Total War: Warhammer – TEST výkonu včetně DirectX12 a RECENZE překvapivě skvělé hry Tisk E-mail
Neděle, 12 červen 2016
Total War: Warhammer – TEST výkonu včetně DirectX12 a RECENZE překvapivě skvělé hry
Benchmark a technické zpracování hry DirectX12

• Total War: Warhammer

– TEST výkonu včetně DirectX12 a RECENZE překvapivě skvělé hry

Strategická série TOTAL WAR, nemá dnes na poli kombinace tahových a RTS strategií, soupeře. Komplexní, propracovaná, graficky působivá série strategií se vždy soustředila na nějakou epochu lidských dějin a vždy byl výsledek hodně zajímavý, i když často jej kazily nedodělky, bugy a prostě fakt, že některé díly byly hratelné až po několika (mnoha) opravných záplatách.

Letos jsme se dočkali jiného TOTAL WAR. V první řadě, vydáváme se do fantasy světa a hra tak dostává úplně nové prvky, včetně hrdinů, kouzel a různých ras. V druhé řadě, nebudete tomu možná někteří věřit, zejména máte-li s Total War své zkušenosti, ale hra opravdu funguje od začátku! Na poměry TOTAL WAR je skvěle vyladěná, optimalizovaná a hlavně se dá hrát a dohrát bez bugů! No a aby to bylo ještě zajímavější, tak v současnosti hra běhá a byla vydána jako DirectX11, ale už delší čas se chystá verze s DirectX12 (update), využívající nových optimalizací včetně asynchronních shaderů a máme ukázkovou verzi k dispozici a přínos výkonu je hodně zajímavý. Více o tom později.

• Total War WARHAMMER aneb ještě jeden tah a fakt půjdu spát!

Jak se pozná dobrá hra? No že vás jen tak nepustí :). U mnoha tahových strategií je tu ono „ještě jeden tah, a jdu spát“. Známe jej již léta, Heroes MaM, Civilizace, XCOM série … no a teď je tu Total War Warhammer a hádejte co? Ano, přesně takhle baví a zameškáte díky ní spoustu věcí :).

Nutno dodat, že obecně jsem se nejen já na vznik toto hry, tedy kombinace sice herně nejlepších ale zároveň „bugfest“ historických strategií s čistě fantasy světem díval dost nedůvěřivě. A obecně se moc nečekalo. O to působivější je výsledek a překvapeni jsou skoro všichni. Ten průnik světů se podařil opravdu skvěle a to i pro ty z nás, kteří svět Warhammeru neznáme, či nemáme nijak zvlášť v oblibě fantasy. Hra se opět dá hrát čistě jako tahová strategie a pokud chcete, tak si můžete užít i masivních RTS bitev. Na první pohled se jedná o Total War, tedy opět nechybí skvělá velká výborně zpracovaná mapa, na které se pohybujete s jednotkami i speciálními hrdiny, na kterých budujete města a využíváte zdroje jednotlivých oblastí. Cílem je buď mírově, nebo válečně dobít ostatní oblasti, přičemž vaše bitvy můžete nechávat rozhodovat automaticky, nebo se jich v režimu RTS přímo účastnit.

Novinkou ve světě Total War jsou ovšem naprosto různorodé rasy, mocní hrdinové a jejich superschopnosti a kouzla. Hra obsahuje několika zcela různorodých ras (lidi, trpaslíky, orky, upíry, severské nájezdníky a démonické síly Chaosu. Na začátku si můžete vybrat, za koho budete hrát a hra se výrazně liší. Každý z národů je zcela unikátní, má unikátní postavení, jednotky, ale i negativa. To zaručuje nejen zajímavé hraní, ale i zaručenou znovu-hratelnost celé hry.

Významným prvkem hry je nastavená obtížnost, tedy AI a její schopnosti. Doporučuji minimálně střední nastavení, které vás opravdu prověří a dá i tak hodně zabrat. Na rozdíl od jiných TOTAL WAR jsou tady proti vám postaveny specifické události a budete se muset i bránit a to i když si myslíte, že máte vaše území zabezpečeno. O to více na důležitosti nabývají hrdinové a hlavně diplomacie, uzavírání spojenectví atd. Autorům se výborně podařilo vykreslit svět Warhammeru i zoufalství téměř marného boje proti silám chauosu a o to sladší velké vítězství na konci.

A jak to všechno funguje? Podívejme se na náš technologický benchmark a technické zpracování hry.

The Witcher – seriál Netflix v působivé ukázce
The Witcher – seriál Netflix v působivé ukázcePátek, 19 červenec 2019