RECENZE: Zaklínač 3: Srdce z kamene - takhle se má dělat přídavek DLC ke hře! Tisk E-mail
Pondělí, 26 říjen 2015
RECENZE: Zaklínač 3: Srdce z kamene - takhle se má dělat přídavek DLC ke hře!
DLC Srdce z kamene

• DLC Srdce z kamene k Witcher 3

Dělat recenzi na samotné DLC? U většiny her by to byla otázka jediné věty. Tohle DLC je ale jiné. Za starých časů by to byl datadisk se vším všudy, nicméně protože tvůrci některé věci zlepšovali a přidávali do hry formou těch velkých update, jelikož to současná digitální distribuce her umožňuje, je Srdce z kamene spíše velké DLC než klasický datadisk. To však neznamená, že toho přináší málo.

DLC má stejnou kvalitu, jako původní hra a nepůsobí dojmem nějakého narychlo dodělávaného přídavku, ale ani jako DLC vytržené z původní hry. Přidává však nenásilně do již existující mapy a oblasti, zcela novou část, nové lokace. A ty tvůrci naplnili novým velkým příběhem s různým zakončením, a také mnoha vedlejšími misemi, příběhy, výzvami, úkoly apod. Zkrátka je toho na dalších téměř 20 hodin hraní!

Nechci pochopitelně prozrazovat příběh samotného Srdce z Kamene, což je hlavní příběhová mise. Ta sama vydá na pěkných pár hodin a setkáte se s velmi zajímavými postavami a především s jednou důležitou a populární postavou z prvního dílu herního Zaklínače. Ano je to léčitelka Shani!

A té to zatraceně sluší v novém engine a v detailním modelu. Můžete se těšit na řadu zajímavých rozhovorů a misí s ní no a samozřejmě s ní můžete, pokud budou vaše volby správné, prožít i nějaké to 18+ dobrodružství při měsíčku ;).

A fakt, že se tvůrci zobrazení všeho nevyhýbají, opět dokládá, že Witcher 3 je dospělou hrou pro dospělé hráče, velkým herním románem, ve kterém vy ovlivňujete příběh. Shani je součástí hlavního příběhu, nicméně je v něm spíše vedlejší postavou, což však vůbec nevadí.

Kromě hlavního příběhu je tu také řada vedlejších misí v nových lokacích, nějaké ty výzvy a úkoly a "náhodná setkání". DLC je postaveno tak, že obtížnost úkolů i protivníků je nastavena na velmi vysoký level 33+. Ve hře se také setkáte s několika novými monstry, které jsou opravdu tuhý oříšek. To vůbec nejtěžší je součástí hlavní mise a musím říci, že jde o jednoho z nejtěžších herní bossů, který se kdy v nějaké hře objevil. I na nižší obtížnost budete mít co dělat, na vyšších je to téměř nelidské mučení. Ale jde zvládnout při hodně hodně velkém snažení. Do hry také přibylo nové vybavení, silnější zbroje i zbraně a také nová možnost jejich runového vylepšení, které je však extrémně drahé a upřímně, zase až tak zajímavé není, ne pokud máte unikátní zbroj některé ze Zaklínačských škol. Já jsem celé DCL absolvoval v mistrovské Gryfí zbroji, ve které jsem dohrál původní hru. Ačkoliv jsem našel pár zbrojí s vyšší obranou, či mečů s vyšším damage, jako celek s bonusy to na mou původní zbroj pořád nemá, což mě trochu zklamalo. Ale pro někoho by to mohlo být zajímavé z hlediska variability. Škoda, že až úplně na konci toho příběhu dostanete opravdu zajímavý meč jako odměnu.

Nicméně zpět k hraní. V tomto DLC značně přituhly souboje. Ty jsou nyní těžší, protivníci jsou úskočnější a je třeba mnohem více využívat všechny schopnosti, a na vyšší nastavení obtížnosti i plně využívat všechny masti, oleje a lektvary. Právě nastavení obtížnosti ovlivňuje herní dobu. Více si také užijete skvělou karetní hru Gwint, kde na vás čeká dalších pár soupeřů a to i součástí příběhu.

Nutno ale dodat, že ačkoliv můžete tohle DLC hrát i v průběhu původní hry, případná romance se Shani nemá vliv na výsledek hlavní vztahové dějové linie k Triss či Yennefer. Hlavní příběh i ty vedlejší z tohoto DLC jsou "mimo" hlavní hru, i když prostředí a lokace DLC přidává do původní mapy bez narušení celku a jako by tam byly vždycky. DLC tedy pochopitelně není hratelné bez původní hry. o jeho nainstalovaní do původní hry budou mise označeny jasně a zřetelně. Ve hře už je stejným stylem zkomponována upoutávka na chystané druhé velké DLC ...

Spuštěno: 784x