Total War WARHAMMER II – RECENZE a BENCHMARK hry. Skvělá, ale poněkud náročná hra Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pátek, 20 říjen 2017
Přejít na obsah
Total War WARHAMMER II – RECENZE a BENCHMARK hry. Skvělá, ale poněkud náročná hra
Test a Benchmark, technické zpracování hry
Závěr a hodnocení
alt

 

 

 

 

 

  • Total War WARHAMMER II – RECENZE a BENCHMARK hry.

                                                                  Skvělá, ale poněkud náročná hra

Pokračování nečekaně podařeného prvního dílu je ještě lepší. Optimalizace a DX12 využití jsou ale nedotažené. Na druhý díl Total War WARHAMMER II jsme nečekali dlouho, fakticky jde totiž o stále stejnou hru, jen v trochu jiných kulisách. Autoři tedy vytvořili zbrusu novou velkou mapu, další nové rasy, jednotky a velmi lehce poladili herní mechanismy, a bylo hotovo. Bohužel jim evidentně v tom fofru nezbyl čas na lepší technologické vyladění hry. Stejně jako první díl má tahle nativně DirectX11 hra i režim DirectX12, jenže jen skutečně DirectX12 hardware z něj bude něco těžit, a to ani náhodou tak, jak by měl a mohl. Jaká tedy je hra a jak funguje? Na to se dnes podíváme …

  • Total War WARHAMMER II

                                 – druhý díl trilogie a stále TOP mezi strategiemi

Dnešní recenze může být poměrně stručná. Pokud znáte a hráli jste Total War WARHAMMER I, tak druhý díl na něj víceméně přímo navazuje. Svou hratelností, herními mechanismy a vlastně skoro vším, což ale není divné. Vše je téměř stejné s drobnými vyladěními, hlavní změnou je pochopitelně jiná herní mapa (dva kontinenty oddělené mořem) a jiné, tedy spíše další různorodé rasy se vším, co k tomu patří. Kampaň v druhém dílu se také točí kolem jiné věci než v prvním díle, nicméně v zásadě je hratelnost kampaně opět „závod o čas“ a tak velmi podobná prvnímu dílu. Druhý díl zkrátka působí jako velké DLC k prvnímu dílu, což ale není vyloženě špatně. Tím spíše, že v plánuje je DLC, které obě hry skutečně spojí, a tedy udělat jednu obří mapu se všemi rasami, které obě hry nabídly. Navíc tvůrci pracují ještě na třetím díle.

Z hlediska herních mechanismů se nezměnilo skoro nic. Ostatně ani jsme to nečekali. A dost možná by to bylo ke škodě, protože TOTAL WAR je špičkou mezi strategiemi a mechanismy fungují a dělají z ní hrou, jakou je a máme rádi. Opět je tedy před námi komplexní tahová/realtime strategie. Propracovaná obří herní mapa, po které se tahově pohybují jednotky (generálové s armádami či samostatní hrdinové), kde se staráte o management měst atd. střídají realtime bitvy, v nichž se střetávají obří armády tvořené i tisíci jednotkami, všechny detailně vymodelované.

Druhý díl strategického Warhammeru nás tak ještě hlouběji zavrtává do tohoto fantasy světa, což není po chuti všem fandům TOTAL WAR série. Od realistických historických válek se tak přemisťujeme do světa kouzel, hrdinů, draků a různorodých příšer. Nicméně právě ta variabilita je díky tomu mnohem větší, než v historicky reálných obdobích.

TWW2 tak nabízí unikátní rasy, každou s unikátními vlastnostmi, schopnostmi, zaměřením, vývojem a tedy hratelností. Každá z ras má unikátní stavební styl, druhy budov, jednotky a jejich schopnosti, strom vývoje atd. Jinými slovy, stěží bude hledat strategickou hru s více rozdílnými stranami, které se utkávají proti sobě, a přesto se zdá, že celá hra funguje.

Není se tedy moc co divit, že tvůrci ten krátký čas mezi vydáním prvního a druhého dílu věnovali nejen hernímu doladění prvního dílu a DLC, ale hlavně novému obsahu a vybalancování druhého dílu a obsah vlastně vydávají postupně a vše je součástí jednoho budoucího velkého celku. Výsledkem druhého dílu tak je naprosto výtvarně a graficky úžasná obří herní mapa, parádní zpracování jednotek a vyladění jednotlivých ras i herních mechanismů, ovšem čas už nezbyl na některé další věci, hlavně v oblasti technických optimalizací, vylepšení AI apod. A protože po stránce hratelnosti není mezi prvním a druhým dílem velkých rozdílů a je to fakticky pořád ta samá hra jen v rozdílných kulisách, tudíž není tady moc co nového recenzovat, podívejme se na technické zpracování a test našich procesorů a grafik …



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 541x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1525x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1225x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1902x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1909x
Komentářů: 3