RECENZE: Wasteland 2 – Tahová RPG nirvána ze staré školy aneb hra na dlouhé zimní večery! Tisk E-mail
Napsal Ladislav Hrňa
Pondělí, 22 prosinec 2014
RECENZE: Wasteland 2 – Tahová RPG nirvána ze staré školy aneb hra na dlouhé zimní večery!

Ale abych začal pěkně popořadě a trochu nastínil to, jak hra funguje, jak se hraje a co vše si pro Vás autoři přichystaly. Jestli jste hrály starý dobrý Fallout 1 a 2, tak Vám bude hra celkem povědomá. Máte jednotlivé lokace, ze kterých vede jedna či více cest označených globusem. Tím se dostanete na mapu světa, která je ze začátku skryta pod dobře známou černou přikrývkou, ale časem ji prolezete celou a to několikrát. Mapa je pak rozdělena zónami o určitém stupni radiace, což příběhově omezuje mapu tak, aby se člověk dostal dále, až splní úkol a dopracuje se k lepšímu protiradiačnímu obleku. Tento element Vás v podstatě doprovází celou hru a je příběhově velice dobře zakomponován a zcela přirozený. Vůbec příběh je velice dobrý, hned na začátku máte první těžkou volbu mezi tím, kterou lokaci necháte padnout, není dobré řešení, jsou jen dvě špatná a v podstatě je na Vás kterou si zvolíte. Jediný rozdíl bude v tom, kdo s Vámi půjde dál, buďto vědec nebo indián, ale tady bych nerad zacházel do detailů, protože užít si ten příběh je vážně zábava.

Cestování po mapě světa

Jak jsem jednou v popisech při nahrávání lokace, je jedno, jak moc se snažíš abys udělal dobrou věc, občas to jde stejně nakonec do háje … a asi takhle by se dala shrnout hra. Snažíte se, jak můžete, ale život není vždy jen o výhře, občas Vám dá život pěkně po tlamě a je jedno jak moc jste se celou dobu snažil a kolik jste musel prolítat lokací, nebo s kolika lidmi jste musel mluvit.

Celková mapa světa

Jednotlivé lokace jsou pak celkem dobře zvládnuté a mi se celkem i líbí, ale chápu, že každému sednout nemusí. Inventář je pěkně udělaný a přehledný. Nákup pak už nemůže být jednodušší, schopnost nákupu pak stačí u jedné osoby a je aplikován na každý obchod pro celou skupinu, takže se zbavíte toho, abyste vše cpali jedné osobně, která má nejlepší schopnost prodeje jak už jsem taky mnohdy zažil a vše to jen komplikovalo.

Když už jsme u schopností, tak zde jich je opravdu, ale opravdu hodně. Třeba nestačí jen otevírání zámků, záleží, zda je to zámek s elektronickým zabezpečením, trezorový, nebo klasický zámek a aby toho nebylo málo, tak tu pak máme ještě výbušné pasti či je na trezor připojen alarm, pro ten ale používáte otvírání elektronický. Takže třeba pro jednu bednu musíte nejprve zrušit výbušnou past, odpojit alarm, abyste nepřivolali stráže a nakonec odemknout. To stejné dveře, ale ty lze i vyrazit silou, což je další vlastnost.

Pak zde máme různé druhy zbraní, jejich vylepšování, kterých sice není moc, ale stačí. Do toho pak hlavní atributy jako je síla, inteligence a tak dále. Vůbec vytvořit si postavu na začátku chce trochu laborování, já třeba po dvou dnech hru začal hrát znova a vše trochu pře-nastavil s tím, že jen jednu jsem si udělal svou a další jsem použil přednastavené. Už při prvním hraní jsem si říkal, že je hra lehká a tak jsem nastavil obtížnost ranger a pak byla hra dle mého ideálně obtížná a každé kolo už byla trochu výzva, do té doby jsem nezažil porážku.

Při boji, v tomto případě trochu nefér :)

No a tím se dostáváme k tomu hlavnímu a tím jsou boje. Řeknu to takhle, chce to cvik, dobře rozestavit lidi před bojem a hodně využívat možnost, kdy si střelu necháte na to, až do zorného pole někdo dojde, což značně hru ulehčí. Tuto funkci jsem ke své škodě při prvním hraní nepoužil vůbec a musím říci, že se to dost projevilo. Při hraní pak využíváte klasické akční body ideálně tak, abyste využili všechny co nejefektivněji, takže občas oželíte trochu lepší zbraň, protože bere o jeden akční bod více a vy už nedáte dva výstřely ale jen jeden. Občas mají zbraně i dva módy, jednotlivá střela nebo dávka, kdy dávka pak snižuje přesnost střely a až s vyšším stupněm znalosti zbraně je pak tento mód použitelný.

A jaká je hra jako celek?

Spuštěno: 640x