RECENZE: Wasteland 2 – Tahová RPG nirvána ze staré školy aneb hra na dlouhé zimní večery! Tisk E-mail
Napsal Ladislav Hrňa
Pondělí, 22 prosinec 2014
RECENZE: Wasteland 2 – Tahová RPG nirvána ze staré školy aneb hra na dlouhé zimní večery!

• RECENZE: Wasteland 2 – Tahová RPG nirvána ze staré školy

aneb hra na dlouhé zimní večery!

Že už se nedělají hry jako kdysi? Že chybí výzva, obtížnost a pořádná zábava? Není tomu tak ...

Nejprve bych rád řek, že v mém životě bylo jen pár her, které jsem hrál dvakrát, vlastně jen Fallout 1 a 2 a to podruhé až celkem nedávno. Prostě se mi stýskalo po těch vtipných rozhovorech a celém tom světě. Když se pak na známém serveru Kickstarter objevil tento projekt s trefným úvodním videem, tak jsem neváhal a ihned poslal pár babek. Psal se duben roku 2012 a já netrpělivě čekal na návrat herní legendy - Wasteland je hra, která dala základy i původním Falloutům a tedy na poli klasických RPG opravdový pojem. Na podzim tohoto roku jsme se nakonec dočkali a vyšel Wasteland 2, o kterém Vám teď něco povím.

• Wasteland 2 - Hra od pravých hráčů pro pravé hráče!

Čím začít? No asi tou formou hry, zapomeňte na hypermoderní 3D hru, v téhle hře jde spíše o obsah než-li o formu a vystačit si bude muset s Izometrickým pohledem, i když použitý engine Unity nepodává špatný výkon a graficky to pro daný styl hry bohatě stačí, tak to prostě nejsou grafické orgie a rovnou můžete zapomenout na rozumné použití 3 monitorů a popravdě zde mi to až tak nevadilo a to používám Flawless Widescreen, což je asi nejznámější utilitka pro každého, kdo chce co nejvíce her zažít v maximálním požitku na 3 LCD. Tady pro tahy a přehled bohatě jedno LCD stačí, výhodou je to že tahle hra snad musí jet skoro na všem. Celá hra je přeci jen trochu rozporuplně graficky zvládnutá, hodně se hraje na ruční obrázky a staré dobré grafické řemeslo a vše spolu tak nějak stylově pěkně sedí a hraje, i když pravda, rozhodně se dalo po grafické stránce v rozlišení a detailnosti modelů a textur udělat trochu více, přeci jen je rok 2014 ... na druhou stranu hra jede téměř na všem, včetně starých CPU, prehistorických grafických karet. Oficiálně jsou minimální požadavky:

• OS: Windows 7/8/8.1/XP/Vista (32 or 64 bit)
    Processor: 2.4ghz Intel Core 2 Duo or equivalent
    Memory: 4 GB RAM
    Graphics: Nvidia 260 GTS or Radeon 4000 series - 512 MB of VRAM
    DirectX: Version 9.0c
    Hard Drive: 20 GB available space
    Sound Card: DirectX compatible sound card

Moje skupinka skoro ke konci hry, té druhé ;)

No a proč to tedy hrát když to nevypadá, že to vyšlo tento rok, ale spíše tak před pár lety? No protože to, jak se ta hra hraje, příběh, vyprávění, celá atmosféra je tak pohlcující, že nějakou tu grafickou nedokonalost oželíte a plně se ponoříte do světa násilí, šílenství, ale i hrdinství a milosrdenství. Hra Vás prostě chytne a nepustí a půl hodiny před tím než jdete ráno do práce a v noci jste samozřejmě nespal, si říkáte „ještě se podívám sem na ten úkol, tu skupinku bych při troše štěstí i sejmul“ a nakonec do práce pro „závažnou nemoc“ nejdete vůbec, ale tu skupinu napotřetí sejmete skoro bez ztráty zdraví a dostanete se zase kousek dále, přibude trochu XP, pár předmětů a volná cesta. Zkrátka ideální hra na dlouhé zimní večery, zvlášť o Vánocích :).

Takže se na to podívejme ...

Spuštěno: 685x