Total War: Warhammer – TEST výkonu včetně DirectX12 a RECENZE překvapivě skvělé hry Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 12 červen 2016
Přejít na obsah
Total War: Warhammer – TEST výkonu včetně DirectX12 a RECENZE překvapivě skvělé hry
Benchmark a technické zpracování hry DirectX12
Závěr a hodnocení

 

 

  • Benchmark a Technické zpracování hry včetně DirectX12

Hra využívá již prověřený herní engine, který se dočkal několika vylepšení. Dobrou zprávou je, že hra funguje a neobsahuje žádné zásadní bugy, což je na poměry TOTAL WAR opravdu skoro zázrak. Skvěle funguje AI, která je zde klíčový prvek a opravdu byla vylepšena. I na nejlehčí obtížnost dá některým dost zabrat a dokáže překvapit. Na vyšší obtížnosti není o překvapení nouze a prověří vás opravdu řádně.

Grafika hra je povedená, na plné detaily vypadá prostředí skvěle, to se navíc dynamicky mění v souvislosti s tím, jaká frakce danou oblast ovládá, či v jaké zeměpisné oblasti jste. V RTS režimu se můžete účastnit masivních bitev s desetitisíci jednotkami a všechno je graficky propracované, efekty vynikající ozvučení perfektní atd. Novinkou v TW jsou letecké jednotky a speciální silní hrdinové včetně kouzel, což dělá hratelnost přeci jen výrazně odlišnou od Total War série.

Ozvučení hry je vynikající, všechno je namluvené skvěle, hudební podkres dokonale doplňuje atmosféru. Hra navíc vychází v plné české lokalizaci s kompletně přeloženými všemi texty, takže si ji užijete naplno. Jako ukázkové hodnotím optimalizaci pro hraní na více monitorech. V Eyefinity 5760x1200 vše perfektní, všechna menu přehledně na prostředním monitoru atd.

  • A jaké jsou nároky hry?

Pokud jde o minimum, kdy ale očekávejte nejnižší detaily a nízké FPS, tak postačí opravdu prehistorický PC:

  • CPU: Intel Core 2 Duo 3GHz nebo odpovídající AMD Athlon/Phenom
  • RAM: 3GB
  • GPU: HD 5770 nebo GTX 450 1GB
  • HDD: 35GB
  • OS: Windows 7 64-bit

Doporučená sestava pro hraní ve vyšších detailech se solidními FPS je o něco lepší, ale dnes také nic nedostupného:

  • CPU: Intel Core i5-4570 nebo AMD FX-8000
  • RAM: 8GB
  • GPU: Radeon R7 270X nebo GTX 760 2GB

Pokud chcete hrát naplno v Ultra nastavení v 60FPS plus, tak si připravte samozřejmě něco lepšího:

  • CPU: Core i7-4790K nebo AMD FX-8350
  • RAM: 8GB
  • GPU: AMD Radeon R9 FURY nebo GTX 980 a lepší

Uvedené sestavy a nároky platí pro DirectX11. Ovšem hra dostane i DirectX12 vylepšení a to se můžete těšit na zajímavější výkon. Tedy pokud na to máte odpovídající HW. A tím se dostáváme k našemu testu.

  • Benchmark – DirectX11 a DirectX12

Samotná hra vychází v DirectX11, ale tvůrci ve spolupráci s AMD už nějakou dobu pracují na zásadních technických vylepšeních, využívající DirectX12 API. A v tomto případě opravdu nikoliv jen jako že hra poběží pod DX12 bez přínosu, jak je tomu u některých zejména v UWP Microsoft vycházejících her jako Rise of the Tomb Raider nebo Gears of War apod., ale stejně jako u AotS nebo Hitmana skutečně DirectX12 přináší výkonové zlepšení. Zejména u strategií je dost výrazné (výpočetní výkon grafik a lepší optimalizace využívání procesorů v kombinaci s mnoha jednotkami na mapě je znát) a nový Total War slibuje dost. Bohužel v současnosti je masivní technický update kolem DirectX12 pro tuhle hru stále ve vývoji a pravděpodobně vyjde během tohoto měsíce a to možná v souvislosti s novými Radeon RX 480 grafikami, které by si měly v této hře vést obzvlášť dobře, každopádně jako novináři máme k dispozici speciální technické demo, které umožňuje DX12 otestovat. Stejně tak máme k dispozici samotnou hru v DX11, kdy sice nejde o stejné scény, ale jsou podobné, nastavení se dá udělat stejné a tak alespoň trochu to srovnatelné je, i když to pochopitelně není to přesné srovnání, co bychom rádi. Ovšem alespoň něco.  

  • DirectX11 – in game benchmark

Začněme tedy testem současné verze hry, kterou máte/máme všichni doma, nebo si ji teprve koupíte. Nároky a výkony jsou následující:

Ve FullHD to ještě jde, ale ve vyšších rozlišeních už jdou FPS dost dolů. A ve 2K se s většinou grafik pohybujete kolem 30 FPS. Hraní naplno této hry ve 4K rozlišení? No pod DX11 to moc nejde. Většina grafik je bezpečně i hodně pod 30FPS, což je znát a je v podstatě nehratelné, takže musíte detaily dost snížit.

  • DirectX12 – Preview benchmark

Tvůrci hry a AMD nám poskytly na otestování i DirectX12 verzi hry, tedy benchmark. Ten celkem odpovídá typické herní situaci ze hry a také nastavení odpovídá Ultra detailům. A jak to vypadá s kartami pod DX12 a výkonem v této hře?

No o poznání lépe. DirectX12 přidává výkon proti DX11 jak AMD, tak NVIDIA grafikám. Opět ale platí, že hra díky využívání Asynchronních shaderů, vytáhne více z AMD grafik. A přínos DX12 je zásadní ve všech rozlišeních, zejména pak v těch vysokých. V rozlišení 2560x1440 je totiž najednou hra krásně hratelná i na slabších kartách a hlavně, dá se naplno hrát i ve 4K, kdy karty dokážou dávat i 40FPS. U některých grafik je tak rozdíl mezi DX11 a DX12 až 50% výkonu a zcela běžně pak třetina výkonu, což je opravdu znát i použitelností těch grafik.

Pokud jde o výkon procesorů, opět více jader a vyšší frekvence je znát. U DX11 hodně, u DX12 lépe. Pod DX11 se hodně daří AMD procesorům. Pokud má váš procesor jen 2 jádra nebo 2 moduly  v případě A10/FX procesorů AMD, tak budete mít dost problémy. Masivně je znát výkon CPU na délce tahů, kdy s Core i7-5960X musím říci, že ani v pozdějších fázích hry jsem ale nečekal na provedení tahů AI déle jak pár sekund. Tedy problém starších Total War u této hry není!

Takže zpět k hodnocení samotné hry …



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 549x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 846x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3184x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1350x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1220x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1896x
Komentářů: 1