World of Tanks: REVIEW stavu hry v polovině 2017 (9.19) – vylepšení, opravy, chyby a Pay-2-Win Tisk E-mail
Neděle, 25 červen 2017
World of Tanks: REVIEW stavu hry v polovině 2017 (9.19) – vylepšení, opravy, chyby a Pay-2-Win
World of Tanks - vylepsení, opravy chyb, nové chyby a hlouposti
Problémy World of Tanks - Pay to Win, prémiová munice a závěr

• World of Tanks: REVIEW stavu hry v polovině 2017 (9.19)

– vylepšení, opravy, chyby a Pay-2-Win

Stále velmi populární hra, jež přes své stáří a všechnu kritiku je skvěle podporovaná a vyvíjí se. Sám jsem začal hru hrát později od vydání, ale účet mám již od roku 2011. Nyní, o 6 let později, si ji stále občas zapnu, ačkoliv vzhledem k mému vytížení kolem DDWorld.cz už zdaleka nehraji tolik.

Přesto je to jedna z mála her, ke které se tak dlouho vracím a určitě nejsem sám. A i proto si tenhle herní úkaz zaslouží pozornost. Věkový průměr hráče WoT je poměrně dost vysoký, což výrazně pomáhá kvalitě hry, zejména v pozdních nočních a večerních hodinách, kdy už hrají povětšinou starší ročníky. V článcích jsem se WoT v posledních letech věnoval několikrát, například:

World of Tanks je MMO“RPG“ hra, která je neustále ve vývoji. Řekl bych že na poli MMO her není hra, která by dostávala větší a viditelnější podporu. Ano řadě MMO her se v průběhu let dostává podpory a masivních obsahových update. WoT je však jedna z mála, kde se tvůrci nebojí výrazných změn, a to i technologických, kdy nyní hra má zcela jiný engine než před lety. Takových MMO her na trhu vážně moc nenajdete. Když tedy srovnáte vizuál a optimalizaci současného WoT s tím před lety, díváme se na úplně rozdílné hry. A věřte, že současná podoba, ač je velmi pěkná, tak není zdaleka konečná. Už se chystá masivní technologický update, který posune vizuál hry na úplně nový level:

Nicméně nás dnes zajímají hlavně ty obsahové změny, kdy poslední rok a půl tvůrci věnovali spíše řešení dlouhodobých herních problémů hry, celkovému vybalancování a podobným věcem a nového obsahu přidávali méně (ale nějaký ano, třeba Švédské tanky). V letošním roce jsme se dočkali v posledních UPDATE hry skutečně výrazných změn, mající značný dopad na hratelnost. Jedná se hlavně o letošní updaty 9.17.1, 9.18 a 9.19. A tak bych se rád dnes věnoval recenzi aktuálního stavu hry k dnešnímu dni, tedy na verzi 0.9.19.0.2, nyní téměř přesně v polovině roku 2017.

• Velké změny ve World of Tanks „v.2017“

Většina, kteří hru stále hrají nebo sledují asi vědí, o jakých změnách mluvím, ti, kteří již moc ne, tak stručná rekapitulace těch největších v poslední době (kromě řady jiných menších):

• Nový MatchMaking

Po mnoha letech jsme se dočkali výrazné úpravy systému skládajícího bitvy. Systém trpěl značnými problémy, protože skládal značně nevyrovnané teamy, nemluvě o tom, že často jste byli jediné vozidlo nižšího tieru v teamu a neměli tak vlastně moc co hrát. Nový systém je výrazně lepší a skládá teamy tak, aby ve hře byl stejný počet tierů a pokud možno více vozidel nižšího tieru než vyšších. Dělostřelců může být aktuální maximálně 3 na team, čety jen s vozidly stejné úrovně a bere také ohled na typ vozidel, i když bohužel zohledňuje jen dělostřelectvo, lehké tanky a stíhače a nebere ohled na střední a těžké tanky.

• Přepracování dělostřelectva

Dlouhodobě kritizovaný prvek artilérií, které podle WG měly být tím, co prý zabraňuje zbytečnému kempování, se dočkal přepracování. A to velmi výrazného. Artilérie přišla o účinnost střel. Zabití na ránu je už téměř vyloučeno, a to i méně obrněných vozidel. Artilérie však nyní pálí mnohem rychleji a má velký rádius výbuchu, takže vás poškozuje, i když se přímo netrefí. Do toho přibyl zajímavý efekt dočasného omráčení posádky.

• Přepracování lehkých tanků

Výrazného tvůrčího zásahu se dočkaly speciálně lehké tanky. Tvůrci je rozšířily i na 10.tier a spolu s tím výrazně upravili (zhoršili) statistiky a vlastnosti existujících vozidel na nižších tierech. Taktéž lehké tanky již nemají až -3 MM, ale jen standardní +/-2 levelový matchmaking.

• Funkce módů vloženy do hry

Funkce oblíbených módů byly vloženy oficiálně do hry jako základní funkce. Jedná se hlavně o užitečný panel poškození a vůbec kompletní informace o vašich výkonech přímo v bitvě. A celá řada dalších prvků. Osobně tak již instaluji jen dva módy. XVM kvůli přehledným statistikám a pak YasenKrasen pro přehled výsledků a finančního závěru bitev. Další módy už nejsou dnes třeba.

• Další změny

Mezi další změny v posledních měsících patří možnost znovupoužít spotřební doplňky, tedy lékárničky a opravné sady během bitvy. Funkce má 90s cooldown. Výrazně to mění bitvu (podle mého k lepšímu), protože si tak můžete vícekrát opravit pás, bednu s municí atd. Řada vozidel, hlavně těžkých tanků dostala lepší pancíř, pomalejší tanky zrychlily, tak aby se obě třídy dokázaly postavit výrazně vládnoucím středním tankům. Do hry však vstupuje stále více přehnaných OP prémiových tanků a vliv mnoha prvků, které dávají „lepší“ věci za reálné peníze zásadně stoupá. Vylepšení se dočkalo i rozhraní, možnosti srovnání vozidel ve hře, nové zvuky, grafické a výkonové optimalizace a tak dále. Novinky jsou i u ženských posádek, jež lze nově kombinovat i s mužskými, existují i ženské hlasy posádek. A pár dalších věcí.

• Hodnocené bitvy (beta)

Zatím jednou z posledních novinek je kompletně nový mód hodnocených bitev, ve které se utkávají jen vozidla TIER X. Bitvy probíhají bez možnosti tvorby čet a získáváním „prýmků“ (chevronů), se posunujete postupně v levelech a můžete získat speciální herní měnu bony, za které si můžete koupit ještě lepší vybavení pro tanky atd. Ale pozor, v bitvách můžete i prýmky ztratit. Celý systém je zatím ve fázi testování, ale jede na ostrém serveru každý den od 18 – 24 hodin.

Dnes se tedy budu ze svého pohledu věnovat současnému stavu World of Tanks, který jsem si nedávno znovu zapnul a od té doby se mu zase trochu věnuji. Aby si někdo nemyslel, že vás zase nějaké rajče tady krmí rozumy, tak opravdu rajče ani noob nejsem a patřím statisticky v pořadí do horního půl procenta hráčů WoT:

Takže si buďte jistí, že vím, o čem u této hry mluvím ;). Pravda, nehraji klany, ani čety a jsem vyloženě „singlplayerista“, takže hodnotím ze svého pohledu. A jaká tedy nyní hra je?

Spuštěno: 417x