019
Přejít na obsah
RECENZE hry a TEST výkonu: Call of Duty: Modern Warfare (2019) – Mix dobrého a špatného
TEST výkonu GPU a CPU, technické zpracování hry
Závěr a hodnocení, aneb multiplayer v pozadí ...

 

 

 

  • TEST výkonu GPU a CPU, technické zpracování hry …

Hra má využívat nový herní engine, a je to vidět. Jde také o velmi moderní titul, kdy běží v základu na DirectX 12. A nejen že tak vypadá, ale hlavně funguje! Optimalizace vzhledem ke kvalitě grafiky, je vynikající. Zdaleka nejlépe vypadající díl CoD série.

Extrémní detailnost prostředí doplňují propracované realistické post-procesing efekty, vynikající systém nasvícení a stínování, spousta nových animací podstatně vylepšuje dojem realističnosti. Extrémně povedené a masivní jsou výbuchy. V jedné věci však přeci jen hra nepokročila, a to možná záměrně. Tvůrci a vydavatel neměli odvahu zapracovat na fyzice následků střelby jak na prostředí, tak zejména na lidská těla. Která na zásahy prakticky nijak nereagují a jen padají jako hadrový panáci. Žádné realističtější následky střelných zranění nebo výbuchů. Nechci znít masochisticky, ale tvůrci oficiálně tvrdí, že se snažili o realističtější zpracování a jeden z hlavních atributů zcela vynechaly.

To je ale asi tak jediný výtka k současné úrovni grafického zpracování. Asi nejlepší stránkou je pak zpracování postav, a hlavně jejich obličejů. Tady opravdu věříte, že ty postavy žijí, výraz ve tvářích a všechno má lidské prvky a je to v tomhle ohledu jedna z nejlépe zpracovaných her, která se kdy objevila.

Fantastické je také zpracování ozvučení hry. Zpracování mechaniky zbraní a „zážitku“ z jejich používání a odlišností mezi mnoha modely, je naprosto vynikající a posun proti předchozím dílům. Bohužel, pár věcí se vytknout dá. Problém jsou hlavně bugy, které zjevně nejsou všechny vychytané, včetně takových, kdy se nenačtou velké části textur a prostředí, zlobí osvětlení, či hráčů zcela „propadne“ mapou apod. Jak takové věci mohly projít testováním až do finální verze hry, je opravdu „záhadou“.  A jak tedy hra šlape?

  • Doporučená konfigurace PC

Minimem pro spuštění hry je Windows 10-64bit s DirectX12, stačí ale staré procesory jako Core i3-4000 nebo FX-6000 série a staré grafické karty GTX 670 a HD 7950. Hra si však žádá hodně operační paměti (alespoň 8GB) a má obrovský požadavek na místo na disku, kdy chce 175GB! Doporučená sestava pro lepší detaily v 1080p si žádá alespoň Core i5 nebo RYZEN 5 procesor, GTX 970 nebo R9 390 grafiku a 12GB RAM. Pro nejlepší detaily pak musíte mít Core i7-8700K nebo RYZEN 7, GTX 1080 nebo VEGA 64 a lepší.

  • Test výkonu grafických karet

Samozřejmě hru jsme vyzkoušeli na naší nové testovací sestavě s RYZEN 9 3900X procesorem, 16GB 3600MHz pamětí atd. Otestovali jsme aktuální grafické karty ve 3 rozlišeních v plných detailech (bez RTX efektů, které trochu mění stínování u RTX grafik). Hra šlape velice dobře:

Na to, jak detailně a dobře hra vypadá graficky, to zvládají i slabší grafiky zcela hratelně. Síla DirectX 12 API a moderních technologií, když se použijí alespoň trochu správně, je tak znát. I s plnými detaily je hra plně hratelná na více jak 60FPS na všem, včetně dnes 3500 korunové Radeon RX 570. Vyšší rozlišení je samozřejmě náročné, ale když si trochu pohrajete s detaily, tak 60FPS není problém ani na RX 580 ve 1440p!

Samozřejmě pro 60FPS ve 4K už potřebujete to nejlepší, co je, tedy samozřejmě pokud si trochu nesnížíte detaily. S tím je pak bez potíží hratelná tahle hra ve 4K i s Radeon RX 5700.

Vůbec Radeonům se v téhle hře velice daří, nezřídka výrazně překonávají přímou cenovou konkurenci ze strany NVIDIA karet, a to přes fakt, že tahle hra vychází se logem a optimalizacemi NVIDIA. Zkrátka moderní hra a DX12 Radeonům vyhovují ….

  • Test výkonu CPU

A nejen moderním grafickým kartám chutná dobře udělaný skutečný DirectX12. Bohužel problémem mnoha her bylo do současnosti samotné API DirectX 11, což je obrovská brzda sama o sobě, zejména dělá mnoho procesorů „herně“ slabších, než jaké skutečné nároky na ty procesory reálně hry mají. CoD MW ale ukazuje, že herní CPU může být slušný mýtus. Cokoliv, co má 8jader/8vláken na slušném taktu posledních generací, je více než dost na tuhle hru a rozdíly prakticky nejsou:

CoD MW dokáže ale zaměstnat až 16vláken. Některé CPU tak těží z toho, že mají více jader čistě jen proto, že Windows a další zátěž běžící na PC kromě samotné hry, se mohou nadále vesele roztahovat. Každopádně jak vidíte, tak tahle hra není na moderní CPU nijak extrémně vybíravá. Cokoliv s alespoň 8vlákny z posledních 2-3 let je více než dostatečné pro jakoukoliv současnou grafiku atd.

Takže k závěrům a hodnocení …



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 753x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 840x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1016x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3581x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1412x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1248x
Komentářů: 5