TEST a Recenze: Far Cry 5 – Nádherná hra se skvělou hratelností a vynikající optimalizací, ale … Tisk E-mail
Pondělí, 09 duben 2018
TEST a Recenze: Far Cry 5 – Nádherná hra se skvělou hratelností a vynikající optimalizací, ale …
TEST výkonu grafik a procesorů a technické zpracování hry

• TEST a Recenze: Far Cry 5  – Nádherná hra

se skvělou hratelností a vynikající optimalizací, ale …

Otestovali jsme výkon grafik Radeon a GTX a také procesorů AMD a Intel. Ale i samotnou hru. Far Cry 5 pokračuje v zavedených kolejích série, která pod křídly UBISOFT pokračuje od druhého dílu podle stejného receptu. A chce se říci, že se hratelnost víceméně nemění. Co se mění je prostředí a příběh. Tato akční série je přes opakování stále hodně populární a můžou za to velmi kvalitní díly, zejména ten třetí, který kromě nádherného prostředí a skvělé akční hratelnosti a volnosti, nabídl také úžasný dospělý hlavní příběh plný zvratů a zajímavých rozhodování. Považuji jej za nejlepší díl série (mimo prvního dílu, který však vznikal úplně pod jiným studiem):

Bohužel čtvrtý díl na kvality trojky navázal jen částečně. Skvělé bylo herní prostředí navrch s úžasnou grafikou i hratelnost byla zábavná a zajímavá. Příběhově však už hra hodně klopýtala, zejména nelogičností. Hra však stále byla hodně dobrá:

Nyní tady máme tedy Far Cry 5, které opět zcela mění prostředí a musím říci, že americká Montana se tvůrcům extrémně povedla. Bez přehánění je to současná nejhezčí a nejživější otevřená hra vůbec. Zejména když vyčistíte ten velký svět od nepřátel, máte spousta času se jen tak procházet, projíždět či jinak pohybovat po těch krásách. Bohužel je tu jedna velká vada. A týká se hlavního příběhu. Čekali jsme reparát, ale místo toho příběh Far Cry 5 psal asi nějaký zfetovaný magor. Logika je naprosto vyhozena z okna, většina sekvencí nedává smysl a tvůrci vás nutí dělat naprosté hlouposti v postupu tak nuceně, jako jsem to snad nikdy v žádné hře neviděl. Výsledkem tak je, že zatímco u jiných příběhových her se na posun příběhu těšíte, tady jen zvedáte oči v sloup a doufáte, že tu nucenou příběhovou sekvenci se spoustou nesmyslů a nelogičností atd. rychle přejdete, i když se vám často nechce, protože vidíte, k jaké blbosti vás to autoři nutí a kam to všechno směřuje.

Říkám tedy na rovinu, i když hlavní příběh hry má zajímavé základy, tvůrci to absolutně nedovedli poslepovat a podat. Výsledkem je tak něco, co nedává žádný smysl, „teleportace, duchové a kouzla“ aby vás autoři nacpali násilně do příběhu jsou zde nějak běžné, ačkoliv to nedává žádný smysl a je prostě nějakou šílenou představou nějakého magora a psychicky nemocného jedince, jak by si to představoval. Závěr hry je vysloveně urážkou inteligentní lidské bytosti, a i když jsou konce dva, oba jsou špatné, oba hloupé a oba nejsou koncem, který by si nejen tahle hra zasloužila. A je to velká škoda, protože hra vás jinak bude bavit … hodně bavit.

• Far Cry 5 – skvělá hratelnost ale tvůrci na to začínají kašlat?

Pokud jde o samotné hraní. Mechanismy jsou víceméně podobné, jako u předchůdců jen tak nějak jednodušší až ošizenější. Asi největším rozdílem je, že už nemusíte nikam spěchat a odhalovat si oblast a úkoly. Opět máte víceméně absolutní volnost pohybu v úžasně zpracovaném prostředí americké Montany.

A že toho máte hodně co dělat. Oblast je rozdělena na tři hlavní zóny vlivu, které jsou pod kontrolou jednoho ze 4 hlavních bosů. Příběhově to má smysl, jinak vás to dělení moc zajímat nemusí. Každá z těch zón má trochu jinou charakteristiku prostředí a všechny jsou ale zajímavé a velmi pěkné.

Tentokrát budete bojovat proti náboženskému kultu, který zotročuje a vraždí nevinné obyvatele Montany, které odřízly od okolního světa. Ano, tvůrci si moc nelámou hlavu s tím, jak by to bylo vůbec možné a detaily raději se nesnaží ani vysvětlit. Kultisté jsou po zuby ozbrojeni, mají základny a terorizují místní obyvatelstvo. Vy a hrstka svobodných jim budete čelit. A to velmi úspěšně.

K dispozici máte široké spektrum zbraní a výbavy, akční stránka hry je neuvěřitelně zábavná. Trochu jiný je zde přístup k lovu zvířat, kterých je zde spousta a jsou fantasticky zpracované. Novinkou je rybolov a také šplhání po horách. Vše vás bude bavit v té úžasné přírodě a grafice, kterou hra nabízí. Tvůrci se však poněkud vykašlali na RPG mechanismy, které jsou zjednodušené na dřeň a nové možnosti si odemykáte pouhým plněním výzev.

Stejně tak ekonomika hry je absolutně stupidní, na nákup zbraní a výbavy, aut apod. potřebujete peníze, které můžete vydělat jednak plněním úkolů (málo) anebo lovem zvěře a prodejem kožešin (hodně). Což je sice zábavné, ale moc to nedává smysl a je to pořád dokola stejné. Naštěstí rychle zjistíte, že si toho kupovat zase tak moc nemusíte, přístup k nejlepším zbraním máte od začátku a pár drobností na vylepšení snadno ušetříte. Stejně tak si dokážete odemknout jen hraním příběhu nejzajímavější vozidla, letadla a helikoptéry. Každopádně herními mechanismy si tvůrci záležet moc nedali a hra působí poněkud odfláknutě. Nicméně to jako celek stále funguje a hlavně baví.

Ačkoliv ona je v této hře zábava i jen tak jezdit nebo lítat, či jen běhat po horách. Prostě vás to baví, neptejte se mě proč. Grafika hry a prostředí je totiž naprosto úžasné, lov ryb, či zvěře a jen tak projížďky krajinou v teréňáku, baví snad donekonečna.

Hlavní příběh je sice neuvěřitelně stupidní, hlavní padouši i zvraty jak se k nim zas a znovu dostáváte nedávají smysl, stejně jako řada dalších věcí, ovšem vedlejší postavy, možní společníci, včetně tří zvířat a vedlejší úkoly jsou absolutně fantastické a jakoby vytaženi z hry od úplně jiných tvůrců, kteří umí napsat smysluplný a zajímavý scénář a postavy. Odráží spousta reálných současností, jsou často vtipné, skvěle podané a postavy parádní, ačkoliv využitelnost jako společníků (některých) je diskutabilní. A to hlavně kvůli určitému technickému aspektu. A k tomu se hned dostaneme.

Otestovali jsme pro vás samozřejmě celou hru na výkon a povíme si také něco o technickém zpracování …

Spuštěno: 1200x