RECENZE: Zaklínač 3: Srdce z kamene - takhle se má dělat přídavek DLC ke hře! Tisk E-mail
Pondělí, 26 říjen 2015
RECENZE: Zaklínač 3: Srdce z kamene - takhle se má dělat přídavek DLC ke hře!
DLC Srdce z kamene

Asi se ale ptáte, zda DLC Srdce z Kamene stojí za hraní a za investici. Odpověď je, v každém případě! Na rozdíl od jiných DLC, které v současnosti ke hrám vychází, přináší totiž opravdu hodně. Herní doba se v závislosti na obtížnosti a také toho zda se rozhodnete všechno nové prozkoumat a splnit, pohybuje tak od 10 hodin výš. Já osobně jsem prolezl všechny nové lokace, splnil všechny vedlejší mise, úkoly i výzvy a to na vyšší obtížnost, takže celé DLC jsem dohrál za 21 hodin!

To je víc, než herní doba mnoha současných her. A kvalitativně není tohle DLC o nic horší, než původní hra. Dokonce bych řekl, příběhy a rozhovory jsou zde i vtipnější a některé i napínavější. Všechno opět v parádním plném nadabování, filmovém podání rozhovorů a samozřejmě v jedné z nejlépe vypadajících her současnosti s úžasným živoucím a velmi detailním zpracováním světa. Nové postavy, nová monstra, vše ve stejné, či lepší kvalitě než v původní hře. Tvůrci také výrazně zvedli laťku obtížnosti a jeden boss je opravdu extrémní výzvou na vyšší obtížnosti. Je možná jen škoda, že Shani nebyla a není součástí hlavní příběhové linie Witcher 3, mohl z toho být milostný 4 ne jen 3 úhelník ;). Ale pravděpodobně to od tvůrců bylo takto se Shani oddělně zamýšleno od začátku.

(v Eyefinity vynikne atmosféra hry)

• Testovací PC pro recenzi hry:
  • Procesor: Intel Core i7-5960X  (OC 4GHz)
  • Chlazení: NZXT Kraken X41 AiO WC
  • Paměť: 32GB (4x 8GB) DDR4 2800MHz
  • Základní deska: ASUS RAMPAGE V Extreme (Intel X99)
  • Grafická karta: AMD Radeon R9 295X2 8GB (AiO WC)
  • Zvuková karta: ASUS Essence STX II 7.1
  • SSD disk: Kingston HyperX SAVAGE 240GB
  • Zdroj: ANTEC 1000W 80Plus Platinum
  • Monitory: 3x ACER 27" S-PVA (hráno v Eyefinity 5760x1200)
  • OS: Windows10 64-bit

Během testování jsem nezaznamenal žádné problémy s výkonem na PC ani herní bugy, či pády hry. Všechno běží bez problémů a i Eyefinity je skvěle optimalizováno. Plné detaily bez problémů, skělá grafika, skvělý zvuk, jediný problém je nadále stupidní NV GameWorks prvky, které mají k optimalizovaným stále daleko a výkon ubírají než aby hru optimalizovaly.

Každopádně pokud se vám líbil Zaklínač 3, tak v současné updatované verzi je ještě lepší a DLC se vám bude rozhodně také líbit a užijete si jej. Můžete se tedy klidně pustit do hraní. I když je to "jen" DLC, tak svou kvalitou, rozsahem, herní dobou a zábavností strčí do kapsy většinou jiných dnes vycházejících samostatných her. DLC Srdce z kamene stojí zhruba 269 korun (digitálně je přes GOG), má plnou českou lokalizaci ve formě českých titulků všech rozhovorů i celé hry. Tohle DLC prostě za ty peníze opravdu stojí a ukazuje, jak by se mělo DLC, jako přídavek ke hře, opravdu dělat. Tvůrci jiných her by se s jejich současnou politikou DLC měli pořádně stydět. Zaklínač 3 je s tímto DLC a dalšími velkými update, které tvůrci přinášejí, ještě lepší hrou, než byl původně a to ještě nekončí! Srdce z kamene je totiž první a menší ze dvou příběhových DLC. To druhé, chystané na příští rok, bude totiž prý 2x větší! Už teď se těšíme!

Hodnocení DLC Srdce z Kamene: 93%

Za zapůjčení děkujeme společnosti CENEGA