TEST a RECENZE: XCOM 2 - Šmejd z vesmíru je zpět se svým ještě jeden tah a jdu spát ... Tisk E-mail
Neděle, 21 únor 2016
TEST a RECENZE: XCOM 2 - Šmejd z vesmíru je zpět se svým ještě jeden tah a jdu spát ...
Testy grafik a procesorů - technické zpracování hry

• TEST a RECENZE: XCOM 2

- Šmejd z vesmíru je zpět se svým ještě jeden tah a jdu spát ...

Klasika s mnoha drobnými vylepšeními opět chytne a nepustí a většinu současných hráčů porazí.

Se zpožděním ale o to lepší. Dočkali jsme se pokračování znovunastartované klasiky žánru tahových strategií. Legendární XCOM je zpět a po vynikajícím XCOM Enemy Unknow doplněném o datadisk (a značné vylepšení) na skvělý Enemy Within, přichází další díl této série opět od FIRAXIS. XCOM 2 přímo navazuje na předchozí díl, i když trochu jinak než jsme si představovali. V mnoha směrech je ale ještě lepší než předchůdce, i když v některých směrech zase naopak pokulhává za očekáváním. Přesto jako celek příznivci této série nebudou zklamáni a probdělé noci se zaručeným "ještě jeden tah a jdu spát" jsou zpět!

• XCOM 2 aneb jak se má dělat klasika v novém

Mnoho herních tvůrců se ustavičně snaží měnit hry, bohužel většinou jsou to změny k horšímu. Střílečky se tak staly přísně lineární s úzkými koridory a skripty nahradily výzvu v podobě skutečné AI protivníků a skillu hráče. Mnoho dalších her používá zjednodušené herní mechanismy jako automatické dobíjení zdraví a v podstatě dává hráčům nesmrtelnost a většina her ani na nejtěžší obtížnost, která navíc silně dává znát, že hra takříkajíc "podvádí" není žádnou výzvou. Mnoho ústupků je děláno směrem ke konzolovému publiku a mizernému nepřesnému ovládání, které využívají v podobě gamepadů. Takže výsledkem je, že většina her vede hráče za ručičku, usnadňuje mu průchod her a snaží se klást co nejmenší nároky na hráče tak, aby hru dohrála i cvičená opice. Z mnoha her se tak vytratila výzva a testování sama sebe a svých možností a tedy zmizel důvod, proč je vlastně hrát. No naštěstí se to netýká všech titulů ...

XCOM série je tahová strategie, která si drží pověst opravdu velmi náročné a obtížné hry, jež prověří vaše více-úrovňové strategické uvažování. Nový XCOM2 proti předchozímu dílu laťku na vyšších obtížnostech ještě zvedá a k tomu testování vašich dovedností přidává ještě působivější audiovizuální zpracování, příběhové filmové sekvence a zkrátka se u téhle hry nudit opravdu nebudete. Přitom vlastní jádro hry je opět velmi jednoduché, dokonce bych řekl možná i jednodušší než u předchůdce.

Hra se odehrává asi 20 let po předchůdci, kdy jste (ať už jste si v předchozí hře počínali jakkoliv) prostě prohráli a vetřelci z vesmíru ovládli planetu. Nicméně ne zcela a zůstaly buňky odporu vedené často bývalými příslušníky XCOMu. Ti vás jako bývalého velitele vytáhnou ze zajetí a ujmete se vedení s cílem zjistit, co vetřelci neříkají většinové lidské populaci, která se jim často s radostí podrobila a jaké plány pro lidstvo a experimenty s ním, mají.

A jak to uděláte?

Spuštěno: 531x